Vanaf 25 mei is fotograferen personen op straat verboden

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Vanaf 25 mei is fotograferen personen op straat verboden

Bericht door herman50 » 26 mei 2018, 13:16

okidokie
alles van waarde is weerloos

Arminius

Re: Vanaf 25 mei is fotograferen personen op straat verboden

Bericht door Arminius » 26 mei 2018, 17:33

Reactie verwijderd omdat ik anders weer bonje krijg hier
Laatst gewijzigd door Arminius op 26 mei 2018, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Arminius

Re: Vanaf 25 mei is fotograferen personen op straat verboden

Bericht door Arminius » 26 mei 2018, 17:45

Edit
Laatst gewijzigd door Arminius op 26 mei 2018, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Vanaf 25 mei is fotograferen personen op straat verboden

Bericht door herman50 » 27 mei 2018, 07:07

ja ook goeiemorge [wave]
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Vanaf 25 mei is fotograferen personen op straat verboden

Bericht door univers » 27 mei 2018, 07:26

Reactie verwijderd omdat ik anders weer bonje krijg hier
lullig. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Vanaf 25 mei is fotograferen personen op straat verboden

Bericht door herman50 » 27 mei 2018, 12:13

[doh] ;P!
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Vanaf 25 mei is fotograferen personen op straat verboden

Bericht door univers » 27 mei 2018, 12:19

Ben je nou 86 ? :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Vanaf 25 mei is fotograferen personen op straat verboden

Bericht door herman50 » 28 mei 2018, 14:05

He azie mijn bedoeld is ut 68 sins gisture okidokie? ;) ,re ,, <zou der eigeluk ook 136 neer kunne zeete maar vanwege die ander figuur kanik ut dele ,....... he fijne dag nog -effe slap lln
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Vanaf 25 mei is fotograferen personen op straat verboden

Bericht door herman50 » 27 jun 2018, 10:48

als ik zo gisteren goed heb gezien zijn zelfs profs niet op de hoogte van de prive opnames ,, aan de overkant zat was iemand met een prof. uitziende camera bezig met opnames van een dame die moeite had met vuilniszak in te krijgen .... een veel voorkomend geval .... maar al die tijd liepen en reden ...is een fiestpad naast..er gewoon tientalle mensen gewoon voorbij én zijn dus opgenomen .....<néé niet dat opgenomen ;) >,,,,ook door de begeleider werd niet ´geseind´ oid vreemde handel fijne dag nog
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Vanaf 25 mei is fotograferen personen op straat verboden

Bericht door Fenna » 27 jun 2018, 11:24

Nou ja, eerlijk gezegd Herman50, die fietsers mogen ze van mij opnemen hoor.
De meesten sporen niet.
Arrogant rot tuig is het.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Vanaf 25 mei is fotograferen personen op straat verboden

Bericht door herman50 » 27 jun 2018, 12:48

ondanks dat er hier een fietspad..- dus aan overkant meegerekend- ligt moet ik zeggen het valtvoor 98 procent hartstikke mee , moet wel zeggen behalve die halvezool vorige weer met z´n electro fiets oid met zeker 70 -zal wel meer zijn maar oke- effe langs die fietsende meute scheurt ,, dat zijn dus vaders moeders kleine koters op hun 1e fietssie en die bakfietsen naar school gaan,, gelukkig rijden de vaders cq moeders áchter de koter dus die ´vangen de klap op ..... maar die imbie had voor geen cm stil kunnen staan als er wat uit de zijstraat was gekomen , hij had een pracht van een postzegel ,,
<<afdruk>> achtergelaten in de zeg auto máár ook in het asfalt ,,,,fijne dag nog
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Vanaf 25 mei is fotograferen personen op straat verboden

Bericht door herman50 » 13 jul 2018, 09:48

dat van het eene naar het anderste
Jan Kruitbosch kan het nog steeds niet geloven toen één van zijn pleegkinderen thuiskwam met een doos vol werkjes en schoolfoto's van de basisschool. Om privacyredenen had de school de gezichten van alle medeleerlingen zwart gemaakt, zodat ze onherkenbaar waren.

"Ik wist niet wat ik zag", zegt gezinsouder Jan Kruitbosch. "Het was gewoon een beetje luguber om te zien." Hij runt een gezinshuis in de Achterhoek. Eén van de kinderen (naam is bekend bij de redactie) kwam laatst met een doos schoolspullen thuis, vol werkjes en (klassen)foto's.


Bizar
"Toen ik de doos opendeed, waren alle foto's bewerkt. De gezichten van alle andere kinderen waren onherkenbaar gemaakt door ze met een zwarte stift in te kleuren. En dat waren er heel wat." Ook de volwassenen op de foto's waren onherkenbaar gemaakt. "Zelfs de conciërge, met wie mijn pleegkind een goede band heeft, had een zwart gezicht gekregen. Bizar."


De schooldirecteur laat aan RTL Nieuws weten dat zij juist vindt dat het personeel goed heeft gehandeld. "Omdat de privacy van leerlingen vooropstaat." Het gaat om portfolio's met dingen die de leerlingen zelf verzamelen gedurende het schooljaar, zegt de directeur. "We zijn een speciale school met een kwetsbare doelgroep. En we hebben altijd te maken met kinderen die niet op de foto willen.We moeten heel zorgvuldig zijn met kinderen die niet in beeld willen. Dit heeft niets te maken met de privacyregels, dit doen we altijd. We kunnen gewoon geen risico nemen."


Over de top
Vanwege de nieuwe privacywet die op 25 mei is ingegaan, zijn scholen voorzichtig met de privacy van leerlingen. Ze zijn bang dat ouders de school aanklagen omdat regels overtreden worden. De PO Raad herkent dat en laat weten dat veel scholen worstelen met de nieuwe wet. "Maar wat hier is gebeurd, is echt over de top", zegt een woordvoerder van de raad. "Wij geven dit niet als advies mee aan scholen. Scholen moeten zich aan de wet houden, maar dit gaat echt veel te ver."

Ook volwassenen werden zwartgekleurd.

CDA-Kamerlid René Peters, die er een blog over schreef, vindt het onbegrijpelijk dat de school zover is gegaan. Hij vindt het zelfs lachwekkend 'omdat het zo treurig is'. "Dat een school de privacy zo serieus neemt dat personeelsleden avonden bezig zijn om gezichtjes van kinderen zwart te maken, is heel erg vreemd. Dat moet toch niet de bedoeling zijn van de privacywet."
Het Kamerlid roept scholen op te kijken naar wat redelijk is. "Kijk naar de bedoeling van de wet. Dat is niet avondenlang gezichtjes zwart inkleuren."
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/opmerke ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Vanaf 25 mei is fotograferen personen op straat verboden

Bericht door Tammy » 13 jul 2018, 09:58

Hij vindt het zelfs lachwekkend 'omdat het zo treurig is'

Inderdaad.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Vanaf 25 mei is fotograferen personen op straat verboden

Bericht door herman50 » 13 jul 2018, 10:01

ja heb et zelf effe 2keer moeten lezen , maar schoot telkens in de lach,,,,, toch te gek voor worden we zullen zeggen een doorlipper..... fijne dag nog
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Vanaf 25 mei is fotograferen personen op straat verboden

Bericht door herman50 » 06 aug 2018, 09:48

Sebastiaan Quekel 04-08-18, 20:24 Laatste update: 05-08-18, 06:36


Ongeloof om filmende vrouw bij reanimatie A58: 'Ze keek me arrogant aan en filmde door'

VIDEO | Niet de hulpverleners de ruimte geven en respect tonen, maar je telefoon pakken en alles van begin tot eind willen filmen. Een ooggetuige van het ernstige ongeluk op de A58 bij Gilze heeft zich vandaag niet bepaald van haar beste kant laten zien. Een betrokken agent schrijft op sociale media de frustratie van zich af. ,,Om je dan in te houden is vrij lastig kan ik je vertellen."
Vanmorgen ging het helemaal mis op de A58 bij Bavel. Drie auto's rijden door nog onbekende oorzaak op elkaar. Een 48-jarige Limburger overlijdt ter plekke, een andere man en een vrouw raken flink gewond. Urenlang is de weg afgesloten zodat de hulpdiensten hun werk kunnen doen.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Bemoeilijkt


Opmerkelijk genoeg wordt het werk van hulpverleners bemoeilijkt door automobilisten die filmpjes aan het maken zijn. ,,Na de aanrijding vonden mensen het nodig om met telefoons opnames van de voertuigen en slachtoffers te maken en door de sporen te lopen op de plaats van het ongeval."
,,Zelfs tijdens het reanimeren van een van de slachtoffers", meldt Politieteam Leijdal op Facebook. ,,Hiermee toon je niet alleen dat je geen enkele vorm van respect hebt maar je loopt ook in de weg en zorgt voor woede bij omstanders en de hulpverleners.''


Arrogant


Dat gebeurde onder andere bij Koen Simmers. Een vrouw die bij de agent in de buurt stond vond het kennelijk allemaal heel spannend wat er voor haar ogen gebeurde. Ze pakte haar telefoon en filmde terwijl hulpverleners vochten voor het leven van een van de slachtoffers. De diender zag dat en greep in.
,,Mevrouw, wilt u niet filmen dat wij iemand aan het reanimeren zijn", vroeg hij vriendelijk, zo vertelt hij op Twitter. Tot zijn verbazing trok de vrouw zich daar niets van aan. ,,Mevrouw keek me arrogant aan en filmde door."


Bekneld

Toen Simmers de vrouw opnieuw vroeg om te stoppen met filmen, deed ze haar telefoon weg en droop af. ,,Om je dan in te houden als agent is vrij lastig kan ik vertellen", schrijft Simmers op Twitter.
,,Gelukkig was er al snel meer dan genoeg hulp. Achteraf hoorde ik van omstanders dat mensen foto's van een van de voertuigen aan het maken waren, terwijl slachtoffer bekneld zat en zichtbaar gewond was. Maar goed dat ik dat niet heb gezien."

Rood kruis
Hoe triest ook: de filmende vrouw was lang niet de enige die zich asociaal gedroeg. Veel bestuurders negeerden na het ongeluk een rood kruis en door een enkeling van hen werd zelfs al rijdend gefilmd.
Een automobilist zette daarbij zelfs zijn auto stil op de andere rijbaan. Daardoor klapte er bijna een vrachtwagen achterop een personenauto. ,,Wij hebben zo veel mogelijk kentekens genoteerd en tientallen bestuurders kunnen rekenen op flinke bekeuringen'', aldus de politie.


Waarom doen mensen dit?
Klinisch psycholoog Jan Derksen, als hoofddocent verbonden aan de Radboud Universiteit in Nijmegen, legt uit waar dit gedrag vandaan komt. ,,We zijn helemaal geobsedeerd geraakt door onze telefoons. Dat heeft ons narcistischer gemaakt. Schaamtelozer. De technologie van nu heeft nog geen normen en waarden, waardoor impulsieve types niet meer nadenken voor ze iets op Facebook plaatsen. Met alle gevolgen van dien.”


Dat gedrag is niet helemaal nieuw. ,,De mens geniet van andermans ellende, dat is al honderden jaren zo”, aldus Derksen. ,,In de Middeleeuwen beschouwden de mensen een ophanging in het dorp als een dagje uit. Een dodelijk gevecht tussen gladiatoren werd vroeger door tienduizenden mensen bezocht. Geweld, narigheid en ellende trekt de mens aan. Hoe triest ook.”

https://www.ad.nl/binnenland/ongeloof-o ... ~aece2cff/

Afbeelding wat zijn dat voor ongelooflijke hufters
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Vanaf 25 mei is fotograferen personen op straat verboden

Bericht door Tammy » 06 aug 2018, 11:55

Herman50 je bericht staat er een soort van dubbel op.
Zal ik het voor je aanpassen ? :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Vanaf 25 mei is fotograferen personen op straat verboden

Bericht door herman50 » 06 aug 2018, 12:22

als je wilt graag denk dat de hitte op de laptop is geslagen solly :)
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Vanaf 25 mei is fotograferen personen op straat verboden

Bericht door Tammy » 06 aug 2018, 15:13

Is goed doe ik. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Vanaf 25 mei is fotograferen personen op straat verboden

Bericht door herman50 » 09 aug 2018, 10:04

vanmorgen in AD gaf een dame reactie op foto en filmen bij ongeval ..volgens haar is dit tegenwoordig normaal,, en als je dan lees wat haar beroep is . verpleegkundige en52 jaar ben ik van lotje en erger getikt,, maar zal wel aan mij liggen fijne dag --hoewel fijn ook weer niet met de aangekondigde stortbuien ;)
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie