Groot Brittannië: May of ..... ?

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
gusteman

Groot Brittannië: May of ..... ?

Bericht door gusteman » 07 jun 2017, 18:44

De Britten gaan volgende vrijdag naar de stembus.
Op zich niet echt een nieuwsitem maar deze keer liggen de dobbelstenen iets anders: dit keer gaat het om vervroegde verkiezingen.
Theresa May, de Britse premier, heeft daar een uitleg aan gekleefd, het zou namelijk gaan om een poging om eenheid te verkrijgen binnen het Britse volk in het vooruitzicht van de definitieve afwerking van de Brexit.

Zelf heb ik daar een ander idee over.
Het is mij namelijk opgevallen dat de aankondiging van die vervroegde verkiezingen er kwam kort nadat de woordvoerder van het Britse parlement publiekelijk had verklaard dat Donald Trump niet welkom was in dat parlement.
Deze uitspraak stak een stok voor de voornemens van May die tijdens haar bezoek aan Trump (als allereerste Europese premier) de nieuwe president van de VS had uitgenodigd voor een staatsbezoek (zonder vooraf de toestemming hiervoor te hebben verkregen van het parlement).

Wat mij ook is opgevallen: Donald Trump heeft al zowat de halve wereld afgereisd maar een bezoek aan groot Brittannië, door hem nochtans betiteld als "een bijzondere relatie", is er nog niet gekomen en staat ook nog niet op de agenda.

In navolging van de laatste terreurdaden die de Britten hebben getroffen heeft May nu verkondigd dat, indien zij de verkiezingen wint, zij veiligheid voor vrijheid wil stellen. Met andere woorden: mensenrechten zullen ondergeschikt worden aan de 'veiligheid van de staat' wat neerkomt op willekeur en staatsterreur.

Als zij werkelijk de premier van Groot Brittannië blijft zal het mij niet verwonderen indien de woordvoerder van het Britse parlement de mond zal gesnoerd worden onder het mom van staatsveiligheid; dan kan Donald probleemloos op staatsbezoek bij zijn 'speciale relatie' zonder dat er wordt lullig gedaan over mensenrechten en zo.

Interessante video op The Guardian: niet alleen toepasselijk op Groot Brittannië maar wereldwijd.
En je hoeft niet paranoïde te zijn om vast te stellen dat je gedachten en overwegingen via Google, YouTube en/of Facebook welbewust in bepaalde richtingen worden gestuurd: je kan dat zelf goed genoeg vaststellen.

Gast1

Re: Groot Brittannië: May of ..... ?

Bericht door Gast1 » 08 jun 2017, 05:24

gusteman schreef:En je hoeft niet paranoïde te zijn om vast te stellen dat je gedachten en overwegingen via Google, YouTube en/of Facebook welbewust in bepaalde richtingen worden gestuurd: je kan dat zelf goed genoeg vaststellen.
En zo is dat. ;P!

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Groot Brittannië: May of ..... ?

Bericht door Tammy » 08 jun 2017, 08:46

Good luck lady May vandaag. :peace:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Groot Brittannië: May of ..... ?

Bericht door taigitu » 08 jun 2017, 09:34

gusteman schreef:De Britten gaan volgende vrijdag naar de stembus.
Op zich niet echt een nieuwsitem maar deze keer liggen de dobbelstenen iets anders: dit keer gaat het om vervroegde verkiezingen.
Theresa May, de Britse premier, heeft daar een uitleg aan gekleefd, het zou namelijk gaan om een poging om eenheid te verkrijgen binnen het Britse volk in het vooruitzicht van de definitieve afwerking van de Brexit.
Het is vandaag, donderdag dat er gestemd kan worden in Engeland..
gusteman schreef:Zelf heb ik daar een ander idee over.
Het is mij namelijk opgevallen dat de aankondiging van die vervroegde verkiezingen er kwam kort nadat de woordvoerder van het Britse parlement publiekelijk had verklaard dat Donald Trump niet welkom was in dat parlement.
Deze uitspraak stak een stok voor de voornemens van May die tijdens haar bezoek aan Trump (als allereerste Europese premier) de nieuwe president van de VS had uitgenodigd voor een staatsbezoek (zonder vooraf de toestemming hiervoor te hebben verkregen van het parlement).

Wat mij ook is opgevallen: Donald Trump heeft al zowat de halve wereld afgereisd maar een bezoek aan groot Brittannië, door hem nochtans betiteld als "een bijzondere relatie", is er nog niet gekomen en staat ook nog niet op de agenda.
ik kan me herinneren dat toe Trump werd gekozen (of vlak daarvoor?) er ook werd gesproken over een bezoek van Trump aan Engeland. En dat hij verwachte dat hij de koninklijke familie dan zou ontmoeten, of 'aan zou zitten tijdens een diner met hen'. En dat er van de zijde van koninklijke familie, via de pers, duidelijk werd gemaakt dat ze daar absoluut geen trek in hadden. Dus dat Trump nog geen afspraak heeft om Engeland te bezoeken zou heel goed daaraan kunnen liggen. Het zou zo zeer doen aan het ego, en zo zichtbaar voor de wereld dat hij 'ongewenst' is op het paleis.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Groot Brittannië: May of ..... ?

Bericht door Tammy » 08 jun 2017, 10:11

Taigitu, ken jij de uitdrukking : stiff upper lip ?
Daar zijn de Engelsen meesterlijk in.
Mijn Engelse vrienden in Lancaster zeggen dat ook.

Ondanks dat de burgemeester van London niet wilt dat Trump komt zal hij gewoon komen .
Wanneer weet ik niet,maar het gaat gebeuren
Net als de Paus hem ontving in het Vaticaan, zat de Paus ook niet echt op te wachten volgens mij.
Maar soms moet je je persoonlijke gevoelens opzij schuiven, zeker in die hoge posities die men bekleed.

It comes with the job zeg maar. [jaja]


De stemlokalen zijn geopend, na 23.00 uur vanavond weten we het.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Groot Brittannië: May of ..... ?

Bericht door taigitu » 08 jun 2017, 10:53

Tammy schreef:Taigitu, ken jij de uitdrukking : stiff upper lip ?
Daar zijn de Engelsen meesterlijk in.
Mijn Engelse vrienden in Lancaster zeggen dat ook.
Ja, die uitdrukking ken ik.
Heb je gisteren het gezicht van May gezien toen ze beschreef hoe het zou zijn
als haar tegenstander zou winnen...? Dat was heftig en zeer duidelijk,
het was niet alleen de 'lip'. De commentator zei dat dit nog niet vertoond was.
Tammy schreef:Ondanks dat de burgemeester van London niet wilt dat Trump komt zal hij gewoon komen .
Wanneer weet ik niet,maar het gaat gebeuren
Net als de Paus hem ontving in het Vaticaan, zat de Paus ook niet echt op te wachten volgens mij.
Maar soms moet je je persoonlijke gevoelens opzij schuiven, zeker in die hoge posities die men bekleed.

It comes with the job zeg maar. [jaja]
De stemlokalen zijn geopend, na 23.00 uur vanavond weten we het.
Ik denk dat Trump niet de tijd krijgt, of het zal halen, om in Engeland op bezoek te
gaan. De anti inzet van het koninklijk huis zal zwaar wegen. En Trump zal zijn handen
vol hebben om een impeachment tegen te houden. En hij gaat dat verliezen, maar
ondertussen zal hij steeds minder aantrekkelijk zijn om mee gelieerd te worden.
Maar 'time will tell'....
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Groot Brittannië: May of ..... ?

Bericht door herman50 » 08 jun 2017, 11:10

Trumpy wou dus ook in een ópen koest met de queen door het Londense ,tja als er dan net 3 van die stomme aanvallen zijn geweest speel je graag op safty first kán ik me voorstellen dat de burgevaar zegt , zullen we even uitstellen, kijkt dat het samenvalt met een paar rare tweets van Trump aan deze man´s adres , tjsa .......... ze me zegge ..,,toeval? .. ;) ,,...

Afbeelding
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Groot Brittannië: May of ..... ?

Bericht door Tammy » 08 jun 2017, 12:13

Nee Taigitu, ik heb haar uitdrukking niet gezien gisteren.
Maar ik bedoelde een eventueel bezoek van Trump aan Engeland.
Daar zal men toch een beleefde glimlach op het gezicht toveren, wat ze ook van hem denken.

Ik heb geen idee of Trump word afgezet.
Misschien uiteindelijk wel of hij maakt gewoon de 4 jaar af.
Time Will tell inderdaad.

Herman50, zelfs een Trump die alles heeft kan dromen van een koetstochtje met de Queen . :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Groot Brittannië: May of ..... ?

Bericht door Tammy » 08 jun 2017, 18:03

Gusteman, hoe staat onze lady ervoor ? :mrgreen:
Ik kan mister Bond niet bereiken, ken jij iemand die het weet ?
Bedankt alvast darling om in de Engelse sfeer te blijven. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Groot Brittannië: May of ..... ?

Bericht door univers » 08 jun 2017, 18:23

Bedankt alvast darling. :mrgreen:
Slijmbal. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Groot Brittannië: May of ..... ?

Bericht door Tammy » 08 jun 2017, 18:25

Nee hoor Univers, just Brittisch. [joker]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Groot Brittannië: May of ..... ?

Bericht door herman50 » 09 jun 2017, 07:27

zag deze zojuist Tammy ....maar weet je al misschien
LONDEN (ANP) - De Britse premier Theresa May lijkt haar meerderheid in het Britse parlement te zijn kwijtgeraakt. Haar Conservatieve partij blijft wel de grootste, maar zakt naar 314 zetels. Dat betekent dat May twaalf zetels tekort komt voor een absolute meerderheid. Dat blijkt uit een gezamenlijke exitpoll van BBC, ITV en Sky.
Labour staat op 266 zetels. De partij heeft nu nog 232 zetels
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Groot Brittannië: May of ..... ?

Bericht door Tammy » 09 jun 2017, 08:00

Ik las het net Herman50.
Ze heeft gewonnen maar geen meerderheid, erg jammer.
Hoop dat de Brexit wel doorgaat, we zullen zien.
Ik wens de Engelsen een mooie toekomst toe, weg van Brussel en heel die kliek daar.
Ik hoop dat dat gaat lukken nu.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11974
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Groot Brittannië: May of ..... ?

Bericht door MetalPig » 09 jun 2017, 08:51

Tammy schreef:Hoop dat de Brexit wel doorgaat, we zullen zien.
Brexit gaat sowieso door.
May had een meerderheid nodig om haar zin te kunnen doordrukken bij de onderhandelingen. Doordat ze nu geen meerderheid heeft moet ze haar plannen eerst nog door het Lagerhuis zien te krijgen.
Die extra stap kan er voor zorgen dat de Brexit zo goed mogelijk uitpakt voor alle Britten en niet alleen voor de rijke blanken.

gusteman

Re: Groot Brittannië: May of ..... ?

Bericht door gusteman » 09 jun 2017, 08:57

taigitu schreef:Het is vandaag, donderdag dat er gestemd kan worden in Engeland..
Inderdaad, beste taigitu, ik had me laten misleiden door de wetenschap dat de Britten wachten tot de volgende dag vooraleer ze cijfers bekend maken. In de meeste landen worden de deeltijdse uitslagen voortdurend meegedeeld; in Groot Brittannië heb je enkel de exit polls om op af te gaan, betrouwbare uitslagen worden pas bekend gemaakt wanneer effectief de laatste tellingen zijn afgerond ... en dat is dus vandaag.
Tammy schreef:Gusteman, hoe staat onze lady ervoor ?
Well, darling, it doesn't look quite ravishing for her. :wink:

Dat was natuurlijk te verwachten: deze uitslag ligt in het verlengde van de heisa die ontstond nadat de uitslag van het Brexit referendum was bekend geworden. May had zich kunnen verwachten aan forse tegenstand, vooral bij de jeugd die een toekomst in een verenigd Europa stabieler vindt dan een Brits eiland op zijn eentje ... ook al is dat dan met Uncle Sam als bondgenoot.

Voor May zelf is dit dan weer handig: net zoals bij het schaken is ook in de politiek de openingszet van het allergrootste belang. May heeft de uitgangspositie bepaald en kan nu met opgeheven hoofd ofwel aanblijven in een coalitie ofwel gewoon een stapje opzij zetten: in beide gevallen gaat ze de geschiedenis in als de premier die het volk de kans heeft geboden om als één blok het hoofd te bieden aan de uitdagingen en hindernissen die moesten worden genomen. Het volk heeft haar jammerlijk genoeg niet begrepen.

Je kan het in grote lijnen dus op twee manieren bekijken of uitleggen: in beide gevallen zit er een logische redenering achter ook al krijg je twee tegengestelde resultaten.

And that, darling, is politics. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Groot Brittannië: May of ..... ?

Bericht door Tammy » 09 jun 2017, 08:57

Ik had gelezen MetalPig dat het misschien werd uitgesteld.
Goed om te weten dat het doorgaat.
De eerste jaren zullen moeilijk zijn, maar daarna zal blijken dat het goed was om eruit te stappen.
Ik draag ze een warm hart toe daar.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Groot Brittannië: May of ..... ?

Bericht door Tammy » 09 jun 2017, 09:04

Die jeugd heeft het bij de verkiezingen over de Brexit laten afweten Gusteman.
Ze kwamen toen niet opdagen, maar wel tranen met tuiten huilen de volgende dag op tv.
Nu kwamen ze wel hun bed uit.
Spannend wat er nu allemaal gaat gebeuren.


We zullen zien wat het gaat worden darling. :mrgreen:

God save the Queen in good old England ! :peace: :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Groot Brittannië: May of ..... ?

Bericht door Tammy » 09 jun 2017, 09:37

Gusteman, je schreef dat het volk May niet heeft begrepen om als 1 blok samen te staan voor de nieuwe uitdagingen.
Ik weet dat je tegen de Brexit bent, dus waar komt jouw zin vandaan ?
Ik zou iets anders verwachten van jou. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11974
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Groot Brittannië: May of ..... ?

Bericht door MetalPig » 09 jun 2017, 09:57

Tammy schreef:Ik had gelezen MetalPig dat het misschien werd uitgesteld.
Goed om te weten dat het doorgaat.
May heeft op 28 maart de brief naar de EU gestuurd en daarmee is de brexit in gang gezet.
Tammy schreef:De eerste jaren zullen moeilijk zijn, maar daarna zal blijken dat het goed was om eruit te stappen.
We zullen zien. Ik geloof meer in "samen sta je sterker", maar wie weet.

Ik hoop voor ze dat de relatie met de VS goed blijft, anders hebben ze niemand meer.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Groot Brittannië: May of ..... ?

Bericht door Tammy » 09 jun 2017, 10:15

Ik heb er vertrouwen in MetalPig dat het ze gaat lukken. :grin:
Door de eeuwen heen hebben ze veel stormen mee gemaakt.
Ze staan altijd weer op, ook na de Brexit.
Ze komen er wel. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie