Donald Trump president ..... en wat nu?

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 23 mei 2017, 07:46

Twijfel kan wel het begin van wijsheid zijn Gast1, maar je kan ook werkelijk alles onder een vergrootglas gaan leggen.
Ik ben altijd iemand geweest die zeer veel leest maar ook nadenkt.
Dat laatste heb ik standaard zeg maar.
Dus die uitdrukking waar Gusteman het over had ligt in de lijn met hoe ik Obama zie.
Leuke man hoor trouwens daar niet van.
Maar de auteur van het bericht is aan het vergelijken.
Ik denk dat hij goed zit met zijn analyse.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 24 mei 2017, 07:39

/// President Donald Trump has canceled a planned visit and speech at the ancient mountain fortress of Masada in Israel after authorities told him that he could not land his helicopter on top of the UNESCO-listed site.

Instead, Trump will now deliver a speech at the Israel Museum in Jerusalem. It comes after an Israeli Air Force (IAF) regulation that prevents helicopters landing at the summit of the Masada site, according to Israel’s Channel 2 broadcaster.
dús de Tempelberg was een tweede keus voor der Donnie, dat werd aangekondigd als een ´prive´bezoek, hmm [think]
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door univers » 24 mei 2017, 07:50

Ach hij denkt dat hij Jezus is.
Die
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 24 mei 2017, 10:04

:rolfl: :rolfl: , gaaf man,,
ja en dan vreemd vinden dat er over je/hem -veel- geschreven word...oud gezegde is ook hoge bomen vangen veel wind ,,
weet je wat ik nou es zou wille weten wat staat er op dat papiertje dat Den Donnie in die speet, nééhéé sorry! dus in die muur duwde?? <<´´Hay Mattie USA Firts ?´´>> :chicken:
alles van waarde is weerloos

gusteman

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door gusteman » 24 mei 2017, 12:24

Tammy schreef:
gusteman schreef:Maar vooral: hoe weet je met honderd procent zekerheid dat net die éne interpretatie precies weergeeft wat de spreker of schrijver echt bedoelde.
Kijk jij altijd op zo'n manier naar artikelen Gusteman ?
Want als je dat doet moet je alles met een korreltje zout nemen.
En dat is inderdaad zo, lieve Tammy, het is verstandig om niets zomaar meteen te aanvaarden als waarheid.
Ook ik verwijs hier even naar Descartes die zei: "aanvaard nooit zomaar iets maar stel altijd alles in vraag, zelfs het feit zelf dat je alles in vraag stelt".
Tammy schreef:Wat is de reden dan om ze nog te lezen ?
Kennis opdoen, bijvoorbeeld?
Tammy schreef:Als je bij elke zin twijfelt of het de waarheid is , dan kan je net zo goed niks lezen.
Tuurlijk hoef je niet alles te geloven, dat doe ik ook niet. :grin:
En waarschijnlijk lees jij nog heel wat, dus spreek je jezelf hier een beetje tegen, niet?
Tammy schreef:Maar wanneer geloof jij wel iets ?
Wanneer zeg jij : dit klopt wat ik net heb gelezen.
Want daar ben ik nu heel benieuwd naar. :wink:
Wel, lieve Tammy, hier kan ik verwijzen naar wat ik schreef binnen een ander onderwerp, namelijk
... alles wat je ervaart (zien, horen, voelen, ruiken, proeven) gebeurt in een fractie van een seconde waarbij de ervaring wordt opgeslagen in je geheugen. De interpretatie van die ervaring (EN het besef dat je dit beleeft) gebeurt pas daarna waarbij je hersenen in de rest van je geheugen zullen zoeken naar overeenkomsten en/of verbanden. Wat daarbij uit de bus komt zal bepalend zijn voor de manier waarop jij reageert op de ervaring, voor je gevoel/stemming/humeur.

Alles wat je doet en/of bent gebeurt altijd via je geheugen.
Dit fenomeen zorgt er voor dat ik iets al dan niet als waarheid zal aanvaarden (het 'dit klopt' gevoel) afhankelijk van hoe het zich verhoudt tot datgene wat ik voordien al heb gelezen, gehoord, ervaren.
Met andere woorden: wat ligt opgeslagen in mijn geheugen zal bepalend zijn voor de manier waarop ik omga met nieuwe informatie.

gusteman

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door gusteman » 24 mei 2017, 12:34

Osiris schreef:Chaos in het midden Oosten,geld,macht en totale controle zijn de gemeenschappelijke belangen van de VS en SA in opdracht van hun werkelijke meesters; de Zionisten.
Dit houdt in dat de Arabische Soennitische Emirs zouden ageren in opdracht van de oprichters van de Joodse staat Israël?

:hahaha: :rolfl:
Osiris schreef:Ook iets om liever niet te geloven.....
Geen probleem, beste Osiris, je hoeft dat ook niet te geloven; dit is van die David Icke onzin van de bovenste plank. :wink:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 24 mei 2017, 12:46

Gusteman schreef :
Dit fenomeen zorgt er voor dat ik iets al dan niet als waarheid zal aanvaarden (het 'dit klopt' gevoel) afhankelijk van hoe het zich verhoudt tot datgene wat ik voordien al heb gelezen, gehoord, ervaren.
Met andere woorden: wat ligt opgeslagen in mijn geheugen zal bepalend zijn voor de manier waarop ik omga met nieuwe informatie.
Dat heb je mooi gezegd Gusteman. :grin:
Ik denk dat het inderdaad zo werkt.

Je zegt dat ik mezelf tegenspreek maar ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen wat ik bedoel.
Ik lees inderdaad ontiegelijk veel.
En ik denk altijd na over wat ik heb gelezen bijvoorbeeld onderzoeken enz.
Maar sommige zaken neem ik meteen aan voor waarheid.
Bijvoorbeeld wat Curiosity heeft ontdekt op Mars enz om maar een voorbeeld te noemen.
Dat soort zaken dus.

Bij veel anderen zaken ga ik wel diep nadenken.
Dus het verschilt.
Hoop dat ik het zo beter heb uitgelegd. :mrgreen:

Zoniet........niet teveel nadenken over mij, daar is geen touw aan vast te knopen soms.
Kan je nagaan hoe moe ik soms ben van mezelf Gusteman. [joker]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Vitharr » 24 mei 2017, 14:22

Tammy schreef:Gusteman schreef :
Dit fenomeen zorgt er voor dat ik iets al dan niet als waarheid zal aanvaarden (het 'dit klopt' gevoel) afhankelijk van hoe het zich verhoudt tot datgene wat ik voordien al heb gelezen, gehoord, ervaren.
Met andere woorden: wat ligt opgeslagen in mijn geheugen zal bepalend zijn voor de manier waarop ik omga met nieuwe informatie.
Dat heb je mooi gezegd Gusteman. :grin:
Ik denk dat het inderdaad zo werkt.

Je zegt dat ik mezelf tegenspreek maar ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen wat ik bedoel.
Ik lees inderdaad ontiegelijk veel.
En ik denk altijd na over wat ik heb gelezen bijvoorbeeld onderzoeken enz.
Maar sommige zaken neem ik meteen aan voor waarheid.
Bijvoorbeeld wat Curiosity heeft ontdekt op Mars enz om maar een voorbeeld te noemen.
Dat soort zaken dus.

Bij veel anderen zaken ga ik wel diep nadenken.
Dus het verschilt.
Hoop dat ik het zo beter heb uitgelegd. :mrgreen:

Zoniet........niet teveel nadenken over mij, daar is geen touw aan vast te knopen soms.
Kan je nagaan hoe moe ik soms ben van mezelf Gusteman. [joker]
Wat jij niet leuk vind aan jezelf vind een ander juist aantrekkelijk. :mrgreen:

Ik vind jou helemaal niet ondoorgrondelijk Tam. Ik zie iemand die durft te dromen en toch met beide benen op de grond staat. Wijze keuze. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 24 mei 2017, 14:37

Ook enig Viking, jij bent echt een dotje. :mrgreen:

Grazie tanto. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Gast1 » 24 mei 2017, 17:01

Vaak begrijpen wij mensen elkaar niet.
Heel veel mensen weten ook niet welk geluid een vos maakt.
Geloof me, het is een heel vreemd geluid.
Toch denken veel mensen het te weten en zo hebben ze er een liedje over gemaakt:

Gast1

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Gast1 » 24 mei 2017, 17:22

Dan hebben de wolven het toch wel weer beter begrepen:
:mrgreen:

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Osiris » 24 mei 2017, 18:52

gusteman schreef:
Osiris schreef:Chaos in het midden Oosten,geld,macht en totale controle zijn de gemeenschappelijke belangen van de VS en SA in opdracht van hun werkelijke meesters; de Zionisten.
Dit houdt in dat de Arabische Soennitische Emirs zouden ageren in opdracht van de oprichters van de Joodse staat Israël?

:hahaha: :rolfl:
Osiris schreef:Ook iets om liever niet te geloven.....
Geen probleem, beste Osiris, je hoeft dat ook niet te geloven; dit is van die David Icke onzin van de bovenste plank. :wink:
Alsof alles wat ik plaats van Icke afkomstig is [doh] "nee
In tegendeel ;hij bevestigd elke keer weer mijn eigen interpretatie van het geheel.
Likeminded dus.

En nee,weer niet ; Zionisten hebben totaal niets te maken met de staat Israel,laat staan de joden.
Het is een schaduwregering van rijksten en machtigsten van deze wereld,ongeacht ras,religie of politieke kleur.
Voor hen is alleen de kleur van geld belangrijk.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door univers » 24 mei 2017, 19:50

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Witte wel » 24 mei 2017, 23:14

Voor mensen die de informatie uit de kranten voor waarheid aannemen en ander bronnen als onzin betitelen zal het niet meevallen om bijval van te verkrijgen Osiris. Maar dat wist je al lang.
Dat zionisten en Israël niets met elkaar van doen hebben is niet geheel waar maar dat ga ik hier niet uiteen zetten. Als men dat wil weten moet men zelf maar op onderzoek gaan.
Wat ik niet echt kan bevatten is dat best wel goed ontwikkelde mensen zich toch keer op keer laten vangen door de bewust misleidende informatie die alom gepubliceerd wordt. En zolang dat stand blijft houden zal er weinig ingegrepen worden en gaat "het spel" gewoon voort.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gast1

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Gast1 » 25 mei 2017, 03:32

Voor mensen die de informatie uit de kranten voor waarheid aannemen en ander bronnen als onzin betitelen zal het niet meevallen om bijval van te verkrijgen Osiris.
:post: Witte wel ;P!
Wat ik niet echt kan bevatten is dat best wel goed ontwikkelde mensen zich toch keer op keer laten vangen door de bewust misleidende informatie die alom gepubliceerd wordt.
En zolang dat stand blijft houden zal er weinig ingegrepen worden en gaat "het spel" gewoon voort.
De vraag in deze is of die 'goed ontwikkelde mensen' werkelijk goed ontwikkelt zijn.
Vaak zijn het 'zombies' die zich laten leiden ...

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Osiris » 25 mei 2017, 09:16

Witte wel schreef:Voor mensen die de informatie uit de kranten voor waarheid aannemen en ander bronnen als onzin betitelen zal het niet meevallen om bijval van te verkrijgen Osiris. Maar dat wist je al lang.
Dat zionisten en Israël niets met elkaar van doen hebben is niet geheel waar maar dat ga ik hier niet uiteen zetten. Als men dat wil weten moet men zelf maar op onderzoek gaan.
Wat ik niet echt kan bevatten is dat best wel goed ontwikkelde mensen zich toch keer op keer laten vangen door de bewust misleidende informatie die alom gepubliceerd wordt. En zolang dat stand blijft houden zal er weinig ingegrepen worden en gaat "het spel" gewoon voort.
Klopt allemaal.
Weet ook dat de Zionisten degenen waren die (mede ) verantwoordelijk waren voor het ontstaan van de staat Israel ten koste van de Palestijnen.En tevens een bolwerk van Zionistische activiteit omhelst.
Bedoelde de opmerking naar Gusteman meer, alszijnde in de huidige context van het gebeuren.
Dat het niets van doen heeft met het Joodse/Israelische politieke (w.b. bevolking zelf ) gebeuren,waar het mee geidentificeerd word en velen met die zelfde kijk op Zionisme meestal daardoor weggezet worden als antisemmitisch,wat het dus niet is.

I stand corrected ;P!
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

gusteman

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door gusteman » 25 mei 2017, 10:51

Gast1 schreef:
Witte wel schreef:Wat ik niet echt kan bevatten is dat best wel goed ontwikkelde mensen zich toch keer op keer laten vangen door de bewust misleidende informatie die alom gepubliceerd wordt.
En zolang dat stand blijft houden zal er weinig ingegrepen worden en gaat "het spel" gewoon voort.
De vraag in deze is of die 'goed ontwikkelde mensen' werkelijk goed ontwikkelt zijn.
Vaak zijn het 'zombies' die zich laten leiden ...
For your info, beste Pierre: daar waar Witte wel het had over 'best wel goed ontwikkelde mensen' verwees hij zijdelings naar mij. :wink:

En dit even terzijde: waar het gaat over 'goed ontwikkelde mensen' krijg ik het absoluut niet begrepen hoe in één zin kan geschreven worden "... of die 'goed ontwikkelde mensen' werkelijk goed ontwikkelt zijn ..." :shock:

Verder sta ik ook verstomd van het gemak waarmee mensen zo goed als alles voor waar aannemen, zolang het maar klaar en duidelijk ingaat tegen wat de "mainstream media" publiceren. [doh]

Dat je informatie in vraag stelt is aanbevelenswaardig, zo hoort het ook. Maar stelselmatig het waarheidsgehalte ondermijnen, enkel en alleen omdat de bron een gevestigd persagentschap is? How dumb is that? [think]

Donald Trump baseert zich in zijn beleid naar eigen zeggen ook op "alternatieve" feiten, net zoals Erdogan, Assad, Poetin en noem maar op dat doen, maar die omschrijven het dan weer niet zo letterlijk.
De voor deze planeet en haar bewoners rampzalige gevolgen van "alternatieve feiten" kunnen we elke dag weer waarnemen. [jaja]

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 25 mei 2017, 13:03

ja dat is ook godsdienst belijden ,,althans voor Trumpie Dumpie;

Sean Spicer, perschef van het Witte Huis en toegewijd katholiek, was er zondag niet bij toen Team Trump een ontmoeting had met paus Franciscus.
Volgens een bron dicht bij het Witte Huis was dat een bewuste reprimande van de Amerikaanse president aan het adres van Spicer,
Bij de ontmoeting met de paus was hoofdzakelijk de familie van Trump aanwezig. First lady Melania Trump en dochter van de president Ivanka ook de man van Ivanka, Jared Kusher, was bij het Vaticaans onderonsje. Hij is een van de belangrijkste adviseurs van de president.
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door taigitu » 25 mei 2017, 16:30

Hoe kwam de video over Trump en de "Amerika first' speech over........?
Ik kwam deze video tegen met commentaar van degene die hem op het internet zette?
Grappig hoe hij reageert.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door taigitu » 25 mei 2017, 19:08

Trump belooft lekken informatie aan te pakken

Het doorsluizen van gevoelige informatie naar de pers is 'een grote bedreiging voor onze
nationale veiligheid'. Dat zegt Donald Trump. Hij reageert op Britse kritiek nadat in de
Amerikaanse pers informatie over het onderzoek naar de aanslag in Manchester was
gepubliceerd.

De Britse autoriteiten reageerden deze week onthutst toen ze de informatie over het onderzoek
in Amerikaanse media zagen. Premier Theresa May zei dat ze de Amerikaanse president Donald
Trump daarop zou aanspreken. Trump is op dit moment in Brussel.

Onderzoek naar kwestie
Trump zegt dat hij het ministerie van Justitie heeft gevraagd een onderzoek te starten naar de
kwestie. De dader moet wat hem betreft juridisch worden aangepakt. Trump benadrukt dat hij
de relatie tussen de VS en Groot-Brittannië zeer koestert.

Groot-Brittannië zegt voorlopig geen informatie over de aanslag in Manchester meer met de VS
te delen. De Britse autoriteiten willen eerst garanties dat er geen vertrouwelijke gegevens meer
worden gelekt.

Trump ergert zich al langer aan Amerikanen die lekken naar de pers. Zo had de Amerikaanse
pers eerder ook gevoelige informatie over telefoongesprekken van Trump in handen.

RTL nieuws
Komisch......
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie