Heeft storten op Giro555 wel zin?

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Heeft storten op Giro555 wel zin?

Bericht door Fenna » 03 apr 2017, 20:31

gusteman schreef:als je kan aantonen dat diep nadenken kan voorkomen dat mensen in die regio's de hongerdood sterven
Aantonen kan je zo iets nooit 100%, maar goed nadenken kan zeker levens redden op langere termijn.
Ik durf te stellen dat goed nadenken meer mensenlevens kan redden dan klakkeloos geld doneren.
Tot dusver hebben we met alle donaties en acties die gehouden zijn, niet kunnen bereiken dat dit soort rampen voorkomen kunnen worden terwijl het een land met potentie is waar ruimschoots voedsel genoeg verbouwd kan worden voor de gehele bevolking.
Dus gaat er toch iets goed fout en dan moet er nagedacht worden waar het beter kan.

Ik blijf er dan ook bij dat educatie hun belangrijkste redding is.
Kennis geeft macht.
Afbeelding
Afbeelding

Gast1

Re: Heeft storten op Giro555 wel zin?

Bericht door Gast1 » 04 apr 2017, 05:36

Fenna schreef:Kennis geeft macht.
En kracht.

gusteman

Re: Heeft storten op Giro555 wel zin?

Bericht door gusteman » 04 apr 2017, 06:07

Fenna schreef:Aantonen kan je zo iets nooit 100%, maar goed nadenken kan zeker levens redden op langere termijn.
Prima, nu zijn we er: op langere termijn.

Nu gaat het (storten op Giro555) echter over het redden van levens op korte termijn.

Het zoeken naar oplossingen voor dergelijke crises hoeft zelfs niet eens meer te gebeuren, dat is de afgelopen vijftig jaar al vaak genoeg gedaan ..... en de oplossingen liggen meestal voor de hand: verwijder alle corrupte overheden, stop met wapenproductie en -handel, zet een punt achter de vrije markt economie en het zal al stukken beter gaan.

Maar zolang dit niet gerealiseerd is zullen er rampen en crisissen zijn en daar zal directe hulp nodig zijn ..... en daar heb je dan weer fondsen voor nodig.

Dus ja, storten op Giro555 (nog maar eens) heeft wel zin ... het heeft vooral meer zin dan niet te storten.

En dat was (zo lees ik het toch) de vraag, is het niet?
Vitharr schreef:Tenzij de wereld meekijkt hoopt men...
En dat is zowat het enige wat je kan doen: hopen dat het lukt;
Of je kan een volledig uitgerust leger naar ginds sturen en die corrupte schurken de zee in jagen (en daar zou ik met plezier extra belastingen voor betalen) maar dat is dus een utopie, zo "werkt" het nu eenmaal niet.
En dus kan je hopen ..... hopen dat toch een deeltje van je giften terecht komt waar het moet en er daadwerkelijk levens mee gered worden.

Oh ja, bedankt Susan voor je inbreng :post:

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Heeft storten op Giro555 wel zin?

Bericht door Susan » 04 apr 2017, 10:42

gusteman schreef: Nu gaat het (storten op Giro555) echter over het redden van levens op korte termijn.

Het zoeken naar oplossingen voor dergelijke crises hoeft zelfs niet eens meer te gebeuren, dat is de afgelopen vijftig jaar al vaak genoeg gedaan ..... en de oplossingen liggen meestal voor de hand: verwijder alle corrupte overheden, stop met wapenproductie en -handel, zet een punt achter de vrije markt economie en het zal al stukken beter gaan.

Maar zolang dit niet gerealiseerd is zullen er rampen en crisissen zijn en daar zal directe hulp nodig zijn ..... en daar heb je dan weer fondsen voor nodig.

Dus ja, storten op Giro555 (nog maar eens) heeft wel zin ... het heeft vooral meer zin dan niet te storten.

En dat was (zo lees ik het toch) de vraag, is het niet?
Vitharr schreef:Tenzij de wereld meekijkt hoopt men...
En dat is zowat het enige wat je kan doen: hopen dat het lukt;
Of je kan een volledig uitgerust leger naar ginds sturen en die corrupte schurken de zee in jagen (en daar zou ik met plezier extra belastingen voor betalen) maar dat is dus een utopie, zo "werkt" het nu eenmaal niet.
En dus kan je hopen ..... hopen dat toch een deeltje van je giften terecht komt waar het moet en er daadwerkelijk levens mee gered worden:
Gusteman en Vitharr :post:
He blijft een dilemma, maar dit is uiteindelijk wat er ook voor mij overblijft qua keus,
want we kunnen toch niet toe gaan kijken hoe al die mensen de dood ingejaagd worden...
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Heeft storten op Giro555 wel zin?

Bericht door Fenna » 04 apr 2017, 11:01

Deze korte termijn oplossing zorgt er voor dat deze mensen zich weer een tijdje goed voelen en weer beginnen te fokken als konijnen en dan begint het hele verhaal weer van voren af aan.
Als ik zo'n arme sloeber voor me zie dan zou ik hem of haar ook laten delen in mijn brood maar ik zie geen heil in deze oplossing.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Heeft storten op Giro555 wel zin?

Bericht door Susan » 04 apr 2017, 13:16

Fenna schreef:Deze korte termijn oplossing zorgt er voor dat deze mensen zich weer een tijdje goed voelen en weer beginnen te fokken als konijnen en dan begint het hele verhaal weer van voren af aan.
Als ik zo'n arme sloeber voor me zie dan zou ik hem of haar ook laten delen in mijn brood maar ik zie geen heil in deze oplossing.
Ik begrijp wel de gedachte hoor Fenna, en daar zal ook iets aan gedaan moeten worden, maar dat is geen reden om hen dan 'voor straf' de hongerdood te laten sterven, zoals ik het voel als men vind dat ze door eigen land maar geholpen moeten worden die dat nu niet kunnen.

en als ik dit hier lees:
http://www.mysterie-wetenschapsforum.nl ... 36#p304836
schaam ik me kapot ook bij oa de westerlingen te horen die hier ook aan mee doen hen uitbuiten....ik 'eet' nml óók uit de welvaartsruif die zo 'fijn bedacht is' door op macht en hebzucht beluste lui...die het alleen om meer te krijgen voor eigen land/rijken..te doen is.
De bevolking wordt al heel lang op grote schaal misleid, bedrogen en beroofd door vele landen! (en uiteraard ook door eigen 'leiders'!!)
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Heeft storten op Giro555 wel zin?

Bericht door Fenna » 04 apr 2017, 15:08

Susan schreef: schaam ik me kapot ook bij oa de westerlingen te horen die hier ook aan mee doen hen uitbuiten...
Ik denk niet dat wij als gewone burgers enige blaam treft Suus.
Wij worden net zo gemanipuleerd als deze arme mensen door een stel gewetenloze geslepen honden.
Zij hebben een wijze van denken wat wij nooit zullen kunnen bevatten, gaan daarbij over lijken en maken daarbij gretig misbruik van onze naïeviteit
Wij zijn voor hen een middel om hun doel te bereiken verder niets, een pak suiker heeft voor hen meer waarde want daar kunnen ze aan verdienen.
Ik durf zelfs te stellen dat de AOW leeftijd opgeschroefd word in de hoop dat wij deze niet halen.
Wij leveren dan niets meer op en kosten dan alleen maar geld, ze willen het liefst van geboorte tot graf aan ons verdienen, maar dit terzijde.

Ik ben blij dat ik dan een dom naïef burgertje ben die zich in onwetendheid wenteld want ik zou voor geen goud bij deze verwrongen geesten willen horen.
Afbeelding
Afbeelding

Gast1

Re: Heeft storten op Giro555 wel zin?

Bericht door Gast1 » 04 apr 2017, 18:33

Fenna schreef:Ik durf zelfs te stellen dat de AOW leeftijd opgeschroefd word in de hoop dat wij deze niet halen.
Wij leveren dan niets meer op en kosten dan alleen maar geld, ze willen het liefst van geboorte tot graf aan ons verdienen, maar dit terzijde.
Niet terzijde Fenna, het is gewoon een waarheid.
Nou ja, bijna een waarheid.
De huidige levensverwachting ligt rond de 78 jaar dus we kunnen gemiddeld in Nederland nog ongeveer 10 jaar enigszins genieten van onze oude dag.
Als je tenminste altijd gewerkt hebt en een pensioen opgebouwd hebt, anders wordt het maar redelijk karig ...

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Heeft storten op Giro555 wel zin?

Bericht door Susan » 04 apr 2017, 19:58

Fenna schreef:
Susan schreef: schaam ik me kapot ook bij oa de westerlingen te horen die hier ook aan mee doen hen uitbuiten...
Ik denk niet dat wij als gewone burgers enige blaam treft Suus.
Wij worden net zo gemanipuleerd als deze arme mensen door een stel gewetenloze geslepen honden.
Zij hebben een wijze van denken wat wij nooit zullen kunnen bevatten, gaan daarbij over lijken en maken daarbij gretig misbruik van onze naïeviteit
Wij zijn voor hen een middel om hun doel te bereiken verder niets, een pak suiker heeft voor hen meer waarde want daar kunnen ze aan verdienen.
Ik houd het even simpel Fenna, al kunnen wij als burgers niet direct een einde aan die wantoestanden/uitbuiterijen maken,
door al gewoon de spullen te kopen die over de ruggen van anderen hier in de winkels terecht zijn gekomen, doen we indirect mee
om dat in stand te houden. En wat dat aangaat heeft ook Nederland naast de vele andere landen, heel veel boter op zijn hoofd.
Ik durf zelfs te stellen dat de AOW leeftijd opgeschroefd word in de hoop dat wij deze niet halen.
Wij leveren dan niets meer op en kosten dan alleen maar geld, ze willen het liefst van geboorte tot graf aan ons verdienen, maar dit terzijde.

Ik ben blij dat ik dan een dom naïef burgertje ben die zich in onwetendheid wenteld want ik zou voor geen goud bij deze verwrongen geesten willen horen
Die kant zit ik ook al een tijd op te denken....speelt nu al nu de babyboomers massaal zachtjes aan 'krakkemikkig' worden.
Wie geld heeft 'koopt' straks gewoon extra zorg of verzorging in, wie dat niet heeft mag het bekijken.
Wat dat betreft hebben ze 'mooi op tijd' de boel flink weg bezuinigt... [think]
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Heeft storten op Giro555 wel zin?

Bericht door Fenna » 04 apr 2017, 20:40

Jij ziet het dus net zo Gast1. ;P!

Nu het volgende.
De huidige levensverwachting ligt rond de 78 jaar
Dit is iets wat ze ons willen wijs maken.
Hier is geen enkel bewijs voor dat dit waar is.
Spiegelen ze dit misschien aan de huidige oudere generatie die nog goed vitaminerijk voedsel heeft kunnen consumeren en daardoor een redelijk hoge leeftijd heeft behaald?
Behaalde resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst zou je in dat geval kunnen zeggen.
het voedsel van nu heeft lang zo veel vitaminen en mineralen niet meer als toen en dat komt simpelweg doordat de akkers meer dan één oogst per seizoen moeten leveren.
Afbeelding
De aarde raakt uitgeput en kan niet meer leveren dan wat ze te bieden heeft.

Ik zie en hoor van vele mensen om mij heen, dat veel mensen juist op jongere leeftijd sterven, leeftijden van 55, 60 jaar zijn geen uitzondering.
Wij leven in een prestatie gerichte maatschappij waar stress en slechte voeding een steeds grotere oorzaak heeft in het juist op jongere leeftijd sterven.
Als ik weer eens een artikel in een of andere krant lees waarin gezegd word dat het eerste meisje (waarschijnlijk meisje omdat de levensverwachting van vrouwen hoger is) nu reeds is geboren die 150 jaar word, slaat mij de schrik om het hart en denk dan in de eerste instantie "Ah! Dat gaat onze regeringsleiders goed in de oren klinken, en gaan ze de pensioenleeftijd nog verder verhogen".
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Heeft storten op Giro555 wel zin?

Bericht door Fenna » 04 apr 2017, 21:00

Susan schreef: al kunnen wij als burgers niet direct een einde aan die wantoestanden/uitbuiterijen maken,
door al gewoon de spullen te kopen die over de ruggen van anderen hier in de winkels terecht zijn gekomen, doen we indirect mee
om dat in stand te houden. En wat dat aangaat heeft ook Nederland naast de vele andere landen, heel veel boter op zijn hoofd.
Absoluut waar en daar waar ik kan probeer ik ook niet aan dat soort praktijken mee te werken.

Maar, velen kunnen niet anders dan goedkope producten kopen die in derde wereld landen onder erbarmelijke toestanden zijn geproduceerd omdat ze niet voldoende geld hebben om een zuiver product te kopen.
Maar hoe kunnen wij er zeker van zijn dat het zuivere dure product inderdaad zo zuiver is als word beweerd?
Ik zie de multinationals er toe in staat om te zeggen dat het oké is maar wie garandeert dat?
Wie zegt mij dat dit niet in datzelfde arme land onder dezelfde erbarmelijke toestanden is geproduceerd en hier word verkocht voor héél véél geld, vele malen meer geld dan het product waarvan bekend is dat het fout is?
Et pluviis ut ostenderent lucem moderatoris.

Een ding denk ik dat je met zekerheid kan stellen, dat is dat wij ook door onze regeringen en leiders worden gemanipuleerd en dat wij zonder het te weten aan deze ellende meewerken.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Heeft storten op Giro555 wel zin?

Bericht door Osiris » 04 apr 2017, 21:10

Susan schreef:
Fenna schreef:
Susan schreef: schaam ik me kapot ook bij oa de westerlingen te horen die hier ook aan mee doen hen uitbuiten...
Ik denk niet dat wij als gewone burgers enige blaam treft Suus.
Wij worden net zo gemanipuleerd als deze arme mensen door een stel gewetenloze geslepen honden.
Zij hebben een wijze van denken wat wij nooit zullen kunnen bevatten, gaan daarbij over lijken en maken daarbij gretig misbruik van onze naïeviteit
Wij zijn voor hen een middel om hun doel te bereiken verder niets, een pak suiker heeft voor hen meer waarde want daar kunnen ze aan verdienen.
Ik houd het even simpel Fenna, al kunnen wij als burgers niet direct een einde aan die wantoestanden/uitbuiterijen maken,
door al gewoon de spullen te kopen die over de ruggen van anderen hier in de winkels terecht zijn gekomen, doen we indirect mee
om dat in stand te houden. En wat dat aangaat heeft ook Nederland naast de vele andere landen, heel veel boter op zijn hoofd.
Ik durf zelfs te stellen dat de AOW leeftijd opgeschroefd word in de hoop dat wij deze niet halen.
Wij leveren dan niets meer op en kosten dan alleen maar geld, ze willen het liefst van geboorte tot graf aan ons verdienen, maar dit terzijde.

Ik ben blij dat ik dan een dom naïef burgertje ben die zich in onwetendheid wenteld want ik zou voor geen goud bij deze verwrongen geesten willen horen
Die kant zit ik ook al een tijd op te denken....speelt nu al nu de babyboomers massaal zachtjes aan 'krakkemikkig' worden.
Wie geld heeft 'koopt' straks gewoon extra zorg of verzorging in, wie dat niet heeft mag het bekijken.
Wat dat betreft hebben ze 'mooi op tijd' de boel flink weg bezuinigt... [think]
Beiden goed gezien ;P!

Jaren terug met een arbodokter gesprek gehad over dit soort toestanden.
Dat de meeste met fysieke arbeid volledig uitgebuit worden,financieel,fysiek en mentaal tot uitersten worden gedreven.
Zij zijn al opgebrand voor hun pensioengerechtigde leeftijd,die steeds verder verhoogd gaat worden.
Hij was het met me eens dat alles alleen maar over dat geld ging en niks te maken had met levensverwachting.

De pensioenfondsen wilden de leeftijd verhoogd hebben in de hoop dat deze mensen toch vroegtijdig het loodje legden en ze zo het geld in eigen zakken konden houden.
Onze regering werkt daar graag aan mee ( ze romen wel vaker de pensioenpot af ).
Als je weet dat onze pensioengelden sinds vorig jaar in Brussels beheer zijn gekomen ( ook hier werkte onze regering weer graag aan mee ), snap je dat dat ook weer alles te maken heeft met de beschikking hebben over ons opgebouwde bezit.

Zo verrot zijn dus al die financiele instellingen,alles om ons behoeftig te houden en zo onder controle te krijgen.
Zo creeren ze ook een vorm van armoede.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Plaats reactie