Begint Poetin de teugels te verliezen?

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
gusteman

Begint Poetin de teugels te verliezen?

Bericht door gusteman » 15 nov 2016, 20:25

Een ietwat vreemde gebeurtenis in Rusland:
Alexei Ulyukayev, Ruslands minister van Economie, wordt beschuldigd van het innen van een omkoopsom van omgerekend 2 miljoen dollar.

Dat de Russische economie voor een deel in handen is van witte boord criminelen is al jaren een publiek geheim.
Net zoals Poetin de afgelopen jaren honderden miljoenen (die eigenlijk in de staatskas behoorden terecht te komen) naar zijn eigen off-shore rekeningen heeft doorgesluisd.

Dit was alles mogelijk door de sterke greep die Poetin heeft op de binnenlandse economie.

Nu wordt echter zijn minister van Economie (jarenlang een persoonlijke raadgever van Poetin) beschuldigd van omkoperij.

Volgens SK (Russisch Onderzoekscomité) woordvoerder Svetlana Petrenko zou Ulyukayev op heterdaad betrapt zijn bij het innen van de som geld, iets wat heel onwaarschijnlijk lijkt voor een zakenman/diplomaat met 25 jaar ervaring.

Er dient wel bij vermeld dat datzelfde SK op dit ogenblik het voorwerp is van een onderzoek naar de aktiviteiten van enkele van zijn generaals.

In Rusland wordt blijkbaar teruggegrepen naar typische Sovjet strategieën en intriges.

Niet zo best voor Vladimir die zo al te kampen heeft met een instortende economie.

BRON

Wordt vervolgd ..... denk ik toch. :mrgreen:

Gast1

Re: Begint Poetin de teugels te verliezen?

Bericht door Gast1 » 16 nov 2016, 05:37

Dat denk ik ook.
Alexei Ulyukayev wordt al vervolgd. :wink:

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Begint Poetin de teugels te verliezen?

Bericht door Osiris » 16 nov 2016, 18:50

Of niet; de teugels juist strakker aantrekken.....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

gusteman

Re: Begint Poetin de teugels te verliezen?

Bericht door gusteman » 16 nov 2016, 20:29

Osiris schreef:Of niet; de teugels juist strakker aantrekken.....
Eerlijk gezegd heb ik ook die denkpiste overwogen maar, en dat is misschien stom van mij, ik wil daar niet verder op door denken.
Want de gevolgen zouden, hoe dan ook, desastreus zijn.

Indien Poetin één van zijn trouwste medewerkers zou buiten spel zetten dan volgt hij hiermee dezelfde patronen als zijn voorganger Stalin, maar ook Mao Ze Dung was in het zelfde bedje ziek, net zoals trouwens de huidige bewindvoerder van Noord Korea, Kim Jung Un: van zodra een medewerker tekenen vertoont van 'onaantastbaarheid' vanwege zijn/haar positie kort bij het staatshoofd laat je die gewoon 'verdwijnen'.
Zo bestaat er geen risico voor ondermijning van de macht en meteen is iedereen gewaarschuwd: 'denk maar niet dat ik mijn macht zal delen, ik vermoord jullie nog liever'.

Indien het uitrangeren van Ulyukayev inderdaad een kwestie is van Poetin die de 'teugels strakker aan gaat trekken' dan doen alle West Europese naties er best aan om zo snel mogelijk hun defensiebeleid tot het niveau van dat van de VS op te schroeven.

Waardoor ook CETA en TTIP niet meer zouden te vermijden zijn en wij al onze democratische verworvenheden zouden zien opgaan in rook.

Neen, ik heb geen zin om in die richting verder door te redeneren. "nee

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Begint Poetin de teugels te verliezen?

Bericht door Osiris » 16 nov 2016, 21:11

Tja lastig als je niet alle inns en outs weet.
Zou misschien evengoed andersom kunnen zijn,dat Putin niet die hardline kant op wil,terwijl Ulyukajev daar wel mee bezig was.

Maar nogmaals, blijft lastig juiste nieuws van 'propaganda' te scheiden,zeker wat bijvoorbeeld Rusland,China en andere ' ( media ) gesloten' Aziatische landen betreft.

En uiteraard niet te vergeten dat westerse media ook nog wel eens zaken,zeker uit Rusland, anders voorstelt dan ze in werkelijkheid zijn.
Ook hier kennen we die anti Rusland propaganda beinvloeding.

Wat is waar .....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Begint Poetin de teugels te verliezen?

Bericht door univers » 17 nov 2016, 08:50

Wat is waar .....
Dat zal de tijd uitwijzen.
En dan wordt er nog gemanipuleerd in eigen straatje.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: Begint Poetin de teugels te verliezen?

Bericht door gusteman » 17 nov 2016, 09:52

Osiris schreef:Zou misschien evengoed andersom kunnen zijn,dat Putin niet die hardline kant op wil,terwijl Ulyukajev daar wel mee bezig was.
Dat zou me verwonderen, beste Osiris.
Osiris schreef:Wat is waar .....
Dat is natuurlijk de vraag, maar er zijn toch feiten waar we niet naast kunnen kijken.

Poetin is de man die, ten tijde van het Jeltsin wanbeleid, de Russische oligarchen voor de keuze heeft gesteld: "Ofwel herinvesteren jullie je winsten in de Russische economie in plaats van ze naar het buitenland te verkassen, ofwel krijgen jullie van mij een gratis verblijf in de Goelag ... dan hebben jullie tijd genoeg om er eens over na te denken".

Diezelfde Poetin beweerde, ten tijde van het Krim akkefietje, dat hij ab-so-luut geen troepen naar de Krim had gestuurd ..... om dan doodleuk zes maanden later publiekelijk te verkondigen dat hij soldaten had gestuurd om de Russische inwoners te 'beschermen' tegen de 'agressieve' houding van het bestuur in Kiev.

Men vergeet maar al te makkelijk dat Poetin zich heeft opgewerkt binnen de toenmalige KGB.
Die methodiek heeft hem gebracht waar hij nu zit ... en diezelfde methodiek gebruikt hij om zijn positie te behouden.
Want waarom zou hij afstappen van een systeem dat heeft bewezen efficiënt te zijn?

Plaats reactie