De hoofdstad van Israël

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door Witte wel » 11 dec 2017, 20:04

Je geeft geen antwoorden op eenvoudige vragen Gast1. Gewoon eenvoudig de een of de ander.
Zo heeft een discussie geen zin. Een nakomeling van Jakob. Zo ken ik er nog wel een.
En Palestijnen daar hoeft je niet voor te vrezen in Israël Gast1, die zijn daar verdreven.
Maar dat wil je maar niet zien.
Niks polemieken, gewoon de vragen beantwoorden of niet en er niet allemaal omheen drentelen.

Je voelt je een broeder van de joden en ik vraag gewoon welke. Zo moeilijk is dat toch niet. Het volk of de regering. :shock:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door univers » 11 dec 2017, 20:30

Ik verwerp de burgeraanslagen van de Palestijnen en dat heb ik getracht te verduidelijken.
Daarin heb ik blijkbaar gefaald en het kost mij geen enkele moeite om dat toe te geven.
Ik verwerp elke aanslag, wie het ook doet.
Heb je je eigen weleens afgevraagd, waarom de Palestijnen die aanslagen plegen, en wie de oorzaak ervan is.
Of sluit je liever je ogen daarvoor.(wat niet wee,t dat niet deert).
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Cornelius

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door Cornelius » 11 dec 2017, 22:25

Wij zullen het einde van het Israëlisch-Palestijnse conflict waarschijnlijk niet meer meemaken.
De tweestatenoplossing, waarbij 'land voor vrede' het uitgangspunt is, wordt door Israël niet nagestreefd.
De westerse wereld, met name de VS, is maar wat blij met de vooruitgeschoven post Israël. Vanuit dat land is de Arabische wereld makkelijker te controleren en kan Israël eventueel de kastanjes uit het vuur halen als Iran te machtig dreigt te worden.
Gelukkig is er de laatste vijftig jaar meer begrip ontstaan voor het het Palestijnse streven naar een eigen staat. De kritiek op het onwillige Israël neemt toe, maar die kritiek wordt maar mondjesmaat omgezet in politieke druk.
Vanaf de Oslo-akkoorden in de jaren negentig is er eigenlijk niks ten goede veranderd. Ongeveer 135 landen hebben Palestina als staat erkend (Nederland niet), maar Israël gaat gewoon door met de westelijke Jordaanoever vol te bouwen met nederzettingen waardoor het over tien of twintig jaar alleen al praktisch onmogelijk wordt van dat gebied Palestina te maken.
De Gaza-strook is één grote openlucht gevangenis waar twee miljoen mensen (5000 per vierkante kilometer) onder slechte omstandigheden moeten leven. De Gaza-strip is eigenlijk een bewaakt vluchtelingenkamp. Cynisch gezegd: Israël vangt de Palestijnse vluchtelingen op in de eigen regio, nl. op Palestijns grondgebied.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door Witte wel » 11 dec 2017, 23:40

Exact :post:

Heel beheerst en netjes geschreven.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door Osiris » 12 dec 2017, 07:28

Als je ver terug gaat in de tijd is al te zien hoe oorlogszuchtig de joden destijds waren.

Toen Mozes de joden 'verlostte' van Egypte nadat hij de Ark des Verbonds gestolen had van de Egyptenaren, werden de krachten van de Ark misbruikt om alle voormalige bewoners van Kanaan/Israel met oorlogsgeweld te verdrijven.
Omdat God tegen Mozes gezegd had dat dit het ' heilige beloofde land' was ?
Welke god roept op tot oorlog, terreur en bloedvergieten t.a.v. de oorspronkelijke bewoners ?
Niet de mijne i.i.g.

Nadat de Ark gestolen werd uit de tempel van Salomon en naar Ethiopie verdween, raakten de Israelieten hun machtsmiddel kwijt en kwam het in verval.
Andere ( voormalige) volkeren namen toen weer bezit van Israel.

En zo is het in de geschiedenis voortgegaan, Israel ( joden en christenen ) blijven op basis van die toezegging door een oorlogszuchtige god,claimen dat het hun 'beloofde land' is.
En voerden daar talloze ( onrechtmatige ) oorlogen om, van de kruistochten in de middeleeuwen tot en met de dag van vandaag.

De door Zionisten gevoede media propaganda blijft dit gegeven herhalen,dat het 'beloofde land' alleen de christenen en joden toebehoort.
Waardoor alles wat zij doen als 'goed' bestempeld word en de rest als 'kwaad' ( terreur ).
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door Osiris » 12 dec 2017, 08:11

Een persoonlijke interpretatie van de opdracht gevende god in de tijd van Mozes.

Sitchin beschreef deze als Marduk,zoon van Enlil, de meest oorlogszuchtige god ,die wereldheerschappij ten koste van andere Annunaki leiders,voor ogen had.
Deze werd pas gestopt nadat de andere 'goddelijke' leiders besloten tot een soort van nucleair ingrijpen ten tijde van Sodom en Gomorra.

De religieuze leer van Marduk leefde echter voort bij de joden.

Rond het jaar 0 ontstond een andere religieuze stroming, die het heersende jodendom in Israel ondermijnde.
Afkomstig van de Essenen ( waar ene Jezus een volgeling van was ),deze stroming ging veel meer terug naar de oude Egyptische geloofsovertuiging en normen en waarden.

Deze christelijke cultus, zorgde in eerste instantie voor veel bloedvergieten en vervolging door de joden,die hun machtspositie zagen verminderen en de Romeinen voor hun karretje spanden.
Totdat de heersende Romeinen daar eeuwen later een eind aan maakten en beide partijen dwongen compromissen te sluiten.
Toen ontstond ook de bijbel zoals we die nu grotendeels kennen, een compromis.

Na de val van Romeinse rijk kwam Israel weer in handen van andere volken.
Joden en ( de veelal Romeins katholiek verbasterden ) christenen gingen d.m.v. de kruistochten hand in hand om dat beloofde land 'terug' te claimen ( nog steeds die Marduk leer )
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door Fenna » 12 dec 2017, 09:20

:post:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door univers » 12 dec 2017, 10:13

Zowel Cornelius, Osiris. :post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door Gast1 » 12 dec 2017, 12:48

Daar sluit ik geheel bij aan en dat zal misschien verbazen, wat ik dadelijk uit zal leggen.
Mijn eerste opmerking binnen dit topic was:
Gast1 schreef:Ik heb geen benul Tammy.
'Trump gaat Jeruzalem erkennen als hoofdstad van Israël' ...
Bij zowat alles wat deze onverlaat doet, heb ik een onbehaaglijk gevoel en zo nu ook weer.
Ik heb niets met een persoonlijke god, noch met een persoonlijke duivel.
... Ik laat het dus nog niet los ...

Gast1

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door Gast1 » 12 dec 2017, 13:50

... en dus lees ik al het geschrevene door mij binnen dit topic nog eens na ...
Waarbij ik op pagina 2 in de tweede post de geschiedenis even induik.
Ik las over Israëlieten wat de collectieve naam was van de nakomelingen van Jakob.
Op deze pagina lees ik een stukje geschiedenis dewelke Osiris aan voert waarbij ik een beetje struikel over het woord 'onrechtmatige'.
Maar ik loop weer. :grin:

Ook ik duik nu weer even de 'geschiedenis' in 'voor wat het waard is':
In de Hebreeuwse Bijbel worden de Filistijnen vaak genoemd als tegenstanders van de Israëlieten.
De Filistijnen waren een zeevarend volk dat zich aan het eind van het 2e millennium v.Chr., ongeveer 3200 jaar geleden in de huidige Gaza-strook vestigde.
Daar waar nu de Gazastrook ligt, lagen lang, lang geleden de 'Filistijnse stadstaten'.
Palestijnen heten van deze Filistijnen af te stammen, komend overzee vanaf eilanden die nu Grieks of Turks zijn.
Het is triest te vernemen dat de Filistijnen en de Israëliërs van lang lang geleden het blijkbaar niet eens met elkaar konden worden en heden blijkt dat nog steeds het geval te zijn.
Ik weet wel heel zeker dat daar waar er twee ruzie hebben, er ook twee 'schuldig' hieraan zijn ...

Bij dat wat ik van Cornelius lees kan ik mij wel iets bij voorstellen.

Wordt vervolgd, ik ga nu wandelen. :wink:

Gast1

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door Gast1 » 12 dec 2017, 17:39

... Zo, dat was even lekker, die wandeling.
Witte wel schreef:Je geeft geen antwoorden op eenvoudige vragen Gast1.
Maar zeker wel hoor, op pagina twee vind ik ons samen in een open dialoog waar we elkanders opmerkingen en vragen beantwoorden.
Iets minder was dat gusteman reageerde op pagina drie op een vraag die ik aan jou stelde.
Ik ervoer dat als een soort van vertroebeling.
Maar dat laat ik wel los.
Vervolgens belandden we op pagina vier waar jij me het volgend vraagt:
Witte wel schreef:Mag ik dan wel een vraag stellen zonder een klik, klik, klik antwoord te krijgen.
“Ik voel me een 'broeder' van de Joden.”
Welke joden bedoel je dan. Het joodse volk in Israël of de joodse gemeenschap welke het land bestuurd?
... en daar gaf ik een antwoord op.
En dat doe je nu weer:
Witte wel schreef:Gewoon eenvoudig de een of de ander.
... kijk wat je doet.
Ik dien te kiezen tussen een van beiden.
In mijn perceptie is dat zoiets als dat ik moet kiezen welke arm ik zou willen missen, de linker of de rechter.
Mijn antwoord daarop zou zijn: "Geen van beiden."
Zo gaf ik dan ook een blijkbaar onbevredigend antwoord: "De nakomelingen van Jacob."
Daar 'voel' ik me een broeder van, van die nakomelingen van Jacob waar zich ene Pilatus had beslist dat het Jezus was, die daar de koning van zou zijn.
Over die Joden heb ik het en daar voel ik een soort verwantschap mee.
Daarna hebben ze hem blijkbaar vakkundig aan het kruis genageld.
Tja, en wie waren die 'ze' ... wie riepen er "Kruisig hem?"
Witte wel schreef:En Palestijnen daar hoeft je niet voor te vrezen in Israël Gast1, die zijn daar verdreven.
Maar dat wil je maar niet zien.
Die zijn daar weliswaar niet, maar ik dien hun aanslagen wel te vrezen mijn beste.
Witte wel schreef:Niks polemieken, gewoon de vragen beantwoorden of niet en er niet allemaal omheen drentelen.
Ik 'drentel' er geenszins omheen hoor.
Ik geef op elke vraag antwoord en het kan dat dat antwoord niet aanstaat.
Het kan uiteraard dat ik niet duidelijk ben en dat komt wel eens vaker voor.
Dat ik dat over mezelf schrijf, verwacht ik niet van anderen.
Toch krijg ik vaker geen antwoord op mijn vragen dan andersom.
Geloof het of niet.
Witte wel schreef:Je voelt je een broeder van de joden en ik vraag gewoon welke. Zo moeilijk is dat toch niet. Het volk of de regering. :shock:
Hihihi ... je blijft me voor een keuze stellen waarvan jij de enig mogelijke variabelen geeft.
Zo werkt dat niet ...

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door univers » 12 dec 2017, 17:46

Ik 'drentel' er geenszins omheen hoor.
Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door Gast1 » 12 dec 2017, 18:04

Lekker ;P!

Gast1

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door Gast1 » 12 dec 2017, 18:06

Gast1 schreef:Ik geef op elke vraag antwoord en het kan dat dat antwoord niet aanstaat.
Heu ... ik geloof dat ik er ook wel eens vergeet.
Fenna krijgt nog een antwoord van mij in de babbelhoek van december. :shock:

Gast1

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door Gast1 » 12 dec 2017, 18:34

Witte wel schreef:Je geeft geen antwoorden op eenvoudige vragen Gast1. [knip] i.p.v. *klik*
Welke joden bedoel je dan?
Het joodse volk in Israël of de joodse gemeenschap welke het land bestuurd?
...
Witte wel schreef:Gewoon eenvoudig de een of de ander.
... Een variant op deze tweekeuze-mogelijkheid doet me denken aan iemand die me lang geleden de volgende vraag stelde:

"Pierre, ben ik nou zo slim of ben jij nou zo dom?"

Ik vroeg de man destijds of dat mijn enige keuzemogelijkheid was, waarop hij "Ja" zei.
Ik antwoordde hem dat ik zo dom was.
Vervolgens was hij blij met de conclusie die hij daaruit trok. [joker]

Gast1

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door Gast1 » 12 dec 2017, 18:43

En van het ene grappige moment word ik toch weer overmand door andere gevoelens.
Luister indien geïnteresseerd vanaf 11 minuten en 12 seconden.
'De taal van de muziek' ...

Sorry ...
On topic maar weer.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door Witte wel » 12 dec 2017, 19:30

Je reinste flauwekul Gast1. Je mengt je in een discussie en dan merk je dat je nagenoeg geen bijstand krijgt en dan ga je onzin uitkramen. Uni en ik hebben gewone vragen gesteld maar dan krijg je een of ander afwijkend antwoord. Als ik ergens niet op wil reageren dan reageer ik gewoon niet maar kom ik niet met Jan Doedel praat aan. Een beetje flauw van je hoor. Het zijn geen antwoorden maar reacties en daarmee ontwijk je de inhoudelijkheid en kom je met kwatspraat. En dan verklooi je de topic maar weer door een muziek filmpje er tussen te pletteren. Maar goed, dat is wat je wilt. Mogelijk dat we in een andere topic nog wel nuttig kunnen discussiëren maar in deze topic reageer ik nog alleen op inhoudelijke en zinnige posten. ;P!
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door univers » 12 dec 2017, 19:53

:post: ;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door Gast1 » 12 dec 2017, 22:48

Witte wel schreef:Je reinste flauwekul Gast1. Je mengt je in een discussie en dan merk je dat je nagenoeg geen bijstand krijgt en dan ga je onzin uitkramen. Uni en ik hebben gewone vragen gesteld maar dan krijg je een of ander afwijkend antwoord. Als ik ergens niet op wil reageren dan reageer ik gewoon niet maar kom ik niet met Jan Doedel praat aan. Een beetje flauw van je hoor. Het zijn geen antwoorden maar reacties en daarmee ontwijk je de inhoudelijkheid en kom je met kwatspraat.
Allemaal jouw waarheid Witte wel tegenover mijn waarheid.
Lijkt wel een beetje op de toestand in het Midden-Oosten.
Gelukkig gooi je niet met bommen maar met woorden waarbij ik constateer dat jouw woorden anders zijn dan de mijne.
Ik heb er echter weer een hoop van opgestoken, waarvoor dank. :wink:

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: De hoofdstad van Israël

Bericht door Witte wel » 12 dec 2017, 22:53

Stukje zelfkennis dan misschien. :wink:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Plaats reactie