Man steekt drie mensen neer in Den Haag

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Man steekt drie mensen neer in Den Haag

Bericht door univers » 06 mei 2018, 10:51

Je zou verbaasd zijn Susan hoe snel ik lees.
En dat zeg ik niet opschepperig, maar dat heb ik altijd gekund.
Heb ik ook Tammy, sla alles in 1 x op, is verrot makkelijk.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Man steekt drie mensen neer in Den Haag

Bericht door Tammy » 06 mei 2018, 10:54

Wat leuk Univers jij ook . :grin:
Het is net alsof je erover heen zweeft over de tekst , zo voelt het lezen bij mij.

En nu ga ik weer ontopic. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Man steekt drie mensen neer in Den Haag

Bericht door Fenna » 06 mei 2018, 11:01

Arminius schreef:
06 mei 2018, 09:55
Ik zeg maar zo: If it looks like shit and smells like shit…. It’s probably shit.

Daar heb ik dan niet zo nodig een onderzoek voor nodig.

En ja. moslims die aanslagen plegen zijn allemaal verward. [In hun kop] [burn]
;P! ;P! ;P!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Man steekt drie mensen neer in Den Haag

Bericht door Fenna » 06 mei 2018, 12:04

Gisteren in den Haag, steekt een moslim om zich heen op een hoge school.
[youtube-2][/youtube-2]
Ze lijken gek geworden.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Man steekt drie mensen neer in Den Haag

Bericht door Tammy » 06 mei 2018, 12:19

‘Dader steekpartij was doodkalm, hij leek helemaal niet verward’

De man die gistermiddag bij de Haagse Hogeschool zomaar drie mensen neerstak, maakte geen verwarde indruk. Dat zegt Ali, eigenaar van eetcafé Nova waar de steekpartij begon.

,,De man is geen klant van ons. Hij zat rustig op een gemeentebankje voor de deur, aan het water,” vertelt Ali. ,,Tot hij opstond en een paar meter naar ons toeliep. Daar zat een jonge jongen gewoon wat te drinken en die man begon op hem in te steken. Het was vreselijk. Maar wat zo gek was: hij bleef doodkalm, die dader. Wij hielpen gelijk die jongen want hij bloedde heel erg."

Volgens Ali bleef de man ijzig kalm. ,,Iemand van ons ging er achteraan en riep tegen voorbijgangers: blijf bij hem uit de buurt, blijf bij die man weg! Zodat er niet nog iemand gestoken zou worden. Toch heeft hij nog twee mensen neergestoken. En hij bleef maar kalm, rustig doorlopen. Nee, ik heb hem niks horen roepen of zo. Maar dat ie verward is, wat ik lees, lijkt mij echt niet waar.”

Gevecht.

De slachtoffers zijn er volgens de politie slecht aan toe, maar buiten levensgevaar. De slachtoffers lagen op drie plekken rond het water bij de Hogeschool, steeds met zo’n honderd meter ertussen. De dader liep rustig rond het water en werd uiteindelijk door de politie neergeschoten en gearresteerd. Op filmpjes van omstanders lijkt hij Allahu Akbar te roepen. De politie houdt het er vooralsnog op dat de dader een bij hun bekende verwarde man is.

Een ooggetuige die op straat liep, heel toevallig pal achter de 31-jarige dader, zegt ook dat de steker een kalme indruk maakte. ,,Hij wandelde rustig, met dat mes in z’n linkerhand.” Dat de man nóg twee mensen kon neersteken, kan de getuige wel verklaren. ,,Ik dacht zelf: die heeft z’n gevecht al gehad. Die heeft ruzie gehad in die lounge daar verderop, waar ze druk met dat slachtoffer bezig waren. Wist ik veel dat ie er nog twee ging neersteken. Totdat hij ineens daar bij de Consumentenbond iemand met een fiets aanviel.”

BRON.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Daarom eerst volledig onderzoek in plaats al meteen te praten over verwardheid.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Man steekt drie mensen neer in Den Haag

Bericht door univers » 06 mei 2018, 12:52

Ik heb een afschuwelijke hekel aan geweld.
Maar die soort gasten, mogen ze voor mij tegen de muur zetten, als voorbeeld.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Man steekt drie mensen neer in Den Haag

Bericht door Determinist » 06 mei 2018, 13:49

Maar dat ie verward is, wat ik lees, lijkt mij echt niet waar.
Omdat de man rustig was?

Ik kan uit ervaring spreken, zeer dichtbij, dat verwarde mensen zeer rustig kunnen zijn.
Slechts 1 woord van een bijstaander welke een associatie teweeg brengt bij schizofrenen kan een trigger zijn voor onvoorspelbaar en in sommige gevallen gewelddadige reacties.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Man steekt drie mensen neer in Den Haag

Bericht door univers » 06 mei 2018, 13:56

weleens van trance gehoord?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Man steekt drie mensen neer in Den Haag

Bericht door Determinist » 06 mei 2018, 14:11

De politie houdt het er vooralsnog op dat de dader een bij hun bekende verwarde man is
Ik ga ervan uit dat men de man dus kent en dat hij te boek staat als verward en wellicht psychische stoornis heeft.
Daar bij het feit dat het uiterlijk en gedrag van verwarde mensen nooit gelijk is (elke stoornis heeft een uniek effect op mensen) zie ik elke verklaring van bijstaanders die aangeven dat hij niet verward was als niet relevant.


Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Man steekt drie mensen neer in Den Haag

Bericht door univers » 06 mei 2018, 15:47

Dan krijg je chaos.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Man steekt drie mensen neer in Den Haag

Bericht door Fenna » 06 mei 2018, 16:35

univers schreef:
06 mei 2018, 13:56
weleens van trance gehoord?
Dat denk ik ook.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Man steekt drie mensen neer in Den Haag

Bericht door Tammy » 06 mei 2018, 17:23

Man die drie mensen neerstak in Den Haag kwam uit Syrië.

De man die gisteren in Den Haag drie mensen neerstak, stond bij de autoriteiten niet bekend als een potentiële terrorist. Het is een Syriër, die niet op de lijst van potentiële terreurverdachten staat.
De politie is een uitvoerig onderzoek naar hem begonnen, waarbij al zijn "verbale uitingen" worden nagagaan. Daarbij wordt ook terrorisme als mogelijk motief onderzocht, hebben verschillende bronnen laten weten. Gisteravond is zijn woning doorzocht.

De man is aanspreekbaar. Hij ligt in een ziekenhuis in Rotterdam, omdat hij in een been is geschoten door de politie. Hij is vastgeklonken aan zijn bed en wordt permanent bewaakt, zeggen bronnen. De politie wil dat niet bevestigen.
Gisteren zei de politie dat de 31-jarige man bij hulpverleningsinstanties alleen bekendstond vanwege verward gedrag. Burgemeester Krikke liet weten dat "er op dit moment geen signalen zijn dat er meer speelt dan dit".

Opvallend.

"Er zijn getuigen die zeggen dat de man 'Allahoe akbar' riep, zegt NOS-verslaggever Robert Bas. Omroep West sprak met een getuige die zei dat de man iemand de keel probeerde door te snijden. "Het is interessant om te kijken of hij banden had met radicale moslims", zegt Bas.

Mes.

De aangehouden man stak gistermiddag in de omgeving van het Johanna Westerdijkplein drie mensen neer met een mes. De slachtoffers worden in een ziekenhuis behandeld. Zij zijn buiten levensgevaar.
De man liep na de steekpartij verder tot hij door drie agenten werd beschoten. Een kogel trof hem in zijn been. Toen hij daarna zijn mes niet wilde weggooien werd hij getaserd. Uiteindelijk is hij door leden van een arrestatieteam aangehouden en naar een ziekenhuis overgebracht.

De Rijksrecherche onderzoekt de zaak, zoals gebruikelijk bij situaties waarbij de politie geschoten heeft.

BRON.

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Man steekt drie mensen neer in Den Haag

Bericht door Tammy » 06 mei 2018, 17:31

De man die gisteren in Den Haag drie mensen neerstak, stond bij de autoriteiten niet bekend als een potentiële terrorist. Het is een Syriër, die niet op de lijst van potentiële terreurverdachten staat.
De politie is een uitvoerig onderzoek naar hem begonnen, waarbij al zijn "verbale uitingen" worden nagagaan. Daarbij wordt ook terrorisme als mogelijk motief onderzocht, hebben verschillende bronnen laten weten. Gisteravond is zijn woning doorzocht.
Een asielzoeker uit Syrie die wat ik elders lees een verblijfsvergunning heeft en al een half jaar in Den Haag woont.
Men gaat nu ook onderzoeken of terrorisme hier mee te maken heeft.
Hebben we dan onze eerste officiele aanslag in Nederland of blijft het bij verwarde man ?
We horen het wel hopelijk een keer...............

Hieronder naast dit NOS bericht ook vermelding in de Telegraaf en Elsevier.
Anderen kranten zeggen nog niks hierover.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2003948 ... -uit-syrie

https://www.elsevierweekblad.nl/nederla ... en-612464/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Man steekt drie mensen neer in Den Haag

Bericht door Tammy » 07 mei 2018, 12:42

Nog niets bekend over motief dader steekpartij Den Haag.

De politie kan nog niets vertellen over een motief voor de steekpartij zaterdag in Den Haag. Een 31-jarige man stak drie mensen neer. De politie schoot hem daarna neer. De verdachte ligt in het ziekenhuis.

De man is zowel bij de politie als bij hulpverleningsinstanties bekend "vanwege verward gedrag". Wat dat precies inhoudt, zegt de politie niet. Bij zijn arrestatie riep de man 'Allahu akbar' (Allah is groot).
Zondagmiddag begon de man in de buurt van station Holland Spoor mensen neer te steken. Agenten schoten de man in zijn been na de steekpartij bij het Johanna Westerdijkplein.

De gewonden zijn een 21-jarige Zoetermeerder en twee Hagenaars van 35 en 41 jaar. Zondag was al bekend dat zij ernstig gewond raakten, maar buiten levensgevaar zijn. Over hun toestand deed de politie ook geen uitspraken.
De Haagse PVV heeft een debat aangevraagd met burgemeester Pauline Krikke. De fractievoorzitters in de Haagse gemeenteraad beslissen op 17 mei of dat debat er komt.

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Man steekt drie mensen neer in Den Haag

Bericht door herman50 » 07 mei 2018, 12:53

Vanmorgen AD voorpagina, 31 jr. Syrier,, leidde jarenlang rustig bestaan in Den Haag ging goed met de buren om, maar in Februarie draaide hij ook al door en smeet de complete huisraad naar buiten onder roepen Allah Akbar .....
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Man steekt drie mensen neer in Den Haag

Bericht door Tammy » 07 mei 2018, 13:15

Dat hoor je wel vaker , het was zo`n lieve jongen eerst ............ :?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Man steekt drie mensen neer in Den Haag

Bericht door Fenna » 07 mei 2018, 15:32

Zeiden ze ook van die piloten die de Twinn towers in vlogen.
'Het was onze buurman en hij was zo aardig en deed overal aan mee, we hebben laatst nog gebarbequed'............. :?
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Man steekt drie mensen neer in Den Haag

Bericht door Tammy » 07 mei 2018, 15:39

Ja Fenna altijd dezelfde uitspraken , je weet al van te voren wat ze gaan zeggen.
Die eeuwige verzachtende excuses ben ik zo beu.
Zooo voorspelbaar. [doh]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Arminius

Re: Man steekt drie mensen neer in Den Haag

Bericht door Arminius » 07 mei 2018, 15:48

Fenna schreef:
07 mei 2018, 15:32
Zeiden ze ook van die piloten die de Twinn towers in vlogen.
'Het was onze buurman en hij was zo aardig en deed overal aan mee, we hebben laatst nog gebarbequed'............. :?
Die leven nog :rolfl:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/1559151.stm

Plaats reactie