Sikh-echtpaar mag geen blanke baby adopteren

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Sikh-echtpaar mag geen blanke baby adopteren

Bericht door taigitu » 03 mei 2018, 10:02

Sikh-echtpaar mag geen blanke baby adopteren

Het Britse echtpaar Sandeep en Reena Mander mogen geen blanke baby adopteren.
Het adoptiebureau in hun regio weigert hen op een wachtlijst te zetten.

Sandeep en Reena Mander zijn geboren in Groot-Brittannië, maar hebben een sikh-achtergrond.
Tegen de krant The Guardian zeggen ze dat ze de kans willen om een kind te adopteren van elke
etnische achtergrond. Maar het adoptiebureau weigert dat.

Het paar kreeg te horen dat er alleen blanke kindjes waren die geplaatst konden worden en dat
daarom de voorkeur uitging naar blanke Britten of Europeanen.
Ze mochten zich niet registreren als potentiële adoptie-ouders.

Volgens de Britse commissie voor gelijkheid is het belachelijk dat de sikhs geen blanke baby mogen adopteren.
"Er zijn baby's die een liefhebbende familie nodig hebben, Sandeep en Reena kunnen een kind een beter leven geven.
Hen afwijzen vanwege hun culturele achtergrond is ronduit verkeerd'', zegt de directeur van de commissie.

Juridische experts hebben al verbijsterd gereageerd. In 2014 is in Groot-Brittannië een wet aangenomen
die een eind maakte aan het selecteren van adoptie-ouders op etnische gronden.
Met andere woorden: ouders van alle achtergronden mogen kinderen met alle achtergronden adopteren.

Zelfs de Britse premier Theresa May heeft zich met de zaak bemoeid. Ze heeft een brief geschreven aan het adoptiebureau,
maar die houdt nog steeds voet bij stuk. Het echtpaar probeert het nu via een ander adoptiebureau.

02-05-18 - RTL Nieuws
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Sikh-echtpaar mag geen blanke baby adopteren

Bericht door taigitu » 03 mei 2018, 10:38

Britse Alex mag kat niet adopteren omdat hij homo is

25-8-17

'Ik zit te huilen in de bus', twitterde de Britse Alex Andreou vanavond.
De in Londen wonende acteur en schrijver was onderweg om een hulpbehoevende kat te adopteren. Halverwege de tocht kreeg hij echter een telefoontje dat hij weer mocht omdraaien. De reden: hij is homo.

Alex kan het niet begrijpen, schrijft hij. ,,Iedereen kijkt naar me, terwijl ik zit te huilen in de bus. De waarheid doet zo ongelooflijk veel pijn. Het verdriet is net zo sterk als toen ik nog maar acht jaar oud was." Volgens Alex komen de tranen voort uit een enorme woede.

De kat die Alex wilde adopteren, had volgens hem dringend een nieuw huis nodig. Daarom besloot hij snel af te reizen naar het doorgegeven adres, zo'n twee uur verwijderd van zijn huis. Onderweg ernaartoe had de huidige eigenaresse van de kat nog wat vragen voor de nieuwe eigenaar, zo is te lezen in een screenshot die Alex online heeft geplaatst. 'Hoe komt het eigenlijk dat je vrijgezel bent?', wordt hem gevraagd. 'Ben je soms homo?'. Alex antwoordt dat ze goed gegokt heeft. 'Is dat een probleem?', vraagt hij haar.

Klaarblijkelijk is de geaardheid van Alex inderdaad een probleem om voor een kat te kunnen zorgen. De verkoopster is naar eigen zeggen streng religieus, dus keurt ze de 'levensstijl' van Alex sterk af. Ze zegt er nog wel bij het 'vervelend te vinden als ze hem hiermee kwetst.' Alex weet de homofoob vervolgens van een sterke respons te voorzien: 'Lieverd. Ik ben in elkaar geslagen en uitgescholden voor nicht sinds ik acht jaar was. Mijn gevoelens kunnen wel wat hebben. Maar, ja, een 'excuus' is precies wat jij bent.

De verkoopster kan haar nieuwsgierigheid blijkbaar niet bedwingen, want ze durft Alex ook nog te vragen of hij niet bang is dat hij door zijn geaardheid in de hel belandt. In het geplaatste bericht is niet te zien of hij daar nog antwoord op heeft gegeven.

Op sociale media wordt het bericht van Alex massaal gedeeld. Mensen vinden het belachelijk, en vinden dat Alex de verkoopster met naam en toenaam aan de schandpaal moet nagelen. Maar daarmee verlaagt hij zich tot haar niveau, schrijft hij. Sommige mensen vinden zelfs dat Alex de vrouw moet aanklagen voor discriminatie. Ook is er veel medelijden voor de poes, die nu noodgedwongen in een dergelijke omgeving moet wonen.

https://www.destentor.nl/buitenland/bri ... ~a9b3e505/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Sikh-echtpaar mag geen blanke baby adopteren

Bericht door taigitu » 03 mei 2018, 10:39

Waarom zijn deze voorwaarden niet vermeld als het zoveel uitmaakt welke' kleur of voorkeur'
men heeft in de eerste adoptie. Het scheelt een hoop verdriet voor degene die adopteren wil.

En zou God er zich aan storen als die kat naar deze man zou gaan.....
Mijn goddelijke IK zou de homo prefereren boven het stel waar de kat nu blijkbaar op de schopstoel zit....
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Sikh-echtpaar mag geen blanke baby adopteren

Bericht door taigitu » 03 mei 2018, 13:21

Vrouw stuurt bestelde baby terug: te donker

Een 35-jarige Italiaanse vrouw heeft de baby die ze had gekocht van een Roemeense moeder, na drie dagen weer teruggegeven.
Het kind was naar haar idee toch te donker getint om voor haar biologische baby door te gaan.


De vrouw had maandenlang gedaan of zij zwanger was omdat draagmoederschap strafbaar is in Italië, schrijft de BBC.
De 'moeder' droeg een nepbuik die ze op internet had besteld.

De politie kwam haar op het spoor, nadat een vrouw op het gemeentehuis had gevraagd of het mogelijk was een kind aan te geven dat thuis geboren werd.
Toen er vervolgens niemand kwam om een kindje te registreren, zocht de politie haar thuis op.

Door de zwangerschap te faken en tegelijkertijd een moeder in te schakelen, dacht de Italiaanse iedereen te slim af te zijn.
De Italiaanse vrouw betaalde zo'n 20.000 euro voor het kindje.

De Roemeense draagmoeder had niet verteld dat de vader van het kindje afkomstig was Mali, waardoor het kindje een donkere huidskleur had.

03-05-17 - https://www.rtlnieuws.nl/opmerkelijk/it ... ker-getint
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Sikh-echtpaar mag geen blanke baby adopteren

Bericht door taigitu » 03 mei 2018, 13:22

Sorry, maar ik heb zo'n bui voor deze vreemde menselijke 'kronkkels'.....
Ik blijf me verbazen over het dier 'mens'.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie