MH17 de doofpotdeal

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: MH17 de doofpotdeal

Bericht door Witte wel » 14 okt 2018, 00:50

Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

gusteman

Re: MH17 de doofpotdeal

Bericht door gusteman » 14 okt 2018, 09:54

Op slechts 2:15 in de video zie je al erbarmelijk slecht gephotoshopte documenten.

Komaan zeg, moeten we dat nu echt ernstig nemen?
Dit heeft zoooooooo'n enorm Sovjet stempel dat het ronduit belachelijk is.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: MH17 de doofpotdeal

Bericht door Osiris » 14 okt 2018, 10:09

Witte wel schreef:
14 okt 2018, 00:50
:post: Witte .
Helaas blijven velen de 'officiele' gemanipuleerde kanalen geloven,maakt niet uit wat je aan bewijslasten aanvoert.
Zij verkiezen het bord voor hun kop zo groot als een blok huizen.
En dat geldt voor veel dingen die de wereld over gaan.

Rusland zal ten allen tijden doelbewust als zondebok aangewezen worden in tal van zaken, in lijn met een specifieke agenda.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: MH17 de doofpotdeal

Bericht door Witte wel » 14 okt 2018, 10:37

Het is zorgelijk te noemen dat nu nog steeds een intelligent deel van de samenleving de ogen nog gesloten heeft of gesloten houdt. Voor mij was het al vrij snel duidelijk dat Rusland hier voor op zou moeten draaien.
Waar is tekst en uitleg vanuit Oekraïne? Waarom krijgt het volk geen inzage in rapporten?
Staatsgeheim, :rolfl:
Moet ik geloofwaardigheid hechten aan een zodanig verduisterd verhaal waarmee Nederland komt waarvan details achter gehouden worden. Ik begrijp ook wel dat niet alle informatie gunstig is te delen met het volk maar hier wordt bewust een scherm voor gehouden. Alle aangedragen informatie vanuit Rusland mag ingezien worden en op echtheid gecontroleerd worden. Het JIT krijgt volledige inzage en medewerking. En dan nog wordt een verhaal geloofd wat voortkomt uit een team waar een potentiële dader in is opgenomen. De helderheid van de mensheid is behoorlijk aan het afnemen kan men constateren.
Maar als Rusland hierover in dialoog wil gaan staan de kranten meteen vol met berichten dat Rusland wil komen onderhandelen en de schuld in de schoenen van Oekraïne wil schuiven. Dat zijn de voorberichten die door de media het volk worden opgedrongen. Manipulatie van denkpistes.
Als de bewijslast zo onbetrouwbaar zou zijn dan zou Rusland toch volledig op hun bek gaan. Dacht je dat Rusland hierop zit te wachten.
Men weet verdraaid goed wie de daders zijn van deze aanslag. Het wordt alleen steeds moeilijker de waarheid te blijven verstoppen.
De bedoeling was mogelijk hetzelfde als bij het WTC, om de werkelijke daders voor eeuwig af te schermen. Echter Rusland is ietsje moderner en hoger ontwikkeld dan men dacht dus die truc het volk te misleiden zal hier niet lukken. Het westen is aan het vastlopen blijkt.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: MH17 de doofpotdeal

Bericht door Fenna » 14 okt 2018, 12:32

Oekraïne moet bij Europa komen en zal onder alle omstandigheden uit de wind gehouden worden.
Russen zijn niet heilig, maar ze krijgen nu ook overal de schuld van terecht of onterecht de Rus moet het gedaan hebben.
Het verhaal over de vier Russische spionnen die laatst zijn opgepakt en dan het halleluja verhaal van de AIVD trek ik ook in twijfel.
De AIVD zou een tipje van de sluier over hun werkwijze oplichten.
No way.
Die geven niets bloot van hun werkwijze.
Dit verhaal past precies in het plaatje van het MH17 verhaal van Rusland bashen.
Het zouden trouwens ook wel heel onnozele spionnen zijn geweest die zich zo gemakkelijk lieten pakken.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: MH17 de doofpotdeal

Bericht door Witte wel » 14 okt 2018, 13:38

Minister Ank Bijleveld van Defensie spreekt uit dat we in een cyberoorlog met Rusland zijn verwikkeld geraakt.
:rolfl:
Het wordt met de dag gekker.

"Men probeert op allerlei manieren ook in ons normale dagelijks leven, in onze democratie invloed te hebben", "Het is echt gevaarlijk wat de Russen doen", zegt zij.
Die is helemaal van de pot af gerukt.

Welke natie, land, regering, organisatie oefent het meeste invloed uit op ons en Europa. Denk dat de VS vooraan staat maar ja, die zijn geen "vijand" van ons.
Wie dan wel?
De door hen aangedragen partijen en wij nemen dat gewoon aan als betrouwbaar. En dat blijft aangevoerd worden of dat het nu waar of onwaar is, na een tijd geloofd men het gewoon en is het waar.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: MH17 de doofpotdeal

Bericht door Fenna » 14 okt 2018, 15:10

Witte wel schreef:
14 okt 2018, 13:38

Welke natie, land, regering, organisatie oefent het meeste invloed uit op ons en Europa. Denk dat de VS vooraan staat maar ja, die zijn geen "vijand" van ons.
Wie dan wel?
De door hen aangedragen partijen en wij nemen dat gewoon aan als betrouwbaar. En dat blijft aangevoerd worden of dat het nu waar of onwaar is, na een tijd geloofd men het gewoon en is het waar.
Juist. ;P!

Als men de leugen maar vaak genoeg herhaald gaan mensen er vanzelf in geloven.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: MH17 de doofpotdeal

Bericht door Fenna » 14 okt 2018, 15:17

Misschien een Russische spionnen duif??? :mrgreen:

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/199959/V ... sselkanaal
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: MH17 de doofpotdeal

Bericht door Fenna » 16 jan 2019, 11:32

Wat valt er te verzwijgen?

Raad van State: Rutte hoeft verslagen over MH17 niet openbaar te maken https://www.nu.nl/politiek/5686805/raad ... maken.html (via @NUnl)
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: MH17 de doofpotdeal

Bericht door Osiris » 16 jan 2019, 18:37

Fenna schreef:
16 jan 2019, 11:32
Wat valt er te verzwijgen?

Raad van State: Rutte hoeft verslagen over MH17 niet openbaar te maken https://www.nu.nl/politiek/5686805/raad ... maken.html (via @NUnl)
Alle leugens.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: MH17 de doofpotdeal

Bericht door Fenna » 16 jan 2019, 20:19

Precies.
Die zaak stinkt van begin af.
Rusland moet en zal de kwaaie pier zijn en Oekraïne het onschuldige lammetje, maar ze kunnen het niet hard krijgen dat de Russen schuldig zijn.
Oekraïne mag niets op het blazoen hebben omdat het bij Europa moet.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: MH17 de doofpotdeal

Bericht door univers » 16 jan 2019, 22:46

Rusland is het rijkste land met mineralen. 1+1=2
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: MH17 de doofpotdeal

Bericht door Berjan » 17 jan 2019, 15:25

Fenna schreef:
16 jan 2019, 20:19
Precies.
Die zaak stinkt van begin af.
Rusland moet en zal de kwaaie pier zijn en Oekraïne het onschuldige lammetje, maar ze kunnen het niet hard krijgen dat de Russen schuldig zijn.
Oekraïne mag niets op het blazoen hebben omdat het bij Europa moet.
Zo kennen we er nog meer. Zo zeggen de creationisten "het is niet bewezen dat evolutie bestaat want er zijn wetenschappers die dit ontkennen". Dat die wetenschappers ook creationisten zijn wordt er niet bijgezegd.
De enige namelijk die ontkennen dat Rusland er mee te maken heeft is Rusland zelf, plus die trollen die ze inzetten. De Russische oppositie daarentegen, de onafhankelijke media hebben allang toegegeven dat Rusland hier een vinger in de pap heeft gehad.
En wat dacht je van Bellingcat, een groep nerds die toegang heeft tot openbare informatie en al veel langer tot de conclusie was gekomen dat het ging om een Russische bukraket?
Vroeger was ik ook sceptisch over die groep, totdat ik de docu zag en het waren betrouwbare mensen die de waarheid boven tafel willen krijgen. Welke waarheid dan ook.

Voor mij is het gewoon heel logisch gegaan:

Russische soldaten hielpen de pro russische rebellen. Volgens Putin deden ze dit op vrijwillige basis, maar volgens mij had Putin het ook hierin voor het zeggen. Ze wilden een oekrains vliegtuig neerhalen. Dit "deden" ze ook, en hebben ze online gezet. Vervolgens bleek het te gaan om de MH-17 en de online post werd weggehaald. Vervolgens hebben ze de bukraket weer terug Rusland in gereden, en hoopten ze dat niemand dit doorhad. Maar dat die Russische soldaten op facebook vertelden wat ze deden, en vooral de moeders en vrouwen van die soldaten waren ze vergeten. Zo is Bellingcat tenslotte aan hun info gekomen.
En Putin ontkent altijd als hij iets verkeerd gedaan heeft en wijst dan naar anderen.

https://www.bellingcat.com/news/uk-and- ... ars-later/

Als je hier kijkt zul je wel meer informatie tegenkomen. Allemaal wijzen ze op Rusland. En of Rusland die nou expres deed of niet, ze zijn toch schuldig. Helaas heeft Putin de ballen niet gehad om schuld te erkennen en de schuldigen over te leveren aan Nederland. Of zelf te straffen, dat kunnen ze nog beter. En als je eenmaal gelogen hebt moet je dit volhouden tot in het graf.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: MH17 de doofpotdeal

Bericht door Osiris » 17 jan 2019, 19:08

Berjan schreef:
17 jan 2019, 15:25
En als je eenmaal gelogen hebt moet je dit volhouden tot in het graf.
Precies wat Rutte, JIT en Bellingcat dus zullen doen, vandaar dat er niets naar buiten komt,
wat door anderen geverifieerd zou kunnen worden als leugens en manipulatie.
Zo word het spelletje gespeeld, alles om Rusland als schuldige aan te kunnen blijven wijzen.

En daar zit ook de elitaire deep state groep genaamd Zionisten achter met een specifieke agenda ; wereldoverheersing ( dus ook over Rusland ).....
Maar die bestaan niet volgens jou [doh]
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: MH17 de doofpotdeal

Bericht door Berjan » 17 jan 2019, 19:38

Osiris schreef:
17 jan 2019, 19:08
Berjan schreef:
17 jan 2019, 15:25
En als je eenmaal gelogen hebt moet je dit volhouden tot in het graf.
Precies wat Rutte, JIT en Bellingcat dus zullen doen, vandaar dat er niets naar buiten komt,
wat door anderen geverifieerd zou kunnen worden als leugens en manipulatie.
Zo word het spelletje gespeeld, alles om Rusland als schuldige aan te kunnen blijven wijzen.

En daar zit ook de elitaire deep state groep genaamd Zionisten achter met een specifieke agenda ; wereldoverheersing ( dus ook over Rusland ).....
Maar die bestaan niet volgens jou [doh]
Ach kerel, jij gelooft ook alles. Nu haal je de zogenaamde zionisten weer tevoorschijn. Als die dadelijk zijn uitgespeeld dan geloof je in de VM als de elite.
Alles om Rusland vrij te pleiten van ook maar enige schuld.
Terwijl iedereen weet dat Rusland hoax na hoax de wereld in gooit, dat ze trollenfabrieken hebben, dat ze aan massamedia manipulatie doen...
Liever een groot complot dan 1 schuldige.
Zoals mensen niet geloven dat JFK door 1 iemand vermoord is, dat Volkert van de G de moordenaar is van Pim Fortuyn en dat terroristen niet het WTC ingevlogen zijn maar dat dit van binnenuit gebeurd is.

Het idee van de zionisten is een antisemitisch complotje, ooit bedacht door de Russische geheime dienst (protocollen van Sion, rings een belletje?). En dit wordt nu steeds naar voren gebracht om Putin vrij te pleiten. Een man die mensen opsluit die zijn politieke tegenstander zijn, die een schijndemocratie erop na houdt door allerlei pionnen naar voren te schuiven "waar men op kan stemmen". Die tegen homo's, lesbiennes en transgenders is.

Eigenlijk zijn jullie net zo dom als de mensen die met bewijzen in de hand (DNA, geen alibi en wel een motief) niet geloven dat de beschuldigde de dader is. En die dan komen met "allemaal een complot tegen de beschuldigde".


Dit vind ik wel een goede:
Wie te geloven over MH17? Onderzoeksteam en Facebooker Conny spreken elkaar tegen

Het blijft ontzettend moeilijk om te bepalen wie je moet geloven

24 mei 2018 door Rudolf Julius

Wat is er gebeurd met de MH17? Het blijft ontzettend moeilijk om te bepalen wie je moet geloven. Volgens het internationale onderzoeksteam (JIT) was de raket die het toestel neerhaalde afkomstig van de 53e brigade van de Russische strijdkrachten. Die conclusie gaat echter lijnrecht in tegen de bevindingen van Facebook-gebruiker Conny.

Volgens Conny zit niet Rusland, maar de Oekraïense vriendjes van Rutte en de CIA achter de ramp. Zij stelt dat er sprake is van anti-Ruslandpropaganda die door sheeple als zoete koek geslikt wordt en dat Poetin toch wel de schuld krijgt, terwijl het vliegtuig al vol lijken lag toen het neerstortte.

Zo. Dat is een totaal andere conclusie dan die van het JIT, dat gedetailleerd aantoont hoe een konvooi van de Russische strijdkrachten de fatale Buk-raket in de dagen voor de ramp van Koersk naar de Oekraïense grens bracht.

Hoe moeten wij als leken nu weten wie de waarheid spreekt? Het JIT beschikt over een flink dossier met bewijsmateriaal, maar Conny’s comment kreeg 7 likes. Zeg het maar…
Bron: Speld.nl

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: MH17 de doofpotdeal

Bericht door univers » 17 jan 2019, 19:46

Berjan ji weet alles.
Waarom mag het niet gepubliceerd worden.
Waarom mogen de nabestaanden niet weten wat er is gebeurd.
Ik wacht vol spanning op je antwoord.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: MH17 de doofpotdeal

Bericht door Berjan » 17 jan 2019, 21:14

univers schreef:
17 jan 2019, 19:46
Berjan ji weet alles.
Waarom mag het niet gepubliceerd worden.
Waarom mogen de nabestaanden niet weten wat er is gebeurd.
Ik wacht vol spanning op je antwoord.
Ik weet niet wat het is met mensen alhier. Maar ze kunnen niet lezen of ze willen niet lezen.
Alleen de vergaderingen die er omtrent MH7 gehouden zijn moesten van RTLnieuws openbaar gemaakt worden. Dit heeft met de nabestaanden niks te maken, en ook niet met de schuldvraag.
"Aan informanten is vertrouwelijkheid toegezegd, zodat zij zonder terughoudendheid kunnen verklaren", oordeelt de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. "Het goed functioneren van het openbaar bestuur wordt geschaad als dat niet meer zou kunnen."
en


Volgens de Raad van State heeft Rutte in eerdere procedures veel documenten over de ramp verstrekt.

Het ministerie van Algemene Zaken weigerde eerder de documenten openbaar te maken, omdat dit de relatie van Nederland met andere landen zou kunnen schaden. Daarnaast zouden de stukken persoonlijke opvattingen van betrokkenen bevatten.
Hier zit geen woord chinees bij, voor de goede verstaander. Er is al genoeg naar buiten gekomen, en men wil vrijelijk over zaken kunnen praten. In het BL (buitenland) zijn ze ook niet scheutig met dit soort informatie. Als jullie iets willen weten ga je toch verder onderzoek doen? Bij Bellingcat bijvoorbeeld, of bij het JIT. Staat genoeg informatie over de zaken op internet.
Jullie hoeven niet om elke scheet een complottheorie te geloven.

Jullie zouden je hier heel goed gaan vermaken, vrees ik :

https://www.ninefornews.nl/rutte-houdt- ... 7-doofpot/

Eigenlijk belachelijk dat mensen de Russen eerder geloven dan de rest van de Wereld. Die Putin lacht zich werkelijk een ongeluk. Van alles doen, en als hij dan wordt aangepakt roepen "ze zijn allemaal tegen mij, ze willen gewoon ruzie met Rusland, ween ween".
Berjan ji weet alles.
Die vind ik overigens geen goede insinuatie. Alsof ik doe alsof ik alles weet, en de mensen die van alles roepen zonder bewijs doen dat niet? ik geef mijn linkse mening, als dat niet mag schiet mij maar lek.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: MH17 de doofpotdeal

Bericht door univers » 17 jan 2019, 22:43

Je lult er weer lekker omheen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: MH17 de doofpotdeal

Bericht door Gast1 » 18 jan 2019, 06:37

Berjan schreef:
17 jan 2019, 21:14
Ik weet niet wat het is met mensen alhier. Maar ze kunnen niet lezen of ze willen niet lezen.
Los van alles, maar hierin ga ik gedeeltelijk mee.
Er zijn mensen alhier die wel degelijk lezen en ook goed lezen, ik zou beslist niet generaliseren.
Ergo, er zijn er die heel goed lezen -en zelfs tussen de regeltjes door- maar die niet weten hoe ze er op willen, kunnen of moeten reageren.
Doen ze dat dan toch, dan valt het boek weer geheel open en zonder woorden lees je dan weer veel van het karakter van iemand.

Het fenomeen echter dat er erg veel mensen zijn die niet lezen of niet willen lezen of ... kunnen lezen, geldt niet enkel hier. "nee

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: MH17 de doofpotdeal

Bericht door univers » 18 jan 2019, 08:24

Doen ze dat dan toch, dan valt het boek weer geheel open en zonder woorden lees je dan weer veel van het karakter van iemand.
Je schrijft het zelf, je past precies in het plaatje.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie