Schiphol in de problemen

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80575
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Schiphol in de problemen

Bericht door Tammy » 12 mei 2017, 11:13

Afbeelding

Schiphol aansprakelijk gesteld voor vertraging.


SCHIPHOL - De organisaties Claimingo en ReisRecht gaan Schiphol en vliegtuigmaatschappijen volgende week formeel aansprakelijk stellen voor de vertragingen die reizigers in de meivakantie opliepen door de veel te lange rijen op de luchthaven. Honderden gedupeerden hebben zich bij Claimingo en ReisRecht gemeld.

„Wij gaan voor dubbele aansprakelijkheid”, zegt jurist Alexander Colenbrander van Claimingo vrijdag in De Telegraaf. „Wachttijd komt grotendeels voor rekening van securitychecks van de luchthaven. Maar de luchtvaartmaatschappij, waar je moet inchecken of je koffer afgeven, en de staat, die over de paspoortcontrole gaat, kunnen mede schuld hebben aan de onredelijke vertraging, omdat bijvoorbeeld in pieken te weinig balies en hokjes open zijn.”

Vliegpassagiers gaan die schade volgens Colenbrander in principe claimen bij alle betrokken partijen. „Ze moeten het dan onderling maar uitzoeken. Anders schakelen we de rechter in voor een oordeel.”

Schiphol heeft vorige week na een overleg met demissionair staatssecretaris Sharon Dijksma (Infrastructuur) maatregelen voor de zomer aangekondigd die een herhaling van de chaos in de meivakantie moeten voorkomen.

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80575
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Schiphol in de problemen

Bericht door Tammy » 12 mei 2017, 11:23

Once upon a time.................was Schiphol voor mij een magische plek. :grin:
De poort naar de wereld toe , wat vond ik het heerlijk om daar te lopen.
Ik vlieg altijd vanaf Schiphol voor grote afstanden.
Vroeger ook binnen Europa maar nu vanaf Eindhoven door Ryanair enz.

Maar Schiphol....................dat was het voor mij.
Maar toen zag ik langzaam dat sprookjegevoel voor mij veranderen.
De drukte, de belachelijke prijzen voor een kop koffie enz.

Hoe is het mogelijk dat dit vliegveld compleet in de kreukels ligt en de toeloop niet meer aankan.
Wie heeft daar liggen slapen ?
Ik ben op veel grote vliegvelden geweest op de wereld, maar dit slaat alles.
Te weinig personeel ?...............nooit aan gedacht om meer mensen aan te nemen ? [doh]

Ik zie me nog op 23 jarige leeftijd op dat vliegveld rondlopen op weg naar New York. :grin:
Op die magische plek die me naar mijn grote droom zou brengen................dat plekje is weg.
Wat is er in vredesnaam gebeurd met Schiphol. :-|

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie