Formatie mislukt

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Formatie mislukt

Bericht door Tammy » 16 mei 2017, 05:55

Afbeelding

Mislukte formatie: migratie bleek struikelblok

De poging om een regering te vormen met VVD, CDA, D66 en GroenLinks is mislukt. De partijen kwamen over het onderwerp migratie niet tot een overeenkomst. Dat liet informateur Edith Schippers vanavond weten. Lees hieronder terug over de mislukte formatie.


Informateur Edith Schippers, die keek of zo'n coalitie mogelijk was, trok vandaag de stekker uit de onderhandelingen. De Tweede Kamer zal nu de volgende stap moeten zetten. Schippers probeerde sinds eind maart een regering te smeden tussen de VVD als grootste partij en de drie grootste winnaars van de verkiezingen midden maart.


De besprekingen zijn vastgelopen, liet Schippers maandagavond weten. Ze zei dat er ontzettend hard is gewerkt, maar de kloof tussen de partijen niet kon worden gedicht. ,,Het liep niet vast op ieders inzet, maar echt op de inhoud. Van tevoren wisten we dat het moeilijk zou worden. Maar iedereen heeft echt oprecht geprobeerd om het onwaarschijnlijke mogelijk te maken.''


Premier Mark Rutte (VVD) noemde het mislukken jammer. Hij wilde niet zeggen waar het precies op stukliep bij het overleg over migratie.


Volgens D66-onderhandelaar Alexander Pechtold is er niet één schuldige die de formatie heeft laten springen. Bij het onderwerp migratie zouden vorderingen zijn gemaakt, maar die bleken uiteindelijk onvoldoende.


,,Het is een conclusie van alle vier de partijen geweest'', aldus CDA-voorman Sybrand Buma. ,,Er is echt alles aan gedaan om de verschillen te overbruggen.''


GroenLinks-leider Jesse Klaver benadrukte dat bij meerdere onderwerpen de verschillen te groot waren: ,,Op het het gebied van klimaat, inkomensverschillen en migratie.''

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Formatie mislukt

Bericht door Tammy » 16 mei 2017, 06:00

Dit nieuws stemt mij blij.
En nu maar hopen dat ze niet alsnog weer bij elkaar komen.
Want Klaver moeten we niet willen met zijn vreselijke naieve kijk op de wereld.
Maar het is bekend van mij dat ik een zeer groot probleem met die jongen heb.

Dus hopelijk Klaver terug in de banken, mag Pechthold ook meenemen van mij maar dat zal niet lukken helaas.

We wachten maar af.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Formatie mislukt

Bericht door Gast1 » 16 mei 2017, 08:40

En daar sluit Gast1 zich weer volledig bij aan!

:hands:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Formatie mislukt

Bericht door Tammy » 16 mei 2017, 08:49

Jij hebt er dus ook een probleem mee Gast1 ? :grin:
Wat is bij jou de reden daarvan als ik vragen mag ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Formatie mislukt

Bericht door Gast1 » 16 mei 2017, 11:54

Tammy schreef:Jij hebt er dus ook een probleem mee Gast1 ? :grin:
Wat is bij jou de reden daarvan als ik vragen mag ?
Nee, nee hoor ... problemen hebben een andere definitie bij mij.
Ik schreef als volgt: "En daar sluit Gast1 zich weer volledig bij aan!"
Welnu, waarom ik me volledig aan sluit bij jou is als volgt in een kleurtje:
Tammy schreef:Dit nieuws stemt mij blij. Yep, mij ook
En nu maar hopen dat ze niet alsnog weer bij elkaar komen. Ook dat is wat ik hoop en ik acht het ook onwaarschijnlijk.
Het is evident dat de reden waarom ze niet bij elkaar -gaan- komen, het migratiestandpunt is.

Want Klaver moeten we niet willen met zijn vreselijke naieve kijk op de wereld. Vooral inzake het migratiestandpunt!
Niet op het gebied van het milieu, daar kunnen die piepersnijers in Den Haag nog wat van leren.

Maar het is bekend van mij dat ik een zeer groot probleem met die jongen heb. Ik iets minder ... maar des te meer met Pechtold.
Wanneer ik die man zie en hoor praten, heb ik -net als bij Mark Rutte- bepaalde geconditioneerde associaties ... brrr ende blllllk ...
[finger]

Dus hopelijk Klaver terug in de banken, mag Pechthold ook meenemen van mij maar dat zal niet lukken helaas.
We wachten maar af. Inderdaad ...
Daarom ... :wink:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Formatie mislukt

Bericht door Tammy » 16 mei 2017, 15:54

Duidelijk en herkenbaar voor mij Gast1. :grin:
Ik heb hetzelfde met Klaver als jij met Pechthold.
Milieuregels hebben alleen zin als de rest van de wereld ook mee doet.
Klaver denkt dat dit piepkleine landje grenzen heeft in de lucht.
Dat lucht vrij beweegt snapt hij niet.
We wachten af.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: Formatie mislukt

Bericht door entropy » 16 mei 2017, 15:59

Ja, links ontbreekt het zo lijkt het op een realistische kijk op de wereld. Desalniettemin is een realistische kijk op de wereld een uitzicht op de ondergang van de wereld. Zo zie ik het tenminste.

Ik heb wel op Klaver gestemd. :rolleys:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Formatie mislukt

Bericht door Tammy » 16 mei 2017, 16:22

Daar ontbreekt het met links heel vaak aan Entropy.
Jouw tweede zin is een aparte zin.
Begrijp ik niet zo goed.
Wat de wereld nodig heeft is een realistische kijk .
We kunnen niet heel de wereld redden.

Dat het stuk loopt op migratie snap ik wel.
Klaver wilt dat iedereen hier kan komen.
Dat werkt dus niet.
Maar hij denkt daar duidelijk anders over.
Ikzelf hoop dat hij niet mee regeert.
Jij natuurlijk wel. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: Formatie mislukt

Bericht door entropy » 16 mei 2017, 16:25

Het migratiegedeelte is veel te christelijk. Maar migratie, evenals zorg, overbevolking en genetische manipulatie, drukt ons wel op een heel belangrijke kwestie, die ik nauwelijks nog ergens met mij gedeeld heb gezien: hoeveel mensen kunnen we hebben, welke mensen moeten dat zijn, hoe reguleren we dat, en waarom zijn mensen überhaupt belangrijk om als soort te overleven?

Dit mag raar klinken, maar dat is de vraag waar we nu tegenaan lopen.

Gast1

Re: Formatie mislukt

Bericht door Gast1 » 16 mei 2017, 17:23

entropy schreef:Desalniettemin is een realistische kijk op de wereld een uitzicht op de ondergang van de wereld. Zo zie ik het tenminste.
Ik ook.

Gast1

Re: Formatie mislukt

Bericht door Gast1 » 16 mei 2017, 17:26

entropy schreef:Hoeveel mensen kunnen we hebben, welke mensen moeten dat zijn, hoe reguleren we dat, en waarom zijn mensen überhaupt belangrijk om als soort te overleven?
Dit mag raar klinken, maar dat is de vraag waar we nu tegenaan lopen.
Voor mij is dat geen vraag meer.

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: Formatie mislukt

Bericht door entropy » 16 mei 2017, 18:16

Gast1 schreef:Voor mij is dat geen vraag meer.
Ik denk dat wij dan op één lijn zouden kunnen zitten. :mrgreen:

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: Formatie mislukt

Bericht door entropy » 16 mei 2017, 18:20

Alhoewel het mij eigenlijk niet kan schelen of de mensheid uitsterft of niet... :(

Gast1

Re: Formatie mislukt

Bericht door Gast1 » 16 mei 2017, 18:34

En mogelijk zitten wij nog steeds op een lijn ... :wink:

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Formatie mislukt

Bericht door Kristof Piessens » 16 mei 2017, 19:33

zoals het in de politiek werkt, moet ik wel erkennen dat ze zonder lekken van de besprekingen naar buiten zijn gekomen, positief aan de ene kant maar aan de andere kant het immigratievraagstuk blijkt onopgelost...als de politiek het al met elkaar niet eens is over de aanpak, hoe wordt dit dan WEL opgelost ?

Even in beschouwing nemen wat er allemaal over dit thema de revue passeerden, oorlog, vluchtelingen, hardleerse blijvers, generatieblijvers Nog ?

Als ik bekijk naar de wereld zijn australie als canada (samen met midden en zuid amerika) ongeveer de meest strenge migratie landen op dit ogenblik, wat kunnen we van die landen leren ?

Australie kamt grotendeels met overstekers die min of meer migratiemensen zijn van nieuw zeeland...
De immigratie van Canada is migratie onder bepaalde voorwaarden toegelaten, bvb stel nu dat je een tekort hebt aan bepaalde vakgerichte ondernemers/werknemers...stel ze hebben zelf te weinig elektriciens bvb...ofwel zoeken ze eerst bij het eigen volk voordat ze migratie toelaten van elektriciens uit andere landen, dan ben je verplicht daar te gaan wonen en je vakgerichte job te gaan doen, eventueel volg je een bijkomende opleiding om eerst te wennen aan hoe de elektriciteitsnetten daar gebouwd zijn en gevormd...ook andere sectoren kunnen aan de beurt komen, zo heb ik geen idee aan welk soort werkvolk ze te kort hebben...

Maar het blijft wel een wankel evenwicht want de weg om te gaan immigreren gebeurd meestal via wettelijke weg...daarnaast is het probleem van conflict gebieden waar oorlog heerst of extreme armoede..die vluchten voor de omstandigheden en is de migratiewet niet van toepassing enkel komt dan de asielwet in voege, deze wet zorgt er enkel voor dat je tijdelijk kan opgevangen wordt dan is er tijd om het een en ander na te trekken, dan pas kan bepaald worden of een tijdelijk verblijf mag omgezet worden naar een definitief verblijf, als het tijdelijk blijft worden die mensen dan geacht zich klaar te maken om vrijwillig terug te keren naar hun land van herkomst...simpele eenvoud kost niet veel, maar het verleden zelf heeft een spoor getrokken in verband met uitwisseling van gastarbeiders die slechts tijdelijk mochten komen werken, rest van het verhaal is vermoedelijk wel bekend ?

Maar goed, het migratie vraagstuk kan alleen het best opgelost worden door er geen passief beleid van te maken, ofwel ben je actief bezig om jezelf aan te passen in het land van aankomst, bij weigering mag je het liefst ophoepelen...zakelijk maar hard...je kunt niet anders, behalve in uitzonderingsgevallen zoals vluchtelingen van het gebied waarin een conflict/oorlog heerst, hoe kunnen die mensen dat dan bewijzen ?

Dat het niet alleen op dit punt vastloopt, is een vraag waard !
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

gusteman

Re: Formatie mislukt

Bericht door gusteman » 17 mei 2017, 09:28

Een onderwerp over een politieke impasse draait uit op een uitwisseling van standpunten over migratie.

Nou, dan eventjes heel kort over migratie: je kan dit niet aankaarten zonder er de UVRM bij te halen. Ik verwijs hier even naar de originele, Engelstalige, versie omdat mij is opgevallen dat bij de diverse vertalingen al sprake is van interpretaties die kunnen leiden tot een (min of meer) andere invulling van de erin besloten rechten.
Dus, wat zegt die verklaring over migratie? Het onderwerp zelf wordt niet expliciet aangekaart, wat ook zo hoort in een verklaring door een veelheid aan naties. Er wordt wel verwezen naar woonplaats, grens, nationaliteit, verblijf, en wel in de volgende artikelen:
Art 12: No one shall be subjected to arbitrary interference with his privacy, family, home or correspondence, nor to attacks upon his honour and reputation. Everyone has the right to the protection of the law against such interference or attacks.
Art 13: (1) Everyone has the right to freedom of movement and residence within the borders of each state.
(2) Everyone has the right to leave any country, including his own, and to return to his country.

Art 14: (1) Everyone has the right to seek and to enjoy in other countries asylum from persecution.
(2) This right may not be invoked in the case of prosecutions genuinely arising from non-political crimes or from acts contrary to the purposes and principles of the United Nations.

Art 15: (1) Everyone has the right to a nationality.
(2) No one shall be arbitrarily deprived of his nationality nor denied the right to change his nationality.


Elk land dat deze verklaring heeft geratificeerd is verplicht om dan ook rekening te houden met deze verklaring en ze mee op te nemen in haar wetboeken.
Aangezien uit het wettelijk bepalen, vastleggen en verzekeren van rechten ook volgt dat een land (regering, overheid, ...) geen acties mag ondernemen om het genot van die rechten te bemoeilijken, belemmeren of verhinderen is het behoorlijk duidelijk dat slechts in uitzonderlijke gevallen iemand de toegang tot een land kan en mag verboden worden.
Het is trouwens om deze redenen dat de invoerbeperkingen die Trump wenste door te voeren werden weggewuifd door diverse rechtbanken.

Verdediging van de belangen (zowel materieel als cultureel) van de inwoners van één natie kan en mag geen argument vormen om mensen uit andere naties de toegang tot die bewuste natie te ontzeggen.
Want dit is in strijd met artikelen 1 tot en met 11 van de hierboven aangehaalde universele verklaring, maar in het geval van ontzeggen van de toegang geldt toch vooral
Art 11: (1) Everyone charged with a penal offence has the right to be presumed innocent until proved guilty according to law in a public trial at which he has had all the guarantees necessary for his defence.
(2) No one shall be held guilty of any penal offence on account of any act or omission which did not constitute a penal offence, under national or international law, at the time when it was committed. Nor shall a heavier penalty be imposed than the one that was applicable at the time the penal offence was committed.

Hieruit volgt dat het niet volstaat om uit te gaan van een vermoeden dat migranten zouden kunnen voor problemen zorgen of het land in komen met slechte bedoelingen: er dient door een rechtbank bewezen te zijn dat iemand een misdrijf heeft gepleegd of de bedoeling had er een te plegen.

De enige werkbare manier om met migratie om te gaan is het open houden van de grenzen, voorzien in een menswaardige opvang, onderricht geven met betrekking tot de eigenheid van het land en zijn bewoners (het 'anders' zijn in cultuur, wetgeving, onderlinge verplichtingen enz) en opvolging van de migranten verzekeren.
In de west Europese landen waar zo goed als mogelijk op deze manier werd gewerkt merken we nu trouwens al een spontane, exponentiële, terugkeer van inwijkelingen naar hun land van herkomst.
Jammer genoeg haalt dit dan weer niet het nieuws. :roll:

----------

En dan nu terug On Topic :grin:

De formatie is mislukt ..... en het ziet er naar uit dat de hoopvolle verwachtingen van vlak na de verkiezingen in rook zijn opgegaan.
Nou, elke idioot had dit kunnen zien aankomen dus ga ik er van uit dat ook de deelnemers aan de formatie al op voorhand op hun vingers hadden uitgeteld dat er weinig kans op slagen bestond. :wink:

Wat mij intrigeert in de reactie van Kristoff Piessens is het volgende zinnetje
Kristof Piessens schreef:zoals het in de politiek werkt, moet ik wel erkennen dat ze zonder lekken van de besprekingen naar buiten zijn gekomen, positief aan de ene kant maar aan de andere kant het immigratievraagstuk blijkt onopgelost...
Ik begrijp niet wat er zo positief zou zijn aan besprekingen die in het geheim gevoerd worden.
Persoonlijk vind ik het niet meer dan normaal dat mensen die door het volk werden aangeduid om tot een overeenkomst te komen die overeenkomst dan ook bereiken zonder dat daarbij het volk in onwetendheid dient gehouden te worden betreffende de inbreng van de verkozenen.
Die verkozenen hebben zich kandidaat verklaard om de belangen van het volk te behartigen, zij zijn bij wijze van spreken de advocaat, notaris en gerechtsdeurwaarder van diegenen die hen een stem hebben gegeven; zij zijn ook aan die mensen openheid en eerlijkheid verschuldigd, niet het stiekem sluiten van overeenkomsten in achteraf kamertjes.

Aan de deelnemers aan de regeringsvorming in Nederland zou ik kunnen aanraden om eens langs te gaan bij hun zuiderburen: die hebben een ervaring van decennia lang regeringen vormen die volstrekt onmogelijk waren. :wink:
Alles bij elkaar genomen heeft België in al die jaren niet echt zo veel slechter geboerd dan Nederland. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Formatie mislukt

Bericht door Kristof Piessens » 17 mei 2017, 21:09

Dan nog gusteman, er is een verschil tussen het RECHT om zich ergens te vestigen en zich gedwongen aan te melden omdat zijn/haar land in oorlog/conflict is !!

Het probleem betreft migratie van volkeren uit conflict of armoede gebieden heeft een onrechtstreeks verband met het verleden en dat zijn de uitwerkingen van niet zichtbare ontwikkelingsstadia, het besef dat er geen toekomst meer is in eigen land heeft grotendeels te maken met hoe ze omgaan met elkaar...hoe ze de dingen regelen, vluchtelingen die wensen ergens te vestigen zou gestaafd moeten worden met bewijs van twee partijen, enerzijds door de vluchteling zelf en door het land van aankomst, in elk land vind je ergens wel ambassade en of consulaten !!!

Waarom dat ze daar geen gebruik van wensen te maken om zich te informaeren of ze wel degelijke kans maken om er zich te vestigen, dan mogen de lokale wetten totaal anders zijn, ieder mens heeft immers zich aan te passen aan de eigenheid en cultuur van de plaatselijke bewoners en dienen de regels ook te kennen, integratieprojecten bij de vleet maar in hoeveel procent van de gevallen is die integratie geslaagd met een definitieve vestiging ? In verhouding zal dat niet veel zijn vermits er eerst bewijs van criminele activiteiten en/of de intentie om kwaadwilligheid toe te passen er is, of een hardleerse weigering zich te integreren...dat laatste is waar het vaak verkeerd loopt en de meeste mensen het niet vaak mee eens zijn ondanks de partijpolitieke belangen ten aanzien van het volk...

Trouwens besprekingen mogen geheim gehouden worden totdat alle partijen het eens zijn met de aangehaalde punten en pas achteraf het programma of akkoord bindend te verklaren en daar aan te werken...nu was het zo dat ze in het geheim de besprekingen hebben gevoerd maar omdat de partijen het over de meegedeelde punten niet eens zijn zoals dat naar buiten kwam een indicatie dat er geen vruchtbare ideeën zijn geweest.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

gusteman

Re: Formatie mislukt

Bericht door gusteman » 17 mei 2017, 21:51

Kristof Piessens schreef:... vermits er eerst bewijs van criminele activiteiten en/of de intentie om kwaadwilligheid toe te passen er is, of een hardleerse weigering zich te integreren...dat laatste is waar het vaak verkeerd loopt en de meeste mensen het niet vaak mee eens zijn ondanks de partijpolitieke belangen ten aanzien van het volk...
Sorry hoor, maarreuh ..... ????????

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Formatie mislukt

Bericht door univers » 17 mei 2017, 23:28

Sorry hoor, maarreuh ..... ????????
Zakt jou broek ook af? :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Formatie mislukt

Bericht door Tammy » 18 mei 2017, 07:17

Ik las een artikel waar ik het mee eens ben en al zolang denk.
Ik plaats het hieronder.
Misschien kan Klaver dat ook eens lezen ?
Verleden week onderschepte de Libische kustwacht een boot met 500 migranten, voornamelijk Bengalezen en mensen uit Marokko.
SeaWatch wilde ze naar Europa slepen, is ze niet gelukt, maar er was bijna een botsing met de kustwachtboot.
Zien die hulporganisaties niet wat een aanzuigende werking ze veroorzaken ?
Zijn ze nou zo stom ?!
Zo verzuipen er nog meer mensen, waarom snappen ze dat niet ?
Kom eens uit dat sprookjesbos verdorie. :evil:



>>>>>>>>>>>>>>>

Afbeelding
Hans van Soest .

Chef parlement Hans van Soest vindt het veelzeggend dat de formatie uitgerekend op migratie is geklapt.

De EU moet zo snel mogelijk een antwoord geven op de toenemende migratiestroom.
Er is een cynisch spel aan de gang voor de Libische kust. Dit jaar verdronken er al zo’n 1000 migranten. Mensensmokkelaars gokken erop dat Europese schepen hen in hun vaak wrakke bootjes niet aan hun lot overlaten maar aan boord nemen en afzetten op Europese bodem. Door deze humanitaire veerdienst houden goedbedoelende hulporganisaties en de Europese kustwacht het verdienmodel van criminele organisaties in stand.

Tegelijkertijd constateert de Internationale Organisatie voor Migratie (IOM) dat het meer en meer om economische vluchtelingen gaat. Van de bijna 50 duizend migranten die dit jaar al de oversteek hebben gewaagd, bestaat de grootste groep (15 procent) uit Bengalen. Dat mensen de armoede proberen te ontvluchten, is volkomen begrijpelijk. Maar Europa kan de armoede in de wereld niet oplossen door iedereen die dat wil hier op te vangen. Deze migranten maken geen schijn van kans op een asielvergunning en verdwijnen maar al te vaak inde illegaliteit. Dat zorgt nu al voor ontwrichting in sommige Zuid-Europese steden. De EU heeft tot nu toe geen antwoord op dit probleem. Toch zal dat er snel moeten komen.


Dat de formatie in Nederland is geklapt op juist deze kwestie, is veelzeggend. Overal in Europa worstelen politici met de vraag hoe streng we moeten worden. Maar onze huidige wetten en verdragen niet zijn toegerust op de migratiestroom die de komende jaren volgens deskundigen alleen maar zal toenemen. Afrika wacht volgens hen een bevolkingsexplosie. Europa moet altijd een herberg zijn waar vluchtelingen tijdelijk kunnen schuilen. Maar dat kan alleen als tegelijkertijd overeenkomsten worden gesloten met Afrikaanse landen om gelukszoekers daar te houden – net als met Turkije. Sinds bootvluchtelingen worden teruggebracht naar dat land, verdrinken er ook bijna geen mensen meer bij de oversteek naar Griekenland. Daar gaan tegenstanders van de Turkijedeal zoals GroenLinks al te makkelijk aan voorbij.


BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie