Donald Trump president ..... en wat nu?

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 10 jun 2018, 07:03

het is maar van welke kant je het bekijken wilt of wil zien ,, want gisteren in het nieuws zei de beste man voorlopig geen interesse te hebben en zich eerst met China te gaan bezig houden ..
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 10 jun 2018, 14:57

eerst loopt ie weg zonder te ttekenen ..handtekening onder manifest.. dan bralt ie weer dat alles oke is tussen de landen ,,maar lees je dat er dreigende taal is uitgesproken omtrent de levering van Europa ....... dat is toch geen politiek meer .... wat ik jaren heb meegemaakt was de politici met elkaaar alles bespraken , van dreigen was geen mens die op het idee kwam .....>> dwz toen er nog echte policie waren ..... wel lang geleden
dan lees je;;
QINGDAO (ANP) - Rusland is bereid de groep van toonaangevende westerse economieën van de G7 in Moskou als gastheer te ontvangen, aldus president Poetin. De laatste top van de G7 is dit weekend in Canada op een mislukking uitgelopen. Poetin herhaalde bereid te zijn tot een topontmoeting met de Amerikaanse president Trump
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP ....

geef mijn portie maar an Fikkie
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 10 jun 2018, 15:16

Herman50 je had op vorige pagina dit geschreven :
zeg komen er binnenkort weer een verkiezing daaro ,dat Donny te pas en onpas iemand ´gratie verleend of zoals vanmorgen in AD dat Mohamed Ali eventueel gratie -postuum- zou krijgen omdat hij niet naar Vietnam ging destijds <<wat ie volgens mij gister op het RTL Nieuws al deed gezien de kampioensriem die op bureau lag>> ,, valt wel op dat al deze mensen van ´buitenlandse´ komaf zijn , is dit soort stemmen trekken ??

Ik heb daar antwoord op gegeven en ook wat dingen gevraagd.

Misschien heb je er over heen gelezen want ik snap je bericht niet.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 10 jun 2018, 15:32

Afbeelding
De Amerikaanse president Donald Trump komt aan op Paya Lebar Air Base in Singapore voor topontmoeting met de Noord-Koreaanse dictator Kim Jong-un.

Trump in Singapore aangekomen.

SINGAPORE - De Amerikaanse president Donald Trump is zondagavond lokale tijd in Singapore geland voor de topontmoeting met de Noord-Koreaanse dictator Kim Jong-un. Trump twitterde voor de aankomst dat „we de mogelijkheid hebben een echt fantastisch resultaat te boeken voor Noord-Korea en voor de wereld.”

Maandag gaat Trump op bezoek bij de Singaporese premier Lee Hsien Loong. Dinsdagmorgen 03.00 uur onze tijd begint de topontmoeting die als historisch wordt gezien. Noord-Korea en de VS zijn feitelijk nog steeds in oorlog omdat de Koreaanse oorlog (1950-1953) nooit is afgesloten met een vredesverdrag.
Trump wil dat Kim zijn kernwapenprogramma echt helemaal opdoekt in ruil voor veiligheidsgaranties en mogelijk hulp om de berooide vastgelopen stalinistische dictatuur economisch leven in te blazen.
Kim is zondag gearriveerd en heeft al een bezoek gebracht aan premier Lee.


BRON.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Ze zijn er allebei, hoe is het mogelijk. :mrgreen:
En nu wachten op dinsdag.

Kijken of het echt door gaat, alles is nog mogelijk bij die twee.

Op hoop van zegen maar. :rolleys:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Berjan » 10 jun 2018, 20:46

herman50 schreef:
10 jun 2018, 14:57
eerst loopt ie weg zonder te ttekenen ..handtekening onder manifest.. dan bralt ie weer dat alles oke is tussen de landen ,,maar lees je dat er dreigende taal is uitgesproken omtrent de levering van Europa ....... dat is toch geen politiek meer .... wat ik jaren heb meegemaakt was de politici met elkaaar alles bespraken , van dreigen was geen mens die op het idee kwam .....>> dwz toen er nog echte policie waren ..... wel lang geleden
dan lees je;;
QINGDAO (ANP) - Rusland is bereid de groep van toonaangevende westerse economieën van de G7 in Moskou als gastheer te ontvangen, aldus president Poetin. De laatste top van de G7 is dit weekend in Canada op een mislukking uitgelopen. Poetin herhaalde bereid te zijn tot een topontmoeting met de Amerikaanse president Trump
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP ....

geef mijn portie maar an Fikkie
En nu lees ik dit: https://nos.nl/artikel/2235909-adviseur ... udeau.html

Echt, die mensen zijn helemaal gek geworden. De een doet alles via twitter, en zijn mensen dreigen via de media. Lijkt wel wat op de voetbalwereld. Waarom niet gewoon elkaar in de ogen kijken en dreigen/gewoon praten? Ligt ook aan de mensen die Trump om zich heen verzamelt heeft. Allemaal incompetente mensen. En dan zijn er mensen die Trump als een held zien die opstaat tegen de deep state :rolfl:
Die mensen zijn gewoon :rolfl:

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 11 jun 2018, 07:05

Zonder een ook maar iemand -!- aan te vallen,, deze mensen zijngeheel en al het pad kwijt en helaas moeten die de ´´wereld´´ regeren .. spijtig maar waar nouja fijne dag nog

>enne Tammy nou ik gelezen heb snap ik allen het begin maar verders ook niet meer ,jammer dat ik niet reageerde heb een paar rot dagen gehad dus in vervolg -misschien ;) - beter ook fijne dag nog >>>
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 11 jun 2018, 07:40

jammer dat deze man McCain niet meer kan doen , lijkt me een prima politicus
De republikeinse senatoren McCain en Lindsay hebben zich van de woedende Trump gedistantieerd.

http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 11 jun 2018, 08:12

Ok is goed Herman50 , hoop dat het beter gaat met je. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 11 jun 2018, 08:26

Het is waarschijnlijk ook even handje schudden en niet echt veel meer , want echte ontmanteling geloof ik niks van.
Dat gaat Kim niet doen.
Maar het blijft apart hoe hij ineens in de belangstelling staat voor eerste ontmoeting met een Amerikaanse president.
En die beveiligers waren weer naast de auto aan het rennen , dat blijft inderdaad grappig om te zien. :mrgreen:

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Afbeelding

'Kim wil na paar uur met Trump alweer naar huis vliegen'.

Kim Jong-un heeft in Singapore nog niet veel van zich laten horen behalve – via een tolk - dat hij een goed voorgevoel heeft over zijn ontmoeting met Donald Trump. En dat is wederzijds, blijkens optimistische verklaringen van de laatste.
Naar verluidt wil de Amerikaanse president eerst onder vier ogen met Kim spreken – de Noord-Koreaan zat op school in Zwitserland en spreekt uitstekend Engels – pas dan mogen hun naaste adviseurs erbij en komen de delegaties bij elkaar. Volgens sommige bronnen zou Kim dezelfde middag alweer naar huis willen vliegen wat erop zou kunnen wijzen dat de slotverklaring al op orde is.

Afleidingsmanoeuvres.

Hij beweegt op mysterieuze manieren, de Noord-Koreaanse leider. Van een enge boeman die de wereld wil opblazen, lijkt hij plots een cultfiguur geworden. Iedereen in Singapore wil een glimp van hem opvangen, of tenminste van zijn geblindeerde Mercedes zonder nummerplaat.
Kim laat zich vooralsnog nog niet echt zien. Alleen al de reis naar Singapore zat vol afleidingsmanoeuvres, blijkt nu. Zo vertrok de Noord-Koreaanse leider met zijn honderd man sterke entourage verspreid over drie vliegtuigen. Het reisdoel bleek China waar het hele gezelschap overstapte in een lijnvlucht van China Air.
Kim-watchers melden dat het antieke staatsvliegtuig ‘de Havik’ mogelijk geen garantie was voor een pannevrije landing in Singapore. Het ding is geen lange afstanden gewend.

Met een moderne Boeing 747 kwam hij dus aan. Niet op het militaire vliegveld waar Trump landde, maar gewoon op de internationale luchthaven. Data op de app Flightradar24 toonden een afwijkende route. Weinig over water, zoveel mogelijk boven het Chinese vasteland. Alsof de Chinezen nog eens wilden onderstrepen dat hun Noord-Koreaanse bondgenoot maximale bescherming geniet. Eenmaal geland in Singapore, ging het via de VIP-ruimten verder.

Optreden.

Publiek langs de route van het hotel naar het eiland Sentosa - waar de historische handdruk morgen plaats moet hebben - hoopt op een optreden van Kims sportieve lijfwacht. Tijdens Kims ontmoeting met de Zuid-Koreaanse president Moon Jae-in trokken de superfitte kleerkasten de aandacht door als in een hilarische choreografie naast de limousine van de baas te draven.
Net als de geselecteerde en gedrilde cheerleaders tijdens de Olympische Winterspelen verhoogt het jaren vijftig gedoe de cultstatus. Een ander onwaarschijnlijk fenomeen is de extravagante basketballer Dennis Rodman die in Singapore is aangekomen als vriend van zowel Trump als Kim. Hij biedt zijn diensten aan als bemiddelaar, mocht dat wenselijk zijn.

Dictator.

Je verzint het allemaal niet en het doet bijna vergeten dat de man, zo benadrukken mensenrechtenorganisaties, toch heus een ouderwetse, keiharde en Stalinistische dictator is. Wie bij hem uit de rij stapt, loopt enorme risico’s, inclusief de familieleden die soms gruwelijk uit de weg werden geruimd.
,,In Noord-Korea worden de mensenrechten van miljoenen mensen geschonden. Daarnaast zitten zo’n 120.000 mensen in de gevangenis waar ze het risico lopen op marteling, dwangarbeid en executie. Het zou uiterst teleurstellend zijn als aan de catastrofale mensenrechtensituatie in Noord-Korea voorbij wordt gegaan", zegt Arnold Fang, Amnesty’s onderzoeker in Oost-Azië.
Veel gevangenen zijn niet beschuldigd van een internationaal erkend misdrijf, maar zitten vast omdat ze in contact stonden met mensen van wie wordt verondersteld dat ze de staat bedreigen, aldus Amnesty. Internationale waarnemers zouden direct toegelaten moeten worden tot de gevangenenkampen en er zouden stappen genomen moeten worden om mensen vrij te laten die geen strafbaar feit hebben gepleegd.

Laat.

De Noord-Koreaanse staatsmedia hebben typisch pas heel laat gemeld dat de 'Briljante Kameraad' in Singapore met Donald Trump gaat onderhandelen. Het moet een shock zijn voor menig Noord-Koreaan hun leider de hand te zien schudden van een Amerikaan. Tot voor kort werden Amerikanen door de Noord-Koreaanse propagande afgeschilderd als duivels en moordenaars. Het is overigens pas de vierde buitenlandse trip van de jonge president, die in 2011 zijn vader opvolgde. Vanwege de VN-sancties valt er weinig voor hem te reizen. Behalve dan twee keer naar China en wat stappen op Zuid-Koreaans grondgebied bij de gedemilitariseerde zone voor overleg met president Moon.
Er zijn tenminste twee Noord-Koreaanse journalisten in Singapore. Ze zien eruit als de lijfwachten die rond Kim lopen en wisselen geen woord met collega’s. Alleen zij mochten over het hek bij het hotel waar de Noord-Koreaanse leider verblijft.

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 11 jun 2018, 09:47

@antwoord op de vraag van de de verkiezingen ,,stond vanmorgen in AD,, In November heeft hij de steun nodig bij de tussentijdse verkiezingen... vandaar oke?
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 11 jun 2018, 10:04

Ik weet niet welke verkiezingen dat zijn maar denk niet dat die gratie verzoeken daar mee te maken hebben.
Dan zouden die 1300 van Obama dat ook zijn maar dat zegt men natuurlijk niet want dat is Obama.

Men zoekt van alles tegenwoordig , lijk mij vermoeiende bezigheid maar goed.
Ik kijk naar nieuws wat ik zelf interessant vind , al die roddel berichten geef ik niks om.

Is niet alleen bij Trump is bij anderen mensen ook.
Uitspraken als Twitter gaat los of iemand is trending topic enz.
Dat soort onzin is aan mij niet besteed.
Ik heb daar niks mee, andere mensen schijnbaar wel.
Ik vind het prima , moet ieder voor zich weten.

Gratie verzoeken doen alle presidenten , is niks nieuws.
Maar ja dit is Trump , moeilijk voor velen om het gratie verzoek gewoon te zien zoals het is bedoeld.
Net als bij Obama-Bill Clinton-Bush-Reagan enz.

Maakt ook niet uit eigenlijk.

Iedereen is anders. :peace:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 11 jun 2018, 10:17

Afbeelding
Kim Jong-un (links) had dit weekend al een ontmoeting met premier Lee van Singapore .

'Trump en Kim Jong-un praten eerst twee uur onder vier ogen'.

Er komen meer details naar buiten over de historische ontmoeting, morgen, tussen de Amerikaanse president Trump en de Noord-Koreaanse leider Kim Jong-un. De twee zullen volgens een Amerikaanse diplomaat elkaar komende nacht om 03.00 uur Nederlandse tijd voor het eerst ontmoeten met alleen het gezelschap van enkele tolken.
Voor die sessie is twee uur uitgetrokken, waarna er een vervolg komt in grotere kring. Daarbij nemen beide leiders een aantal hoge functionarissen en adviseurs mee.

De bedoeling is dat de landen afspraken maken over het kernwapenprogramma van Noord-Korea, waarvan de VS wil dat het stopt. In ruil daarvoor krijgt Noord-Korea dan economische steun.
De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Pompeo onderstreepte in een tweet nog eens de inzet van zijn land: volledige, controleerbare en onomkeerbare nucleaire ontwapening op het Koreaanse schiereiland.

Trump heeft eerder gezegd dat Kim één kans krijgt, en dat hij van meet af aan het gevoel moet hebben dat zijn gesprekspartner serieus zaken wil doen. Zo niet, dan breekt hij het gesprek meteen af.
Maar Trump zei deze week dat de ontmoeting in Singapore niet meteen tot een akkoord hoeft te leiden, dat het ook het begin van een proces mag zijn waarin de twee uiteindelijk tot een akkoord komen.

Permanent vredesproces.

Het Noord-Koreaanse staatspersbureau stelt dat Kim en Trump het zullen hebben over een "permanent en duurzaam vredesproces" voor Noord- en Zuid-Korea, de denuclearisatie van het Koreaanse schiereiland en andere problemen. Kim Jong-un heeft onder meer zijn minister van Buitenlandse Zaken Ri Yong-ho, minister van Defensie No Kwang-chol en zijn zus Kim Yo-jong in zijn gevolg.
Opvallend is dat het Noord-Koreaanse staatspersbureau bij voorbaat al melding maakt van de top. Er wordt bericht dat Kim in Singapore is, dat hij daar premier Lee heeft ontmoet en morgen met Trump zal spreken.

Doorgaans zijn de officiële media in Noord-Korea terughoudend met berichten over de leider, en verneemt de bevolking pas achteraf zijn bewegingen. Maar in dit geval wordt er dus een uitzondering gemaakt: er staat immers veel op het spel. Als er echt een deal komt, merken de Noord-Koreanen dat waarschijnlijk in hun dagelijks leven.
Hoewel de ogen van de wereld nu dus op Singapore zijn gericht, houdt Trump niet op met twitteren over de G7 van dit weekend in Canada, die hij op opzienbarende wijze afsloot door na zijn vertrek naar Singapore via Twitter afstand te nemen van de slotverklaring. De tekst daarvan was door alle deelnemende landen inclusief de VS onderschreven.

Trump is kwaad over uitspraken van de Canadese premier Trudeau, die in zijn afsluitende persverklaring had uitgelegd waarom Canada de importheffingen die de VS heeft ingesteld voor staal en aluminium niet ziet zitten.
Op Twitter zet Trump nu opnieuw zijn al vaak geuite standpunt uiteen dat de mondiale handelsverhoudingen oneerlijk zijn, en hij brengt dat in verband met de in zijn ogen scheve verhoudingen binnen de NAVO. Binnen die organisatie draait de VS op voor het grootste deel van de kosten, schrijft hij, en landen die Amerika op handelsgebied oneerlijk behandelen profiteren daarvan.

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 11 jun 2018, 10:56

effe een opmerking over de Navo door Donny ,,Binnen de organisatie draait de VS op voor het grootste deel van de kosten ..oke máár denk ik dan met me simpele verstand ...áls Amerika dan alleen dáár ´ingrijpt´ waar nodig en verder niet ,scheelt dat ech wel in hun kosten ...... maarja simpel denken kan qc mag niet tegeswoordeg
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 12 jun 2018, 07:58

Kort voor het een-op-eengesprek zei Trump al dat de ontmoeting ,,een daverend succes'' gaat worden. ,,We zullen een geweldige relatie hebben, daar twijfel ik niet aan.'' Kim zei dat het niet makkelijk was om tot de ontmoeting te komen, schrijft The Straits Times. ,,Oude vooroordelen werken als obstakels op onze weg vooruit, maar we hebben ze allemaal overwonnen en we zijn hier vandaag."

jaja net zoals hij even de kwestie Israël oploste ,,,,,, mag je hard lachen om Donny .....
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 12 jun 2018, 08:25

En hij heeft het geflikt ! :mrgreen: ;P!

Bravo ! [clap] [clap]

De nu al historische ontmoeting . ;P!
Wat de ondertekende verklaring ook is, daar verwacht ik niet veel van , je hebt te maken met iemand die zijn eigen half broer laat vermoorden.
Het feit dat ze met elkaar hebben gepraat is iets wat niemand had verwacht.
Tenminste de tegenstanders natuurlijk , dus lachen om Donny Herman50 ?
Jazeker maar heel anders dan jij denkt. [joker]

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Afbeelding

Trump en Kim ondertekenen slotverklaring.

Het klikt duidelijk tussen Kim en Trump. Volgens de Amerikaanse president is ook al belangrijke vooruitgang geboekt in de onderhandelingen. Beide regeringsleiders ondertekenden zojuist een slotverklaring.

Donald Trump en Kim Jong-un zijn nieuwe vrienden. Dat werd wel duidelijk gemaakt door de Amerikaanse president die zelf duidelijk plezier had in de historische handdruk met de leider van Noord-Korea. ,,Het was fantastisch. Beter dan iedereen had verwacht. Van de bovenste plank, erg goed”, zei Donald Trump tijdens een passage langs journalisten in het Capella Hotel in Singapore.

Daarna ondertekenden de Amerikaan en de Noord-Koreaan een slotverklaring. De twee leiders schudden elkaar de hand en gaven elkaar complimenten. ,,Wij zijn erg blij met wat vandaag is gebeurd'', aldus Trump. ,,Mensen zullen onder de indruk zijn en gelukkig zijn''. Volgens Trump was de verklaring ,,belangrijk en best wel omvattend". Er zouden belangrijke veranderingen op het Koreaanse schiereiland uit voortkomen.

Afbeelding

Kim sprak op zijn beurt van een ,,historische uitkomst" van de besprekingen. ,,We hebben het verleden achter ons gelaten. De wereld gaat belangrijke veranderingen zien." Hij bedankte Donald Trump voor zijn inzet.

Afbeelding

Naar verluidt zou Kim al binnen een paar uur naar huis willen vliegen. Donald Trump vertrekt vanavond.

Uitnodiging.

Trump zal de Noord-Koreaanse leider Kim Jong-un ,,zeker'' uitnodigen voor een bezoek aan het Witte Huis. Hij zei dat kort na het officiële moment van het ondertekenen van de overeenkomst en voorspelde dat hij en Kim elkaar in de toekomst vaker zullen ontmoeten.

De Amerikaanse president had voorafgaand aan de historische ontmoeting in Singapore al laten doorschemeren dat Kim welkom zou zijn in de VS als de gesprekken positief zouden verlopen. Trump noemde Kim ,,een intelligente man die van zijn land houdt''.

Inhoud.

Pas later vandaag zal enigszins duidelijk worden of de ongedachte ontmoeting ook iets concreets heeft opgeleverd. Dan zal Trump naar verwachting verdere informatie geven over de inhoud van de overeenkomst.
De kans lijkt gering dat het om een akkoord gaat waarin Noord-Korea harde toezeggingen zal doen. Maar volgens optimisten is de opzet van Trump al geslaagd. Hij hééft Kim ontmoet en hem de egards gegeven van een belangrijk staatsman. Hij liet hem zelfs even in The Beast kijken, de officiële en gepantserde limousine van de Amerikaanse president.

Kim is ook toegejuicht tijdens zijn rondgang gisteravond langs wat toeristische attracties. ,,Hij moet zich een rockster hebben gevoeld”, aldus een commentator. De strategie van Trump zou zijn om Kim een ‘proces’ in te trekken dat uiteindelijk tot concrete en controleerbare ontmanteling van het Noord-Koreaanse atoomarsenaal moet leiden.


BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 12 jun 2018, 08:36




Nooit eerder vertoond jaja dat mag wel even gezegd worden. :mrgreen:

Voor de rest is het afwachten, ikzelf vertrouw Kim voor geen meter.
Maar dat die twee elkaar hebben gesproken was iets wat niet voor mogelijk was gehouden voor vele jaren.
En dat verdiend een compliment .

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 12 jun 2018, 08:46

Afbeelding

De handdruk die tot voor kort onmogelijk leek – of zelfs ‘science fiction’, aldus Kim.

Voor het eerst in de geschiedenis hebben de leiders van de Verenigde Staten en Noord-Korea elkaar de hand geschud. Donald Trump en Kim Jong-un spraken elkaar vanochtend drie kwartier een-op-een, als startschot van de topontmoeting tussen de twee landen in Singapore.

De bijeenkomst moet de basis leggen voor een akkoord over de nucleaire ontwapening van Noord-Korea en vrede tussen de twee landen, voor wie de Korea-oorlog (1950-1953) formeel nog niet afgelopen is.

Voordat ze hun gesprek begonnen, in het Capella-hotel op het eilandje Sentosa voor de kust van Singapore, waren de Amerikaanse president en de Noord-Koreaanse dictator al aardig voor elkaar. Trump, vorig jaar nog door Kim voor ‘dotard’ (seniele man) uitgemaakt, zei dat hij en Kim ‘een geweldige relatie’ zullen hebben. Kim, vorig jaar door Trump ‘little rocket man’ genoemd, zei in het Koreaans dat ‘het niet gemakkelijk was om hier te komen’, maar dat ze ‘de obstakels hadden overwonnen’.

Trump nam bij de begroeting meteen een haast vaderlijke houding aan. Hij stak als eerste zijn hand uit, sprak Kim vriendelijk toe en raakte zijn gesprekspartner een paar keer kort aan bij de schouder. Toen Kim na het fotomoment wat zoekend om zich heen keek, wees Trump, twee keer zo oud als Kim, hem naar de juiste plek.

'Veel mensen zullen denken dat ze naar een science fiction film zitten te kijken', zei Kim tegen Trump, zo bleek uit de woorden van een tolk die door CNN werden opgevangen toen ze hun gesprek in gingen.

Na het gesprek onder vier ogen zei Trump dat het ‘geweldig’ was gegaan. Vervolgens gingen Trump en Kim elk met drie secondanten om tafel, voor een meer inhoudelijk gesprek. Aan de Amerikaanse kant nam de minister van Buitenlandse Zaken Mike Pompeo het roer over. Aan de Noord-Koreaanse kant nam onder anderen partijbons Kim Yong Chol plaats, de gezant die vorige week de enorme brief van Kim naar Trump in Washington bracht.
Ze zullen naar verwachting tot half twaalf (half zes Nederlandse tijd) praten. Daarna gaat de ontmoeting over in een lunch, en wordt het gezelschap nog wat verder uitgebreid.

Belangrijkste vraag is hoe de twee partijen ‘denuclearisatie’ zullen definiëren. De Verenigde Staten willen ‘complete, controleerbare en onomkeerbare’ ontmanteling van de Noord-Koreaanse kernwapencapaciteit, herhaalde Pompeo maandag. Noord-Korea wil dat de Amerikanen daar iets vergelijkbaars in de regio tegenover stellen. Toponderhandelaars waren maandag de hele dag in overleg om verder te werken aan een akkoord.


BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11967
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door MetalPig » 12 jun 2018, 09:13

Tammy schreef:
12 jun 2018, 08:36
Maar dat die twee elkaar hebben gesproken was iets wat niet voor mogelijk was gehouden voor vele jaren.
En dat verdiend een compliment .
Alleen een beetje jammer dat Trump een paar jaar geleden nog twitterde dat het verschrikkelijk dom zou zijn als de Amerikaanse president met Kim zou gaan praten. Onderhandelen met dictators, dat doe je niet...

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door Tammy » 12 jun 2018, 09:42

Inderdaad MetalPig dat is Trump ten voeten uit.
Brullen de ene dag en andere dag weer wat anders.
Zeer onvoorspelbaar en dat is heel jammer en een president onwaardig.
Maar dat heb ik altijd gezegd.

Obama zou Assad ook aanpakken na gifaanval , had het over rode lijn.
Deed uiteindelijk niks.
Presidenten zeggen wel vaker dingen die achteraf terug worden gedraaid.
Maar Trump spant de kroon.
Ik zie dat heel goed MetalPig.
In tegenstelling tot vele tegenstanders zie ik allebei de kanten van deze president.
Niet alleen maar een eenrichtingsverkeer.

Maar hij krijgt dingen gedaan, tenminste sommige dingen zoals deze top nu.
En dat had de wereld nooit verwacht.
Deze ontmoeting verdiend een compliment.
Wat de uitkomst ook is.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Donald Trump president ..... en wat nu?

Bericht door herman50 » 12 jun 2018, 09:50

ik opperde 6 Juni de vraag of dit resort een Tr. onderdeel was .. antwoord

En ik denk dat dit resort niet van Trump is , is neutraal gebied.

Vanmorgen AD

Afbeelding ..... dus hoezo neutraal gebied

... maar nou hopen dat morgen de voorpagina niet gesierd -of ontsierd- word door Donny´s grote kop met een ´´éngelenkrans´´ .....
Afbeelding fijne dag
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie