Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13649
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door Fenna » 25 apr 2018, 20:54

Blijf maar lekker wegkijken Mypos.
Slaap zacht.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door Determinist » 25 apr 2018, 20:54

Mypos schreef:
25 apr 2018, 20:46
Potatoe potatoe.
Laat ik je dan maar even opweg helpen. Zie hier een zeer korte speech van Chamberlain die net terug is van een ontmoeting met Hitler.
Het geslapjanus van deze man heeft Hitler vertrouwen gegeven. Hitler kan gewoon alles maken, daar in Engeland denken ze alleen aan vrede.

Net iets langer dan een minuut en met ondertiteling. Het gejuich van de omstanders die denken zo vrede te houden verstomt binnen slechts 1 jaar.
En zo de levens van miljoenen binnen een half decennium.





laten we hiervan leren. Vrede werkt alleen als deze van alle kanten komt. En daar zijn we helaas nog steeds ver van verwijderd in deze wereld.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door Mypos » 25 apr 2018, 21:05

Fenna schreef:
25 apr 2018, 20:54
Blijf maar lekker wegkijken Mypos.
Slaap zacht.
Als ik iets niet doe is het wel wegkijken.

Maar trusten! :peace:

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door Mypos » 25 apr 2018, 21:10

Determinist schreef:
25 apr 2018, 20:54
Mypos schreef:
25 apr 2018, 20:46
Potatoe potatoe.
Laat ik je dan maar even opweg helpen. Zie hier een zeer korte speech van Chamberlain die net terug is van een ontmoeting met Hitler.
Het geslapjanus van deze man heeft Hitler vertrouwen gegeven. Hitler kan gewoon alles maken, daar in Engeland denken ze alleen aan vrede.

Net iets langer dan een minuut en met ondertiteling. Het gejuich van de omstanders die denken zo vrede te houden verstomt binnen slechts 1 jaar.
En zo de levens van miljoenen binnen een half decennium.





laten we hiervan leren. Vrede werkt alleen als deze van alle kanten komt. En daar zijn we helaas nog steeds ver van verwijderd in deze wereld.
Laat ik jou dan maar even op weg helpen.

The close financial and economic cooperation of Anglo-American and Nazi business circles was the background against which, in the 30’s, a policy of appeasement led to world war II.

https://www.globalresearch.ca/history-o ... nd/5530318

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door Determinist » 25 apr 2018, 21:18

Pfft Mypos. Geef maar geen antwoord op mijn vraag en kom maar weer met iets anders op de proppen.

Ik ga hier geen geschiedenisles geven, is niet aan je besteed.

Het enige wat ik nog kan opmerken is dat jouw kijk en wens voor vrede op Aard prijzenswaardig is...in theorie, maar dat dit helaas niet gaat werken obv eenzijdige pacifistische houding.
Mijn gegeven link naar Chamberlain, wat een historisch feit is, is daar een voorbeeld van waar ik graag jouw mening over gehoord had.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door Mypos » 25 apr 2018, 21:53

Determinist schreef:
25 apr 2018, 21:18
Pfft Mypos. Geef maar geen antwoord op mijn vraag en kom maar weer met iets anders op de proppen.

Ik ga hier geen geschiedenisles geven, is niet aan je besteed.

Het enige wat ik nog kan opmerken is dat jouw kijk en wens voor vrede op Aard prijzenswaardig is...in theorie, maar dat dit helaas niet gaat werken obv eenzijdige pacifistische houding.
Mijn gegeven link naar Chamberlain, wat een historisch feit is, is daar een voorbeeld van waar ik graag jouw mening over gehoord had.
En gewoon weer niet ingaan op het keiharde bewijs dat WW2 (in ieder geval financieel) voorgekookt is door westerse banken....

Dat Chamberlain daarna bepaalde keuzes maakt, maakt dan geen ene jota meer uit. Het gaat om het grote plaatje. Probeer dat nou eens te zien!

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4698
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door Witte wel » 25 apr 2018, 22:02

Susan schreef:
25 apr 2018, 10:01
Onzin wat je hier te berde brengt over 'zielig' zitten doen Witte wel.
Zeer zeker niet Susan alleen je hebt niet begrepen wat ik schreef. Ik schreef;...en ik vind het zielig om dan steeds weer terug te komen op wat was...
Dat is niet zielig doen ergens over maar een benaming geven van de omstandigheid en die vind ik zielig te noemen. Armzalig, bedroevend, jammerlijk, en wat nog meer.
De rest van wat ik schreef daar kon je je wel in vinden begreep ik alleen denk ik dat je mijn uitdrukking niet in de juiste context plaatste en dus niet begrepen werd.
Snappie. :wink:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door Susan » 26 apr 2018, 22:52

Witte wel schreef:
25 apr 2018, 22:02
Zeer zeker niet Susan alleen je hebt niet begrepen wat ik schreef. Ik schreef;...en ik vind het zielig om dan steeds weer terug te komen op wat was...
Dat is niet zielig doen ergens over maar een benaming geven van de omstandigheid en die vind ik zielig te noemen. Armzalig, bedroevend, jammerlijk, en wat nog meer.
De rest van wat ik schreef daar kon je je wel in vinden begreep ik alleen denk ik dat je mijn uitdrukking niet in de juiste context plaatste en dus niet begrepen werd.
Snappie. :wink:
;P!
Verdraaid Witte wel, je hebt gelijk, ik had het niet goed gelezen en hierdoor een verkeerde conclusie getrokken... :oops:
Bij deze neem ik mijn woorden terug hoor, excuus hier voor.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5804
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door herman50 » 29 apr 2018, 13:02

DIT NOOIT MEER,,,,,,, een fraaie kreet die helaas door niks en niemand word gerespecteerd ,,, waarom moeten ´´de grote jongens´´ -wié dán ook!!- roepen;; mijn raket is het groots , ik heb de meeste boten, mijn leger is voorbeeldig, ik veeg jullie zo van de kaart enz enz enz .....ís dat wat die drie simpele woorden beteken?? heb es wat fatsoen in je flikker om te doen wat die woorden beteken.... maardat is denk ik -zekker te weten ijdele hoop .....want dan zij er wel weer stukjes land die zich bedreigd voelen....... dat hete Vrede op Aarde voor de mensen van goede wille ,,,,, oke nog fijne middag

Afbeelding :peace:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4698
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door Witte wel » 29 apr 2018, 14:13

Susan schreef:
26 apr 2018, 22:52
Bij deze neem ik mijn woorden terug hoor, excuus hier voor.
Dat is niet nodig Susan. Het verschil tussen gesproken en geschreven tekst. De emotie ontbreekt en dan ga je soms in de fout. Heb ik ook wel eens als ik snel ergens op reageer of iets te vluchtig lees.
Geen punt. ;P!
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80575
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door Tammy » 03 mei 2018, 08:43

Afbeelding

Hoe blijft het stil op de Dam ?

De ‘lawaaidemonstranten’ halen alles uit de kast om tijdens dodenherdenking toch op de Dam te kunnen actievoeren. Vandaag stappen ze naar de rechter om een verbod van tafel te krijgen. Maar zelfs als dat niet lukt, is het geen garantie dat het stil blijft, zeggen experts.

Activist Rogier Meijerink was vorige week in een brief al gewaarschuwd. Lawaai maken tijdens de Dodenherdenking is strafbaar en kan ‘tot angst, paniek en gewonden’ leiden. Dit weekend kreeg hij van waarnemend burgemeester Van Aartsen nogmaals een waarschuwing. Lawaai maken is geen demonstratie, maar een ordeverstoring waartegen op zal worden getreden.
En toch is Meijerink vooralsnog niet van plan om zijn actie te staken. De bekende activist die vaak opduikt als er wat te demonstreren valt, vindt de dodenherdenking selectief. Slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog worden herdacht, inclusief militairen die sindsdien zijn omgekomen. Onder hen ook de soldaten die deelnamen aan de politionele acties in Indonesië. Volgens Meijerink zouden juist de slachtoffers van die acties moeten worden herdacht.

En dus stapt de woordvoerder van de actiegroep vanmiddag naar de rechter om het verbod van burgemeester Van Aartsen alsnog aan te vechten. Een kansrijke zaak? De Utrechtse advocaat Tomlow, die zich veel bezig houdt met openbare ordezaken, denkt van niet. Er is een recht om te demonstreren, maar niet ten koste van alles, weet hij. ,,Cruciaal is dat deze groep lawaai wil maken. Daarmee zouden ze een plechtigheid verstoren die gevolgd wordt door miljoenen Nederlanders en die onze hele samenleving bindt. Ik verwacht niet dat er een rechter is die dat zal toestaan.’’

Lastig.

Maar zelfs als de rechter Meijerink in het ongelijk stelt, is dat nog geen garantie dat het stil blijft vrijdagavond. Het is bijzonder lastig mensen het zwijgen op te leggen, weet veiligheidsdeskundige Glenn Schoen. ,,Het probleem is dat dit op heel veel manieren kan. Een schreeuw is al genoeg, denk maar op de Damschreeuwer. Daar kun je niet op controleren.’’
En dus zadelen de actievoerders de gemeente en de politie op met een levensgroot probleem hebben op. Wat hoe zorgen zij er nu voor dat de herdenking zonder wanklank verloopt. De lawaaimakers zijn eventueel nog wel aan te pakken.

Burgemeesters hebben de mogelijkheid om gebiedsverboden op te leggen als ‘de vrees bestaat dat die persoon de openbare orde zal verstoren,’ zo staat in artikel 172a van de gemeentewet. Maar dat kan alleen bij onruststokers die daarvoor al eens zijn opgepakt. De Damschreeuwer, die in 2010 paniek veroorzaakt door het slaken van een kreet, kreeg zo’n verbod voor 5 jaar. Woordvoerder Meijerink van de actiegroep voldoet mogelijk ook aan de voorwaarden, want hij was eerder betrokken bij krakersrellen rond de Ubicapanden in de binnenstad van Utrecht.
Maar wie de aanhangers van het #Geen4MeiVoorMij precies zijn, is niet bekend. Meijerink wil er zelf geen duidelijkheid over geven.

En dat maakt het volgens advocaat Tomlow ingewikkelder om deze mensen preventief van de Dam te weren. Zeker als ze niet herkenbaar als demonstrant naar de Dam komen. ,,We hebben in Nederland geen gedachtepolitie. Als mensen niet overduidelijk opvallen als demonstrant, bijvoorbeeld omdat ze niet met spandoeken het gebied in komen, dan is het lastig om mensen preventief te weren als ze bijeenkomst willen verstoren.’’
Agenten kunnen dan alleen optreden als er gedoe komt. Iets wat de politie zeker niet zal nalaten als de rechter het verbod handhaaft, kondigt woordvoerster Sara Tillaart van de Amsterdamse politie alvast aan. ,,De burgemeester heeft aangegeven dat hij geen enkele verstoring van de openbare orde wil tijdens de plechtigheid. Dat gaan wij dus uitvoeren en daarvoor hebben we genoeg politie op de been.’’

Hoe er precies met de groep lawaaimakers wordt omgegaan, wil de politie nog niet bekend maken, omdat daarvoor eerst de uitkomst van de rechtszaak wordt afgewacht.
Hoe dan ook is het volgens veiligheidsdeskundige Glenn Schoen in elk geval raadzaam om het publiek dat de dodenherdenking wil bijwonen te waarschuwen dat er mogelijk toch lawaai wordt gemaakt. ,,Dat kan paniekreacties zoals in 2010 voorkomen.’’

BRON.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Mariniers alvast sturen en die vent en aanhang meteen oppakken als hij 1 voet daar zet bij de Dam. :evil:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door Mypos » 03 mei 2018, 09:21

Tammy schreef:
03 mei 2018, 08:43
Afbeelding

Hoe blijft het stil op de Dam ?

De ‘lawaaidemonstranten’ halen alles uit de kast om tijdens dodenherdenking toch op de Dam te kunnen actievoeren. Vandaag stappen ze naar de rechter om een verbod van tafel te krijgen. Maar zelfs als dat niet lukt, is het geen garantie dat het stil blijft, zeggen experts.

Activist Rogier Meijerink was vorige week in een brief al gewaarschuwd. Lawaai maken tijdens de Dodenherdenking is strafbaar en kan ‘tot angst, paniek en gewonden’ leiden. Dit weekend kreeg hij van waarnemend burgemeester Van Aartsen nogmaals een waarschuwing. Lawaai maken is geen demonstratie, maar een ordeverstoring waartegen op zal worden getreden.
En toch is Meijerink vooralsnog niet van plan om zijn actie te staken. De bekende activist die vaak opduikt als er wat te demonstreren valt, vindt de dodenherdenking selectief. Slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog worden herdacht, inclusief militairen die sindsdien zijn omgekomen. Onder hen ook de soldaten die deelnamen aan de politionele acties in Indonesië. Volgens Meijerink zouden juist de slachtoffers van die acties moeten worden herdacht.

En dus stapt de woordvoerder van de actiegroep vanmiddag naar de rechter om het verbod van burgemeester Van Aartsen alsnog aan te vechten. Een kansrijke zaak? De Utrechtse advocaat Tomlow, die zich veel bezig houdt met openbare ordezaken, denkt van niet. Er is een recht om te demonstreren, maar niet ten koste van alles, weet hij. ,,Cruciaal is dat deze groep lawaai wil maken. Daarmee zouden ze een plechtigheid verstoren die gevolgd wordt door miljoenen Nederlanders en die onze hele samenleving bindt. Ik verwacht niet dat er een rechter is die dat zal toestaan.’’

Lastig.

Maar zelfs als de rechter Meijerink in het ongelijk stelt, is dat nog geen garantie dat het stil blijft vrijdagavond. Het is bijzonder lastig mensen het zwijgen op te leggen, weet veiligheidsdeskundige Glenn Schoen. ,,Het probleem is dat dit op heel veel manieren kan. Een schreeuw is al genoeg, denk maar op de Damschreeuwer. Daar kun je niet op controleren.’’
En dus zadelen de actievoerders de gemeente en de politie op met een levensgroot probleem hebben op. Wat hoe zorgen zij er nu voor dat de herdenking zonder wanklank verloopt. De lawaaimakers zijn eventueel nog wel aan te pakken.

Burgemeesters hebben de mogelijkheid om gebiedsverboden op te leggen als ‘de vrees bestaat dat die persoon de openbare orde zal verstoren,’ zo staat in artikel 172a van de gemeentewet. Maar dat kan alleen bij onruststokers die daarvoor al eens zijn opgepakt. De Damschreeuwer, die in 2010 paniek veroorzaakt door het slaken van een kreet, kreeg zo’n verbod voor 5 jaar. Woordvoerder Meijerink van de actiegroep voldoet mogelijk ook aan de voorwaarden, want hij was eerder betrokken bij krakersrellen rond de Ubicapanden in de binnenstad van Utrecht.
Maar wie de aanhangers van het #Geen4MeiVoorMij precies zijn, is niet bekend. Meijerink wil er zelf geen duidelijkheid over geven.

En dat maakt het volgens advocaat Tomlow ingewikkelder om deze mensen preventief van de Dam te weren. Zeker als ze niet herkenbaar als demonstrant naar de Dam komen. ,,We hebben in Nederland geen gedachtepolitie. Als mensen niet overduidelijk opvallen als demonstrant, bijvoorbeeld omdat ze niet met spandoeken het gebied in komen, dan is het lastig om mensen preventief te weren als ze bijeenkomst willen verstoren.’’
Agenten kunnen dan alleen optreden als er gedoe komt. Iets wat de politie zeker niet zal nalaten als de rechter het verbod handhaaft, kondigt woordvoerster Sara Tillaart van de Amsterdamse politie alvast aan. ,,De burgemeester heeft aangegeven dat hij geen enkele verstoring van de openbare orde wil tijdens de plechtigheid. Dat gaan wij dus uitvoeren en daarvoor hebben we genoeg politie op de been.’’

Hoe er precies met de groep lawaaimakers wordt omgegaan, wil de politie nog niet bekend maken, omdat daarvoor eerst de uitkomst van de rechtszaak wordt afgewacht.
Hoe dan ook is het volgens veiligheidsdeskundige Glenn Schoen in elk geval raadzaam om het publiek dat de dodenherdenking wil bijwonen te waarschuwen dat er mogelijk toch lawaai wordt gemaakt. ,,Dat kan paniekreacties zoals in 2010 voorkomen.’’

BRON.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Mariniers alvast sturen en die vent en aanhang meteen oppakken als hij 1 voet daar zet bij de Dam. :evil:
Geweld als oplossing. Tuurlijk.... :peace:

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5804
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door herman50 » 03 mei 2018, 09:52

neenee, dit gaat de ´gewone´ man aan , laat die zich maar botvieren op dit klootjesvolk, [burn] [burn]
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80575
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door Tammy » 03 mei 2018, 10:08

Gewelddadige confrontatie tussen lawaaimakers en Ajax-hooligans dreigt.

De Dodenherdenking op 4 mei op de Dam in Amsterdam dreigt het strijdtoneel te worden van een confrontatie tussen Ajax-hooligans en de activisten die de twee minuten stilte om 20.00 uur met een lawaaidemonstratie willen verstoren.
De lawaaidemonstratie is een idee van de actiegroep Geen 4 mei voor mij. De organisatie is het er niet mee eens dat tijdens de herdenking bijvoorbeeld ook Nederlandse militairen worden herdacht die eind jaren veertig in Indonesië oorlogsmisdrijven hebben gepleegd.

De Amsterdamse waarnemend burgemeester Jozias van Aartsen wil niets weten van het plan en stelde een verbod in. Hij legde uit dat hij de Dodenherdenking op 4 mei als ‘een heilig moment’ beschouwt. ‘Dat verstoren is onacceptabel en respectloos en bovendien strafbaar,’ zei hij. Het Nationaal Comité 4 en 5 mei deelt die mening.

Actievoerders beroepen zich op demonstratierecht.

De actiegroep stapte daarop naar de rechter: de zaak dient vanmiddag. De initiatiefnemer van de actie, Rogier Meijerink, hoopt via het recht om te demonstreren alsnog zijn gelijk te halen. ‘Een vrijheid die te danken is aan de mensen die men op 4 mei pretendeert te herdenken,’ zei hij daarover.

Meijerink is geen onbekende van de politie. De Utrechtse kraker werd in 2013 veroordeeld tot zes weken cel. Volgens het Openbaar Ministerie was hij het brein achter de krakersrellen rond de Ubica-panden in het centrum van Utrecht. Hierbij werden het stadhuis en agenten met verfbommen bekogeld. De krakers stichtten brand in de binnenstad en gooiden met vuurwerk naar de politie. De ME moest eraan te pas komen om de panden te ontruimen. Dat duurde uren, omdat de krakers zich hadden vastgeketend.

Rechtszaak was ‘een politiek theatershowtje’

Justitie nam de zaak hoog op en sprak van poging tot zware mishandeling en openlijke geweldpleging. Tegen Meijerink werd een half jaar cel geëist. De rechter oordeelde dat de krakers voor 60.000 euro aan schade hadden aangericht. Meijerink verscheen later in het NCRV-programma De Rechtbank, waarin hij de zaak ‘een politiek theatershowtje’ noemde.
Een harde kern van Ajax-supporters komt in opstand tegen de plannen van Meijerink. Het gaat vooral om Molukse supporters die zich AFC Maluku noemen, meldt De Telegraaf donderdag. De hooligans willen koste wat het kost voorkomen dat er een lawaaidemonstratie wordt gehouden.

Kleinkinderen van KNIL-veteranen.

De Molukkers bestaan volgens de krant voor een groot deel uit kleinkinderen van soldaten uit het Koninklijk Nederlands-Indisch Leger (KNIL). Die soldaten kwamen in 1951 naar Nederland omdat ze meevochten aan Nederlandse zijde tijdens de Indonesische Onafhankelijksstrijd. AFC Maluku ziet de lawaaidemonstratie als een verstoring van het eerbetoon aan hun opa’s.
De spanning rond de herdenking is inmiddels zo hoog opgelopen dat politie en de gemeente nauwlettend sociale media in de gaten houden en paraat staan om in te grijpen bij tekenen van escalatie. Koning Willem-Alexander en koningin Máxima wonen de Nationale Herdenking vrijdag zoals altijd bij.
Het is niet de eerste keer dat de Molukkers en antifacistische actievoerders tegenover elkaar staan. Toen er in november vorig jaar een eerbetoon werd georganiseerd voor KNIL-veteranen in de Korporaal van Oudheusdenkazerne in Hilversum kondigden antifascisten ook aan dat ze hiertegen gingen demonstreren. Daarop kwam een grote groep Molukse voetbalhooligans naar het kantoor van de Inspecteur-Generaal der Krijgsmacht in Hilversum. De politie rukte massaal uit om een confrontatie te voorkomen. De antifacisten haakten uiteindelijk op het laatste moment klagend af.

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5804
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door herman50 » 03 mei 2018, 11:23

als die man zo´n moeite heeft met de Dam, waarom gaat ie niet naar de Waaldorpervlakte bij de Klok, daar liggen de -sorry voor het woord ´gewone´ slachtoffers , het mooie daar is de natuur die zorgt voor een rustgevende omgeving je hoort ahw gewoon vogels , kippevel krijg ik ervan als je zo kijkt ,, dit is enorm het jong en oud wat er loopt of in rolstoel ... én wil je het niet zien niemand verplicht je het gaat uit je eige je fatsoensnormen -áls die er zijn- voor hen die ons /hen deze ´vrijheid´ gaven........... Respecteerd dat AUB!!!!!!!!!!!
dénk dan aan degene die wél dierbare hebben verloren hou daarvoor die 2 minuten ..hoe belangrijk ook -?- stilte .... blijf anders gewoon thuis
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80575
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door Tammy » 03 mei 2018, 15:32

Herman50 , bravo wat je schrijft. [clap] [clap]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door Mypos » 03 mei 2018, 17:46

Lekker dan. Hooligans....Ben je mooi klaar mee als demonstrerende burger...

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80575
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door Tammy » 03 mei 2018, 18:24

Meijerink: ik ga wél schreeuwen op de Dam.

AMSTERDAM - Hoewel de ’lawaaidemonstratie’ tijdens de Dodenherdenking is verboden door de Amsterdamse rechtbank, gaat Rogier Meijerink, die een gebiedsverbod kreeg, tóch naar de Dam om de herdenking te verstoren.

„Ja, ik ga morgen wel naar de Dam. Wat ik daar ga doen? Schreeuwen”, zei Meijerink, meteen na de rechtszaak in een live video van De Telegraaf. „Ik ben niet bang om opgepakt te worden. We maken een aanklacht tegen het kolonialisme. Wat een koloniaal instituut als de rechtbank daarvan vindt, is niet interessant.”

„We gaan straks naar de Dam”, zegt Meijerink, die eerder werd veroordeeld tijdens krakersrellen in Utrecht. „We gaan niet in groepsverband, maar individueel.”

Rechtbankverslaggever Saskia Belleman verwacht dat Meijerink meteen wordt opgepakt, zodra hij iets doet. Hij mag tussen 18.00 en 22.00 uur zich niet in de buurt van de Dam bevinden. „Als ze me willen oppakken, ga ik verstoppertje spelen, of zoiets”, vertelt Meijerink daarover.

Inmiddels dreigt chaos tijdens de dodenherdenking, nu actiegroeperingen als Marron United mogelijke raddraaiers willen ’corrigeren’. Ook fanatieke Ajax-fans van Molukse afkomst zinnen op actie, zo schreef deze krant vanmorgen. Meijerink betreurt hoe het debat verloopt, zo vertelde hij in de rechtszaal.

BRON.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Pak hem nu al op en zet hem in de cel.
Want hij zegt zelf al dat hij de uitspraak van de rechter niet accepteert.
Gewoon even tot na herdenking vastzetten.

Dit soort nutteloze klaplopers en zielige beroepsactivistjes horen deze herdenking niet te verstoren.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door Mypos » 03 mei 2018, 19:13

Tammy schreef:
03 mei 2018, 18:24
Meijerink: ik ga wél schreeuwen op de Dam.

AMSTERDAM - Hoewel de ’lawaaidemonstratie’ tijdens de Dodenherdenking is verboden door de Amsterdamse rechtbank, gaat Rogier Meijerink, die een gebiedsverbod kreeg, tóch naar de Dam om de herdenking te verstoren.

„Ja, ik ga morgen wel naar de Dam. Wat ik daar ga doen? Schreeuwen”, zei Meijerink, meteen na de rechtszaak in een live video van De Telegraaf. „Ik ben niet bang om opgepakt te worden. We maken een aanklacht tegen het kolonialisme. Wat een koloniaal instituut als de rechtbank daarvan vindt, is niet interessant.”

„We gaan straks naar de Dam”, zegt Meijerink, die eerder werd veroordeeld tijdens krakersrellen in Utrecht. „We gaan niet in groepsverband, maar individueel.”

Rechtbankverslaggever Saskia Belleman verwacht dat Meijerink meteen wordt opgepakt, zodra hij iets doet. Hij mag tussen 18.00 en 22.00 uur zich niet in de buurt van de Dam bevinden. „Als ze me willen oppakken, ga ik verstoppertje spelen, of zoiets”, vertelt Meijerink daarover.

Inmiddels dreigt chaos tijdens de dodenherdenking, nu actiegroeperingen als Marron United mogelijke raddraaiers willen ’corrigeren’. Ook fanatieke Ajax-fans van Molukse afkomst zinnen op actie, zo schreef deze krant vanmorgen. Meijerink betreurt hoe het debat verloopt, zo vertelde hij in de rechtszaal.

BRON.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Pak hem nu al op en zet hem in de cel.
Want hij zegt zelf al dat hij de uitspraak van de rechter niet accepteert.
Gewoon even tot na herdenking vastzetten.

Dit soort nutteloze klaplopers en zielige beroepsactivistjes horen deze herdenking niet te verstoren.
Tja dan ga je dus ver een grens over. Politiestaat met gedachte politie. Wil je echt in zo'n samenleving wonen?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80575
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Activisten willen lawaai maken tijdens Nationale Dodenherdenking

Bericht door Tammy » 03 mei 2018, 19:52

’Hard aanpakken, die lui!’

Den Haag - Politici zijn opgelucht nu de rechter een streep heeft gezet door de lawaaidemonstratie tijdens de Nationale Herdenking op de Dam in Amsterdam.

„Zeer terechte uitspraak”, reageert VVD-Kamerlid Wybren van Haga. „De dodenherdenking moet veilig en waardig plaatsvinden. Als mensen willen demonstreren dan doen ze dat maar op een andere dag.” De liberaal is geschokt door de aankondiging van de activisten om vanavond alsnog naar de Dam te trekken om lawaai te maken. „Diep respectloos. Hard aanpakken die lui.”

Ook PVV-Kamerlid Martin Bosma is geschokt dat er types zijn die de rechterlijke uitspraak willen negeren. „Schandalig”, noemt hij het. „De herdenking is een nationale aangelegenheid, een dierbaar moment waarop we samen denken aan onze helden die het hoogste offer brachten. Dat mag niet kapotgemaakt worden door linkse extremisten.”

CDA-Kamerlid Madeleine van Toorenburg vindt dat actievoerders die de uitspraak van de rechter negeren moeten worden opgepakt: „Dan zitten ze maar gewoon vast tijdens de herdenking, want dreigen met een ernstige ordeverstoring kan niet worden geaccepteerd. Het wordt daardoor zelfs gevaarlijk op de Dam.”

Luchtalarm.

De christendemocraat is geschrokken over de zitting, daar liet initiatiefnemer Rogier Meijerink weten van plan te zijn om een luchtalarm aan te zetten vlak voor het stiltemoment. „Dat laat zien hoe ziek deze actievoerders zijn”, vindt Van Toorenburg. „Het zijn raddraaiers met scoringsdrift en een compleet gebrek aan inlevingsvermogen.”

D66 spreekt van een „heldere uitspraak” door de rechter.

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie