Een beangstigend weekend voor Europa

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80381
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Een beangstigend weekend voor Europa

Bericht door Tammy » 03 dec 2016, 11:03

Afbeelding
Kiest Italië voor een 'ja' bij het referendum morgen?

Populisme. Het was al het jaar van de Brexit en het jaar van Trump. Dit weekeinde staan er nog meer doorbraakmomenten voor het maatschappelijk onbehagen in de westerse wereld op de agenda. Europa mag zich schrap zetten. .

In Italië gaat de bevolking morgen naar de stembus om te stemmen over een nieuwe grondwet waarin het politieke bestel op de schop wordt genomen. Een technisch onderwerp misschien, maar dat is niet de feitelijke inzet van de volksraadpleging geworden: dat is de politieke toekomst van premier Renzi, en met hem de positie van de gevestigde macht. Het heeft er alle schijn van dat de kiezers de premier naar huis gaan sturen.

Bij de buren bepalen de Oostenrijkers voor de tweede keer dit jaar wie hun nieuwe president wordt - nadat de stembusgang de eerste keer wegens onregelmatigheden werd afgelast. Daardoor maakt de radicaal-rechtse kandidaat Norbert Hofer kans alsnog te winnen van de Groene kandidaat Alexander Van der Bellen.

In Oostenrijk wordt de strijd uitgevochten door kandidaten van de linkse en rechtse flank; het politieke midden had zichzelf bij voorbaat buitenspel gezet door fletse kandidaten naar voren te schuiven. Die machteloosheid bij de gematigde krachten om kiezers nog aan zich te binden, is overal in Europa terug te zien. Zie ook Frankrijk, waar de voorheen linkse volkspartij PS in diepe crisis is, en waar president François Hollande zich zelfs niet herkiesbaar stelt omdat hij zo immens impopulair is.

Zo komen overal radicale flankpartijen, de 'populisten', bovendrijven. In Oostenrijk neemt dat populisme de vorm aan van FPÖ-kandidaat Hofer, die het eerste radicaal-rechtse staatshoofd in West-Europa kan worden sinds de Tweede Wereldoorlog. Het presidentschap is in Oostenrijk vooral ceremonieel, maar het zou van enorme symbolische betekenis zijn.


In Italië leek de jonge en frisse Renzi (41) juist bij uitstek geschikt om het Europese patroon van scepsis over het traditionele midden te doorbreken. Maar zelfs hij blijkt niet immuun voor het ongenoegen over een gevestigde orde die de economie niet snel genoeg hersteld krijgt en die de oren te veel naar Brussel laat hangen. Als Renzi zijn referendum 'verliest' komen er nieuwe verkiezingen en kan de Vijfsterrenbeweging - met een mix van rechts en links populisme - in Italië als grootste boven komen drijven.

Er is zo alle reden voor Europa om enigszins bevreesd te zijn voor dit weekeinde, en voor de scenario's die zich daarna uit kunnen spelen. In Italië zijn die direct bedreigend: onzekerheid over de politieke situatie daar kan consequenties hebben voor de bankensector, en daarmee voor de hele financiële sector en uiteindelijk de economie van de Europese Unie.

Maar los daarvan brengt de onstuitbare opmars van de flanken en de langzame implosie van het politieke midden onzekerheid met zich mee. Dit weekeinde geeft vast een voorproefje van hoe de hazen lopen in het huidige klimaat. Volgend jaar zijn er verkiezingen in Nederland, Frankrijk en Duitsland; na afloop daarvan kan Europa er heel anders bij liggen.


BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80381
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Een beangstigend weekend voor Europa

Bericht door Tammy » 03 dec 2016, 11:14

Ik zit al jaren rustig aan de zijkant naar dit continent te kijken.
En alles wat er nu heel langzaam aan het gebeuren is wist ik al jaren geleden.
En dit is nog maar het begin.
Men hoeft nog niet echt bang te zijn dit weekend.
En met bang bedoel ik de politici mee.
Want dit is nog niks met wat komen gaat.

Het volk is het zat.....................een simpel zinnetje wat ik altijd zeg.
En dit is het resultaat.
Europa had 1 big happy family moeten worden, dat was de bedoeling.
Maar dat zal nooit werken, we zien dit al heel lang.
Alleen Brussel moet nog wakker worden.


Ben benieuwd wat Italia gaat doen en Oostenrijk. [think]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Een beangstigend weekend voor Europa

Bericht door Osiris » 03 dec 2016, 12:22

Is nooit de bedoeling geweest om van de EU één happy family te maken, Tammy.

Het was de eis van de VS, na hun Marshall hulp na de 2e wereldoorlog, om van Europa een controle staat/vazallenstaat te maken in dienst van de Zionisten van de VS.
En daarmee de verschillende bevolkingen van Europa aan banden te leggen en over te leveren aan de Zionistische elite ( lees Rothshields,Rockefellers,Morgans families etc etc ).

Steeds meer mensen verzetten zich terecht tegen de strop om hun nek ,die steeds strakker aangetrokken word.

Om meer te weten te komen over deze Zionisten,maar ook de geschiedenis en oorsprong van Kazaren/Joden/Israel en machtsverhoudingen tussen VS,midden-Oosten,Europa.

https://www.youtube.com/watch?v=YUoDVcx88Kg

Niets is wat het lijkt..... :?
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Een beangstigend weekend voor Europa

Bericht door Osiris » 03 dec 2016, 12:33

'' De zeeen zullen in opstand komen tegen de bergen en deze bergen neerhalen ''.
Bijbelse metafoor voor wat er nu wereldwijd langzamerhand aan het plaatsvinden is....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gast1

Re: Een beangstigend weekend voor Europa

Bericht door Gast1 » 03 dec 2016, 12:44

Het roer gaat om ... hoe dan ook.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Een beangstigend weekend voor Europa

Bericht door univers » 03 dec 2016, 14:06

Het roer gaat om ... hoe dan ook.
Ik moet je eerlijk bekennen, ik lig er niet wakker van.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Een beangstigend weekend voor Europa

Bericht door Gast1 » 03 dec 2016, 16:47

univers schreef:
Het roer gaat om ... hoe dan ook.
Ik moet je eerlijk bekennen, ik lig er niet wakker van.
Ook ik niet broeder, lees gerust mijn onderschrift.

Gast1

Re: Een beangstigend weekend voor Europa

Bericht door Gast1 » 03 dec 2016, 16:48

'Beschouwen' heeft ook wel iets, toch?

gusteman

Re: Een beangstigend weekend voor Europa

Bericht door gusteman » 03 dec 2016, 20:07

Osiris schreef:Niets is wat het lijkt....
Inderdaad, beste Osiris, niets is wat het lijkt.
Ik lees zo vaak hoe jij verwijst naar mind control ... en dat terwijl al maar meer duidelijk wordt hoe jij zelf gebrainwasht bent.

Ik hoop altijd weer eens van jou informatie te zien welke niet afkomstig is uit de hoek van complotdenkers ... en telkens blijf ik weer op mijn honger zitten.

Kritisch denken en omgaan met informatie is een noodzaak.
De betrouwbaarheid van die informatie verifiëren is dat ook en dat mis ik heel hard bij jou.
Jammer, want je hebt behoorlijk wat potentieel.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Een beangstigend weekend voor Europa

Bericht door Osiris » 04 dec 2016, 08:21

misschien de spiegel eens omdraaien ??
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

gusteman

Re: Een beangstigend weekend voor Europa

Bericht door gusteman » 04 dec 2016, 08:26

Osiris schreef:misschien de spiegel eens omdraaien ??
Over welke spiegel heb je het dan?

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Een beangstigend weekend voor Europa

Bericht door univers » 04 dec 2016, 09:49

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Een beangstigend weekend voor Europa

Bericht door Osiris » 04 dec 2016, 09:52

Als je die simpele vraag al niet begrijpt.....

Alles in de huidige 'werkelijkheid' is bewust omgekeerd.
Iets waar ik twintig jaar geleden al achter kwam.

En heeft met een veel groter kosmisch plaatje te maken,astronomisch/astrologisch.
De oorzaak is de cyclische beweging van de precessie,zoals we die nu kennen.

Veel oudere beschavingen wisten daar al veel langer meer van,onze huidige beschaving pas in onze technologische tijd.
De huidige cyclus is 'omgekeerd'.
Waardoor alle negatieve aspecten i.p.v. de positieve, van de verschillende tekens naar boven komen.
De afgelopen precessieperiode van ongeveer 2000 jaar was Vissen; waar in 'posittieve ' zin de spirituele /religieuze tendens, een harmonieuzere,betere wereld/werkelijkheid had moeten creeren.
Op basis van gevoel,empathie en intuitie.

Vanwege de tegengestelde richting naar Aquarius ( waar we nu in zitten ) i.p.v. naar Ram, zijn alle religie en spirituele tendensen van Vissen misbruikt in destructieve/negatieve zin.
De rationele denkwijzen hebben de gevoelsmatige en intuitieve ingevingen grotendeels onderdrukt.

En dat geldt ook voor de aspecten van voorgaande tekens Ram,Stier,Tweelingen etc in het verleden.
Uiteindelijk zullen ook de negatieve Aquarius aspecten tot meer destructie leiden van onze wereld/werkelijkheid, terwijl de positieve tot meer 'verlichting' geleid zouden hebben.

Vele van huidige 'oude' culturen hebben een herinnering/overlevering van die tegengestelde cyclus t.o.v. onze huidige.
Toen de zon en alle andere hemellichamen op een tegengestelde plek opkwamen en ondergingen.

Of wij als collectieve mensheid de huidige negatieve tendensen kunnen beinvloeden,durf ik niet met zekerheid te stellen,maar denk het wel.

Anders zal er een ( kosmisch) cataclysme voor nodig zijn om die 'omkering' te bewerkstelligen.
En dat zal niet alleen om een poolomkering gaan, die door wetenschap al als aanstaande gezien word,maar ook een rotatie omkering van onze planeet.
Pas dan zan de precessiecyclus, gezien van onze aarde, tegengesteld gaan lopen t.o.v. huidige.
En daarmee weer alle positieve aspecten van de astrologische precessietekens in juiste volgorde de revue passeren....
En ook daar zit weer een cyclisch patroon in ( m.i. ong elke 13.000 of 26.000 jaar ) een soort van reincarnatie van onze planeet, afsterven en opnieuw geboren worden.

Als mensheid zouden we dit wel eens niet in huidige vorm kunnen navertellen, al geloof ik dat onze energie simpelweg in iets nieuws omgezet gaat worden,gaat niet verloren.

Om het cataclystische proces te voorkomen ( voor zover we daar, bewustzijns technisch gezien,als collectief toe in staat zijn ) zouden we alles wat nu als 'normaal' beschouwd word in de lijn van huidige precessie aspecten, letterlijk om moeten keren.
En misschien de te leren les als collectief.

En dat begint uiteindelijk bij jezelf,door jezelf een spiegel voor te houden en naar binnen te keren.....

Anyway ,even genoeg voor deze zondag.....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Een beangstigend weekend voor Europa

Bericht door Osiris » 04 dec 2016, 11:01

Even wat meer in lijn met topicstarter.

Die eerder genoemde 'omkering' 'zie' ik nu in het bewustzijn van mensen, in alle verkiezingen en referenda, die recentelijk geweest zijn en die nog komen gaan, naar boven drijven.
Italie en Oostenrijk zijn vandaag aan de beurt.

Simpelweg verzet tegen de huidige koersen,die maar enkelen ten goede komen i.p.v. allen en al veel langer destructief zijn voor velen.

Zal zeker niet zonder slag of stoot gaan komende tijd [think]
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

gusteman

Re: Een beangstigend weekend voor Europa

Bericht door gusteman » 04 dec 2016, 23:50

In Italië heeft Renzi het niet gehaald.
In Oostenrijk daarentegen heeft extreem-rechts een duidelijk signaal gekregen: zij zijn niet wat het volk wil als toekomst.
Hoop echt dat in de rest van Europa de burgers dit ook inzien.
Osiris schreef:Even wat meer in lijn met topicstarter.
Je hebt inderdaad gelijk, beste Osiris, dit topic is niet de plaats om dieper in te gaan op de theorie van een Aarde die met de regelmaat van een klok van draairichting verandert.
Zoiets hoort eerder thuis onder het thema "Kluchten van formaat". :wink:

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Een beangstigend weekend voor Europa

Bericht door Osiris » 05 dec 2016, 06:20

We zullen zien of de val van Renzi het doemscenario van de Italiaanse banken teweeg brengt.
Indien deze omvallen zou het een nieuwe financiele crisis in Europa betekenen.
So be it.....

De 'klucht van formaat' was bedoeld voor degenen die zich verder spiritueel verdiept hebben in de koers van de mensheid en onze planeet,voor de rest gaat dit toch hun verstand te boven....

Ook hier, so be it.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Een beangstigend weekend voor Europa

Bericht door Tardis » 06 dec 2016, 13:26

De grootste bedreiging voor stabiliteit is de stem van de bevolking. Of het gebrek is aan tijd om zich er in te verdiepen of desinteresse maakt niet uit: een aanzienlijk deel van de bevolking laat zich helaas niet informeren, maar wil vooral naar de mond gepraat worden. Borrelpraat krijgt teveel aandacht en meningen worden verpakt als feiten. Dit deel van de bevolking heeft geen open mind voor aanvullende informatie die in tegenspraak zou kunnen zijn (of is) met de al gevormde opvattingen.

Hierboven laat Osiris zich wat dit betreft in de kaarten kijken door met iets aan te komen wat geen barst met het onderwerp van dit topic te maken heeft: dit als teken van gebrek aan open mind waar het feiten betreft omdat het fenomeen precessie verkeerd begrepen wordt en geen moeite wordt gedaan om te begrijpen wat precessie behelst en waarom onze planeet niet een bepaalde periode van de precessie 'tegen de richting in' langs de sterrenbeelden kan draaien.

Ik wens u nog een gezegend avondmaal. Met spekjes
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

gusteman

Re: Een beangstigend weekend voor Europa

Bericht door gusteman » 06 dec 2016, 15:15

:post: :hands:

Plaats reactie