Juncker wil meer Europa, maar wil Europa dat wel?

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Juncker wil meer Europa, maar wil Europa dat wel?

Bericht door Fenna » 15 sep 2017, 11:50

:post:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Juncker wil meer Europa, maar wil Europa dat wel?

Bericht door univers » 15 sep 2017, 12:14

Kan niet achterblijven. :mrgreen: :post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Juncker wil meer Europa, maar wil Europa dat wel?

Bericht door MetalPig » 15 sep 2017, 12:18

Is het kus-Witte-Wels-kont-dag of zo?

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Juncker wil meer Europa, maar wil Europa dat wel?

Bericht door univers » 15 sep 2017, 12:44

Ben je jaloers. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Juncker wil meer Europa, maar wil Europa dat wel?

Bericht door Fenna » 15 sep 2017, 14:17

Lijkt er wel op hè? :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Juncker wil meer Europa, maar wil Europa dat wel?

Bericht door univers » 15 sep 2017, 19:24

Europese ministers maken korte metten met plan Juncker: Geen gedwongen invoering euro

Geen enkel niet-euroland in de EU wordt gedwongen de munt in te voeren. De Europese ministers van Financiën maakten vrijdag korte metten met de oproep van Commissievoorzitter Juncker om de monetaire tweedeling in de EU snel op te heffen.

https://www.volkskrant.nl/buitenland/eu ... ~a4516849/
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Juncker wil meer Europa, maar wil Europa dat wel?

Bericht door Osiris » 15 sep 2017, 19:42

univers schreef:
Europese ministers maken korte metten met plan Juncker: Geen gedwongen invoering euro

Geen enkel niet-euroland in de EU wordt gedwongen de munt in te voeren. De Europese ministers van Financiën maakten vrijdag korte metten met de oproep van Commissievoorzitter Juncker om de monetaire tweedeling in de EU snel op te heffen.

https://www.volkskrant.nl/buitenland/eu ... ~a4516849/
Ok dan, de ministers van financieen van de Euro landen willen niet meewerken aan de plannen van de NWO, waarvan Juncker een trekpop is ??
Dan zullen ze vast weer IS in gaan zetten om deze ministers/landen het vuur aan de schenen te leggen.
Vertrekkend Engeland alvast als eerste ??
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Juncker wil meer Europa, maar wil Europa dat wel?

Bericht door univers » 15 sep 2017, 20:18

Vertrekkend Engeland alvast als eerste ??
Die was vandaag al aan de beurt.
How next?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: Juncker wil meer Europa, maar wil Europa dat wel?

Bericht door gusteman » 15 sep 2017, 20:48

Witte wel schreef:Je slaat de spijker op zijn kop gusteman, maar wel in de verkeerde plank.
gusteman schreef:Dan stellen we vast dat in je hele analyse er sprake is van drie bronnen van ellende, eigenlijk maar twee zelfs want Goldman&Sachs en JP Morgan behoren tot dezelfde sector.
Jazeker behoren beide tot dezelfde club. Zij zijn echter maar enkele van de diverse partijen die ingezet worden de financiële markten te beheersen. Zij staan nog niet eens in de buurt van de top.
Rusland is al lang bezig een onafhankelijke betalingssystemen in te voeren waaronder MNP, MIR, wat nationaal al wordt toegepast. Internationale systemen volgen. En China zal daar zeker in mee liften.
Ik zie geen reden om hen er buiten te laten en er ook niet bij te betrekken. Dat suggereer jij zelf waarmee je een situatie voorschotelt welke niet van toepassing is maar wat men het volk wel doet geloven.
Ik krijg hoe langer hoe meer de indruk dat ik Chinees gebruik in mijn reacties.
Ik schrijf nochtans netjes alles in verstaanbaar Nederlands ..... waarom wordt dan niet begrepen wat ik schrijf?

Beste Witte wel, jij schrijft dat je geen reden ziet om de naties waarnaar ik verwees buiten je denkpiste te houden. Wil ik best geloven hoor maar waarom vermeld je ze dan niet?
En waarom doe je alsof ik hier een situatie voorschotel die niet van toepassing is terwijl ik dat niet doe maar jij wel (zie hierboven) en ik jou daar enkel op wijs?
Witte wel schreef:Het verstand doorziet niet altijd alles en misleiding is daarom een gevaarlijk kwaad in onze samenleving.
Inderdaad, beste Witte wel, en datgene waar ik hierboven naar verwijs is daar een mooi voorbeeld van. :roll:
Witte wel schreef:Hier ga je de mist in. De hebzucht van iedereen.
Wel ja hoor, wacht, hoe schrijf jij het ook alweer
Witte wel schreef:Alles digitaal en elektronisch. Een onderhands klusje is er dan niet meer bij ...
Hier stel je dus dat je het volstrekt normaal vindt dat mensen frauderen. Want dat doe je dus wanneer je een "onderhands" klusje uitvoert: je vertikt het om belasting te betalen op je verloning en dat heet frauderen.
En is dat nu niet precies datgene wat je verwijt aan al die lui die zich stinkend rijk frauderen? Dat ze op oneerlijke wijze de rijkdom enkel aan zichzelf toekennen en weigeren ze te delen met de massa?
Nou, beste Witte wel, iemand die een "onderhands" klusje doet is geen haar beter dan die rijke lui en fraudeert even hard ..... maar dan wel heel kleintjes.

Vind je nog steeds dat ik de mist in ga met de hebzucht waarnaar ik verwijs?

Ik vind nochtans in jouw post voldoende punten die wijzen op een zekere jaloezie naar mensen toe die het breed hebben en niet elk dubbeltje twee keer moeten omdraaien vooraleer het netjes terug in de portemonnee te stoppen en te sparen.
Ik kan dat best begrijpen hoor, maar het zet aan tot denken: de kleine burger die heel eventjes belastingen ontduikt vindt dat dit best moet kunnen maar kan het niet hebben dat de grote heren voortdurend belastingen ontduiken ..... terwijl ze allebei net hetzelfde doen.
Ik maak me sterk dat die kleine burger, indien hij de kans zou krijgen, net even hard zou frauderen als die grote meneer.
En dat is de realiteit, beste Witte wel, zo zijn mensen nu eenmaal: van zodra ze het echt ruim hebben dan hebben ze geen sociaal gevoel meer, maar komen ze in de ellende terecht, dan slagen ze er wonderwel in om elkaar te helpen.

Iedereen die ik hier zie reageren met een beschuldigende vinger naar "de elite" heeft last van hetzelfde probleem: waarde toekennen aan geld.
Stop daarmee en je hebt geen last meer van die elite en van wat ze doen.

Een hypotheek? Waarom moet iedereen zo nodig een hypotheek? Omdat iedereen een eigen huisje wil. Waarom moet iedereen zo nodig een eigen huisje; ik bedoel maar: je kan toch huren? Een eigen huis is een investering. Waarom wil iedereen zo nodig investeren; ik bedoel maar: als je doodgaat kan je het toch niet mee nemen?
Alles wijst op streven naar bezit, naar "hebben" ..... en is dat niet net waarnaar je verwijst? Dat de elite er voor gezorgd heeft dat iedereen afhankelijk is geworden?
Nou, beste Witte wel, je bent net zo afhankelijk als je zelf kiest te zijn. En daar kan die hele elite geen zier aan veranderen.

Allemaal luxeproblemen: wees gewoon tevreden met wat je hebt.

Als iedereen het verstand heeft om het zo te zien hebben de banken geen vat meer op de mensen, is er geen NWO en geen elite. Waar wachten jullie nou nog op? Een bewustzijnssprong of zo?

gusteman

Re: Juncker wil meer Europa, maar wil Europa dat wel?

Bericht door gusteman » 15 sep 2017, 20:53

MetalPig schreef:Is het kus-Witte-Wels-kont-dag of zo?
Verbondenheid, beste MetalPig, nood aan verbondenheid, het ergens bij horen.
Vroeger gingen de mensen op zondag naar de kerkdienst, daar wisten ze zich verbonden in een groep, een clubje. Dat gaf een zeker onbestemd gevoel van geborgenheid.
Dat gevoel is, samen met het verdwijnend geloof en daarmee gepaard gaand kerkbezoek, niet meer aanwezig en dus zoekt men het ergens anders.
Sommigen trekken daarvoor naar de kroeg, anderen worden lid van een sportvereniging en weer anderen gaan supporteren voor één of andere sportploeg of atleet.
Daarnaast zijn er dan ook nog diegenen die geen echt clubje vinden maar hun ei kwijt kunnen op een forum ..... en daar zalven ze elkaar, dat versterkt de band. :wink:

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Juncker wil meer Europa, maar wil Europa dat wel?

Bericht door Osiris » 15 sep 2017, 20:56

gusteman schreef:
Als iedereen het verstand heeft om het zo te zien hebben de banken geen vat meer op de mensen, is er geen NWO en geen elite. Waar wachten jullie nou nog op? Een bewustzijnssprong of zo?
Sorry, je hebt er duidelijk een paar gemist,bewustzijnssprongen.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Juncker wil meer Europa, maar wil Europa dat wel?

Bericht door Osiris » 15 sep 2017, 20:59

univers schreef:
Vertrekkend Engeland alvast als eerste ??
Die was vandaag al aan de beurt.
How next?
Ook iets in Frankrijk ??
Eénmansactie...

Zal w.s. Merkel's Duitsland aan de beurt zijn, de belangrijkste 3 landen uit de EU ??
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Juncker wil meer Europa, maar wil Europa dat wel?

Bericht door Witte wel » 15 sep 2017, 22:27

gusteman schreef:Beste Witte wel, jij schrijft dat je geen reden ziet om de naties waarnaar ik verwees buiten je denkpiste te houden. Wil ik best geloven hoor maar waarom vermeld je ze dan niet?
En waarom doe je alsof ik hier een situatie voorschotel die niet van toepassing is terwijl ik dat niet doe maar jij wel (zie hierboven) en ik jou daar enkel op wijs?
Iets wat in mijn verhaal niet voor komt hoeft ik toch niet te betrekken in het verhaal. Chinees is anders, dat kan ik niet lezen. Ik heb het idee dat je mij niet begrepen hebt.
gusteman schreef:Hier stel je dus dat je het volstrekt normaal vindt dat mensen frauderen. Want dat doe je dus wanneer je een "onderhands" klusje uitvoert: je vertikt het om belasting te betalen op je verloning en dat heet frauderen.
En is dat nu niet precies datgene wat je verwijt aan al die lui die zich stinkend rijk frauderen? Dat ze op oneerlijke wijze de rijkdom enkel aan zichzelf toekennen en weigeren ze te delen met de massa?
Nou, beste Witte wel, iemand die een "onderhands" klusje doet is geen haar beter dan die rijke lui en fraudeert even hard ..... maar dan wel heel kleintjes.
Je bent appels met peren aan het vergelijken gusteman. Zwart geld in een samenleving is een noodzaak voor zowel de burger als ook de ondernemer. Zonder zwart geld wordt het leven erg duur en beperkt dat de burger in vrijheden. Ook belastingdiensten weten dat en staan dat ook oogluikend toe. Er wordt ook maar zelden een “beunhaas” door de belastingdienst onder handen genomen. Dat is gewoon een onderdeel van onze samenleving en dekt een deel van de samenleving af wat op de reguliere wijze niet mogelijk is. En de belastingdienst verkrijgt zo toch nog een deel belasting wat er zonder dit niet zou zijn.
Jij gaat dit gelijk stellen aan fraudeurs die enorme sommen belastinggeld ontduiken en zich daarmee verrijken. Dat zijn twee totaal verschillende praktijken.
Sta jij eigenlijk nog wel in de samenleving gusteman. Ik begin een idee te krijgen dat je ontvreemd begint te raken van wat er in onze samenleving gaande is.
gusteman schreef:Ik vind nochtans in jouw post voldoende punten die wijzen op een zekere jaloezie naar mensen toe die het breed hebben en niet elk dubbeltje twee keer moeten omdraaien vooraleer het netjes terug in de portemonnee te stoppen en te sparen.
Ik kan dat best begrijpen hoor, maar het zet aan tot denken: de kleine burger die heel eventjes belastingen ontduikt vindt dat dit best moet kunnen maar kan het niet hebben dat de grote heren voortdurend belastingen ontduiken ..... terwijl ze allebei net hetzelfde doen.
Volledig naast de plank geslagen gusteman. Ik en jaloezie naar mensen toe die het breed hebben. Beste gusteman, ik ga hier mijn privé situatie niet publiek maken maar ik kan je zeggen dat je je hier enorm in vergist. Ik heb totaal geen reden om jaloers te zijn naar een ander. Ik heb soms een idee dat anderen dat naar mij hebben. Ik werk nog omdat ik dat leuk vind. Ik MOET niet meer. En dan ben ik nog lang niet toe aan mijn pensioen. En wat ik bezit heb ik eerlijk verkregen hoor en netjes overal belasting voor betaald. En toch zou ik niet gaan frauderen. Bovendien heb ik een erg sociaal gevoel hoor. Het maakt voor mij geen verschil. Je kan het overigens ook niet aan mij of mijn directe omgeving zien en wil dat graag zo houden. Iedere mens is gelijk in mijn beleving en ik hoeft mij niet te verheffen boven een ander omdat ik een huisje of wat meer bezit dan een ander.
gusteman schreef:Een hypotheek? Waarom moet iedereen zo nodig een hypotheek? Omdat iedereen een eigen huisje wil. Waarom moet iedereen zo nodig een eigen huisje; ik bedoel maar: je kan toch huren? Een eigen huis is een investering. Waarom wil iedereen zo nodig investeren; ik bedoel maar: als je doodgaat kan je het toch niet mee nemen?
Wederom gusteman, sta jij nog wel in de samenleving. Vijf tot zeven jaar wachttijd voor een woning. Verdien je iets meer dan kom je niet in aanmerking voor een goedkope huurwoning en moet je duur huren. Verdien je minder dan mag je van geluk spreken dat je in aanmerking komt voor woontoeslag maar is de huursom hoger dan, ik geloof iets van 650-675 euro, de geldende grens dan kun je dat vergeten. Tweeverdieners kunnen dat vergeten. Die komen daar zowiezo niet voor in aanmerking en kunnen niet goedkoop huren vanwege hun inkomen. Voor hen is een koopwoning voordeliger. Dan moet je daar wel een hypotheek voor afsluiten. Overigens is er een groot tekort aan huurwoningen.
Ik weet niet hoe dat in België zit maar hier in nederland ga je op de wachtlijst en als je geluk hebt dan ben je binnen 3 of 5 jaar aan de beurt.
Je kan natuurlijk ook particulier gaan huren maar dan betaal je vaak de hoofdprijs.
gusteman schreef:Als iedereen het verstand heeft om het zo te zien hebben de banken geen vat meer op de mensen, is er geen NWO en geen elite. Waar wachten jullie nou nog op? Een bewustzijnssprong of zo?
Dat verstand om het zo te zien kan zich niet ontwikkelen gusteman. Die mogelijkheid bestaat eenvoudig niet hier in onze samenleving en een bewustzijnssprong zal daar zeker niet in bijdragen.
gusteman schreef:Daarnaast zijn er dan ook nog diegenen die geen echt clubje vinden maar hun ei kwijt kunnen op een forum ..... en daar zalven ze elkaar, dat versterkt de band.
Volstrekte onzin natuurlijk. Wat een kwatspraat zeg.
Als iemand zelf moeite heeft de samenleving helder te zien en dan een dergelijke uitspraak doet over clubjesgedrag mbt anderen dan is dat meer een zwakheid dan wel een versterking van persoonlijkheid. Sorry gusteman, ik wil je niet beledigen maar het is uiterst zwak te noemen om mensen weg te zetten in clubjesgedrag als de discussie niet loopt zoals je verwacht terwijl je niet eens weet hoe hun werkelijke positie in de samenleving is.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

gusteman

Re: Juncker wil meer Europa, maar wil Europa dat wel?

Bericht door gusteman » 16 sep 2017, 02:49

Ik doe nog een poging, beste Witte wel, vooraleer dit een discussie wordt die verzandt in zijsporen en bijkomstigheden.

Ik was vertrokken bij jouw stelling rond Europa en schulden waarvoor jij als verantwoordelijke twee grote Amerikaanse banken (JP Morgan + Goldman Sachs) èn de VS aanduidt.

Nu ben ik er zeker van dat jij verstandig genoeg bent om te beseffen dat ook andere landen (met hun specifieke economische systemen), met name China, Rusland en India, mee een rol spelen in dat multinationale bankwezen. Toch schrijf je nu dat die landen niet voor komen in jouw verhaal. Hoe kan je nu in vredesnaam gaan beweren dat de positie van de VS, JP Morgan en Goldman Sachs in de wereldeconomie niet zou gerelateerd zijn aan de economieën van die drie genoemde landen? Dat die landen niet voor komen in jouw verhaal betekent niet dat zij geen rol van betekenis spelen. En je bent snugger genoeg om te weten dat wanneer je bewust bepaalde argumenten uit een geheel weglaat dat dit geheel dan zijn waarde verliest.

Jij hebt in jouw uitleg over Europa geen enkele verwijzing gegeven naar één van die andere spelers, en dat is waar ik op wees.

En, nu het toch over Europa gaat, laat ik nog eens herhalen dat Europa bestuurd wordt door parlementairen die in elk land van de unie worden verkozen door de bevolkingen van die landen; democratisch verkozen via democratische verkiezingen.
Kunnen we dus alsjeblieft stoppen met die onzin dat Europa niet democratisch bestuurd wordt?
Wat er fout loopt in Europa is dat de regeringen van de lidstaten niet bereid zijn om zich volledig in te zetten voor de samenwerking in Europa; elke regering denkt in de eerste plaats aan haar macht en is bang om die af te staan aan ..... ja, aan wie eigenlijk?
Wel, die macht zou afgestaan worden aan landgenoten van die regeringen, landgenoten die, net zoals zijzelf, democratisch werden verkozen door de eigen bevolking. In feite zou die macht dus gewoon blijven waar ze is, maar enkel diegenen die ze uitoefenen zouden veranderen: de politici die in de nationale regering zetelen zouden plots minder belangrijk worden dan diegenen die in het Europese parlement zetelen. En daar draait het allemaal om, daar knelt het schoentje: diegenen die het nu voor het zeggen hebben, die nu als belangrijkste burgers van het land in de spotlights staan, die nu de natie vertegenwoordigen, zij zouden plots niet meer de belangrijkste figuren zijn. En dat willen ze niet laten gebeuren, daarvoor zijn ze desnoods bereid het welzijn van hun eigen volk op te offeren.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Juncker wil meer Europa, maar wil Europa dat wel?

Bericht door Kristof Piessens » 16 sep 2017, 08:16

Een flink deel van bepaalde politieke lagen worden inderdaad degene verkozen om dat werk te doen maar in de vs werkt dat anders daar is het schijnbaar het volk dat de president verkiest, maar de meeste presidenten worden daar al gekozen maar niet echt verkozen, ik snap dat zelf niet als je deze relatie in verband brengt met hoe de huidige economische systemen zijn ?

gusteman,

De laatste tijd heb ik wezen na te denken over hoe economie werkt, het enigste wat ik hiervan kan bedenken is dat de term verdeel en heers tactiek in de gedachtegang vrij dicht leunt bij de term winners en verliezers, de sleutel hiertoe is de zaak zodanig omkeren dat de baten van het geld enkel ten goede komt aan de mensen tussen de tweede laag en de top, de onderste laag "het volk" verliest zo wie zo !

Dan te bedenken dat iedereen mee doet om op het einde van de rit als alles afbetaald is winst over te houden wat dan kan gebruikt worden om je nageslacht te kunnen helpen !

In die optiek weet vs wel dat ze in het rood staan en dus geen winst hebben op het einde van de rit, de hoofdrol spelers (banken) hebben dat dus zodanig weten om te draaien waardoor het volk het gelag mag betalen voor de regeringsfouten van alle presidenten, waar ze heel weinig wat aan konden/kunnen doen, het gaat er om dat de banken geen kwijstschelding dulden van de schuld die is opgebouwd door de afgelopen regeringen, er is geen schuldplafond, in europa trachten ze hetzelfde toe te passen, maar de verhoudingen zijn zodanig beduidend groter dan wat de vs in die vierhonderd jaar dat ze bestaan niet opweegt tegenover het europa met een bevolking dat 3 a 4 keer groter is dan de vs zelf...de context is dat het europa dat ze willen meer geld zou kunnen opbrengen om de schuld van de vs te kunnen oplossen, zo denk ik over de zaak !
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Juncker wil meer Europa, maar wil Europa dat wel?

Bericht door univers » 16 sep 2017, 08:53

gusteman schreef:
MetalPig schreef:Is het kus-Witte-Wels-kont-dag of zo?
Verbondenheid, beste MetalPig, nood aan verbondenheid, het ergens bij horen.
Vroeger gingen de mensen op zondag naar de kerkdienst, daar wisten ze zich verbonden in een groep, een clubje. Dat gaf een zeker onbestemd gevoel van geborgenheid.
Van daar dat je in het leger bent gegaan, stukje geborgenheid.
Dat gevoel is, samen met het verdwijnend geloof en daarmee gepaard gaand kerkbezoek, niet meer aanwezig en dus zoekt men het ergens anders.
Sommigen trekken daarvoor naar de kroeg, anderen worden lid van een sportvereniging en weer anderen gaan supporteren voor één of andere sportploeg of atleet.
Wij noemen dit in Nederland, uit je nek lullen.
Daarnaast zijn er dan ook nog diegenen die geen echt clubje vinden maar hun ei kwijt kunnen op een forum ..... en daar zalven ze elkaar, dat versterkt de band. :wink:
Vandaar dat je op een forum zit. kan je je ei uitbroeden.
Ik denk dat wat je geschreven hebt, meer op je zelf slaat.
Probeer eens om niet iedereen over de zelfde kant te scheren.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Juncker wil meer Europa, maar wil Europa dat wel?

Bericht door Witte wel » 16 sep 2017, 13:34

gusteman schreef:Nu ben ik er zeker van dat jij verstandig genoeg bent om te beseffen dat ook andere landen (met hun specifieke economische systemen), met name China, Rusland en India, mee een rol spelen in dat multinationale bankwezen. Toch schrijf je nu dat die landen niet voor komen in jouw verhaal. Hoe kan je nu in vredesnaam gaan beweren dat de positie van de VS, JP Morgan en Goldman Sachs in de wereldeconomie niet zou gerelateerd zijn aan de economieën van die drie genoemde landen? Dat die landen niet voor komen in jouw verhaal betekent niet dat zij geen rol van betekenis spelen.
Laten we het even eenvoudig stellen. Stel dat ik een verkeerssituatie onder de loep neem hier in nederland. Dan kan ik deze vergelijken en gelijk zien aan een identieke omstandigheid in bijvoorbeeld Rusland.
Welke regels, gedragsnormen en verboden zijn hier van toepassing?
Beide zaken zijn niet te vergelijken met elkaar. Er bestaat wel een overeenkomst maar dat is dan ook alles. Het resultaat van de verkeerssituatie zal in beide gevallen volledig anders zijn. En dat is logisch.
Nu weet ik maar al te goed dat China, Rusland, Iran en nog enkele overige partners druk doende zijn met specifieke economische systemen op hun eigen wijze. Voor ons heeft dat direct geen invloed want wij kennen ons eigen bank systeem. Wat heeft het dan voor zin een ander banksysteem te vernoemen terwijl ik het over het bij ons toegepaste systeem gaat.
Ik weet niet hoe ver je kennis strekt maar Libië bijvoorbeeld had in de tijd van Gadaffi een eigen banksysteem. Dat is nu verdwenen want Goldman & Sachs hebben daar nu de touwtjes in handen. Dat was overigens bij Syrie ook de bedoeling maar is gelukkig niet gelukt omdat Rusland daar tussen sprong en meneer John Kerry op de vingers tikte. Libië wacht overigens nog op investeerders maar dat zal nog wel even duren. Tot op heden is Libie nog steeds een vervallen puinhoop. Dat Goldman & Sachs daar de touwtjes in handen heeft lees je natuurlijk niet in de kranten. En ja daar kruisen beide banksystemen.
Maar voor ons is dat niet relevant dus daarom geen noodzaak dat te vernoemen.
Dus vandaar. De verzanding creëer jij dus zelf hier.

@ univers. :post:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

gusteman

Re: Juncker wil meer Europa, maar wil Europa dat wel?

Bericht door gusteman » 16 sep 2017, 16:44

univers schreef:Vandaar dat je op een forum zit. kan je je ei uitbroeden.
Leuk hè, ja ik heb hier een clubje gevonden dat me op handen draagt ..... zoveel is wel duidelijk, ja.
Daarom ook dat ik me blijf voor de volle honderd procent op al die verschillende onderwerpen gooien.
De waardering die mij daarvoor te beurt valt is met geen woorden te beschrijven en geeft mij telkens weer een boost, motiveert mij onophoudelijk om mij te blijven inzetten voor het clubje. :mrgreen:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Juncker wil meer Europa, maar wil Europa dat wel?

Bericht door univers » 16 sep 2017, 18:28

Goeroe Guus. :mrgreen:

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Juncker wil meer Europa, maar wil Europa dat wel?

Bericht door herman50 » 17 sep 2017, 12:40

heb een vraag, nl wat willen de Engelse nou dan?,uit óf in Bretix,, een stem hebben ze niét gehad deze is door het ´Hogerhuis´ genomen dus hebben ze zich aan te passen ,,,, vreemd is datdan ook democratie? <óf waren ze .....de landsbestuurders.... ergens bang voor??> fijne namiddag nog [wave]
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie