Wie word de president van Frankrijk ?

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80381
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Wie word de president van Frankrijk ?

Bericht door Tammy » 23 apr 2017, 20:27

Afbeelding


Eerste voorlopige uitslag in eerste ronde: Le Pen en Macron door.
Officiële uitslag moet nog komen.
Als het klopt word 1 van de twee de niéuwe president van Frankrijk over een paar weken.

Nog 1 ronde dan te gaan.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Wie word de president van Frankrijk ?

Bericht door taigitu » 23 apr 2017, 21:07

Tammy schreef:

Eerste voorlopige uitslag in eerste ronde: Le Pen en Macron door.
Officiële uitslag moet nog komen.
Als het klopt word 1 van de twee de niéuwe president van Frankrijk over een paar weken.

Nog 1 ronde dan te gaan.
Ik hoorde zonet dat Macron voor staat op Le Pen......
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80381
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Wie word de president van Frankrijk ?

Bericht door Tammy » 23 apr 2017, 21:19

Ja Taigitu, maar klein verschil.
Maar maakt niet uit.
Er gaan er twee door, eerste en tweede.
En op 7 Mei staan ze tegenover elkaar en word de winnaar gekozen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Wie word de president van Frankrijk ?

Bericht door Fenna » 24 apr 2017, 09:42

Denk dat de gematigde Macron gaat winnen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Wie word de president van Frankrijk ?

Bericht door taigitu » 24 apr 2017, 12:48

Tammy schreef:Ja Taigitu, maar klein verschil.
Maar maakt niet uit.
Er gaan er twee door, eerste en tweede.
En op 7 Mei staan ze tegenover elkaar en word de winnaar gekozen.
Gisteren in het tv programma Nieuwsuur werd gezegd door de correspondent die in Frankrijk is,
dat in de peilingen mochten die twee verder gaan, de verhouding 65/35% was, in het
voordeel van Macron. Nu hebben ze nog twee weken en alles is nog mogelijk.
Maar ik vond het wel positief gegeven. Marianne zal slecht geslapen hebben.......
Van Macron weet ik dat hij een doorzetter is en zowel rechts als links wil samenbrengen.
Verder moeten we het maar afwachten. Van Marianne weet ik voldoende om haar niet graag
als president te zien.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80381
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Wie word de president van Frankrijk ?

Bericht door Tammy » 24 apr 2017, 14:42

Ik denk niet dat Le Pen slecht geslapen heeft Taigitu.
Ze is tweede geworden en de strijd is nog niet gestreden.
Met Macron vrees ik dat er niet veel veranderd.
En hij is erg pro EU.
Ikzelf ben dat niet, maar dat is bekend.
We zullen het gaan zien.
Met Hillary waren ze ook zeker dat ze zou winnen, we hebben gezien wat daar van terecht is gekomen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Wie word de president van Frankrijk ?

Bericht door gusteman » 24 apr 2017, 17:16

taigitu schreef:Van Marianne weet ik voldoende om haar niet graag als president te zien.
Sta me toe om daaraan te twijfelen, beste taigitu.

Marianne is nu net het ideaal voor een Franse president, daar wil elke echte Franse patriot voor de volle honderd procent achter gaan staan.
Marianne schreef:Marianne is een nationaal symbool van Frankrijk. Ze bekleedt een ereplaats in stadhuizen en rechtbanken. Ze symboliseert de 'Triomf van de Republiek', de Vrijheid en de Rede, en is als zodanig een verschijningsvorm van de vrijheidsgodin. Haar beeld staat op het Place de la Nation in Parijs.
Als het echter gaat over Marine (Le Pen) dan kan ik het wel met je eens zijn: dat mens is een gevaar voor de democratische verworvenheden en hoort niet thuis in het Elysée.
Tammy schreef:En hij is erg pro EU.
Ik weet dat je dit niet zo graag leest/hoort, lieve Tammy, maar zoals de kaarten nu liggen is minstens 65% van de Europese bevolking pro-EU, wat zich dan ook vertaalt in de stembusuitslagen.
Frankrijk zal hierop geen uitzondering vormen: het Brexit-referendum heeft aangetoond dat, net zoals bij gewone verkiezingen, de burger keihard wordt voorgelogen door belangengroepen. Die burger is nog niet vergeten dat Nigel Farage had beweerd dat enorme budgetten zouden vrij komen voor de Sociale Zekerheid; een bewering die hij, nadat de uitslag van het referendum bekend was, al heel snel terug heeft ingetrokken.

Die zelfde burger heeft geen zin om zich in wilde avonturen te storten en verkiest leugenaars waarvan ze de streken kennen boven lieden die de hemel op aarde beloven. Dat zie je onder meer ook in Schotland waar ze heel zwaar teleurgesteld zijn in de manier waarop ze door Downing Street werden misbruikt. Liever één vogel in de hand dan tien in de lucht. :wink:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80381
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Wie word de president van Frankrijk ?

Bericht door Tammy » 24 apr 2017, 17:25

Gusteman, je schrijft dat ik het niet graag lees of hoor dat er een meerderheid is die de EU wel ziet zitten.
Ik kan je vertellen dat ik daar niet mee zit.
Ik vind het jammer maar ieder mens moet zelf weten wat hij stemt.
En ik lees alles, dus ook de tegenstanders.

Over 20 jaar spreken we elkaar nog eens als ik dat haal wat er met Europa is gebeurt.
En good old England. :wink:
Waarschijnlijk anders dan jij denkt.
Time Will Tell. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Wie word de president van Frankrijk ?

Bericht door taigitu » 24 apr 2017, 17:33

taigitu schreef:Van Marianne weet ik voldoende om haar niet graag als president te zien.
gusteman schreef:Sta me toe om daaraan te twijfelen, beste taigitu.

Marianne is nu net het ideaal voor een Franse president, daar wil elke echte Franse patriot voor de volle honderd procent achter gaan staan.( Marianne Marianne is een nationaal symbool van Frankrijk. Ze bekleedt een ereplaats in stadhuizen en rechtbanken. Ze symboliseert de 'Triomf van de Republiek', de Vrijheid en de Rede, en is als zodanig een verschijningsvorm van de vrijheidsgodin. Haar beeld staat op het Place de la Nation in Parijs.
Je hebt gelijk, ik heb de twee namen door elkaar gehaald.
gusteman schreef:Als het echter gaat over Marine (Le Pen) dan kan ik het wel met je eens zijn: dat mens is een gevaar voor de democratische verworvenheden en hoort niet thuis in het Elysée.
Nee, als zij het zou worden gaan ze sombere tijden tegemoet.
Laatst gewijzigd door taigitu op 24 apr 2017, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Wie word de president van Frankrijk ?

Bericht door univers » 24 apr 2017, 17:37

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: Wie word de president van Frankrijk ?

Bericht door gusteman » 24 apr 2017, 17:40

Tammy schreef:Over 20 jaar spreken we elkaar nog eens als ik dat haal wat er met Europa is gebeurt.
En good old England. :wink:
Waarschijnlijk anders dan jij denkt.
Time Will Tell. :wink:
Ik vrees dat mij dat niet zal lukken, lieve Tammy.
Niet dat ik vermoed dat ik die 20 jaar niet meer zal kunnen uitzitten maar ik ben er heel zeker van dat het me niet zal lukken om nog twintig jaar te wachten met het leveren van commentaar op de evoluties binnen de EU en Groot Brittannië. :mrgreen:
En eerlijk gezegd: ik heb er geen enkel idee van hoe die evolutie zal verlopen en welke kant het zal op gaan, dus hoe ik denk heeft hierbij geen enkel belang.
Ik heb wel een vrij duidelijk omlijnde mening betreffende de richting waarin de gemiddelde Europeaan geen toekomst ziet en dat zijn de extreme bestuursvormen zoals uiterst rechtse en/of linkse totalitaire regimes.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80381
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Wie word de president van Frankrijk ?

Bericht door Tammy » 24 apr 2017, 17:53

Ikzelf zal er denk ik niet meer zijn dan, maar als ik er wel ben zal ik dit bericht proberen te herinneren. :mrgreen:
En ofcourse nog veel commentaar leveren daarvoor.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet.....
Is een liedje, tegen die tijd zing ik het misschien anders moet jij dat doen. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80381
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Wie word de president van Frankrijk ?

Bericht door Tammy » 05 mei 2017, 10:06

Afbeelding

De laatste campagnedag voor Le Pen en Macron.
Het debat hebben ze ook achter de rug, nu is de blik op zondag gericht.
Macron staat in de peilingen voor maar die kunnen er helemaal naast zitten.
Dat hebben we met Trump wel gezien.

Misschien om die peilingen eens in de ijskast te zetten ?
Want de winnaar word geboren in het stemhokje, dan pas weten we het echt.
Zondag dus.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Wie word de president van Frankrijk ?

Bericht door herman50 » 07 mei 2017, 07:23

het zal wel weer anders uitvallen dan gedacht na die ´cyber´ aanvallen op dhr Marcon ,, het geen lijkt op die andere verkiezing ..... hoewel ze zijn ingezien door journalisten, die niks konden ontdekken ,zullen er toch weer twijfelaars zijn :?
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Wie word de president van Frankrijk ?

Bericht door taigitu » 07 mei 2017, 09:26

Ik hoorde vanmorgen dit nieuws op de radio.
Je kan je nu afvragen of zij ook een aandeel hebben gehad in het hacken van de mail
van Hillery Clinton....
Extreemrechts in VS lekten ook mails Macron’

Daarbij zouden ze gebruikgemaakt hebben van twitter:
binnen drie uur werden 47.000 tweets geplaatst met de hastag #MacronLeaks.
7 mei 2017

Het campagneteam van Macron kwam zaterdag met het nieuws dat er zo’n 9 gigabyte aan e-mails, foto’s en andere documenten online is gezet op een site.

Extreemrechtse activisten hebben meegeholpen aan het snel verspreiden van de zeer grote en gecoördineerde hack-operatie waar de Franse presidentskandidaat Emmanuel Macron slachtoffer van geworden is. Dat blijkt uit informatie die in handen is van onderzoekers van het Atlantic Council’s Digital Forensic Research Lab, aldus persbureau Reuters.

Het campagneteam van Macron kwam zaterdag met het nieuws dat er zo’n 9 gigabyte aan e-mails, foto’s en andere documenten online is gezet op Pastebin, een site waar mensen anoniem documenten kunnen delen. De gebruiker heet EMLEAKS, maar het is nog niet duidelijk wie er achter die gebruikersnaam zit en of de e-mails authentiek zijn.

Volgens het Amerikaanse onderzoeksbureau hebben de extreemrechtse activisten bij het verspreiden van de data gebruikgemaakt van Twitter. Vanuit daar werd de informatie weer verder gestuurd. Binnen drie uur werden 47.000 tweets geplaatst met de hastag #MacronLeaks. De eerste die een tweet verstuurde was Jack Posobiec, een schrijver van de extreemrechtse Amerikaanse site The Rebel TV. Hij zegt overigens dat hij niets te maken heeft met de grootschalige hack.

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/05/07/ex ... n-a1557532
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

gusteman

Re: Wie word de president van Frankrijk ?

Bericht door gusteman » 08 mei 2017, 08:20

herman50 schreef:het zal wel weer anders uitvallen dan gedacht na die ´cyber´ aanvallen op dhr Marcon ,, het geen lijkt op die andere verkiezing ..... hoewel ze zijn ingezien door journalisten, die niks konden ontdekken ,zullen er toch weer twijfelaars zijn :?
Met net geen twee derde meerderheid (wat had volstaan voor bijvoorbeeld een grondwetswijziging), namelijk 66,06% tegen 33,94% heeft Macron het gehaald tegen Le Pen.
Er zijn natuurlijk altijd twijfelaars maar Frankrijk (en dus de Franse burger/kiezer) heeft wel, cultureel-sociologisch, een enorme voorsprong op de VS: wanneer puntje bij paaltje komt zal de Fransman zich niet snel laten meeslepen in avonturen waarvan de uitkomst, gebaseerd op wat de geschiedenis ons leert, wijst in de richting van agressie en onverdraagzaamheid.
Dat hoofdstuk heeft Frankrijk afgesloten toen de eeuwenoude vete met Groot Brittannië werd begraven; en geen enkele Fransman heeft zin in een herhaling van die strubbelingen.

Ook is het voor de rest van de Europese naties hoopgevend om vast te stellen dat de (extreem-)rechtse denkpistes het bij de burger nog altijd moeten afleggen tegen het gezond verstand.

Goed bezig, Frankrijk, en goed bezig Democratie ! ;P!

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Wie word de president van Frankrijk ?

Bericht door taigitu » 08 mei 2017, 09:54

Mooi dat Macron heeft gewonnen.
Nu komt het moeilijke gedeelte voor hem want hij heeft geen partij achter zich waar hij de
nodige kandidaten uit kan kiezen. Ik wens hem alle succes in de onderhandelingen.
..... Blijkens cijfers van het ministerie van binnenlandse zaken heeft Macron uiteindelijk zo'n 66% van de stemmen vergaard. Hij eindigde in de meeste kiesdistricten als eerste. Vier miljoen Fransen stemden blanco of brachten een ongeldige stem uit

Resultaat in juni onzeker

De meeste waarnemers houden het voor onwaarschijnlijk dat Macron in juni een meerderheid in het parlement weet te halen. De eerste vraag is of hij voldoende geschikte kandidaten kan presenteren. En Marche! bestaat pas sinds april 2016. Macron wil de helft van zijn parlementariërs buiten de politiek rekruteren. De andere helft zal bestaan uit politici die van een andere partij zijn overgestapt.


Volgens peilingen zou Macron in juni iets minder dan de helft van de 577 parlementszetels halen. Maar dat vooruitzicht is met onzekerheid omgeven door het kiessysteem. Elke kandidaat die in de eerste ronde van de parlementsverkiezingen meer dan 12,5% van de stemmen haalt, gaat in principe door naar de tweede ronde. Macron staat dan voor moeizame gesprekken met potentiële coalitiepartners, over de vraag of En Marche! een kansrijkere kandidaat van een partner steunt, dan wel vasthoudt aan de eigen kandidaat.

Daar komt bij dat zijn meest voor de hand liggende coalitiepartner, Les Républicains, verdeeld is. Eén deel van de partij wil zich achter Macron opstellen, een andere wil eigen koers voeren.

Lees meer: https://fd.nl/economie-politiek/1200999 ... acron-wint
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80381
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Wie word de president van Frankrijk ?

Bericht door Tammy » 09 mei 2017, 13:31

We zullen eens kijken wat hij gaat doen.
Niet alle stemmen voor hem waren om zijn idealen, maar om Le Pen geen kans te geven uiteindelijk.
Frankrijk is net als Amerika een land wat uiterst verdeeld is.
Er is niet echt reden voor blijdschap daardoor.

De komende tijd zal uitmaken of hij een verdeeld Frankrijk kan samen brengen.
Ik denk van niet, maar we zullen zien.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80381
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Wie word de president van Frankrijk ?

Bericht door Tammy » 10 mei 2017, 07:56

Nu Macron de president word als Hollande aftreed zijn er vele artikelen in verschillende kranten verschenen.
Ook de reacties van politici in Europa en daarbuiten.

Wat ik zie is blijdschap en een triomfantelijke houding dat men pro Europa is en negativiteit geen kans heeft gekregen enz.
Ook Gusteman zijn reactie is zo met hoera voor de Fransen , niks mis mee trouwens. :wink:

Maar ziet niemand het totaalplaatje ?
Ziet niemand dat er helemaal geen reden is tot juichen ?
Ziet niemand dat bijvoorbeeld in Nederland een PVV tweede is geworden ?
Maar dat die buitenspel word gezet en men met die Klaver aan het onderhandelen is waar Nederland niet om heeft gevraagd?
En die Pechthold die staat te kraaien als een kip zonder kop dat mensen wel voor de EU zijn.
Wat denken mensen,als we de PVV negeren bestaat het niet en dus bestaat de onvrede ook niet ?

Le Pen is tweede ook geworden, vraagt niemand zich af hoe dat zover heeft kunnen komen ?
Alle aandacht gaat nu naar Macron, maar die anderen die niet op hem hebben gestemd zijn er nog hoor.

Het is als een vulkaan, het borrelt maar de uitbarsting is er nog niet.
Maar dat borrelen gaat niet zomaar weg.

Macron heeft gezegd dat hij ook denkt aan de stemmers van Le Pen.
Iets wat Rutte compleet niet doet met de tweede partij van Nederland.
Ben benieuwd of Macron zijn belofte houd.
Alleen zo kan hij misschien zijn land samen herenigen, maar ik moet het eerst nog zien wat hij gaat doen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Wie word de president van Frankrijk ?

Bericht door MetalPig » 10 mei 2017, 08:24

Tammy schreef:Macron heeft gezegd dat hij ook denkt aan de stemmers van Le Pen.
Iets wat Rutte compleet niet doet met de tweede partij van Nederland.
Wat moet Rutte dan doen? Een hoop tijd verspillen met onderhandelingen waarvan iedereen vooraf al weet dat ze nergens toe leiden?

De PVV staat nu eenmaal zo ver van de andere partijen af dat het onmogelijk is om er een coalitie mee te vormen.

(Eigenlijk zou het wel een goed idee zijn; Wilders moet dan zo veel concessies doen dat zijn kiezers hem als een baksteen laten vallen en dan zijn we van hem af.)

Plaats reactie