Kabinet wil af van eigen risico nicotinepleisters

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80378
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Kabinet wil af van eigen risico nicotinepleisters

Bericht door Tammy » 31 mei 2018, 16:32

Afbeelding

Kabinet wil af van eigen risico nicotinepleisters en toe naar rookverbod op terras.

Staatssecretaris Blokhuis overlegt met zorgverzekeraars over een tegemoetkoming aan mensen die willen stoppen met roken. Wat het kabinet betreft gaan de kosten van bijvoorbeeld nicotinepleisters niet meer van het eigen risico af.
Nu moeten mensen middelen of therapiën om te stoppen met roken nog vaak uit het eigen risico betalen. Wie in hetzelfde jaar een tweede poging wil doen, omdat de eerste mislukt is, krijgt over het algemeen niets terug van de verzekeraar.

Het kabinet wil dat dit verandert. Blokhuis zei vanmorgen in Spraakmakers op Radio 1 dat de verzekeraars open staan voor het idee om het eigen risico ongemoeid te laten, maar dat het pleit nog niet is beslecht. "We kijken of we elkaar kunnen vinden op dit punt."

Terrassen.

Het is vandaag Wereld Niet Roken Dag. De staatssecretaris vertelde op de radio hoe het gaat met de onderhandelingen over zijn Preventie Akkoord voor de gezondheid waarover hij onderhandelt met onder meer zorgaanbieders, verzekeraars, gemeenten, sportclubs en horecabedrijven. Het akkoord, dat bijvoorbeeld ook gaat over de bestrijding van overgewicht, zal na de zomer klaar zijn.
Er zal zeker in komen te staan dat sigaretten duurder worden en dat er minder verkooppunten komen. "Beide zaken zullen een prominente plek krijgen", zegt Blokhuis.

Blokhuis wil ook toe naar een rookverbod op terrassen. Hij denkt "dat het wijs zou zijn als dat er komt". Hij wijst erop dat in de Verenigde Staten verboden is om op zeven meter van de gevel van een gebouw te roken en zegt dat er in vergelijking met dat land nog een wereld te winnen is.
Overigens is er in de VS geen federaal rookverbod; de rookregels worden daar per staat geregeld. Er zijn ook plekken in Amerika waar helemaal geen anti-rookregels zijn.

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80378
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Kabinet wil af van eigen risico nicotinepleisters

Bericht door Tammy » 31 mei 2018, 16:53

Wat een onzin om bijvoorbeeld nicotinepleisters te gaan vergoeden.
Geef alsjeblieft geld uit aan zaken waar men niks aan kan doen.
Geef alsjeblieft geld uit aan medicijnen om mensen hun leed te verlichten maar die nu te duur zijn.
Maar niet dat kostbare geld aan mensen geven die willen stoppen met roken.
Ze konden ook 8 euro per pakje betalen dus dan ook die nicotinepleisters enz.

Roken is een keuze.
Eens heb je die gemaakt en roken is niet verslavend maar een gewoonte.
Anders zijn er geen mensen die in 1 klap kunnen stoppen.
Het is een gewoonte en een keuze.

Even voor alle duidelijkheid :

Ik ben na bijna 40 jaar roken gestopt op 10 November 2016 op een donderdagmiddag en heb toen mijn laatste sigaret ongeveer om 15.30 uur nog gerookt.
Dat het toen mijn laatste was wist ik nog niet, maar die beslissing neem je onbewust als je een half uur later in de ambulance aan het vechten bent voor je leven omdat je een hartaanval hebt gekregen.
Ik had gewoon door kunnen roken want een hartaanval is zoveel meer dan alleen het roken.
Speelt zeker mee maar ook anderen zaken bij mij.
Maar ik heb ervoor gekozen om het niet te doen.

Vinden mijn artsen en omgeving zo knap van me.
Is niet knap zeg ik dan.
Wat knap is is op 18 jarige leeftijd een pakje sigaretten kopen en lekker op paffen en daarna geen tweede pakje meer te kopen.
Dat is knap.
Niet na 40 jaar roken ineens besluiten te stoppen na hartaanval.

Als ik niet had gerookt had ik de hartaanval ook gehad maar dan aantal jaartjes later.
Maar ik ben gestopt in 1 klap.
Leek me beter ook voor mijn hart en bloedvaten.
Voor alles eigenlijk want het blijft zeer slecht voor de gezondheid maar dat wist ik op 18 jarige leeftijd al.
Ik heb geen spijt heb genoten van mijn sigaretjes.
Ben ik heel eerlijk in, was mijn eigen keuze.

En ook voor alle duidelijkheid, ik rookte niet een paar sigaretjes per dag.
Ik was een kettingrookster, ik werd rustig van een sigaret en die heeft me door vele moeilijke periodes geholpen in mijn leven.

Stoppen is een keuze net als beginnen met roken.
Wil je stoppen ?
Dan zelf betalen a.u.b. en geef het geld liever uit aan zaken waar je zelf geen keuze in hebt gehad.
Want als je een pakje sigaretten kan betalen en die zijn verdomd duur tegenwoordig , dan kan je ook je pleisters en anderen stopmiddelen betalen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Kabinet wil af van eigen risico nicotinepleisters

Bericht door Kristof Piessens » 31 mei 2018, 22:53

Tammy, dat je gaat roken zonder te weten wat de gevolgen kunnen zijn op termijn ondervindt ik nu maar pas...

Trouwens, ik vind het enorm tegenstrijdig, wel vermelden dat het ongezond is en tegelijkertijd ze wel wettelijk beschermen voor verkoop, hetzelfde voor alcohol maar met het argument dat dat sociaal aanvaard is...dikke nonsens, het gaat grotendeels geld verdienen op producten waarvan men weet dat ze schadelijk zijn, de link met de farmaceutische industrie is ook zo gelegd.


Verder, het woord "genezen" is ook effectief bedoelt om genezen te zijn/worden, alleen op persoonlijk niveau werkt de behandeling al dan niet of wel en alternatieven zoals ze dat in Nederland kennen bestaan in België niet, erg wrang, maar ik kan niet anders dan risico's te nemen om het genezingsproces te bevorderen wat met medicijnen heel langzaam gebeurd, je verliest toch geld waarvan de effectiviteit van dat middel enkel geld opbrengt voor de industrie die bewust jou ziek houdt dan toe te geven dat hun middelen slechts in beperkte mate kunnen werken, bij de ene lokt het bijwerkingen uit bij de ander slaat dat aan maar een lijdensweg voor de persoon die geconfronteerd wordt met een ziekte waarvan de wetenschap niet altijd een verklaring voor heeft hoe en waarom die ziektes ontstaan en werken.


Ik heb momenteel de ziekte van crohn, morgen een mri scan om zicht te hebben op een fistel waarvan een operatie nodig is om deze te verwijderen, volgende week naar de consultatie en ga ik overleg plegen om te bekijken hoe ik onderuit kan komen van medicijnen die de schade niet helpen te verkleinen maar slechts verlichting kan brengen om in remissie te komen, daarnaast eens ook verder ingaan op mijn voedingspatroon met een diëtiste met kennis van crohn...heb de laatste weken weinig tot geen eetlust meer wat je niet met medicijnen kunt oplossen...enigste alternatief is van die cbd olie druppelen...en de combinatie maken met een verbeterde gezonde dieet zonder vlees of vis, dat laatste kan nog maar voor vlees zijn onze darmen niet voor gemaakt.


De kans is groot dat ik toch een ietwat veganist zal worden...gezien de ziekte denk ik dat daar ook de oorzaak is maar er zijn factoren die dat kunnen verergeren of niet...in ieder geval een ongezonde levensstijl leidt altijd tot 1 of andere vorm van ziekte waarvan de last en het risico bij de persoon wordt gelegd en de maatschappelijke context waarin iets wordt vergoed om er vanaf te komen is meestal negatief...op pure karakter of met middelen stoppen is een keuze maar beginnen met roken met de gedachte dat je daarmee nooit ziek zal worden bewijst het omgekeerd van wat er beweerd wordt !


Kortom, wel iets aanprijzen als gezond maar de mensen niet bewust maken van de eventuele schadelijke gevolgen is dan weer een hypocriete houding, is niet meer dan een waarneming of observatie, geen kritiek op de persoon, welke belangen heb je er bij als je kiest om te gaan roken en achteraf constateert dat je ziek wordt door roken ?
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Kabinet wil af van eigen risico nicotinepleisters

Bericht door univers » 01 jun 2018, 06:55

Sterkte toegewenst, Kristof.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Arminius

Re: Kabinet wil af van eigen risico nicotinepleisters

Bericht door Arminius » 01 jun 2018, 07:17

27 december 2017 na 43 jaar flink doorpaffen, 2 pakjes shag per week, cold turkey gestopt met roken. Samen met mijn vrouw. Sindsdien geen sigaret meer aangeraakt. Mind over matter. :mrgreen:

Trots op mijzelf ;P!

Arminius

Re: Kabinet wil af van eigen risico nicotinepleisters

Bericht door Arminius » 01 jun 2018, 07:18

Tammy schreef:
31 mei 2018, 16:53
Wat een onzin om bijvoorbeeld nicotinepleisters te gaan vergoeden.
Geef alsjeblieft geld uit aan zaken waar men niks aan kan doen.
Geef alsjeblieft geld uit aan medicijnen om mensen hun leed te verlichten maar die nu te duur zijn.
Maar niet dat kostbare geld aan mensen geven die willen stoppen met roken.
Ze konden ook 8 euro per pakje betalen dus dan ook die nicotinepleisters enz.

Roken is een keuze.
Eens heb je die gemaakt en roken is niet verslavend maar een gewoonte.
Anders zijn er geen mensen die in 1 klap kunnen stoppen.
Het is een gewoonte en een keuze.

Even voor alle duidelijkheid :

Ik ben na bijna 40 jaar roken gestopt op 10 November 2016 op een donderdagmiddag en heb toen mijn laatste sigaret ongeveer om 15.30 uur nog gerookt.
Dat het toen mijn laatste was wist ik nog niet, maar die beslissing neem je onbewust als je een half uur later in de ambulance aan het vechten bent voor je leven omdat je een hartaanval hebt gekregen.
Ik had gewoon door kunnen roken want een hartaanval is zoveel meer dan alleen het roken.
Speelt zeker mee maar ook anderen zaken bij mij.
Maar ik heb ervoor gekozen om het niet te doen.

Vinden mijn artsen en omgeving zo knap van me.
Is niet knap zeg ik dan.
Wat knap is is op 18 jarige leeftijd een pakje sigaretten kopen en lekker op paffen en daarna geen tweede pakje meer te kopen.
Dat is knap.
Niet na 40 jaar roken ineens besluiten te stoppen na hartaanval.

Als ik niet had gerookt had ik de hartaanval ook gehad maar dan aantal jaartjes later.
Maar ik ben gestopt in 1 klap.
Leek me beter ook voor mijn hart en bloedvaten.
Voor alles eigenlijk want het blijft zeer slecht voor de gezondheid maar dat wist ik op 18 jarige leeftijd al.
Ik heb geen spijt heb genoten van mijn sigaretjes.
Ben ik heel eerlijk in, was mijn eigen keuze.

En ook voor alle duidelijkheid, ik rookte niet een paar sigaretjes per dag.
Ik was een kettingrookster, ik werd rustig van een sigaret en die heeft me door vele moeilijke periodes geholpen in mijn leven.

Stoppen is een keuze net als beginnen met roken.
Wil je stoppen ?
Dan zelf betalen a.u.b. en geef het geld liever uit aan zaken waar je zelf geen keuze in hebt gehad.
Want als je een pakje sigaretten kan betalen en die zijn verdomd duur tegenwoordig , dan kan je ook je pleisters en anderen stopmiddelen betalen.
:hands:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80378
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Kabinet wil af van eigen risico nicotinepleisters

Bericht door Tammy » 01 jun 2018, 08:41

Heel veel sterkte Kristof, vind erg om te horen wat je hebt.
Ik hoop dat ze je kunnen helpen om het te verlichten .

Je schreef :
Tammy, dat je gaat roken zonder te weten wat de gevolgen kunnen zijn op termijn ondervindt ik nu maar pas...

Trouwens, ik vind het enorm tegenstrijdig, wel vermelden dat het ongezond is en tegelijkertijd ze wel wettelijk beschermen voor verkoop, hetzelfde voor alcohol maar met het argument dat dat sociaal aanvaard is...dikke nonsens, het gaat grotendeels geld verdienen op producten waarvan men weet dat ze schadelijk zijn, de link met de farmaceutische industrie is ook zo gelegd.
Ik begrijp dit niet zo goed.
Toen ik begon met roken eind jaren 70 wist je dat het niet gezond was.
Tientallen jaren daarvoor wist men dat niet maar daarna wel.
Je hoopt dat je nooit ziek word en velen worden dat ook niet.
Paffen tot 80 jaar enz.
Maar velen worden wel ziek.
Als je de sigaretten koopt is dat iemands eigen verantwoordelijkheid.
Niet van de overheid.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Arminius

Re: Kabinet wil af van eigen risico nicotinepleisters

Bericht door Arminius » 01 jun 2018, 08:50

Tammy schreef:
01 jun 2018, 08:41
Heel veel sterkte Kristof, vind erg om te horen wat je hebt.
Ik hoop dat ze je kunnen helpen om het te verlichten .

Je schreef :
Tammy, dat je gaat roken zonder te weten wat de gevolgen kunnen zijn op termijn ondervindt ik nu maar pas...

Trouwens, ik vind het enorm tegenstrijdig, wel vermelden dat het ongezond is en tegelijkertijd ze wel wettelijk beschermen voor verkoop, hetzelfde voor alcohol maar met het argument dat dat sociaal aanvaard is...dikke nonsens, het gaat grotendeels geld verdienen op producten waarvan men weet dat ze schadelijk zijn, de link met de farmaceutische industrie is ook zo gelegd.
Ik begrijp dit niet zo goed.
Toen ik begon met roken eind jaren 70 wist je dat het niet gezond was.
Tientallen jaren daarvoor wist men dat niet maar daarna wel.
Je hoopt dat je nooit ziek word en velen worden dat ook niet.
Paffen tot 80 jaar enz.
Maar velen worden wel ziek.
Als je de sigaretten koopt is dat iemands eigen verantwoordelijkheid.
Niet van de overheid.
Ik ben het volkomen met je eens Tammy. Mensen die zeggen, ja maar ik wist niet dat het ongezond was, en daarom zelfs bedrijven gaan aanklagen, die vind ik wel zo hypocriet. En ja, in de jaren 50 werd het als 'gezond' of stoer [Marlboro] gepresenteerd. Of hip [Belinda] Maar elke normaal mens snapt dat rook inademen niet gezond kan zijn.

Weer 'Marlboro Man' overleden aan longziekte
https://www.trouw.nl/home/weer-marlboro ... ~ac1a0946/

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Arminius

Re: Kabinet wil af van eigen risico nicotinepleisters

Bericht door Arminius » 01 jun 2018, 08:58









Dat dat allemaal kon vroeger hahaha :rolfl:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80378
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Kabinet wil af van eigen risico nicotinepleisters

Bericht door Tammy » 01 jun 2018, 09:41

Och al die plaatjes van vroeger wat leuk om te zien. :grin:
De reclames moet ik nog bekijken.
Ja Arminius toen wist men echt niks.
Maar daarna toch wel.

Tijd terug was er een moeder van 3 die de tabaksindustrie aanklaagde omdat ze longkanker had gekregen en dood zou gaan.
Kids op de foto voor het effect.
Die vrouw was stukken jonger dan ik, maakt mij niet wijs dat ze niet wist dat het slecht was.
Ze had het over verslaving, ik heb daar grote twijfels over.
Het is een gewoonte zoals ik het zie.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Arminius

Re: Kabinet wil af van eigen risico nicotinepleisters

Bericht door Arminius » 01 jun 2018, 09:50

Tammy schreef:
01 jun 2018, 09:41
Och al die plaatjes van vroeger wat leuk om te zien. :grin:
De reclames moet ik nog bekijken.
Ja Arminius toen wist men echt niks.
Maar daarna toch wel.

Tijd terug was er een moeder van 3 die de tabaksindustrie aanklaagde omdat ze longkanker had gekregen en dood zou gaan.
Kids op de foto voor het effect.
Die vrouw was stukken jonger dan ik, maakt mij niet wijs dat ze niet wist dat het slecht was.
Ze had het over verslaving, ik heb daar grote twijfels over.
Het is een gewoonte zoals ik het zie.
Nicotine is wel degelijk verslavend. En ik moest dan ook best afkicken, maar het is geen heroïne. Je wordt niet ziek als je niet rookt. Ik heb het een week of 2 moeilijk gehad, maar toen was het wel klaar.

Niet dat ik nu niet nog momenten heb dat ik denk, mmmm nu een lekkere peuk. "nee

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80378
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Kabinet wil af van eigen risico nicotinepleisters

Bericht door Tammy » 01 jun 2018, 10:01

Ik heb helemaal geen afkickverschijnselen gehad.
En ik rookte veel meer dan jouw twee pakjes shag per week.
Ik zal altijd af en toe naar een sigaretje verlangen gewoon omdat ik het lekker vond.
Maar ontwenningsverschijnselen ken ik niet.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gouwepeer

Re: Kabinet wil af van eigen risico nicotinepleisters

Bericht door gouwepeer » 01 jun 2018, 19:32

Tammy schreef:
31 mei 2018, 16:53
roken is niet verslavend
Info van rokeninfo.nl:


Psychisch effect
Nicotine is een zeer verslavende stof. Bij roken bereikt nicotine binnen ongeveer 7 seconden de hersenen. Er ontstaat een milde roes, die enkele minuten duurt.

Lichamelijk effect
Nicotine heeft niet alleen een effect op de hersenen, maar ook op de rest van het lichaam.

Verslaving
Nicotine is zeer verslavend, zowel lichamelijk als geestelijk. De sterkte van de verslavende werking is vergelijkbaar met stoffen als heroïne en cocaïne.

Afbraak van nicotine
De halfwaardetijd van nicotine is ongeveer 2-3 uur. Vanwege de snelle afbraak van nicotine in het lichaam hebben verslaafde rokers de behoefte om meermalen en verspreid over de dag te roken, zodat de nicotinespiegel in het bloed op peil blijft.
Tammy schreef:
31 mei 2018, 16:53
in de ambulance aan het vechten bent voor je leven omdat je een hartaanval hebt gekregen
Dat kan dan een hele goede reden zijn om over een verslaving heen te kunnen komen (je wilt dat niet opnieuw mee maken).
Tammy schreef:
31 mei 2018, 16:53
ik werd rustig van een sigaret
Dat is ook een bijwerking van de verslaving.

Zelf ben ik inmiddels weer ruim een jaar gestopt (zonder pleisters/kauwgom/hartaanval) waarbij ik vooral in de eerste weken behoorlijke moeilijke momenten heb gehad. Maar ik ben blij dat ik het vol heb kunnen houden.
Ik kan mij ook heel goed voor stellen dat het voor sommige mensen moeilijker kan zijn dan voor de ander. Zaken zoals stress, geestelijke gesteldheid en afleiding spelen hierin ook een rol. Hoe actiever je bezig bent des te beter kan je de verleiding weerstaan. Het is ook wel een beslissing om daar voor de volle 100% achter te staan.
Arminius schreef:
01 jun 2018, 07:17
27 december 2017 na 43 jaar flink doorpaffen, 2 pakjes shag per week, cold turkey gestopt met roken. Samen met mijn vrouw. Sindsdien geen sigaret meer aangeraakt. Mind over matter. :mrgreen:

Trots op mijzelf ;P!
;P!

Verder denk ik dat de risico's van het roken toch wel lang onderschat zijn gebleven.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80378
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Kabinet wil af van eigen risico nicotinepleisters

Bericht door Tammy » 01 jun 2018, 19:43

Dan denk ik dat ik anders reageer dan normaal Gouwepeer. :mrgreen:

Tammy schreef:

ik werd rustig van een sigaret.

Dat is ook een bijwerking van de verslaving.
Nee hoor want ik word ook rustig van mooie muziek of als ik in de bergen ben.
Dat is toch geen verslaving ?

Ik ben heel vroeger een paar keer kort gestopt.
Dat ik weer begon was omdat ik er niet 100 procent achter stond.

Knap dat je bent gestopt Gouwepeer. ;P!

Welke afkickverschijnselen hebben mensen trouwens als ze stoppen ?
Ik heb geen flauw idee.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Arminius

Re: Kabinet wil af van eigen risico nicotinepleisters

Bericht door Arminius » 02 jun 2018, 07:40

Er zijn een aantal verschijnselen die in meer of mindere mate kunnen optreden. Zelf heb ik daar ook in lichte mate last van gehad.
Fysieke stoppen met roken ontwenningsverschijnselen

Door het stoppen met roken zouden de volgende symptonen zich kunnen voordoen:

tintelingen in handen en voeten
zweten
maagklachten (krampen, misselijkheid)
hoofdpijn
verkoudheid symptonen (pijnlijke keel, hoesten en andere symptonen van verkoudheid)

Mentale en emotionele stoppen met roken ontwenningsverschijnselen

Spanning en hunkering naar eten bouwen zich op tijdens het afkicken, soms op het punt dat het bijna niet meer vol te houden is. Een europese studie heeft uitgewezen dat het aantal incidenten op de werkplek toegenomen zijn op “niet roken dag”, een dag waarop tot 2 miljoen rokers minder roken of helemaal stoppen met roken.

Bijna elke gematigde tot zware roker ondervindt 1 of meerdere van onderstaande verschijnselen:

gedrag van een baby; driftbuien, gevoel van afhankelijkheid, in een soort van staat van verlamming verkeren
slapeloosheid
mentaal in de war
makkelijk irriteerbaar
angst
depressie komt vaak voor, zowel op korte als lange termijn. Op korte termijn lijkt het er op alsof je een dierbaar iemand bent verloren. Het klinkt misschien gek maar een roker zou een periode moeten plannen om dit “verlies” te verwerken.

Zie voor uitgebreide gedetailleerde lijst: https://ikstop.nl/ontwenningsverschijns ... elijkheden

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80378
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Kabinet wil af van eigen risico nicotinepleisters

Bericht door Tammy » 02 jun 2018, 07:55

Dan is er iets niet goed bij mij want ik heb geen van die verschijnselen gehad. :shock:
En ik rookte aanzienlijk meer dan jouw twee pakjes shag in de week Arminius wat jij eerder schreef.
Maar bij mij gaat wel meer net iets anders.
Mijn huisarts zei dat nog verleden week toen ze naar mij kwam thuis.

Ik ben met alles wat ik mankeer inclusief de operatie en die nog volgen een uitdaging op medisch gebied zei ze.
Want bij mij gaan de zaken niet volgens de regeltjes.
Dus dat ik na stoppen geen afkickverschijnselen had verbaasd me dus eigenlijk ook niet echt meer.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Arminius

Re: Kabinet wil af van eigen risico nicotinepleisters

Bericht door Arminius » 02 jun 2018, 08:45

Tammy schreef:
02 jun 2018, 07:55
Dan is er iets niet goed bij mij want ik heb geen van die verschijnselen gehad. :shock:
En ik rookte aanzienlijk meer dan jouw twee pakjes shag in de week Arminius wat jij eerder schreef.
Maar bij mij gaat wel meer net iets anders.
Mijn huisarts zei dat nog verleden week toen ze naar mij kwam thuis.

Ik ben met alles wat ik mankeer inclusief de operatie en die nog volgen een uitdaging op medisch gebied zei ze.
Want bij mij gaan de zaken niet volgens de regeltjes.
Dus dat ik na stoppen geen afkickverschijnselen had verbaasd me dus eigenlijk ook niet echt meer.
Ik denk dat jij het zelfde deed als Clinton

"I tried marijuana and didn't inhale" lol.



:rolfl:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80378
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Kabinet wil af van eigen risico nicotinepleisters

Bericht door Tammy » 02 jun 2018, 08:59

Haha Arminius ik dacht het niet. :rolfl:
Maar Billy blijft schattig. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Arminius

Re: Kabinet wil af van eigen risico nicotinepleisters

Bericht door Arminius » 02 jun 2018, 09:08

Tammy schreef:
02 jun 2018, 08:59
Haha Arminius ik dacht het niet. :rolfl:
Maar Billy blijft schattig. :mrgreen:
:mrgreen:


Die vent kan liegen als brugmans


Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80378
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Kabinet wil af van eigen risico nicotinepleisters

Bericht door Tammy » 02 jun 2018, 09:15

Ja zelfs democraten kunnen liegen wie had dat toch gedacht. :mrgreen:
Maar het werd hem vergeven op het nippertje .
Want ze wilden hem afzetten door zijn leugens on national tv.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie