Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
gouwepeer

Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Bericht door gouwepeer » 19 dec 2016, 22:01

Een vreselijk drama (terreuraanslag?) in Berlijn.
Dit weten we tot nu toe over het truckincident in Berlijn
- Het incident gebeurde rond 20:00 uur bij de Gedächtniskirche op het Breitscheidplatz in het hart van Berlijn, nabij de Kurfürstendam. Dit is een drukke trekpleister voor toeristen met in de buurt onder meer de dierentuin van Berlijn.

- Een vrachtwagen reed volgens ooggetuigen met een snelheid van zo'n 65 kilometer per uur in op de kerstmarkt.

- Daarbij vielen volgens de politie minimaal negen doden en tientallen gewonden.

- Er zijn geen aanwijzingen dat er onder de slachtoffers Nederlanders zijn.

- De politie gaat uit van een aanslag.

- Chauffeur van de vrachtwagen is aangehouden. Hij was na het incident op de vlucht geslagen, maar werd vlakbij de dierentuin overmeesterd. Een bijrijder is ter plekke overleden aan zijn verwondingen.

- Het voertuig heeft een Pools kenteken. Op de vrachtauto staat de bedrijfsnaam Zurawski, een Poolse transportorganisatie.

- De kerstmarkt en de omgeving zijn na het incident direct ontruimd.
Bron: ad.nl

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Bericht door herman50 » 20 dec 2016, 07:31

helaas zal daar voor vele het geen Fijne Dagen worden, mijn god, in wat voorwereld leven we tegen- wordig ,,bij de konijnen af ... [doh]
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80582
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Bericht door Tammy » 20 dec 2016, 09:10

Verschrikkelijk wat een drama. :-|
Werkelijk afschuwelijk.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80582
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Bericht door Tammy » 21 dec 2016, 11:09

Ze zijn de dader nog aan het zoeken.
Ik moet ineens aan Aken denken waar ik jaren geleden een kerstmarkt bezocht met mijn man.
Wat was dat mooi daar, zo gezellig.

En ik moet ineens denken aan de vele terrasjes waar ik zat in Parijs terwijl we wachten op de trein die ons naar het zuiden van Frankrijk bracht.

En ik denk aan nog veel meer dingen zoals Europa eens was.
Want al die mooie dingen heb ik beleefd zonder mij een seconde af te vragen of ik zou omkomen door een aanslag.

Wat was Mijn Europa mooi..............mag ik dat nog zeggen Mijn Europa ?
Want het Europa van nu is mijn Europa niet meer.
Het is voorgoed vernield, maar ik ben blij met mijn herinneringen, die pakt geen enkele idioot mij af.
Die heb ik nog en koester ik.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Bericht door Fenna » 21 dec 2016, 11:23

:post:
Afbeelding
Afbeelding

Gast1

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Bericht door Gast1 » 21 dec 2016, 12:22

In de zoektocht naar de dader zou een spoor naar Kleef voeren, net over de grens bij Nijmegen.
Jeetje, dat is hier redelijk vlakbij ... *klik* :shock:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Bericht door univers » 21 dec 2016, 13:09

Dus misschien heb jij dit wel gedaan?
Dus misschien heb jij dit wel gedaan?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
goudroes
Onderzoeker
Berichten: 527
Lid geworden op: 03 apr 2012, 11:35

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Bericht door goudroes » 21 dec 2016, 13:26

De Duitse politie heeft volgens Der Spiegel een identiteitsdocument gevonden in de truck waarmee de aanslag in Berlijn is gepleegd. Het zou toebehoren aan een 21-jarige Tunesiër. Ook de terrorisme-expert van de omroep ARD meldt dat de politie hem zoekt.

Bron nu.nl

Dit geloof je toch niet, weer een paspoort gevonden. Je kaapt een truck en je neemt je paspoort mee en legt die in de truck.

Piere, maak je maar geen zorgen om die Tunesiër, maar om degene die hem zoeken.

Heel veel sterkte aan alle mensen die door deze verschrikking zijn getroffen.

Tammy, de wereld is zichzelf niet meer. De waanzin slaat toe. Het lijkt wel steeds extremer te worden. Koester je herinneringen.
Er bestaat maar één weg naar het geluk;
stoppen ons zorgen te maken over zaken
waar we geen invloed op hebben.

Gebruikersavatar
goudroes
Onderzoeker
Berichten: 527
Lid geworden op: 03 apr 2012, 11:35

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Bericht door goudroes » 21 dec 2016, 13:32

univers schreef:
Dus misschien heb jij dit wel gedaan?
Dus misschien heb jij dit wel gedaan?
:shock: ehhh, heb ik iets gemist?
Er bestaat maar één weg naar het geluk;
stoppen ons zorgen te maken over zaken
waar we geen invloed op hebben.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Bericht door univers » 21 dec 2016, 14:00

:shock: ehhh, heb ik iets gemist?
Ik denk het.

http://www.mysterie-wetenschapsforum.nl ... =a&start=0
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Bericht door gusteman » 21 dec 2016, 16:01

goudroes schreef:De Duitse politie heeft volgens Der Spiegel een identiteitsdocument gevonden in de truck waarmee de aanslag in Berlijn is gepleegd. Het zou toebehoren aan een 21-jarige Tunesiër. Ook de terrorisme-expert van de omroep ARD meldt dat de politie hem zoekt.

Bron nu.nl

Dit geloof je toch niet, weer een paspoort gevonden. Je kaapt een truck en je neemt je paspoort mee en legt die in de truck.
Er is sprake van een "identiteitsdocument", beste goudroes.

Jij hebt het meteen al over "... weer een paspoort gevonden".

Het kan net zo goed een ticket zijn van een betaling met bankkaart, of een bestelbon van Bol.com, weet ik veel.

Met zo weinig concrete informatie gaan beweren dat we ons moeten zorgen maken over diegenen die het speurwerk naar de vermeende dader uitvoeren is ongegronde angstzaaierij en helemaal niet verstandig.

De vrachtwagen was alleszins gekaapt door diegene die op de kerstmarkt is ingereden: de oorspronkelijke bestuurder, een Pool van 37, zat dood op de bijrijdersstoel en zou volgens sommige bronnen mes- en schotwonden vertoond hebben.
Volgens GPS gegevens zou de vrachtwagen een traject hebben gevolgd waaruit zou blijken dat de bestuurder geen ervaring zou gehad hebben met het rijden met een dergelijke truck.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80582
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Bericht door Tammy » 21 dec 2016, 16:06

Jij en ik Fenna zien hetzelfde volgens mij, wie weet heb ik je ooit gezien in Parijs. :wink:

Ik koester het ook Goudroes mijn herinneringen. :wink:
Dat er een paspoort of indentiteitspapieren zijn aangetroffen is helemaal niet raar.
Dat is ook de bedoeling.
Je pleegt geen aanslag in die kringen anoniem.
Dat is totaal niet de bedoeling.
Je krijgt lof van je zieke vrienden als je naam bekend word.
Je word geprezen door die zieke geesten.
Dus het is heel normaal dat er informatie word achter gelaten.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Bericht door Gast1 » 21 dec 2016, 16:46

goudroes schreef:Pierre, maak je maar geen zorgen om die Tunesiër, maar om degene die hem zoeken.
;P!

Ik maak me over die aanslagplegers die aanslagen gepleegd hebben niet zoveel zorgen hoor. :wink:
Wel voor nieuwe aanslagen ...

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Bericht door Osiris » 21 dec 2016, 18:47

1 x is toeval ,2x al twijfelachtig, 3x is er een patroon,opzet.

Je mag toch aannemen dat een terrorist gedegen getraind is in het beramen en uitvoeren van een aanslag.
Krijgen ze ook een extra cursus hoe een identiteitsbewijs vooral zo opzichtig mogelijk te 'verliezen' ???

Zijn we allen ziende blind geworden door de WIFI ??
IS strijders/terroristen , my ass...

Er worden mensen vermoord,maar niet door degenen, die de media naar voren brengen....

Weet je wie er achter zitten,degenen die verder zo'n beetje van al het andere de schuld krijgen....

De Russen !!!!

Wake up, voordat je al je privacy en belastingcenten te grabbel gooit aan 'terrorisme' bestrijding.
Zoek het binnen hooggeplaatste eigen gelederen als het om opdrachtgevers van de daders gaat.

Alweer een false flag operatie met slachtoffers.
Doodsangst,wantrouwen en chaos creeren,verdeel en heers.....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4699
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Bericht door Witte wel » 21 dec 2016, 23:17

Ik schreef hier op het forum in augustus 2014 al over de slapende ISIS cellen.
Is dit ook zo'n slapende cel en hoeveel van dergelijke cellen staan er op het punt in actie te komen.
Het blijkt ook nog steeds gemakkelijk te zijn om als zo'n slapende cel gewoon een plan te trekken of uit te voeren. Onze veiligheid in Europa kent blijkbaar grenzen. Grenzen die vrij gemakkelijk te overschrijden zijn.

Moeten we nu angstig worden? Ik denk het niet.
Het volk zal waakzamer moeten gaan worden en sneller reageren op verdachte situaties maar vooral niet in paniek schieten. De angst en paniek is wat IS voor heeft te stichten.
De politiek, en ook zeker die in Duitsland, faalt behoorlijk een correcte koers te varen betreffende de terrorisme bestrijding. Ons één Europa nekt ons op diverse fronten. Europa was nog lang niet toe aan deze samensmelting welke nu de verdeeldheid toont welke eerst opgehelderd diende te worden alvorens de grenzen te openen. Het kapitaal is te gretig geweest en heeft een blindheid aangenomen waardoor gaten in het netwerk ontstonden die nu nagenoeg niet te dichten zijn.
Er staat ons nog veel te wachten want, zoals ik in 2014 reeds afvroeg, hoeveel van die slapende cellen staan er op het punt actief te worden. In hoeverre worden deze in het oog gehouden en is dit nog wel in toom te houden?
Een herhaling van wat al eens toegepast werd. En dat blijkbaar zonder veel moeite.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

gusteman

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Bericht door gusteman » 22 dec 2016, 00:12

Osiris schreef:Je mag toch aannemen dat een terrorist gedegen getraind is in het beramen en uitvoeren van een aanslag.
Is dat zo?
Terroristen zouden dus een soort goed opgeleide super soldaten zijn?

Zou het dan ook niet normaal zijn dat een overheid die een valse vlag operatie wil uitvoeren daar dan ook rekening mee houdt? En het er niet laat uitzien als geklungel van amateurs?

Maar misschien moet zo'n valse vlag operatie er wel uitzien als geklungel zodat mensen gaan denken dat het inderdaad door terroristen werd gedaan?

Maar dat klopt dan weer niet met jouw standpunt dat terroristen goed opgeleid zouden moeten zijn, dan zou je juist geen geklungel mogen zien ... en zouden diegenen die de valse vlag ensceneren daar dan ook naar handelen.

Jouw argumenten ondermijnen zichzelf, beste Osiris.

Trouwens, al die valse vlag theorieën spreken zichzelf tegen, ook al niet in het minst doordat elke valse vlag operatie mee brengt dat telkens weer een massa mensen mee in het scenario moeten opgenomen worden. Mensen die allemaal hun bek weten te houden .... het moeten er onderhand wel meer dan een miljoen geworden zijn.

Allemaal netjes mondje dicht over die valse vlaggen ..... maar als Hillary een resem e-mails heeft gestuurd via een onbeveiligd netwerk, dàt komt dan onmiddellijk aan het licht tijdens de aanloop naar de verkiezingen.

Wees eens eerlijk: indien alles waarvan wordt beweerd dat het valse vlag operaties zouden geweest zijn ook werkelijk zo zouden gebeurd zijn, dan was gans die smerige zooi boven water gebracht door de speurneuzen van Trump, die maar al te graag het hele establishment onderuit wil halen.

Maar niks daarvan, netjes tanden op elkaar en zwijgen?

Sorry, beste Osiris, je leest te vaak David Icke.
Probeer misschien eens een keertje andere bronnen, altijd in dezelfde vijver vissen levert alleen maar een vijver zonder vissen op. :wink:
Osiris schreef:Krijgen ze ook een extra cursus hoe een identiteitsbewijs vooral zo opzichtig mogelijk te 'verliezen' ???
Heb jij gelezen wat Tammy schreef?
Dat er een paspoort of identiteitspapieren zijn aangetroffen is helemaal niet raar.
Dat is ook de bedoeling.
Je pleegt geen aanslag in die kringen anoniem.
Dat is totaal niet de bedoeling.
Je krijgt lof van je zieke vrienden als je naam bekend word.
Je word geprezen door die zieke geesten.
Dus het is heel normaal dat er informatie word achter gelaten.
Makes sense. ;P!
Witte wel schreef:Onze veiligheid in Europa kent blijkbaar grenzen. Grenzen die vrij gemakkelijk te overschrijden zijn.

Moeten we nu angstig worden? Ik denk het niet.
Het volk zal waakzamer moeten gaan worden en sneller reageren op verdachte situaties maar vooral niet in paniek schieten. De angst en paniek is wat IS voor heeft te stichten.
Ik zag vandaag een interview met een dame uit Johannesburg.
Toen haar de vraag werd gesteld of zij nu, na de aanslag, bang was voor herhaling was haar antwoord: "Die aanslag? Bij ons is dat dagelijkse kost, wij kijken daar niet meer van op. In vergelijking met waar ik woon is het hier super veilig. Neen dus, ik ben helemaal niet bang voor IS aanslagen hier."
Er is dus helemaal geen reden om extra angstig of verontrust te zijn.
Na de aanslagen in Brussel op 22 maart heb ik eens nagegaan waar we het meest bang zouden moeten zijn, en dat is ..... op de openbare weg.
Voor het afgelopen jaar, en ik reken vanaf 1 november 2015 tot vandaag 21 december 2016 is, voor wat betreft de volledige Europese Unie, de stand (in afgeronde cijfers):
doden door terreur: 260
doden in het verkeer: 26.100.

Voor elk slachtoffer door terrorisme slaan we er met zijn allen langs de weg honderd de kop in.
En dat is dan niet omwille van één of andere Imam die ons heeft opgehitst, of een sekteleider die ons heeft geconditioneerd.
Neen, langs de weg gebeurt het door nonchalance, onoplettendheid, onvoorzichtigheid, gewoonweg domheid, kortom alles gebaseerd op ..... egoïsme; zo hard bezig zijn met onze eigen belangetjes dat we er niet meer in slagen aandacht te besteden aan onze medemensen.

Nou, als de overheid dan toch echt iets wil ondernemen om het aantal slachtoffers terug te dringen, laten ze dan maar eens heel snel werken aan verkeersveiligheid.
Als ze die 26.000 doden weten te vermijden dan kunnen we die 260 slachtoffers van terreur er met de glimlach bij nemen, en hebben IS en/of de valse vlag organisatoren geen poot meer om op te staan. :geleerde:

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Bericht door Osiris » 22 dec 2016, 06:01

gusteman schreef:
Osiris schreef:Je mag toch aannemen dat een terrorist gedegen getraind is in het beramen en uitvoeren van een aanslag.
Is dat zo?
Terroristen zouden dus een soort goed opgeleide super soldaten zijn?

Wees eens eerlijk: indien alles waarvan wordt beweerd dat het valse vlag operaties zouden geweest zijn ook werkelijk zo zouden gebeurd zijn, dan was gans die smerige zooi boven water gebracht door de speurneuzen van Trump, die maar al te graag het hele establishment onderuit wil halen.

Maar niks daarvan, netjes tanden op elkaar en zwijgen?

Sorry, beste Osiris, je leest te vaak David Icke.
Probeer misschien eens een keertje andere bronnen, altijd in dezelfde vijver vissen levert alleen maar een vijver zonder vissen op. :wink:
Geloof zeker niet in super soldaten,slechts zwakke gebrainwashte verblinde lieden,gerecruteerd onder valse voorwendselen van een Jihad.
Maar die wel in diverse trainingskampen in Midden-Oosten opgeleid zijn, voordat ze als 'vluchteling' naar Europa kwamen.

Trump is eveneens een puppet, t.o.v. Clinton de zogenaamde 'good cop'.
Zijn uitspraken om het establishment onderuit te halen zijn een verkiezingsleugen.
Iets onderuit halen ,waar hij zelf onderdeel van is en hem groot gemaakt heeft ??
Lijkt mij niet.

David Icke is nooit een bron geweest van die informatie,slechts elke keer een definitieve bevestiging van mijn eigen onderzoek en analyses de afgelopen 20 jaar.
Veel van zijn informatie was bij mij al lang aanwezig voordat ik David Icke ontdekte, die de dingen op dezelfde wijze ervaarde en 'zag'.

En inderdaad houden miljoenen van 'de elite' netjes de tanden op elkaar,daarom heet het ook een wereldwijd complot tegen de mensheid.

En de 'terreur' is slechts één van de vele facetten van manipulatie ( straling.voeding,farmacie,gecreeerde armoede,media etc etc...)

Continu op de angst spelen, alles op de verdeeldheid en op deze wijze heersen en controle houden over alles en iedereen.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gast1

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Bericht door Gast1 » 22 dec 2016, 07:35

gusteman schreef:Als ze die 26.000 doden weten te vermijden dan kunnen we die 260 slachtoffers van terreur er met de glimlach bij nemen, en hebben IS en/of de valse vlag organisatoren geen poot meer om op te staan. :geleerde:
Allerbeste Guus, stuur deze opmerking van jou heel even door naar alle mensen die hun dierbaren verloren hebben.
Wellicht dat ze het helemaal met jou eens zijn.
gusteman schreef:Ik zag vandaag een interview met een dame uit Johannesburg.
Toen haar de vraag werd gesteld of zij nu, na de aanslag, bang was voor herhaling was haar antwoord:
"Die aanslag? Bij ons is dat dagelijkse kost, wij kijken daar niet meer van op. In vergelijking met waar ik woon is het hier super veilig.
Neen dus, ik ben helemaal niet bang voor IS aanslagen hier."
Er is dus helemaal geen reden om extra angstig of verontrust te zijn.
Dat interview heb ik ook gezien en inderdaad, wat die dame zei is heel begrijpelijk.
Wij hebben hier (Nederland - Duitsland - Frankrijk enz.) echter een samenleving gecreëerd waarin we die taferelen niet gewoon zijn.
Jouw vergelijk is als dat van een uitgehongerde Afrikaan -om maar eens een voorbeeld te noemen- die hier in dezelfde genoemde landen zou zeggen:

"Wat ik hier allemaal in de vuilnisbakken vind om op te eten, is werkelijk fantastisch.
Ik vind ook veel dozen waar ik in kan slapen en ik vind er zelfs kleding in om me aan te trekken.
Dus er is eten en kleding genoeg en zelfs slaapruimte.

:chicken:

Hier is dus allemaal niets aan de hand en ik vraag me af waarom de mensen hier klagen ..."


Kom op Guus ... [doh]

Gast1

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Bericht door Gast1 » 22 dec 2016, 07:57

Witte wel schreef:Ik schreef hier op het forum in augustus 2014 al over de slapende ISIS cellen.
Is dit ook zo'n slapende cel en hoeveel van dergelijke cellen staan er op het punt in actie te komen.
Het blijkt ook nog steeds gemakkelijk te zijn om als zo'n slapende cel gewoon een plan te trekken of uit te voeren. Onze veiligheid in Europa kent blijkbaar grenzen.
Grenzen die vrij gemakkelijk te overschrijden zijn.
<knip>
De politiek, en ook zeker die in Duitsland, faalt behoorlijk een correcte koers te varen betreffende de terrorisme bestrijding.
Ons één Europa nekt ons op diverse fronten.
Europa was nog lang niet toe aan deze samensmelting welke nu de verdeeldheid toont welke eerst opgehelderd diende te worden alvorens de grenzen te openen.
Het kapitaal is te gretig geweest en heeft een blindheid aangenomen waardoor gaten in het netwerk ontstonden die nu nagenoeg niet te dichten zijn.
Er staat ons nog veel te wachten want, zoals ik in 2014 reeds afvroeg, hoeveel van die slapende cellen staan er op het punt actief te worden.
In hoeverre worden deze in het oog gehouden en is dit nog wel in toom te houden?
Een herhaling van wat al eens toegepast werd. En dat blijkbaar zonder veel moeite.
:post:

Hieronder de tekst van de <knip>
Witte wel schreef:Moeten we nu angstig worden? Ik denk het niet.
Het volk zal waakzamer moeten gaan worden en sneller reageren op verdachte situaties maar vooral niet in paniek schieten.
De angst en paniek is wat IS voor heeft te stichten.
Ik denk ook dat we dat niet moeten, angstig worden.
Wat echter een feit is, is dat de veiligheid en geborgenheid weg valt.
Een gevolg daarvan is inderdaad dat het volk zal waakzamer zal moeten gaan worden en sneller reageren op verdachte situaties.
Dit als dank voor onze naïeve gastvrijheid, waarvoor we diep in onze leger wordende 'moeten' buidel tasten.
Gewoon een beetje meer bezuinigen op de zorg en vlug ervoor gaan zorgen dat mensen die niet meer werken zo'n zelfmoordpil mogen gaan nemen. [jaja]
Maar ach ... waar heb ik het over en zo denk ik maar aan die dame uit Johannesburg en die uitgehongerde Afrikaan.
Het kan allemaal nog veel slechter, maar er is geen vuiltje in de lucht.
Het gaat stukken beter met de economie.

Mogelijk dat ik later tegen mijn kleinkinderen kan zeggen, dat ik in een tijd heb geleefd dat het heel veilig was.
Dat ik zelfs als alleenverdiener in staat was om een huis te kopen en een gezin te onderhouden.
Dat ik op vakantie kon gaan en al dat soort zaken meer.
Allemaal zorgeloos.

Het is natuurlijk wel de vraag of mijn kinderen nog wel kinderen in deze overbevolkte wereld willen zetten.
Het is ook de vraag of ze al of niet omgekomen zijn in het verkeer of tijdens een aanslag.
Dat zelfde geldt ook voor de kleinkinderen ...

Ik ben zo vrij om te zeggen dat ik er allemaal niet op zit te wachten en zou het prima vinden als mijn kinderen niet zouden kiezen voor kinderen.

[sleep] [sleep] [sleep]

gusteman

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Bericht door gusteman » 22 dec 2016, 08:58

Gast1 schreef:... stuur deze opmerking van jou heel even door naar alle mensen die hun dierbaren verloren hebben.
Wellicht dat ze het helemaal met jou eens zijn.
Dacht je nu echt dat ik dat letterlijk bedoelde, beste Pierre?
Neen, dat geloof ik niet; het was figuurlijk bedoeld.

Maar ik zie dat de kern van het betoog aan jou voorbij is gegaan:

- slachtoffers van een terreurdaad zijn gevallen door de hand van één of meer mensen die niet meer in staat waren om rationeel te denken en in de val gelokt zijn door gewetenloze egoïsten met grootheidswaanzin;

- slachtoffers in het verkeer zijn gevallen door de hand van één of meer mensen die wel nog in staat waren om rationeel te denken, niet in de val gelokt waren door gewetenloze egoïsten met grootheidswaanzin maar die wel zo bezig waren met zichzelf en hun eigen belangen dat ze geen aandacht meer hadden voor de belangen van de anderen ..... puur egoïsme dus.

Als maatschappij hebben we het blijkbaar heel moeilijk met af en toe iemand die zich laat misleiden maar we accepteren dan wel dat dagelijks 70 bestuurders één of meer van hun medemensen het leven ontnemen.
In een poging om te voorkomen dat 260 mensen het leven laten door terreur besteden we enorme budgetten.
Om te voorkomen dat 26.000 mensen het leven wordt ontnomen door lui die zich egoïstisch gedragen besteden we nog geen tiende daarvan.

Snap je de waanzin van dit alles?

En ik ben er van overtuigd dat iedereen die een dierbare heeft verloren, zowel in het verkeer als door terreur, het hiermee eens zal zijn.

Dus heb ik het "in de groep gegooid": waarom al die drukte rond onveiligheid door terreur wanneer we de (100 keer grotere) onveiligheid van het verkeer er voor lief bijnemen?
Gast1 schreef:"Wat ik hier allemaal in de vuilnisbakken vind om op te eten, is werkelijk fantastisch.
Ik vind ook veel dozen waar ik in kan slapen en ik vind er zelfs kleding in om me aan te trekken.
Dus er is eten en kleding genoeg en zelfs slaapruimte.

:chicken:

Hier is dus allemaal niets aan de hand en ik vraag me af waarom de mensen hier klagen ..."

Kom op Guus ... [doh]
Nou, beste Gast1, jouw vergelijking spoort niet helemaal: het standpunt van de dame in kwestie (wat ik onderschrijf) handelt over leven in een maatschappij waar een zekere mate van terreurdreiging bestaat. Zij heeft er enkel op gewezen dat hier in west Europa die dreiging zo goed als onbestaande is in vergelijking met waar zij vandaan komt. En dat klopt ook, het volstaat om het aantal terreurdaden en de slachtoffercijfers even naast elkaar te leggen.
Jij geeft hier een vergelijking over materiële welstand en dat is een toch wel heel ander onderwerp.

Waar het welvaart en comfort betreft kan ik wel akkoord gaan met deze vergelijking ..... op voorwaarde dat je ze in haar juiste perspectief plaatst, en dat kan middels een paar extra stukjes tekst.
Bijvoorbeeld zoiets:
"Wat ik hier allemaal in de vuilnisbakken vind om op te eten, is werkelijk fantastisch. Dat is ondenkbaar waar ik vandaan kom.
Ik vind ook veel dozen waar ik in kan slapen en ik vind er zelfs kleding in om me aan te trekken. Ook dat is ondenkbaar waar ik vandaan kom.
Dus er is eten en kleding genoeg en zelfs slaapruimte.

:chicken:

In verhouding tot waar ik vandaan kom is het hier een paradijs en ik vraag me af waarom de mensen hier klagen ..."

Plaats reactie