Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13669
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door Fenna » 03 mei 2018, 21:19

Tammy schreef:
03 mei 2018, 18:24
Meijerink: ik ga wél schreeuwen op de Dam.

Pak hem nu al op en zet hem in de cel.
Want hij zegt zelf al dat hij de uitspraak van de rechter niet accepteert.
Gewoon even tot na herdenking vastzetten.

Dit soort nutteloze klaplopers en zielige beroepsactivistjes horen deze herdenking niet te verstoren.
;P! ;P! ;P!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door Determinist » 03 mei 2018, 21:51

Mypos schreef:
03 mei 2018, 19:13
Tja dan ga je dus ver een grens over. Politiestaat met gedachte politie. Wil je echt in zo'n samenleving wonen?
Ik ga hier redelijk in mee, Mypos. Er zijn grenzen.
Echter zodra iemand dreigt zich niet aan de wet te houden, dan vraag ik mij af (ik ben geen jurist) of je dan preventief mag ingrijpen.
Daar zit namelijk wel wat in.

Ik ben voor het recht van demonstratie.
Maar ook voor het recht een demonstratie te verbieden als het de openbare orde verstoort.

Daar hebben we een rechter voor om dat te beoordelen. En wanneer de rechter aangeeft dat de orde met de demonstratie zodanig verstoord wordt dien je het algemeen belang eerder te dienen dan het recht van de demonstrant.

Maar het blijft een lastig punt.

We dienen onze emoties hierbij uit te schakelen en puur juridisch te kijken. Want draai het eens om. Als een bijeenkomst van ultra-rechts die een "fout" persoon herdenkt en een groep demonstranten wil deze verstoren...wat doen we dan?

laten we dat dan toe zelfs als de openbare orde in gevaar is? Omdat we in het algemeen tegen de ultra-rechtse denkbeelden zijn?

Als een rechter beslist dat de demonstratie in dat geval verboden wordt, dienen we dat te respecteren.
En als toch een demonstrant dreigt te gaan, kan je ingrijpen, ter bescherming van de openbare orde.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door Mypos » 03 mei 2018, 22:19

Determinist schreef:
03 mei 2018, 21:51
Mypos schreef:
03 mei 2018, 19:13
Tja dan ga je dus ver een grens over. Politiestaat met gedachte politie. Wil je echt in zo'n samenleving wonen?
Ik ga hier redelijk in mee, Mypos. Er zijn grenzen.
Echter zodra iemand dreigt zich niet aan de wet te houden, dan vraag ik mij af (ik ben geen jurist) of je dan preventief mag ingrijpen.
Daar zit namelijk wel wat in.

Ik ben voor het recht van demonstratie.
Maar ook voor het recht een demonstratie te verbieden als het de openbare orde verstoort.

Daar hebben we een rechter voor om dat te beoordelen. En wanneer de rechter aangeeft dat de orde met de demonstratie zodanig verstoord wordt dien je het algemeen belang eerder te dienen dan het recht van de demonstrant.

Maar het blijft een lastig punt.

We dienen onze emoties hierbij uit te schakelen en puur juridisch te kijken. Want draai het eens om. Als een bijeenkomst van ultra-rechts die een "fout" persoon herdenkt en een groep demonstranten wil deze verstoren...wat doen we dan?

laten we dat dan toe zelfs als de openbare orde in gevaar is? Omdat we in het algemeen tegen de ultra-rechtse denkbeelden zijn?

Als een rechter beslist dat de demonstratie in dat geval verboden wordt, dienen we dat te respecteren.
En als toch een demonstrant dreigt te gaan, kan je ingrijpen, ter bescherming van de openbare orde.
Het is inderdaad een heel lastig punt. Maar dat begint eigenlijk omdat er ons vertelt wordt wie we wel en niet mogen herdenken. Dat is toch van de gekke? Ik maak zelf wel uit wie ik herdenk tijdens dodenherdenking. Al jaren lang herdenk ik oorlogsslachtoffers van alle kanten. Ja zelfs IS of NAZI soldaten. Zal wel weer tegen het zere been zijn hier van bepaalde mensen maar zo kijk ik er naar.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door herman50 » 04 mei 2018, 07:11

spijt me maar die grens trek je zelf, en als je na een verbod toch zegt ik doe het ga je zelf over die grens en hebben ze -mi- het volste recht je op te pakken ,zie die ´verwarde ´man tijd terug die óók tijden dodenherdenking iets gooide met uitroep, hij werd direct gearresteerd ,máár buiten wat een chaos en ellende het teweeg bracht voor omstanders mensen die totaal nergens is mee te maken hadden ..
nee niet goedschiks dan kwaadschiks je stelt jezelf -met die uitspraken- buiten de wet ..... mooie dag nog
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13669
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door Fenna » 04 mei 2018, 09:19

Dat zeg je mooi Herman50 ;P!
Afbeelding
Afbeelding

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door Mypos » 04 mei 2018, 09:49

herman50 schreef:
04 mei 2018, 07:11
spijt me maar die grens trek je zelf, en als je na een verbod toch zegt ik doe het ga je zelf over die grens en hebben ze -mi- het volste recht je op te pakken ,zie die ´verwarde ´man tijd terug die óók tijden dodenherdenking iets gooide met uitroep, hij werd direct gearresteerd ,máár buiten wat een chaos en ellende het teweeg bracht voor omstanders mensen die totaal nergens is mee te maken hadden ..
nee niet goedschiks dan kwaadschiks je stelt jezelf -met die uitspraken- buiten de wet ..... mooie dag nog
Met welke uitspraken stel je je buiten de wet?

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door herman50 » 04 mei 2018, 10:08

de voorpagina van Algemeen Dagblad vanmorgen ......

Afbeelding
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door herman50 » 04 mei 2018, 10:12

Mypos leest het stukje nog eens van het verbod ...... ´n zonnige dag nog ...... allemaal [wave]
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door Susan » 04 mei 2018, 10:50

Demonstreren verbieden zoals deze man dus van plan was te doen tijdens de herdenking, vind ik geheel terecht.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door Tammy » 04 mei 2018, 10:51

Afbeelding

Geen4MeiVoorMij blaast lawaaiprotest af.

Het lawaaiprotest dat Geen4MeiVoorMij vanavond tijdens de Dodenherdenking op de Dam in Amsterdam wilde houden gaat niet door.

,,Onze boodschap maakt de meeste impact door nu ons lawaaiprotest af te blazen, ons doel is bereikt,” aldus Rogier Meijerink, woordvoerder van Geen4MeiVoorMij. Hij denkt dat de discussie over het karakter van 4 mei nu op de agenda staat. ,,De beerput is open gebroken, het onderwerp staat op de kaart. Kijk maar wat je er mee doet.”
De rechter verbood de Utrechtse activist Meijerink donderdag om voorafgaand aan de nationale dodenherdenking op de Dam een luchtalarm af te laten gaan. Ook het gebiedsverbod voor de man bleef van kracht.

Onbeschaamd.

De actiegroep verandert overigens niet van standpunt, blijkt uit het persbericht. ,,Onbeschaamd handhaaft het Nationaal comité 4 en 5 mei de koloniale apartheid hiërarchie door ‘alleen de Nederlanders met een Nederlands paspoort te herdenken’ en worden 4 miljoen Nederlandse oorlogsslachtoffers uit onze geschiedenis geweerd. De racistische haat, het dreigende geweld en de institutionele betrokkenheid hebben we voor het nageslacht vastgelegd. Op dat Nederland straks niet kan zeggen 'wir haben es nicht gewusst'. De bal ligt nu bij Nederland om te zorgen dat de dodenherdenking een geschied getrouwe herdenking wordt.''

Bedankt.

In het persbericht van Geen4MeiVoorMij wordt Meijerink bedankt voor zijn inzet. ,,Wij danken Rogier voor zijn rol als woordvoerder, als witte man heeft zijn wit privilege ingezet om onze boodschap te injecteren bij witte instituties en witte Nederlanders. Hij heeft voor het overbrengen van onze boodschap zijn hoofd op het hakblok gelegd. Onze groep vertegenwoordigt oorspronkelijke bewoners van Nederlands Indië, Indonesiërs, mensen uit de Indische gemeenschap, andere groepen die geleden hebben onder de invasies en bezetting van Nederland en witte Nederlanders.''

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door Tammy » 04 mei 2018, 10:56

,,Onze boodschap maakt de meeste impact door nu ons lawaaiprotest af te blazen, ons doel is bereikt,” aldus Rogier Meijerink, woordvoerder van Geen4MeiVoorMij. Hij denkt dat de discussie over het karakter van 4 mei nu op de agenda staat.
Dat is niet de reden.
Geloof ik niks van.
Deze malloot ziet de uitspraak van de rechter en de tegenstand van heel Nederland en kiest eieren voor zijn geld.
En doel bereikt ?
Ja zeker doel bereikt maar op een andere manier, maar dat snappen dit soort idioten niet.
,,Wij danken Rogier voor zijn rol als woordvoerder, als witte man heeft zijn wit privilege ingezet om onze boodschap te injecteren bij witte instituties en witte Nederlanders.
1.2.3.4............wow vier keer het woordje WIT in 1 zin !
Allemachtig hoe doen ze dat toch ? :shock:
Is best moeilijk met weinig herseninhoud.

Wat stoer zeg pffffffff.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door Mypos » 04 mei 2018, 11:07

Tammy schreef:
04 mei 2018, 10:56
,,Onze boodschap maakt de meeste impact door nu ons lawaaiprotest af te blazen, ons doel is bereikt,” aldus Rogier Meijerink, woordvoerder van Geen4MeiVoorMij. Hij denkt dat de discussie over het karakter van 4 mei nu op de agenda staat.
Dat is niet de reden.
Geloof ik niks van.
Deze malloot ziet de uitspraak van de rechter en de tegenstand van heel Nederland en kiest eieren voor zijn geld.
En doel bereikt ?
Ja zeker doel bereikt maar op een andere manier, maar dat snappen dit soort idioten niet.
,,Wij danken Rogier voor zijn rol als woordvoerder, als witte man heeft zijn wit privilege ingezet om onze boodschap te injecteren bij witte instituties en witte Nederlanders.
1.2.3.4............wow vier keer het woordje WIT in 1 zin !
Allemachtig hoe doen ze dat toch ? :shock:
Is best moeilijk met weinig herseninhoud.

Wat stoer zeg pffffffff.
Ze hebben hun doel zeker bereikt want overal praten ze erover. Zelfs hier!

Jij vindt het terecht dat je alleen maar een beperkt groepje mensen MAG herdenken op 4 mei? Alleen het typen van deze zin al laat de belachelijkheid zien van die situatie.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door Tammy » 04 mei 2018, 11:17

Wat is het toch grappig dat dit soort beroepsactivisten denken dat ze hun doel hebben bereikt als men er over praat.
Ze snappen niet dat een doel pas is bereikt als men samen voor en tegenstanders op een beschaafde manier erover kunnen praten.
Niet in de vorm van ordinair schreeuwen, waarbij je miljoenen mensen juist van je afkeert.
Het tegengestelde is bereikt.
Maar dat zal dit comiteetje nooit snappen.

Die woordvoerder schijnt ook agressieve kraker te zijn geweest met veroordelingen ?
Ach ja niet verwonderlijk bij dit soort malloten.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door Susan » 04 mei 2018, 11:21

Mypos schreef:
04 mei 2018, 11:07

Ze hebben hun doel zeker bereikt want overal praten ze erover. Zelfs hier!

Jij vindt het terecht dat je alleen maar een beperkt groepje mensen MAG herdenken op 4 mei? Alleen het typen van deze zin al laat de belachelijkheid zien van die situatie.
Ze hebben hun doel helemaal nog niet bereikt, dát zou het pas zijn als iedereen gaat doen wat zij willen.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door Mypos » 04 mei 2018, 11:29

Susan schreef:
04 mei 2018, 11:21
Mypos schreef:
04 mei 2018, 11:07

Ze hebben hun doel zeker bereikt want overal praten ze erover. Zelfs hier!

Jij vindt het terecht dat je alleen maar een beperkt groepje mensen MAG herdenken op 4 mei? Alleen het typen van deze zin al laat de belachelijkheid zien van die situatie.
Ze hebben hun doel helemaal nog niet bereikt, dát zou het pas zijn als iedereen gaat doen wat zij willen.
Nee hoor. Een doel is vaak bereikt als het op de agenda wordt gezet. En dat is hierbij dus gelukt. Zelfde als reclame voor een bedrijf. Als je in het nieuws komt (ook al is het negatief) horen, lezen en zien mensen heel vaak je naam en dat is wat je wilt. Net als met dit, dat dit onderwerp nu in het bewustzijn komt van mensen en dan gaat er gepraat worden over of het zo normaal is dat er alleen maar slachtoffers van 1 kant herdacht worden etc.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door herman50 » 04 mei 2018, 11:33

elke slachtoffer is eer een te veel zo WE herdenken alle die zijn gevallen in de oorlog -------,het zijn en blijven allemaal mensen , ze hebben allemaal een vader en moeder gehad oke?
alles van waarde is weerloos

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door Mypos » 04 mei 2018, 11:38

herman50 schreef:
04 mei 2018, 11:33
elke slachtoffer is eer een te veel zo WE herdenken alle die zijn gevallen in de oorlog -------,het zijn en blijven allemaal mensen , ze hebben allemaal een vader en moeder gehad oke?
Dat is het um nou juist. We herdenken niet alle mensen die gevallen zijn in een oorlog. We herdenken alleen "slachtoffers" van 1 kant in WW2 en bv ook de soldaten die als oorlogsmisdadigers zijn te betitelen (puur omdat het nederlanders zijn). Het zit nogal raar in elkaar die dodenherdenking.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door univers » 04 mei 2018, 11:42

Ik herdenk dat ikvandaag er weer 46 jaar erop heb zitten.

Afbeelding :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door herman50 » 04 mei 2018, 11:46

He Uni Van Harte ,,, doe er nog zo´n pakket bij ...mooie dag gewenst uit Rotterdam ;)
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door herman50 » 04 mei 2018, 11:51

En Mypos ik denk nu veel aan m´n Oma die ik niet heb gekend , ze overleed in de oorlog uit verdriet ....haar ´jongens´ waren naar Duitsland en Polen, dat is ook herdenken
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie