BNN verkracht of niet

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: BNN verkracht of niet

Bericht door taigitu » 07 sep 2017, 08:53

gusteman schreef: Er zijn een niet onaanzienlijk aantal studies gewijd aan het fenomeen "verkrachting" en daaruit blijkt dat vrouwen al net zo makkelijk verkrachten als mannen, dat zij al net zo vaak fantaseren over verkrachting als mannen. Het grootste verschil zit hem vooral in het feit dat mannen fysiek meestal sterker zijn dan vrouwen en dus ook makkelijker "door duwen" bij het botsen op een krachtig neen.

Een vrouw zal niet zo makkelijk een man overmeesteren ..... maar het fantaseren over de daad is er wel degelijk.
Je kan alles wegpoetsen door te stellen dat het misschien acteurs zijn, enz.
Door verkrachting tussen (de verkeerde) aanhalingstekens te plaatsen geeft voor mij aan dat je deze daad niet serieus lijkt te nemen.
En daar voeg je dan aan toe dat 'vrouwen al net zo makkelijk verkrachten als mannen'.....?
Serieus?
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

gusteman

Re: BNN verkracht of niet

Bericht door gusteman » 07 sep 2017, 09:41

taigitu schreef:Door verkrachting tussen (de verkeerde) aanhalingstekens te plaatsen
Ga je nu ook al beginnen?
Was ik vorige keer niet duidelijk genoeg?
Volgens de Nederlandse Taalunie is het gebruik van deze ("...") aanhalingstekens niet verkeerd; zij raden het niet aan maar het is niet verkeerd.
Over "wegpoetsen" gesproken: wat met de kaakslag die jij elke rechtschapen man hebt gegeven met je vooringenomenheid? Daar ga je liever niet op in of zo?
Neen, de bal terugkaatsen.
Doe maar, het zal mij worst wezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: BNN verkracht of niet

Bericht door taigitu » 07 sep 2017, 10:21

Bij een citaat binnen een citaat

Als binnen een citaat (met dubbele aanhalingstekens) nog een keer geciteerd wordt, worden ter onderscheiding enkele aanhalingstekens gebruikt:

Anneke zei: "Mijn collega is erg ongeduldig. Hij riep gisteren wel drie keer: 'Kan dat niet sneller!?' Hij maakt me nerveus."

Bij woorden die naar zichzelf verwijzen

Als een woord in zelfnoemfunctie wordt gebruikt, en dus naar zichzelf als woord verwijst, kan het tussen enkele aanhalingstekens staan:

Het woord 'hypothese' wordt met een Griekse y geschreven.
'Kennismaken' is één woord.
Ik maak weinig dt-fouten, maar ik zal vast weleens ten onrechte 'gebeurd' schrijven.

https://onzetaal.nl/taaladvies/enkele-aanhalingstekens/
Gusteman schreef:
Ik bedoel maar: stel je voor dat je een man bent met een onberispelijke levenswandel, en dan lees je zoiets
taigitu schreef:
De gedachte die bij mij opkomt is dat het een idee moet zijn van een man.
Gusteman schreef:
Dit mag dan nog gevolgd worden door
taigitu schreef:
Iemand die stiekem ook al eens zulke gedachten heeft gehad maar het niet aandurfde en nu het op deze manier wil beleven?
Gusteman schreef:
maar het getuigt van een onderliggend vooroordeel: stiekem zijn alle mannen verkrachters.
Over "wegpoetsen" gesproken: wat met de kaakslag die jij elke rechtschapen man hebt gegeven met je vooringenomenheid? Daar ga je liever niet op in of zo?
Neen, de bal terugkaatsen.
Doe maar, het zal mij worst wezen.
Als je nu eens goed las wat ik schreef?
Je staat gelijk klaar met je oordeel en dan vertaal je mijn woorden zo groot uit dat het
belachelijk is. Bij mij is 'iemand' niet hetzelfde als 'elke' man en dan zou ik een kaakslag
uitdelen? Als iemand rechtschapen is (man of vrouw) dan zal hij, bij het lezen/horen
van deze (bewezen, zie video) misdaden tegen jonge meisjes, de dader(s)
veroordelen.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: BNN verkracht of niet

Bericht door Susan » 07 sep 2017, 10:51

gusteman schreef: Er zijn een niet onaanzienlijk aantal studies gewijd aan het fenomeen "verkrachting" en daaruit blijkt dat vrouwen al net zo makkelijk verkrachten als mannen, dat zij al net zo vaak fantaseren over verkrachting als mannen.
Van deze studies die jou dus bekent zijn, (neem ik aan hoor, anders kan je dit immers niet zeggen..)
zou ik graag de linken en/of stukken willen zien, want daar kan ik iemand een groot plezier
mee doen ivm studie op dit vlak. Omdat er juist heel weinig te vinden is over onderzoeken hier naar waaruit
zou blijken -dat vrouwen dus al net zo makkelijk verkrachten als mannen -
-----------------------------------------------------

Citaat:

Een gedeelte van een pdf uit 2014:


Plegers van geweld tegen vrouwen (FRA, 2014)

- Plegers van het geweld zijn vaker mannen dan
vrouwen.

- Negen op de tien (91%) plegers van fysiek of
seksueel geweld tegen vrouwen is man.

- Bij geweld door partners of ex-partners zijn dit
vrijwel altijd mannen. Het aantal vrouwelijke
plegers van (ex-) partnergeweld is in het EUonderzoek
is verwaarloosbaar klein.

- Bij geweld door anderen dan (ex-)partners meldt ruim driekwart (77%) van de Nederlandse
vrouwen dat de pleger een man was (voor de EU-gemiddeld was dit 72%). Een op de zes (16%)
Nederlandse vrouwen rapporteert over een vrouwelijke pleger (voor de EU-gemiddeld: 20%).
In de overige gevallen betreft het zowel mannelijke als vrouwelijke pleger(s), of is de sekse van
de pleger niet bekend.

-Vrouwen worden vaker slachtoffer van geweld door een ex-partner dan
mannen. Wanneer mannen slachtoffer worden van huiselijk geweld is de dader vaker een
broer, vader of een andere man in huiselijke kring.

Meer lezen?
Wilt u meer lezen over mannenemancipatie? Emancipator heeft een handelingsperspectief
ontwikkeld met achtergrondinformatie over mannenemancipatie en de thema’s: arbeid & zorg,
geweld & veiligheid, seksualiteit en seksuele diversiteit. Kijk op de website http://www.emancipator.nl
voor meer factsheets, infographics en informatie over experts en projecten op het thema Geweld &
Veiligheid.

Bronnen
European Union Agency for Fundamental Rights (FRA) (2014). Violence against women: an EU-wide
survey. Luxemburg: publications Office of the European Union.

Harthoorn, H.E. (2015). Quickscan Mannenemancipatie 2.0. Amsterdam: Emancipator

Renée Römkens, Tim de Jong en Hanna Harthoorn (2014). Geweld tegen vrouwen. Europese
onderzoeksgegevens in de Nederlandse context. Amsterdam: Atria

World Health Organization & London School of Hygiene and Tropical Medicine (2010). Preventing
intimate partner and sexual violence against women. Taking action and generating evidence. Genève:
World Health Organization.

World Health Organization & London School of Hygiene and Tropical Medicine & South African Medical
Research Council (2013). Global and regional estimates of violence against women. Prevalence and
health effects of intimate partner violence and non-partner sexual violence. Genève: World Health
Organization.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

gusteman

Re: BNN verkracht of niet

Bericht door gusteman » 07 sep 2017, 23:58

Susan schreef:Citaat:

Een gedeelte van een pdf uit 2014:


Plegers van geweld tegen vrouwen (FRA, 2014)
Plegers van geweld tegen vrouwen, gevolgd door een hele reeks cijfers en percentages ..... en dit als argument tegen mijn uitspraak dat vrouwen even makkelijk verkrachten als mannen.

Ik heb dus nergens beweerd dat vrouwen even vaak vrouwen verkrachten als dat mannen dit doen;
ik heb ook nergens beweerd dat vrouwen even vaak mannen verkrachten als dat mannen vrouwen verkrachten.

Ik heb enkel beweerd dat vrouwen even makkelijk verkrachten, met andere woorden dat er zowel bij vrouwen als bij mannen geen verschil is bij het overschrijden van de normen, bij het zetten van de finale stap tot verkrachting.

Die ganse lijst met gegevens uit 2014 is hier totaal en volstrekt nutteloos: je hebt gewoon niet begrepen wat ik wilde aanwijzen. :roll:

gusteman

Re: BNN verkracht of niet

Bericht door gusteman » 08 sep 2017, 00:11

taigitu schreef:Als je nu eens goed las wat ik schreef?
Je staat gelijk klaar met je oordeel en dan vertaal je mijn woorden zo groot uit dat het
belachelijk is. Bij mij is 'iemand' niet hetzelfde als 'elke' man en dan zou ik een kaakslag
uitdelen? Als iemand rechtschapen is (man of vrouw) dan zal hij, bij het lezen/horen
van deze (bewezen, zie video) misdaden tegen jonge meisjes, de dader(s)
veroordelen.
Het is altijd mogelijk dat ik jouw tekst niet heb begrepen zoals jij hem had bedoeld ..... maar je kan er niet onderuit dat jij hebt geschreven wat er staat.
En dat is duidelijk bevooroordeeld.
Ik weet niet welke al dan niet nare ervaringen jij hebt met mannen maar ik kan je verzekeren dat meer dan 99% van de mannen nooit of te nimmer de stap tot verkrachting zal zetten.
Jouw zin
taigitu schreef:De gedachte die bij mij opkomt is dat het een idee moet zijn van een man.
is duidelijk bevooroordeeld.
En je moet niet komen aanzetten dat je een specifiek iemand bedoelde, dat heb je niet zo geschreven.
Jouw tekst geeft weer dat, waar het jou betreft, zowat elke man er dergelijke fantasietjes op na houdt ..... en dat is niet zo.

Ik zal je hier heel eerlijk zeggen: toen ik dit las vlak nadat je het had gepost wou ik onmiddellijk reageren maar ik heb het niet gedaan.
En wel omdat jij recent nog hebt laten zien hoe jij omgaat met je eigen misstapjes: van zodra je merkt dat je iets hebt geplaatst wat onaangename reacties teweeg brengt ga je het wissen.
Dus heb ik opzettelijk gewacht om mijn mening te spuien tot ik zeker was dat je niks meer kon wissen.
Jouw ongelukkige uitspraak staat er, klaar en duidelijk.

Neen, beste taigitu: jouw argument dat je "iemand" bedoelde houdt geen steek; je bent gewoon de doelpalen aan het verzetten om de aandacht af te leiden.

Bad move :wink:

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: BNN verkracht of niet

Bericht door taigitu » 08 sep 2017, 09:53

gusteman schreef:
taigitu schreef:Als je nu eens goed las wat ik schreef?
Je staat gelijk klaar met je oordeel en dan vertaal je mijn woorden zo groot uit dat het
belachelijk is. Bij mij is 'iemand' niet hetzelfde als 'elke' man en dan zou ik een kaakslag
uitdelen? Als iemand rechtschapen is (man of vrouw) dan zal hij, bij het lezen/horen
van deze (bewezen, zie video) misdaden tegen jonge meisjes, de dader(s)
veroordelen.
Het is altijd mogelijk dat ik jouw tekst niet heb begrepen zoals jij hem had bedoeld ..... maar je kan er niet onderuit dat jij hebt geschreven wat er staat.
En dat is duidelijk bevooroordeeld.
Ik sta achter mijn reactie. En ik zou bevooroordeeld kunnen zijn aangaande door manier waarop het programma 'Verkracht of niet' (dat uiteindelijk met de titel "Misbruikt' wordt uitgezonden. Het stuitte mij tegen de borst en dat is merkbaar in mijn reactie.
gusteman schreef:
OT":
BNN wil weer eens een taboe doorbreken en fijn alles bespreekbaar maken. Daartoe heeft het een nieuw format verzonnen dat lekker veel mensen tegen de borst stuit. Hippe jongeren Geraldine Kemper en Tim Hofman presenteren de show ‘Verkracht of niet’. Alleen de titel al roept veel weerstand op.

In het programma worden specifieke verkrachtingszaken nagespeeld door acteurs. Veertien jongeren gaan vervolgens discussiëren over de vraag: ‘Verkracht of niet’. Op Twitter regent het negatieve reacties. ‘Dus als zij dan bepalen dat het geen verkrachting is moet je verder niet zeuren,’ schrijft iemand. ‘Dit is een grap, right?’ schrijft een ander.

gusteman schreef:Ik weet niet welke al dan niet nare ervaringen jij hebt met mannen maar ik kan je verzekeren dat meer dan 99% van de mannen nooit of te nimmer de stap tot verkrachting zal zetten.
Jouw zin
taigitu schreef:De gedachte die bij mij opkomt is dat het een idee moet zijn van een man.
is duidelijk bevooroordeeld.
En je moet niet komen aanzetten dat je een specifiek iemand bedoelde, dat heb je niet zo geschreven.
Jouw tekst geeft weer dat, waar het jou betreft, zowat elke man er dergelijke fantasietjes op na houdt ..... en dat is niet zo.
Jouw interpretatie van mijn teksten is aan jouw, wat bij jouw mogelijk iets triggert?
Ik schreef namelijk EEN man. En wel om het feit dat het gaat over jonge meisjes die slachtoffer zijn. Ik denk niet dat een vrouw snel zal menen dat een verkrachting naspelen en daarna een jury om te kijken of een verkrachting wel/niet waar is, een juiste manier is om dit onderwerp aan te kaarten. Zeker niet voor het slachtoffer met een levenstrauma. Lees hier: http://seksueelmisbruik.info/gevolgen/t ... sualiteit/

Kan je die bewering dat 'MEER dan 99% van de mannen nooit of te nimmer de stap tot verkrachting zal zetten' staven met data daar over? Dan moet je natuurlijk ook het gegeven dat ook in het huwelijk verkrachtingen plaats vinden, meetellen.
gusteman schreef:Ik zal je hier heel eerlijk zeggen: toen ik dit las vlak nadat je het had gepost wou ik onmiddellijk reageren maar ik heb het niet gedaan.
En wel omdat jij recent nog hebt laten zien hoe jij omgaat met je eigen misstapjes: van zodra je merkt dat je iets hebt geplaatst wat onaangename reacties teweeg brengt ga je het wissen.
Dus heb ik opzettelijk gewacht om mijn mening te spuien tot ik zeker was dat je niks meer kon wissen.
Jouw ongelukkige uitspraak staat er, klaar en duidelijk.

Neen, beste taigitu: jouw argument dat je "iemand" bedoelde houdt geen steek; je bent gewoon de doelpalen aan het verzetten om de aandacht af te leiden.

Bad move :wink:
Heel verstandig dat je niet gelijk reageerde.
Het kan namelijk voorkomen dat ik iets heb geplaatst, en als ik de tekst
nog eens na lees als ik hem net heb geplaatst, kan ik nogmaals foutjes ontdekken,
bijvoorbeeld tikfouten of de zinsbouw klopt niet, enz.
En dan ga ik dat alsnog corrigeren. Logisch toch?
Maar ik sta voor wat ik heb geplaatst en zit ik fout, durf ik dat ook te erkennen.
Maar ook hier zie ik je 'poetsen'....
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: BNN verkracht of niet

Bericht door Susan » 08 sep 2017, 11:03

gusteman schreef:
Susan schreef:Citaat:

Een gedeelte van een pdf uit 2014:


Plegers van geweld tegen vrouwen (FRA, 2014)
Plegers van geweld tegen vrouwen, gevolgd door een hele reeks cijfers en percentages ..... en dit als argument tegen mijn uitspraak dat vrouwen even makkelijk verkrachten als mannen.

Ik heb dus nergens beweerd dat vrouwen even vaak vrouwen verkrachten als dat mannen dit doen;
ik heb ook nergens beweerd dat vrouwen even vaak mannen verkrachten als dat mannen vrouwen verkrachten.

Ik heb enkel beweerd dat vrouwen even makkelijk verkrachten, met andere woorden dat er zowel bij vrouwen als bij mannen geen verschil is bij het overschrijden van de normen, bij het zetten van de finale stap tot verkrachting.

Die ganse lijst met gegevens uit 2014 is hier totaal en volstrekt nutteloos: je hebt gewoon niet begrepen wat ik wilde aanwijzen. :roll:
Wat jij hier schrijft heb ik zo ook nergens geschreven, hier ging het om,
je schreef duidelijk het volgende:
gusteman schreef:
Er zijn een niet onaanzienlijk aantal studies gewijd aan het fenomeen "verkrachting" en daaruit blijkt dat vrouwen al net zo makkelijk verkrachten als mannen, dat zij al net zo vaak fantaseren over verkrachting als mannen.
dit was wat ik schreef:
Van deze studies die jou dus bekent zijn, (neem ik aan hoor, anders kan je dit immers niet zeggen..)
zou ik graag de linken en/of stukken willen zien, want daar kan ik iemand een groot plezier
mee doen ivm studie op dit vlak. Omdat er juist heel weinig te vinden is over onderzoeken hier naar waaruit
zou blijken -dat vrouwen dus al net zo makkelijk verkrachten als mannen -
Praat jij je er nu misschien onderuit, omdat je niet aan kan geven waar je die aantallen onderzoeken (studies zoals jij het noemde) vandaan hebt, waar deze te vinden zijn?
Met altijd er weer bij dat de ander (ik dus in dit geval) er dan niks van begrepen heeft van wat jij schreef en hoe je het bedoelde.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

gusteman

Re: BNN verkracht of niet

Bericht door gusteman » 09 sep 2017, 12:33

Susan schreef:Praat jij je er nu misschien onderuit, omdat je niet aan kan geven waar je die aantallen onderzoeken (studies zoals jij het noemde) vandaan hebt, waar deze te vinden zijn?
Ik praat me nergens onderuit, beste Susan.
Als je wil weten waar deze studies te vinden zijn, kijk dan even hier. Een gelijkwaardige bron kan je ook wel vinden dichter bij jou in de buurt, veronderstel ik.

En je begrijpt inderdaad niet wat ik schreef ... en daar ga je blijkbaar liever ook niet dieper op in.

Maar dat begint stilaan een gewoonte te worden hier op dit forum: zo te zien gebruik ik wel Nederlands maar gaat er iets fout bij de overdracht van de inhoud/betekenis.

Zal wel één of andere mysterieuze etherische kracht of energieveld mee gemoeid zijn. :devil:

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: BNN verkracht of niet

Bericht door MetalPig » 11 sep 2017, 08:34

gusteman schreef:Zal wel één of andere mysterieuze etherische kracht of energieveld mee gemoeid zijn. :devil:
De polariteit van de aardstralen is aan het omdraaien en dat leidt tot een nieuw bewustzijnsniveau. Of zoiets.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: BNN verkracht of niet

Bericht door taigitu » 13 sep 2017, 10:50

Link naar de uitzending: https://programma.bnnvara.nl/misbruikt/media/375952

Deel 2.
Ik weet niet hoe lang deze aflevering zal blijven staan.
Het staat hier niet aangegeven zoals bij de eerste aflevering.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie