Man steekt drie mensen neer in Den Haag

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Man steekt drie mensen neer in Den Haag

Bericht door Mypos » 11 mei 2018, 09:21

Susan schreef:
09 mei 2018, 09:10
Mypos schreef:
08 mei 2018, 19:43
Als ze volledig toerekeningsvatbaar zijn zijn ze toch niet verward?
Ook als personen toerekeningsvatbaar zijn verklaard, kunnen ze op gezette tijden verward gedrag vertonen wat hun
oordeelsvermogen beïnvloed. Daar zal onderzoek naar gedaan moeten worden omdat verwardheid niet steeds aanwezig hoeft
te zijn bij alles wat een verward persoon doet.

Een hersenscan en uitleg van een forensisch psychiater bij stoornissen die verwarde figuren hebben, kan meer duidelijkheid geven, juist ook aan rechters om tot een goed oordeel en strafmaat te komen bij delicten inzake het al of niet toerekeningsvatbaar zijn.

Politie mag en kan geen diagnose stellen als ze iemand aanhouden, daarom noemen ze het zo vaak 'verwarde persoon'.
Ik denk dat de term "verward" nogal makkelijk toegepast wordt. Als iemand namelijk superpissig is om een of andere reden en daar terecht iets aan probeert te doen is deze persoon dan verward? Of zijn het juist de mensen die niks doen die verward zijn?

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society. Jiddu Krishnamurti
Read more at: https://www.brainyquote.com/quotes/jidd ... rti_107856

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Man steekt drie mensen neer in Den Haag

Bericht door Determinist » 11 mei 2018, 09:24

Het woord "verward" is inderdaad verwarrend.
Laten we een ander woord kiezen

;)

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Man steekt drie mensen neer in Den Haag

Bericht door Tammy » 16 mei 2018, 10:25

Er is wat nieuws over deze aanslag.
Wat er waar van is tenminste.

>>>>>>>>>>>>>>

'Burgemeester na steekpartij niet op de hoogte van anonieme terreurmelding'.

Burgemeester Pauline Krikke wist vlak na de steekpartij op het Johanna Westerdijkplein in Den Haag waarbij drie mensen zwaargewond raakten, niet dat er eerder al een anonieme melding binnen was gekomen waarin werd gewaarschuwd voor de steker Malek F. Dat laat de woordvoerder van de burgemeester weten.

Ook het hoofd van de politie Paul van Musscher en de hoofdofficier van justitie waren niet op de hoogte van de waarschuwing. Zij voerden samen met de burgemeester vlak na de steekpartij het driehoeksoverleg. ,,De hele driehoek was op dat moment niet op de hoogte van de melding'', aldus de woordvoerder.

Het Openbaar Ministerie maakte gisteren bekend dat de politie in maart al een anonieme tip kreeg dat Malek F. van plan zou zijn geweest een terroristische daad te plegen. De PVV Den Haag zegde na die bekendmaking het vertrouwen in Krikke op.
In een verklaring liet Krikke gisteravond weten dat zij de update van het Openbaar Ministerie goed vond. ,,De impact van de verschrikkelijke gebeurtenis op de stad is groot, dat schept de verantwoordelijkheid om waar mogelijk open te zijn over wat we weten en kunnen melden. Dat geeft hopelijk weer iets meer antwoorden op vragen waar mensen mee zitten. Ik vind het in dat kader ook goed dat het OM de anonieme, schriftelijke melding naar buiten brengt.''

Aanwijzingen.

Er is nog een groot onderzoek gaande rondom Malek F., maar vooralsnog valt niet met zekerheid te zeggen wat zijn motief was. Hij legt volgens het OM wisselende verklaringen af die geen concrete aanwijzingen opleveren.
Op 5 mei stak de Syriër uit het niets drie mensen neer in Den Haag. Het is nog steeds niet duidelijk wat zijn motief was.

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Man steekt drie mensen neer in Den Haag

Bericht door Tammy » 17 mei 2018, 09:30

Nog meer nieuws.
Deze kende ik nog niet.
Zorginstelling aanklagen ....

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Familie Haagse messentrekker sleept GGZ-instelling voor de rechter.

De familie van de 31-jarige Malek F., die onlangs bij de Haagse Hogeschool in het wilde weg drie mensen neerstak, wil GGZ-instelling Parnassia voor de rechter slepen. De familie vroeg Parnassia vele malen tevergeefs om hulp voor Malek die paranoïde gedachten ontwikkelde.

De familie doet aangifte tegen de GGZ-instelling van ‘het toebrengen van zwaar lichamelijk letsel’ aan de slachtoffers en aan Malek F. zelf, die door de politie werd neergeschoten. Maleks familie houdt Parnassia verantwoordelijk voor de bloederige steekpartij op 5 mei in Den Haag waarbij de uit Syrië gevluchte Palestijn drie mensen neerstak.

Trouwen.

Maleks twee jaar jongere broer klopte in de maanden voor het incident meerdere keer wanhopig aan bij Parnassia. Malek draaide na de dood van hun vader langzaam door. Een keer werd Malek zes weken gedwongen opgenomen in een kliniek. Maar daar wist hij weg te komen, zo stelt zijn broer, door met een medepatiënte te trouwen.
Parnassia ontkent dat niet. ,,Hij had van ons niet eens hoeven trouwen, wij willen voor iemand die vertrekt een vast woonadres waar de ambulante hulp hem kan bereiken. En dat had hij,’’ zegt een woordvoerder. Parnassia erkent ook dat Maleks familie ‘een of twee keer’ melding deed bij de instelling. Andere meldingen deed de familie volgens Parnassia bij het sociaal wijkteam en ‘dat is van de gemeente’. Parnassia participeert wel in dat wijkteam. Op de aangifte wil Parnassia niet ingaan.
De gemeente Den Haag reageert kort: alle meldingen die Maleks broer deed bij het sociaal wijkteam, zijn doorgespeeld naar Parnassia.

Anonieme tip.

Advocaat Job Knoester staat de familie bij. Volgens de advocaat heeft de familie alles gedaan om te voorkomen dat dit zou gebeuren en is aangifte doen ‘hard nodig’. Het nieuws dat justitie enkele maanden geleden een anonieme tip kreeg dat Malek zou radicaliseren en dat het dus om een terreurdaad zou gaan, verbaast de familie. ,,Dat gebeurde toen hij in Parnassia zat. Hij riep in zijn verwardheid vast veel boze dingen waaraan iemand zich heeft gestoord.’’ De familie wil uitzoeken van wie de tip komt.

BRON.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Het nieuws dat justitie enkele maanden geleden een anonieme tip kreeg dat Malek zou radicaliseren en dat het dus om een terreurdaad zou gaan, verbaast de familie. ,,Dat gebeurde toen hij in Parnassia zat. Hij riep in zijn verwardheid vast veel boze dingen waaraan iemand zich heeft gestoord.’’
Natuurlijk is het de verwardheid dat hij boze dingen zei.
Radicaliseren kan niet want het is zo`n lieve jongen natuurlijk.
Dus Parnassia word voor de rechter gesleept.
Dat word een interessante rechtszaak.
Ook gezien anderen wat men noemt verwarde messentrekkers die nog gaan komen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Man steekt drie mensen neer in Den Haag

Bericht door Gast1 » 17 mei 2018, 09:36

Wie is er niet verward in deze verwarde wereld?
Ik vind het platitudes ...

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Man steekt drie mensen neer in Den Haag

Bericht door Tammy » 17 mei 2018, 09:46

Wat ik interessant vind is hoe een rechter dit gaat beoordelen.
Daar ben ik heel benieuwd naar.
Kijk er was een tijd dat er bijna geen mensen op straat liepen met messen .
Want over dat laatste denk ik vaak na.
Wie zijn de mannen die met messen buiten rondlopen.
Normaal gesproken doe je dat niet.

Maar deze rechtszaak gaat het wereldnieuws halen.
Want nu word de eventuele schuld niet bij de dader gelegd maar bij een zorginstelling.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Man steekt drie mensen neer in Den Haag

Bericht door Mypos » 17 mei 2018, 09:48

Tammy schreef:
17 mei 2018, 09:46
Wat ik interessant vind is hoe een rechter dit gaat beoordelen.
Daar ben ik heel benieuwd naar.
Kijk er was een tijd dat er bijna geen mensen op straat liepen met messen .
Want over dat laatste denk ik vaak na.
Wie zijn de mannen die met messen buiten rondlopen.
Normaal gesproken doe je dat niet.

Maar deze rechtszaak gaat het wereldnieuws halen.
Want nu word de eventuele schuld niet bij de dader gelegd maar bij een zorginstelling.
Vroeger liep iedereen met messen hoor. Zakmessen bv.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Man steekt drie mensen neer in Den Haag

Bericht door Tammy » 17 mei 2018, 10:14

Ooh ja die zakmesjes inderdaad.
Ik herinner me alleen niet dat geprobeerd werd mensen de keel door te snijden.
Maar dat zal ik gemist hebben waarschijnlijk.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Man steekt drie mensen neer in Den Haag

Bericht door Mypos » 17 mei 2018, 10:45

Tammy schreef:
17 mei 2018, 10:14
Ooh ja die zakmesjes inderdaad.
Ik herinner me alleen niet dat geprobeerd werd mensen de keel door te snijden.
Maar dat zal ik gemist hebben waarschijnlijk.
Ook dat gebeurde vroeger gewoon. Het verschil met tegenwoordig is dat de wereld veel kleiner is geworden en alles veel meer in het nieuws komt en enorm uitgelicht wordt. Mensen angst aanjagen is een van de hoofddoelen. En natuurlijk groepen tegen elkaar opzetten. Christenen VS Moslims etc.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Man steekt drie mensen neer in Den Haag

Bericht door Tammy » 17 mei 2018, 10:48

Natuurlijk..... [doh]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Man steekt drie mensen neer in Den Haag

Bericht door Fenna » 17 mei 2018, 11:32

Mypos schreef:
17 mei 2018, 10:45

Ook dat gebeurde vroeger gewoon. Het verschil met tegenwoordig is dat de wereld veel kleiner is geworden en alles veel meer in het nieuws komt en enorm uitgelicht wordt. Mensen angst aanjagen is een van de hoofddoelen. En natuurlijk groepen tegen elkaar opzetten. Christenen VS Moslims etc.
Ach ga toch weg man.
Vroeger werd dat ook breed uitgemeten als iemand zijn keel werd doorgesneden.
Één verschil met vroeger is dat het nieuws nu sneller verspreid word.
groepen tegen elkaar opzetten. Christenen VS Moslims etc.
Larie.
Feiten spreken voor zich.
Als er een aanslag word gedaan door een radicaliserende moslim kan je moeilijk zeggen dat het een lieve, onbegrepen jongen was.
Het is gewoon een verknipte idioot.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Man steekt drie mensen neer in Den Haag

Bericht door Susan » 17 mei 2018, 12:35

Dit vind ik een verhelderende uiteenzetting over het veelvuldig gebruik van de term 'verward' zijn
indien mensen misdaden begaan.

CITAAT:

De ene verwarde man is de andere niet

Rianne Oosterom– 15:41, 7 mei 2018


De man die drie mensen neerstak in Den Haag, stond bekend als verward. Die term wordt te snel op mensen geplakt, vindt expert Bauke Koekkoek.

Was de man die drie mensen neerstak in Den Haag een doelbewuste terrorist uit Syrië, of geestelijk zo verward dat hij niet wist wat hij deed? Over die vraag barstte afgelopen weekend discussie los. Eerst zei burgemeester Paulien Krikke dat er ‘niets meer’ speelt bij de man dan zijn verwarde gedrag. Later kondigde zij aan dat er toch onderzoek komt naar de achtergrond van de dader.

Dit roept vragen op over het gebruik van de term ‘verward’, die de laatste jaren veel vaker opduikt in politieberichten. De dronken man die op het dak van het stadskasteel in Utrecht terechtkomt, heet zo. De dementerende vrouw die verdwaald is ook.

Afgelopen weekend was het verwarde gedrag van de man die drie mensen neerstak één van de eerste dingen die de politie over hem bekendmaakte. Vanwege dat gedrag was hij namelijk bekend bij hulpinstanties en de politie. Eerder heeft hij zijn huisraad naar buiten gegooid. Wat er precies met de man, Syriër van nationaliteit, aan de hand is, wil de politie niet zeggen. Ook over zijn motief is nog niets bekend.

Verwardemansmoes
Critici hebben de term ‘verwardemansmoes’ gemunt, want volgens hen heeft de steekpartij veel weg van een aanslag. De termen ‘verward persoon’ en ‘terrorist’ lopen tegenwoordig wel vaker in elkaar over, merkt Bauke Koekkoek, onderzoeker naar verward gedrag. “De moord op 69 mensen door Anders Breivik zou nu mogelijk gelabeld worden als een terroristische daad van een verwarde man.”

Waarom? “Als het om een ernstige daad gaat die we niet goed snappen of die niet logisch lijkt, zijn er twee verklaringsmodellen die je kunt aanboren: of je noemt iemand verward en zegt daarmee dat hij niet wist wat hij deed, of je noemt iemand een terrorist en suggereert daarmee een ideologische misdaad. Bij onbegrijpelijke agressieve daden wordt nu steeds sneller de term ‘verward’ gebruikt, zonder dat we goed weten wat er aan de hand is.”

Verward klinkt liever, terrorist angstaanjagender. Of de politie bij deze framing een belang heeft, daar durft Koekkoek zich niet over uit te spreken. Dat mensen over een ‘verwardemansmoes’ spreken in verband met de Haagse steekpartij, verklaart hij als volgt: “Door de term verward op iemand te plakken, lijk je de verklaring voor een daad al te geven.”

E33-melding
Dat moet je natuurlijk eerst goed uitzoeken, vindt de lector. “Het gevaar is dat door de inflatie van de term niet meer goed wordt nagedacht of iemand weet wat hij doet of niet.” Overigens heeft de politie noch Krikke zich hierover uitgesproken in de Haagse zaak. Maar iemand die zich verward gedraagt, kan nog steeds geheel bij zinnen een misdrijf plegen, wil Koekkoek maar zeggen.

Koekkoek weet waarover hij praat, omdat hij onderzoek deed naar de zogeheten E33-melding bij de politie, de categorie waaronder overlast of incidenten veroorzaakt door ‘verward gedrag’ geregistreerd worden in het systeem. Het aantal E33-meldingen neemt al jaren toe. Vorig jaar waren het er achtduizend meer dan in 2016, een stijging van 16 procent.

Hij ontdekte dat een wijde range aan mensen in deze categorie terechtkomt en dat slechts 40 tot 50 procent een psychische stoornis heeft. “Ik blijf bij verward toch denken aan mensen die in een acute toestand zijn waarin ze niet meer weten wat ze doen. De term verward zoals die nu gebruikt wordt, zegt niets over of iemand weet wat hij doet tijdens een misdrijf.”

Lees ook: Gemeenten schieten tekort bij hulp van personen met verward gedrag
De aanpak van gemeenten om personen met verward gedrag te helpen is 'heel mooi op papier, maar eigenlijk nog niet geregeld', maakte het Schakelteam voor personen met verward gedrag bekend.

'Help een verward mens sneller'
Om verward gedrag bij mensen niet te laten escaleren, moet in elke gemeente een 'regisseur' knopen doorhakken als betrokken instanties er niet uitkomen.

https://www.trouw.nl/samenleving/de-ene ... ~aae04b37/
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Man steekt drie mensen neer in Den Haag

Bericht door Gast1 » 17 mei 2018, 12:39

Tammy schreef:
17 mei 2018, 09:46
Want nu word de eventuele schuld niet bij de dader gelegd maar bij een zorginstelling.
Hou je vast Tammy, misschien wordt de schuld wel neergelegd bij de toevallige passanten.
Mogelijk dat ze 'iets opriepen' bij die 'verwarde man'.
Misschien is de oplossing wel dat alle nazaten van de Nederlanders van minimaal 4 generaties en langer geleden moeten gaan emigreren.

Dan krijgen al die 'verwarde mafkezen' hier een kans. [burn] [burn] [burn] [burn] [burn]

Ja, ik ben het ... :wink:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Man steekt drie mensen neer in Den Haag

Bericht door Tammy » 17 mei 2018, 12:49

Ik vind je nog steeds leuk hoor Gast1. :mrgreen:
Maar daar zeg je me wat.
Ik neem aan dat je deze aanklacht van zijn familie ook niks vind ?

Uit het bericht van Susan staat dit :
Verwardemansmoes
Critici hebben de term ‘verwardemansmoes’ gemunt, want volgens hen heeft de steekpartij veel weg van een aanslag. De termen ‘verward persoon’ en ‘terrorist’ lopen tegenwoordig wel vaker in elkaar over, merkt Bauke Koekkoek, onderzoeker naar verward gedrag. “De moord op 69 mensen door Anders Breivik zou nu mogelijk gelabeld worden als een terroristische daad van een verwarde man.”
Er is niks verwards aan Anders Breivik.
Zelden zo`n moordenaar gezien die heel helder en precies wist wat hij deed .
Laat dat woordje verward maar achterwege.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Man steekt drie mensen neer in Den Haag

Bericht door Susan » 17 mei 2018, 13:39

Een paar stukjes van een psychiater, die criminelen/misdadigers etc weer leerd dat ze zélf verantwoordelijkheid
moeten nemen voor hun grdrag, en zich niet moeten verschuilen achter ('de omstandigheden')
Al is het hele stuk volgens mij interessant.

CITAAT:
'Het mes ging erin, dokter'

Door Chris Rutenfrans– 27 november 2004

Theodore Dalrymple is een psychiater die werkt in een gevangenis en een ziekenhuis in een achterbuurt van een grote stad in Engeland. In de gevangenis krijgt hij mannen op het spreekuur die vastzitten wegens roof, zware mishandeling, moord en doodslag. Op de psychiatrische afdeling van het ziekenhuis komen mannen en vrouwen met een overdosis drugs of medicijnen, niet omdat ze dood willen, maar om hun partner emotioneel te chanteren, om niet voor de rechter te hoeven verschijnen, om niet naar hun werk te hoeven of om zichzelf voor te stellen als slachtoffer, terwijl ze vlak voor hun overdosis hun vriendin nog in elkaar hebben geslagen.

Het meest funeste idee is dat mensen niet in staat zijn hun lot in eigen hand te nemen. Dit is een directe consequentie van de sociale wetenschappen die, door het gedrag van mensen te verklaren uit omstandigheden buiten hun wil, de menselijke vrijheid en verantwoordelijkheid hebben weggeredeneerd. Mensen plegen geen misdrijven omdat ze daarvoor kiezen, maar omdat ze het slachtoffer zijn van een onrechtvaardige maatschappij, psychische of biologische gebreken vertonen, verkeerde vrienden hebben, enz.

Dit idee heeft ertoe geleid dat mensen zichzelf ook gaan ervaren als willoze slachtoffers. Dalrymple laat zien dat criminelen die manier van denken gebruiken als excuus voor wat ze aanrichten. Als ze iemand hebben neergestoken, dan hebben ze dat niet zelf gedaan, nee, 'het mes ging erin, dokter'. ...

Naarmate er meer criminologen kwamen, schrijft Dalrymple, nam de criminaliteit toe. Terwijl de crimineel in de ouderwetse strafrechtelijke opvatting de schuldige dader van een misdrijf was, werd hij in de criminologische opvatting het slachtoffer van de omstandigheden.

De criminologie heeft de misdaad moreel geneutraliseerd en daarmee sterk bevorderd. Dat begon met de vaststelling dat criminaliteit normaal is: in elke samenleving komt een zekere mate van criminaliteit voor. Dat statistische normaliteitsbegrip werd onmerkbaar en vaak onbewust omgebouwd tot een moreel normaliteitsbegrip: crimineel gedrag was gewoon neutraal gedrag.

In de wereld die Dalrymple beschrijft, laat het recht bijna volledig verstek gaan. Fatsoenlijke mensen worden mishandeld en gemolesteerd, maar de politie komt alleen als het echt niet anders kan en grijpt ook dan vaak niet in. De dader wordt psychisch gestoord bevonden, dus niet verantwoordelijk voor wat hij doet. Of het gaat om huiselijk geweld en dat behoort tot de privacy waar de politie zich niet bevoegd acht. Slachtoffers wordt geadviseerd een waakhond te nemen of te verhuizen.

Is het in Nederland wel net zo erg als in Engeland? Zeker! Engeland en Nederland kennen de hoogste criminaliteit van de westerse wereld. Net zoals in Engeland is de misdaad in Nederland de afgelopen veertig jaar gigantisch toegenomen en bovendien veel ernstiger geworden. Tussen 1960 en 2003 is het aantal delicten met 1000 procent toegenomen (de bevolking maar met 43 procent), van 131.800 in 1960 tot 1.383.900 in 2003. Dat zijn alleen de delicten die bij de politie bekend zijn; de werkelijk gepleegde criminaliteit ligt natuurlijk veel hoger. De laatste twintig jaar zien we een onrustbarende stijging van de geweldscriminaliteit. Tussen 1995 en 2000 is de geweldscriminaliteit in bijna alle EU-landen toegenomen, maar Nederland staat in de top drie van de snelste stijgers.


Dalrymple maakt glashelder dat de onderklasse de gevangene is geworden van het morele en culturele relativisme van de afgelopen veertig jaar. Door de bewoners van achterbuurten voor te houden dat hun wereld even goed is als elke andere wereld - dat hun gedrag niet slechter is dan het gedrag van anderen, dat lage cultuur niet minder maar alleen maar anders is dan hoge cultuur, dat het niet echt nodig is om goed te leren lezen en schrijven - worden zij definitief opgesloten in de wereld van de achterbuurt. Een klasse is tot kaste gemaakt. Door te spreken van een 'vicieuze cirkel van armoede' doet men het voorkomen alsof het onmogelijk is om je te bevrijden van die armoede. Dalrymple weet dat dat niet waar kan zijn, want zijn eigen vader is geboren in de achterbuurt en is daar glansrijk aan ontsnapt.

Hij probeert zijn patiënten - daders en slachtoffers - bewust te maken van hun eigen rol in hun ellende. Hij maakt hun duidelijk dat zij de auteur zijn van hun eigen lot.

Dalrymple probeert zijn cliënten te bevrijden van hun idee dat ze slachtoffer zijn om hen zo weer verantwoordelijkheid voor hun eigen gedrag bij te brengen.

https://www.trouw.nl/cultuur/-het-mes-g ... ~a8a9b83c/
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Man steekt drie mensen neer in Den Haag

Bericht door Susan » 17 mei 2018, 13:50

Tammy schreef:
17 mei 2018, 12:49
Ik vind je nog steeds leuk hoor Gast1. :mrgreen:
Maar daar zeg je me wat.
Ik neem aan dat je deze aanklacht van zijn familie ook niks vind ?

Uit het bericht van Susan staat dit :
Verwardemansmoes
Critici hebben de term ‘verwardemansmoes’ gemunt, want volgens hen heeft de steekpartij veel weg van een aanslag. De termen ‘verward persoon’ en ‘terrorist’ lopen tegenwoordig wel vaker in elkaar over, merkt Bauke Koekkoek, onderzoeker naar verward gedrag. “De moord op 69 mensen door Anders Breivik zou nu mogelijk gelabeld worden als een terroristische daad van een verwarde man.”
Er is niks verwards aan Anders Breivik.
Zelden zo`n moordenaar gezien die heel helder en precies wist wat hij deed .
Laat dat woordje verward maar achterwege.
;P!
Men is duidelijk de weg en het evenwichtig beoordelen van dergelijke moordpartijen kwijt.

En dat die familie een aanklacht in gaat dienen vind ik van de zotte, al mag er beslist
wel eens heel goed gekeken worden naar wat waar is van de handelswijze van GGZ en de
anderen! indien die meermalen gewaarschuwd waren... [think]
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Man steekt drie mensen neer in Den Haag

Bericht door Tammy » 17 mei 2018, 14:01

Wat een interessant stuk Susan.
En een bijzondere man deze Theodore Dalrymple.
Heel goed wat hij probeert te doen, want tegenwoordig is het altijd de schuld van een ander maar nooit jezelf.
Die trend zie je al zolang en doet geen recht aan de slachtoffers van elk delict.

Tegenwoordig word alles geanalyseerd.
Tot op het pot.
Dat wat hij zegt over die achterbuurten en zijn vader is ook goed gezien.
Je kan ontsnappen maar als je passief blijft gebeurt er niks.

Toevallig heb ik verleden jaar een documentaire gezien over achterbuurten in Chicago waar de zwarte bevolking werd geintervieuwd naar aanleiding over de nalatenschap van Obama.
Hij heeft niks gedaan voor ze zeiden ze ondanks zijn belofte.
Maar wat apart was waren de mensen die helemaal niet uit de achterbuurten weg wilden gaan ondanks het geweld.
Ze waren drugsdealers en het was makkelijk geld verdienen zeiden ze.
Die mensen zijn er dus ook, is een keuze.

Deze man in het artikel daar zouden we er meer van moeten hebben.
Want veel misdadigers zijn zelf verantwoordelijk inderdaad.
Mooi artikel Susan. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Man steekt drie mensen neer in Den Haag

Bericht door Tammy » 17 mei 2018, 14:09

Susan schreef :
Men is duidelijk de weg en het evenwichtig beoordelen van dergelijke moordpartijen kwijt.

En dat die familie een aanklacht in gaat dienen vind ik van de zotte, al mag er beslist
wel eens heel goed gekeken worden naar wat waar is van de handelswijze van GGZ en de
anderen! indien die meermalen gewaarschuwd waren...
Men is zeker de weg kwijt tegenwoordig met beoordelen.
En zeker goed kijken over die melding en wat GGZ heeft gedaan.
Maar hij is zelf vertrokken door te trouwen las ik ?
Een keer werd Malek zes weken gedwongen opgenomen in een kliniek. Maar daar wist hij weg te komen, zo stelt zijn broer, door met een medepatiënte te trouwen.
Tsja hulp genoeg gekregen zo te zien.
Ben benieuwd deze rechtszaak.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Man steekt drie mensen neer in Den Haag

Bericht door Gast1 » 17 mei 2018, 18:38

Ik ben ook nieuwsgierig én ik ben het met Susan eens.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Man steekt drie mensen neer in Den Haag

Bericht door herman50 » 18 mei 2018, 10:35

Dinsdag -afgel.- dit stukje in AD <

Afbeelding .. vooral het agresief gedrag is stotend .. <zoals je weet ben ik er zelf mee gezegend , gelukkig met een + °lichte´ variant .. ook hier werd door ´toezichthouder´ uitgegaan van ´verwardheid en agressie´,,, >zou het niet weten want je bent op dat moment van de wereld, gehoord van m´n broer dat dit wel het geval is, zoals gezegt gelukkig licht ,, echter bij anderen kan het een zware aanval zijn .....> :peace:
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie