Gaat Oprah voor het presidentschap in 2020.....

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Gaat Oprah voor het presidentschap in 2020.....

Bericht door herman50 » 09 jan 2018, 12:28

is e niet onbegrijpenlijk , in de hele wereld komt er jeugd /jongere aan de macht en juist het grootse land trekt - nu ook al - wederom een blik ouwe van dagen open,, dat word dan een opvolgende miljonairs zooitje ,tenzij -wat ook ter sprake is geweest- dat Donny´s dochter een gooi gaat doen ....
waar zit het verstand van de gasten ,,,, onder de voetzolen? fijne middag nog :peace:

(Waarom moet ik de laatste tijd steeds denken aan het liedje van vroeger, Mensen noemt elkaar geen ,mietje ,eenmaal zing je allemaal , allemaal het zelfde liedje , t´is de schuld van´ t kapitaal ...,nouja weet niet
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Gaat Oprah voor het presidentschap in 2020.....

Bericht door univers » 09 jan 2018, 12:35

Ze zitten er op. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Gaat Oprah voor het presidentschap in 2020.....

Bericht door herman50 » 09 jan 2018, 12:37

:rolfl: :rolfl: :rolfl:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Gaat Oprah voor het presidentschap in 2020.....

Bericht door taigitu » 09 jan 2018, 12:45

herman50 schreef: (Waarom moet ik de laatste tijd steeds denken aan het liedje van vroeger, Mensen noemt elkaar geen ,mietje ,eenmaal zing je allemaal , allemaal het zelfde liedje , t´is de schuld van´ t kapitaal ...,nouja weet niet

Het ouwe liedje:
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Gaat Oprah voor het presidentschap in 2020.....

Bericht door taigitu » 09 jan 2018, 12:50

Tammy schreef:Ik snap heel goed Taigitu dat jij op haar zou stemmen.
Ik heb Oprah vroeger jarenlang gezien op tv , vond haar heel goed en haar incestverleden kwam toen ook ter sprake.
Maar op een gegeven moment werd ze zo belerend en altijd die God van haar erbij halen.
Ik ben toen afgehaakt.
Was jammer maar dat zie je vaak dat mensen ineens denken alles te weten.
Op een opdringerige manier.

Maar wat vind je ervan van die film The Butler Taigitu ?
Dat Weinstein daar mee te maken had.
Hoe zie jij dat die samenwerking en nu wat er speelt ?
Ik kom hier nog op terug, hopelijk vandaag.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Gaat Oprah voor het presidentschap in 2020.....

Bericht door univers » 09 jan 2018, 12:54

Heb lekker mee zitten zingen,(ben alleen thuis :mrgreen: ).
Als je naar de tekst luister, is er weinig veranderd.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Gaat Oprah voor het presidentschap in 2020.....

Bericht door Gast1 » 09 jan 2018, 13:00

Leuk ... ik kende het niet. ;P!

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80374
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Gaat Oprah voor het presidentschap in 2020.....

Bericht door Tammy » 09 jan 2018, 13:33

Doe maar rustig aan Taigitu ik ga nergens heen. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Gaat Oprah voor het presidentschap in 2020.....

Bericht door taigitu » 10 jan 2018, 11:12

Tammy schreef:Ik snap heel goed Taigitu dat jij op haar zou stemmen.
Ik heb Oprah vroeger jarenlang gezien op tv , vond haar heel goed en haar incestverleden kwam toen ook ter sprake.
Maar op een gegeven moment werd ze zo belerend en altijd die God van haar erbij halen.
Ik ben toen afgehaakt.
Was jammer maar dat zie je vaak dat mensen ineens denken alles te weten.
Op een opdringerige manier.

Maar wat vind je ervan van die film The Butler Taigitu ?
Dat Weinstein daar mee te maken had.
Hoe zie jij dat die samenwerking en nu wat er speelt ?
Ik ken deze film niet. Ik ga al jaren niet meer naar een bioscoop en als hij op de tv zou zijn geweest zou ik zeker gekeken hebben. Die film is van 2013 zoals dit artikel hieronder aangeeft. Ik heb wel gelezen dat zij voor deze film is gevraagd door de regisseur. Of Weinstein zich hier toen persoonlijk mee heeft beziggehouden, dus aanwezig op de set, ik zou het niet weten.
Ik kan me voorstellen dat zij deze rol heeft genomen omdat het een belangrijk document is voor de zwarte bevolking, iets waar zij zich haar hele leven al voor inzet, ondanks dat het onder het bedrijf van Weinstein valt, en zij meer wist over zijn gedrag.

Daarnaast, mocht zij hebben geweten dat Weinstein zich walgelijk gedroeg kan ik me ook voorstellen dat zij hier niet publiekelijk mee naar buiten kwam.
En dan zijn mijn overwegingen als volgt:

- Als zij zijn gedrag publiekelijk aan de kaak zou hebben gesteld moet ze bewijs hebben. Want hij zal ontkennen.

- Het publiek en zeker de media zal gaan vissen/onderzoeken wie of welke vrouw hij zou kunnen hebben misbruiken. Dus de vrouwen waar hij mee heeft gewerkt zullen lastig gevallen worden door journalisten en hun leven uitgepluist en wie weet wat nog meer. Dat zou zoveel geestelijke schade opleveren, zeker jaren terug. Door o.a. het bewezen kerkelijk misbruik en het publiekelijk wangedrag van Trump is de catalisator van de #MeToo-beweging. Mannen die misbruiken komen er niet meer weg mee, zelfs niet de grote mannen in Hollywood.

- De vrouwen die door Weinstein zijn gebruikt/misbruikt hebben hier misschien over geklaagd maar daar is niets mee gedaan. Zij hebben zich niet openbaar gemeld bij een politiepost, met de redenen die hier en daar al beschreven staan.

- Ik kan me voorstellen dat Oprah heeft besloten om de boel niet open te gooien, en zó de vrouwen die zwegen niet te verraden.

- Oprah heeft aan den lijve ondervonden wat misbruik is en dat dat een beschadiging is voor het leven, een kwetsbaar litteken, dat je heel je verdere leven mee draagt. Dat zo'n litteken op bepaalde momenten/situaties open gekrast kan worden en je opnieuw jezelf weer moet 'helen'.
Jeugd
Winfrey werd geboren in een baptistische familie. Haar ouders, Vernita Lee en Vernon Winfrey, wilden haar Orpah noemen, naar de Moabitische vrouw in het Bijbelboek Ruth.[1] Doordat Winfreys ouders ongetrouwde tieners waren toen zij geboren werd, bracht zij haar kinderjaren door bij haar oma. Op haar zesde trok zij in bij haar moeder. In deze periode werd zij door verscheidene neven en ooms misbruikt. Al op de leeftijd van 14 raakte zij in verwachting, maar haar kind werd te vroeg geboren en stierf. Hierop trok Winfrey in bij haar vader. Vernon was zeer streng, maar zorgde ervoor dat Winfrey naar school ging.
Wikipedia
Oprah Winfrey weigerde naaktscène in The Butler
7 augustus 2013

Oprah Winfrey had weinig zin in een scène in het drama The Butler waarin ze naakt en dronken op een bank lag. "Gelukkig heb ik regisseur Lee Daniels ervan kunnen overtuigen dat dat geen goed idee was."

Dat zegt de talkshowhost en actrice woensdag in Spits. In de film speelt ze de drankzuchtige en opvliegende echtgenote van Forest Whitakers personage.

"Voor de rest ben ik geen control freak", zegt ze terwijl haar collega's een beetje moeten gniffelen. "Nee echt, ik huur tegenwoordig mensen in die weten wat ze moeten doen zodat ik het zelf niet hoef te doen."

The Butler vertelt het waar gebeurde verhaal over Eugene Allen, de rol van Whitaker, die butler was van acht opeenvolgende Amerikaanse presidenten.

Winfrey omschrijft de film als een meeslepend persoonlijk drama dat de misstanden voor zwarten in de Verenigde Staten in de jaren 50 en 60 toont. "Ik bewonder hun moed en hun kracht", vertelt Winfrey. "Door hen ik kan ik nu doen wat ik doe. De film is een hommage."

Slavendrama

Winfrey was 15 jaar geleden voor het laatst op het witte doek te zien in het slavendrama Beloved. Ze heeft lang getwijfeld of ze weer op een filmset moest gaan staan. Toch was ze blij met Daniels, ondanks zijn nietsontziende aanpak.

"Als hij iets slecht of nep vond, riep hij dat meteen", vertelt Winfrey. "Ook maakte hij me helemaal gek met een dansscène. Ik moest 6 uur dansen en uiteindelijk zie je er maar 40 seconden van terug in de film."

De 59-jarige Winfrey benadrukt ook absoluut geen diva te zijn. "In mijn trailer had ik niet eens M&M's."

The Butler draait vanaf 13 december in de Nederlandse bioscopen.

https://www.nu.nl/film/3544707/oprah-wi ... utler.html
Laatst gewijzigd door taigitu op 10 jan 2018, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Gaat Oprah voor het presidentschap in 2020.....

Bericht door taigitu » 10 jan 2018, 12:16

Tammy schreef:Ik snap heel goed Taigitu dat jij op haar zou stemmen.
Ik heb Oprah vroeger jarenlang gezien op tv , vond haar heel goed en haar incestverleden kwam toen ook ter sprake.
Maar op een gegeven moment werd ze zo belerend en altijd die God van haar erbij halen.
Ik ben toen afgehaakt.
Was jammer maar dat zie je vaak dat mensen ineens denken alles te weten.
Op een opdringerige manier.
In onderstaande video vertelt over Gary Zukav en wat dat boek voor haar heeft en
nog betekent. Ik vermoed dat haar levenswijsheid over zichzelf, door wat ze leest
in het boek en zijn eerste aanwezigheid in haar show, haar zo aan gegrepen heeft
dat ze in shows daarna hier met passie over spreekt. Het heeft haar leven in
belangrijke mate veranderd, zoals ze zelf zegt.
Ik herken die passie wanneer je in je leven deze omslag maakt waardoor je dichter
bij datgene komt wat je wezenlijk bent.
Je hoeft je niet meer zo nodig te bewijzen; je te verantwoorden aan anderen.
En die ervaring en wat hoe het je leven verrijkt wil je doorgeven aan anderen.
En die passie kan overkomen als dominant voor een ander.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Gaat Oprah voor het presidentschap in 2020.....

Bericht door taigitu » 10 jan 2018, 12:49

De schandalen waar Oprah liever niet aan herinnerd wordt als ze president wil worden

10-1-2018

Oprah Winfrey en Harvey Weinstein in 2009 bij de voorstelling van Time Magazines

Nu duidelijk is geworden dat niet alleen veel mensen Oprah Winfrey graag als president zouden zien, maar dat ze ook echt overweegt om zich kandidaat te stellen, duiken her en der foto’s en schandaaltjes op die haar in de weg zouden kunnen staan.

Knuffelend met Harvey Weinstein, de man die wegens seksuele intimidatie, aanranding en verkrachting van ruim tachtig vrouwen de aanleiding was voor de hele Me Too- en Time’s Up-beweging waar Oprah Winfrey een voorvechter van is. Het is een beeld dat niet alleen wat vreemd aandoet voor wie de speech van Oprah op de Golden Globes hoorde – ze prees daarin alle vrouwen die naar voren kwamen met hun verhalen over seksueel misbruik – maar het zou de ster mogelijk ook parten kunnen spelen als ze zich echt kandidaat zou stellen als Amerikaans president.

Net zulke beelden worden nu al gretig verspreid door sceptici, onder wie Charlie Spiering van Breitbart:

Harvey Weinstein en Oprah Winfrey zouden decennialang nauw samengewerkt hebben en vrienden geweest zijn. Tegenstanders suggereren dat Winfrey zelfs weet had van het misbruik.

De Britse actrice Kadian Noble zei in november dat Weinstein zijn relatie met Oprah in 2014 gebruikte om haar vertrouwen te winnen en daarna seks met haar te hebben. Toen alle beschuldigingen naar boven kwamen, vertelde Weinstein zijn vrienden en collega’s dat Winfrey hem opbelde om haar steun te uiten, wat zij ontkent.

Er wordt nu onder meer op gewezen dat Winfrey de man niet bij naam noemde in haar alom geprezen Golden Globes-speech. Eerder had ze benadrukt dat het probleem veel breder was dan Weinstein alleen. Een petitie, die intussen ruim 10.000 handtekeningen verzamelde, vraagt nu dat Winfrey Harvey Weinstein publiekelijk veroordeelt.

Oprahs band met Harvey Weinstein is niet het enige wat stokken in de wielen zou kunnen steken van haar campagne in een land waar maar al te graag in het verleden van kandidaten wordt gegraven. De Amerikaanse krant Washington Post verzamelde alvast allerlei kleine en grotere schandalen die mogelijk tegen de ster gebruikt zouden kunnen worden.

Ze ontsloeg een onschuldige directrice

In 2007 opende de tv-ster de Oprah Winfrey Leadership Academy for Girls, een school van 40 miljoen dollar gericht op arme Zuid-Afrikaanse meisjes. Na amper enkele maanden werd een opvoedster gearresteerd op verdenking van het seksueel misbruiken van minstens zes meisjes in het eerste en tweede middelbaar. Oprah beschuldigde medewerkers van de school ervan dat zij het potje toegedekt hielden en ontsloeg de directrice.

Maar die klaagde haar aan voor laster en eerroof, en enkele maanden later werd de opvoedster vrijgesproken. Volgens de rechter waren de beschuldigingen van de meisjes niet geloofwaardig en spraken ze zichzelf tegen. Winfrey bleef echter achter de verhalen van de meisjes staan.

Ze raadde kwakzalvers aan

Dr. Oz, of Mehmet Oz, die vaak in haar show aantrad om gezondheidsadvies te geven, is een controversieel figuur. Zo promoot hij behandelingen zonder wetenschappelijke basis, inclusief met magische bonen. Twee jaar geleden ontsloeg Winfrey hem.

Maar ze wordt ook beschuldigd van het promoten van anti-vaccinatiecampagnes, en ze zweert bij een zelfhulpsysteem genaamd “The Secret”, dat beweert dat goede gedachten allerlei emotionele, financiële en fysieke problemen kunnen oplossen. Een kankerpatiënte vertelde Winfrey dat het haar inspireerde om haar dokters te negeren en zich niet te laten behandelen. Ze stierf drie jaar later.

Ze deed vleesprijzen kelderen

In 1996, toen de piek van de gekkekoeienziekte voorbij was maar er nog veel angst over bestond, nodigde Winfrey een vegetariër en activist uit in haar Oprah Winfrey Show. “Je zei dat deze ziekte aids als een verkoudheid kan doen lijken”, zei Winfrey. “Absoluut”, antwoordde de activist. “Het heeft me gestopt om ook nog maar één hamburger te eten!” reageerde Winfrey. De volgende dag crashten de prijzen van rundvlees naar hun laagste punt in tien jaar.

Een groep landbouwers klaagde haar aan voor – alweer – laster en eerroof, wat resulteerde in een grote rechtszaak in 1998. De rechter oordeelde uiteindelijk dat Winfrey de vleesindustrie niet probeerde te saboteren, maar de zaak bleef nog jaren nazinderen.
De schandalen waar Oprah liever niet aan herinnerd wordt als ze president wil worden

Ze raadde een boek vol verzinsels aan


In 2005 was James Frey te gast in haar show om uitgebreid te vertellen over zijn memoires, waarin hij beschreef hoe hij een alcohol- en drugsverslaving overwon. Winfrey raadde het boek ‘A Million Little Pieces’ aan voor haar boekclub en in de daaropvolgende maanden werden meer dan twee miljoen exemplaren verkocht. Tot journalisten zijn verhalen in vraag stelden en Frey moest toegeven dat hij veel ervan verzonnen of sterk overdreven had.

Maar Winfrey bleef achter de schrijver staan, waarna ook zij onder vuur kwam te liggen. Enkele dagen later nodigde ze Frey opnieuw uit in haar show, waar ze plots heel hard voor hem was. “Je hebt ons allemaal bedrogen.” Een jaar later ontkende ze dat ze de schrijver had neergesabeld nadat ze hem eerst geprezen had. In 2011 nodigde ze Frey opnieuw uit, en verontschuldigde ze zich bij hem voor haar “gebrek aan medeleven”.

Ze zei dat racisten moeten sterven


In 2013 gaf Winfrey een opmerkelijk interview – dat intussen offline gehaald is – aan de BBC om haar film ‘The Butler’ (waarvan Weinstein coproducer was) te promoten. Daarin had ze het ook over racisme: “Er zijn nog steeds generaties van mensen, oudere mensen, die geboren, opgevoed en gemarineerd zijn in vooroordelen en racisme. En zij moeten gewoon sterven”, zou ze gezegd hebben.
Wel........ ik ontdek net dit artikel van een paar uur oud. Hier een beeld van wat Oprah kan verwachten van de pers en anderen die hun woordje willen doen.
Een paar van deze aanklachten heb ik in de loop der jaren gezien en gelezen.
Dat over 'The secret', met name dat goede/positieve gedachten je positief beïnvloeden, is voor iedereen uit te proberen. Niks nieuws onder de zon, denken is zeker van invloed op je leven, zowel negatief als positief.
Dat van die gekke-koeienziekte op zich was jaren geleden een ernstig probleem en ook hoe een en ander verliep daar omheen.
Lees een kort verslag: https://isgeschiedenis.nl/nieuws/ontsta ... eienziekte
Dat zij stopte met rundvlees.... niet zo gek na alle berichten.
Ik heb zelf ook in die periode het rundvlees gemeden. Ik at het toch al niet vaak.

Ik hoop dat Oprah doorzet en toch voor het presidentschap gaat!
We gaan het zien.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Gaat Oprah voor het presidentschap in 2020.....

Bericht door univers » 10 jan 2018, 13:58

Ik hoop dat Oprah doorzet en toch voor het presidentschap gaat!
Ik hoop dat ze onderweg een lekke band krijgt.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Gaat Oprah voor het presidentschap in 2020.....

Bericht door taigitu » 10 jan 2018, 14:25

univers schreef:
Ik hoop dat Oprah doorzet en toch voor het presidentschap gaat!
Ik hoop dat ze onderweg een lekke band krijgt.
Afbeelding

Zo zit ze niet in elkaar....
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Gaat Oprah voor het presidentschap in 2020.....

Bericht door Susan » 10 jan 2018, 14:47

Van mij 'mag' ze het best proberen, waarom niet, alle roddels-waar of niet waar-die nu de ronde doen 'horen er bij' wanneer mensen zich er aan gaan wagen een gooi naar het presidentschap te doen, tot en met de kleding en haar 'intelectuele' bril zoals het ergens genoemd werd....werden zelfs smalend besproken.

Maar wat hier onder staat, komt aardig overeen met waar ik aan dacht.

* * * * * *
CITAAT:

Oprah Winfrey heeft met haar speech tijdens de Golden Globes veel lof geoogst. De presentatrice kreeg meerdere keren een staande ovatie en ook op Twitter was ze trending topic. Veel mensen wisten het zeker: Oprah moet president van de Verenigde Staten worden. "Als Trump president kan zijn, dan kan Oprah het zeker."
Nadat ze de Cecil B. DeMille Award in ontvangst nam, trok Winfrey alle registers open. Ze sprak over een nieuw begin, tolerantie en gelijkheid naar aanleiding van de Metoo-discussie en de discussie over de verschillen van salarissen en beloningen voor mannen en vrouwen. "De speech was indrukwekkend. Een zeer geliefd icoon en rolmodel dat spreekt en zegt wat het volk wil horen", zegt oud-VS-correspondent Charles Groenhuijsen tegen NU.nl.

Alexandra Smith, spreker en verhaalcoach van Debatrix, zag wat de speech met de aanwezigen deed. "Oprah was zelf ontroerd en wist het publiek ook te ontroeren. Ze was geweldig, op haar manier en voor een bepaalde doelgroep."

Jan Postma, journalist en Amerikanist, vond de timing van de presentatrice perfect. "Amerikanen snakken naar een tegengeluid. Trump is aan de macht en men is daar niet gelukkig mee. Met haar boodschap heeft ze op de sentimenten van het volk ingespeeld. Dat is knap gedaan."

Amateur in Witte Huis
Direct na de toespraak kwam er bij menigeen de gedachte op dat de 63-jarige Winfrey in 2020 een gooi naar het presidentschap van de Verenigde Staten moest doen.

Groenhuijsen: "Er zit nu een amateur in het Witte Huis en het lijkt mij geen experiment dat voor herhaling vatbaar is. Daarnaast denk ik dat politieke debatten en keuzes die bij de functie horen niet haar ding zijn. Van Trump overigens ook niet. Je ziet hem lijden en volgens mij is hij ontzettend ongelukkig. Moet Oprah dat willen voor een substantieel bedrag van 300.000 dollar per jaar? Ze heeft een veel te leuk leven en een geschat vermogen van 3 miljard. Dan zou ik het wel weten."

Populair genoeg
Postma twijfelt of Winfrey populair genoeg is om de mensen voor zich te winnen. "Haar sterke punten zijn dat ze verbindend, optimistisch en populair is. Maar Amerika is op het moment verdeeld en ik weet niet of haar populariteit groot genoeg is om het Witte Huis te bereiken. Dat zal lastig worden. Maar als Donald Trump het kan, dan kan Oprah Winfrey het zeker. Obama brak door bij de democratische conventie en was er ver voordat de verkiezingen begonnen. Trump maakte zijn interesse kenbaar tijdens een persconferentie. Men dacht aan een publiciteitsstunt, maar Trump is toch president geworden. Ik sluit daarom niks uit voor Oprah."

Smith denkt dat Winfrey misschien niet de geschikte kandidaat is om Trump op te volgen. "Ze heeft - net als Trump - geen enkele bestuurservaring en Amerikanen willen waarschijnlijk niet nog een keer zo'n onervaren bestuurder. Daarnaast moet een president voor alle Amerikanen zijn. Trump is dat niet en Oprah - die een bepaalde doelgroep bereikt - staat mogelijk te ver van haar kiezers vandaan. Ook zal ze bepaalde groeperingen niet achter zich krijgen."

Rol in politiek
Toch ziet Groenhuijsen wel een rol voor Winfrey weggelegd bij de presidentsverkiezingen van 2020. "Een carrière in de politiek is geen verboden gebied voor Oprah. Ze is goed in verbinden, emotioneren en motiveren. Een functie als minister zou voor haar een goede keuze zijn. Daarbij kan ze zich richten op onderwijs, vrouwenkwesties en rassenverhoudingen. Dat is nu wat meer naar de achtergrond geschoven, maar die problematiek is er nog wel degelijk. Bij zulke onderwerpen liggen haar talenten en affiniteit. Ze kan daarin ook een rolmodel worden, net zoals ze dat nu al voor veel Amerikanen is.

https://www.nu.nl/achterklap/5079902/ex ... illen.html
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Gaat Oprah voor het presidentschap in 2020.....

Bericht door univers » 10 jan 2018, 15:08

Ik zie het al, heb hier ook alle vrouwen tegen. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Cornelius

Re: Gaat Oprah voor het presidentschap in 2020.....

Bericht door Cornelius » 10 jan 2018, 17:31

Hier kan ik mij helemaal in vinden.
Groenhuijsen:
"Een carrière in de politiek is geen verboden gebied voor Oprah. Ze is goed in verbinden, emotioneren en motiveren. Een functie als minister zou voor haar een goede keuze zijn. Daarbij kan ze zich richten op onderwijs, vrouwenkwesties en rassenverhoudingen. Dat is nu wat meer naar de achtergrond geschoven, maar die problematiek is er nog wel degelijk. Bij zulke onderwerpen liggen haar talenten en affiniteit. Ze kan daarin ook een rolmodel worden, net zoals ze dat nu al voor veel Amerikanen is."

Ik zou hopen dat Oprah haar kwaliteiten op deze manier aanwendt voor het Amerikaanse volk.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Gaat Oprah voor het presidentschap in 2020.....

Bericht door univers » 10 jan 2018, 19:24

Dan moeten ze eerst de republikeinse partij opdoeken.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80374
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Gaat Oprah voor het presidentschap in 2020.....

Bericht door Tammy » 11 jan 2018, 09:57

Taigitu ik reageer na de update.
Is waarschijnlijk vanmiddag. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80374
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Gaat Oprah voor het presidentschap in 2020.....

Bericht door Tammy » 12 jan 2018, 10:31

Zoals beloofd Taigitu mijn reactie op jouw post. :grin:

Je beschrijft hoe jij denkt dat Oprah eventueel heeft gereageerd.
We zullen dat natuurlijk nooit echt weten maar voor mij maakt het als ze wel zo heeft gedaan de hele boel nog hypocrieter.
De film zag ik op Filmnet aantal jaren geleden toen ik die zender nog had.
Zij heeft maar een kleine rol, iemand anders had die ook kunnen spelen.
En men kan passie hebben voor iets zoals het verleden van haar om te vertellen en de zwarte gemeenschap , maar je stelt grenzen vind ik als je met zo'n kerel als Weinstein te maken hebt.

Ik geloof echt dat ze wist hoe die Weinstein was.
Die hele speech van haar is vals vind ik.
En ik ben niet de enigste die zo denkt.

Dat jij haar graag ziet als president is jouw goed recht Taigitu. :wink:
Ikzelf hoop van niet, ook niet als minister wat hier geopperd word.
Laat zij zich maar bezig houden met haar eigen organisaties.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Seal haalt uit naar Oprah Winfrey: “Je was altijd deel van het probleem, en nu denkt men opeens dat je de oplossing bent”

Seal gelooft niet dat Oprah Winfrey niets wist van het wangedrag van Harvey Weinstein. Dat laat de zanger woensdag weten op Instagram.
“Ach ja, dat is waar: je had wel geruchten gehoord maar je had geen idee dat hij echt jonge, naïeve actrices misbruikte die geen idee hadden wat ze zich op de hals haalden. Mijn fout”, aldus de muzikant, die Hollywood in zijn post “schijnheilig” noemt. Hij plaatst bij zijn woorden twee foto’s waarop de presentatrice poseert met Weinstein, op één van de kiekjes geeft ze de gevallen studiobaas een zoen. “Je was tientallen jaren deel van het probleem en nu denkt men opeens dat je de oplossing bent,” schrijft hij daarbij. 
Alhoewel een aantal volgers de zanger complimenteert met de post, verwijten anderen hem dat hij slechts een aanname doet over Oprah. Ook wijzen verschillende Instagrammers Seal erop dat er van de moeder van zijn kinderen, Heidi Klum, ook verschillende foto’s zijn waarop ze innig poseert met Weinstein.

BRON.

Zijn ex vrouw Heidi geeft geen speech op dat moment en heeft geen plannen voor presidentschap dat is een heel verschil.
En het is zijn ex.
Heeft hij niks mee te maken.

Laten we hopen dat onderstaande foto met dat meisje niet echt is.
Soort photoshop ofzo, want anders word je er toch wel wat misselijk van na haar speech.

Afbeelding

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Gaat Oprah voor het presidentschap in 2020.....

Bericht door univers » 12 jan 2018, 12:08

Misschien is haar potje ook gevuld door Weinstein. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie