Komt er straks een einde aan de zomertijd?

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gast1

Re: Komt er straks een einde aan de zomertijd?

Bericht door Gast1 » 26 mar 2018, 08:26

Fenna schreef:
25 mar 2018, 22:54
Mag van mij ook het hele jaar zomertijd zijn. ;P!


:post:

Bert van der Spek heeft het geheel bij het juiste eind.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Komt er straks een einde aan de zomertijd?

Bericht door herman50 » 26 mar 2018, 09:59

;P! totaal mee eens .... lekker lang licht gisteravond , ;P! ;P! nog een fijne [wave]
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Komt er straks een einde aan de zomertijd?

Bericht door herman50 » 31 aug 2018, 13:09

oh nee he gaan we dat gezeik weer krijge de zomertijd die moeite om de klok een uur terug te zetten, meer aanrandingen en zelfmoorden....wat hebben we dan gehad de laatste tijd met al die moorden en metoo?? niet lulle maar poetse, ver..... gewoon doen doe je gek genoeg fijne dag nog
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80368
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Komt er straks een einde aan de zomertijd?

Bericht door Tammy » 31 aug 2018, 14:13

Ja ze zijn er weeeeer over aan het vergaderen:

https://www.ad.nl/buitenland/europese-c ... ~af8aa1a4/

Het zal me een worst wezen. :mrgreen:

Afbeelding

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Komt er straks een einde aan de zomertijd?

Bericht door herman50 » 01 sep 2018, 07:19

las gisteren dat de meerderheid van de Europeanen tegen de zomertijd was. heb nooit wat gehoord? of was dat een speciaal soort mensen kan van mij gewoon blijven
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80368
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Komt er straks een einde aan de zomertijd?

Bericht door Tammy » 01 sep 2018, 07:32

Mij word ook nooit iets gevraagd Herman50. :mrgreen:
Vaak vraag ik me af of die procenten kloppen.
Eerlijk gezegd denk ik dat ze maar wat zeggen of tenminste een veel te kleine groep vragen bijvoorbeeld 1000 mensen op een bevolking van miljoenen.
Vind ik nooit representatief.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Komt er straks een einde aan de zomertijd?

Bericht door herman50 » 01 sep 2018, 09:29

Tammy schreef:
01 sep 2018, 07:32
Mij word ook nooit iets gevraagd Herman50. :mrgreen:
Vaak vraag ik me af of die procenten kloppen.
Eerlijk gezegd denk ik dat ze maar wat zeggen of tenminste een veel te kleine groep vragen bijvoorbeeld 1000 mensen op een bevolking van miljoenen.
Vind ik nooit representatief.
kan ik me ook zo over opwinden als hier iets word gedaan ,de grote meerderheid van de Rotterdammers......hehe ik ben er ook een en niemand heeft in mijn leven ooit iets gevraagd dus idd het zal een uitgelezen groep zijn die uitmaakt wat er gebeurt [wave]
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Komt er straks een einde aan de zomertijd?

Bericht door herman50 » 01 sep 2018, 09:37

nee nu is uit een enquete gebleken dat 4,6miljoen Europeanen voor de -huidige- tijd is,, wat zouden de voordelen zijn om de zomertijd nou als je afgelopen zomer effe bekijkt en hoeveel er om ig gegaan lijkt me die tijd toch mooi meegenomen, wat te denken van het zwembad hier, elke avond barstens vol , tot 9uur sávonds dan nog effe een terras pikke ,,,,,, moet je niet doen met een wintertijd een vol uur verlies is het dan ,, maarja zoals een bron (?) zegt eer dat alle landen op een lijn zitten kan het nog jaren duren ... maar ja het zal mijn tijd wel uitdienen .iutspraak van m´n opa
he fijne dag nog
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80368
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Komt er straks een einde aan de zomertijd?

Bericht door Tammy » 01 sep 2018, 12:02

Herman50 schreef :
kan ik me ook zo over opwinden als hier iets word gedaan ,de grote meerderheid van de Rotterdammers......hehe ik ben er ook een en niemand heeft in mijn leven ooit iets gevraagd dus idd het zal een uitgelezen groep zijn die uitmaakt wat er gebeurt
Ja volgens mij ook.
Ik heb het trouwens niet zo op polls en enquêtes, ergens bekruipt mij een gevoel dat het niet echt helemaal eerlijk gaat.
En ik vind een paar duizend mensen bijvoorbeeld vragen voor iets niet representatief voor een hele bevolking van een land.
Maar ik zal denk ik niet de enigste zijn die zo denkt.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Komt er straks een einde aan de zomertijd?

Bericht door univers » 01 sep 2018, 12:13

nee nu is uit een enquete gebleken dat 4,6miljoen Europeanen voor de -huidige- tijd is,,
Van de 741,4 miljoen in 2016, die tellen niet mee.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Komt er straks een einde aan de zomertijd?

Bericht door herman50 » 07 sep 2018, 07:43

nou we zitten geloof ik al in de herfst keje nagaan nieteens de klok verzet , fijne dag nog ...

Afbeelding ;)
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Komt er straks een einde aan de zomertijd?

Bericht door herman50 » 12 sep 2018, 11:07

oke weet je wat wel uur // geen uur ....dus dan gaan we een half uur terug .. opgelost ;)

EU-parlement

"De tijd dringt", zei de Luxemburger. Hij hoopt dat het EU-parlement en de Europese Raad het ermee eens zijn.
'De mensen willen het'

Twee weken geleden werd bekend dat de Europese Commissie zo snel mogelijk een eind wil maken aan het verzetten van de klok in Europa. Wat commissievoorzitter Jean-Claude Juncker betreft gaat Europa leven volgens de huidige zomertijd. "De mensen willen het, wij doen het", zei hij.

De Luxemburger baseerde zich op een enquête onder miljoenen Europeanen. Een meerderheid van 80 procent blijkt voor afschaffing te zijn. <<<<was ikke niet bij hoor
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80368
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Komt er straks een einde aan de zomertijd?

Bericht door Tammy » 16 okt 2018, 08:42

Tweede Kamer in dubio over zomer- of wintertijd.

De Tweede Kamer weet zich geen raad met afschaffing van de zomer- of wintertijd. Brussel wil dat we een keuze maken, maar in Den Haag twijfelen politici nog volop. Terwijl de knoop al heel snel moet worden doorgehakt.

CDA-coryfee en Europarlementariër Annie Schreijer was eind augustus nog door het dolle heen. Trots reageerde ze op het nieuws dat de Europese Commissie een streep wil zetten door het halfjaarlijkse verzetten van de klok. Daar maakte ze zich al jaren hard voor. Vooral haar eigen achterban – de boeren – zat hier op te wachten.

Maar nu zit haar partij met een probleem. ,,We zijn er nog niet uit”, zegt een woordvoerder van het CDA in de Tweede Kamer. Houdt Nederland de zomertijd aan als vaste tijd, of toch de wintertijd? Of houden we liever alles bij het oude, en blijven we gewoon de klok verzetten? ,,Onze fractie moet hierover nog een keuze maken”, aldus de woordvoerder.

Besluit.

Brussel is onverbiddelijk: alle lidstaten moet uiterlijk eind deze maand een besluit nemen. In theorie is het mogelijk dat een deel van de landen voor de zomertijd kiest, terwijl een ander deel de wintertijd aanhoudt.
,,Dat is heel onwenselijk”, zegt VVD-Kamerlid Jan Middendorp. ,,Ik kan mij voorstellen dat we kiezen voor één tijd, maar daarbij moeten we voorkomen dat we ineens twee uur tijdsverschil hebben met Londen of een uur met Berlijn.” De VVD heeft nog geen voorkeur voor zomer- of wintertijd uitgesproken, geeft Middendorp aan. Dat geldt ook voor regeringspartij D66, dat het wel belangrijk vindt dat ‘het geen ratjetoe wordt aan tijden binnen de Europese Unie’.

De politici hakken nog geen knoop door. Dat heeft er waarschijnlijk mee te maken dat Nederland tot op het bot verdeeld is. Uit een peiling van Maurice de Hond, van afgelopen weekend, blijkt dat 44 procent van de Nederlanders een voorkeur heeft voor de zomertijd als vaste tijd, terwijl 38 procent de wintertijd verkiest.

Langer licht.

Kiezen voor de zomertijd betekent dat het in de zomer ’s avonds langer licht blijft, maar dat het diep in de wintermaanden wel tot tien uur ’s ochtends kan duren voordat het licht wordt. ,,Zelfs binnen mijn eigen fractie wordt er verschillend over gedacht”, zegt SP-Kamerlid Ronald van Raak. Hij wil dat de bevolking een keuze maakt en pleit daarom voor een referendum.

,,Je hebt experts die zeggen: ga voor de wintertijd, en je hebt experts die zeggen: ga voor de zomertijd”, laat een woordvoerder van GroenLinks weten. ,,Wij vinden het vooral belangrijk dat er geen tijdsverschillen met buurlanden ontstaan.”
Alleen de PvdA is kraakhelder. Die partij wil dat er helemaal niets verandert. ,,Dit systeem is niet voor niets ooit bedacht”, zegt PvdA’er Attje Kuiken. ,,Laten we het houden zoals het is.”

Het kabinet maakt waarschijnlijk eind deze week een keuze. Zonder referendum, maar wel na een eigen enquête onder een kleine groep Nederlanders. Volgens een woordvoerder van het ministerie van Binnenlandse Zaken is die peiling nu nog aan de gang.
De ChristenUnie wil dat het halfjaarlijkse verzetten van de klok stopt. ,,Omdat we weten dat de biologische klok van mensen daardoor verstoord raakt”, zegt CU-Kamerlid Stieneke van der Graaf. ,,Maar of je de zomer- of de wintertijd kiest, vind ik een lastige. Laten we vooral kijken naar wat onze buurlanden doen."

BRON.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Eind van de maand weten we het want dan wilt Junckertje het weten. :mrgreen:
Dan weten we ook waar de andere landen voor kiezen, dus kan het zomaar zijn dat bij onze buurlanden de klok heel anders staat dan bij ons.
Wat een visie heeft Juncker toch , die kunnen we echt niet missen met zijn intelligentie. :rolfl:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Komt er straks een einde aan de zomertijd?

Bericht door Fenna » 16 okt 2018, 09:18

Zonder referendum, maar wel na een eigen enquête onder een kleine groep Nederlanders.
Het zal mij niet verbazen dat de "kleine groep Nederlanders" vriendjes van de dames en heren politici en bobo's uit het bedrijfsleven zijn .
De bevolking word wederom uitgesloten, dat is in hun ogen stemvee en zijn alleen maar goed voor de verkiezingen om ze op het pluche te zetten en daarna willen ze niets meer van ze horen want dan is het volk alleen maar lastig.
Het zal mij niet verbazen dat het wintertijd word, omdat dit voor het bedrijfsleven het gunstigste is én, ook al is het marginaal, de stroom en gasrekening zal hoger uitvallen en dan met name het stroom omdat je zeven maanden lang (huidige zomertijd) een uur eerder het licht aan moet doen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Komt er straks een einde aan de zomertijd?

Bericht door herman50 » 16 okt 2018, 09:53

dat vind ik ook zo´n heerlijke dooddoener ,,,het oplopen van de electriek, -gas is nog te bezien als we dat houden- ik heb zo´n donkerbruin vermoeden dat die toch wel zou oplopen , wat te denken van alle electro tegenwoordig in huis, alles moet worden opgeladen dus moet je ........ stroom gebruiken en dat is niet alleen in die dagen/maanden da´s gewoon het hele jaar door , kijk dat mensen er ziek van worden kan ik begrijpen , dat gelul over zomer wintertijd komt je je strot uit
maar ook ik ben niet benadert door Europa óf Nederland voor een enquête ,, maar ben ook maar gewone jan met de korte achternaam ,, moet er niet aan denken als je moet werken ik/wij begonnen om half 8 s óchtends dus nou zou dat pikkedonker zijn, heb net gekeken voor opkomst van de zo precies 09uur 34min!. ,,,, das toch te gek voor woorden ...<hoewel lichtreclame mag ook niet meer dus ...>
nee we zullen ons wéér moeten schikken aan een klein groepje helaas fijne dag nog :peace:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Komt er straks een einde aan de zomertijd?

Bericht door herman50 » 16 okt 2018, 09:57

dat vind ik ook zo´n heerlijke dooddoener ,,,het oplopen van de electriek, -gas is nog te bezien als we dat houden- ik heb zo´n donkerbruin vermoeden dat die toch wel zou oplopen , wat te denken van alle electro tegenwoordig in huis, alles moet worden opgeladen dus moet je ........ stroom gebruiken en dat is niet alleen in die dagen/maanden da´s gewoon het hele jaar door , kijk dat mensen er ziek van worden kan ik begrijpen , dat gelul over zomer wintertijd komt je je strot uit
maar ook ik ben net benadert door Europa voor een enqette ,, maar ben ook maar gewone jan met de korte achternaam ,, moet er niet aan denken als je moet werken ik/wij begonnen om half 8 sóchtends dus nou zou dat pikkedonker zijn, heb net gekeken voor opkomst van de zo precies 09uur 34min. ,,,, d
alles van waarde is weerloos

gusteman

Re: Komt er straks een einde aan de zomertijd?

Bericht door gusteman » 16 okt 2018, 13:05

Fenna schreef:
16 okt 2018, 09:18
... omdat je zeven maanden lang (huidige zomertijd) een uur eerder het licht aan moet doen.
Maar dan kan je het 's morgens ook een uur eerder uit doen, tenminste als je deze denkpiste volgt.

Maar dat klopt natuurlijk niet: het invallen van de duisternis, en dus het ermee gepaard gaande aandoen van het licht, is een variërend gebeuren wat een golfpatroon volgt.
Dus zal ook het tijdstip van het aan (of uit) knippen van dat licht hetzelfde golfpatroon volgen.

Als het winteruur zou aangehouden worden zal je beleven dat in de late lente, de zomer en de vroege herfst de dierenwereld zal ontwaken tussen 3u 's nachts en 5u 's ochtends.
Voor stadsmensen betekent dit niks, maar op het platteland kan je er donder op zeggen dat de haan van de buurman jou om 3u wakker kraait. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80368
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Komt er straks een einde aan de zomertijd?

Bericht door Tammy » 16 okt 2018, 13:19

Wat wilt Belgie het liefst Gusteman en jij ?

Want we mogen allemaal zelf kiezen van meneer Juncker. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Komt er straks een einde aan de zomertijd?

Bericht door herman50 » 16 okt 2018, 13:49

zomer wintertijd
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80368
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Komt er straks een einde aan de zomertijd?

Bericht door Tammy » 16 okt 2018, 13:54

Aha jij wilt dus dat er niks veranderd Herman50. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie