Donald Trump president ..... en wat nu?

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
gusteman

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door gusteman » 20 jan 2017, 08:50

univers schreef:Dus met andere woorden, hij is gewoon een ordinaire leugenaar en oplichter, die de belasting ontduikt.
Dat van die belastingontduiking klopt niet helemaal, beste univers.
Ontduiken van belasting is een illegale bezigheid waarbij iemand sjoemelt met cijfers om op die manier onder de belasting uit te kunnen komen.
Wat Trump doet (en trouwens hij niet alleen hoor, elk groot bedrijf doet dat wel op één of andere manier) is het 'ontwijken' van belastingen: daarbij wordt gebruik gemaakt van de 'achterpoortjes' in de handelswetgeving waardoor een bedrijf uiteindelijk fiscaal berekend geen winst heeft gemaakt.
Allemaal extreem op het randje ... maar niet illegaal, dus kan hen niks verweten worden.
De verwijten dienen te gaan naar de wetgevers die dit mogelijk hebben gemaakt door na te laten wetten te voorzien die sluitend zijn.
Waarom die wetgevers zo slordig zijn valt moeilijk te achterhalen maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat dit niet per toeval of per ongeluk gebeurt. :mrgreen:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door univers » 20 jan 2017, 09:25

Is dat niet ongeveer het zelfde?
Ik noem het met een stralende lach, de boel belazeren.(moet jij eens proberen).
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 20 jan 2017, 13:54

Washington ontwaakt nu.
Trump is er klaar voor, maar eerst nog koffie met Obama en zijn vrouw drinken. :mrgreen:
CNN staat al aan bij mij, heb heimwee als ik die stad zie.
Is zo mooi daar.
Eens ben ik daar weer hoop ik.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door univers » 20 jan 2017, 14:13

Dadelijk lekker schaatsen kijken.

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Gast1 » 20 jan 2017, 14:52

Volgens NU.nl:
Het tijdperk Obama is voorbij: vrijdag wordt Donald J. Trump beëdigd als 45e president van de Verenigde Staten van Amerika.
Dit staat er vrijdag en zaterdag allemaal te gebeuren in Washington.

Vrijdag 20 januari

15.30 uur. De ceremonie gaat van start met een aantal muzikale optredens.
Veel artiesten - van Andrea Bocelli tot de officiële Bruce Springsteen-coverband - bedankten voor de eer, maar de 16-jarige Jackie Evancho, The Rockettes en het Mormoonse Tabernakelkoor zullen wel nummers ten gehore brengen.
De ramp voor het milieu staat er aan te komen -voor mij staat dat als een paal boven water- en verder is het interessant om af te wachten wat er gaat gebeuren.
Er wordt geschiedenis geschreven ...
Het gaat gebeuren in het westen en daarna ...
Het blijft een prachtig muziekstuk ... meer dan dát kan ik het allemaal niet vinden.

Gast1

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Gast1 » 20 jan 2017, 15:01

'The Good' hebben we gehad, wie volgt?
Dat wat het volk wil, zal het krijgen?
For a few dollars more :mrgreen:

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Osiris » 20 jan 2017, 15:19

Donald Trump president.... wat nu ??

Lekker de sauna in, geniet ik tenminste nog van .
Wat in de VS gebeurt kan ik toch niks veranderen.
Ze doen op dat soort niveaus toch waar ze zelf zin in hebben...

Enjoy the weekend.
Gaat Trump ook doen heb ik begerepen :mrgreen:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing


Gast1

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Gast1 » 20 jan 2017, 16:12

En nu *klik* ben ik nog veel meer gerustgesteld. :mrgreen:

Voor Rutte staat een goede samenwerking met "vriend en bondgenoot" Amerika voorop.

Pardon ende neem mij niet kwalijk:

Afbeelding

gusteman

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door gusteman » 20 jan 2017, 18:06

Gast1 schreef:Voor Rutte staat een goede samenwerking met "vriend en bondgenoot" Amerika voorop.
Amerika is meer dan Donald Trump, beste Gast1.
Amerika is onder andere de natie die tijdens wereldoorlog twee meer dan 125.000 van haar zonen heeft geofferd om Europa te bevrijden; en dan heb ik het nog niet eens over de zowat 500.000 gewonden en verminkten.

Het is niet omdat nu een lapzwans aan het hoofd van die natie komt te staan dat wij de vriendschappelijke banden zouden moeten verbreken ..... dat verdienen de Amerikanen niet, zij hebben alle buitenlandse steun nodig die ze kunnen krijgen.

En nogmaals: de uitslag van de door het volk uitgebrachte stemmen was Trump 48% tegen Clinton 52%.
De aanstelling van Trump is dus niet de keuze van het Amerikaanse volk maar wel het resultaat van beïnvloeding van de kiesmannen.

Reden te meer om de Amerikaanse bevolking te vriend te houden.

Wat de Amerikaanse burger vooral nodig heeft is onderricht: het merendeel der Amerikanen heeft geen flauw benul van wat een zorgstaat is en hoe goed de meeste Europeanen het wel stellen dankzij een systeem van belastingen op inkomsten.
Zij begrijpen geen snars van een dergelijk systeem en denken elke keer als het woord 'belasting' valt aan regelrechte diefstal van hun zuurverdiende centen.

En dat is dan ook één van de troeven van Trump geweest waarmee hij zich populair heeft gemaakt: zijn zaakjes zo regelen dat hij belastingen kan ontwijken en de 'American Dream' kan verpersoonlijken.

Wat hij er niet bij vertelt is dat voor elke geslaagde 'American Dream' tienduizenden in armoede moeten leven.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door univers » 20 jan 2017, 18:30

:post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 21 jan 2017, 07:52

Trump is president en de Europese leiders zijn geschokt over zijn speech.
Waarom ?
Trump zegt waar het op staat, en dit gaat Europa uiteindelijk ook meemaken.
Europeanen zijn alleen iets langzamer dan Amerikanen.

Als je niet eerst naar je eigen volk luisterd en je eigen indentiteit als land kwijt begint te raken door in de brij van Brussel te gaan zitten en daarnaast iedereen ongecontroleerd laat binnenkomen, dan krijgen wij een Europa die compleet uit elkaar valt.
Dat is al aan de gang.

Dus dat schijnheilige geschokte gedoe over Trump zijn speech is gewoon lachwekkend.
De leiders van Europa zijn
bang dat het volk het niet meer gaat pikken.
De Brexit is de eerste stap, de komende jaren brokkelt Europa nog veel meer af.

En ik ben benieuwd wat er met de NAVO gaat gebeuren.
En Europa moet leren zijn eigen broek op te houden.
Sinds gisteren is het wereldwijde politieke toneel veranderd.
Eens even kijken hoe zich dat gaat ontwikkelen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Gast1 » 21 jan 2017, 08:38

gusteman schreef:Amerika is meer dan Donald Trump, beste Gast1.
Ik ben het met jouw hele stuk eens Guus.

:post:

Gast1

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Gast1 » 21 jan 2017, 08:41

gusteman schreef:Wat de Amerikaanse burger vooral nodig heeft is onderricht: het merendeel der Amerikanen heeft geen flauw benul van wat een zorgstaat is en hoe goed de meeste Europeanen het wel stellen dankzij een systeem van belastingen op inkomsten.
Zij begrijpen geen snars van een dergelijk systeem en denken elke keer als het woord 'belasting' valt aan regelrechte diefstal van hun zuurverdiende centen.
En inderdaad:*klik*

[doh]

gusteman

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door gusteman » 21 jan 2017, 09:15

Tammy schreef:Als je niet eerst naar je eigen volk luistert .....
Nou, lieve Tammy, indien Trump had geluisterd naar zijn eigen volk dan zat niet hij zelf in het Witte Huis maar wel Hillary Clinton.
De telling van de stemmen die werden uitgebracht door dat eigen volk zegt duidelijk dat 52% van dat eigen volk niet hem wil als president.
Over die cijfers zijn alle partijen het trouwens eens, Republikeinen zowel als Democraten.

Hoezo, "luisteren naar het eigen volk"? :shock:

Wat ik vooral interessant vind aan dit hele gebeuren is het gegeven dat Trump in een volstrekt eigen wereld leeft, zonder voeling met de realiteit.
Onder meer binnen het subforum "Filosofie" werd regelmatig aandacht besteed aan de begrippen "waarheid / eigen waarheid".
Donald Trump is een perfect voorbeeld van wat "eigen waarheid" betekent en wat daarvan de gevolgen kunnen zijn: de man is er van overtuigd dat wat hij denkt ook de waarheid is, of dat het op zijn minst toch de waarheid 'zou moeten zijn'.
En vanuit die overtuiging zal hij de VS leiden de komende vier jaren.

Hij is nog erger dan die dames en heren in Brussel, lieve Tammy.

Daarom vond ik die éne uitspraak van Obama wel heel erg treffend: "Reality has a tendency to bite back at you".

Trump zal nog heel wat bijtwerk te verduren krijgen. :mrgreen:

En, oh ja, wat betreft
Tammy schreef:Europeanen zijn alleen iets langzamer dan Amerikanen.
Europeanen zijn niet langzamer, lieve Tammy, zij zijn "bedachtzamer".
Europeanen hebben afgeleerd zich halsoverkop in avonturen te storten, zij denken liever eerst twee keer na vooraleer ergens tegenaan te gaan.

In het huidige tijdsbeeld kan doorgedreven nationalisme enkel leiden tot één resultaat: een wereldwijd gewapend conflict.
Trumps besluit om maar meteen al werk te maken van een raketschild is daar al een eerste stap naartoe.
Zowel China, Rusland als India (de kernmacht die maar al te vaak 'vergeten' wordt binnen deze problematiek) zullen dit zien als een regelrechte aanval op hun machtsbereik.

Geen wijs besluit om supermachten voor het hoofd te stoten, zo creëer je een internationale spanning die de stukken op het schaakbord overhoop gooit, een situatie waardoor alle diplomatieke inspanningen van de voorbije vijftig jaar van de kaart geveegd worden.

De 'eigen waarheid' van Trump zal hem keihard in het gelaat terecht komen ..... en de Amerikaanse burgers zullen de klappen moeten verduren.

Hoezo 'je eigen volk en natie voorop stellen'? :shock:

Gast1

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Gast1 » 21 jan 2017, 09:34

gusteman schreef:In het huidige tijdsbeeld kan doorgedreven nationalisme enkel leiden tot één resultaat: een wereldwijd gewapend conflict.
gusteman schreef:De 'eigen waarheid' van Trump zal hem keihard in het gelaat terecht komen ..... en de Amerikaanse burgers zullen de klappen moeten verduren.
En/of de Europeanen toch?
Tussen de V.S. en de door jouw genoemde grootmachten liggen immers de Noordelijke Stille Oceaan -met vooral veel water tussen die grootmachten-
en de Noordelijke Atlantische Oceaan -met daar tussenin ook nog Europa-.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 21 jan 2017, 10:50

Jij en ik Gusteman kijken ieder op een andere manier naar de wereld.
Ook ik zou willen dat we allemaal vreedzaam naast elkaar kunnen wonen maar dat gaat niet gebeuren.
Tenminste niet over heel de wereld.
Is nog nooit gelukt.
Amerika heeft een ander soort kiesstelsel, en volgens dat model heeft hij gewonnen.
Waarom zou hij dat niet accepteren ?
Zou Hillary toch ook doen ?
Je denkt toch niet dat zij als het andersom was haar titel zou inleveren ?
Zij heeft toch ook het beste voor haar landgenoten over ?

Ik weet niet of hij erger is dan de dames en heren in Brussel Gusteman.
Die in Brussel staan compleet buiten de werkelijkheid met Frau Merkel voorop.
Jij zal dat misschien anders zien , maar ik niet.

Trump heeft geen klasse, is ongemanierd en past niet in het Witte Huis.
Maar hij zit er, en er is een reden hoe het zover heeft kunnen komen.
En als ik Brussel was zou ik daar heel goed naar kijken wat die reden is.
Als ze die tenminste zien, ik vrees van niet.

Want jij zegt dat Trump in zijn eigen wereld leeft ?
Wat denk je van de mensen in Brussel ?
Die hebben een beeld van Europa die niet strookt met de werkelijkheid.
Er is geen 1 Europa mogelijk met allemaal dezelfde opvattingen.
Daarvoor is Europa te divers, het is een continent met allemaal verschillende achtergronden.
Die moet je niet op 1 hoop gooien, dat werkt niet en veroorzaakt irritaties.

Mar daar komen de mensen in de Brusselse top gauw genoeg achter.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door gusteman » 21 jan 2017, 14:14

Gast1 schreef:En/of de Europeanen toch?
Tussen de V.S. en de door jouw genoemde grootmachten liggen immers de Noordelijke Stille Oceaan -met vooral veel water tussen die grootmachten-
en de Noordelijke Atlantische Oceaan -met daar tussenin ook nog Europa-.
En wat heeft Europa dan wel te bieden, beste Pierre?
Wat heeft Europa (of wat heeft het net niet) waarvoor een grootmacht zich de moeite zou getroosten om het mee in een internationaal conflict te sleuren?
Grondstoffen? Ik zou niet weten welke.
Intellect? Dat hebben ze zelf in voldoende mate.
Een krijgsmacht? De gezamenlijke Europese legers betekenen slechts een fractie van wat China, India en/of Rusland daar elk op zich tegenover kunnen zetten. En dan heb ik het niet enkel over de aantallen in troepen maar vooral over het wapentuig en de daaruit voortvloeiende slagkracht.

In deze tijd zal een dergelijk conflict in eerste instantie worden uitgevochten via internet en in de ruimte; in een dergelijk concept spelen die oceanen en/of afstanden geen enkele rol van betekenis meer.
Het uitschakelen van de netwerken en satellieten zal het allereerste doel zijn.

Elk van die grootmachten heeft zijn respectieve kernonderzeeërs (zie klik) die zich om het even waar in de oceanen kunnen bevinden.

De natie die als eerste een raketschild weet uit te bouwen zal op dat ogenblik de mogelijkheid hebben om door andere landen afgevuurde ballistische raketten te onderscheppen en dus meteen ook de wereldheerschappij bezitten.

Daarna zal het voor die natie volstaan om te dreigen opdat zij hun wil kunnen opleggen wereldwijd.

Dat Trump hier nu doodleuk gaat stellen dat hij dringend werk wil maken van zo'n schild toont aan dat de man er geen flauw benul van heeft welke consequenties dit met zich mee brengt: zowel China, India als Rusland zullen nu hun uiterste best doen om de Amerikanen een stap voor te blijven en onderwijl samenspannen om de economische plannen van Trump te boycotten.

De man is gewoon wereldvreemd, wat op zich niet zo verrassend is, en heeft zich nu ook omringd met even wereldvreemde 'raadgevers'.

We gaan rare tijden tegemoet, dat wel, ja.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Fenna » 21 jan 2017, 15:25

Ik vind het gedachtengoed van gusteman over het raketschild interessant en lijkt mij ook zeer aannemelijk.
Het kan heel goed als provocatie worden opgevat door de nucleaire grootmachten met alle gevolgen van dien.
Het past wel in het plaatje van een WWIII waar menigeen over speculeerd.
Als men Trumps ideën over het raketschild zo bekijkt komt dit een vorse stap dichterbij.
Gelukkig zijn er nog zijn adviseurs die hem kunnen bijsturen en laten we hopen dat deze mensen niet als een olifant door de porceleinkast lopen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door univers » 21 jan 2017, 16:54

Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie