Fransen en Duitsers uiten zorgen om antisemitisme

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80637
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Fransen en Duitsers uiten zorgen om antisemitisme

Bericht door Tammy » 22 apr 2018, 14:18

Afbeelding
"In Frankrijk vermoordt men grootmoeders omdat ze Joods zijn"

Nooit gedacht dat dit nog kon gebeuren met joden in Europa.
Vind gewoon verschrikkelijk zeker natuurlijk gezien de geschiedenis, :-|
Deze keer geen Henk en Ingrid maar anderen mensen die bezorgd zijn.
Moet denken aan dat jongetje in de topic van Geschiedenis , alles begint zich te herhalen. :?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Manifest: moslimextremisten 'zuiveren' Frankrijk van Joden.

In Frankrijk is sprake van een 'etnische zuivering', zo stelt een manifest in dagblad Le Parisien. In het pamflet staat dat er nieuw antisemitisme is ontstaan onder moslimextremisten, dat voor het eerst sinds de Tweede Wereldoorlog ook weer levens eist.

"In de afgelopen jaren zijn elf Joden door moslimradicalen vermoord, en sommigen ook mishandeld, omdat ze Joods waren", staat in de tekst. Het is een verwijzing naar de aanslagen op bijvoorbeeld een Joodse supermarkt (2015) en Joodse school (2012).
Het stuk is ondertekend door 300 prominente Fransen, onder wie de rechtse oud-president Nicolas Sarkozy en de linkse oud-premier Manuel Valls. Zanger Charles Aznavour tekende ook, net als acteur Gérard Depardieu.

Volgens de prominenten is het voor Joden vaak niet meer veilig in Frankrijk. "Franse Joden lopen 25 keer meer kans het slachtoffer te worden van geweld dan Franse moslims", schrijven ze. "Ongeveer 50.000 Joden zijn recent verhuisd, omdat ze zich niet meer veilig voelden in de wijken waar ze woonden."
'Slachtoffer van de maatschappij'
De 300 Fransen van het manifest zeggen dat de media het nieuwe antisemitisme vaak doodzwijgen. Maar extreemlinkse politici doen dat ook en draaien de rollen zelfs om, schrijven ze. Moslims zouden worden gezien als "slachtoffer" van de maatschappij en worden omhelsd omdat ze "electoraal gezien meer stemmen opleveren dan Joden".

In het artikel in Le Parisien wordt een oproep gedaan aan moslimgeestelijken. "Verzen uit de Koran waarin wordt opgeroepen Joden, christenen en ongelovigen te doden, moeten worden afgewezen. Zodat niet één gelovige zich nog op een heilige tekst kan beroepen om een misdaad te begaan."

Moord op Joodse vrouw.

Uit cijfers van het Franse ministerie van Binnenlandse Zaken blijkt juist dat antisemitisme al een aantal jaren afneemt in Frankrijk. Daarbij gaat het om geregistreerde meldingen van bijvoorbeeld beledigingen, scheldpartijen en antisemitische teksten op muren. Het aantal gewelddaden tegen Joden is vorig jaar wel gestegen: van 77 tot 97.
Eind maart werd een Joodse vrouw vermoord in Parijs. Het Franse OM vermoedt dat het gaat om een antisemitische moord. Over de geloofsovertuiging van de verdachte zijn geen officiële mededelingen gedaan. Haar dood leidde tot protesten, waaraan duizenden mensen in meerdere Franse steden meededen.

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80637
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Fransen en Duitsers uiten zorgen om antisemitisme

Bericht door Tammy » 22 apr 2018, 14:27

Israëliërs op straat in Berlijn aangevallen wegens keppel.

Twee mannen met een keppeltje zijn in Berlijn op straat zonder aanleiding aangevallen en beledigd door drie mannen. Een van de twee, een 21-jarige Israëliër, is daarna door een van de mannen met een riem geslagen. Duitse media spreken van een aanval met antisemitische achtergrond.
De Israëliër filmde de aanval en zette dat op internet. Op het filmpje is te zien hoe een man met een riem zwaait en “Jahudi” roept, Arabisch voor Jood. Hij wordt uiteindelijk door een ander weggeleid. Het andere slachtoffer is een 24-jarige Duitser.

“Ik voel me niet meer veilig op straat met mijn keppel op”, verklaarde het 21-jarige slachtoffer Adam tegenover BZ-Berlin. Hij was teleurgesteld dat niemand hielp. Anders dan aanvankelijk gemeld, was hij geen Jood, maar Israëlisch en verblijft hij sinds drie jaar in Duitsland.
Op de Israëlische televisie zei de 21-jarige ook: “Ik ben oprecht verrast dat dit kan gebeuren, ik ben nog steeds geschokt.” Hij filmde, “omdat ik dacht dat hij niet kon worden vastgehouden tot de politie komt”. Met het materiaal hoopt hij dat de politie de man kan vinden.
Volgens cijfers van de politie in de Duitse hoofdstad is het aantal antisemitische incidenten sinds 2013 verdubbeld.

BRON,


Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80637
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Fransen en Duitsers uiten zorgen om antisemitisme

Bericht door Tammy » 23 apr 2018, 07:18

In The Jerusalem Post een kleine persconferentie van Merkel over antisemitisme in haar eigen Duitsland.
Te zien op onderstaande link.


http://www.jpost.com/International/Merk ... any-551398

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Fransen en Duitsers uiten zorgen om antisemitisme

Bericht door Determinist » 23 apr 2018, 07:30

Lang leve onze christelijke tradities.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Fransen en Duitsers uiten zorgen om antisemitisme

Bericht door univers » 23 apr 2018, 09:19

Lang leve onze christelijke tradities.
Zit vol liefde.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11970
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Fransen en Duitsers uiten zorgen om antisemitisme

Bericht door MetalPig » 23 apr 2018, 09:48

univers schreef:
23 apr 2018, 09:19
Zit vol liefde.
Ja, liefde is verplicht:
" Gij zult den Heere, uw God, liefhebben, uit geheel uw hart, en uit geheel uw ziel, en uit geheel uw kracht, en uit geheel uw verstand;"
(Lukas 10:27)

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Fransen en Duitsers uiten zorgen om antisemitisme

Bericht door herman50 » 23 apr 2018, 10:09

nou is het rotte van mij dat ik ook wel es de advocaat van de duivel speel ..hoor/lees vaak -----héél vaak--- komt dor Rutte óf door Den Haag maar waar zijn hier dan de stemmen Parijs en Bonn?? begrijp me goed ik vind dit vreselijk ,,,, alleen ook bij het filmpje staan mi vraagtekens ,, de kop is , Israëliërs enz. ...in het artikel is het 1 Israëliër en een 24 jarige Duitser .... dat deze rustig gaat filmen hoe z´n maat met een riem geslagen word ....sorry ontgaat me ..... kijk er word gesproken om kinderen uit kalifaat terug te halen,, wag effe , hier is het kwaad geschied het zaadje is al ontkiemd -o stomme vergelijking- dus helaas pindakaas blijf maar fijn bij pappie en mammie ... nouja fijne dag nog wij zegge hierro in Rotterdam:: Niet lulle maar poetsen
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Fransen en Duitsers uiten zorgen om antisemitisme

Bericht door univers » 23 apr 2018, 12:22

Niet lulle maar poetsen
Zorg dat het koppie glimt. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80637
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Fransen en Duitsers uiten zorgen om antisemitisme

Bericht door Tammy » 25 apr 2018, 10:03

‘Keppeltjesmars’ in Berlijn om Joden te steunen.

Leiders van de Joodse gemeenschap in Berlijn roepen inwoners van de Duitse hoofdstad op om woensdag mee te doen aan een ‘keppeltjesmars’ als steunbetuiging aan Joden. Volgens hen is het er tegenwoordig niet meer veilig om herkenbaar als Jood over straat te gaan. Nadat vorige week een Israëliër met een keppeltje op was mishandeld met een riem, betuigde ook bondskanselier Angela Merkel haar steun.

Al bijna honderd groepen hebben deelname toegezegd aan de mars ‘Berlijn draagt een keppeltje’, meldt de Israëlische krant The Jerusalem Post. Vertegenwoordigers van onder meer het Anne Frank Centrum, het Duitse Rode Kruis en het Duits Instituut voor de Mensenrechten lopen mee. Ook politici, onder wie de burgemeester van Berlijn Michael Müller, zullen het Joodse hoofddeksel dragen.

Centrale Joodse Raad: draag geen keppeltje in grote steden.

Eerder op de dag raadde de Centrale Joodse Raad in Duitsland Joden af om in grote steden een keppeltje te dragen. Volgens Josef Schuster, voorzitter van de raad, is er sprake van ‘een keerpunt’, en is het ‘een gevaar van onze democratie’ dat antisemitisme geen halt kan worden toegeroepen.

Dinsdag verklaarde Aiman Mazyek, voorzitter van de Centrale Raad van Moslims, dat hij het ‘zeer serieus neemt’ dat ‘bepaalde vluchtelingen zich vijandig opstellen jegens Joden’. Wel komt volgens hem het merendeel van de anti-Joodse misdrijven van ‘extreem-rechts’. Na de aanrandingen in Keulen tijdens de nieuwjaarsnacht 2016 – gepleegd door voornamelijk Noord-Afrikanen – benadrukte hij dat ‘de afkomst van de daders er niet toe doet’.

Merkel: ‘beschaamd’ dat Joden anno 2018 beveiliging nodig hebben.

Zondag zei Bondskanselier Angela Merkel ‘beschaamd’ te zijn dat Joden in 2018 in Duitsland beveiliging nodig hebben. ‘Mensen van Arabische afkomst brengen een nieuwe vorm van antisemitisme mee,’ zei ze in een interview met The Jerusalem Post. Justitieminister Katarina Barley (SPD) zei zaterdag dat antisemitisme weer ‘sociaal aanvaardbaar’ is geworden, en dat asielzoekers uit het Midden-Oosten daar een belangrijk aandeel in hebben.
Aanleiding voor de ophef is een filmpje van een 24-jarige man die vorige week in Berlijn op straat met een riem werd geslagen. In eerste instantie leek het om een Joods slachtoffer te gaan – de man die werd mishandeld, droeg een keppeltje – maar later bleek dat hij een Arabische Israëliër was.


Experiment om risico van het dragen van een keppeltje te testen.

Toen een vriend hem vertelde dat het onverstandig is om herkenbaar als Jood over straat te gaan, reageerde de man sceptisch. Bij wijze van experiment besloot hij een keppeltje op te zetten, en al snel merkte hij dat de waarschuwing gegrond was: eerst werd hij diverse keren uitgescholden, waarna hij daar iets van zei. Daarop pakte een Arabisch uitziende man een riem, en begon hem daarmee te slaan, terwijl hij riep ‘yahudi’ (Arabisch voor Jood). Donderdag meldde de dader zich bij de politie: het is de 19-jarige Knaan S., een asielzoeker uit Syrië.

BRON.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Buitengewoon triest dat deze mars anno 2018 nodig is. :?
Hopelijk heeft Merkel het fatsoen om niet mee te lopen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Fransen en Duitsers uiten zorgen om antisemitisme

Bericht door Determinist » 25 apr 2018, 10:39

Tammy schreef:
25 apr 2018, 10:03
Hopelijk heeft Merkel het fatsoen om niet mee te lopen.
Die begrijp ik niet.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Fransen en Duitsers uiten zorgen om antisemitisme

Bericht door Susan » 25 apr 2018, 10:42

Tammy schreef:
25 apr 2018, 10:03
‘Keppeltjesmars’ in Berlijn om Joden te steunen.

Buitengewoon triest dat deze mars anno 2018 nodig is. :?
Hopelijk heeft Merkel het fatsoen om niet mee te lopen.
:shock:
Hoezo deze opmerking:
"Hopelijk heeft Merkel het fatsoen om niet mee te lopen."
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80637
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Fransen en Duitsers uiten zorgen om antisemitisme

Bericht door Tammy » 25 apr 2018, 11:04

Met Merkel bedoel ik mee de ongebreitelde instroom in haar land van mensen die een probleem met Joden hebben.
Ze zegt het zelf Determinist en Susan.
Zijn nog geen eens mijn eigen woorden.
Deze opleving van antisemitisme komt niet gewoon uit de lucht vallen.

Ik heb haar toespraak gezien waarin ze het zelf zegt.
En daarom heb ik die zin geplaatst .
Na alles wat er met het Joodse volk is gebeurd gaan we nu precies hetzelfde zien.
En dat vind ik verschrikkelijk.

Dit is wat ze zei :
‘Mensen van Arabische afkomst brengen een nieuwe vorm van antisemitisme mee,’ zei ze in een interview met The Jerusalem Post.
Antisemitisme komt in alle lagen van bevolkingsgroepen voor trouwens.
Maar deze opleving komt in een tijd dat meer dan een miljoen mensen de grens kwamen binnengewandeld.
Dat ontkennen is de ogen sluiten .
En ik vraag me af hoe dit gaat aflopen.

Merkel zegt dat er een nieuwe vorm van antisemitisme mee is gekomen van mensen met Arabische afkomst.
Welke nieuwe vorm ?
Antisemitisme is en blijft hetzelfde .
Bedoelt ze dat het deze keer niet van Duitsers komt ?
Over welke vorm heeft ze het eigenlijk ?

Hieronder nogmaals de link naar het interview :

https://www.jpost.com/International/Mer ... any-551398

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Fransen en Duitsers uiten zorgen om antisemitisme

Bericht door Susan » 25 apr 2018, 11:36

Dan nog snap ik deze reactie niet van jou: "Hopelijk heeft Merkel het fatsoen om niet mee te lopen."

Want evengoed kan ze dan meelopen in deze mars, daar is niks onfatsoenlijks aan, maar ze ondersteund
dan samen met anderen waar het hier om gaat, nml ‘Keppeltjesmars’ in Berlijn om Joden te steunen die
door antisemitisme bedreigd zijn/worden...
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13669
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Fransen en Duitsers uiten zorgen om antisemitisme

Bericht door Fenna » 25 apr 2018, 11:38

univers schreef:
23 apr 2018, 12:22
Zorg dat het koppie glimt. :mrgreen:
Die van jou ? :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13669
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Fransen en Duitsers uiten zorgen om antisemitisme

Bericht door Fenna » 25 apr 2018, 11:46

Susan schreef:
25 apr 2018, 10:42

"Hopelijk heeft Merkel het fatsoen om niet mee te lopen."
Ik schaar mij achter Tammy.
Merkel haalt met scheepsladingen tegelijk Jodenhaters binnen en dan wel schijnheilig mee lopen met de keppeltjesmars?
Dat is hypocriet.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80637
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Fransen en Duitsers uiten zorgen om antisemitisme

Bericht door Tammy » 25 apr 2018, 11:50

Omdat ik Merkel zie als de persoon die voor een hoop ellende heeft gezorgd in Europa Susan.
En dat weet je van mij.
Niks mis met vluchtelingen opnemen uit oorlogsgebied , maar het is zoveel meer geworden.
Ik heb het over illegale immigratie.
Ik hou haar verantwoordelijk voor heel veel zaken , ook deze vreselijke opleving van antisemitisme anno 2018.
Ze benoemt het zelf Susan , zijn niet mijn woorden.

Ik weet dat jij dat totaal anders ziet , en dat is prima.
Maar ik kijk op een hele andere manier naar het wereldtoneel.
Ik zie Jodenhaat opkomen, dat hadden we verdorie toch achter ons gelaten hoopte ik. :?

En ik wil weten wat ze bedoelde precies met nieuwe vorm van antisemitisme.
Wat is het verschil met zeg maar oude antisemitisme ?
Bedoelt ze daarmee dus dat het nu van de Arabische kant komt ?
Want daar heeft ze het over in dat intervieuw.

Voor mij is antisemitisme altijd hetzelfde woord gebleven.
Ik ken geen nieuwe vorm er van.
Antisemitisme is Jodenhaat en dat bestaat helaas over heel de wereld.
Bij alle volkeren.
Niet alleen bij Arabische mensen die niet allemaal zo zijn neem ik aan.

Maar ik denk dat ze die groep nu bedoelt i.v.m haar open grenzenbeleid.
Ze praat er openlijk over.
Ik vind het zelf niet gepast als ze zou meelopen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Fransen en Duitsers uiten zorgen om antisemitisme

Bericht door Susan » 25 apr 2018, 12:56

Tammy schreef:
25 apr 2018, 11:50
Omdat ik Merkel zie als de persoon die voor een hoop ellende heeft gezorgd in Europa Susan.
En dat weet je van mij.
Niks mis met vluchtelingen opnemen uit oorlogsgebied , maar het is zoveel meer geworden.
Ik heb het over illegale immigratie.
Ik hou haar verantwoordelijk voor heel veel zaken , ook deze vreselijke opleving van antisemitisme anno 2018.
Ze benoemt het zelf Susan , zijn niet mijn woorden.

Ik weet dat jij dat totaal anders ziet , en dat is prima.
Maar ik kijk op een hele andere manier naar het wereldtoneel.
Ik ga niet alles herhalen wat Merkel betreft, (en ik ben óók geen 'fan' van haar even voor de duidelijkheid..) maar zij was beslist niet de enige die besliste over het toelaten van vluchtelingen,
al heeft zij er zich behoorlijk op verkeken hóé dit in Duitsland ging uitpakken! Haar alleen steeds de zwarte piet toe spelen vind ik onterecht.
Je kan Merkel om die reden ook niet verantwoordelijk houden voor opleving van antisemitisme.
Ik zie Jodenhaat opkomen, dat hadden we verdorie toch achter ons gelaten hoopte ik. :?
Huh....? Jodenhaat is nog nooit weggeweest!
(Tammy deze volgende zin is niet tegen jou hoor, bedoel ik in het algemeen)
Jodenhaat gebeurde nog steeds 'stilletjes' en minder openlijk overal vanaf meteen de 2e wereldoorlog al, maar wie dat nog niet door had heeft zitten slapen, of de andere kant opgekeken.

Het wordt de laatste jaren wel steeds meer openlijk geuit wat te merken is door de aanslagen, bedreigingen enz .(niet alleen door vluchtelingen of mensen uit Arabië) wat dus ook in Duitsland gebeurde en aanleiding voor deze mars is.
Net als er grote weerstand is tegen alle vluchtelingen in het algemeen, óók in ons kleine landje die zo graag voor ruimdenkend en tolerant
gezien wil worden...waar een grote groep is die deze 'niet Nederlandse' mensen ziet als dieven, aanranders, verkrachters, werk inpikkers enz
En óók nog eens roepen: Eigen volk eerst!....
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80637
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Fransen en Duitsers uiten zorgen om antisemitisme

Bericht door Tammy » 25 apr 2018, 13:06

Jij en ik denken anders over Merkel Susan. :wink:
Ik houd haar wel verantwoordelijk en ook voor de opmars van extreem rechtse groeperingen.
Er is veel meer onvrede in Europa onder de mensen dan de zeg maar NOS kanalen ons laten zien.
Wat er is gebeurd en nu nog gaande is kan men niet lang volhouden.
Dat klapt een keer , en die barsten zie je nu al.

Wat betreft de Jodenhaat , die is er natuurlijk net als haat tegen anderen bevolkingsgroepen over heel de wereld.
Ik schreef het niet duidelijk , ik bedoelde dat men tegenwoordig inderdaad zoals jij zegt de haat openlijker is geworden met geweld enz.
Mensen en restaurants enz worden aangevallen.

Een keppeltjesmars Susan.................had jij dat nog verwacht ? :-|
Ik niet.
Vind verschrikkelijk.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Fransen en Duitsers uiten zorgen om antisemitisme

Bericht door Determinist » 25 apr 2018, 13:13

Ik zie het toch anders Tammy.

Het doel van Merkel was en is nog steeds de helpende hand bieden aan mensen in nood. Het doel is nooit geweest om jodenhaters binnen te laten.
Het kan dus ook niet zo zijn dat men aan de grens de vraag stelt "bent u een antisemiet?".

Maar het is evident dat als je mensen uit gebieden toe laat die van allerlei pluimage zijn dat er elementen tussen zitten die je liever niet wilt.
Maar het is gewoon een feit dat je ze binnen krijgt.

Er zijn namelijk ook andere manieren om vanuit die landen in het westen te komen, namelijk via de legale immigratie.
Deze mensen moeten voldoen aan bepaalde eisen zodat "wij" ze economisch kunnen laten instromen.

Zitten daar nooit antisemieten bij? Is elke legale immigrant zuiver?
Nee, uiteraard niet.
Maar we geven Merkel (of anderen die legale immigratie toestaan) toch ook niet de schuld dat er bij dit soort immigratie onzuivere elementen binnenkomen?

En daarbij moeten we de echte schuldigen aanwijzen als schuldige. Het zijn alleen die personen, individuen, die antisemiet zijn die daadwerkelijk antisemiet zijn.
Niet een complete groep mensen. Als er 1000 mensen binnenkomen en 50 daarvan zijn antisemiet en gedragen zich ook daarnaar, dan zijn het die 50 die we niet zouden willen toelaten.
Die andere 950 mensen hebben niets te maken met wat die andere 50 doen.

Je kan het eens zijn met het beleid van Merkel of niet, aangaande de hoeveelheid instroom en de manier waarop.
Maar je kan Merkel niet in de schoenen schuiven wat individuen uit de instroom uitvreten.
Het enige wat zij kan doen is duidelijk zijn dat individuen zich moeten houden aan de regels zodra ze hier zijn en, als ze dat niet doen, ze linea recta teruggestuurd worden.

Merkel is geen antisemiet, wil ook geen antisemieten hebben en heeft ook niet als doel antisemieten binnen te laten.


Wat de vraag betref over een nieuwe vorm van antisemitisme.

Het is niet nieuw. Het is echter redelijk nieuw in het westen.

De gebieden rond Israel, de Arabische landen, hebben een andere reden om antisemiet te zijn dat we in het westen hebben.
Oorspronkelijk is het "westerse antisemitisme" gebaseerd op religieuze gronden. Het is een christelijke uitvinding.
Joden kregen de schuld van van alles. Maar voornamelijk de economische gronden spelen een rol. Joden hebben alle goede baantjes en hebben de macht over het geld.
Dat is waar de joden altijd van beticht zijn.

In Arabische landen speelt iets anders: de rol en status van Israël. Dit heeft meer met land-eigenaarschap te maken.
Ook religie speelt een rol, gezien de status van Jeruzalem.

Een nederlandse antisemiet kijkt meer naar Joden zoals men dat in nazi Duitsland deed. Een Arabische antisemiet kijkt naar Joden zoals ze in Israël zijn.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80637
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Fransen en Duitsers uiten zorgen om antisemitisme

Bericht door Tammy » 25 apr 2018, 13:36

Determinist schreef :
Het doel van Merkel was en is nog steeds de helpende hand bieden aan mensen in nood. Het doel is nooit geweest om jodenhaters binnen te laten.
Het kan dus ook niet zo zijn dat men aan de grens de vraag stelt "bent u een antisemiet?".

