WATERSTOF-energie ipv Gronings aardgas

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

WATERSTOF-energie ipv Gronings aardgas

Bericht door oktagon » 10 feb 2018, 14:35

Gelezen in de PZC van morgen blz. 18 en 19 onder Economie. "solved:

Van prof.Ad van Wijk: "Er is een schoon en veilig alternatief voor Gronings gas" stelt hij: Te maken uit water,zon en wind;met als restproduct geen CO2,maar H2O oftewel zuiver water.

"Waterstof is de ontbrekende schakel in de energietransitie".

Het is een alternatief voor aardgas,dat we kunnene produceren met windmolens op zee.

Het totale verslag te lezen in de PZC ,te groot om te copieren en te typen met twee vingers. [jaja]

nb.

Zie ook YouTube:

De bedrijven,vooral de grote die Aardgas slurpen met miljoenen m3's en door de overheid onder druk worden gezet
om binnen 4 jaar hun bedrijf aardgasvrij te maken zullen juichen als het bovenvermelde doorgaat.
De definitieve datum zou volgens de eerste berichten 2050 luiden,binnen welke tijd alle problemen zouden
zijn opgelost;de bedrijven zullen wel in de clinch gaan met Wiebels ! [think]
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: WATERSTOF-energie ipv Gronings aardgas

Bericht door oktagon » 14 mar 2018, 17:52

Ook geen interesse van forumleden na ruim een maand,ik meende dat de leden een gevarieerd publiek vormde en er leden zijn die ook de aan de gang zijnde belangrijke wereld-ontwikkelingen met interesse volgden?
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WATERSTOF-energie ipv Gronings aardgas

Bericht door univers » 14 mar 2018, 18:00

2 á 3 jaar geleden is een bedrijf in Amerika ermee begonnen.
Enigste nadeel is dat het te goedkoop is, dus zijn ze nu al bezig om tegengas te geven.
Enkel de zon komt voor niks op. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: WATERSTOF-energie ipv Gronings aardgas

Bericht door oktagon » 14 mar 2018, 18:10

Het systeem schijnt niet moeilijk te zijn als ik het verslag goed gelezen heb; onze overheid kan in deze beginfase sturende optreden door wetgeving engeen Herenaccoorden meer afsluiten als destijds met het Aardgas gebeurde en oa. met het buitenland langjarige leveringscontracten afsloot;oa met Italie voor 4 gulden-centjes per m3 aardgas en nu 67.7 euro-centen,dus het 147 voudige van de gulden-centjesprijs!
(In 2002 was de prijs al 55 gulden-centjes)
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WATERSTOF-energie ipv Gronings aardgas

Bericht door Fenna » 15 mar 2018, 08:28

Wat vind je van thorium Oktagon?
dat lijkt mij ook een goed alternatief.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: WATERSTOF-energie ipv Gronings aardgas

Bericht door oktagon » 15 mar 2018, 14:42

Ik weet niets omtrent Thorium,zal het in mijn chemieboeken en Google opzoeken.Fenna!

Vandaag lees ik in mijn PZC van 15-03-2018 (verslaggever Bart v Zoelen) blz 19 van onderdeel economie het volgend (afgekort):
*************
Waterstof in poedervorm is makkelijk te vervoeren en op te slaan;H2Fuel is het bedrijf achter deze Nl.vinding.
In zware graafmachines is de in een verbinding van het element BOOR vastgelegde WATERSTOF al uitgeprobeerd.
************
Maar nu ineens naar Geotherm.energie in het verslag:
************
Wat de belangstelling van onze overheid betreft,,Min. Wiebes kreeg en bezocht een rondleiding bij een boorput
in Den Haag en was zeer enthousiast;er werd boorputten geslagen van 2 km diepte (het uitvoerend bedrijf ging eraan failliet!);
het opgepompte water van 76 gr.C. kan 30 jaar lang honderden woningen verwarmen.
***********

Het verdere technische proces van zowel waterstof alsook verwerking van het warme grondwater blijft bedrijfsgeheim en de overheid
zou zo vriendelijk moeten zijn geweest om de buizenboorder niet failliet te laten gaan (Maar politiek is ...... )

Tav. oa.Fenna:Er bestaan vele sites omtrent Thorium en ontdek de ontwikkelingen met de materie Thorium voor energie-opwekking,zie:



Het is indrukwekkend om te lezen, forumleden,alleen moet je wel ff in het engels gaan denken om alles te begrijpen en yanks maken
er vaak een tentoonstelling van;de nederl.deskundigen geven blijkbaar niet graag hun kennis bekend omtrent Thorium! [think]
Laatst gewijzigd door oktagon op 15 mar 2018, 15:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: WATERSTOF-energie ipv Gronings aardgas

Bericht door oktagon » 15 mar 2018, 14:46

Toen ik dit bericht wilde versturen,kreeg ik de mededeling,dat er geen twee snel opvolgende berichten geplaatst konden worden en verwachtte dat mijn verslag gewist zou zijn.Leve de verniewing van het forum;want het bleek niet het geval te zijn.
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Plaats reactie