Turkije bevestigt blokkade van website NOS

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Turkije bevestigt blokkade van website NOS

Bericht door taigitu » 03 jan 2017, 10:43

Turkije bevestigt blokkade van website NOS
30 december 2016

De Turkse autoriteiten bevestigen voor het eerst dat ze de NOS-website sinds 19 december geblokkeerd hebben.

Op die dag zette de NOS beelden van de moord op de Russische ambassadeur Andrej Karlov in Ankara online.

De beelden van de moord op Karlov zijn afkomstig van de Turkse publieke omroep TRT. Turkse media kregen direct na de moord te horen dat ze alleen officiële persberichten van de autoriteiten mogen overnemen.

Totdat de NOS de video verwijdert, blijft de blokkade van kracht, meldt een bron bij het Turkse ministerie van Buitenlandse Zaken aan de NOS.
'Geen aanleiding'

Hoofdredacteur Marcel Gelauff betreurt de blokkade, maar is niet van plan de beelden te verwijderen. "Daar is geen enkele aanleiding voor. De video was een belangrijk nieuwsmoment en die journalistieke afweging verandert niet door de blokkade van onze site en app."

Het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken heeft op verzoek van de Tweede Kamer bezwaar gemaakt tegen de blokkade bij de Turkse autoriteiten.

Karlov werd maandag 19 december in de Turkse hoofdstad Ankara doodgeschoten.

De Turkse President Recep Tayyip Erdoğan en zijn Russische college Vladimir Poetin hebben na de moord op de ambassadeur contact gehad. Ze zeiden beiden dat de aanslag bedoeld is om de band tussen Rusland en Turkije te schaden, maar dat dit niet zal lukken.

http://www.nu.nl/media/4372516/turkije- ... e-nos.html
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Turkije bevestigt blokkade van website NOS

Bericht door Tammy » 06 jan 2017, 12:25

Laat Turkije alsjeblieft nooit bij de EU komen.
Ze hebben hier niks te zoeken met leiders zoals Erdogan.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Turkije bevestigt blokkade van website NOS

Bericht door gusteman » 06 jan 2017, 16:35

Tammy schreef:Laat Turkije alsjeblieft nooit bij de EU komen.
Hoef je niet bang voor te zijn, lieve Tammy.
Zoals Erdogan nu strootjes aan het leggen is bij Poetin laat duidelijk zien dat hij geen enkele interesse meer heeft voor aansluiting bij de EU.
Een bondgenootschap met Rusland zal hem (persoonlijk dan wel) inderdaad meer opleveren dan toetreding tot een unie die hem voortdurend op de vingers tikt.
En gezien Turkije met de dag instabieler wordt is hij beperkt in tijd om zo veel mogelijk centen op zijn rekeningen te kunnen parkeren; een nieuwe coup zit altijd te sluimeren en die zou wel eens kunnen lukken ook.

Maar het verwondert mij wel dat jij, Tammy, daar bezorgd over bent.
Ik dacht dat jij zo graag de EU zag ten onder gaan? [think]
Nou, een lidmaatschap van Turkije zou wel eens net voldoende kunnen zijn om dat schip te doen zinken. :wink:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Turkije bevestigt blokkade van website NOS

Bericht door Tammy » 06 jan 2017, 16:53

De EU mag van mij inderdaad opgeheven worden Gusteman.
Je kent de redenen van mij.
Maar dat kan nog wel even duren, in de tussentijd horen daar niet meer landen bij te komen.
Ik zie Turkije niet passen in Europa, heb ik nooit gedaan.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Turkije bevestigt blokkade van website NOS

Bericht door Witte wel » 06 jan 2017, 19:44

Misschien wel een gunstige optie om te beginnen met de Russische taal aan te leren.
Als de EU dan uiteindelijk toch geen stand heeft weten te houden, wat erg aannemelijk is, dan kan je met het Russisch goed uit de voeten denk ik. Alle mogelijkheden staan dan open.

Iemand tips, "hoe leer ik in korte tijd Russisch"? :grin:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

gusteman

Re: Turkije bevestigt blokkade van website NOS

Bericht door gusteman » 06 jan 2017, 19:56

Witte wel schreef:Iemand tips, "hoe leer ik in korte tijd Russisch"?
Probeer eens bij univers, die heeft er ervaring mee :wink:

gusteman

Re: Turkije bevestigt blokkade van website NOS

Bericht door gusteman » 06 jan 2017, 20:20

Witte wel schreef:Als de EU dan uiteindelijk toch geen stand heeft weten te houden, wat erg aannemelijk is, ...
Don't get your hopes up too high, dear friend.

De huidige wereldeconomie heeft het Europese blok hard nodig; uiteenvallen zit er nog lang niet in.

Zoals genoegzaam geweten zit die economie in de ijzeren knuisten van de wereldbanken, zij bepalen wat gebeurt, wat kan en wat niet kan.
En als het moet zullen zij er niet tegenop zien om een wereldwijde crisis uit te lokken indien het gepeupel zich wat te hard begint te roeren.

Vergeet ook niet dat alle 'groten der aarde' (met inbegrip van de heer Vladimir Poetin) hun gestolen en gesjoemelde miljarden op die banken hebben staan. Zij zullen de laatsten zijn om ze tegen te werken.

Met Donald Trump aan het roer in de VS is er nood aan evenwicht, aan verdeling van de machten: niet echt het ogenblik om Europa te laten ontploffen ..... dus zal het niet gebeuren ook.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Turkije bevestigt blokkade van website NOS

Bericht door Witte wel » 06 jan 2017, 23:19

Der ontgaat mij niet veel gusteman, hier op het forum.
Natuurlijk zou universe mij daar in kunnen bij staan, wie zal het zeggen.
Ik kan ook erg geduldig zij zo nu en dan.

"Hope" is niet wat de mens brengt waar deze moet zijn. Een grote natie drijft voort op "hope" hier op aarde.
De vraag is wie profiteert van die "hope".
Hoop is gebakken lucht, weten is beter.
We zullen zien gusteman of de hoop het blijft winnen van het weten.
Zolang goud nog de waarde kent die men het toekend, wij de wereldbanken nog zien als "de" instituten en macht nog gekocht kan worden met geld, zal er niet veel veranderen.
Hoe lang zal dit echter zo blijven voort duren zou men zich eens kunnen afvragen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

gusteman

Re: Turkije bevestigt blokkade van website NOS

Bericht door gusteman » 06 jan 2017, 23:27

Witte wel schreef:Zolang goud nog de waarde kent die men het toekend, wij de wereldbanken nog zien als "de" instituten en macht nog gekocht kan worden met geld, zal er niet veel veranderen.
Hoe lang zal dit echter zo blijven voort duren zou men zich eens kunnen afvragen.
Degelijke vraag, beste Witte wel.
Doet me denken aan een opmerking in een ander onderwerp en ik start hiervoor een apart draadje onder "Sociologie".

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Turkije bevestigt blokkade van website NOS

Bericht door Vitharr » 07 jan 2017, 12:49

Witte wel schreef:"Hope" is niet wat de mens brengt waar deze moet zijn. Een grote natie drijft voort op "hope" hier op aarde.
De vraag is wie profiteert van die "hope".
Hoop is gebakken lucht, weten is beter.
We zullen zien gusteman of de hoop het blijft winnen van het weten.
Zotte Brabo. :mrgreen:

Hoop is wat je de overtuiging geeft datgene te bereiken wat je nastreeft. Weten kan helpen dat doel te bereiken maar weten kan nooit hoop vervangen. Het zijn twee verschillende zaken die elkaar kunnen versterken.

Hoop kan leerzaam zijn. Weten is het pad, hoop de energie die je voorwaarts drijft.

You must retain faith that you will prevail in the end, regardless of the difficulties.

AND at the same time…

You must confront the most brutal facts of your current reality, whatever they might be.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Turkije bevestigt blokkade van website NOS

Bericht door Witte wel » 07 jan 2017, 13:33

Vitharr schreef: Zotte Brabo. :mrgreen:
;P!
Hopen is er van uitgaan dat er één van de variabelen van mogelijkheden het resultaat wordt. Weten is welk resultaat gaat komen.
Hopen kan wel als psychologische drijfveer gehanteerd worden maar in feite is het een motivatie wat niet een constante in resultaat biedt.
Een overtuiging is geen constante, het weten zal dat in de meeste gevallen wel zijn.
Hoop kan een leerschool of traject zijn, een verwachtingspatroon.
Een verwachtingspatroon is daarom vaker een variabele dan wel een constante.

Zedde doarom dan un zotte Brabo?
Ik noem dah gewoan gezond verstaand. :wink:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Turkije bevestigt blokkade van website NOS

Bericht door Vitharr » 07 jan 2017, 18:04

Witte wel schreef:
Vitharr schreef: Zotte Brabo. :mrgreen:
;P!
Hopen is er van uitgaan dat er één van de variabelen van mogelijkheden het resultaat wordt. Weten is welk resultaat gaat komen.
Hopen kan wel als psychologische drijfveer gehanteerd worden maar in feite is het een motivatie wat niet een constante in resultaat biedt.
Een overtuiging is geen constante, het weten zal dat in de meeste gevallen wel zijn.
Hoop kan een leerschool of traject zijn, een verwachtingspatroon.
Een verwachtingspatroon is daarom vaker een variabele dan wel een constante.

Zedde doarom dan un zotte Brabo?
Ik noem dah gewoan gezond verstaand. :wink:
Ik plaagde zomaar wat. Was te lang geleden. :mrgreen:

Ik vond dat je te kort door de bocht was toen je hoop als gebakken lucht omschreef. Hoop is wat de helden bij D-Day tot de overwinning heeft gebracht. Weten had tot een heel andere uitkomst geleid.

Hoop is dan ook geen gebakken lucht, maar het basis-ingrediënt daarvan; energie. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Turkije bevestigt blokkade van website NOS

Bericht door Witte wel » 07 jan 2017, 18:33

O ja maar dat weet ik wel Vitharr. :mrgreen: :mrgreen:
Maar eh, inderdaad da's al weer een tijdje geleden. Wel jammer eigenlijk.

Ik kan mij niet verenigen met jou interpretatie van hoop. En ook hoop heeft niet de overwinning gebracht maar de daadkracht.
Dat hoop energie vertegenwoordigt kan ik in mee gaan alleen niet dat dat altijd tot iets goeds resulteert.
Ik zie hoop niet als de weg naar maar meer als een "veelsprong". Weet je wel, zo'n kruispuntje waar je diverse richtingen mee uit kan.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Turkije bevestigt blokkade van website NOS

Bericht door Vitharr » 07 jan 2017, 18:52

Witte wel schreef:O ja maar dat weet ik wel Vitharr. :mrgreen: :mrgreen:
Maar eh, inderdaad da's al weer een tijdje geleden. Wel jammer eigenlijk.

Ik kan mij niet verenigen met jou interpretatie van hoop. En ook hoop heeft niet de overwinning gebracht maar de daadkracht.
Dat hoop energie vertegenwoordigt kan ik in mee gaan alleen niet dat dat altijd tot iets goeds resulteert.
Ik zie hoop niet als de weg naar maar meer als een "veelsprong". Weet je wel, zo'n kruispuntje waar je diverse richtingen mee uit kan.
Energie is de potentie tot verandering en dat kun je zien als een veelsprong. Weten is voor mij echter wat de wegen en opties vorm geeft. Ik beweer zeker niet dat er altijd iets goed uitkomt. Maar stel je voor dat je op een T-Splitsing komt en je hebt de kennis dat links van je een T-Rex op je wacht en rechts van je je schoonmoeder. Dan is hoop wat je het vertrouwen geeft om de bosjes in te duiken en je eigen pad te banen. :mrgreen:

Maar zo kom je dus uit bij het leeraspect. In het D-Day voorbeeld bedoelde ik dat het weglaten van hoop en verder borduren op puur weten logischerwijs tot heel andere resultaten geleid zou hebben. Ik heb bewust achterwege gelaten wat ik daar van vind, en dus of het goed of slecht zou zijn.

Eisenhower heeft goed naar Sun Tzu geluisterd en de troepen in de positie gebracht waar ze enkel voorwaarts konden. Ik erken het succes van een dergelijke strategie maar vind hem tegelijkertijd zelf weerzinwekkend. Dat doet echter geen afbreuk aan het grenzeloze respect wat ik heb voor de slachtoffers die opgeofferd werden voor die strategie. In mijn beleving bezat hier Eisenhower het weten en de slachtoffers de hoop. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Turkije bevestigt blokkade van website NOS

Bericht door univers » 07 jan 2017, 18:59

gusteman schreef:
Witte wel schreef:Iemand tips, "hoe leer ik in korte tijd Russisch"?
Probeer eens bij univers, die heeft er ervaring mee :wink:
Een paar maanden gaan wonen.
Leer je de taal het vlugst.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Turkije bevestigt blokkade van website NOS

Bericht door Vitharr » 07 jan 2017, 19:02

Prastiet-je ja-nie gavarjoe pa-roeskie

:lekkapuh:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Turkije bevestigt blokkade van website NOS

Bericht door Witte wel » 08 jan 2017, 00:23

univers schreef:Een paar maanden gaan wonen.
Leer je de taal het vlugst.
:grin:
Ja zou inderdaad de snelste weg zijn maar ligt voor mij niet binnen de mogelijkheden.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Plaats reactie