Maar het is evident dat als je mensen uit gebieden toe laat die van allerlei pluimage zijn dat er elementen tussen zitten die je liever niet wilt.
Maar het is gewoon een feit dat je ze binnen krijgt.
Natuurlijk is het geen doel geweest van Merkel om jodenhaters binnen te laten.
En die kunnen inderdaad op de legale manier ook binnen komen.
En natuurlijk bij de bevolking van een land zelf .
Nederlanders en alle volkeren kunnen haat hebben tegen mensen, van alle achtergronden.
En daarbij moeten we de echte schuldigen aanwijzen als schuldige. Het zijn alleen die personen, individuen, die antisemiet zijn die daadwerkelijk antisemiet zijn.
Niet een complete groep mensen. Als er 1000 mensen binnenkomen en 50 daarvan zijn antisemiet en gedragen zich ook daarnaar, dan zijn het die 50 die we niet zouden willen toelaten.
Die andere 950 mensen hebben niets te maken met wat die andere 50 doen.
Dat klopt maar Merkel zelf wijst wel een bevolkingsgroep aan.
Waarom is dat ?
Waarom zegt ze dat Determinist openlijk in een intervieuw ?
Omdat het er misschien meer dan de denkbeeldige 50 zijn ?
Ze zegt dit niet zomaar.
Wat de vraag betref over een nieuwe vorm van antisemitisme.

Het is niet nieuw. Het is echter redelijk nieuw in het westen.

De gebieden rond Israel, de Arabische landen, hebben een andere reden om antisemiet te zijn dat we in het westen hebben.
Oorspronkelijk is het "westerse antisemitisme" gebaseerd op religieuze gronden. Het is een christelijke uitvinding.
Joden kregen de schuld van van alles. Maar voornamelijk de economische gronden spelen een rol. Joden hebben alle goede baantjes en hebben de macht over het geld.
Dat is waar de joden altijd van beticht zijn.

In Arabische landen speelt iets anders: de rol en status van Israël. Dit heeft meer met land-eigenaarschap te maken.
Ook religie speelt een rol, gezien de status van Jeruzalem.

Een nederlandse antisemiet kijkt meer naar Joden zoals men dat in nazi Duitsland deed. Een Arabische antisemiet kijkt naar Joden zoals ze in Israël zijn.
Dank je wel voor deze heldere uitleg, want ik snapte niet wat Merkel bedoelde met nieuwe vorm van antisemitisme.
Ze bedoelt dus de mensen uit de Arabische wereld wat ze ook zelf zegt.
Je kan het eens zijn met het beleid van Merkel of niet, aangaande de hoeveelheid instroom en de manier waarop.
Maar je kan Merkel niet in de schoenen schuiven wat individuen uit de instroom uitvreten.
Het enige wat zij kan doen is duidelijk zijn dat individuen zich moeten houden aan de regels zodra ze hier zijn en, als ze dat niet doen, ze linea recta teruggestuurd worden.
Dat doe ik dus wel Determinist , ik hou haar wel verantwoordelijk .
Niet wat betreft het individu maar het totaalplaatje.
Alles erom heen voor de rotzooi die er gaande is in Europa door haar naieve welkomsbeleid.
De opmars van verdorie Nazi achtige groeperingen die ontstaan als er massa immigranten een land of continent binnen komen vallen zonder controle of wat dan ook.
Ja nu wel, rijkelijk te laat.
En extreem linkse groeperingen die net zo erg zijn.

Dat reken ik haar aan Determinist, jij ziet het anders.
Prima maar ik niet.
Merkel is geen antisemiet, wil ook geen antisemieten hebben en heeft ook niet als doel antisemieten binnen te laten.
Dat heb ik nooit gezegd want Merkel is geen antisemiet.
Verre van dat.
Ze bedoelt het goed maar haar beleid stort Europa naar de afgrond.
En de geschiedenis zal uitmaken of dat klopt.

Maar nu hebben we eerst de keppeltjesmars.............. :?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie