Naam van Anne Frank op Duitse trein is pijnlijk'

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gast1

Re: Naam van Anne Frank op Duitse trein is pijnlijk'

Bericht door Gast1 » 01 nov 2017, 09:14

MetalPig schreef:
Gast1 schreef:Ik heb dat nog nooit van een vrouw vernomen
Precies, je weet het niet.
Leuk geprobeerd, hoor.
Niet geprobeerd, maar geweten en ook nu heb je mijn daaropvolgende zin niet geciteerd.
Waarvan dat jij denkt dat ik die vrouwen lastig val, zou dat een logische reactie van jou zijn wanneer jezelf wél lastig bent gevallen.
Ik weet niet of je een heel mooie vrouw bent, maar ik weet dat je wel een mooie vrouw bent. :wink:

Je kent mij niet en zou je mij kennen dan zou je dat weten.
Verder wil ik het hierbij laten en mogelijk is dat voor jou ook goed om hier mee te stoppen.
Gusteman zou je immers mogelijk niet enkel kunnen nomineren voor de Troll van deze maand, maar ook nog kunnen prijzen in deze. :mrgreen:

Om Tammy vóór te zijn ... on topic please ... [joker]

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Naam van Anne Frank op Duitse trein is pijnlijk'

Bericht door MetalPig » 01 nov 2017, 10:17

Gast1 schreef:
MetalPig schreef:
Gast1 schreef:Ik heb dat nog nooit van een vrouw vernomen
Precies, je weet het niet.
Leuk geprobeerd, hoor.
Niet geprobeerd, maar geweten en ook nu heb je mijn daaropvolgende zin niet geciteerd.
Maakt niet uit. Feit blijft dat jouw gedrag minstens zo tactloos is als jij dat van mij vindt. Het gaat immers om het gedrag *voordat* je weet hoe iemand zal reageren.
Gast1 schreef:Waarvan dat jij denkt dat ik die vrouwen lastig val, zou dat een logische reactie van jou zijn wanneer jezelf wél lastig bent gevallen.
Zou het een onlogische reactie van mij zijn wanneer wanneer ikzelf níet lastig ben gevallen?
Gast1 schreef:Je kent mij niet en zou je mij kennen dan zou je dat weten.
Klopt, ik reageer dan ook niet op wie jij bent, maar op je gedrag zoals je dat zelf beschrijft.

Gast1

Re: Naam van Anne Frank op Duitse trein is pijnlijk'

Bericht door Gast1 » 01 nov 2017, 10:26

Laatste nieuws ...

"We realiseren ons dat initiatieven als deze veelal met goede bedoelingen gebeuren'', aldus de Anne Frank Stichting.
De Duitse spoorwegen beraden zich nog op de kwestie en denken later op de dag(gisteren dus) met een reactie te komen op de commotie.
Ben benieuwd ...

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Naam van Anne Frank op Duitse trein is pijnlijk'

Bericht door Susan » 01 nov 2017, 10:33

Witte wel schreef:Kunnen we niet eens gewoon een punt achter die herdenkingen en holocaust verwijzingen zetten. “Dit mag nooit meer gebeuren”, maar we hebben er blijkbaar nog steeds niets van geleerd.
Er zijn nog steeds Europese landen die boetedoening betalen aan Israël terwijl dit land al jaren bevolkingen uit moord en verdrijft.
Buiten dat, we hebben er dus niets van geleerd want de geschiedenis herhaald zich keer op keer in steeds extremere mate. Wat is de Joodse bevolking meer dan andere bewoners op deze aarde. We zijn al een geruime 70 jaar de slachtoffers aan het herdenken van de tweede wereldoorlog terwijl er al diverse nieuwe oorlogen hebben plaats gevonden of nog actief zijn waar net zulke of gruwelijkere activiteiten plaats vonden en vinden. Even dicht bij de misstanden in voormalig Joegoslavië, de acties in Libië, Syrië, Oekraïne en nog maar niet te vergeten de Vietnam oorlog. Duizenden slachtoffers van verkrachting, martelingen, publieke verbrandingen en executies, afslachting van bevolkingsgroepen.
En we blijven maar door zeveren over de tweede wereldoorlog. Wat was dat toch erg.
Ik heb in de geschiedenisboeken geen foto’s gezien van mensenhoofden die als trofee gespiesd waren op punten van hekwerken, veelvoudige publieke onthoofdingen door strijders uitgevoerd, publieke verbrandingen. Om maar enkele voorbeelden te vernoemen. Ik heb recente gruwelijke beelden gezien uit Oekraïne, Syrië, Libië, maar blijkbaar kent dit geen prioriteit hier aandacht aan te besteden. En je kan wel blijven verwijzen naar wat geweest is en dat als referentie herhaaldelijk te vernoemen en dan in de huidige tijd nog veel gruwelijkere daden te laten gebeuren. Wat heeft het voor zin de tweede wereldoorlog te blijven vernoemen. Is dat dan bedoeld om het hedendaagse te verdoezelen of niet noodzakelijk bespreekbaar te maken. Men staat stil bij het verleden en laat het heden aan zich voorbij gaan.
En dan gaat men een naamkeuze voor een trein linken aan wandaden uit vroeger tijden waar men blijkbaar niets van geleerd heeft.

Mijn vorige avatar gaf dit al goed aan, men steekt de kop in het zand. En ook hier gebeurd dat weer. Een weloverwogen keuze uit een ruim naamaanbod. Niets mis mee.
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten Witte wel, en het Joodse volk is niks meer dan andere volken!
Wat Israël betreft, dat heb ik al eens eerder gezegd, die zijn te lang en te veel ten goede gehouden omdat...dat volk al zoveel geleden had..
terwijl Israël met wat ze aan het doen zijn heel veel boter op hun hoofd hebben en zich zelf misdragen naar anderen.
Lang niet alle (Joods of niet) mensen die de tweede wereldoorlog hebben meegemaakt en daar slachtoffer van zijn, vinden dat alléén de gruwelen van de holocaust het belangrijkste zijn om te herdenken en dat wat er in het heden gebeurd niet of amper telt.
Juist mensen die dat zelf hebben ondervonden, hebben vele jaren vluchtelingen die hier naar toe gekomen zijn geholpen, maar ook waren er mensen die in de verschillende landen zelf die jij noemde, waar nu de meest afschuwelijke dingen gebeuren, daadwerkelijk de handen uit de mouwen gestoken hebben.
Hierdoor de verhalen/daden van dichtbij hoorden en/of gezien hebben, wat soms ook op tv te zien was.
Niks de kop in het zand steken of dat ze op grijze wolken zittend alleen naar eigen leed terug kijken, of dat ze het hedendaagse willen verdoezelen en niet bespreekbaar willen maken en ook niet het heden aan zich voorbij laten gaan.
Ook kunnen de herdenkingen kunnen gewoon blijven én tevens daarbij de vele miljoenen slachtoffers van nu er ook bij gedenken.
Over haar naam op de treinen zetten had ik al gehad, dus dat ga ik niet herhalen.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Naam van Anne Frank op Duitse trein is pijnlijk'

Bericht door Gast1 » 01 nov 2017, 10:39

MetalPig schreef: Feit blijft dat jouw gedrag minstens zo tactloos is als jij dat van mij vindt. Het gaat immers om het gedrag *voordat* je weet hoe iemand zal reageren.
Als je een huilende vrouw aanspreekt met de vraag zoals jij ze stelde, is dat heel iets anders wanneer ik naar een 'heel' mooie vrouw kijk en met een glimlach naar mijn hart grijp.
Je vergelijkt kanaries met walvissen. Jeetje zeg ... :-|

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Naam van Anne Frank op Duitse trein is pijnlijk'

Bericht door Tammy » 01 nov 2017, 11:17

Ontopic a.u.b.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

arde

Bericht door gusteman » 01 nov 2017, 11:23

Witte wel schreef:Dus wat is er nu pijnlijk vraag ik mij af.
Elke ontwikkeling die ingaat tegen wat jij als eerlijk en rechtvaardig beschouwt zal pijnlijk zijn, beste Witte wel.

Je hebt er hier al enkele opgenoemd en ik kan me inbeelden dat er nog heel wat andere zijn ook.

Zoals ik al schreef: het lijkt wel alsof de mensheid meer begaan is met het koesteren van het verleden dan met bouwen aan een toekomst.

Maar goed dat de rest van de planeet er anders tegenaan kijkt; indien dit niet zo was geweest dan was de Aarde nu een dorre, schrale planeet zonder enige vorm van biologisch leven geweest.

__________________
Voor alle duidelijkheid:

- In de eerste zin reageer ik op de vraag van Witte wel; mijn antwoord is dus gericht aan Witte wel en niet bedoeld in algemeenheid, dus niet naar anderen dan Witte wel.
- In de tweede zin verwijs ik naar wat Witte wel heeft opgesomd als bronnen van ellende en maak ik de opmerking dat er, naast wat Witte wel heeft aangestipt, naar mijn mening nog meer bronnen van ellende kunnen bestaan.
- In de derde zin verwijs ik naar een opmerking die ik al eens heb gemaakt hier op het forum; ik herhaal die opmerking, al weze het niet letterlijk, en dat hoeft ook niet zolang de kerngedachte ongeschonden blijft.
- In de vierde zin verwijs ik naar de unieke positie van de mens op de planeet Aarde en het gegeven dat, hoe dieper men gaat bekijken welke de invloed is van de mensheid op deze planeet, hoe beter aan het licht komt dat de mensheid een kanker voor de planeet is.

__________________
P.S.

Behoorlijk belachelijk dat de noodzaak zich aandient om een reactie op een forum te laten volgen door een gedetailleerde uitleg over die reactie; die noodzaak vloeit echter voort uit de vaststelling dat, indien er géén verduidelijking wordt toegevoegd, de reactie zo goed als zeker zal aanleiding geven tot vitten over details waardoor de essentie van het onderwerp naar de achtergrond verschuift.

Daarom wijs ik er nogmaals op dat indien iemand wenst te reageren op één van mijn reacties, en dit niet gaat over de kern van het onderwerp maar veeleer over de trend van of het taalgebruik in mijn reactie, dan volstaat het om dit te doen in het topic dat ik speciaal daarvoor heb geopend: klik op de link in mijn onderschrift.

Tammy is op haar eentje niet in staat om voortdurend als moderator op te treden; dit mag echter ook geen aanleiding zijn om niet te reageren op iets waarvan een lezer denkt of voelt dat het niet correct, eerlijk of waarheidsgetrouw is. Ik heb een alternatief geboden: een apart topic waar dat eventuele ongenoegen kan geuit worden.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Naam van Anne Frank op Duitse trein is pijnlijk'

Bericht door univers » 01 nov 2017, 11:25

Je vergelijkt kanaries met walvissen.
Zit daar dan verschil in ? :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Naam van Anne Frank op Duitse trein is pijnlijk'

Bericht door Gast1 » 01 nov 2017, 21:07

Kanaries zijn meestal geel uni ... :wink:
En on topic maar alweer ...

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Naam van Anne Frank op Duitse trein is pijnlijk'

Bericht door Tammy » 01 nov 2017, 21:15

En nu echt weer ontopic a.u.b.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Naam van Anne Frank op Duitse trein is pijnlijk'

Bericht door Gast1 » 01 nov 2017, 21:16

En dat schreef ik inmiddels voor de derde keer ... :wink:

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Naam van Anne Frank op Duitse trein is pijnlijk'

Bericht door taigitu » 02 mar 2018, 09:26

Duitse 'Anne Frank-trein' bij nader inzien inschattingsfout

28-2-2018

Deutsche Bahn (DB) ziet af van een plan om treinen te vernoemen naar historische persoonlijkheden, zoals Anne Frank.
Een woordvoerder van het spoorbedrijf erkende tegenover de krant Bild dat een 'kwetsende' inschattingsfout is gemaakt.

Het spoorbedrijf had het publiek vorig jaar opgeroepen namen voor te stellen voor nieuwe hogesnelheidstreinen.
Daar kwam onder meer de naam van de beroemde onderduikster uit naar voren.

Het vooruitzicht dat mogelijk een Anne Frank-trein door Duitsland zou rijden, leidde daarentegen tot veel kritiek.
In Nederland viel de Anne Frank Stichting destijds over het plan. ,,De combinatie van Anne Frank en een trein roept
associaties op met de Jodenvervolging en deportaties tijdens de Tweede Wereldoorlog."

Toch zei de stichting zich wel te realiseren dat 'initiatieven als deze veelal met goede bedoelingen genomen worden'.
De naam werd dan ook gekozen omdat Anne Frank 'staat voor tolerantie en een vreedzaam samenzijn met verschillende culturen', aldus een jurylid.

https://www.ad.nl/buitenland/duitse-ann ... ~ae300f95/
Een 'kwetsende inschattingfout'?
Hoe dom ben je om in de context 'Duitsland-Jodenvervolging' de naam van Anne Frank op een trein te willen zetten......
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Naam van Anne Frank op Duitse trein is pijnlijk'

Bericht door Gast1 » 02 mar 2018, 09:54

taigitu schreef:
02 mar 2018, 09:26
Hoe dom ben je om in de context 'Duitsland-Jodenvervolging' de naam van Anne Frank op een trein te willen zetten......
Extreem dom, dit was de eerste post na het openingstopic:
Gast1 schreef:
31 okt 2017, 08:28
Soms vraag ik me af waar het verstand zit van de mensen, áls ze het al hebben ...
Het is niet alleen pijnlijk, maar ook smakeloos en ondoordacht.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Naam van Anne Frank op Duitse trein is pijnlijk'

Bericht door MetalPig » 02 mar 2018, 10:25

taigitu schreef:
02 mar 2018, 09:26

Hoe dom ben je om in de context 'Duitsland-Jodenvervolging' de naam van Anne Frank op een trein te willen zetten......
Het zijn ook maar mensen he. Het idee werd aangedragen door 'het volk' en blijkbaar zijn ze net zo dom als 'het volk'.


Plaats reactie