Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door univers » 25 apr 2018, 09:39

Dan doe je het toch niet.
Wat moet ik niet doen?
Praten of mijn mond houden?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11957
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door MetalPig » 25 apr 2018, 09:40

univers schreef:
25 apr 2018, 09:39
Dan doe je het toch niet.
Wat moet ik niet doen?
Praten of mijn mond houden?
Wat jij wil.

Wat ik vroeg is waarom het je veel moeite kost terwijl je ook schrijft dat het een kleine moeite is.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door univers » 25 apr 2018, 09:42

Wat jij wil.
Dat vind ik toch lief van je. :loveU:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door Susan » 25 apr 2018, 10:01

Witte wel schreef:
24 apr 2018, 21:44
Dit jaar ben ik op vakantie op 4 en 5 mei maar normaal werk ik gewoon op deze dagen. Zoals ik vorig jaar ook al eens heb verteld sta ik hier niet bij stil en ik herdenk ook niemand. Ik ben klaar met deze waanzin.
De wereld leert er niets van. Onze samenleving al helemaal niet. Slechts een klein deel van de bevolking neemt het op voor een ander en ziet de samenleving als "samen"leving waar we samen een succes pogen te bereiken. Maar dat ideaal is ver te zoeken in onze samenleving en ik vind het zielig om dan steeds weer terug te komen op wat was en geheel aan de realiteit voorbij te gaan.
Afschaffen die herdenkingen want de mens leert er toch niet van. In het midden oosten vinden slachtvelden plaats, gesponsord en getraind door het westen. Moeten wij nu zo zielig doen en nu ineens de oorlogsslachtoffers herdenken van toen en nu. Bloed aan de handen en dan stil staan bij.
Maar om een herdenking op deze geplande wijze te verstoren vind ik respectloos. Je verlangt respect en moedigt aan dit te verkrijgen in de samenleving en dan keert een groepje mensen zich tegen dit respect. Hier ben ik het een beetje kwijt. Als je dan werkelijk de samenleving wilt veranderen doe dat dan op een meer overtuigendere wijze maar ga niet staan schreeuwen in een moment van stilte.
Dat er weerstand aan het groeien is tegen deze herdenkingen kan ik volledig begrijpen. Onze samenleving maar vooral ook onze regering blijft in de fout gaan en leert er weinig van.
Maar voor wie wel herdenkt. Vooral doen als je daar achter staat, het zal je goed doen denk ik.
Onzin wat je hier te berde brengt over 'zielig' zitten doen Witte wel. Al ben ik het met jou eens dat velen er niets van geleerd hebben helaas...
Heel veel mensen hebben nooit achter die oorlogen gestaan, vroeger niet en nu ook niet. Dat 'bloed aan hun/onze handen kleeft' vind ik dan ook lang niet gelden voor iedereen, omdat ze er nooit achter hebben gestaan wat er nu oa in het midden oosten gaande is. Herdenken hoeft beslist niets te maken te hebben met voorbij gaan aan de realiteit!
De realiteit leerde ik in mijn kinderjaren al, nml dat meteen na de oorlog andersdenkenden even hard bespuwt, uitgescholden en gemeden werden als in de oorlog, óók bijv leerkrachten deden hier aan mee op school, en (ik draai al heel wat jaren mee hoor in deze rotwereld...) is de 'erfenis' tot nu te voelen van wat oorlog uitgericht heeft met heel veel familieleden en al die andere burgers! Ik denk en gedenk niet alleen mensen in eigen wereldje maar aan álle slachtoffers overal in andere landen.
Ieder mag uiteraard daar een eigen mening over hebben en geven, dit is de mijne.
Het is inderdaad respectloos van die club malloten om op deze manier hun ongenoegen te uiten.
Laatst gewijzigd door Susan op 25 apr 2018, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13638
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door Fenna » 25 apr 2018, 10:02

Tammy schreef:
25 apr 2018, 08:18

En hopelijk krijgen we ooit een dag dat onze Defensie op volle sterkte is.
Zodat de kans iets kleiner is dat er figuren zoals de Nazi`s toen zomaar binnen komen wandelen op een nacht.

Droom lekker verder Mypos.
De reden dat jij in vrijheid nog leeft komt door de soldaten vroeger die hebben gevochten ook voor jou.
Have a nice day. :peace:
Very :post:
Ik ben ook van mening dat je juist moet bewapenen om de vrede te handhaven hoe absurd zoiets ook klinkt.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door Susan » 25 apr 2018, 10:03

Determinist schreef:
24 apr 2018, 22:59
Ik ga ieder jaar naar de herdenking. Soms met vrienden, soms met mijn kinderen en soms alleen.
Maar ik sta er altijd. Met een brok in mijn keel.

Het is voor mij een must om daar te zijn. Om juist even na te denken over wat was maar ook over wat is en wat zeker nog komen gaat.
We denderen al zo snel het leven door, niet nadenkende over wat we hebben en hoe het ook anders kan zijn.

Ik denk dan aan mijn oma die joden onder het huis had en bij een controle betrapt werd door een Duitse soldaat die zag dat ze teveel bonnen bij zich had.
Ze dacht dat het voor haar afgelopen was. Maar de Duitser legde zijn vinger op zijn mond als teken stil te zijn, keek haar even aan en draaide om en liep weg.

Het brengt mij weer even op Aarde en laat mij realiseren dat ik hier, op deze plek en in deze tijd leef. In weelde. Met een goed gevulde maag en een huis vol onzinnige luxe.

Het is geen probleem voor mij om de Duitse slachtoffers te herdenken. Dit zijn namelijk ook slachtoffers. Moeders die hun kinderen in stukken terugvinden onder het puin.
Kinderen verpulverd door de hitte van de brandbommen.

Het klinkt gek, maar soms denk ik wel eens dat het voor ons goed zou zijn eens de andere kant, de andere periode en de andere onmenselijkheid daadwerkelijk zelf te voelen.
De angst, de honger, het verdriet, de horror. De keuze om wel of niet op te komen voor de ander, zoals mijn oma deed.

Na lange tijd vrede sluipt er een soort van gemakzucht in ons, in de maatschappij. In het idee dat zoiets ver van je bed is en je jouw leven zoals je het hebt kan eisen.
Je druk maken over futiliteiten maar daar waar het echt om gaat verwaarloost.

Zoals een begrafenis van een jong persoon je doet beseffen dat het leven ook zo kan zijn. Dat je van geluk kan spreken dat je er bent, met wat je hebt en de mogelijkheden die je geboden worden.

Ja, herdenken is meer dan alleen denken over vroeger, wat een groot onderdeel is van wie we nu zijn en welke kansen we gekregen hebben.
Het is ook nadenken over hoe onbeduidend een leven eigenlijk is en dat je jouw tijd die je hier op Aarde begeeft tracht zo goed mogelijk in te vullen.
Heel mooi wat en hoe je dit hier geschreven hebt Determinist! ;P!
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door Susan » 25 apr 2018, 10:11

Cornelius schreef:
25 apr 2018, 00:30
Het is goed dat op 4 mei de slachtoffers van oorlog en geweld worden herdacht. Al was het alleen maar uit eerbied voor hen wier leven werd afgekapt of verwoest.
Niet meer gedenken laat al die mensen wegzakken in vergetelheid. Hen in herinnering roepen maakt dat dat ze er voor heel even weer een beetje bij horen.
Mee eens Cornelius, maar ik weet dat velen er altijd nog steeds bij gehoord hebben, niet alleen door het gedenken op 4 mei, vul ik aan met ook gedenken tussendoor steeds tijdens familie aangelegenheden etc .
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80545
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door Tammy » 25 apr 2018, 10:12

Fenna schreef :
k ben ook van mening dat je juist moet bewapenen om de vrede te handhaven hoe absurd zoiets ook klinkt.
Juist Fenna jij snapt het. ;P!
En het klinkt ook absurd maar zo werkt het wel.
Mypos wilt dat de wereld legervrij is en waarschijnlijk ook politievrij enz.
Dan krijg je totale chaos in de wereld en het is al een puinhoop maar dan nog veel erger.

Ik snap Mypos trouwens wel, hij ziet een wereld vol vrede op deze manier wat hij denkt.
Zou ik ook willen maar zo werkt het in de echte wereld niet.
Helaas maar waar.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13638
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door Fenna » 25 apr 2018, 10:17

:post:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13638
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door Fenna » 25 apr 2018, 10:20

Met kippevel de verhalen van Determinist en Uni gelezen. ;P! ;P! ;P!
Wij als vrije generatie, kunnen ons niet, zeg maar gerust nooit voorstellen hoe de angst en ellende voelt wat de mensen in oorlogsgebieden doormaken.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door taigitu » 25 apr 2018, 11:24

Tammy schreef:
24 apr 2018, 19:11

De actiegroep 'Geen 4 mei voor mij' roept op om tijdens de Nationale Dodenherdenking op 4 mei lawaai te maken.
De oproep is op Facebook geplaatst. Tot nu toe heeft een handvol mensen aangegeven dat ze met de lawaaidemonstratie willen meedoen.

De antiracismeactivisten zijn het zat dat bij de herdenking op de Dam naar hun mening alleen wordt stilgestaan bij de witte slachtoffers
van de Tweede Wereldoorlog. "Terwijl er in Nederlands-Indië 4 miljoen doden vielen door oorlogsgeweld.
Niet-witte levens tellen blijkbaar niet mee in Nederland."
Ik hoop dat het bij een handjevol mensen blijft. En dat deze actie wordt afgeblazen voor het 4 mei is.

En wat betreft de slachtoffers van Nederlands-Indië......
Afbeelding

De geschiedenis

Het 'Indisch monument' in Den Haag is opgericht ter nagedachtenis aan alle Nederlandse burgers en militairen die het slachtoffer zijn geworden van de Japanse bezetting (1941-1945) van het voormalige Nederlands-Indië. Tevens worden met het gedenkteken de honderdduizenden Romusha's herdacht die tijdens de bezetting zijn omgekomen. Dit waren Indonesische dwangarbeiders die onder valse voorwendselen werden geronseld en werden ingezet voor slavenarbeid. De titel van het gedenkteken luidt: 'De Geest Overwint'.

Hoewel de capitulatie van Duitsland op 5 mei 1945 meestal gezien wordt als het einde van de Tweede Wereldoorlog, was Nederland ook na die datum nog altijd in oorlog. Sinds het begin van 1942 was het voormalige Nederlands-Indië immers bezet door Japan. Pas toen Japan op 15 augustus 1945 capituleerde, was de Tweede Wereldoorlog voor Nederland officieel ten einde. Tussen 1942 en 1945 zijn in totaal circa 16.800 burgergevangenen en 8.500 krijgsgevangenen uit het voormalige Nederlands-Indië omgekomen in interneringskampen of tijdens de dwangarbeid aan spoorlijnen in heel Zuidoost Azië. Talloze anderen werden voor het leven getekend door de ontberingen.

Oprichting
In het voorjaar van 1986 werd door enkele vooraanstaande Nederlanders het plan opgevat om een monument op te richten 'dat tot uitdrukking brengt wat de toenmalige Nederlands-Indische bevolking in Zuidoost-Azië, zowel burgers als militairen, in de strijd en tijdens de Japanse bezetting, heeft doorgemaakt. De initiatiefnemers waren de heren Verhey, oud-verzetsstrijder en wethouder in Amsterdam', en wijlen de heer Samkalden, burgemeester van Amsterdam. De heer Samkalden had als ambtenaar van het Binnenlands Bestuur in verschillende Japanse kampen gezeten. Hun voorstel tot oprichting van een Indisch monument werd spoedig door een groot aantal prominenten en Indische organisaties gesteund. De Stichting Indisch Monument werd opgericht, onder voorzitterschap van de heer Samkalden. De heer Verhey werd voorzitter van het comité van uitvoering.

De betekenis van dit monument voor de Indische gemeenschap in Nederland werd al gauw duidelijk: 'Dat op nationale schaal aandacht wordt geschonken aan het oorlogsgebeuren in die jaren 1942-1945 in de meest ruime zin; dat de overlevenden, die de oorlog nog dagelijks meedragen in hun bestaan, een vast punt van erkenning en herkenning krijgen, dat van bijzonder grote morele waarde wordt geacht; dat een monument verrijst dat recht doet aan het respect en de waardering voor de moed, de standvastigheid en het vaste vertrouwen dat tienduizenden in Nederlands-Indië hebben getoond in de overwinning op een wrede onderdrukking; dat de opgeroepen solidariteit tussen hen die in Nederland de oorlog beleefden, en hen die dat in Nederlands-Indië deden, een grondslag legt met toekomstwaarde.'

Uit 33 inzendingen werd in het najaar van 1987 zowel door de Stichting Indisch Monument als door de gemeente Den Haag gekozen voor het ontwerp van beeldhouwster Jaroslawa Dankowa. Over deze keuze ontstond enige beroering. Enkele Indische organisaties prefereerden een beeldhouwer met een Indische achtergrond. De stichting deelde dit standpunt niet. Door verscheidene organisaties en particulieren was inmiddels een bedrag van hfl. 330.000,- ingezameld. Deze geldsom werd door het ministerie van WVC aangevuld tot het benodigde bedrag van hfl. 480.000,-. Publieke omroep de AVRO heeft ook aan deze som bijgedragen, door zijn programma’s af te sluiten met de ondertiteling 'een bijdrage te storten ten behoeve van het Indisch Monument'. Deze inzamelingsactie heeft circa hfl. 70.000,- opgebracht.

Onthulling
Het monument is onthuld op 15 augustus 1988 door Hare Majesteit Koningin Beatrix. Aan de voet van het gedenkteken liggen elke dag bloemen. De Indische klok is geplaatst op 11 juli 1995 en werd voor het eerst geluid op de Lustrum-herdenking van 15 augustus 1995, in aanwezigheid van H.M. Koningin Beatrix. De luidklok is vervaardigd door de 'Royal Bell- Foundry en Petit Fransen' te Aarle-Rixtel. Dit is de oudste en een van de bekendste klokkenmakers ter wereld.

Op 27 juli 2005 is in Madurodam een miniatuur van het Indisch monument onthuld ter gelegenheid van de zestigste verjaardag van de Japanse capitulatie en de viering van de Indische Zomer in Den Haag. Dit miniatuur is onthuld door de heer Wim de Haas, weduwnaar van de ontwerpster van het monument en de heer Marc Albers, burgemeester van Madurodam.

Locatie
Het monument bevindt zich bij de Waterpartij in de Scheveningse Bosjes, gelegen aan de Prof. B.M. Teldersweg te Den Haag.

https://www.4en5mei.nl/oorlogsmonumente ... onument%27
Kunnen de activisten niet beter naar Den Haag gaan op 4 mei en daar hun 2 minuten stilte houden.
Want ik vermoed dat ze er niet aanwezig zijn geweest op 15 augustus om de gevallenen te gedenken......
Want dan zouden ze beter weten.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13638
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door Fenna » 25 apr 2018, 11:36

Las net een bericht dat van Aartsen het lawaai protest ging verbieden.
Doet die slapjanus toch eens iets goed.
http://www.telegraaf.nl/nieuws/1960198/ ... -strafbaar
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80545
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door Tammy » 25 apr 2018, 12:11

Bedankt Taigitu voor de informatie. :grin:
Denk dat die groep dat inderdaad zelf niet weet.

Mooi om te lezen Fenna , hoe is het mogelijk.
Gelukkig word er opgetreden.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door Gast1 » 25 apr 2018, 13:40

Fenna schreef:
25 apr 2018, 10:20
Met kippevel de verhalen van Determinist en Uni gelezen. ;P! ;P! ;P!
Wij als vrije generatie, kunnen ons niet, zeg maar gerust nooit voorstellen hoe de angst en ellende voelt wat de mensen in oorlogsgebieden doormaken.
Yep, en daar sluit ik me werkelijk volledig bij aan.
Voelde heerlijk om dat te lezen en ook ik herdenk dan.
Volop en intens zelfs en ik ga dan ook samen met mijn vrouw na een herdenking hier redelijk dicht in de buurt.
Bijna altijd.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door Mypos » 25 apr 2018, 17:40

Tammy schreef:
25 apr 2018, 08:18
Mypos schreef :
Hopelijk krijgen we ooit de dag dat Defensie wordt afgeschaft. Dan zijn we weer een stapje dichter bij nooit meer oorlog. Iets wat we allemaal willen.
En hopelijk krijgen we ooit een dag dat onze Defensie op volle sterkte is.
Zodat de kans iets kleiner is dat er figuren zoals de Nazi`s toen zomaar binnen komen wandelen op een nacht.

Droom lekker verder Mypos.
De reden dat jij in vrijheid nog leeft komt door de soldaten vroeger die hebben gevochten ook voor jou.
Have a nice day. :peace:
Beste Tammy. Hoe kun je nou aan de ene kant mensen herdenken die zijn gestorven in een oorlog terwijl je aan de andere kant hoopt op meer Defensie? Dat lijkt me een nogal lastig te combineren.

Figuren als de Nazi's werden gesponsord door westerse bedrijven. Daar kun je je aandacht beter op richten dan bang zijn dat er weer zoiets gebeurd. Angst is een slechte raadgever!

En by the way vrijheid? Die vrijheid is nogal relatief.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80545
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door Tammy » 25 apr 2018, 17:52

Mypos schreef :
Beste Tammy. Hoe kun je nou aan de ene kant mensen herdenken die zijn gestorven in een oorlog terwijl je aan de andere kant hoopt op meer Defensie? Dat lijkt me een nogal lastig te combineren.
Jij vind dat moeilijk te combineren Mypos maar ik niet.
Dat komt omdat jouw wereldbeeld heel anders is dan de mijne.

En ik laat me niet leiden door angst beste Mypos.
Heb ik nooit gedaan in mijn leven.
Ik laat mij leiden door mijn hersens te gebruiken in combinatie met een scherpe blik naar hoe de wereld echt is.

Ieder zijn mening Mypos .
Jouw wereldbeeld is mooi maar zo zal het nooit worden.
Maar ik ben blij dat jij dat nog wel geloofd.
Die onschuld ben ik al lang geleden kwijt geraakt toen ik de realiteit zag hoe de mens echt is.

Fijne avond. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door Mypos » 25 apr 2018, 17:57

Fenna schreef:
25 apr 2018, 10:02
Tammy schreef:
25 apr 2018, 08:18

En hopelijk krijgen we ooit een dag dat onze Defensie op volle sterkte is.
Zodat de kans iets kleiner is dat er figuren zoals de Nazi`s toen zomaar binnen komen wandelen op een nacht.

Droom lekker verder Mypos.
De reden dat jij in vrijheid nog leeft komt door de soldaten vroeger die hebben gevochten ook voor jou.
Have a nice day. :peace:
Very :post:
Ik ben ook van mening dat je juist moet bewapenen om de vrede te handhaven hoe absurd zoiets ook klinkt.
Klinkt inderdaad erg absurd en dat is het ook. Dat meer geweld alleen maar leidt tot meer geweld is allang bewezen. Waarom denk je dat die Moslimextremisten hier aanslagen komen plegen? Omdat ze zien dat onbemande drones hun huizen vernietigen en hun gezinnen en familie ombrengen. Als ik dat mee zou maken zou ik ook terrorist worden waarschijnlijk dus ik snap die aanslagen wel.

I object to violence because when it appears to do good, the good is only temporary; the evil it does is permanent.
Mahatma Gandhi

There are many causes I would die for. There is not a single cause I would kill for.
Mahatma Gandhi

Non-violence is the greatest force at the disposal of mankind. It is mightier than the mightiest weapon of destruction devised by the ingenuity of man.
Mahatma Gandhi

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door Mypos » 25 apr 2018, 17:59

Tammy schreef:
25 apr 2018, 17:52
Mypos schreef :
Beste Tammy. Hoe kun je nou aan de ene kant mensen herdenken die zijn gestorven in een oorlog terwijl je aan de andere kant hoopt op meer Defensie? Dat lijkt me een nogal lastig te combineren.
Jij vind dat moeilijk te combineren Mypos maar ik niet.
Dat komt omdat jouw wereldbeeld heel anders is dan de mijne.

En ik laat me niet leiden door angst beste Mypos.
Heb ik nooit gedaan in mijn leven.
Ik laat mij leiden door mijn hersens te gebruiken in combinatie met een scherpe blik naar hoe de wereld echt is.

Ieder zijn mening Mypos .
Jouw wereldbeeld is mooi maar zo zal het nooit worden.
Maar ik ben blij dat jij dat nog wel geloofd.
Die onschuld ben ik al lang geleden kwijt geraakt toen ik de realiteit zag hoe de mens echt is.

Fijne avond. :wink:
Ik ben van mening dat iedereen die soldaten een oorlog in stuurt zelf maar moet gaan. Zeker leiders van een land die zoiets doen, deze hebben natuurlijk de grootste verantwoordelijkheid wat dat betreft. Maar ook burgers die oorlogen steunen zouden dan gewoon zelf maar een oorlog in gestuurd moeten worden. Ben wel benieuwd hoeveel burgers dan nog een oorlog steunen.

Jij ook een fijne avond Tammy. :peace:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80545
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door Tammy » 25 apr 2018, 18:08

Mypos schreef :
Als ik dat mee zou maken zou ik ook terrorist worden waarschijnlijk dus ik snap die aanslagen wel.
Wow Mypos, jij zou met een busje onschuldige mensen dood rijden en dat nog prima vinden ook ?
In plaats van kwaad worden op regeringen vermoord jij burgers die er niks mee te maken ?

En jij citeert Gandhi ?.......... [think] ...............rare combinatie vind je ook niet ?

I rest my case. [wave]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door Mypos » 25 apr 2018, 18:12

Tammy schreef:
25 apr 2018, 18:08
Mypos schreef :
Als ik dat mee zou maken zou ik ook terrorist worden waarschijnlijk dus ik snap die aanslagen wel.
Wow Mypos, jij zou met een busje onschuldige mensen dood rijden en dat nog prima vinden ook ?
In plaats van kwaad worden op regeringen vermoord jij burgers die er niks mee te maken ?

En jij citeert Gandhi ?.......... [think] ...............rare combinatie vind je ook niet ?

I rest my case. [wave]
Ik zou dat nu niet doen. Maar als ik mijn familie uitgemoord zou zien worden door westerse drones misschien wel. Ik denk dat heel veel mensen dat zouden doen. Ik hoop natuurlijk van niet aangezien ik pacifist ben maar het is voor mij nu niet zo moeilijk om pacifist te zijn. Ghandi prefereerde trouwens wel geweld boven lafheid.

Where there is only a choice between cowardice and violence, I would advise violence.
Mahatma Gandhi

En wat is het verschil tussen de onschuldige mensen die in Irak, Syrie etc worden vermoord en de onschuldige mensen in het westen dan? Ik zie jou alleen maar bang zijn voor terroristen maar snap je ook waarom die mensen doen wat ze doen? Dat het westen met hun legers en hun oorlogen de aanstichter is?

Plaats reactie