Trumps ‘doortrapte bad girl’ neemt ontslag

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Trumps ‘doortrapte bad girl’ neemt ontslag

Bericht door taigitu » 16 dec 2017, 11:19

Trumps ‘doortrapte bad girl’ neemt ontslag: ‘Zag dingen die me erg van streek brachten’

15 december 2017- Bron: Reuters, The Guardian, NY Times

Ze heeft haar bekendheid en ‘bad girl’-imago aan een realityprogramma van Trump te danken en was een van zijn trouwste medewerkers in het Witte Huis. Maar er is iets geknapt bij Omarosa Manigault, die nu ontslag neemt. ‘Ik heb veel dingen gezien. De wereld zal mijn verhaal willen horen.’

‘Als de enige Afrikaans-Amerikaanse vrouw in het Witte Huis, als ervaren medewerkster en als assistente van president Trump, heb ik veel dingen gezien. Dingen die me dwarszaten, dingen die me erg van streek hebben gebracht, dingen die mij emotioneel hebben geraakt, dingen die mijn gemeenschap hebben geraakt. Ik heb een verhaal te vertellen en de wereld zal het willen horen.’

De 43-jarige Omarosa Manigault-Newman, die in het Witte Huis een sleutelfunctie bij de communicatiedienst van de PR-afdeling bekleedt, gooit de handdoek in de ring.

Exit uithangbord

Na een vliegende start in het Witte Huis weigerde Manigault steeds vaker om het ‘Afrikaanse diversiteitsuithangbord’ van Trump te zijn. Toen de nederlaag van de extreemrechtse Roy Moore in Alabama bekendraakte, wilde ze niet gezegd hebben dat Trumps steun voor Moore - die opperde dat de VS op z’n best was toen er nog slavenarbeid werd verricht - een correcte beslissing was geweest. Ook toen haar gevraagd werd om zichzelf expliciet te profileren als dé Witte Huis-experte voor Afrikaans-Amerikaanse vrouwen, weigerde ze dat te doen.

De weigerachtige houding van Manigault resulteerde in een moeilijk gesprek met personeelschef John Kelly en verschillende advocaten. Toen ze buiten kwam, raakte bekend dat Manigault een streep onder haar carrière in het Witte Huis zette.

Hysterisch weggedragen

Onder meer CNN berichtte dat Manigault hysterisch werd na haar gesprek met de personeelschef en het gazon op rende omdat ze president Trump persoonlijk wilde spreken. Ze zou uiteindelijk weggedragen zijn.

‘Leugens’, reageerde Manigault aan ABC. ‘John Kelly en ik waren zeer recht voor de raap tijdens ons gesprek over de bekommernissen die ik had. Het gevolg van dat gesprek was dat ik ontslag heb genomen. Dat ik weggedragen werd? Dat is belachelijk en absurd.’

Breekpunt

Ingewijden meldden aan Reuters dat het ontslag van Manigault te maken heeft met de reactie van Trump op de extreemrechtse betoging van Charlottesville in augustus, waarbij een dode en negentien gewonden vielen toen een extreemrechtse betoger inreed op de linkse tegenbetogers. Trump opperde toen dat ‘zowel de neonazi’s als de linkse tegenbetogers’ schuld hadden aan het uit de hand gelopen geweld.

Amper een week later nam Manigault deel aan het panelgesprek ‘Black and Blue: Raising Our Sons, Protecting Our Communities’ in New Orleans over het verliezen van naasten door (racistisch) geweld. De focus hoorde op het overlijden van haar broer en vader, die allebei vermoord werden, te liggen, maar de situatie liep snel uit de hand. Toeschouwers in de zaal stelden Manigault de vraag of ze het oké vond dat Trump na het doodschieten van meerdere zwarten in de VS had gesteld dat ‘agenten niet te soft moeten zijn voor zwarte criminelen’. ‘En wat met Charlottesville’, opperde een journalist. ‘Je familie wordt gedood in gewelddadige omstandigheden, maar jij vindt het correct dat Trump die moordenaars van jouw gemeenschap een hand boven het hoofd houdt?’

Niet langer Trumps ‘doortrapte bad girl’

Met het ontslag van Manigault komt er een einde aan een lange band tussen haar en Trump. Manigault heeft haar bekendheid te danken aan de realityshow Apprentice, die Trump in de jaren 2000 uitbracht. In het programma werden acht mannen en acht vrouwen, die een en ander kenden van zakendoen, tegen elkaar uitgespeeld in een afvalrace, waarbij elke week één kandidaat werd ontslagen door Trump.

Manigault ontpopte zich in een mum van tijd tot ‘the woman you love to hate’ door haar doortrapte, soms achterbakse, tactieken. ‘E! Entertainment Television’ verkoos haar in 2004 als de ‘bad girl’ van het televisiejaar, wat haar imago van doortrapte zakenvrouw versterkte. Trump vond Manigault zo’n goede televisie opleveren, dat hij haar in de volgende seizoenen regelmatig bleef opvoeren. ‘Niemand weet hoe ze een show moet geven zoals Manigault dat weet’, zei hij destijds aan E!. ‘Haar staat nog een heel grote carrière te wachten als ‘bad girl’, héél groot.’

http://www.standaard.be/cnt/dmf20171215_03244923
De Volkskrant brengt het met een andere titel:

Met Omarosa vertrekt de laatste zwarte werknemer uit het Witte Huis

15 december 2017

Een jaar na de eerste zwarte president is ook de laatste zwarte werknemer uit het Witte Huis vertrokken. Deze week nam of kreeg Omarosa Manigault Newman haar ontslag - de precieze toedracht is niet helemaal duidelijk. Wat wel duidelijk is: dat ze zich niet thuis voelde, als enige Afrikaans-Amerikaan in het Trump-gezelschap.



Met minister van Volkshuisvesting Ben Carson en opperdokter Jerome Carson heeft Trump nog wel twee zwarte Amerikanen in zijn kabinet, maar het Witte Huis is nu weer ouderwets wit.

Manigault Newman, de Directeur Communicatie in het Bureau voor Externe Relaties van president Trump, zei donderdag tegen tv-zender ABC dat ze zich 'erg eenzaam' voelde in het Witte Huis. 'Het was zeer, zeer uitdagend om de enige Afrikaans-Amerikaanse vrouw in de staf te zijn', zei ze. 'Ze hebben nooit met minderheden gewerkt, wisten niet hoe ze met hen om moesten gaan.'
Ongemakkelijk

Ze hebben nooit met minderheden gewerkt, wisten niet hoe ze met hen om moesten gaan
Omarosa Manigault Newman

In een tweede interview, in Good Morning America, vulde ze dat verder in. 'Ik heb dingen gezien waardoor ik me ongemakkelijk voelde, die me boos maakten, die een diep en emotioneel effect op me hadden, dingen die mijn gemeenschap en mijn mensen aangingen.'

Haar ex-collega's verwachten komende dagen meer kritiek. 'Ze is een totaal mediazwijn, dus ze zal zeker nog meer verschrikkelijke dingen over het team zeggen waarvan ze tot gisteren deel uitmaakte', citeerde nieuwssite The Hill een medewerker die 'anoniem wilde blijven om zich eerlijk te kunnen uitspreken'.

Manigault Newman (43), afkomstig uit Youngstown, Ohio, dankte haar positie aan haar optredens in de tv-programma's van Trump. In het eerste seizoen van The Apprentice, in 2004, leek ze een manipulatieve vrouw die alles deed om te winnen; het leverde haar faam en haat op, en een vervolgrol in The Celebrity Apprentice. Trump was in die tijd populair onder de zwarte bevolking van Amerika, juist omdat zijn shows een diverse doorsnede van het land lieten zien.

Dat ligt nu anders. Afgelopen week werd de impopulariteit van de president en zijn medestanders vooral door vrouwelijk zwart Amerika bevestigd: bij de senaatsverkiezing in Alabama stemde 49 procent voor de Democratische kandidaat en dus tegen de door Trump aanbevolen Roy Moore (die 48 procent kreeg), de tienerrokkenjager die had gezegd terug te verlangen naar de tijd van de slavernij.

In hoeverre Manigault Newman (die 180 duizend dollar verdiende in een functie met vage taakomschrijving) de afgelopen maanden haar zorgen over racisme tegen de president heeft geuit is onduidelijk. Ze verdedigde Trump nadat hij had gezegd dat beide kanten verantwoordelijk waren voor het racistische geweld in Charlottesville in augustus.

https://www.volkskrant.nl/buitenland/me ... ~a4545899/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Trumps ‘doortrapte bad girl’ neemt ontslag

Bericht door herman50 » 16 dec 2017, 14:03

Gaat dit niet lijken op een -soort- censuur??


Medewerkers van het Amerikaanse centrum voor ziektebestrijding CDC zouden van de regering-Trump een verbod krijgen op het gebruiken van woorden als 'foetus' en 'transgender' in officiële documenten en rapporten.

Dat blijkt uit documenten over de geplande begroting van 2019, meldt The Washington Post. Beleidsanalisten bij het CDC zouden donderdag op de hoogte zijn gebracht van de geplande maatregelen, meldt een bron aan de krant.

De woorden die onderzoekers aan het CDC niet meer zouden mogen gebruiken zijn 'kwetsbaar', 'recht', 'diversiteit', 'transgender', 'foetus', 'gebaseerd op bewijs' en 'gebaseerd op de wetenschap'.

Voor sommige uitdrukkingen zijn alternatieven aangedragen. In plaats van 'gebaseerd op bewijs' en 'gebaseerd op de wetenschap' is de voorgestelde zin: "Het CDC baseert zijn aanbevelingen op basis van de wetenschap in overeenstemming met de normen en wensen van de gemeenschap."

De werknemers van CDC, die bijvoorbeeld onderzoek doen naar het effect van het zikavirus op foetussen, zou niet zijn verteld waarom de maatregel wordt getroffen.

Beleid

Sinds het aantreden van Trump zijn kwestie over seksuele geaardheid, genderidentiteit en abortusrechten in de VS onder een vergrootglas komen te liggen. Vlak na het aantreden van de president werden pagina's op de site van het Witte Huis over onder meer rechten voor homo's, lesbiennes en transgenders verwijderd of vervangen. Ook wil Trump transgenders weren uit het Amerikaanse leger.

Het Centers for Disease Control and Prevention is de enige federale instelling in de VS waarvan het hoofdkantoor niet in Washington D.C. ligt, maar in Atlanta. De organisatie heeft zo'n twaalfduizend werknemers in dienst.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Trumps ‘doortrapte bad girl’ neemt ontslag

Bericht door univers » 16 dec 2017, 14:58

Jij heet toch geen Suus? :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: Trumps ‘doortrapte bad girl’ neemt ontslag

Bericht door gusteman » 16 dec 2017, 15:44

herman50 schreef:Gaat dit niet lijken op een -soort- censuur??
Een "soort" censuur, beste herman50?
Dit is ronduit waarheidsvervalsing door de overheid.

Vreemd genoeg lees ik een zinnetje waar, als het uit de context wordt gehaald, Osiris het volledig mee eens zou zijn: "... op basis van de wetenschap in overeenstemming met de normen en wensen van de gemeenschap."
Dat is nu precies waar lieden als David Icke naar toe willen: niet afgaan op wat wetenschappers vaststellen maar het "buikgevoel" volgen.

En dat doet Donald Trump (gesteund door zijn slippendragers in het Witte Huis, het Congres en de Senaat) dan ook, ongeremd door gezond verstand en/of de rede maar afgaand op wat hij noemt "alternative facts".

Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Trumps ‘doortrapte bad girl’ neemt ontslag

Bericht door taigitu » 16 dec 2017, 17:28

herman50 schreef:gaat dit niet naar een soort censuur??

Medewerkers van het Amerikaanse centrum voor ziektebestrijding CDC zouden van de regering-Trump een verbod krijgen op het gebruiken van woorden als 'foetus' en 'transgender' in officiële documenten en rapporten.
Herman, een vraagje.....
In hoeverre sluit jouw bericht aan bij deze OT?
Ik zie het verband niet met het vertrek/ontslag van Omarosa uit het Witte Huis
waar dit topic over gaat. Heb je je vergist?
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie