Vanaf 25 mei is fotograferen personen op straat verboden

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80381
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Vanaf 25 mei is fotograferen personen op straat verboden

Bericht door Tammy » 11 sep 2018, 14:39

Afbeelding

Dinomasker tegen herkenbare foto’s in dierentuin.

AMERSFOORT - De bezoekers van DierenPark Amersfoort kunnen vanaf deze week een dinomasker krijgen als zij het park betreden. Op die manier wil de dierentuin de privacy van haar bezoekers waarborgen. Bezoekers zijn met het masker niet meer herkenbaar op ongewenste foto’s en video’s.

„Wij merken dat de vraag speelt bij bezoekers voor extra mogelijkheden om niet gefotografeerd of gefilmd te worden tijdens hun dagje uit”, licht woordvoerder Marije Allemekinders toe. De meeste mensen leggen hun uitje graag vast voor familie en vrienden, maar niet iedereen is daar blij mee.

Primeur.

„Wij denken graag met onze bezoekers mee en hopen met het verstrekken van de dinomaskers een passende oplossing te bieden”, vertelt de woordvoerder. De Amersfoortse dierentuin is de eerste die deze mogelijkheid aanbiedt. Bezoekers kunnen het masker bij de ingang krijgen.

BRON.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>...

Daarvoor had niemand een probleem maar sinds het in het nieuws is lijkt het niet meer te kunnen .
In de warme zomer heel de dag een masker op ?
Jeetje wat verlang ik naar de jaren zeventig. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Vanaf 25 mei is fotograferen personen op straat verboden

Bericht door univers » 11 sep 2018, 14:47

Jeetje wat verlang ik naar de jaren zeventig. :mrgreen:
Ik ook, toen betaalde je nog 0.45 cent voor een bietje. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80381
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Vanaf 25 mei is fotograferen personen op straat verboden

Bericht door Tammy » 11 sep 2018, 16:51

Ja dat ook. :mrgreen:
Maar wat was het leven heerlijk simpel toen , dat mis ik als ik naar deze samenleving kijk.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Vanaf 25 mei is fotograferen personen op straat verboden

Bericht door herman50 » 12 sep 2018, 07:10

omg wat gebeurd er allemaal , nou idd Tammy je/we worden geleeft, enne Uni ik hoor anderen al zeggen ja maar toen verdiende je minder .. wat een muggezifters.. wat is er nou leuker dan je kind in op de foto in ...weet ik waar nou ja toch een fijne dag

Afbeelding
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Vanaf 25 mei is fotograferen personen op straat verboden

Bericht door Fenna » 12 sep 2018, 08:10

univers schreef:
11 sep 2018, 14:47
Ik ook, toen betaalde je nog 0.45 cent voor een bietje. :mrgreen:
Duur bietje :mrgreen:
Cheers :prosit:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Vanaf 25 mei is fotograferen personen op straat verboden

Bericht door Fenna » 12 sep 2018, 08:30

Tammy schreef:
11 sep 2018, 16:51
Maar wat was het leven heerlijk simpel toen , dat mis ik als ik naar deze samenleving kijk.
Je word er soms zwaarmoedig van.
De wereld lijkt alleen nog maar uit zeurders en zeveraars te bestaan die nergens meer tegen kunnen.
Ze hebben geen eelt meer op de ziel en kunnen niet verdragen dat een ander een andere visie heeft over dingen dan zij.
Een discussie is niet mogelijk met ze omdat zij vinden dat alleen zij het bij het rechte einde hebben.
Je moet ze allemaal de vinger in de poeperd houden anders zijn ze weer beledigd of gekwetst en omdat er zoveel aandacht aan besteed word zien zij zich gesterkt ik hun mening en zal het alleen maar erger worden.

Zouden zij er ook moeite mee hebben gehad dat hun tronie op de foto kwam?
Ze vonden het eerder leuk en gingen en masse naar de fotograaf, die hun ook nog eens op een ansichtkaart zette.
Afbeelding

Of zij?
In de rij voor een voetbalkaartje voor Fc. Groningen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Vanaf 25 mei is fotograferen personen op straat verboden

Bericht door univers » 12 sep 2018, 09:24

Of zij?
In de rij voor een voetbalkaartje voor Fc. Groningen.
Dat is een long long time ago.
Nu is het fc. knudde. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Vanaf 25 mei is fotograferen personen op straat verboden

Bericht door Fenna » 12 sep 2018, 09:38

:lekkapuh:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Vanaf 25 mei is fotograferen personen op straat verboden

Bericht door herman50 » 12 sep 2018, 09:44

wat te denken van die klassefoto´s op school én dan niet zoals nu zo´n 18/20 ,máár 45 leerlingen!...,,

waar vind je nog een fotograaf met deze prijzen ----- ;) ,,,,

Afbeelding ......

<z´n kleine camera heb ik nog staan in originele koffer ,,staat versteld dat ding woog 8,5kilo!! samen misschien 12kilo om effe ´huis´ foto´s te maken liep ie ermee rond ,,geen fiets of auto vanzelf ,, jammer dat de inwonende mensen, de grote studio camera en lichten hebben gesmoust en met de noorderzon vertrokken zijn maarja dat was eens
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Vanaf 25 mei is fotograferen personen op straat verboden

Bericht door Fenna » 12 sep 2018, 09:46

Dit is ook zo iets waar men helemaal mee doorslaat.

Afbeelding

Je kan het mooi vinden of lelijk, maar rasisme, no way.

HOOFDDORP - Annemieke Tip (42), visagiste uit Hoofddorp, weet niet wat haar overkomt. Haar inzending voor de Make-Up Award 2018 van aanstaande zondag wordt door radicaal-linkse actievoerders gehekeld als ’racistisch’.

De make-up artieste is zelfs telefonisch bedreigd. De activisten eisen dat Tip de foto van een model met een deels bruin geschminkt gelaat van internet haalt en dat haar nominatie wordt ingetrokken. „Ze weten hoeveel kinderen ik heb en in welke auto ik rijd”, zegt een verbijsterde Tip. „Hier schrik ik ontzettend van.”

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2545579 ... aign=email
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Vanaf 25 mei is fotograferen personen op straat verboden

Bericht door herman50 » 12 sep 2018, 10:15

en daar hebben we het weer , zoals al eerder gezegd waarom hoor de je die gaste niet toen met die zonnige dagen er héél veel gekleurde cq bruine Nederlanders bijkwamen?? fijne dag
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80381
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Vanaf 25 mei is fotograferen personen op straat verboden

Bericht door Tammy » 12 sep 2018, 10:18

Mooie voorbeelden hier .
En die foto van dat model las ik net in de krant.
Wat is er in vredesnaam racistisch aan die foto.
Wat een wereld. :-|

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Vanaf 25 mei is fotograferen personen op straat verboden

Bericht door Fenna » 12 sep 2018, 10:28

Je zou er iets van gelijkwaardigheid tussen blank en zwart in kunnen zien, maar racisme?
Echt niet.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Vanaf 25 mei is fotograferen personen op straat verboden

Bericht door univers » 12 sep 2018, 10:32

Als dat chocoladepasta is, wil ik het er best wel aflikken. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Vanaf 25 mei is fotograferen personen op straat verboden

Bericht door Fenna » 12 sep 2018, 10:33

:hahaha:
Snoeperd.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80381
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Vanaf 25 mei is fotograferen personen op straat verboden

Bericht door Tammy » 12 sep 2018, 11:14

Afbeelding

De maskers mag je niet houden.
Hoop voor de gebruikers dat ze gereinigd worden.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>..

Dinomaskers bewaken de privacy in de dierentuin.

Een selfie met de chimpansees of grommen met de tijgers: een dierenpark leent zich uitstekend voor de nodige familiekiekjes. Maar niet iedereen is even blij met de foto's en video's die bezoekers maken. Sinds foto's veelvuldig worden gedeeld op sociale media, maken veel mensen zich zorgen om hun privacy.

Creatieve oplossingen om die te waarborgen schieten als paddestoelen uit de grond. Zo tekenden bezoekers van het festival Bubbles & Bites in Bloemendaal deze zomer stippen op hun voorhoofden als ze niet op de foto wilden, en nu is er ook een dierenvariant in dierenpark Amersfoort.

Om de privacy van bezoekers te waarborgen zetten zij dinosaurussen in. Bezoekers kunnen vanaf deze week dinomaskers halen bij de entree van de dierentuin, zodat ze niet zichtbaar zijn op camerabeelden van andere bezoekers. "We wilden deze vraag serieus behandelen, maar wel met een speelse kant. We blijven tenslotte een dierentuin", aldus woordvoerder Marije Allemekinders. Als de pilot aanslaat, voeren ze de dinomaskers vanaf de herfstvakantie permanent in. Het wemelt al van de kleine 'dino's': vooral kinderen zijn enthousiast over de maskers. "We delen de maskers niet aan iedereen uit, maar mensen kunnen er zelf naar vragen. Er zijn natuurlijk ook veel kinderen die gewoon zo'n masker op willen omdat ze het leuk vinden", zegt Allemekinders.
Of de bezoekers achteraf ook dino's mogen blijven? Helaas niet. "De maskers moeten na afloop weer worden ingeleverd. We lenen ze enkel uit", zegt Allemekinders. Mensen die elders niet gefotografeerd of gefilmd willen worden, moeten dus na het verlaten van de dierentuin een ander 'masker' vinden.

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Vanaf 25 mei is fotograferen personen op straat verboden

Bericht door gusteman » 12 sep 2018, 11:31

Eventjes OffTopic een paar weken terug kijken
herman50 schreef:
06 aug 2018, 09:48
VIDEO | Niet de hulpverleners de ruimte geven en respect tonen, maar je telefoon pakken en alles van begin tot eind willen filmen. Een ooggetuige van het ernstige ongeluk op de A58 bij Gilze heeft zich vandaag niet bepaald van haar beste kant laten zien. Een betrokken agent schrijft op sociale media de frustratie van zich af. ,,Om je dan in te houden is vrij lastig kan ik je vertellen."
Vanmorgen ging het helemaal mis op de A58 bij Bavel. Drie auto's rijden door nog onbekende oorzaak op elkaar. Een 48-jarige Limburger overlijdt ter plekke, een andere man en een vrouw raken flink gewond. Urenlang is de weg afgesloten zodat de hulpdiensten hun werk kunnen doen.
wat zijn dat voor ongelooflijke hufters
Zoals de psycholoog in het artikel al schreef
Klinisch psycholoog Jan Derksen, als hoofddocent verbonden aan de Radboud Universiteit in Nijmegen, legt uit waar dit gedrag vandaan komt. ,,We zijn helemaal geobsedeerd geraakt door onze telefoons. Dat heeft ons narcistischer gemaakt. Schaamtelozer. De technologie van nu heeft nog geen normen en waarden, waardoor impulsieve types niet meer nadenken voor ze iets op Facebook plaatsen. Met alle gevolgen van dien.”


Dat gedrag is niet helemaal nieuw. ,,De mens geniet van andermans ellende, dat is al honderden jaren zo”, aldus Derksen. ,,In de Middeleeuwen beschouwden de mensen een ophanging in het dorp als een dagje uit. Een dodelijk gevecht tussen gladiatoren werd vroeger door tienduizenden mensen bezocht. Geweld, narigheid en ellende trekt de mens aan. Hoe triest ook.”
Dergelijk gedrag wordt aangestuurd door hormonen. Bij het vaststellen of waarnemen van een dramatische gebeurtenis volgt in eerste instantie een vorm van panische angst, zo goed als onmiddellijk gevolgd door de vaststelling dat de eigen persoon geen leed werd berokkend.
En hier komen de hormonen op de proppen: de hersenen maken stoffen vrij die geruststellend werken waarbij het niet ongewoon is dat de persoon zichzelf nog heftiger zal confronteren met het drama om zodoende nog meer geruststellende hormonen aan te maken en zich daarbij beter te voelen.
Het enige wat hiertegen kan opwegen is de persoonlijke ingesteldheid: bij mensen met een, volgens westerse normen, degelijke opvoeding zal het respect voor de slachtoffers en hulpverleners voorrang krijgen op het eigen goed voelen.

Bij lieden die geen respect betonen heb je dus meteen al een behoorlijk duidelijk beeld over de persoon en haar/zijn opvoedingsgraad. :mrgreen:

Maar dit gedrag, het zoeken naar die goed gevoel hormonen, vinden we ook op andere gebieden binnen de maatschappij.
Zoals bijvoorbeeld de klassieke soaps waarbij hele families in beeld komen die van het ene drama in het andere sukkelen, de ziekenhuis series, de human interest reportages, ja zelfs de James Bond verhalen en films: de mens verkneukelt zich als het ware in het waarnemen van andermans tegenslagen en miserie, onderwijl ervan verzekerd dat er voor de eigen persoon geen enkel gevaar bestaat.
In veel gevallen zullen mensen zich ook op één of andere manier vereenzelvigen met de spelers in dergelijke verhalen.
En dan is er ook nog de versmelting met sportvedetten of clubs, waar de fans als het ware zelf één worden met de atleet of club, zich persoonlijk overwinnaar of verliezer zullen voelen met alle hormonenspiegel verstorende gevolgen.

Rare jongens, die hormonen :wink:

__________________

Voor meer uitleg over hormonen, hun benamingen en waar ze precies voor dienen:

Wikipedia/Categorie: Hormoon (een keuze uit alle op^Wikipedia terug te vinden artikelen over het onderwerp Hormoon)
Wikipedia: Hormoon

En nu terug OnTopic

De vraag blijft natuurlijk of de overheid kan verbieden om binnen het openbaar domein foto's te nemen.
En hierbij dient dan ook weer in aanmerking te worden genomen dat de term "openbaar domein" behoorlijk ruim dient te worden opgevat.
Want bijvoorbeeld een pretpark, dierentuin, wandelgebied, maar ook restaurant, snackbar, kapperszaak, warenhuis enzovoort worden beschouwd als openbaar domein doordat de (weliswaar private) eigenaars hun eigendom open stellen voor publiekelijke toegang, al dan niet tegen vergoeding.

Wat wel kan is dat personen het recht kan worden toegekend om anderen te verbieden hen op foto of andere vormen van beeldopslag vast te leggen.

Maar een totaal verbod zou dermate ver ingaan tegen de grondwettelijk vastgelegde vrijheid tot vergaren van informatie (en dan heb ik het nog niet eens over het recht op controleren van de overheidswerking, ook een grondwettelijk recht) dat hiervoor een grondwetswijziging zou moeten doorgevoerd worden; en voor zover mij bekend is hiervan tot op heden nog geen sprake.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Vanaf 25 mei is fotograferen personen op straat verboden

Bericht door herman50 » 15 sep 2018, 07:12

vraag me nog steeds af ,,is dit nou -zoals normaal - alleen bij ons ,braafste jochie van de klas óf in heel Europa? , want moet je es kijke bij de veulta -wielrennen wat ze daar staan te fotograferen ... , ......nouja fijne dag verders
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Vanaf 25 mei is fotograferen personen op straat verboden

Bericht door Fenna » 15 sep 2018, 10:07

Straks komt het nog zo ver dat je een vreemde niet meer mag aankijken in het openbaar zonder toestemming van deze persoon, of alleen met je hoofd neer gebogen naar je bord mag kijken in een restaurant omdat diegene die dan aan een tafeltje achter jou tafelgenoot zit, kan denken dat je naar hem/haar zit te kijken i.p.v. je tafelgenoot.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Vanaf 25 mei is fotograferen personen op straat verboden

Bericht door herman50 » 24 sep 2018, 07:11

Afgelopen Zaterdag was er in het buite bad weer hondendag, da´s afsluiting van zwemseizoen en mogen de honden effe lekker robbedoese en in het zwembad .. nou as je zag hoeveel fotos er gemaakt werden tegen de klippen op , dus zal wel weer meevallen fijne dag nog ***** t is wel donker -al-
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie