Komt de donorwet er of niet ?

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.

Forumleden & donor registratie

Ik heb JA geregistreerd
1
13%
Ik ga nog JA registreren
0
Geen stemmen
Ik heb NEE geregistreerd
6
75%
Ik ga nog NEE registreren
0
Geen stemmen
De nabestaanden beslissen
1
13%
Ik weet het nog niet, maar ga wel registreren
0
Geen stemmen
Ik weet het niet en ga ook niet registreren
0
Geen stemmen
Interesseert mij niet en ga niet registreren
0
Geen stemmen
Wil ik hier niet zeggen
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 8

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Komt de donorwet er of niet ?

Bericht door MetalPig » 21 feb 2018, 08:25

gouwepeer schreef:
20 feb 2018, 23:06
Wat moeten we hier van denken?
We moeten niks. En als je niet weet wat je er van moet denken, dan denk je er toch lekker niks over.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Komt de donorwet er of niet ?

Bericht door Determinist » 21 feb 2018, 09:14

gouwepeer schreef:
20 feb 2018, 23:06
Wat moeten we hier van denken?
Ik zie niet echt een probleem hier.
In eerste instantie zou je verwachten dat mensen die voor deze nieuwe donor wet zijn zelf donoren zijn.
Maar je dient dit te scheiden. Ik zie het feit dat politici zelf anders prive omgaan met vraagstukken en hun politieke ideeën in algemene zin als een teken dat prive meningen geen basis dienen te hebben voor wetten die voor iedereen gelden.

Ik zal een voorbeeld geven.

Ik ben anti-theist. Ik ben tegen religie in het algemeen. Ik zie religies het liefst verdwijnen.
Daar ben ik heel stellig in.
Maar zodra er een voorstel voor een nieuwe wet zou komen die bijvoorbeeld het uitoefenen van religie moeilijk(er) zou maken, stem ik tegen.
Je zou dan denken dat ik voor religie ben, omdat ik tegen een wet stem die religie tegengaat. Maar dat is niet zo.
Ik zie namelijk het recht op religie als een groot goed. Ik zal op de barricades staan zodra mensen belemmerd worden in hun religie.

Het kiezen voor NEE in de donor context hoeft niet in te houden dat je tegen de nieuwe donor wet bent.
En ben je voor de nieuwe wet, houdt dit niet in dat je JA zou moeten zeggen.

Je dient je persoonlijke keuzes te scheiden van keuzes voor het groter goed. Daar zijn politici voor om die scheiding te maken, dat zou in ieder geval moeten.

Het geneuzel over het feit dat D66ers geen donor zijn of willen zijn is weer eens het zwart-wit denken van de massa die niet verder nadenkt over wat deze wet nu eigenlijk inhoudt. Dez emensen zijn voor de wet, maar kiezen NEE om donor te zijn.
En dat is precies wat de wet doet, je een keuze laten maken voor JA of NEE. En welke keuze je ook maakt, daar zegt de wet helemaal geen ene jota over.
Mensen die de d66ers op hun keuzes aanvallen hebben wat mij betreft een simplistische kijk op deze zaak.


Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Komt de donorwet er of niet ?

Bericht door Susan » 21 feb 2018, 09:31

Determinist schreef:
21 feb 2018, 09:14
gouwepeer schreef:
20 feb 2018, 23:06
Wat moeten we hier van denken?
Ik zie niet echt een probleem hier.
In eerste instantie zou je verwachten dat mensen die voor deze nieuwe donor wet zijn zelf donoren zijn.
Maar je dient dit te scheiden. Ik zie het feit dat politici zelf anders prive omgaan met vraagstukken en hun politieke ideeën in algemene zin als een teken dat prive meningen geen basis dienen te hebben voor wetten die voor iedereen gelden.


Het geneuzel over het feit dat D66ers geen donor zijn of willen zijn is weer eens het zwart-wit denken van de massa die niet verder nadenkt over wat deze wet nu eigenlijk inhoudt. Dez emensen zijn voor de wet, maar kiezen NEE om donor te zijn.
En dat is precies wat de wet doet, je een keuze laten maken voor JA of NEE. En welke keuze je ook maakt, daar zegt de wet helemaal geen ene jota over.
Mensen die de d66ers op hun keuzes aanvallen hebben wat mij betreft een simplistische kijk op deze zaak.
:post:
Even ingekort, al ben ik het met de rest van jou tekst en voorbeeld wat je gaf ook eens. ;P!
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Komt de donorwet er of niet ?

Bericht door Fenna » 21 feb 2018, 09:54

:post: Determinist.
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie