Ontvoering Spoorloos-duo mokerslag

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Ontvoering Spoorloos-duo mokerslag

Bericht door taigitu » 24 jun 2017, 20:43

Bolt: Ik dacht, ik ga dit niet overleven
24 juni 2017 - 18:41

CÚCUTA (ANP) „Ik dacht: dit ga ik niet overleven.” Dat zei programmamaker Derk Bolt over de lange tocht die hij samen met zijn cameraman Eugenio Follender door de Colombiaanse jungle moest maken nadat ze door de guerrillabeweging ELN waren ontvoerd. Bolt zei op een persconferentie in de Colombiaanse plaats Cúcuta dat het heel zwaar was om kort nadat ze ontvoerd waren achttien uur in touw te moeten zijn.

Bolt gaf toe dat hij bang is geweest en dat ze veel hebben gedacht aan hun naasten in Nederland. Bolt en Follender weten nog niet precies wanneer ze teruggaan naar Nederland, maar ze zeiden dat dit „heel snel zal zijn”.

De twee Nederlanders lieten weten dat de leden van guerrillabeweging aanvankelijk dachten ze voor de Amerikaanse inlichtingendienst CIA werkten. Dat de programmamakers camera’s en andere apparatuur bij zich hadden, vonden de ELN-strijders verdacht.

Bolt en Follender zeiden dat ze goed zijn behandeld door het ELN en dat het onder meer humor was dat hen op de been hield. De Nederlanders vinden het een goede zaak dat de Colombiaanse regering en het ELN onderhandelen over vrede. „Dit deel van Colombia is een bijna vergeten deel van het land, waar mensen keihard werken voor bijna niets”, zei Bolt in het Spaans tegen de Colombiaanse journalist die had geïnformeerd naar het vredesproces. „Mensen verdienen die armoede niet en hebben recht op ontwikkeling.”

https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/bo ... -1.1411380
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Ontvoering Spoorloos-duo mokerslag

Bericht door herman50 » 26 jun 2017, 10:31

tsja dan id dit wel een tragische tegenhanger....

Afbeelding
alles van waarde is weerloos

gusteman

Re: Ontvoering Spoorloos-duo mokerslag

Bericht door gusteman » 26 jun 2017, 11:58

herman50 schreef:tsja dan id dit wel een tragische tegenhanger....
Ja, beste herman50, maar dat zie je altijd weer wanneer eens een uit de media bekende figuur de tegenslagen kent die zo veel mensen dagelijks treffen.
Het is pas wanneer zo'n media figuur eens wat tegenvallers ontmoet dat daar aandacht wordt aan besteed.
Dat ondertussen elke dag weer tienduizenden mensen moeten zien het hoofd boven water te houden, ja dat is geen echt nieuws meer ... en krijgt dan ook geen aandacht in kranten, weekbladen, op radio, tv en internet.
Van mij hadden ze die lui gerust wat langer mogen vast houden; dan hadden zij ook eens de andere kant van de maatschappij leren kennen. Bijvoorbeeld die waar de mensen van ELN voor strijden.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Ontvoering Spoorloos-duo mokerslag

Bericht door herman50 » 26 jun 2017, 12:05

idd gaat ze te gemakkelijk ,maar goed..... he fijne da -mid-dag nog ;P!
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Ontvoering Spoorloos-duo mokerslag

Bericht door taigitu » 26 jun 2017, 18:28

gusteman schreef: Van mij hadden ze die lui gerust wat langer mogen vast houden; dan hadden zij ook eens de andere kant van de maatschappij leren kennen. Bijvoorbeeld die waar de mensen van ELN voor strijden.
Wat een schokkende uitspraak van je. Zit je zo werkelijk in elkaar?
Wat heeft het Spoorloos-duo jouw aangedaan waardoor je de uitspraak doet dat ze hen langer had mogen vasthouden van jou.....
Heb je niet in de gaten dat juist doordat het Spoorloos-duo bekend is, er mede extra aandacht is gegenereerd voor de acties van de ELN?
Daarnaast komt Derk Bolt al vele jaren in Colombia en weet heel goed wat daar allemaal gebeurt.

Hier een stukje uitleg van Derek Bolt over zijn werk.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Ontvoering Spoorloos-duo mokerslag

Bericht door Susan » 26 jun 2017, 21:38

gusteman schreef: Van mij hadden ze die lui gerust wat langer mogen vast houden; dan hadden zij ook eens de andere kant van de maatschappij leren kennen. Bijvoorbeeld die waar de mensen van ELN voor strijden.
Wát een gevoelloze en glasharde opmerking richting deze mensen.
Ronduit stuitend.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

gusteman

Re: Ontvoering Spoorloos-duo mokerslag

Bericht door gusteman » 26 jun 2017, 23:32

Een schokkende uitspraak? Ronduit stuitend?

Zelf zie ik het eerder als een koele benadering van een opgeklopt verhaal.
Meer uitleg over het waarom van mijn reactie vind je hier (klik).

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Ontvoering Spoorloos-duo mokerslag

Bericht door herman50 » 27 jun 2017, 07:18

hmm toch weer vermakelijk,, m´n antwoord op Gusteman schijn dus niet zo erg te zijn als zijn uitspraak,, welke hij geeft op iets wat IK plaatste ,, of is het van jou verwachten we het en van Gus. niet [think] ,,,,ook goed hoor fijne dag nog
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Ontvoering Spoorloos-duo mokerslag

Bericht door Susan » 27 jun 2017, 09:17

herman50 schreef:hmm toch weer vermakelijk,, m´n antwoord op Gusteman schijn dus niet zo erg te zijn als zijn uitspraak,, welke hij geeft op iets wat IK plaatste ,, of is het van jou verwachten we het en van Gus. niet [think] ,,,,ook goed hoor fijne dag nog
Nee hoor, zo is het niet als jij denkt.
Jij en Gusteman schreven het zelfde, wat ik ook al lang zo zie en mee eens ben en velen met ons dit ook al lang in de gaten hebben.
Deze twee van spoorloos hebben geluk gehad dat ze in handen vielen bij deze groep die bereid waren te onderhandelen om hen vrij te laten.

Het is inderdaad helaas zo Herman50 wat jij als eerste al schreef, dat bij bekende mensen er alle aandacht aan besteed word in de media, (al of niet met verzonnen aangedikte details) breeduit in het nieuws komt, ook achter de schermen meestal meteen hulpdiensten in gang gezet worden.

Maar ik vind het heel iets anders wat Gusteman deze mensen ook nog eens toewenste:"Van mij hadden ze die lui gerust wat langer mogen vast houden; dan hadden zij ook eens de andere kant van de maatschappij leren kennen. Bijvoorbeeld die waar de mensen van ELN voor strijden."

Wát voor werk en/of positie mensen ook bekleden, zoiets toewensen vind ik laag, dit soort uitlatingen zijn idd gevoelloos en glashard.
Moet men Gusteman (die gezien zijn opmerkingen over opgeklopte verhalen er blijkbaar bij is geweest en 'weet' hoe het daar die week werkelijk was..) ook maar toewensen dat hij daadwerkelijk óók eens op die manier ontvoerd zal worden..? Dan zal hij vermoedelijk anders praten en er minder luchtig over doen. Alsof deze twee eens 'wat tegenslag' hebben ondervonden...
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Ontvoering Spoorloos-duo mokerslag

Bericht door taigitu » 27 jun 2017, 09:25

gusteman schreef:Een schokkende uitspraak?

Zelf zie ik het eerder als een koele benadering van een opgeklopt verhaal.
Meer uitleg over het waarom van mijn reactie vind je hier ....
Zoals je jezelf neerzet in jouw topics waarin je uitleg geeft over hoe jij communiceert
met anderen. En waarom jij vind dat hoe de ander op jouw reacties reageert waardoor
de discussie met jouw vastloopt........ En dan de reactie over een paar onschuldige
mensen die vastgehouden werden en hun leven niet zeker waren?
Zoals ik je reacties van de laatste paar dagen heb gelezen vind ik het begrijpelijk dat je
discussies vast lopen. Ik lees je beperkingen wanneer het gaat over wat andere
mensen schrijven over hun ervaringen en kennis. Het wordt afgedaan als onzin, enz.

Jouw reactie: Van mij hadden ze die lui gerust wat langer mogen vast houden;
dan hadden zij ook eens de andere kant van de maatschappij leren kennen.

laat mij weten dat het je totaal niet interesseert of onschuldige mensen iets ergs
overkomt. Nee, het mag zelfs nog erger. Dat is voor mij geen koele benadering maar
een ijskoude, een onmenselijke.
En het verhaal zou opgeklopt zijn.... Dat zou betekenen dat het gebeuren niet zo erg
zou zijn (geweest) voor dat duo die daar voor hun werk waren? Wat een bizar idee.
Maar dank je wel voor het inkijkje in hoe makkelijk jij mensen beoordeelt/veroordeelt.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

gusteman

Re: Ontvoering Spoorloos-duo mokerslag

Bericht door gusteman » 27 jun 2017, 09:42

Susan schreef:Moet men Gusteman (die gezien zijn opmerkingen over opgeklopte verhalen er blijkbaar bij is geweest en 'weet' hoe het daar die week werkelijk was..) ook maar toewensen dat hij daadwerkelijk óók eens op die manier ontvoerd zal worden..? Dan zal hij vermoedelijk anders praten en er minder luchtig over doen.
Povere argumenten hoor, beste Susan.
Je hoeft niet echt ergens bij geweest te zijn om te kunnen beoordelen of een verhaal opgeklopt is.
En ik mag met de hand op het hart aanvoeren dat ik, onder andere in Afrika, in situaties heb verkeerd waarbij de 'avonturen' van deze twee heren peanuts zijn.
Ik weet wat het is in een hinderlaag te vallen van rebellen voor wie een mensenleven niets betekent; met dat verschil dat wij dan ook nog eens onverwacht onder vuur kwamen te liggen in een gebied waar volgens "Intelligence" geen rebellen aanwezig waren.
Susan schreef:Het is inderdaad helaas zo Herman50 wat jij als eerste al schreef, dat bij bekende mensen er alle aandacht aan besteed word in de media, (al of niet met verzonnen aangedikte details) breeduit in het nieuws komt, ...
Ik zou hier kunnen stellen: blijkbaar ben jij er ook al minstens één keer "bij geweest" om te kunnen beweren dat details verzonnen of aangedikt werden.
Ik weet echter dat dit een foute interpretatie zou zijn.
Maar er klopt ergens iets niet daar waar je mij verwijt dat ik het heb over "een opgeklopt verhaal" terwijl jij er zelf geen graten in ziet om het te hebben over verzonnen/aangedikte details.

gusteman

Re: Ontvoering Spoorloos-duo mokerslag

Bericht door gusteman » 27 jun 2017, 09:53

taigitu schreef:
gusteman schreef:Een schokkende uitspraak?

Zelf zie ik het eerder als een koele benadering van een opgeklopt verhaal.
Meer uitleg over het waarom van mijn reactie vind je hier ....
En het verhaal zou opgeklopt zijn.... Dat zou betekenen dat het gebeuren niet zo erg
zou zijn (geweest) voor dat duo die daar voor hun werk waren? Wat een bizar idee.
Maar dank je wel voor het inkijkje in hoe makkelijk jij mensen beoordeelt/veroordeelt.
Heb je mijn argumenten gelezen waarom ik dat standpunt heb ingenomen?
Indien ja, kan je dan ook laten weten waarom je geen rekening houdt met die argumenten?

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Ontvoering Spoorloos-duo mokerslag

Bericht door herman50 » 27 jun 2017, 10:10

als ik nog even mag inbreken, wat MIJ wel van de eerste foto´s af opviel was de keurige uitdos,,sorry uniformen van deze strijders niet wat je verwachten zou een zooitje rebellen, maar zo gezegd klaar voor de parade...
maar zoals er gisteren stond in AD ,de liefde voor Columbia blijft , dan is ie zo weer vertrokken ,,zou zeggen,, best leef je uit ................................. fijne dag nog :mrgreen:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Ontvoering Spoorloos-duo mokerslag

Bericht door Susan » 27 jun 2017, 10:37

gusteman schreef:
Susan schreef:Het is inderdaad helaas zo Herman50 wat jij als eerste al schreef, dat bij bekende mensen er alle aandacht aan besteed word in de media, (al of niet met verzonnen aangedikte details) breeduit in het nieuws komt, ...
Ik zou hier kunnen stellen: blijkbaar ben jij er ook al minstens één keer "bij geweest" om te kunnen beweren dat details verzonnen of aangedikt werden.
Ik weet echter dat dit een foute interpretatie zou zijn.
Maar er klopt ergens iets niet daar waar je mij verwijt dat ik het heb over "een opgeklopt verhaal" terwijl jij er zelf geen graten in ziet om het te hebben over verzonnen/aangedikte details.
Nee hoor, weer verkeerd geïnterpreteerd van jou.
Dit sloeg op wat er in het algemeen in de media aan verhalen de ronde doen bij onder andere ook dit soort nieuws dus.
Bijna altijd na grote/opgeklopte/onware verhalen in de media, en dat weten we volgens mij allemaal wel, komt een tijd daarna het ware verhaal naar buiten hoe iets in werkelijkheid gegaan is, dus door mensen die er zelf bij waren, of ondervonden hebben.

(wat volgens jou een 'pover' argument was van mij in het eerste gedeelte wat je plaatste, ach....laat maar, ik heb geen trek om
daar verder nog op in te gaan... al ben ik het er niet mee eens) "nee
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

gusteman

Re: Ontvoering Spoorloos-duo mokerslag

Bericht door gusteman » 27 jun 2017, 11:09

Nou, als nog maar de helft zou waar zijn van wat volgens herman50 in AD te lezen staat dan zit het er dik in dat die twee binnen de kortste keren weer naar dezelfde streek terug keren.
Kan het niet echt zo verschrikkelijk angstaanjagend geweest zijn; anders zouden ze er wel voor bedanken.

Kijk nou eens gewoon naar de titel van het artikel in het OT: Ontvoering Spoorloos-duo mokerslag

Een mokerslag is zowat de zwaarste klap die je kan te incasseren krijgen, ja toch?

Ik heb dat niet gelezen bij andere verschrikkelijke nieuws items zoals terreur aanslagen, gifgas bombardementen, flatgebouwen die volledig uitbranden of dergelijke.

Vind ik persoonlijk behoorlijk opgeklopt maar ja, dat zal ik dan ook wel weer verkeerd interpreteren zeker?

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Ontvoering Spoorloos-duo mokerslag

Bericht door univers » 27 jun 2017, 12:14

Wat ik een mokerslag vindt voor ouders.
Is dat 300 onschuldige schoolmeisjes werden ontvoerd.
En heel de wereld, stond er bij en keek er naar.
En er zijn meer mensen die ontvoerd zijn, waar je niets over hoort.
Ik gun het niemand, dat hij of zij worden ontvoerd.
Maar naar dit soort landen, weet je dat je het risico loopt om ontvoerd te worden.
Heftig Guus (lekker met een hoofdletter) wat je mee hebt gemaakt.
Hebben jullie later nog bijstand gehad?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Ontvoering Spoorloos-duo mokerslag

Bericht door taigitu » 27 jun 2017, 12:22

gusteman schreef:
taigitu schreef:
gusteman schreef:Een schokkende uitspraak?

Zelf zie ik het eerder als een koele benadering van een opgeklopt verhaal.
Meer uitleg over het waarom van mijn reactie vind je hier ....
En het verhaal zou opgeklopt zijn.... Dat zou betekenen dat het gebeuren niet zo erg
zou zijn (geweest) voor dat duo die daar voor hun werk waren? Wat een bizar idee.
Maar dank je wel voor het inkijkje in hoe makkelijk jij mensen beoordeelt/veroordeelt.
Heb je mijn argumenten gelezen waarom ik dat standpunt heb ingenomen?
Indien ja, kan je dan ook laten weten waarom je geen rekening houdt met die argumenten?
gusteman schreef:]En nu weer eventjes ernstig.

Niet alleen een pedante, betweterige wijsneus, neen, gusteman is ook nog eens gevoelloos, maakt glasharde opmerkingen, doet schokkende uitspraken en dat is ronduit stuitend.

Op basis van één enkele zin in het topic over het Spoorloos team dat heel eventjes in handen van het Colombiaanse ELN was gesukkeld.

Ik had namelijk geschreven
Citaat:
Van mij hadden ze die lui gerust wat langer mogen vast houden; dan hadden zij ook eens de andere kant van de maatschappij leren kennen. Bijvoorbeeld die waar de mensen van ELN voor strijden.
En daar sta ik nog steeds voor de volle honderd procent achter.
Daar dient natuurlijk de context wel bij vermeld te worden: ik had dit namelijk geschreven als een reactie op een bericht dat geplaatst was door herman50 en waarin melding wordt gemaakt van het feit dan een niet-BN'er, een doodgewone jongeman, al ruim vijf jaar (zo ongeveer tweeduizend dagen :shock: ) vast zit in handen van rebellen zonder dat een Spoorloos team er wordt op uitgezonden, zonder dat alle kranten in grote koppen blokletteren dat die jongeman ontvoerd werd, zonder dat televisieprogramma's er aan gewijd worden. Die jongeman, Ewold is zijn naam, staat er zo goed als helemaal alleen voor.
nr. 1
donderdag 20 augustus 2015, 13:47

Extra gevaar voor Ewold Horn door president Filipijnen
Gijzelaar Ewold Horn uit Termunten loopt mogelijk extra gevaar door een uitspraak van de Filipijnse president Rodrigo Duterte. De NOS meldt dat het leger de rebellengroep Abu Sayyaf voortaan mag aanvallen, ook als er onschuldige slachtoffers vallen.
Horn is in 2012 ontvoerd door de rebellengroep, toen hij vogels aan het kijken was op de Filipijnen. Sindsdien is er weinig meer van hem vernomen. Een van zijn medegevangenen ontsnapte in 2014. Horn zou daar te zwak voor zijn geweest.

Nevenschade
'Als er gijzelnemers zijn die proberen weg te komen, bombardeer ze maar', gaf Duterte het leger als opdracht. 'Gijzelaars? Ik heb het over nevenschade. Zorg er maar voor dat je niet gekidnapt wordt.'

De president staat bekend om zijn harde lijn.
Zo riep hij op om drugsdealers te vermoorden.


Abu Sayyaf vecht voor een eigen staat op enkele eilanden. Hun strijd betalen ze door buitenlanders te ontvoeren. In totaal zijn er op dit moment 27 mensen gegijzeld door de rebellen.
Door: RTV Noord
-----------------------------------------------------------------------------------
nr. 2
Minister Koenders: 'We doen veel pogingen om Horn vrij te krijgen'
Nederland is intensief bezig om de op de Filipijnen ontvoerde Ewold Horn vrij te krijgen. Dat zei minister Bert Koenders van Buitenlandse Zaken donderdag.
'We zijn in nauw contact met de Filipijnse autoriteiten en zijn dat ook al een tijdje', aldus Koenders. 'Het is een heel tragisch geval van iemand die al een hele tijd ontvoerd is en waar we veel pogingen doen om hem ook vrij te krijgen.'

Strijdkrachten
Volgens Koenders is de operatie van de Filipijnse strijdkrachten tegen de islamitische terreurgroep Abu Sayyaf in een gebied waar de Nederlandse gijzelaar Ewold Horn niet is. 'Deze specifieke actie is naar mijn informatie niet daar waar de Nederlander zit', aldus de bewindsman.

Filipijnse media meldden eerder dat het leger een poging zou doen om de Termunter te bevrijden.

Ewold Horn werd in februari 2012 gegijzeld door de extremistische groep Abu Sayyaf.
Door: RTV Noord
http://www.rtvnoord.nl/nieuws/152731/Mi ... te-krijgen
Dit had jij ook kunnen lezen gusteman.
En misschien was je dan ook opgevallen dat het Spoorloos-duo in een land waren dat
verwikkeld is in een democratisch proces. Met de Farc hebben ze al een overeenkomst
en voor zover ik weet hebben die de wapens ingeleverd.
https://www.trouw.nl/democratie/vredesa ... ~a834b38e/
Nu zijn ze in gesprek met de ELN. En dat bewijst dat ze soepeler en meer open staan
voor onderhandelingen. Wat, voor mij, met deze vrijlating (en die van de afgelopen tijd)
wordt bewezen.

Ewout Horn wordt gevangen gehouden in een land waar een dictator aan het bewind is
met geen enkele verantwoordelijkheid voor welk leven dan ook.
Logisch dat daar minder te regelen is door welke partij dan ook.

En het is nu eenmaal zo dat wanneer jij onder de bus loopt er misschien een klein
berichtje in het plaatselijke roddelkrantje komt. En als de koningin met een pleister aan
haar vinger op het bordes verschijnt dit landelijk nieuws is.
Het zijn scheve vergelijkingen.

Dat het verschrikkelijk is dat Ewout Horn nog steeds in handen is van een
terreurbeweging? Ja, heel triest en dat wens je niemand toe.
Ewout Horn zit gevangen in een totalitaire staat. Waar alles (ook Ewout) wat de
extremistische groep gevangen houdt, en kan gebruiken in hun strijd tegen de
regering, ze niet snel zullen inleveren. Het schaadt president Rodrigo Duterte,
omdat ze via hun gijzelaar laten zien dat hij hier machteloos staat. een mooie
bijkomstigheid voor die terreurgroep. En dat zal deze president niet leuk vinden.
Hij staat in deze voor 'Jan .... met de korte achternaam'.

Al met al vind ik je standpunt en argumenten, om het Spoorloos-duo een langere tijd
in gevangenschap door te laten brengen, nog steeds schokkend.
Ik snap niet hoe je twee onschuldige mensen dit horrorscenario langer zou willen
laten doormaken? Wat wordt er getriggerd bij jou om zulke uitspraken te doen.


@ Herman
Sorry dat ik inbrak in het bericht aan jou geadresseerd.
Ik hoop niet in herhalingen te vervallen.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie