Italië stevent af op ongekend radicale regeringscoalitie

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Italië stevent af op ongekend radicale regeringscoalitie

Bericht door Tammy » 20 mei 2018, 12:50

Wow wat gewelddadig Univers. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Italië stevent af op ongekend radicale regeringscoalitie

Bericht door Tammy » 21 mei 2018, 11:23

Vandaag de premier voorstellen en Italia heeft een regering.
Voor hoelang weet je nooit daar maar voor nu dus wel.
Heel misschien is dit een teken aan de wand voor Brussel wat er echt leeft bij de Europese bevolkingen of snappen ze het nog niet ?
Ik vrees het laatste.
De Italianen zijn het spuugzat ziehier het resultaat Brussel.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Afbeelding
Aanhangers van de Lega stemmen over het regeerakkoord met de Vijfsterrenbeweging .

In Italië heeft de achterban van de Lega met een grote meerderheid zijn goedkeuring gegeven aan het regeerakkoord met de Vijfsterrenbeweging. Bij duizend stands van de Lega op pleinen en andere openbare plekken, brachten 215.000 Italianen hun stem uit. Van hen stemde 91 procent voor.
Gisteren gingen de leden van de Vijfsterrenbeweging in een internetstemming al akkoord, met een meerderheid van 94 procent.
Sommige leden van de rechtse Lega en de links-populistische Vijfsterrenbeweging hebben moeite met "het contract voor de regering van de vernieuwing" dat de leiders van hun partijen hebben gesloten. Maar in de uitslag van de stemming is dat dus niet terug te zien.

Ongedekte plannen.

De partijleiders Salvini van de Lega en Di Maio van de Vijfsterrenbeweging maken morgen hun kandidaat-premier bekend. Ze bevestigden vandaag dat geen van beiden premier zal worden en dat ze morgen "een gebalanceerde naam" zullen voordragen bij president Mattarella.
Als kandidaat wordt de 54-jarige hoogleraar bestuursrecht Giuseppe Conte gezien, een figuur van buiten de politiek die nog weinig bekend is.
Het regeerakkoord heeft schrik aangejaagd in Brussel en in de financiële wereld. De twee partijen hebben naar schatting voor meer dan 100 miljard euro aan ongedekte plannen en willen zich niet houden aan de Europese afspraken over de staatsschuld, het begrotingstekort en de omvang van de overheidsuitgaven.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Italië stevent af op ongekend radicale regeringscoalitie

Bericht door Tammy » 28 mei 2018, 09:31

De president heeft een veto uitgebracht.
Di Maio wilt een afzettingsprocedure starten tegen de president.
Ik had al een gevoel dat het moeilijk zou worden.
Ik denk dat Brussel deze president gigantisch onder druk aan het zetten is.
Want deze twee partijen zijn zeer negatief tegenover de EU .
Maar het volk heeft ze gekozen en ik hoop dat het ze lukt.
Want dat gedrocht EU is iets wat niet werkt.
De eensgezindheid van de landen is ver te zoeken.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Mogelijk afzettingsprocedure tegen president Italië.

De beoogde nieuwe premier van Italië, Giuseppe Conte, geeft zijn poging op om een regering te vormen. Dat gebeurde nadat president Sergio Mattarella niet akkoord ging met de aanwijzing van euroscepticus Paolo Savona (81) tot minister van Economie.

In een televisietoespraak zei Mattarella dat Savona Italië mogelijk uit de euro zou hebben geduwd. De president liet weten dat hij alternatieven voor de post van minister van Economie had geopperd, maar dat hij bot ving bij M5S en de Lega.
M5S-voorman Luigi Di Maio noemde het afwijzen van Savona 'onacceptabel'. ,,Italië heeft een groot probleem en dat wordt democratie genoemd'', zei Di Maio. Volgens de M5S-leider kunnen in Italië mensen die veroordeeld zijn voor belastingfraude of verdacht zijn van corruptie minister worden, maar 'kan je geen minister van Economie worden als je kritiek op Europa hebt geleverd'.

Di Maio vindt dat een afzettingsprocedure tegen Mattarella zou moeten worden begonnen. Hij vindt dat de president zich schuldig heeft gemaakt aan verraad van de grondwet, omdat hij niet akkoord ging met de kandidatuur van euroscepticus Paolo Savona voor minister van Economie. ,,We waren een paar stappen verwijderd van de vorming van een regering, en we zijn tegengehouden omdat er in ons kabinet een minister was die de EU bekritiseerde'', zei Di Maio tegen de televisiezender RAI.

Afzettingsprocedure.

Di Maio wil dat het parlement zich over de institutionele crisis buigt en dat onder artikel 90 van de grondwet op een afzettingsprocedure tegen Mattarella wordt aangestuurd. Zo'n procedure kan aan de orde zijn bij vermoedens van hoogverraad of het schenden van de grondwet.

M5S en de Lega, de partijen die samen een coalitie willen vormen, hadden Savona naar voren geschoven als kandidaat voor de post van minister van Economie. In een televisietoespraak zei Mattarella dat Savona Italië mogelijk uit de euro zou hebben geduwd.

Eerder deze week presenteerde de coalitie het regeerakkoord. De partijen willen zich onder andere verzetten tegen de Europese Unie. De partijen sturen bijvoorbeeld aan op een harde confrontatie met Europa over de regels rond de euro.

Noodregering.

Naar verluidt is de Italiaanse econoom Carlo Cottarelli de beoogde kandidaat om een noodregering te vormen. Vlak nadat Conte zijn opdracht om een regering te vormen had teruggegeven, kreeg Cottarelli uit het presidentieel paleis een telefoontje voor een ontmoeting vandaag. Waarschijnlijk om hem te vragen om een nieuwe regering te vormen.

Cottarelli was van 2008 tot 2013 directeur fiscale zaken bij het IMF. Verwacht wordt dat een technocratische regering onder zijn leiding alleen voor de korte termijn is bedoeld. De meerderheid binnen het parlement had namelijk al aangegeven niets te voelen voor een dergelijk zakenkabinet.

BRN.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Italië stevent af op ongekend radicale regeringscoalitie

Bericht door Mypos » 28 mei 2018, 09:41

Tammy schreef:
28 mei 2018, 09:31
De president heeft een veto uitgebracht.
Di Maio wilt een afzettingsprocedure starten tegen de president.
Ik had al een gevoel dat het moeilijk zou worden.
Ik denk dat Brussel deze president gigantisch onder druk aan het zetten is.
Want deze twee partijen zijn zeer negatief tegenover de EU .
Maar het volk heeft ze gekozen en ik hoop dat het ze lukt.
Want dat gedrocht EU is iets wat niet werkt.
De eensgezindheid van de landen is ver te zoeken.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Mogelijk afzettingsprocedure tegen president Italië.

De beoogde nieuwe premier van Italië, Giuseppe Conte, geeft zijn poging op om een regering te vormen. Dat gebeurde nadat president Sergio Mattarella niet akkoord ging met de aanwijzing van euroscepticus Paolo Savona (81) tot minister van Economie.

In een televisietoespraak zei Mattarella dat Savona Italië mogelijk uit de euro zou hebben geduwd. De president liet weten dat hij alternatieven voor de post van minister van Economie had geopperd, maar dat hij bot ving bij M5S en de Lega.
M5S-voorman Luigi Di Maio noemde het afwijzen van Savona 'onacceptabel'. ,,Italië heeft een groot probleem en dat wordt democratie genoemd'', zei Di Maio. Volgens de M5S-leider kunnen in Italië mensen die veroordeeld zijn voor belastingfraude of verdacht zijn van corruptie minister worden, maar 'kan je geen minister van Economie worden als je kritiek op Europa hebt geleverd'.

Di Maio vindt dat een afzettingsprocedure tegen Mattarella zou moeten worden begonnen. Hij vindt dat de president zich schuldig heeft gemaakt aan verraad van de grondwet, omdat hij niet akkoord ging met de kandidatuur van euroscepticus Paolo Savona voor minister van Economie. ,,We waren een paar stappen verwijderd van de vorming van een regering, en we zijn tegengehouden omdat er in ons kabinet een minister was die de EU bekritiseerde'', zei Di Maio tegen de televisiezender RAI.

Afzettingsprocedure.

Di Maio wil dat het parlement zich over de institutionele crisis buigt en dat onder artikel 90 van de grondwet op een afzettingsprocedure tegen Mattarella wordt aangestuurd. Zo'n procedure kan aan de orde zijn bij vermoedens van hoogverraad of het schenden van de grondwet.

M5S en de Lega, de partijen die samen een coalitie willen vormen, hadden Savona naar voren geschoven als kandidaat voor de post van minister van Economie. In een televisietoespraak zei Mattarella dat Savona Italië mogelijk uit de euro zou hebben geduwd.

Eerder deze week presenteerde de coalitie het regeerakkoord. De partijen willen zich onder andere verzetten tegen de Europese Unie. De partijen sturen bijvoorbeeld aan op een harde confrontatie met Europa over de regels rond de euro.

Noodregering.

Naar verluidt is de Italiaanse econoom Carlo Cottarelli de beoogde kandidaat om een noodregering te vormen. Vlak nadat Conte zijn opdracht om een regering te vormen had teruggegeven, kreeg Cottarelli uit het presidentieel paleis een telefoontje voor een ontmoeting vandaag. Waarschijnlijk om hem te vragen om een nieuwe regering te vormen.

Cottarelli was van 2008 tot 2013 directeur fiscale zaken bij het IMF. Verwacht wordt dat een technocratische regering onder zijn leiding alleen voor de korte termijn is bedoeld. De meerderheid binnen het parlement had namelijk al aangegeven niets te voelen voor een dergelijk zakenkabinet.

BRN.
Kun je nagaan hoe groot de macht is van de EU. Eerst flikten ze het in Griekenland natuurlijk al en nu weer op het allerlaatste moment.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Italië stevent af op ongekend radicale regeringscoalitie

Bericht door Tammy » 28 mei 2018, 09:48

Inderdaad Mypos een zeer kwalijke zaak.
Brussel is veel te machtig, maar dat heb ik altijd gevonden en ontiegelijk arrogant.
Elk land zou eigen baas moeten zijn zoals het eerst was.
En niet gedicteerd worden door Brussel.
Je ziet aan Hongarije en Polen en ook Oostenrijk enz dat men zich gaat afzetten.

Die droom van 1 happy Europa is mislukt.
Alleen zien mensen als Merkel en Juncker en Timmermans dat nog niet.
Maar dat komt nog wel de komende jaren.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Italië stevent af op ongekend radicale regeringscoalitie

Bericht door Tammy » 28 mei 2018, 09:59

Wat populistisch ?
Omdat ze niet voor de EU zijn ?
Mensen gebruiken dat woord te pas en te onpas.
Hieronder nog wat meer informatie.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Populistische regering van de baan na blokkade Mattarella.

De beoogde Italiaanse regering is in het zicht van de haven gestrand. Zondag gaf de kandidaat-premier Giuseppe Conte de opdracht om een regering te vormen terug aan president Sergio Mattarella. Een niet eerder vertoonde politieke crisis in Italië.

Het Regeerakkoord lag al klaar, alleen de ministersposten moesten nog worden ingevuld. Toen stak de president een spaak tussen de wielen. Mattarella weigerde om de benoeming van de euro-kritische minister van Financiën goed te keuren. De 81-jarige econoom Paolo Savona werd door het populistische verbond van Lega en de Vijf Sterrenbeweging naar voren geschoven als kandidaat op de belangrijke post van Financiën.

Voor Mattarella een brug te ver: Savona noemde de Italiaanse toetreding tot de euro eerder een historische vergissing. Volgens Lega-leider Matteo Salvini is de benoeming van Savona geweigerd, omdat hij een vijand zou zijn van de Duitse bondskanselier Angela Merkel. Savona noemde de muntunie ‘een Duitse kooi’, die de koopkracht van de Italianen heeft gehalveerd. Volgens Savona is het raadzaam om uit de muntunie te stappen, om een crisis zoals in Griekenland te voorkomen.

‘Onrust voor Italiaanse en buitenlandse investeerders’.

Mattarella zegt in een reactie dat hij de nieuwe regering niet heeft tegengewerkt, maar dat hij deze ene benoeming niet kon toestaan. ‘Ik kon niet accepteren dat iemand die de muntunie wil verlaten en voor onrust zou zorgen voor Italiaanse en buitenlandse investeerders minister van Financiën wordt,’ zegt Mattarella. Naarmate de nieuwe regering werkelijkheid leek te worden, begon de rente op staatsobligaties te stijgen.
Mattarella laat het parlement beslissen of er nieuwe verkiezingen moeten komen. Naar verwachting stelt hij deze week een overgangsregering aan onder leiding van oud-IMF-topman Carlo Cottarelli.

Woede en frustratie bij Lega en Vijf Sterren.

Bij Lega en de Vijf Sterrenbeweging is woedend gereageerd op deze ingreep van de president. Luigi di Maio, leider van de Vijf Sterrenbeweging, noemt het ‘onbegrijpelijk’. Op Facebook laat hij zich in niet mis te verstane bewoordingen uit: ‘Laat het duidelijk zijn dat het geen enkele zin heeft om te stemmen, omdat de echte regering bestaat uit kredietbeoordelaars, lobby’s van financiële instellingen en banken. Altijd hetzelfde liedje.’ Di Maio wil dat Mattarella wordt afgezet.

Matteo Salvini van Lega roept op tot nieuwe verkiezingen, die zo snel mogelijk moeten worden gehouden. ‘In een democratie – als we nog wel echt in een democratie leven – is er maar één mogelijkheid: de Italianen zich laten uitspreken.’ Ongetwijfeld volgt opnieuw een harde campagne van Lega en de Vijf Sterrenbeweging tegen het establishment.

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Italië stevent af op ongekend radicale regeringscoalitie

Bericht door Mypos » 28 mei 2018, 10:18

Tammy schreef:
28 mei 2018, 09:48
Inderdaad Mypos een zeer kwalijke zaak.
Brussel is veel te machtig, maar dat heb ik altijd gevonden en ontiegelijk arrogant.
Elk land zou eigen baas moeten zijn zoals het eerst was.
En niet gedicteerd worden door Brussel.
Je ziet aan Hongarije en Polen en ook Oostenrijk enz dat men zich gaat afzetten.

Die droom van 1 happy Europa is mislukt.
Alleen zien mensen als Merkel en Juncker en Timmermans dat nog niet.
Maar dat komt nog wel de komende jaren.
De reden dat ik enorm anti EU ben is voornamelijk door de banken en hoe EU eigenlijk de loopjongen is van de bankensector. Ik zit wat dat betreft op de lijn van Ewald Engelen.

Inderdaad gelukkig komen er steeds meer mensen die zich durven uitspreken tegen de EU met gegronde redenen. Maar ze proberen het nog steeds af te doen met populisme. Als je het in dat hokje stopt hoef je er verder niet over na te denken.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Italië stevent af op ongekend radicale regeringscoalitie

Bericht door Tammy » 28 mei 2018, 10:32

De wonderen zijn de wereld nog niet uit , maar ik ben het in dit geval helemaal met je eens Mypos.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Italië stevent af op ongekend radicale regeringscoalitie

Bericht door Mypos » 28 mei 2018, 11:08

Tammy schreef:
28 mei 2018, 10:32
De wonderen zijn de wereld nog niet uit , maar ik ben het in dit geval helemaal met je eens Mypos.
Jij zit waarschijnlijk meer in de rechtse hoek, ik in de linkse maar dat zie je dus ook bij deze regeringspoging van extreem links en extreem rechts. In de kritiek op de EU kunnen ze elkaar vinden. :peace:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Italië stevent af op ongekend radicale regeringscoalitie

Bericht door univers » 28 mei 2018, 11:30

ik in de linkse
Dat was ons nog niet opgevallen. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Italië stevent af op ongekend radicale regeringscoalitie

Bericht door Fenna » 28 mei 2018, 11:56

Mypos schreef:
28 mei 2018, 10:18

De reden dat ik enorm anti EU ben is voornamelijk door de banken en hoe EU eigenlijk de loopjongen is van de bankensector. Ik zit wat dat betreft op de lijn van Ewald Engelen.

Inderdaad gelukkig komen er steeds meer mensen die zich durven uitspreken tegen de EU met gegronde redenen. Maar ze proberen het nog steeds af te doen met populisme. Als je het in dat hokje stopt hoef je er verder niet over na te denken.
Ben ik helemaal mee eens. ;P!
Heb er zelfs campagne tegen de EU gevoerd.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Italië stevent af op ongekend radicale regeringscoalitie

Bericht door Tammy » 28 mei 2018, 12:02

Mypos schreef :
Jij zit waarschijnlijk meer in de rechtse hoek, ik in de linkse maar dat zie je dus ook bij deze regeringspoging van extreem links en extreem rechts. In de kritiek op de EU kunnen ze elkaar vinden. :peace:
Dat kunnen ze zeker en wij ook , dat bewijst onze conversatie samen vandaag. :peace:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Italië stevent af op ongekend radicale regeringscoalitie

Bericht door Tammy » 28 mei 2018, 12:04

Fenna schreef :
Heb er zelfs campagne tegen de EU gevoerd.
Had mij maar geroepen , dan hadden we Brussel wat laten zien, girlpower meid ! ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Italië stevent af op ongekend radicale regeringscoalitie

Bericht door Mypos » 28 mei 2018, 12:33

Tammy schreef:
28 mei 2018, 12:02
Mypos schreef :
Jij zit waarschijnlijk meer in de rechtse hoek, ik in de linkse maar dat zie je dus ook bij deze regeringspoging van extreem links en extreem rechts. In de kritiek op de EU kunnen ze elkaar vinden. :peace:
Dat kunnen ze zeker en wij ook , dat bewijst onze conversatie samen vandaag. :peace:
Zo is dat Tammy. :hands:

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Italië stevent af op ongekend radicale regeringscoalitie

Bericht door Mypos » 28 mei 2018, 12:34

Fenna schreef:
28 mei 2018, 11:56
Mypos schreef:
28 mei 2018, 10:18

De reden dat ik enorm anti EU ben is voornamelijk door de banken en hoe EU eigenlijk de loopjongen is van de bankensector. Ik zit wat dat betreft op de lijn van Ewald Engelen.

Inderdaad gelukkig komen er steeds meer mensen die zich durven uitspreken tegen de EU met gegronde redenen. Maar ze proberen het nog steeds af te doen met populisme. Als je het in dat hokje stopt hoef je er verder niet over na te denken.
Ben ik helemaal mee eens. ;P!
Heb er zelfs campagne tegen de EU gevoerd.
Op wat voor manier kun je campagne voeren tegen de EU?

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Italië stevent af op ongekend radicale regeringscoalitie

Bericht door Fenna » 28 mei 2018, 12:58

Ik heb mee gedaan met een oproep om te flyeren.
Heb zo'n drieduizend flyers verspreid en met mensen in gesprek gegaan.
De organisatie heb ik niet gedaan dat deed een andere partij.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Italië stevent af op ongekend radicale regeringscoalitie

Bericht door Tammy » 28 mei 2018, 13:29

Goed gedaan Fenna. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Italië stevent af op ongekend radicale regeringscoalitie

Bericht door Tammy » 28 mei 2018, 13:37

Ongehoord wat er gebeurd in mijn vaderland. :evil:
En dit heet democratie ?
Werkelijk alles word uit de kast gehaald om Brussel maar niet voor het hoofd te stoten.
Er zal en moet een pro EU regering komen, koste wat het kost.
Wat ze niet snappen is dat de Italianen nog linker worden en anderen bevolkingen zien dit als een bevestiging hoe er word omgegaan met de wens van het volk.
Totale minachting dus.
Hoop dat deze president valt , werkt voor Brussel en zijn kliek.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Afbeelding
Cottarelli na zijn benoeming door de Italiaanse president .

Italiaanse president benoemt Cottarelli, verzet gegarandeerd .

De Italiaanse president wil de politieke crisis in zijn land bezweren met een zakenkabinet onder leiding van Carlo Cottarelli. President Mattarella heeft de voormalig topfunctionaris van het Internationaal Monetaire Fonds (IMF) gevraagd een interim-regering te vormen. Maar hoogstwaarschijnlijk krijgt zijn kabinet geen vertrouwen in het parlement en volgen over enkele maanden nieuwe verkiezingen.
Italië verkeert in een politieke impasse, sinds kandidaat-premier Giuseppe Conte zijn opdracht een regering te vormen heeft teruggegeven aan de president.
Conte, die een populistische coalitie zou gaan leiden van de Vijfsterrenbeweging en Lega, legde zijn taak neer nadat president Mattarella zijn voorgestelde minister van Financiën had afgekeurd. President Mattarella vreesde dat de benoeming van de eurosceptische Paolo Savona de Italiaanse economie te erg zou schaden.

Weerstand.

De benoeming van Cottarelli kan op weerstand rekenen van de Vijfsterrenbeweging en Lega. Hij wordt als IMF-topman gezien als lid van de gevestigde orde, waartegen de twee partijen zich juist verzetten. Hoogstwaarschijnlijk gaan zij in het parlement, dat het zakenkabinet moet goedkeuren, voor zijn benoeming liggen.
Cottarelli gaf vrijdag in het NOS Journaal nog commentaar op het regeerakkoord van de populistische coalitie en de mogelijke aanstelling van Savona als minister van Financiën. "Hij is een goede econoom, maar hij heeft onlangs stevige standpunten ingenomen", zei Cottarelli. "Hij vindt dat Italië beter af is buiten de euro." De plannen van de coalitie vond hij te ambitieus vanwege de grote schulden van het land.

President Mattarella hoopt dat het zakenkabinet Italië naar nieuwe verkiezingen zou leiden in 2019. Maar als de Vijfsterrenbeweging en Lega dwarsliggen, moet het land waarschijnlijk na augustus naar de stembus. Dat is een probleem voor Mattarella, omdat het land dan tot die tijd stuurloos is.

Zonder begroting.

"Als er eerder verkiezingen komen, dan zit Italië langer zonder begroting. Ook heeft het land dan geen vertegenwoordigers op de EU-top in juni, waar onder meer migratie wordt besproken. Mattarella wil dat Italië daar een belangrijke stem heeft", zegt Italië-correspondent Mustafa Marghadi.
EU-buitenlandchef Federica Mogherini zegt vertrouwen te hebben in de Italiaanse president. De voormalige Italiaanse minister van Buitenlandse Zaken (Democratische Partij) zegt dat Mattarella het Italiaanse volk een dienst bewijst door zijn veto uit te spreken. "Ik heb er vertrouwen in dat de Italiaanse instituties, te beginnen met de president, zich als dienstbaar zullen bewijzen aan het Italiaanse volk, op een manier die samenvalt met de kracht van de EU."
Duitsland reageert dubbelzinniger op de Italiaanse crisis. "We hopen dat Italië een stabiele, pro-Europese regering zal vormen", zegt de Duitse EU-minister Michael Roth. "In Duitsland moeten we echter terughoudend zijn met advies over het vormen van regeringen. Het kostte ons ook zes maanden om te komen tot een coalitie."

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Italië stevent af op ongekend radicale regeringscoalitie

Bericht door univers » 28 mei 2018, 13:49

Is Italië, in een dictatuur veranderd ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Italië stevent af op ongekend radicale regeringscoalitie

Bericht door Tammy » 28 mei 2018, 13:52

EU-buitenlandchef Federica Mogherini zegt vertrouwen te hebben in de Italiaanse president. De voormalige Italiaanse minister van Buitenlandse Zaken (Democratische Partij) zegt dat Mattarella het Italiaanse volk een dienst bewijst door zijn veto uit te spreken. "Ik heb er vertrouwen in dat de Italiaanse instituties, te beginnen met de president, zich als dienstbaar zullen bewijzen aan het Italiaanse volk, op een manier die samenvalt met de kracht van de EU."
Och god hebben we dat wereldvreemde mens ook.
Houd uw mond a.u.b. met dat gezwets.
Matarella het Italiaanse volk een dienst bewezen ?
Nee hij heeft ze geschoffeerd op een walgelijke manier.
Schandalig wat ze aan het doen zijn , hoop dat ze de rekening van het Italiaanse volk keihard in hun gezcht krijgen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie