'Gezin dat ontsnapte aan jachtluipaarden heeft veel geluk gehad'

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: 'Gezin dat ontsnapte aan jachtluipaarden heeft veel geluk gehad'

Bericht door univers » 13 mei 2018, 12:45

Wij kunnen elkaar wel verwijten maken, maar ieder mens reageert anders.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Arminius

Re: 'Gezin dat ontsnapte aan jachtluipaarden heeft veel geluk gehad'

Bericht door Arminius » 13 mei 2018, 12:48

Determinist schreef:
13 mei 2018, 12:41
Arminius schreef:
13 mei 2018, 12:37
Lijkt me vrij duidelijk toch?

Die Fransen zijn verantwoordelijk, niet de filmert, punt uit.
De Fransen zijn verantwoordelijk voor hun eigen daden.
De filmers zijn verantwoordelijk voor hun eigen daden en in dit geval het ontbreken daarvan.

Dus jij, Arminius, wil met droge ogen beweren dat, nu achteraf gezien, jij niet de intentie hebt of de intentie krijgt in een dergelijke situatie iets te doen?

Jij laat het gezin dusdanig gevaar lopen en blijft filmen? Jij gaat niets doen? En jij zal dan achteraf zeggen als het gezin in stukken gereten wordt aan de instanties dat jij niets deed omdat de Fransen hier dom waren?

oei
Als ik erbij was geweest weet ik niet of en en wat ik had gedaan. Als ik iemand zie verzuipen spring ik hem na, maar in dit geval had ik mijn eigen leven niet op het spel gezet waarschijnlijk. In het artikel staat duidelijk dat men heeft geprobeerd de Fransen te waarschuwen met armgebaren, maar men wilde niet luisteren. Tja, dan houd het wel een beetje op.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: 'Gezin dat ontsnapte aan jachtluipaarden heeft veel geluk gehad'

Bericht door Determinist » 13 mei 2018, 12:51

univers schreef:
13 mei 2018, 12:45
Wij kunnen elkaar wel verwijten maken, maar ieder mens reageert anders.
Ik maak geen verwijten. Het gaat hier om intenties en de vraag aan jezelf wat jouw intenties zouden zijn in dergelijke situaties.
En de vraag of het ene reageren moreel te verantwoorden is tegenover een andere reactie.

Want die vraag kan je prima stellen. Heb je de intentie om zelf verantwoordelijkheid te nemen om gevaar voor anderen te detecteren en alles in je macht in redelijkheid te doen gevaar voor anderen te verminderen.

De beste stuurlui staan aan wal, klopt. Als er een situatie is kan het zijn dat je in een split-second moet reageren en dat is maar afwachten of je dat kunt.
Maar over intenties, achteraf, kan je aan iemands houding wellicht aflezen of de persoon in kwestie een passieve omstander is of een actieve omstander.

Mijn intentie is dat ik graag een actieve omstander wil zijn.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: 'Gezin dat ontsnapte aan jachtluipaarden heeft veel geluk gehad'

Bericht door univers » 13 mei 2018, 13:00

Persoonlijk, was ik niet uitgestapt, maar was wel naar hun toe gereden.
En had naar mijn voorhoofd gewezen, internationaal gebaar voor gestoord.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: 'Gezin dat ontsnapte aan jachtluipaarden heeft veel geluk gehad'

Bericht door Determinist » 13 mei 2018, 13:01

Arminius schreef:
13 mei 2018, 12:48
Als ik erbij was geweest weet ik niet of en en wat ik had gedaan. Als ik iemand zie verzuipen spring ik hem na, maar in dit geval had ik mijn eigen leven niet op het spel gezet waarschijnlijk. In het artikel staat duidelijk dat men heeft geprobeerd de Fransen te waarschuwen met armgebaren, maar men wilde niet luisteren. Tja, dan houd het wel een beetje op.
Dus je negeert het belangrijkste bewijsstuk: de video?
Wat mensen rapporteren achteraf is in de meeste gevallen niet te controleren en dien je uit te gaan van de situatie zoals mondeling geschetst.
Echter hebben we hier een video die niet strookt met wat ze zeggen. Je zou de verklaring van deze mensen dus als onwaar kunnen zien.
En ik begrijp het wel. Deze mensen moeten een verhaal hebben waarom ze niet hebben ingegrepen en zeggen dat ze dat gedaan hebben.

Maar de video laat een ander beeld zien. Van mensen die minuten lang de tijd hebben gehad zonder gevaar voor eigen leven het gezin te waarschuwen.
Let eens goed op de overgang in de video. Het eerste deel kan ik mij nog voorstellen dat je niet toetert en niet uit stapt.
Maar in de gesprekken valt niets op te maken dat men zwaait, vanuit de auto roept of dat de mensen bezig zijn de aandacht te trekken.
Maar goed. Ok. Stel dat ze dat daar gedaan hebben en ze zagen het niet.

Dan komt deel twee. Het gezin is in de auto gestapt en heb je de kans om er heen te rijden en naast de auto te gaan staan. Klein raampje open en communiceren.
Maar het tweede gedeelte laat zien dat de film-auto op dezelfde plek staat en dat het gezin weg is en 100-200 meter verder staat.
Daar loopt het gezin buiten. En op grote afstand. Dat is niet in seconden gebeurt. Daar gaat heel wat tijd overheen.

De filmers waren blijkbaar meer geïnteresseerd in de groep dieren naast hun dan moeite te nemen het gezin te waarschuwen.
Toeteren kan prima als iedereen in de auto zit en dat zaten ze.

De filmers hebben het op hun beloop gelaten en dat is in mijn ogen laakbaar gedrag.

De video is duidelijker bewijs dat ze laakbaar waren dan de verklaring die ze hebben afgelegd.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: 'Gezin dat ontsnapte aan jachtluipaarden heeft veel geluk gehad'

Bericht door univers » 13 mei 2018, 13:06

Het is gelukkig allemaal goed afgelopen, op naar de volgende stomme streek van 1 van onze mede aardbewoners.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: 'Gezin dat ontsnapte aan jachtluipaarden heeft veel geluk gehad'

Bericht door herman50 » 13 mei 2018, 13:31

Persoonlijk, was ik niet uitgestapt, maar was wel naar hun toe gereden.
En had naar mijn voorhoofd gewezen, internationaal gebaar voor gestoord,,, mee eens Uni ,, maar de filmer kan zich nu- z´n hele leven- op beroepen, hoe hij bijna iets vreselijks had gefilmd ZONDER een vinger uit te steken ,Cchapau ---- .., dan liever de -stille- held gespeeld en die mensen gewaarschuwd misschien meegenomen in de auto .... <<toen m´n vader met spoed naar Ziekenhuis moest werd dit gedaan met behulp van hoogwerker Brandweer, aan overkant stond -ook al- zo´n droplul het geheel te filmen, wat had ik die graag een ram voor z´n rotkop gegeven,, sorry voor offtopic....>>
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: 'Gezin dat ontsnapte aan jachtluipaarden heeft veel geluk gehad'

Bericht door Fenna » 13 mei 2018, 14:07

univers schreef:
13 mei 2018, 13:00
Persoonlijk, was ik niet uitgestapt, maar was wel naar hun toe gereden.
En had naar mijn voorhoofd gewezen, internationaal gebaar voor gestoord.
;P!
Dito.
Afbeelding
Afbeelding

Arminius

Re: 'Gezin dat ontsnapte aan jachtluipaarden heeft veel geluk gehad'

Bericht door Arminius » 13 mei 2018, 14:27

Niks aan de hand mensen, gewoon doorlopen. Jullie zijn er allemaal ingetrapt. Het was allemaal gewoon een publiciteitsstunt van het Safaripark Beekse Bergen
Schrijver Han Peeters weet het honderd procent zeker: het incident met het Franse gezin in safaripark Beekse Bergen van afgelopen maandag is een publiciteitsstunt, opgezet met als doel zoveel mogelijk aandacht voor het park te genereren. De 58-jarige auteur uit Prinsenbeek heeft de beelden bestudeerd en komt tot de conclusie dat het bizarre voorval met de jachtluipaarden 'veel te onwaarschijnlijk is'. ,,Geweldig slim gedaan, hier kan geen advertentiecampagne tegenop.”

https://www.bd.nl/hilvarenbeek/schrijve ... ~af9ccf28/

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: 'Gezin dat ontsnapte aan jachtluipaarden heeft veel geluk gehad'

Bericht door Determinist » 13 mei 2018, 15:07

Ik waag mij aan een opmerkelijke theorie. Ik weet het honderd procent zeker: Han Peeters is geen schrijver maar een acteur die speelt dat hij 10 boeken geschreven heeft waarvan er vier vertaald zijn.
Volgens mij lijkt het er sterk op dat hij door een promotieteam is ingehuurd. De optelsom is simpel. Het is zo onwaarschijnlijk dat net het Franse gezin deze actie heeft uitgevoerd vlak voordat hij het artikel plaatste. Hij wist donders goed dat dit ging gebeuren en is daarom een briljante manier van zijn vermeende uitgevers de boeken verder aan de man te brengen met een weldoordachte advertentiecampagne.

Ik kan het echter niet bewijzen. maar waar rook is...is vuur. En bewijs maar dat het niet zo is.

[think]

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: 'Gezin dat ontsnapte aan jachtluipaarden heeft veel geluk gehad'

Bericht door Tammy » 13 mei 2018, 15:58

Schrijver Han Peeters weet het honderd procent zeker: het incident met het Franse gezin in safaripark Beekse Bergen van afgelopen maandag is een publiciteitsstunt, opgezet met als doel zoveel mogelijk aandacht voor het park te genereren.
Ik denk niet dat dit park kiest voor dit soort publiciteitsstunten.
Dit verhaal van deze schrijver geloof ik niet.

Wat betreft de filmers , ikzelf zou met een noodvaart richting kind hebben gereden om het proberen te beschermen met de auto zo dicht mogelijk.
Hopelijk de auto tussen kind en dier te zetten.
Deze filmers zeggen dat ze armbewegingen hebben gemaakt, ook al zie je dat niet in filmpje , kan ook buiten beeld zijn gemaakt.
Voor de rest reageert iedereen anders.
Sommige heel erg moedig en sommige iets minder of helemaal niet.
En wat we ook denken te doen , als het zover is dan pas weet je zeker wat je doet.

Deze filmers hebben dit meegemaakt en gefilmd, ze waren er beduusd van lees ik en dat geloof ik meteen.
Dit vergeet je nooit meer.
En die Fransen ?
Zelden zo`n dom gedrag gezien , is bijna niet echt inderdaad zoveel domheid.
Maar bestaat schijnbaar toch helaas.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: 'Gezin dat ontsnapte aan jachtluipaarden heeft veel geluk gehad'

Bericht door herman50 » 13 mei 2018, 17:09

sorry áls dit in scene is gezet moeten ze diegeen meteen oppakken, dat is toch je reinst kolder niks mis met een leuke bak , maar dit gaat over elke streep heen van menselijkheid [doh] [doh] [doh]
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: 'Gezin dat ontsnapte aan jachtluipaarden heeft veel geluk gehad'

Bericht door Susan » 13 mei 2018, 17:20

Tammy schreef:
13 mei 2018, 15:58
Schrijver Han Peeters weet het honderd procent zeker: het incident met het Franse gezin in safaripark Beekse Bergen van afgelopen maandag is een publiciteitsstunt, opgezet met als doel zoveel mogelijk aandacht voor het park te genereren.
Ik denk niet dat dit park kiest voor dit soort publiciteitsstunten.
Dit verhaal van deze schrijver geloof ik niet.
Raar verhaal hoor van deze man...daar geloof ik helemaal niks van.
Deze filmers zeggen dat ze armbewegingen hebben gemaakt, ook al zie je dat niet in filmpje , kan ook buiten beeld zijn gemaakt.
Voor de rest reageert iedereen anders.
Sommige heel erg moedig en sommige iets minder of helemaal niet.
En wat we ook denken te doen , als het zover is dan pas weet je zeker wat je doet.
Ja, op ons gemakje thuis zittend weten we het wel, :grin: maar als we er plotseling mee
geconfronteerd worden...moet nog zien of ik dan bedaard na kan denken wat het
beste is om te doen, óf juist niets te doen om het niet nog erger te maken.

En hoe onnozel kan je zijn zoals die Fransen, om daar uit te stappen, niet te geloven, brengen mogelijke redders
die het gewaagd zouden hebben er heen te rennen óók nog eens in gevaar.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: 'Gezin dat ontsnapte aan jachtluipaarden heeft veel geluk gehad'

Bericht door univers » 13 mei 2018, 17:36

Ze hebben mazzel dat het geen leeuwen waren.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: 'Gezin dat ontsnapte aan jachtluipaarden heeft veel geluk gehad'

Bericht door Mypos » 13 mei 2018, 23:30

Fenna schreef:
13 mei 2018, 12:01
@ Mypos
Haal eerst de balk uit uw eigen ogen eer u de splinter uit die van je broer verwijderd.
Welke balk?

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: 'Gezin dat ontsnapte aan jachtluipaarden heeft veel geluk gehad'

Bericht door Mypos » 13 mei 2018, 23:31

univers schreef:
13 mei 2018, 13:00
Persoonlijk, was ik niet uitgestapt, maar was wel naar hun toe gereden.
En had naar mijn voorhoofd gewezen, internationaal gebaar voor gestoord.
:rolfl:

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: 'Gezin dat ontsnapte aan jachtluipaarden heeft veel geluk gehad'

Bericht door Mypos » 13 mei 2018, 23:33

Determinist schreef:
13 mei 2018, 13:01
Arminius schreef:
13 mei 2018, 12:48
Als ik erbij was geweest weet ik niet of en en wat ik had gedaan. Als ik iemand zie verzuipen spring ik hem na, maar in dit geval had ik mijn eigen leven niet op het spel gezet waarschijnlijk. In het artikel staat duidelijk dat men heeft geprobeerd de Fransen te waarschuwen met armgebaren, maar men wilde niet luisteren. Tja, dan houd het wel een beetje op.
Dus je negeert het belangrijkste bewijsstuk: de video?
Wat mensen rapporteren achteraf is in de meeste gevallen niet te controleren en dien je uit te gaan van de situatie zoals mondeling geschetst.
Echter hebben we hier een video die niet strookt met wat ze zeggen. Je zou de verklaring van deze mensen dus als onwaar kunnen zien.
En ik begrijp het wel. Deze mensen moeten een verhaal hebben waarom ze niet hebben ingegrepen en zeggen dat ze dat gedaan hebben.

Maar de video laat een ander beeld zien. Van mensen die minuten lang de tijd hebben gehad zonder gevaar voor eigen leven het gezin te waarschuwen.
Let eens goed op de overgang in de video. Het eerste deel kan ik mij nog voorstellen dat je niet toetert en niet uit stapt.
Maar in de gesprekken valt niets op te maken dat men zwaait, vanuit de auto roept of dat de mensen bezig zijn de aandacht te trekken.
Maar goed. Ok. Stel dat ze dat daar gedaan hebben en ze zagen het niet.

Dan komt deel twee. Het gezin is in de auto gestapt en heb je de kans om er heen te rijden en naast de auto te gaan staan. Klein raampje open en communiceren.
Maar het tweede gedeelte laat zien dat de film-auto op dezelfde plek staat en dat het gezin weg is en 100-200 meter verder staat.
Daar loopt het gezin buiten. En op grote afstand. Dat is niet in seconden gebeurt. Daar gaat heel wat tijd overheen.

De filmers waren blijkbaar meer geïnteresseerd in de groep dieren naast hun dan moeite te nemen het gezin te waarschuwen.
Toeteren kan prima als iedereen in de auto zit en dat zaten ze.

De filmers hebben het op hun beloop gelaten en dat is in mijn ogen laakbaar gedrag.

De video is duidelijker bewijs dat ze laakbaar waren dan de verklaring die ze hebben afgelegd.
Ben ik met je eens. Als er wel wat was gebeurd dan hadden ze zichzelf vrij gepleit door de dingen die ze nu zeggen waarom ze niet ingegrepen hebben maar dan was onherroepelijk het gevoel naar boven gekomen dat heel wat anders zei. Lijkt me verschrikkelijk als je met zoiets had moeten leven. Gelukkig is er niks gebeurd.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: 'Gezin dat ontsnapte aan jachtluipaarden heeft veel geluk gehad'

Bericht door Mypos » 13 mei 2018, 23:36

Tammy schreef:
13 mei 2018, 15:58
Schrijver Han Peeters weet het honderd procent zeker: het incident met het Franse gezin in safaripark Beekse Bergen van afgelopen maandag is een publiciteitsstunt, opgezet met als doel zoveel mogelijk aandacht voor het park te genereren.
Ik denk niet dat dit park kiest voor dit soort publiciteitsstunten.
Dit verhaal van deze schrijver geloof ik niet.

Wat betreft de filmers , ikzelf zou met een noodvaart richting kind hebben gereden om het proberen te beschermen met de auto zo dicht mogelijk.
Hopelijk de auto tussen kind en dier te zetten.
Deze filmers zeggen dat ze armbewegingen hebben gemaakt, ook al zie je dat niet in filmpje , kan ook buiten beeld zijn gemaakt.
Voor de rest reageert iedereen anders.
Sommige heel erg moedig en sommige iets minder of helemaal niet.
En wat we ook denken te doen , als het zover is dan pas weet je zeker wat je doet.


Deze filmers hebben dit meegemaakt en gefilmd, ze waren er beduusd van lees ik en dat geloof ik meteen.
Dit vergeet je nooit meer.
En die Fransen ?
Zelden zo`n dom gedrag gezien , is bijna niet echt inderdaad zoveel domheid.
Maar bestaat schijnbaar toch helaas.
Dat is zeker waar. Je weet niet hoe je op dat soort situaties reageert totdat je het echt meemaakt. En dan moet je in een split second beslissen. Hoe die franse vrouw handelde toen de luipaarden eraan kwamen vind ik dan wel weer heel moedig. Kind pakken en proberen de luipaarden weg te jagen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: 'Gezin dat ontsnapte aan jachtluipaarden heeft veel geluk gehad'

Bericht door herman50 » 14 mei 2018, 07:18

wat ik begreep van uitleg van BeekseBergen oppasser dat de aanval werd ´gestaakt´ omdat -even verplaatsen in de luipaarden- er een ´oudere´ de welp had gepakt ---voor ons mensen de oma had het kind opgepakt en liep naar de auto ,, oke je moet in een spllt second reagenen, maar het filmen ging hoe dan ook voor.... of ze er gelukkig mee zijn nu ..........
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: 'Gezin dat ontsnapte aan jachtluipaarden heeft veel geluk gehad'

Bericht door Determinist » 14 mei 2018, 07:29

FB_IMG_1526274725068.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Plaats reactie