Europarlementariërs....Zonder bonnen geen aangifte

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Europarlementariërs....Zonder bonnen geen aangifte

Bericht door taigitu » 14 jun 2017, 15:17

Zonder bonnen geen aangifte
13 juni 2017 - Ebru Umar

Afbeelding

Europarlementariër CDA-graaigleuf Annie Schreijer-Pierik heeft natuurlijk helemaal gelijk: bonnen bewaren is ‘gedoe’.
Ik wil dat ook! Sterker nog: wie niet? En aangezien het bonnenverzameltijd is, toch even mijn fiscalist gebeld. De enige man in mijn leven naar wie ik luister.

Hij bleef erin maar herpakte zich snel: „Als jij je bonnen weggooit, wens ik je niet alleen allerlei ziektes toe Umar, je zult dan ook op zoek moeten naar een andere fiscalist.

Zonder bonnen geen aangifte.”
„Ja maar, Annie krijgt het voor elkaar 154.000 euro aan onkosten te maken”, sputterde ik tegen. „Daar doet ze dan wel drie jaar over maar toch. Dat zijn heel wat bonnen, logisch toch dat ze die wegflikkert?” De ‘accountant’ die dat goedkeurt, moet geroyeerd worden, fulmineerde mijn Rotterdammer. „Belachelijk dat zo’n gast met een beschermde titel mag goedkeuren wat die CDAnnie doet. Geen fiscalist of belastingadviseur die dat zou doen, maar ja, ónze titels zijn niet beschermd. En daar is het inmiddels wel tijd voor.”

Mijn fiscalist kijkt neer op accountants maar als de accountant van Annie haar 154K in haar zak laat stoppen, is er een gerede kans dat die accountant my new best friend forever wordt. Niet dat ik 154K aan onkosten kan maken. „Jawel, dat kun jij best,’ galmt door de telefoon. „Elke maand een nieuwe iMac, en met mij uit eten voor 300 euro per avond, dan gaat het wel op. Maar je zult nog steeds een ander moeten vinden om dat goed te keuren.”

Soms haat ik mijn fiscalist.

Hij doet nooit wat ik wil, maar ik moet alles doen wat hij wil.

„Bovendien vind ik elke maand een nieuwe iMac overdreven dus dat keur ik niet goed.”

„Waarom kijk jij ook al weer neer op accountants?”

„Accountants zijn cijferneukers. Fiscalisten letterneukers. Van ons moet jij je bonnetjes zeven jaar bewaren, dat is de fiscale bewaarplicht. Voor normale mensen. Europarlementariërs vallen daar blijkbaar niet onder en dat is onzin. Juist over belastinggeld moet je verantwoording afleggen lijkt me.”

„Ik denk toch dat ik een accountant moet…”
„Ja, want dat bonnetje van de Shell is dan inderdaad 67 euro. De drop en chocola die je ook haalt bij het tanken, keurt een accountant gewoon goed. Ik niet. Bovendien wil ik weten of dat etentje van 300 euro zakelijk was of met je nieuwe vlam. Dat laatste vind ik leuk voor je. Heus hoor, maar schrijf ik niet weg als onkosten.”

„En als ik je nou vertel dat ik al m’n bonnen heb weggegooid? Omdat ik geen zin had in gedoe?”

„Moet ik in herhaling vallen Ebru?”

„Ik wilde voorstellen dat we Annie moeten stenigen.”

„Dat doen we niet in Nederland. Maar je mag haar best alle ziektes toewensen die er maar zijn.”

„Gabriel, ik heb een nieuwe iPhone nodig.”

„Je wil een nieuwe iPhone Ebru. Maar daar kan ik mee leven. Ik zie het bonnetje wel tegemoet.”

https://www.metronieuws.nl/columns/2017 ... n-aangifte
Deze reactie is naar aanleiding van:
Afbeelding


Annie Schreijer-Pierik is GEEN, ik herhaal GEEN, graaier. Echt niet.
Crbos (bron: Wikimedia Commons).
Door Guido Jansen 10 juni 2017

Zo! Die zit voorlopig safe. Europarlementariër Annie Schreijer-Pierik heeft namelijk alle bonnetjes in de prullenbak gemieterd. Doei bewijs!

Wij zitten er bovenop, bij DDS. Op 6 juni schreef onze Michael al hoogst verbaasd hoe deze arrogante graaidoos zichzelf en het partijbestuur tegensprak. Toen was namelijk al bekend dat Annie naar eigen zeggen ‘wel openheid zou willen geven’ maar dat Annie ‘niet meedoet aan dat bonnetjesgedoe.’ De minachting die daar vanaf straalt zeg, ongelooflijk. Dat het CDA helemaal klaar zou zijn met Annie is meer dan logisch.

Vandaag doet ze haar beklag weer in de Tubantia! Met een zielig verhaal over hoe het bonnetjesgedoe haar raakt gaat Annie kopje onder in zelfmedelijden. Probeert ze nu op het Twentse platteland nog wat medestanders te vinden? Dan is ze bij mij aan het verkeerde adres.

Maar het verhaal krijgt een andere wending. Annie lijkt er gewoon mee weg te komen binnen het CDA. Niemand minder (…) dan burgemeester Arco Hofland van de gemeente Rijssen-Holten heeft bemiddeld tussen het CDA en de graaiende politica. Hij zegt in de Tubantia:

“Ik heb Annie zelf gebeld. De beeldvorming van een zekere schimmigheid en gebrek aan transparantie was voor Annie en de partij niet goed.” Hofland twijfelt niet aan haar integriteit.

Dat laatste zinnetje is misschien wel het toppunt: “Hofland twijfelt niet aan haar integriteit.” Pardon, Arco Hofland? Op basis waarvan twijfel jij niet aan de integriteit van deze hautaine graaister? Moeten wij het normaal vinden dat Annie Schreijer-Pierik ‘toevallig’ alle bonnetjes nét vorige week heeft weggegooid? Hoe kun je je hand toch in zo’n wespennest steken als je zelf totaal niet weet waar het geld gebleven is? Maar die burgemeester van mij, die zit wel goed. Hij laat zich namelijk mooi gebruiken in het toneelstuk ‘Annie en het CDA’. Bemiddeling, laat me niet lachen. Het CDA wil deze kwestie gewoon in een diepe doofpot stoppen:

Maar als het goed is, behoort die onduidelijkheid tot het verleden als er een generiek controlestelsel komt. Tot die tijd zal ze de accountantsverklaring voortaan netjes afgeven. “Ik had kunnen blijven weigeren, ik vind niet dat me juridisch of moreel iets valt te verwijten. Ik houd ook geen geld over van die onkostenvergoeding. Het gaat echt op.”

Ja hoor. Daar zijn we erg blij mee natuurlijk. Niet dus. Het gaat om al het geld wat in de afgelopen jaren door je handen is gegaan, mevrouw Schreijer! En wat daar mee gebeurd is, zal niemand ooit weten. Want Annie heeft alle bonnetjes toevallig net vorige week in de kliko laten vallen:

Een controle met terugwerkende kracht is niet aan de orde geweest. Dat kan overigens niet meer, bekent Schreijer. “Ik heb al die bonnen net de afgelopen week weggegooid.”

Joe! Gewoon weggegooid. Haha. Wat een soap. En wat een afgang voor het CDA, Annie, Arco en de hele graaibende in Brussel die ook geen bonnetjesgedoe wil! De graaiende politica heeft dus overwogen te breken met het CDA. Had het gedaan Annie, dan waren we van je af geweest! En, Arco Hofland, heeft het een beetje verdiend, dit toneelstukje?


http://www.dagelijksestandaard.nl/2017/ ... eggegooid/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11962
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Europarlementariërs....Zonder bonnen geen aangifte

Bericht door MetalPig » 14 jun 2017, 15:39

graaigleuf
Triest als je dergelijke taal denkt te moeten gebruiken :?

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Europarlementariërs....Zonder bonnen geen aangifte

Bericht door Osiris » 14 jun 2017, 18:58

Triest, dat crimineel verduisteren van belastinggeld door onze politici weer niet bestraft word.
Klassejustitie.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Europarlementariërs....Zonder bonnen geen aangifte

Bericht door univers » 17 jun 2017, 08:29

Ze hebben allemaal lijm aan hun jatten.
Van dat geld kunnen 5 bijstandsmoeders van leven.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80580
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Europarlementariërs....Zonder bonnen geen aangifte

Bericht door Tammy » 17 jun 2017, 19:23

Ik begrijp ook niet dat deze mevrouw hiermee weg komt.
Wat ik wel weet is dat vele Europarlementariërs soms heel makkelijk geld incasseren zonder er veel voor te doen.
Aantal jaren geleden was dat op het nieuws.
Men checkt in , in Brussel, en gaat meteen weer weg en krijgt daarvoor 300 Euro als ik het me goed herinner.
En zo zal er wel meer zijn wat het daglicht niet kan verdragen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Europarlementariërs....Zonder bonnen geen aangifte

Bericht door univers » 17 jun 2017, 20:28

Nog zo'n oplichter.
Intern onderzoek naar minister Kamp in omkopingsaffaire auto's voor politie en defensie

Demissionair minister Kamp van Economische Zaken is nog niet af van de omkopingsaffaire op het ministerie van Defensie, een van zijn vorige departementen. Naar aanleiding van klachten van twee voormalige Defensiemedewerkers loopt er nu een intern onderzoek naar Kamps gedragingen. Dat onderzoek wordt gedaan door Roel Bekker, jarenlang gerenommeerd topambtenaar op een reeks departementen.

Dat interne onderzoek loopt parallel aan de rechtszaak tegen de verdachten in de omkopingsaffaire, die deze week begon. In die zaak besloot de rechtbank vrijdag dat Kamp, minister in de periode 2002-2007, niet hoeft te getuigen. Hij was als getuige opgeroepen door de advocaten van de ambtenaren die terecht staan. Zij menen dat er sprake is van klassejustitie omdat hun cliënten terecht staan voor het aannemen van gunsten en kortingen terwijl Kamp zich daaraan ook schuldig zou hebben gemaakt maar daarvoor niet wordt vervolgd.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/int ... ~a4501402/
En dan maar vol blijven houden dat de rechters niet corrupt zijn.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80580
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Europarlementariërs....Zonder bonnen geen aangifte

Bericht door Tammy » 18 jun 2017, 20:08

Ik sta nergens meer van te kijken Univers.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie