Malinese vluchteling red kind van balkon op 4e etage

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Malinese vluchteling red kind van balkon op 4e etage

Bericht door univers » 30 mei 2018, 13:56

Ik doe het hem niet na.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Malinese vluchteling red kind van balkon op 4e etage

Bericht door herman50 » 30 mei 2018, 15:20

[clap] [clap] [clap]
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Malinese vluchteling red kind van balkon op 4e etage

Bericht door Susan » 31 mei 2018, 09:42

Dit plaats ik er toch nog maar bij, omdat het volgens mij heel goed verwoord hoe emoties (uiteraard en vanzelfsprekend volgens mij) mee speelden bij allerlei mensen.

Dit hoeft ook helemaal niet verkeerd te zijn, al zijn er altijd zoals nu ook weer minder fraaie figuren die het gebruikt en uitgebuit hebben
om zichzelf even 'goed' op de kaart te zetten...

Neemt niet weg dat ik het prima vind dat deze Mamoud Gassama als waardering/beloning een verblijfsvergunning heeft gekregen,
met dat baantje kan hij in eigen levens onderhoud voorzien.

* * * * *

Citaat:

Heel Frankrijk is aangegrepen door de heldendaden van de jonge Malinees Mamoud Gassama die een kind van een balkon redde. Hoewel de emoties totaal verschillen, roept het verhaal gelijkenissen op met de tragiek van peuter Mawda in België. Voor ethicus Ignaas Devisch zijn beide gebeurtenissen uitgelezen voorbeelden van hoe emoties het vluchtelingenbeleid compleet beheersen.

Jos Vandervelden
ma 28 mei 21:00

Enkele opvallende parallellen tekenen zich af tussen het dramatische symbooldossier van de Iraaks-Koerdische peuter Mawda in België en het verhaal van de Parijse Spiderman. Een 22-jarige Malinees redde het voorbije weekend op heldhaftige wijze een kind dat dreigde te vallen van de vierde verdieping van een flatgebouw. Dankzij een viraal filmpje werd de jonge migrant in 24 uur tijd een held. Hoewel illegaal in het land, nodigde president Macron de man uit om hem prompt de Franse nationaliteit te geven, en een job als brandweerman.

Waar in Frankrijk een leven werd gered, viel in België een dodelijk slachtoffer. Beide affaires draaiden rond vluchtelingen die illegaal op het grondgebied zijn. Beide affaires deden –hoewel totaal verschillend- de emoties in de publieke opinie oplaaien. Zowel het tragische lot van Mawda als het heldenverhaal van de Parijse Spiderman kregen een politieke dimensie. Belgische federale politici verschillen van mening over een mogelijke tijdelijke verblijfsvergunning voor de ouders van Mawda. Terwijl de Franse president niet aarzelde om de Malinese held zonder dralen staatsburgerschap te geven. Al rijst ook in Frankrijk inmiddels kritiek op de snelle politieke recuperatie van Macron.

Macron surft mee op emoties

Daar kan filosoof Ignaas Devisch zich in “De wereld vandaag” op Radio 1 in vinden. “De gewiekste Macron heeft zich hier heel snel geprofileerd. Hij surft mee op emoties. Ik denk zelfs, mocht er geen filmpje zijn geweest, dan was Macron niet in actie geschoten”.


MAWDA
Premier Michel garandeert "onafhankelijk en grondig" onderzoek na dood peuter bij politieachtervolging
update ma 21 mei 13:05
Filosoof Ignaas Devisch schreef vorig jaar het boek “Het empathisch teveel” waarin hij betoogt dat meer empathie mensen niet noodzakelijk tot betere wezens maakt. “Het debat over het vluchtelingenbeleid is een voorbeeld van hoe emoties een debat compleet beheersen”, zegt Devisch. “Het is een vrij uitzichtloos debat aan het worden. De ene kant zegt dat je meer rekening moet houden met onze empathie, de andere met onze angst. Als je angst en empathie tegen over elkaar plaats, heeft het niet langer zin om te oordelen wie de beste is.“

Zowel Mawda als de Parijs spiderman leefden enorm op sociale media. Hun rol kan alleen maar onderstreept worden, meent Devisch. “We moeten echt gaan beseffen dat sociale media een politieke factor van belang zijn geworden. En dat ze grotendeels werken op basis van emotie. Zie al die virale filmpjes: ofwel worden mensen toegejuicht zoals bij de heldendaad in Parijs, ofwel is er verontwaardiging om zogeheten laakbaar gedrag van de ene of de andere. Als politici zoals Macron vandaag meesurfen op dit soort impulsieve emoties wordt het lastig een beleid te voeren. Toch, niet emoties zijn het probleem, wel de impuls.”

Politici zitten in een emotioneel mijnenveld

De filosoof van de UGent ziet hoe langer hoe meer dat emoties een redelijk migratiebeleid parten spelen. “Nodig is een duidelijk beleid omtrent vluchtelingen en migratie met duidelijke criteria waarbij je daarna heel consequent te werk gaat. Dan moet je niet meer oordelen of je deze of gene vluchteling sympathiek vindt of niet. Dan moet je oordelen op basis van uitgestippelde beleidscriteria. Helaas lijkt het of de verkiezingen permanent aan de gang zijn. Politici voelen steeds vaker aan dat ze zullen beoordeeld worden op basis van de mens achter de politicus, en minder op basis van hun beleidsdaden. Op elk moment moeten ze zich afvragen of ze goed bevonden worden. Ze zitten in een permanent emotioneel mijnenveld. Normaal geef je politici na verkiezingen een mandaat. Nu is het een voortdurende strijd geworden. Gevolg, politici gaan het debat niet meer kaderen. Ze gaan de opinies nog opzwepen.”

Toch meent Devisch dat politici emoties bij de bevolking niet mogen negeren. “Ik ben absolute voorstander van politici die in gaan op emoties bij de bevolking. Emoties zijn een belangrijke bindingsfactor in een land of gemeenschap. Politici moeten rekening houden met deze emoties. Maar de vraag is: hoe doe je dat? Je kan je zelf emotioneel in de strijd gooien, of je kan overzicht houden en burgers confronteren met het feit dat er nu eenmaal bepaalde criteria bestaan. Dan moet je niet oordelen of je deze vluchteling verdienstelijk vindt, en de andere niet. Maar als je, zoals nu gebeurt, emoties nog gaat opzwepen, moet je niet verwachten dat helderheid nog bestaat in een heel lastig debat. Polarisatie verheldert niet. Beide kampen blijven op hun posities staan. Rechts verwijt dat links geen rekening houdt met de angst van mensen. Links zegt dat rechts geen empathie heeft. Zowel die angst als de nood aan empathie is reëel. Maar door ze in stelling tegenover elkaar te plaatsen, kom je nergens.”

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/05/28 ... n-parijs-/
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Malinese vluchteling red kind van balkon op 4e etage

Bericht door Mypos » 31 mei 2018, 09:53

Fenna schreef:
30 mei 2018, 11:31
Mypos schreef:
30 mei 2018, 10:34

Vind je het gek dat daar af en toe problemen zijn. Daar zitten allemaal uitgeprocedeerde asielzoekers die weer terug worden gestuurd.

Wat zou jij doen als je terug gestuurd wordt? Zou je dan ook niet een beetje pissig en gefrustreerd zijn?
Is dat voor jou reden genoeg om dan maar te gaan stelen, bedreigen en mensen te steken?
Voor mij niet.
Je moet met je poten van andermans spullen afblijven.

Het betreft meestal "veiligelanders" die niet op de vlucht zijn voor geweld in eigen land, maar hun geluk hier willen beproeven en als ze dan afgewezen worden slaan de knoppen door omdat ze hun zin niet krijgen.
Veiligelanders of nauwelijks genoeg hebben om rond te komen is wel even een totaal ander beeld wat jij hier schetst. Ik vraag me altijd af wat mensen die zo denken als jij zelf zouden doen in de situatie van die vluchtelingen. JIj zou hoogstwaarschijnlijk dezelfde keuze maken als die gelukszoekers....

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Malinese vluchteling red kind van balkon op 4e etage

Bericht door Mypos » 31 mei 2018, 09:54

Fenna schreef:
30 mei 2018, 11:44
Weet je hoe wij door moslims worden genoemd Mypos?
Nuttige idioten.
Zolang ze ons kunnen gebruiken tolereren ze ons, zodra zij in de meerderheid zijn, schuwen ze het niet om ons uit de weg te ruimen.
De islam verheerlijkt de dood, maar ik verwacht niet dat jij daar van doordrongen bent want jij kijkt liever weg dan dat je de realiteit onder ogen ziet.
Zie mijn onderschrift; Beter gekwetst door de waarheid, dan getroost door een leugen.

Onze gulden regel; wat jij niet wil dat jou geschied, doe dat ook een ander niet, telt niet voor hen.
Zij denken dat ze worden beloond voor het doden van een ongelovige en die ongelovigen zijn ALLES EN IEDEREEN die geen moslim is.
Ongelofelijk. Nog nooit zoveel onzin in 1 post gelezen. Wat heb jij een totaal verkeerd beeld van de Moslim zeg...

Serieus hoe kom je aan deze onzin?

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Malinese vluchteling red kind van balkon op 4e etage

Bericht door Fenna » 31 mei 2018, 10:39

Mypos schreef:
31 mei 2018, 09:53
Veiligelanders of nauwelijks genoeg hebben om rond te komen is wel even een totaal ander beeld wat jij hier schetst.
Ze hoeven niet rond te komen.
Ze worden prima verzorgd in het AZC.
Ze krijgen drie maalltijden per dag aangepast aan hun wensen (halal, o.i.d.), uitstekende medische zorg , ze hebben een dak boven het hoofd en ze hoeven d'r geen stuiver voor betalen.
Maandelijks krijgen ze per persoon boven de achttien een leuke zakcentje wat ze voor leuke dingen kunnen besteden want ze hoeven geen voedsel, huur, ziektekostenverzekering en gas en licht te betalen zoals jij en ik moeten.
D'r is totaal geen reden te bedenken dat ze zich op ons moeten afreageren, maar schijnbaar is dit voor jou genoeg reden om dan maar te gaan stelen, bedreigen en mensen te steken.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Malinese vluchteling red kind van balkon op 4e etage

Bericht door Fenna » 31 mei 2018, 10:48

Mypos schreef:
31 mei 2018, 09:54
Ongelofelijk. Nog nooit zoveel onzin in 1 post gelezen. Wat heb jij een totaal verkeerd beeld van de Moslim zeg...
Je hebt een blinddoek voor en een enorme plaat voor je kop.
Serieus hoe kom je aan deze onzin?
Ervaring.
Afbeelding
Afbeelding

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Malinese vluchteling red kind van balkon op 4e etage

Bericht door Mypos » 31 mei 2018, 10:51

Fenna schreef:
31 mei 2018, 10:39
Mypos schreef:
31 mei 2018, 09:53
Veiligelanders of nauwelijks genoeg hebben om rond te komen is wel even een totaal ander beeld wat jij hier schetst.
Ze hoeven niet rond te komen.
Ze worden prima verzorgd in het AZC.
Ze krijgen drie maalltijden per dag aangepast aan hun wensen (halal, o.i.d.), uitstekende medische zorg , ze hebben een dak boven het hoofd en ze hoeven d'r geen stuiver voor betalen.
Maandelijks krijgen ze per persoon boven de achttien een leuke zakcentje wat ze voor leuke dingen kunnen besteden want ze hoeven geen voedsel, huur, ziektekostenverzekering en gas en licht te betalen zoals jij en ik moeten.
D'r is totaal geen reden te bedenken dat ze zich op ons moeten afreageren, maar schijnbaar is dit voor jou genoeg reden om dan maar te gaan stelen, bedreigen en mensen te steken.
Ik heb het over de reden dat ze hier naartoe komen. Als je in je eigen land nauwelijks rond kan komen zou je dan ook niet ergens anders je "geluk" gaan zoeken?

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Malinese vluchteling red kind van balkon op 4e etage

Bericht door Mypos » 31 mei 2018, 10:52

Fenna schreef:
31 mei 2018, 10:48
Mypos schreef:
31 mei 2018, 09:54
Ongelofelijk. Nog nooit zoveel onzin in 1 post gelezen. Wat heb jij een totaal verkeerd beeld van de Moslim zeg...
Je hebt een blinddoek voor en een enorme plaat voor je kop.
Serieus hoe kom je aan deze onzin?
Ervaring.
Nee jij laat je meeslepen in het aloude spel wat de elite al duizenden jaren speelt, namelijk verdeel en heers. Je laat je opjutten tegen een andere groep mensen. Zo zinloos.... :peace:

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Malinese vluchteling red kind van balkon op 4e etage

Bericht door Fenna » 31 mei 2018, 11:02

Ik heb het over eigen ervaring, NIET wat de media dicteert.
Ooit was ik ook zo'n naïef kalf en dacht ik ook hoeveel te meer zielen hoeveel te meer vreugd, maar ervaring heeft mij anders geleerd, vandaar mijn verbitterdheid.
Afbeelding
Afbeelding

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Malinese vluchteling red kind van balkon op 4e etage

Bericht door Mypos » 31 mei 2018, 11:23

Fenna schreef:
31 mei 2018, 11:02
Ik heb het over eigen ervaring, NIET wat de media dicteert.
Ooit was ik ook zo'n naïef kalf en dacht ik ook hoeveel te meer zielen hoeveel te meer vreugd, maar ervaring heeft mij anders geleerd, vandaar mijn verbitterdheid.
Je beantwoord mijn vragen niet. En je gaat verder niet in op het verdeel en heers principe van de elite. Jij gelooft daar niet in?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Malinese vluchteling red kind van balkon op 4e etage

Bericht door Tammy » 31 mei 2018, 11:27

Mypos schreef :
Ik heb het over de reden dat ze hier naartoe komen. Als je in je eigen land nauwelijks rond kan komen zou je dan ook niet ergens anders je "geluk" gaan zoeken?
Ik haak hier even op in ook al is het antwoord gericht aan Fenna als dat mag.
Natuurlijk probeer je dan je geluk ergens anders te beproeven.
Jij hebt het over economische migranten.
Niet over oorlogs vluchtelingen.

Als je je geluk gaat proberen elders in de wereld is dat je goed recht.
Maar dan wel via de officiele kanalen en niet illegaal een land binnen komen.
Daar zijn regels voor Mypos anders ontstaat er chaos.
En die chaos is er ook gekomen met alle gevolgen van dien.

Wat je nu ziet Mypos is een illegale massa emigratie die zijn weerga niet kent.
En Europa zit met de handen in het haar.
Overal zijn uItpuilende tentenkampen , veelal zitten daar afgewezen migranten, dus illegalen.
En ze worden niet uitgezet , velen hebben hun papaieren vernietigd enz waardoor het moeilijk is ze uit te zetten.
Dat heb je met open grenzen , je krijgt chaos.

De reddingsboten van hulporganisaties die ze op zee al opwachten om ze naar Italia te slepen zouden moeten aangeklaagd worden wegens schuld aan afschuwelijke verdrinkingen en steun aan mensensmokkelaars.
Deze zichzelf op de borst slaande complete naieve zogenaamde gutenmensch zijn verantwoordelijk voor de miljoenen die staan te wachten om in de bootjes te stappen want ze weten dat de reddingsboten klaar staan.
Dus ze nemen het risico.
We spreken dus over een kettingreactie.

Frau Merkel gaat de geschiedenis uiteindelijk in van de aanstichtster van de complete chaos in Europa met in haar kielzog al die wegkijk organisaties .
Ergens anders je geluk proberen is al zo oud als de weg naar Roma Mypos.
Niks mis mee maar er zijn regels.
Als jij of ik weg willen hier zullen we in het land waar we willen gaan wonen toestemming moeten vragen.

De slogan de wereld is van ons allemaal klinkt heerlijk, maar als je dan met miljoenen naar een continent gaat , in dit geval Europa dwars door de regels heen dan word het chaos op dat continent.
Het is een onthoudbare situatie geworden door complete laffe en slappe houding van regeringsleiders.
Hun besluiteloosheid en Merkel nog steeds op haar troon heeft er voor gezorgd dat de bevolkingen van Europa het spuugzat zijn geworden.
Want dit soort grote ongecontroleerde aantallen die nu Europa overspoelen kunnen samenlevingen uiteindelijk niet meer dragen.
En zakt het draagvlak bij de burgers wat je heel goed ziet bij verkiezingen.

Al met al Mypos is het niet zo makkelijk als jij denkt.
Daarbij zijn er culturen die onze westerse vrijheden niet kennen.
De botsingen zijn talrijk .
Tuurlijk kan men die vrijheden leren maar als er miljoenen tegelijk komen word dat verdomd moeilijk om dat allemaal in goede banen te leiden.
Het is gewoon een puinhoop geworden .

De zoon van een vriendin van mij is verliefd geworden op een Canadese vrouw.
Is er een jaar geweest maar kon geen vaste baan vinden.
Moest weer terug naar Nederland en zij zit daar.
Hij gaat het nog een keer proberen, heel rot voor hem.
Maar dat land heeft regels net als anderen landen en grenzen.
Behalve Europa die zet alles open met hele zware gevolgen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Arminius

Re: Malinese vluchteling red kind van balkon op 4e etage

Bericht door Arminius » 31 mei 2018, 11:32

Fenna schreef:
31 mei 2018, 11:02
Ik heb het over eigen ervaring, NIET wat de media dicteert.
Ooit was ik ook zo'n naïef kalf en dacht ik ook hoeveel te meer zielen hoeveel te meer vreugd, maar ervaring heeft mij anders geleerd, vandaar mijn verbitterdheid.
Er zijn er meer wakker geworden hoor Fenna
https://wnl.tv/2017/01/21/vrouw-vangt-3 ... jp-pvv-nu/

Die Mypos heeft inderdaad een enorm brick voor de kop.

Arminius

Re: Malinese vluchteling red kind van balkon op 4e etage

Bericht door Arminius » 31 mei 2018, 11:37

Mypos schreef:
31 mei 2018, 11:23
Fenna schreef:
31 mei 2018, 11:02
Ik heb het over eigen ervaring, NIET wat de media dicteert.
Ooit was ik ook zo'n naïef kalf en dacht ik ook hoeveel te meer zielen hoeveel te meer vreugd, maar ervaring heeft mij anders geleerd, vandaar mijn verbitterdheid.
Je beantwoord mijn vragen niet. En je gaat verder niet in op het verdeel en heers principe van de elite. Jij gelooft daar niet in?
Sorry, maar jij spoort echt niet.

Door al die zogenaamde vluchtelingen hierheen te laten komen zaait men juist verdeel en heers praktijken. Men destabiliseert daardoor de samenleving. Al die zogenaamde vluchtelingen doen namelijk allemaal een beroep op de sociale voorzieningen in westerse landen, dat is nu al niet meer te betalen. Al die zogenaamde vluchtelingen blijven de rest van hun leven uitkeringen trekken. Zullen nooit gaan werken, en dus ook nooit bijdragen in de vorm van belasting betalen.

Dat is wetenschappelijk aangetoond

90% migranten krijgt na 2,5 jaar na aankomst in NL nog steeds bijstand
http://www.dagelijksestandaard.nl/2018/ ... -bijstand/

https://www.ad.nl/rotterdam/gros-van-de ... ~a9b48dc0/
Laatst gewijzigd door Arminius op 31 mei 2018, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Arminius

Re: Malinese vluchteling red kind van balkon op 4e etage

Bericht door Arminius » 31 mei 2018, 11:42

Tammy schreef:
31 mei 2018, 11:27
Mypos schreef :
Ik heb het over de reden dat ze hier naartoe komen. Als je in je eigen land nauwelijks rond kan komen zou je dan ook niet ergens anders je "geluk" gaan zoeken?
Ik haak hier even op In ook al is het antwoord gericht aan Fenna als dat mag.
Natuurlijk probeer je dan je geluk ergens anders te beproeven.
Jij hebt het over economische migranten.
Niet over oorlogs vluchtelingen.

Knip

Al met al Mypos is het niet zo makkelijk als jij denkt.
Daarbij zijn er culturen die onze westerse vrijheden niet kennen.
De botsingen zijn talrijk .
Tuurlijk kan men die vrijheden leren maar als er miljoenen tegelijk komen word dat verdomd moeilijk om dat allemaal in goede banen te leiden.
Het is gewoon een puinhoop geworden .
:post:

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Malinese vluchteling red kind van balkon op 4e etage

Bericht door herman50 » 31 mei 2018, 12:02

en dan is het woord robot nog niet gevallen , dier zijn altijd op tijd ,nooit ziek ,geen vakantie, alleen heel soms paar druppies olie en hij loopt weer voor weken dat er mensen werkeloos worden ehhhhh helaas ........ kijk bij de Ford autofabriek, het zwaarst wat den mecnh doet is stickertjes plakken teken van goedgekeurd ,,,,
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Malinese vluchteling red kind van balkon op 4e etage

Bericht door univers » 31 mei 2018, 12:17

Tammy :post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Malinese vluchteling red kind van balkon op 4e etage

Bericht door Gast1 » 31 mei 2018, 12:34

Arminius schreef:
30 mei 2018, 07:41
Gast1 schreef:
30 mei 2018, 06:47
Ik 'hobbel' een beetje achter de discussie aan, maar wilde mijn mening ook inbrengen.
Dat had ik inhoudelijk niet geheel gedaan.
Jammer dat de religie er bij wordt gehaald, want dat staat volgens mij los van deze discussie.
Pierre. Religie heeft er wel degelijk mee te maken.
De koran schrijft namelijk voor dat je christenen of niet gelovigen mag belazeren.
Zij die dat voorschrijven, belazeren de zaak nog het meest.
De politiek is daar een sprekend voorbeeld van Arminius.
Dus religie ... ach ... maar vooruit dan maar.

Gast1

Re: Malinese vluchteling red kind van balkon op 4e etage

Bericht door Gast1 » 31 mei 2018, 12:36

univers schreef:
30 mei 2018, 08:04
Als ik dit zo lees, maakt het eigenlijk niet uit of islam of kristen ben.
Ze liegen allebei of het gedrukt staat.
Religie is de oorzaak, voor de ellende op deze wereld.
Ik bedoel maar en als je macht en geld in de definitie van religie meerekent, dan ben ik het helemaal eens met jou Uni.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Malinese vluchteling red kind van balkon op 4e etage

Bericht door univers » 31 mei 2018, 12:37

Haalt de politiek, de religie er niet zelf bij ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie