Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Bericht door Determinist » 23 dec 2016, 10:43

Ik geef gusteman hierin volledig gelijk.

Het geneuzel over grenzen sluiten is pure symbool politiek wat het probleem niet oplost.
Mensen die kwaad willen en de steun hebben van kwaadwillende groeperingen buiten de grenzen, zowel financieel als materieel en de beschikking hebben over een verspreid netwerk kennen namelijk geen grenzen en worden zeker niet tegengehouden door enige fysieke barrières.

En als een maatregel het probleem niet oplost is dit een slechte maatregel, want het behaalt het doel niet.

Integendeel zelfs: door het sluiten van grenzen zodat ECHTE vluchtelingen worden gefrustreerd in het ontvluchten uit hun erbarmelijke situatie zal dit leiden tot wrok aangaande de westerse "afgesloten" regio's wat zeker kan leiden tot de voedingsbodem voor kwaadwillenden tegen die westerse regio's.
In plaats van het probleem op te lossen voorkom je met deze maatregel niet dat bestaande kwaadwillenden hun acties kunnen uitvoeren maar tegelijkertijd het creëren van nieuwe kwaadwillenden. De wel bekende vicieuze cirkel.

De bron moet aangepakt worden. Maar dat kost tijd en geld en zeker volhoudingsvermogen.
En dat zijn nou net geen eigenschappen die populistische visies kunnen opbrengen. Die willen harde one-liners en draconische maatregelen die we nu meteen stante pede kunnen worden uitgevoerd waarbij we als simpele zielen het idee krijgen dat het helpt.

Gast1

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Bericht door Gast1 » 23 dec 2016, 11:09

Determinist schreef:De bron moet aangepakt worden.
De bron is de mensheid zelf ...
Mogelijk begrijpen alleen ingewijden wat ik nu bedoel ...

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Bericht door Tammy » 23 dec 2016, 11:17

Ik reageer later op de berichten hier.

Nu alleen kleine updáte:

De Italianen hebben hem doodgeschoten in Milano.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13669
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Bericht door Fenna » 23 dec 2016, 11:29

Ze hebben hem.
Hij is vanacht omstreeks 3.00u dooxgeschoten in een vuurgevecht bij Milaan.
http://www.rtlnieuws.nl/buitenland/ving ... bij-milaan
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13669
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Bericht door Fenna » 23 dec 2016, 11:30

Ik zie dat je mij net voor was Tam. :grin:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Bericht door Determinist » 23 dec 2016, 11:36

Wat pessimistisch Gast1.

Zo komen we er zeker niet.
Ik sta toch wat positiever tegenover de mens.

Je hebt gelijk dat we er een zooitje van kunnen maken, maar wat we zeker niet moeten vergeten dat ondanks onze slechte eigenschappen we in staat zijn geweest om het algehele welbehagen van de mensheid flink te vergroten de afgelopen millennia.

Ik hoor hier in het topic en elders elke keer over hoe slecht het allemaal geworden is. Dat we onze wereld verliezen, dat we gedoemd zijn.
Ik snap niet waar dat vandaan komt, gezien alle feiten over juist het tegenovergestelde.
Op vele punten is het leven van de mens significant verbeterd. Globaal gezien is de huidige tijd de beste tijd om in te vertoeven.
Men neme een willekeurige tijd en plaats je er random in op een random plaats. Je mag in je handen knijpen toevallig in 2016 te belanden.

NIet dat op alle punten het beter gaat, zekers niet. En zekers hebben niet alle mensen op deze aardkloot hetzelfde geluk.
Maar zelfs met de huidige stand van zaken kan je niet met droge ogen zeggen dat het steeds slechter en slechter gaat.
(ook mens eigen om de huidige tijd als eindtijd te zien, vroegah was alles betah zeggen ze in Den Haag).

In verschillende topics komt Jesus als profeet naar voren. Sprekende over liefde.

Vergeet niet dat Jesus een apocalyptische Jood was. Zijn vermeende woorden spreken voornamelijk over de eindtijd, die komende was.
Komende in de tijd van de eerste apostelen. Verlaat familie, ouders en vrienden en maak je klaar voor het einde.
Die kwam feitelijk niet.
Paulus dacht hetzelfde, jaren na de dood van Jezus. Het einde zou in zijn leven komen. Ook die kwam niet.
Tot vandaag de dag denken mensen te weten dat het nu is. Of volgende week.

Maar het begint bij jezelf. Zodra je positiviteit aangrijpt en predikt, zal deze gezaaid worden.

Gast1

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Bericht door Gast1 » 23 dec 2016, 12:20

Determinist schreef:Wat pessimistisch Gast1.
Verwissel pessimisme niet met realisme Determinist.
Determinist schreef:Zo komen we er zeker niet.
Waar willen we dan naar toe?
Voor mijzelf weet ik het wel en dat zal niet veel anders zijn dan dat heel veel mensen dat zouden willen, maar de ervaringen leren ons anders.
De geschiedenis ook, toch?
Determinist schreef:Ik sta toch wat positiever tegenover de mens.
Maar ik sta zelfs heel positief tegenover de mens, het individu ende het specimen.
Ik heb het echter over het mensdom, de mensheid ... de -hoe zal ik het schrijven?- ... de éénheid.
Die eenheid is een utopie, een illusie en een sprookje en precies die stelling is geen sprookje.
Het is ook niet een realiteit, het is de facto de realiteit.
Determinist schreef:Je hebt gelijk dat we er een zooitje van kunnen maken, maar wat we zeker niet moeten vergeten dat ondanks onze slechte eigenschappen we in staat zijn geweest om het algehele welbehagen van de mensheid flink te vergroten de afgelopen millennia.
Dat vergeet ik ook niet, zie wat ik schreef wat ik zelf doe -niet omdat ik dat wil, maar omdat ik zelfs niet anders kan- :
Gast1 schreef:Ik weet wat ik voor de maatschappij en voor minder bedeelden heb gedaan en zelfs nú nóg steeds, tegen beter weten in.
Ik weet wat ik wat ik voor mijn gezin heb gedaan en welke 'offers' ik fysiek en psychisch heb gebracht.
Welke 'goede doelen' ik heb gesteund en nóg.
Toch? Dat doe ik niet om mijzelf (lees: ikke, ikke en nog eens ikke -wie schreef dat ook alweer?-) op de schouder te kloppen, ik doe dat omdat ik niet anders kan.
Determinist schreef:Ik hoor hier in het topic en elders elke keer over hoe slecht het allemaal geworden is. Dat we onze wereld verliezen, dat we gedoemd zijn.
Ik snap niet waar dat vandaan komt, gezien alle feiten over juist het tegenovergestelde.
Op vele punten is het leven van de mens significant verbeterd. Globaal gezien is de huidige tijd de beste tijd om in te vertoeven.
Men neme een willekeurige tijd en plaats je er random in op een random plaats. Je mag in je handen knijpen toevallig in 2016 te belanden.
Het gaat om het 'grote plaatje' Deteminist en ja ik ben nog steeds dankbaar.
Maar het is er voor mij niet bepaalt beter op geworden en al zéker niet in 2016.
Determinist schreef:Niet dat op alle punten het beter gaat, zekers niet. En zekers hebben niet alle mensen op deze aardkloot hetzelfde geluk.
Maar zelfs met de huidige stand van zaken kan je niet met droge ogen zeggen dat het steeds slechter en slechter gaat.
(ook mens eigen om de huidige tijd als eindtijd te zien, vroegah was alles betah zeggen ze in Den Haag).

In verschillende topics komt Jesus als profeet naar voren. Sprekende over liefde.

Vergeet niet dat Jesus een apocalyptische Jood was. Zijn vermeende woorden spreken voornamelijk over de eindtijd, die komende was.
Komende in de tijd van de eerste apostelen. Verlaat familie, ouders en vrienden en maak je klaar voor het einde.
Die kwam feitelijk niet.
Paulus dacht hetzelfde, jaren na de dood van Jezus. Het einde zou in zijn leven komen. Ook die kwam niet.
Tot vandaag de dag denken mensen te weten dat het nu is. Of volgende week.

Maar het begint bij jezelf. Zodra je positiviteit aangrijpt en predikt, zal deze gezaaid worden.
Daar weet ik werkelijk alles van ... en zo zaaide ik niet om het terug te krijgen.
Dat wat gebeurde, gebeurde en dat kwam zoals het kwam, geheel de mensheid eigen ...

De eindtijd, mijn eindtijd ... zal zeer zeker een verlossing zijn.
Klaar om opnieuw geboren te worden :wink:

gusteman

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Bericht door gusteman » 23 dec 2016, 17:35

Osiris schreef:Alweer een false flag operatie met slachtoffers.
Wordt wel heel ingewikkeld hoor.

De verdachte is per trein naar Milaan gereisd en daar door een politieagent doodgeschoten tijdens een vuurgevecht.

Dan zit nu ook al de politie van Milaan in dat valse vlag complot ... èn de Italiaanse spoorwegen ... èn de Franse spoorwegen ... èn de Duitse spoorwegen ... èn de Duitse grenspolitie ... èn de Franse grenspolitie ... èn de Italiaanse grenspolitie ... :shock:

Lijkt me toch wat van het goede teveel hoor. :roll:

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4708
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Bericht door Witte wel » 23 dec 2016, 22:23

Mooie compilatie gusteman, zit wel wat in beaam ik. Zou wel erg gecompliceerd moeten zijn dit zo te coördineren dat de afloop ook volgens plan zou zijn.
We moeten waken voor het doorslaan van vooropgestelde gedachten of daden.
Wat mij wel op valt is dat de toepassing van de truck een herhaling is. Maar ook dat er een portemonnee en identiteitspapieren waren achtergebleven in het voertuig. Tenminste ik begreep dat die in het voertuig waren gevonden.
Erg vreemd te noemen dat datzelfde twee maal nagenoeg hetzelfde voor komt. [think]

Om nu een ruimere zienswijze te betitelen als zijnde populistisch zie ik als het eenvoudig over één kam scheren van uitingen.
Dat populisme toeneemt in onze samenleving is iets wat zorgelijk lijkt te worden echter bestaat er nog een gebied tussen passief en populisme. Een heel ruim gebied waarin vele wijsheden en logica ontspringt maar wat door generaliseren weggevaagd dreigt te worden.
Ik kan het mogelijk mis hebben maar dit is wat ik opmaak uit deze opmerking.
Een ruimere zienswijze heeft niets met populisme te maken maar schopt vaak tegen het rationele been.

Maar wat Determinist schrijft is ook terecht zo gesteld dat wij het zo slecht nog niet voor elkaar hebben. We maken deel uit van een bloeiende samenleving.
We moeten het probleem ook zoeken bij de bron. En wel, wat heeft die bron doen ontstaan.
De bron zelf is niet relevant maar wat of wie deze heeft doen ontstaan. Je kan een probleem repareren of trachten dat voor elkaar te krijgen maar je kan ook zorgen dat het probleem geen mogelijkheid heeft zich voor te doen. En ook dat kost tijd. Mogelijk wel meer tijd dan de bron zelf "repareren".
Met grenzen sluiten kan ook verstaan worden het opleggen van beperkingen al zou dat een ondermijning kunnen lijken te zijn van onze democratie. In hoeverre we eigenlijk nog kunnen spreken van een werkelijke democratie.
En ik blijf het herhalen. Om een sterke grote natie te vormen dient men overeen te kunnen komen en een eendracht te kunnen vormen en het huidige mislukte Europabeleid is daar geen onderdeel van.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Bericht door Osiris » 23 dec 2016, 23:02

gusteman schreef:
Osiris schreef:Alweer een false flag operatie met slachtoffers.
Wordt wel heel ingewikkeld hoor.

De verdachte is per trein naar Milaan gereisd en daar door een politieagent doodgeschoten tijdens een vuurgevecht.

Dan zit nu ook al de politie van Milaan in dat valse vlag complot ... èn de Italiaanse spoorwegen ... èn de Franse spoorwegen ... èn de Duitse spoorwegen ... èn de Duitse grenspolitie ... èn de Franse grenspolitie ... èn de Italiaanse grenspolitie ... :shock:

Lijkt me toch wat van het goede teveel hoor. :roll:
Op die manier je perceptie gebruiken, ja dan heb je gelijk.

Je hebt zelf in het leger gezeten vertelde je wel eens.
Dus ken je de term 'chain of command'.

Ergens in de hoogste rangen word een doelstelling gemaakt, echter de ondergeschikte rang krijgt niet alles van die doelstelling te horen, geldt ook weer voor de daaronder liggende rangen.
Need to know info...
Bevelen worden zo blindelings,no questions asked,opgevolgd.
Terwijl de simpele soldaat,met de laagste rang, vaak niet eens weet waar hij werkelijk voor vecht.
Dat is voorbehouden aan de stafchefs of staven generaal of nog hoger.

Het blind volgen van die identiteitspapieren kan wel eens een bewust dwaalspoor zijn met de 'verkeerde dader', die uiteraard wel sympathiseert met IS of whatever.
Hij is nu dood,dus valt er verder niks meer te achterhalen; case closed.
En al die onderdelen die je noemt hebben diezelfde 'need to know ' info gekregen.
Dus zijn ze zonder dat ze het zelf weten ,onderdeel geworden van dat complot.

Maar goed zoals gezegd de 'vermeende' dader is dood ,dus is de kous af.
Tot weer de volgende aanslag....

Merry christmas everyone en houdt je ID bij je !
De overheid heeft een kopie en je vingerafdrukken [joker]
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Bericht door Tammy » 24 dec 2016, 05:33

Fenna, Italianen zijn soms snel. :mrgreen:

Ik ga vandaag een artikel even zoeken en zal het later hier plaatsen.
Gaat over dat Europa zo bang is voor schending privacy dat tecnieken zoals gezichtsherkenning in combinatie met camerabeelden hier amper worden gedaan.
Die man in is Milano gekomen, dat is al te gek voor woorden.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Bericht door gusteman » 24 dec 2016, 12:48

Tammy schreef:Gaat over dat Europa zo bang is voor schending privacy dat tecnieken zoals gezichtsherkenning in combinatie met camerabeelden hier amper worden gedaan.
Inderdaad, lieve Tammy, en persoonlijk vind ik dat een gezonde benadering.

Alhoewel er ook een controverse schuilt in dat standpunt: de doorsnee burger vindt het maar niks dat er bij de overheid (waarvan de burger wèl verwacht dat die instaat voor haar/zijn veiligheid!) zouden databanken bestaan waar persoonlijke informatie op terug te vinden is.
Daar tegenover staat dan weer dat die zelfde burger er geen problemen mee heeft om de databanken van Google/YouTube, Facebook, Twitter, Flicker, Tinder, Whatsapp en wat weet ik nog meer vol te proppen met heel persoonlijke informatie die dan door bedrijven wordt gebruikt om hen te "kneden en conditioneren".
Want daar dienen die databanken dus wel voor: een denkpatroon stimuleren wat de burger aanzet tot het maken van bepaalde keuzes.
En het werkt wonderwel. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Bericht door Tammy » 24 dec 2016, 13:16

In hele vroegere tijden zou het een gezonde benadering zijn geweest beste Gusteman, maar dat stadium ben ik al voorbij.
Tijden zijn veranderd, gewoon gezichtsherkenning gaan gebruiken in de systemen.
Gisteren stond het artikel ergens in een krant, kan het even niet vinden.

En wat je zegt over social media, treffend gezegd Gusteman. :hands:
Klopt als een bus, dus waarom weerstand tegen gezichtsherkenning software ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Bericht door gusteman » 24 dec 2016, 14:03

Tammy schreef:... dus waarom weerstand tegen gezichtsherkenning software ?
Eerst eventjes dit: wat ik hier schrijf is mijn persoonlijk standpunt, ik kan niet instaan voor wat anderen denken.

Met software voor gezichtsherkenning heb ik geen problemen.
Ik heb er wel problemen mee wanneer overheidsinstellingen die op brede basis gaan gebruiken.

En waarom?
Omdat je als burger nog altijd een bedrijf kan verbieden om persoonlijke gegevens te gebruiken voor hun eigen doelen indien je dit ervaart als misbruik.
Wanneer een overheidsinstelling dit doet gebeurt dit binnen wettelijk vastgelegde kaders en sta je machteloos, ook bij misbruik.
Mooi voorbeeld hiervan is de manier waarop Erdogan te werk gaat in Turkije.

En daar bedank ik voor.

Plaats reactie