Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80589
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Bericht door Tammy » 22 dec 2016, 09:51

Dat had je toen al prima verwoord Witte wel in 2014. :post:

Dat het in anderen landen normaal is dit soort aanslagen betekend niet dat we het daarom maar moeten gaan incasseren en vergelijkingen moeten gaan maken met verkeersdoden.
Want dan kunnen we alle ziektes en doden daarvan ook meetellen.
Dat slaat in mijn ogen nergens op.

Onze naïeve gastvrijheid zoals Gast1 het zo mooi zegt heeft ons tot dit punt gebracht.
Geweldig Frau Merkel met je idiote beleid.
Dit is het resultaat.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13657
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Bericht door Fenna » 22 dec 2016, 11:44

gusteman schreef: doden door terreur: 260
doden in het verkeer: 26.100.
Er is ondanks de aantallen wel één groot verschil Guus, de 26.100 verkeersdoden zijn per ongeluk gedood het zijn imners ongelukken welke niet opettelijk zijn gepleegd.
De 260 terreurdoden zijn wél opzettelijk gepleegd en dat maakt het de zaak erger.

Je raakt het vertrouwen in je medemens kwijt als je als argeloze bezoeker van een kerstmarkt onschuldig bij een kraampje staat te kijken en er komt ineens idioot die vind dat jij en vele anderen dood moet, waarschijnlijk omdat je niet voldoet aan zijn verwrongen gedachtengoed.
Afbeelding
Afbeelding

Gast1

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Bericht door Gast1 » 22 dec 2016, 12:14

gusteman schreef:Snap je de waanzin van dit alles?
Ja, ik snap de waanzin van dit alles.
gusteman schreef:Waar het welvaart en comfort betreft kan ik wel akkoord gaan met deze vergelijking ..... op voorwaarde dat je ze in haar juiste perspectief plaatst, en dat kan middels een paar extra stukjes tekst.
Bijvoorbeeld zoiets:
"Wat ik hier allemaal in de vuilnisbakken vind om op te eten, is werkelijk fantastisch. Dat is ondenkbaar waar ik vandaan kom.
Ik vind ook veel dozen waar ik in kan slapen en ik vind er zelfs kleding in om me aan te trekken. Ook dat is ondenkbaar waar ik vandaan kom.
Dus er is eten en kleding genoeg en zelfs slaapruimte.

:chicken:

In verhouding tot waar ik vandaan kom is het hier een paradijs en ik vraag me af waarom de mensen hier klagen ..."
Met die toevoegingen ben ik het uiteraard helemaal eens:

:post:

gusteman

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Bericht door gusteman » 22 dec 2016, 12:34

Fenna schreef:Er is ondanks de aantallen wel één groot verschil Guus, de 26.100 verkeersdoden zijn per ongeluk gedood het zijn imners ongelukken welke niet opettelijk zijn gepleegd.
De 260 terreurdoden zijn wél opzettelijk gepleegd en dat maakt het de zaak erger.
Dat is inderdaad zo, beste Fenna.
Bij terreur is er opzet in het spel, bij verkeersdoden niet, of toch zo goed als nooit.

Voor diegenen die er het slachtoffer van zijn (en hun nabestaanden) verandert dit bitter weinig: hun vroegtijdige dood had vermeden kunnen worden.

En ik schrijf heel bewust dat er "bitter weinig" verandert, ik had ook kunnen schrijven "er verandert niets" maar dat is niet zo.
Er is wel degelijk een duidelijk verschil in oorzaak: bij terreur vallen slachtoffers omdat iemand de bedoeling heeft om slachtoffers te maken.
Bij verkeersdoden is er geen sprake van een bedoeling maar je kan het ook geen "ongeluk" of "ongeval" noemen. Want een ongeval of ongeluk veronderstelt dat het gaat om een gebeuren waarbij de afloop niet had kunnen vermeden worden.
In het verkeer omvat dit nog niet eens 1% van alle aanrijdingen. Meer dan 99% van de verkeersslachtoffers vallen omdat iemand onachtzaam is geweest, onoplettend, onvoorzichtig, roekeloos, kortom gewone stommiteiten.
En die kunnen vermeden worden.
Waardoor het verlies van een leven omwille van een stommiteit veel schrijnender is dan wanneer één of ander gestoord figuur een terreurdaad pleegt.
Maar zoals ik reeds schreef: blijkbaar heeft onze maatschappij die doden wegens stommiteiten geaccepteerd, het wordt "er bij genomen".

Gast1

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Bericht door Gast1 » 22 dec 2016, 13:27

gusteman schreef:Maar zoals ik reeds schreef: blijkbaar heeft onze maatschappij die doden wegens stommiteiten geaccepteerd, het wordt "er bij genomen".
Die andere 260 doden ook Guus, zie wat je schrijft:
gusteman schreef:Als ze die 26.000 doden weten te vermijden dan kunnen we die 260 slachtoffers van terreur er met de glimlach bij nemen, en hebben IS en/of de valse vlag organisatoren geen poot meer om op te staan. :geleerde:
En zie wat je nog meer schrijft:
gusteman schreef:In een poging om te voorkomen dat 260 mensen het leven laten door terreur besteden we enorme budgetten.
Gaat het over het voorkomen van die 260 doden of gaat het misschien om veel meer dan dat alleen?

Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13657
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Bericht door Fenna » 22 dec 2016, 14:08

gusteman schreef:Meer dan 99% van de verkeersslachtoffers vallen omdat iemand onachtzaam is geweest, onoplettend, onvoorzichtig, roekeloos, kortom gewone stommiteiten.
En die kunnen vermeden worden.
Als je het zo stelt Guus voeg dan ook maar duizenden doden medische blunders er aan toe.
Deze hadden ook voorkomen kunnen worden als de patiënt bijvoorbeeld de juiste medicatie had gekregen, de arts beter had opgelet tijdens de operatie etc.

Al deze zaken die hier genoemd worden, hoe roekeloos en onachtzaam ook, hebben niet de intentie om te doden en dat telt wel voor de 260 terreurdoden, dat is een bewuste keuze geweest van de dader.
Afbeelding
Afbeelding

gusteman

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Bericht door gusteman » 22 dec 2016, 14:10

Gast1 schreef:
gusteman schreef:Maar zoals ik reeds schreef: blijkbaar heeft onze maatschappij die doden wegens stommiteiten geaccepteerd, het wordt "er bij genomen".
Die andere 260 doden ook Guus, zie wat je schrijft:
gusteman schreef:Als ze die 26.000 doden weten te vermijden dan kunnen we die 260 slachtoffers van terreur er met de glimlach bij nemen, en hebben IS en/of de valse vlag organisatoren geen poot meer om op te staan. :geleerde:
Ja, het is duidelijk dat je het sarcasme niet hebt "geproefd", beste Gast1.
Je nam dit dus letterlijk?
Nou, zo was het niet bedoeld hoor, ik dacht dat dit duidelijk werd gemaakt door de rest van de tekst.
En dat is dus niet zo, dan zet ik het even recht:

waarde lezer(-s), het stukje waar ik het heb over "... de slachtoffers van terreur er met de glimlach bij nemen ..." is sarcastisch bedoeld, gelieve dit niet letterlijk te nemen.
Gast1 schreef:Gaat het over het voorkomen van die 260 doden of gaat het misschien om veel meer dan dat alleen?
Ik zou hier wel willen op antwoorden, beste Gast1, maar je insteek is nogal breed: wat bedoel je hier precies met "veel meer dan dat alleen"?

gusteman

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Bericht door gusteman » 22 dec 2016, 14:18

Fenna schreef:Als je het zo stelt Guus voeg dan ook maar duizenden doden medische blunders er aan toe.
Deze hadden ook voorkomen kunnen worden als de patiënt bijvoorbeeld de juiste medicatie had gekregen, de arts beter had opgelet tijdens de operatie etc.

Al deze zaken die hier genoemd worden, hoe roekeloos en onachtzaam ook, hebben niet de intentie om te doden en dat telt wel voor de 260 terreurdoden, dat is een bewuste keuze geweest van de dader.
Goede opmerking, beste Fenna.
Mijn reactie kwam er ook niet om op één of andere manier terreurdaden "goed te praten".
Ik heb het hier niet over het onderscheid tussen goed en kwaad, ik heb het over de angstsfeer die kunstmatig wordt opgewekt en/of in stand te houden.

En wat jij hier aanvoert ondersteunt mijn reactie.

Ik heb me daarbij beperkt tot verkeersslachtoffers omdat het verkeer nu eenmaal het grootste maatschappelijk gebeuren is wat wij kennen: elke dag begeven miljoenen mensen zich gezamenlijk de weg op in een monsterlijk kluwen van voortbeweging.

Elke dag vallen daarbij doden en massa's gewonden.
Toch hangt er geen angstsfeertje rond dat verkeer ..... en ook niet rond medische blunders of ander geknoei.

Waarom vindt iedereen het dan wel "normaal" dat er zo'n sfeertje hangt rond terreur?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80589
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Bericht door Tammy » 22 dec 2016, 16:53

Ik weet niet hoe jij dingen beleefd Gusteman.
Elk mens beleeft gebeurtenissen op zijn of haar manier.
Jij hebt het over een angstsfeer bij terreuraanslagen.

Die zijn er zeker, maar niet voor iedereen.
Ikzelf bijvoorbeeld ben sinds aantal jaren ineens bang geworden voor snelwegen.
Ik heb door zaken die ik voor me houd moeite om snelle beelden meteen goed te plaatsen die nodig zijn op de snelweg zoals snelheid inschatten van de auto's die eraan komen.
Daarbij vind ik onze snelwegen overvol en ook vol asocialen zoals bumperklevers enz.
Ik vind het een mierenhoop waar ik hondsberoerd van word.
Zegt de dame die vroeger 1 van de weinige vrouwen op de Route de Soleil was die reed met grote vouwwagen achter mijn auto op de linkerbaan, in alle auto's die ik passeerde reden de kerels. :mrgreen:
Ik was gek op autorijden toen.

De aanslagen maken mij niet bang, ze maken mij woest Gusteman.
Want ik ben heel waakzaam geworden.
En die waakzaamheid had niet nodig gehoeven als die idioten hier niet waren.

Niet in het Europa wat ik eerst kende.
Dat mis ik, en dat komt nooit meer terug.
We hebben Europa in de uitverkoop gedaan met een gastvrijheid die mooi leek maar ontiegelijk dom is geweest.
Die slapende cellen gaan langzaam wakker worden zoals Witte wel al zei.
Het begint pas de ellende.

Maar dat is allemaal oud nieuws hoe ik erover denk.
We hebben weer een aanslag erbij, zal helaas niet de laatste zijn.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Bericht door Gast1 » 22 dec 2016, 17:56

gusteman schreef:En dat is dus niet zo, dan zet ik het even recht:

waarde lezer(-s), het stukje waar ik het heb over "... de slachtoffers van terreur er met de glimlach bij nemen ..." is sarcastisch bedoeld, gelieve dit niet letterlijk te nemen.
[tu]
gusteman schreef:Je nam dit dus letterlijk?
Het ligt niet aan jou, allerbeste Belgische vrind, het ligt allemaal aan mij.
Vaak weet ik het helemaal niet meer hoe ik de dingen moet begrijpen, opvatten of dien te interpreteren. :-|
gusteman schreef:
Gast1 schreef:Gaat het over het voorkomen van die 260 doden of gaat het misschien om veel meer dan dat alleen?
Ik zou hier wel willen op antwoorden, beste Gast1, maar je insteek is nogal breed: wat bedoel je hier precies met "veel meer dan dat alleen"?
Jahaa ... dat kost Pierke weer energie.
Eens even kijken waar het ook alweer vandaan kwam, ah ... hier vandaan:
gusteman schreef:In een poging om te voorkomen dat 260 mensen het leven laten door terreur besteden we enorme budgetten.[/color]Merkwaardig dat ik jou uit dien te leggen wat ik daarmee bedoel, maar ook dat zal wel aan mij liggen.
Kijk, het lijkt mij heel goed om te voorkomen, voorkomen blijkt immers beter te zijn dan het spreekwoordelijke genezen.
Je hebt het over enorme budgetten. Budgetten om te voorkomen.
Wat is veiligheid en welzijn waard? Wat is een mensenleven waard?
We besteden ook enorme budgetten aan andere zaken.
Zucht ... weet je ... laat maar zitten, je hebt helemaal gelijk.
Waar ben ik mee bezig?

Laat ik maar eens een passend nummer beluisteren, in plaats van bezig te zijn met wat ik eigenlijk bedoel te zegg ... heu schrijven.

Gebruikersavatar
Maxi
Leraar
Berichten: 2154
Lid geworden op: 24 jun 2006, 20:39

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Bericht door Maxi » 22 dec 2016, 21:11

Gast1 schreef:Het ligt niet aan jou, allerbeste Belgische vrind, het ligt allemaal aan mij.
Vaak weet ik het helemaal niet meer hoe ik de dingen moet begrijpen, opvatten of dien te interpreteren.
Wel dat kan al is gebeuren op een forum. Je kan via tekst niet altijd emoties aflezen zoals in een normaal gesprek.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Bericht door Witte wel » 22 dec 2016, 21:42

Tammy schreef:Geweldig Frau Merkel met je idiote beleid.
Wir schaffen das, zei ze. En dat zien we dus ook.
Perfect geblunder keer op keer en het is zelfs mogelijk een zelfde methode toe te passen als voorheen.
De MSM speculeert er weer lustig op los en het ene spinsel na het andere wordt gepubliceerd. Wederom wat getoond wordt.
En of het nu bewust of onbewust gaande is, het is en blijft eerste klasse blunderen.
Tammy schreef:Dat had je toen al prima verwoord Witte wel in 2014.
Kijk Tammy, ik zie wat er is en laat mij niet afleiden door wat getoond wordt.
Het is ook totaal irrelevant om slachtoffers uit verkeer en terrorisme met elkaar te vergelijken. Draagt niets bij en is enkel een dwaling.
Dit had gekund, zou moeten gebeuren, maar als dan, enz. enz. We lopen op deze wijze volledig aan de werkelijkheid voorbij. Herkennen we eigenlijk nog wel wat er werkelijk gebeurd.
Niet dat een dergelijke discussie nutteloos zou zijn. Zeker niet. Het is altijd goed te ventileren en meningen te delen.

Waar aan voorbij gelopen wordt;
De politiek, en ook zeker die in Duitsland, faalt behoorlijk een correcte koers te varen betreffende de terrorisme bestrijding.
Ons één Europa nekt ons op diverse fronten.
Europa was nog lang niet toe aan deze samensmelting welke nu de verdeeldheid toont welke eerst opgehelderd diende te worden alvorens de grenzen te openen.
Het kapitaal is te gretig geweest en heeft een blindheid aangenomen waardoor gaten in het netwerk ontstonden die nu nagenoeg niet te dichten zijn.

, en wat ik dus ook schreef.

Dit is onze samenleving in Europa. Grote verdeeldheid waardoor coöpereren en organiseren moeilijk is en de doelstelling van één sterk Europa volledig gepasseerd wordt. Europa was lang nog niet klaar voor deze samensmelting en dat blijkt ook uit de verdeeldheid tussen diverse kampen.
Het kapitaal was de grote drijfveer achter het Europa gebeuren en het kapitaal heeft gewonnen. Over de ruggen van het volk.
De stronthoop welke door het kapitaal is achtergelaten zal het volk zelf op moeten ruimen want het kapitaal is al lang verdere stappen aan het ondernemen voor de toekomst. Er wordt geïnvesteerd in andere energieparken met schonere en goedkopere methodes maar vooral, waar de media niet over schrijft, het digitaliseren van de financiële markten en het geldverkeer.
Het bankstelsel heeft zijn laatste tijd gehad en een nieuw systeem is al in de maak om het volledige betaalsysteem te wijzigen. Geld in de vorm zoals wij dat nu kennen zal niet meer bestaan.
Deze werkelijkheid staat dichter bij dan men zal vermoeden en ja, mogelijk dat ik in 2018 wederom zal schrijven; "In december 2016 schreef ik er al over".

Dus wat zal het kapitaal het een zorg zijn dat deze huidige onstuimigheden plaats vinden. Het zou wel eens gunstig kunnen zijn.
Maar de bevolking ziet het niet. Kijkt de andere kant op en laat zich vangen door allerhande misleidingen zowel door de MSM als ook door de complot theoretici welke ook steeds vaker gedirigeerd worden. Het is een warboel geworden en de verdeeldheid creëert de mogelijkheid te ondernemen. En dat gebeurd dan ook.

Kransen worden gelegd, kaarsjes aangestoken, er wordt getreurd.
Volksvertegenwoordigers doen daar aan mee en betuigen hun medeleven naar het volk.
Diep triest want vele van deze volksvertegenwoordigers hadden graag anders gewild maar andere partijen hielden hen tegen.
Duidelijk voorbeeld hiervan is het associatieverdrag mbt Oekraïne. Een aanfluiting toch. Het volk spreekt en het kapitaal vernietigt de wil van het volk. De minister staat volledig voor lul en de zaken gaan voort zoals vooraf bepaald.
Wir schaffen das. Hoe wil je dat uitvoeren met de huidige verdeeldheid.
Een illusie wellicht want schaffen doen we het niet op deze wijze.

Dus kijk niet naar de vinger die ons de weg wijst waarnaar te kijken maar zie wat er is en vestig daar de aandacht op.
Het hele ISIS gedrocht is een creatie met een doelstelling en deze doelstelling is geheel anders dan men zou vermoeden. Sla er de geschiedenis op na en ontdek de herhalingen voor zover ze niet weggepoetst zijn.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Bericht door Witte wel » 22 dec 2016, 21:50

Gast1 schreef:Het ligt niet aan jou, allerbeste Belgische vrind, het ligt allemaal aan mij.
Als je een andere zienswijze aan het ontwikkelen bent dan komt dit voor. Het lijkt dat je de spijker mis slaat maar dat is niet zo. De beleving van het geschrift voert je soms naar vreemde gedachten maar dat is een proces.
Gewoon blijven reageren zoals je gewend bent Gast1, want dat is Gast1. :wink:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80589
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Bericht door Tammy » 23 dec 2016, 06:52

:post: Witte wel.

Die samensmelting van Europese landen tot 1 Europa werkt niet en heb jij ook gezien.
Het is een puinhoop en er is veel verdeeldheid.
Precies wat ik jaren geleden al dacht.

Jij hebt het over het bankenstelsel.
Wat gaat daar volgens jou in veranderen ?
In die materie ben ik niet thuis.

Ze zijn nog steeds op zoek naar de dader.
Schijnt al maanden in het vizier van de inlichtingendienst te zijn geweest ?
Maar uitzetten ging weer niet ?
Nee natuurlijk niet want wir schaffen das. [doh]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80589
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Bericht door Tammy » 23 dec 2016, 07:19

Mankementen Duits uitzetbeleid pijnlijk zichtbaar in nasleep van aanslag Berlijn.

Harde kritiek op Duitse veiligheidsdiensten.

De groep afgewezen asielzoekers in Duitsland wordt steeds groter, maar velen worden geduld. Zo ook de Tunesiër Anis Amri, die de aanslag op de kerstmarkt pleegde. Wie kwaad wil, kan de autoriteiten makkelijk om de tuin leiden.



De gruwelijke aanslag die Anis Amri hoogstwaarschijnlijk pleegde, werd mede mogelijk gemaakt door een groenroze papier - het 'duldingsdocument' van de Tunesiër, gevonden in de vrachtwagencabine. 'De bezitter is verplicht te vertrekken', staat er op de voorkant van het papier. Duldingspapieren waarop staat dat de bezitter moet vertrekken - alleen al deze bureaucratische contradictie geeft aan hoezeer de Duitse autoriteiten worstelen met de steeds groter wordende groep afgewezen asielzoekers.

Een groep waarin zich, zo staat nu onomstotelijk vast, ook criminelen en islamitische terroristen verschuilen. Zij kunnen Duitse overheid vrij gemakkelijk een loer draaien, toont de Tunesiër aan. Anis Amri stond in Duitsland acht keer ingeschreven, onder verschillende namen, in verschillende deelstaten, schrijven Duitse media op basis van bronnen bij politie en justitie.


Als het nationale rouwproces en politieke kerstreces voorbij zijn, zal het uitzettingsbeleid een pijnlijk dossier worden voor de regering van Angela Merkel, zeker als Amri dan nog niet is gevonden. Ook zullen de geheime diensten dan een antwoord moeten geven op de vraag hoe het kan dat een man die zo hoog stond op 549 namen tellende terroristenlijst, zomaar van de radar kon verdwijnen. De kwestie zal de politieke tegenstanders van Merkel die willen aantonen dat 'Wir schaffen das' een holle frase was, ruimschoots van munitie voorzien.

Pas dit jaar kwam het verwerken van asielaanvragen in Duitsland goed op gang - de verantwoordelijke overheidsinstantie, het Bamf, moest haar aantal medewerkers ervoor verdrievoudigen. De versnelling zou een succes voor de regering zijn geweest, ware het niet dat het grootste deel van de afgewezen asielzoeker het land niet verlaat.

Zo'n 23 duizend mensen werden in 2016 gedwongen uitgezet, 168 duizend anderen worden zoals Amri geduld. Dat laatste getal zou ruim eenderde zijn van het totale aantal mensen dat op hun asielverzoek het antwoord nee krijgt. Van de rest duikt een onbekend deel onder.

Lees HIER het volledige artikel.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Bericht door univers » 23 dec 2016, 07:20

Jij hebt het over het bankenstelsel.
Wat gaat daar volgens jou in veranderen ?
In die materie ben ik niet thuis.
Dat het geld in de toekomst, geen ene pepernoot meer waard is.
Had het bij WG al voorspeld.
De overheid blijft de mensen maar zand in de ogen strooien, en als makke schapen, tuimelen ze er nog in ook.

Witte :post: ;P!
Het is enkel zo jammer, dat het tegen doveman oren is.
De ware daders zijn de multinationals, dat zijn de ware geldschieters van IS, en heeft niets met het geloof te maken.
Het is makkelijk om alles op de islam te schuiven.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Bericht door univers » 23 dec 2016, 07:31

Een groep waarin zich, zo staat nu onomstotelijk vast, ook criminelen en islamitische terroristen verschuilen. Zij kunnen Duitse overheid vrij gemakkelijk een loer draaien, toont de Tunesiër aan. Anis Amri stond in Duitsland acht keer ingeschreven, onder verschillende namen, in verschillende deelstaten, schrijven Duitse media op basis van bronnen bij politie en justitie.
Dat zelfde probleem hebben wij hier ook.
Uitgeprocedeerd, gelijk het land uit, niet goedschiks, dan maar kwaadschiks, voordat ze hier een aanslag plegen.
Die aanslagen kan men toch niet voorkomen, men zal er mee moeten leren leven.
Die kwakzalvers in Den Haag, met hun gedoog beleid.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Bericht door Gast1 » 23 dec 2016, 08:28

Witte wel schreef:
Gast1 schreef:Het ligt niet aan jou, allerbeste Belgische vrind, het ligt allemaal aan mij.
Als je een andere zienswijze aan het ontwikkelen bent dan komt dit voor.
Het lijkt dat je de spijker mis slaat maar dat is niet zo.
De beleving van het geschrift voert je soms naar vreemde gedachten maar dat is een proces.
Gewoon blijven reageren zoals je gewend bent Gast1, want dat is Gast1. :wink:
Dat weet ik, maar dank je wel witte wel ;P!
Witte wel schreef:Het is ook totaal irrelevant om slachtoffers uit verkeer en terrorisme met elkaar te vergelijken.
Draagt niets bij en is enkel een dwaling.

Dit had gekund, zou moeten gebeuren, maar als dan, enz. enz. We lopen op deze wijze volledig aan de werkelijkheid voorbij.
Herkennen we eigenlijk nog wel wat er werkelijk gebeurd.
Precies, en dat is dus ook wat ik bedoelde te zeggen.
Mijn zienswijze in dezen is allerminst anders dan die van jou -en dat betreft jouw gehele reactie's- (om verwarringen te voorkomen).

:post:

gusteman

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Bericht door gusteman » 23 dec 2016, 09:03

De kwestie zal de politieke tegenstanders van Merkel die willen aantonen dat 'Wir schaffen das' een holle frase was, ruimschoots van munitie voorzien.

Pas dit jaar kwam het verwerken van asielaanvragen in Duitsland goed op gang - de verantwoordelijke overheidsinstantie, het Bamf, moest haar aantal medewerkers ervoor verdrievoudigen. De versnelling zou een succes voor de regering zijn geweest, ware het niet dat het grootste deel van de afgewezen asielzoeker het land niet verlaat.

Zo'n 23 duizend mensen werden in 2016 gedwongen uitgezet, 168 duizend anderen worden zoals Amri geduld. Dat laatste getal zou ruim eenderde zijn van het totale aantal mensen dat op hun asielverzoek het antwoord nee krijgt. Van de rest duikt een onbekend deel onder.
univers schreef:Dat zelfde probleem hebben wij hier ook.
Uitgeprocedeerd, gelijk het land uit, niet goedschiks, dan maar kwaadschiks, voordat ze hier een aanslag plegen.
Die aanslagen kan men toch niet voorkomen, men zal er mee moeten leren leven.
Die kwakzalvers in Den Haag, met hun gedoog beleid.
Als ik dit lees denk ik: "gegronde opmerkingen, alleen ..... hoe pak je dat aan?"
Ga je grondwettelijke rechten afschaffen?
Gooien we de UVRM maar meteen in de prullenmand?
Alle vluchtelingen verplichten een duidelijk merkteken te dragen, zoals de Joden in het nazi tijdperk?
De dictatuur invoeren waardoor we een soort van Stasi beleid kunnen installeren?

Als we niet bereid zijn dergelijke maatregelen te nemen is het volstrekt onmogelijk om de landsgrenzen gesloten te houden voor illegalen.
En de geschiedenis heeft aangetoond dat het zelfs dan niet lukt: wie echt wil binnendringen en aanslagen plegen zal dat altijd kunnen, die houd je niet tegen.

De enige aanpak die resultaat kan opleveren is er voor zorgen dat er geen toestanden ontstaan die mensen er toe brengen hun land te ontvluchten.
En dat komt telkens weer op het zelfde neer: zorg er voor dat overal ter wereld iedereen een fatsoenlijk inkomen heeft en op een menswaardige manier kan leven.
Dat houdt in dat de bewoners van westerse landen hun levensstandaard zullen moeten bijstellen, en wel naar onderen toe. Jammer genoeg zijn de meesten daartoe niet bereid, waardoor een oplossing niet voor morgen zal zijn.
Gezien de voortdurende aangroei van menselijke bewoners op deze planeet wordt het probleem met de dag groter en is het uitstellen van een grondige aanpak ervan alleen maar olie op het vuur.

"Wir schaffen das" was een oproep naar de mensheid, niet enkel het Duitse volk, om de handen in elkaar te slaan en er gezamenlijk werk van te maken.
Jammer genoeg is de bereidheid hiertoe ver, hééél ver, te zoeken.

Gast1

Re: Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt Berlijn

Bericht door Gast1 » 23 dec 2016, 10:11

gusteman schreef:"Wir schaffen das" was een oproep naar de mensheid, niet enkel het Duitse volk, om de handen in elkaar te slaan en er gezamenlijk werk van te maken.
Ach ...
Volgens een ander sprookje wat een jaartje of 2000 geleden zijn oorsprong vond ontstond er ook 'een soort van oproep naar de mensheid' -schiet me maar weer af-. :bike:
Uiteindelijk hebben ze deze oproeper -volgens het sprookje dus- stevig aan het kruis genageld als dank voor zijn boodschap, oproep of hoe je het ook noemen wilt.
Ik zal het wel weer allemaal fout of verkeerd schrijven ...
Die aan de spoorbiels getimmerde man had blijkbaar in al zijn naïviteit niet in de gaten dat sinds de schepping van zijn 'Vader' -toen hij de mens schiep-, diens zonen elkaar al de hersens insloegen.
Wellicht dat ze Merkel nu, 2000 jaar later op goede vrijdag volgend jaar aan het kruis nagelen of iets anders.
gusteman schreef:De enige aanpak die resultaat kan opleveren is er voor zorgen dat er geen toestanden ontstaan die mensen er toe brengen hun land te ontvluchten.
En dat komt telkens weer op het zelfde neer: zorg er voor dat overal ter wereld iedereen een fatsoenlijk inkomen heeft en op een menswaardige manier kan leven.
:rolfl: :rolfl: :rolfl:

Nóg zo'n sprookje.
Het maakt allemaal niet uit wat we al gedaan hebben of nog gaan doen.
Heeft de geschiedenis jou dat nog steeds niet geleerd?
Wees nou eens realistisch man ...

Ik duik mijn eigen sprookje even in, even lekker alles los laten en gaan feesten.
Denken aan de geboorte en denken aan de geboorte van mijn eigen prachtkinderen.
Laat mij maar lekker de hypocriet uithangen en laat mij mezelf maar een fijne kerst geven.

Ik weet wat ik voor de maatschappij en voor minder bedeelden heb gedaan en zelfs nú nóg steeds, tegen beter weten in.
Ik weet wat ik wat ik voor mijn gezin heb gedaan en welke 'offers' ik fysiek en psychisch heb gebracht.
Welke 'goede doelen' ik heb gesteund en nóg.

Laat mij maar lekker ... ik sta open voor een fijne kerst en wil 'm graag ontvangen.
Wellicht dat er zo'n menig forumlid nu een lichte walging of beroerte gaat krijgen ...
En mogelijk al zeker na het zien en beluisteren van bovenstaande walgelijke en hypocriete video, waar al die volgevreten mensen blij kunnen zingen.
Hoe is het mogelijk dat al deze mensen blij kunnen zijn met zoveel ellende in de wereld, nietwaar?

Het zou beter zijn dat ze allen in een oorlogsgebied zouden zijn, dan zouden ze wel anders piepen ...
Of niet dan, mijn allerbeste Gusteman ...

Duistere woorden overkomen mij op de dag voor kerst ...
Maar ach, het zijn allemaal leugens, of niet dan taigitu ...

Plaats reactie