' Werknemers zijn op '

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

' Werknemers zijn op '

Bericht door Osiris » 07 mar 2018, 19:32

Dit kopte de Televaag gisteren op de voorpagina.

Kan tweeledig uitgelegd worden :wink:
Waar de krant op doelde was dat er geen nieuwe werknemers door bedrijven te krijgen zijn,juist nu de economie ' aantrekt ' ( bij wie ook al weer ....).
En dat dat problematisch gaat worden en de groei afremt.

Gevalletje karma,oftewel oorzaak en gevolg.

In crisistijd wisten bedrijven niet hoe snel ze van hun personeel af moesten komen ( soms helaas terecht, maar veel vaker onterecht i.p.v. in eigen management vlees te snijden ).
De gedupeerde ,ontslagen werknemers konden niet of nauwelijks aan een nieuwe baan komen en velen zagen geen andere keuze dan ZZP-er te worden.
Deze groep overleefde ternauwernood de crisis met een bestaansminimum aan inkomen.
Nu overal een schrijnend tekort is aan personeel, kunnen ze nu eindelijk de vruchten plukken van die gedwongen eerdere keuze; zij zullen dus zeker niet meer terugkeren bij een werkgever.

Dus de ogen dan maar richten op de nieuwe jongere slavenarbeiders ??

Ook mis; deze beseffen maar al te goed dat de wanstaltige flex banen geen enkel toekomstzekerheid bieden,zeker niet me de daar aan gekoppelde abominabele salarissen.
En naar verloop van korte tijd weer opnieuw moeten beginnen bij de volgende werkgever ( waar de flex banen ook voor in het leven geroepen zijn; overal inzetbaar tegen de minst mogelijke kosten voor werkgevers ).
Dus ook de jongere generaties kiezen er veel en veel sneller voor zelfstandig iets te gaan doen,met meer kans op een beter loon.

Dus ja, dan blijft er dus ook geen fresh meat meer over voor de werkgevers.

De tweede uitleg mijnerzijds van topic titel is eveneens gevolg van die crisismaatregelen van werkgevers.
De werknemers die wel hun baan behielden,moesten steeds meer het overgebleven werk van de ontslagen collega's voor rekening nemen, tegen jarenlange nullijn qua salaris.
Deze groep word al bijna 10 jaar lang financieel,mentaal en fysiek uitgebuit, dusdanig dat velen ver voor de 68 jarige pensioenleeftijd zullen sneuvelen,wat al in cijfers is aangetoond.
Dus ook deze werknemers ' zijn op '.

Dus werkgevers; karma is a BITCH, jullie hebben in crisistijd je eigen zakken gevuld ( of gevuld gehouden ) ten koste van het personeel en daarmee jullie eigen glazen ingegooid :evil:
Dat bleek wel uit de plotselinge investeringen van laatste 2 jaar,waar komt dat geld dan ineens allemaal vandaan [doh] .

Misschien maar eens met een zak vol euro's over de brug komen voor de huidige en toekomstige werknemers.....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: ' Werknemers zijn op '

Bericht door herman50 » 08 mar 2018, 07:33

En dan TARAAAA komen de robotten en is het hek helemaal van de dam, ben blij dat ik er 17,5 jaar echt werken op heb zitten, was niet altijd makkelijk of leuk ,,,,maar ben wel blij die tijd gehad te hebben he fijne dag nog verder
alles van waarde is weerloos

Gast1

Re: ' Werknemers zijn op '

Bericht door Gast1 » 08 mar 2018, 08:26

Osiris schreef:
07 mar 2018, 19:32
De tweede uitleg mijnerzijds van topic titel is eveneens gevolg van die crisismaatregelen van werkgevers.
De werknemers die wel hun baan behielden,moesten steeds meer het overgebleven werk van de ontslagen collega's voor rekening nemen, tegen jarenlange nullijn qua salaris.
Deze groep word al bijna 10 jaar lang financieel, mentaal en fysiek uitgebuit, dusdanig dat velen ver voor de 68 jarige pensioenleeftijd zullen sneuvelen,wat al in cijfers is aangetoond.
Dus ook deze werknemers 'zijn op'.
En precies dat, was mijn éérste gedachte.
En geloof me, ik kan het héél erg goed weten en ik bemerk zelf een beetje tandengeknars bij mij.
Maar 'het gaat alweer' ...

Goed geschreven allemaal Osiris -> :post:

Gast1

Re: ' Werknemers zijn op '

Bericht door Gast1 » 08 mar 2018, 08:31

herman50 schreef:
08 mar 2018, 07:33
... ben blij dat ik er 17,5 jaar echt werken op heb zitten, was niet altijd makkelijk of leuk ... maar ben wel blij die tijd gehad te hebben.
Met alle respect voor jouw 17,5 jaren Herman.
De generatie die echter tot 68 jaar en mogelijk nog langer moeten werken, hebben er dadelijk tussen de 50 en 45 jaar op zitten.
40 jaar zou beslist voldoende moeten zijn en geen dag meer, of ze moeten dat zelf willen.
En zo denk ik erover en niet anders, fijne dag nog. :wink:

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: ' Werknemers zijn op '

Bericht door Fenna » 08 mar 2018, 09:52

Ik ben van mening dat 40 werkjaren genoeg zijn.
Dan heb je je bijdrage wel geleverd en MAG je met pensioen.
Vind je het werk wat je doet verschrikkelijk leuk en je kan het lichamelijk en geestelijk volhouden, moet je dat vooral doen, het is ook onzin dat je MOET stoppen.

Dit Huidige pensioenstelsel is een drama.
De jeugd kan niet instromen omdat er te veel ouderen aan het werk moeten blijven en dat is verlies aan kennis van de modernste technieken en tevens is het geldverkwisting omdat de scholing die is gevolgd, geld heeft gekost en niet in praktijk kan worden gebracht.
Als de jongere niet aan de bak komt en thuis op zijn krent zit met een uitkering, dan gaat zijn kennis wat hij heeft opgedaan tijdens zijn studie deels verloren, je moet deze kennis wel onderhouden.
Zie het als een huisarts die een paar jaar geen patiënt heeft behandeld omdat hij werkeloos thuis zit, die zijn vaardigheden worden ook minder.
De oudere is vaak vastgeroest in een bepaald patroon en is minder productief dan een jongere, er moet meer doorstroom komen en dat houd je tegen als je de mensen tot hun 67e of zelfs 71e verplicht aan het werk te blijven.
De smoes die ze gebruiken om deze pensioenleeftijden te verantwoorden is, dat wij allen makkelijk 83 worden.
Dit word gebaseerd op de vorige generaties, maar het verleden geeft geen garanties voor de toekomst.
Wij leven nu in een periode van luchtvervuiling, waar voedsel vrijwel geen vitamine meer bevat en waar de stress vele malen hoger is in deze prestatie gerichte maatschappij dan 30/40 jaar geleden, daarom geloof ik er geen barst van dat wij leeftijden van 83 of meer halen.

@Oriris :post:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: ' Werknemers zijn op '

Bericht door univers » 08 mar 2018, 10:17

Die 83, zou ik maar omdraaien 38.
Verder maak ik er geen woorden over vuil.
Slecht voor je bloeddruk,
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: ' Werknemers zijn op '

Bericht door Mypos » 08 mar 2018, 11:19

Gast1 schreef:
08 mar 2018, 08:31
herman50 schreef:
08 mar 2018, 07:33
... ben blij dat ik er 17,5 jaar echt werken op heb zitten, was niet altijd makkelijk of leuk ... maar ben wel blij die tijd gehad te hebben.
Met alle respect voor jouw 17,5 jaren Herman.
De generatie die echter tot 68 jaar en mogelijk nog langer moeten werken, hebben er dadelijk tussen de 50 en 45 jaar op zitten.
40 jaar zou beslist voldoende moeten zijn en geen dag meer, of ze moeten dat zelf willen.
En zo denk ik erover en niet anders, fijne dag nog. :wink:
Of je werkt gewoon maximaal 3 dagen in de week zoals ik doe. Enorm veel weerstand tegen bij van allerlei instanties waar ik ook mee te maken heb gehad en weinig mensen snappen het. Maar ik heb al vrij jong besloten dat ik geen persoon ben voor 5 dagen in de week werken. Dus dan maar wat minder verdienen en 3 dagen in de week werken. :peace:

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: ' Werknemers zijn op '

Bericht door herman50 » 08 mar 2018, 12:00

begrijp me goed ,tijdens een vacantie een zware epileptise aanval gehad vakantie moeten onderbreken ,naar huis,, dokter,, ziekehuis - en af geserveerd, regelrecht de WAO in en dus zijn die 17,5jaar een zege voor mij------- nog een leuke dag tesaam ;P!
alles van waarde is weerloos

Gast1

Re: ' Werknemers zijn op '

Bericht door Gast1 » 08 mar 2018, 12:17

Herman, ik kende jouw situatie en mijn opmerking staat geheel los van jou(w situatie dus).
Ik kan heel goed begrijpen dat je die 17,5 gewerkt jaren als een zegening beschouwt.
Nadat ik er 34 jaar -ook een zegening voor mij (altijd met veel plezier gewerkt) op had zitten, begon 'het gezeik' voor mij en dat 'gezeik' is inmiddels het zesde jaar in gegaan.
Het begon allemaal met een arrogante albedil, met sterke megalomane trekken ...
Momenteel heb ik drie rechtszaken lopen met mijn werkgever, waarvan twee bij de hoge raad.
Vanaf 14 oktober 2014 zit ik inmiddels thuis, met 70% doorbetaling van mijn loon.
Dat was even wennen, maar nu zonder werk is een nog grotere zegening voor mij.
We gaan zien hoe het verder gaat lopen ...

Maar inmiddels heb ik het wel zo'n beetje 'gehad' met 'dat werken' en ga dus volledig mee met Osiris.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: ' Werknemers zijn op '

Bericht door herman50 » 08 mar 2018, 12:24

ja sorry Gast1 reageer altijd een tikkie te snel, was niet de bedoeling een sneer uit te delen, hoop dat bij jou verder alles ´goed´ verloopt ,, weet ook niet of ik het nu zou kunnen werken met de jeugd

he fijne namiddag nog
alles van waarde is weerloos

Gast1

Re: ' Werknemers zijn op '

Bericht door Gast1 » 08 mar 2018, 12:30

No problem ...

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: ' Werknemers zijn op '

Bericht door univers » 08 mar 2018, 12:36

Het begon allemaal met een arrogante albedil, met sterke megalomane trekken ...
Ik dacht dat zij een hartsvriendin van je was. :mrgreen:

Weet je dat ik je nog heb gewaarschuwd tegen haar.
We gaan zien hoe het verder gaat lopen ...
Leef nog steeds met je mee. :hands:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: ' Werknemers zijn op '

Bericht door Gast1 » 08 mar 2018, 16:05

Thank bro ... :wink:

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: ' Werknemers zijn op '

Bericht door Osiris » 09 mar 2018, 08:47

Om maar weer eens aan te geven hoe de topwerkgevers over het gepeupel denkt.

Aantal jaren terug moest ING met 10 miljard staatssteun ( belastinggeld waar elke Nederlander voor krom mag liggen ) overeind gehouden worden.

De CAO van ING geeft de 'gewone medewerkers ' 1.7 % loonsverhoging.
Echter geldt die CAO niet voor de CEO's , topman Hamer is 50 ( !!!) % verhoging toebedeeld op zijn al riante salaris en komt daarmee ver boven de Balkenende norm (Nota bene voormalig premier Balkenende zelf zit in de commissie die het heeft toegekend !! ).

Excuus is zoals altijd weer ; marktconform t.o.v. Europa.
Wat een Bullshit.
Als ergens in de wereld iemand hetzelfde werk doet als ik en 3X zoveel verdient, heb ik er dan ook automatisch recht op ??
Nee natuurlijk niet,geldt alleen voor dit soort financiele top criminelen.

En zo creeer je dus totaal wantrouwen naar die sector ( die crisis veroorzaakte ), sociale onrust en maak je de kloof tussen rijk en arm steeds groter.

https://www.trouw.nl/samenleving/iedere ... ~aa267200/
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: ' Werknemers zijn op '

Bericht door Mypos » 09 mar 2018, 12:58

Osiris schreef:
09 mar 2018, 08:47
Om maar weer eens aan te geven hoe de topwerkgevers over het gepeupel denkt.

Aantal jaren terug moest ING met 10 miljard staatssteun ( belastinggeld waar elke Nederlander voor krom mag liggen ) overeind gehouden worden.

De CAO van ING geeft de 'gewone medewerkers ' 1.7 % loonsverhoging.
Echter geldt die CAO niet voor de CEO's , topman Hamer is 50 ( !!!) % verhoging toebedeeld op zijn al riante salaris en komt daarmee ver boven de Balkenende norm (Nota bene voormalig premier Balkenende zelf zit in de commissie die het heeft toegekend !! ).

Excuus is zoals altijd weer ; marktconform t.o.v. Europa.
Wat een Bullshit.
Als ergens in de wereld iemand hetzelfde werk doet als ik en 3X zoveel verdient, heb ik er dan ook automatisch recht op ??
Nee natuurlijk niet,geldt alleen voor dit soort financiele top criminelen.

En zo creeer je dus totaal wantrouwen naar die sector ( die crisis veroorzaakte ), sociale onrust en maak je de kloof tussen rijk en arm steeds groter.

https://www.trouw.nl/samenleving/iedere ... ~aa267200/
Het wantrouwen richting die sector verwelkom ik enorm!

It is well enough that people of the nation do not understand our banking and monetary system, for if they did, I believe there would be a revolution before tomorrow morning.

Henry Ford

Cornelius

Re: ' Werknemers zijn op '

Bericht door Cornelius » 09 mar 2018, 14:50

Banken zijn criminele organisaties.
Ralph Hamers verdient 100 forse klappen met de mattenklopper. Als hij na een paar dagen weer kan zitten moet hij een voettocht naar Jeruzalem maken en op het graf van Jezus zijn zonden bewenen.
Eenmaal terug mag hij zich slechts in het openbaar vertonen met een bordje om zijn nek waarop te lezen staat: ik ben een crimineel, keur mij geen blik waardig, barst uit in hoongelach en beschimp mij.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: ' Werknemers zijn op '

Bericht door Osiris » 09 mar 2018, 14:56

Tegen de muur zetten en afschieten of onthoofden met de guillotine is niet meer van deze tijd.
Voor deze kopstukken uit financiele wereld en ( voormalige ) politieke trawanten/trekpoppen is er vast nog wel een onbewoond eiland.
Met een koepel er omheen gevoed met een dodelijk voltage.
Per maand 1 voedseldropping en per jaar 1x de restcollectie van Zalando is meer dan voldoende voor dit stelletje criminelen.
Willen ze meer, slaan ze elkaar de hersens maar in.

Is de maatschappij eindelijk verlost van lui die willens en wetens anderen de armoede en zelfmoord injagen uit eigenbelang [burn] :evil:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: ' Werknemers zijn op '

Bericht door Mypos » 10 mar 2018, 00:34

Tja dat vind ik dan weer een ietsiepiets te ver aangezien bankiers vaak gewoon onwetend zijn. Het zijn vooral de mensen achter de schermen die dit systeem in stand houden en de hand boven het hoofd houden van bankiers. Ik zie bankiers net als soldaten. Half wetend/onwetend over alle ellende die ze aanrichten en ook zichzelf aandoen. Hoe hoger je komt in de rangen/bedrijven hoe meer verantwoordelijkheid en ook kennis deze mensen hebben van wat ze echt aanrichten in de wereld.

Leuk feitje, enorm veel bankiers stappen over naar veiligheidsdiensten of vice versa.

En dan gaan mensen toch nog steeds mee met iets als de sleepwet omdat ze geloven dat veiligheidsdiensten goed werk verrichten.......Yeah right....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: ' Werknemers zijn op '

Bericht door univers » 10 mar 2018, 00:42

:post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: ' Werknemers zijn op '

Bericht door Gast1 » 10 mar 2018, 05:33

Netjes Mypos, maar ik kan me bij de andere reacties wel wat bij voorstellen.

Plaats reactie