Teken voor Referendum donorwet

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Teken voor Referendum donorwet

Bericht door herman50 » 11 mei 2018, 11:25

Amen ... , je weet niet wat je een ander aandoe en of ie wel het juiste ....volgens hem.. doet , as t je tijd is gaan met die banaan
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Teken voor Referendum donorwet

Bericht door univers » 11 mei 2018, 11:39

Wat doe je met de schil? :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Teken voor Referendum donorwet

Bericht door herman50 » 11 mei 2018, 12:49

voor jou een vraag ................... voor mij ook ;)
alles van waarde is weerloos

Arminius

Re: Teken voor Referendum donorwet

Bericht door Arminius » 11 mei 2018, 15:17

univers schreef:
11 mei 2018, 10:38
1 ding staat vast, aan mijn lijf geen polonaise.
Ze mogen mij ook niet reanimeren, heb ik duidelijk aangegeven, zit een familielid met de ellende opgescheept.
De regering probeert zelfs na je dood nog hun zakken te vullen.
Als je tijd gekomen is, is het over en uit.
Wist je dat men ALTIJD reanimeerd. Zelfs als je het op je borst hebt getatoeëerd. Zo`n kettinkje zien ze in de meeste gevallen niet. En ze zoeken er ook niet naar. Heb ik gehoord van ambulancepersoneel.
5. Draag je een niet-reanimeren-penning, dan starten ambulancemedewerkers niet met reanimatie

Toch worden mensen met zo’n penning of tattoo in de praktijk vaak wél gereanimeerd. Dat komt doordat ambulancemedewerkers zo snel mogelijk moeten handelen. Het verwijderen van kleding om te kijken of de patiënt zo’n penning of tattoo heeft, zou dan te veel tijd kosten. De ambulance­verpleegkundige of arts moet wél stoppen op het moment dat de niet-reanimeren-uiting zichtbaar is. Maar dat kan bijvoorbeeld pas op het moment zijn dat de hulpverlener de kleding verwijdert om de zelfklevende elektroden op de ontblote borstkas aan te brengen. De hartmassage en de beademing hebben dan meestal al plaats­gevonden.

Bron: https://www.gezondheidsnet.nl/cookies/g ... reanimatie

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Teken voor Referendum donorwet

Bericht door univers » 11 mei 2018, 19:28

Wist je dat men ALTIJD reanimeerd. Zelfs als je het op je borst hebt getatoeëerd.
Vandaar dat de dokter zo schijnheilig zat te lachen. [burn]
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Teken voor Referendum donorwet

Bericht door Fenna » 11 mei 2018, 20:38

univers schreef:
11 mei 2018, 10:38
1 ding staat vast, aan mijn lijf geen polonaise.
Ze mogen mij ook niet reanimeren, heb ik duidelijk aangegeven, zit een familielid met de ellende opgescheept.
De regering probeert zelfs na je dood nog hun zakken te vullen.
Als je tijd gekomen is, is het over en uit.
Zo denk ik er ook over Univers. ;P!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Teken voor Referendum donorwet

Bericht door taigitu » 12 mei 2018, 15:55

Ook deze berichten zijn er, die benadrukken dat er men feite nog zoveel niet weet over wanneer
men iemand werkelijk als absoluut dood kan beschouwen.
Dit is ook de reden waarom iemand enkel dagen 'boven aarde' staat voordat men
wordt begraven. Er zijn genoeg meldingen over de eeuwen dat iemand daadwerkelijk
uit het graf op stond.

https://www.nu.nl/buitenland/5079686/sp ... leven.html

https://www.lindanieuws.nl/nieuws/overl ... inglevend/
Arts: Herrijzen uit de dood is mogelijk
3 maart 2013

Dr. Sam Parnia van de Stony Brook University in New York legt in een nieuw boek uit hoe mensen kunnen worden gereanimeerd
nadat ze normaal gesproken klinisch dood zouden zijn verklaard. Veel mensen denken dat hersencellen al na enkele minuten
na het overlijden afsterven, maar ze kunnen nog acht uur levensvatbaar blijven. Pas nadat iemands lichaam is veranderd in een lijk
beginnen de cellen te sterven. Als we dit proces manipuleren, kan het hart opnieuw worden gestart en wordt de persoon in kwestie
weer tot leven gewekt, aldus Parnia.

Speciale mortuaria
De gedachten van de arts zijn niet nieuw
. In 1787 schreef de Franse arts François Thierry een boek waarin hij stelde dat de meeste mensen pas na de traditionele tekenen
van de dood werkelijk sterven. Om zeker te stellen dat de ‘overledenen’ echt waren gestorven pleitte Thierry voor speciale mortuariua
in alle grote Franse steden waarin mensen die onlangs waren overleden in de gaten konden worden gehouden.

Bijna-doodervaringen
Sommigen menen dat Dr. Parnia spreekt over bewijs voor leven na de dood of bijna-doodervaringen,
maar hij stelt simpelweg dat het bewustzijn niet plotseling ophoudt te bestaan als het hart stopt met kloppen.

In de plantenwereld is het nog moeilijker om een lijn tussen leven en dood te trekken.
Sterft een bloem wanneer zij van de steel wordt gescheiden of pas dagen later?
Een boom die tijdens een storm ontworteld raakt kan nog weken of maanden blijven leven.
Ondanks de moderne technologie blijft het lastig zoniet onmogelijk het exacte moment van overlijden vast te stellen.


https://www.ninefornews.nl/arts-herrijz ... -mogelijk/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Arminius

Re: Teken voor Referendum donorwet

Bericht door Arminius » 12 mei 2018, 18:36

Dit is ook de reden waarom iemand enkel dagen 'boven aarde' staat voordat men wordt begraven.
Dat is onzin.

Als moslim dien je geloof ik binnen 24 uur begraven te worden.

Je dient wel binnen een bepaalde termijn begraven of gecremeerd te worden, behalve als er sprake is van een misdrijf.
Hoe lang na het overlijden dient de uitvaart plaats te vinden

De tijd die tussen een overlijden en de begrafenis of crematie moet zitten staat in artikel 16 van de Wet op de lijkbezorging. De begrafenis of crematie mag niet eerder dan 36 uur na het overlijden plaatsvinden. De uitvaart moet uiterlijk op de zesde werkdag na de dag van het overlijden plaatsvinden. Het weekeinde en feestdagen zijn geen formele werkdagen.

https://www.uitvaart.nl/infotheek/overl ... f-crematie
Voor moslims is het belangrijk om zo snel mogelijk begraven te worden. In landen van herkomst volgt de begrafenis meestal binnen 24 uur na het overlijden. In Nederland verbiedt de wet op de lijkbezorging dat, maar daar kan tegenwoordig ontheffing voor aangevraagd worden. Dat wordt via de burgemeester geregeld. Ook voor de uitvaart geldt dat er binnen de islam duidelijke regels zijn. Toch ziet de ene moslimbegrafenis er soms anders uit dan de andere, omdat men de voorschriften combineert met eigen culturele tradities.

https://www.yarden.nl/inspiratie-en-inf ... tvaart.htm

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Teken voor Referendum donorwet

Bericht door taigitu » 13 mei 2018, 18:17

Arminius schreef:
12 mei 2018, 18:36
Dit is ook de reden waarom iemand enkel dagen 'boven aarde' staat voordat men wordt begraven.
Dat is onzin.
Het zou kunnen, maar dat is mij eens verteld jaren geleden.
Ook dat er mensen waren die met een bel werden begraven zodat, mochten ze bijkomen, ze de bel
konden luidden om kenbaar te maken dat ze niet dood waren.

Lees hier: viewtopic.php?f=66&t=17221
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Teken voor Referendum donorwet

Bericht door univers » 13 mei 2018, 19:47

ze de bel
konden luidden om kenbaar te maken dat ze niet dood waren.
Dan moeten ze geen watten om de klepel doen. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Arminius

Re: Teken voor Referendum donorwet

Bericht door Arminius » 13 mei 2018, 21:18

taigitu schreef:
13 mei 2018, 18:17
Arminius schreef:
12 mei 2018, 18:36
Dit is ook de reden waarom iemand enkel dagen 'boven aarde' staat voordat men wordt begraven.
Dat is onzin.
Het zou kunnen, maar dat is mij eens verteld jaren geleden.
Ook dat er mensen waren die met een bel werden begraven zodat, mochten ze bijkomen, ze de bel
konden luidden om kenbaar te maken dat ze niet dood waren.

Lees hier: viewtopic.php?f=66&t=17221
Ja dat van die bel dat klopt wel Maar dat was meer iets van vroeger

Afbeelding
Aan het eind van de achttiende eeuw leefde er een sterke angst voor de “schijndood”. Men was zeer bang om levend te worden begraven. Tijdens epidemieën (men haastte zich om de besmettelijke lijken de stad uit te krijgen) kwam het wel eens voor dat de dokter iemand dood verklaarde terwijl hij nog leefde. Om te voorkomen dat iemand levend werd begraven, werden er manieren gezocht om er zeker van te zijn dat iemand werkelijk dood was. Eén van die oplossingen was het bij testament vastleggen dat hart en aderen doorboord moesten worden, alvorens het lichaam te begraven.

In Nederland werd in 1825 bepaald, dat alle begraafplaatsen een schijndodenhuisje moesten hebben. Ook werden in het schijndodenhuisje vaak de baren opgeslagen. De schijndodenhuisjes dienden om zich "te vergewissen van een stelligen dood". De doden werden hier gedurende in ieder geval 36 uur opgebaard, alvorens zij begraven werden. De vingers van de overledene werden op vernuftige wijze verbonden met belletjes boven het graf, die bij de minste beweging begonnen te rinkelen.

https://dalhuidj.home.xs4all.nl/HTML/de ... emeren.htm

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Teken voor Referendum donorwet

Bericht door univers » 13 mei 2018, 22:58

Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Teken voor Referendum donorwet

Bericht door Fenna » 26 mei 2018, 08:27

Ik weet niet of het is toegestaan maar ik wil graag even aandacht vragen voor het volgende.
Het referendum over orgaandonatie word waarschijnlijk niet gehaald want de teller blijkt bij 100.000 steken en er zijn 300.000 nodig.
Teken daarom zoveel mogelijk deze link; https://hartvoordemocratie.nl/ en deel het met zoveel mogelijk mensen als je kan.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Teken voor Referendum donorwet

Bericht door Determinist » 26 mei 2018, 09:18

Ik pas hiervoor....weg met referenda!!

Arminius

Re: Teken voor Referendum donorwet

Bericht door Arminius » 26 mei 2018, 13:06

Determinist schreef:
26 mei 2018, 09:18
Ik pas hiervoor....weg met referenda!!
Als je raadgevende referenda bedoelt ben ik het met je eens. In alle andere gevallen niet. Referenda zijn een goed middel voor de burger om regeringen tot de orde te roepen. Zeker in het huidige bestel als de onze, met zijn compromissen sluitende coalities.

In dit specifieke geval kan het helemaal geen kwaad om een [raadgevend] referenda te houden. We beslissen nog altijd zelf over ons eigen lichaam, en niet de overheid.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Teken voor Referendum donorwet

Bericht door univers » 26 mei 2018, 13:37

We beslissen nog altijd zelf over ons eigen lichaam, en niet de overheid.
Dan betalen ze de begrafenis kosten ook maar. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Arminius

Re: Teken voor Referendum donorwet

Bericht door Arminius » 26 mei 2018, 13:56

univers schreef:
26 mei 2018, 13:37
We beslissen nog altijd zelf over ons eigen lichaam, en niet de overheid.
Dan betalen ze de begrafenis kosten ook maar. :mrgreen:
Goeie Uni :mrgreen: ;P!

Plaats reactie