Rutte III gaat beginnen

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: Rutte III gaat beginnen

Bericht door oktagon » 12 okt 2017, 21:21

1.De Franse revolutie met Napoleon;tijdens die revolutie en de gevoerde oorlogen vielen tienduizenden doden,vooral bij de terugtocht uit Rusland bij de Beresina in de Oekraine.Toen de revolutie begon waren de leefomstandigheden van de bevolking onder de adel en verdere hooggetitelden,veel slechter dan na ca. 1815."

etc. zie tweede verslag met data uit deze aangepaste met opmerking /vraag van Gusteman

V
V
V
Laatst gewijzigd door oktagon op 12 okt 2017, 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: Rutte III gaat beginnen

Bericht door oktagon » 12 okt 2017, 21:29

Zie Gustemans vraag :Revolutie? Noem eens één echte revolutie (met guillotines of het equivalent ervan) op uit de afgelopen tweehonderd jaar waarvan de bevolking achteraf beter af was dan voorheen.
oktagon schreef:1.De Franse revolutie met Napoleon;tijdens die revolutie en de gevoerde oorlogen vielen tienduizenden doden,vooral bij de terugtocht uit Rusland bij de Beresina in de Oekraine.Toen de revolutie begon waren de leefomstandigheden van de bevolking onder de adel en verdere hooggetitelden,veel slechter dan na ca. 1815.

2. De Russische revolutie met vn.Stalin ( van ca. 1917)tot 1953 met veel ellende,vooral in de Oekraine met onteigening van alle boerenbedrijven en vermoorden van hun eigenaars,hierna enkele generaals met tenslotte Gorbatsjov ( die de Sovjetune ontmantelde ) en eindelijk Jeltsin die Gorbatslov weer aan de kant zette.

Intussen was in de periode Stalin en Hitler een 40-60 miljoen mensen gedood,maar na de val van de Muur in Berlijn heeft de gehele bevolking van geheel Europa,ook in de USA,en div. Afrikaanse staten betere levensomstandigheden gekregen als voor 1917.

Over India en China zal ook wel een positief resultaat uit de bus komen,laat ik aan derden over (periode Ghandi met opstand tegen de Engelsen) en het verdrijven van Tsjang Kai Check met de Kwomintamng en de opkomst van Mao en opvolging door andere 'commies' en de bijbehorende familiegroepen als multimiljonairs (toch wel lid van de CP).

NoordKorea is wrs een van de weinige staten,waar de bevolking tot een vorm van slavernij is gebracht door een Koreaanse familie,die huisvest in Zwitserland en vandaar hun afstammeling Kim j.U. met "belangstelling"volgt.

Voor de Japanse invasie in ca. 1929 had de bevolking van Korea (deel Mandsjoerije) een vrijer,doch wellicht een slechter leven dan in de westerse wereld in dezelfde tijd.
[think]
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

gusteman

Re: Rutte III gaat beginnen

Bericht door gusteman » 13 okt 2017, 08:39

Bedankt voor de reactie, beste Oktagon.
En die onderschrijft mijn opvatting over revolutie:
  • - eerst heb je een (georkestreerde) volksopstand, al dan niet gewapend, die uiteindelijk uitdraait op een (vorm van) burgeroorlog;
    - daarna krijg je een machtsovername door de aanstichters van de opstand;
    - die machtsovername leidt altijd tot een vorm van dictatuur die uiteindelijk overgaat naar meestal een duidelijk omlijnde dictatuur ofwel in enkele zeldzame gevallen leidt tot een vorm van democratie.
In het laatste geval zal die het gevolg zijn van diplomatie en consensus (= samen gaan zitten, praten en zoeken naar raaklijnen in plaats van twistpunten).

Waarmee ik kom tot de vaststelling: wat is het nut van een revolutie om een systeem dat is gebaseerd op consensus omver te werpen om het uiteindelijk dan toch weer te vervangen door ..... een systeem van consensus?

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Rutte III gaat beginnen

Bericht door univers » 13 okt 2017, 08:47

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: Rutte III gaat beginnen

Bericht door gusteman » 13 okt 2017, 13:51

Leuk plaatje, beste univers: een cirkelredenering in een neerwaartse spiraal met licht aan het einde van de tunnel ..... maar WAT bedoel je er eigenlijk mee?

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Rutte III gaat beginnen

Bericht door Osiris » 13 okt 2017, 15:24

Tunnelvisie ??

De frustraties en onmacht komen boven tijdens zonnestormen en zie ik zelf zeker niet als bewustzijnssprong, vandaar dat ik op zulke momenten graag koppen zou willen zien rollen bij de enkelen die het voor miljoenen verzieken.
Ben ook geen heilige..... heb zo ook mijn negatieve momenten.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Rutte III gaat beginnen

Bericht door Osiris » 13 okt 2017, 15:39

En vóór dat je roeptoetert miljoenen ??
Ja miljoenen.
Onder de modaalgrens ; 900.000 in de bijstand, 400.000 in de ww, wie weet hoeveel in WAO, met AOW en kleinpensioen en dan heb ik het nog niet eens over de werkenden onder die modaalgrens.
En dat met 17 miljoen Nederlanders.
Dankzij Rutte ( hell ) III gaan deze wederom het gelag van BV Nederland betalen ten behoeve van de rijkere lagen daarboven.

Ach bekijk het ook maar,ga de sauna opzoeken...beter voor m'n gemoedsrust. *1* [wave]
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

gusteman

Re: Rutte III gaat beginnen

Bericht door gusteman » 13 okt 2017, 20:06

Osiris schreef:Tunnelvisie ??
Dat zou het natuurlijk ook kunnen zijn; afwachten dus tot univers de onzekerheid wegneemt.
Osiris schreef:De frustraties en onmacht komen boven tijdens zonnestormen en zie ik zelf zeker niet als bewustzijnssprong, vandaar dat ik op zulke momenten graag koppen zou willen zien rollen bij de enkelen die het voor miljoenen verzieken.
Och ja, je weet hoe ik hierover denk, beste Osiris: een samenloop van omstandigheden, gewoon toeval.
Osiris schreef:Ben ook geen heilige..... heb zo ook mijn negatieve momenten.
Wie niet, beste Osiris, we hebben allemaal zo onze momenten waarop het lontje wat korter is dan anders.
Jij wijt dat bij jezelf aan zonnestormen terwijl ik dat heb op andere momenten en die zonnestormen mij absoluut niet raken.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1551
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Rutte III gaat beginnen

Bericht door Kristof Piessens » 15 okt 2017, 09:51

Even inzomen om vormen van bestuur, ik weet alleen dat het onbegonnen werk is om controle en macht samen te gebruiken, het punt van aanvaarden dat het een of het ander is, laat staan samen, in een democratie heb je het over de overtuiging van de partijen naar de burger toe om voor deze of deze partij te stemmen, niet dat de meerderheid (het volk) beslist wat het gaat worden, in de terminologie is het volk alleen maar bezig de ene partij of de andere tegen elkaar op te wegen door middel van afstraffen of ophemelen omdat de vastgestelde beloftes tijdens/na de verkiezingen zijn omgezet in daden of niet, moeilijk te begrijpen maar de manier waarom een democratie werkt zet centraal het kiessysteem en niet de mens die over een stem beschikt waarmee het systeem beïnvloed wordt, en dat helpt weinig tot niet, het gaat er uiteindelijk om om de stemmen te winnen of verliezen van de kiezers het volk....weinig democratisch te noemen hoor, wie bescherm je op deze manier dan het meest de burger of het democratisch stemsysteem ?
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gast1

Re: Rutte III gaat beginnen

Bericht door Gast1 » 15 okt 2017, 11:55

gusteman schreef:... terwijl ik dat heb op andere momenten en die zonnestormen mij absoluut niet raken.
Totdat:
https://www.youtube.com/watch?v=vN1SyaSdCeM

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Rutte III gaat beginnen

Bericht door taigitu » 16 okt 2017, 09:57

Jeanine Hennis keert niet terug als minister in het nieuwe kabinet, zo maakte ze zaterdag bekend.

De twee weken geleden afgetreden minister van defensie neemt namens de VVD in de Tweede Kamer plaats.
15-10-2017

Jeanine Hennis nog in Vak K als minister van defensie. De komende jaren zal zij zich aan de
andere kant van de zaal, die van de Tweede Kamerleden, begeven.

Vorige maand zei Hennis nog dat ze verwachtte opnieuw minister te worden.
Buitenlandse Zaken leek haar een mooie post. Die laatste optie werd door haar aftreden als
defensieminister sowieso onwaarschijnlijk. Defensie en Buitenlandse Zaken werken nauw samen
bij militaire missies, en Hennis trad juist af vanwege een dodelijk mortierongeval bij de
uitzending in Mali. De nieuwe minister van buitenlandse zaken zal aanschuiven bij een nog te
houden Kamerdebat over verlenging van de missie tot en met eind 2018.

Hennis zat al in de Kamer van 2010 tot en met 2012. De VVD zag in haar een groot politiek
talent. Als Europarlementariër kwam ze in 2010 op plaats vier van de kandidatenlijst.
Ze haalde toen direct 38.000 voorkeursstemmen binnen. In de Kamer viel Hennis op met
pleidooien voor een meer seculiere overheid. Zo opperde ze de mogelijkheid van een verbod
op religieuze symbolen als hoofddoeken, kruizen en keppeltjes voor baliemedewerkers van
gemeentes. “De kerk is behoorlijk in de staat getreden. Kijk naar confessionele scholen en de
organisatie van de publieke omroep.”

Hennis was ook een uitgesproken tegenstander van ‘weigerambtenaren’ die op religieuze
gronden weigeren mensen van hetzelfde geslacht te trouwen. De coalitie van VVD en CDA trad
hier destijds niet tegen op. Volgens Hennis dreigde dit een symbool te worden van wat de
liberalen moesten opgeven om met de christendemocraten te regeren. Uiteindelijk maakte een
initiatiefwet van D66 in 2014 een einde aan het gedogen van weigerambtenaren.

De politieke status van Hennis bleef groeien. In 2012 haalde ze als nummer zes op de
kandidatenlijst 39.000 voorkeursstemmen, en dit jaar als nummer twee 148.000
voorkeursstemmen. Na een stroeve start leek ook het ministerschap haar goed af te gaan,
maar op het einde moest ze aftreden. De Onderzoeksraad voor Veiligheid trok harde conclusies
over gebrekkig veiligheidsbewustzijn op haar ministerie.

Voor ze haar functie neerlegde ging Hennis wel het debat met de Kamer aan. Ze gaf uitleg
over de foutieve opslag van mortiergranaten, en verdedigde haar ministerie tegen kritiek op de
medische zorg bij de missie in Mali. Door tekst en uitleg te geven was het voor Hennis ook
beter mogelijk weer door te gaan in Den Haag. Maar voor een nieuw ministerschap blijkt het
nog te vroeg.

https://www.trouw.nl/democratie/als-kam ... ~a7a5d0f7/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

gusteman

Re: Rutte III gaat beginnen

Bericht door gusteman » 16 okt 2017, 13:58

Gast1 schreef:
gusteman schreef:... terwijl ik dat heb op andere momenten en die zonnestormen mij absoluut niet raken.
Totdat:
https://www.youtube.com/watch?v=vN1SyaSdCeM
Daar heb ik slechts één antwoord op, beste Pierre: De wetenschap wéét dat ze niet alles weet. Maar het feit dat de wetenschap niet alles weet betekent niet dat je elke lacune naar believen kan invullen met een sprookje naar keuze. :wink:

Gast1

Re: Rutte III gaat beginnen

Bericht door Gast1 » 16 okt 2017, 14:08

En zo is dát beste gusteman, zoals jouw afsluiting dan ook steeds vermeldt.
Echter, of dat wat het filmpje laat zien en wat ik als grap bedoelde, hoeft niet perse als een sprookje of een onmogelijkheid te gelden. :wink:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Rutte III gaat beginnen

Bericht door univers » 16 okt 2017, 18:20

Waarmee ik kom tot de vaststelling: wat is het nut van een revolutie om een systeem dat is gebaseerd op consensus omver te werpen om het uiteindelijk dan toch weer te vervangen door ..... een systeem van consensus?
Afbeelding
Leuk plaatje, beste univers: een cirkelredenering in een neerwaartse spiraal met licht aan het einde van de tunnel .
Niets met het licht te maken, ziet er in mijn ogen anders uit.
Ook geen tunnelvisie.
Het is een spiraal zonder einde.
Je kan ook zeggen, "water naar de zee dragen".
Het blijft zich maar herhalen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Rutte III gaat beginnen

Bericht door Tammy » 28 okt 2017, 03:48

Afbeelding

Daar zijn ze. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Rutte III gaat beginnen

Bericht door univers » 28 okt 2017, 07:15

Staat er nou een kanariepiet tussen? :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Rutte III gaat beginnen

Bericht door Gast1 » 28 okt 2017, 08:19

Yep, een erg klein kanariepietje ... [joker]

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Rutte III gaat beginnen

Bericht door Tammy » 28 okt 2017, 08:47

Ik zie Hollande derde man rechts achteraan staan.
Mijn man zegt dat ik een bril nodig heb , zou niet weten waarom. :roll: :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Rutte III gaat beginnen

Bericht door univers » 28 okt 2017, 09:16

Lijkt een beetje op een Italiaanse schone. :mrgreen:

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Rutte III gaat beginnen

Bericht door Tammy » 28 okt 2017, 09:25

Aangezien ik er niet meer als een Italiaanse schone uit zie ga ik meteen die bril halen. [joker]

Bedankt Univers ! :loveU: :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie