WK voetbal in Rusland barst los

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80380
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WK voetbal in Rusland barst los

Bericht door Tammy » 08 jul 2018, 09:54

Manneke Pis maakt korte metten met die jankerd. :rolfl:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80380
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WK voetbal in Rusland barst los

Bericht door Tammy » 10 jul 2018, 19:34

Over half uurtje Belgie tegen Frankrijk.
Naar de finale Belgie dus zet hem op . :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: WK voetbal in Rusland barst los

Bericht door taigitu » 10 jul 2018, 23:21

Helaas voor België. Verloren van Frankrijk.
Nu moet Kroatië maar kampioen worden.....!!!!
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WK voetbal in Rusland barst los

Bericht door herman50 » 11 jul 2018, 07:31

je kan komen Bobbie die rare jonges zijn weggegaan .....

Afbeelding fijne dag nog :peace:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80380
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WK voetbal in Rusland barst los

Bericht door Tammy » 11 jul 2018, 09:18

Leuk Bobby. :mrgreen:
Helaas ze liggen eruit.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: WK voetbal in Rusland barst los

Bericht door taigitu » 12 jul 2018, 10:16

Kroatië na verlenging tegen Engeland voor het eerst in WK-finale

11 juli 2018

Kroatië heeft zich woensdag voor het eerst voor de finale van het WK voetbal geplaatst.
Engeland werd in Moskou na verlenging met 2-1 aan de kant geschoven.
De ploeg van bondscoach Zlatko Dalić treft zondag Frankrijk in de finale.

De Engelsen hoopten in Rusland voor het eerst sinds 1966 om de wereldtitel te mogen strijden,
maar moeten zich nu tevredenstellen met de strijd om brons. Daarin is België zaterdag de tegenstander.

Kroatië speelde nog nooit een WK-finale. Wel was het Balkanland daar in 1998 dichtbij.
Frankrijk was toen echter te sterk voor de Kroaten, die in de strijd om brons het Nederlands elftal de baas waren.

Het eerste doelpunt van de wedstrijd viel al in de vijfde minuut. Kieran Trippier schoot de bal uit een vrije trap in de bovenhoek.
Halverwege de tweede helft zorgde Ivan Perisić voor de gelijkmaker.
In de daaropvolgende verlenging kroonde Mario Mandzukić zich tot matchwinner.

https://www.nu.nl/wk-2018/5359721/kroat ... inale.html

Afbeelding


Wat geweldig voor die ploeg.
Ik hoop dat ze Frankrijk verslaan, ik gun ze de beker.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80380
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WK voetbal in Rusland barst los

Bericht door Tammy » 12 jul 2018, 10:20

Wat heb jij leuke plaatjes Taigitu wat Fenna ook al zei. :grin:
Mijn Engelse vrienden in Lancaster hadden een beroerde avond.
Ach ja volgende keer beter.⚽

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: WK voetbal in Rusland barst los

Bericht door taigitu » 12 jul 2018, 11:13

Ja, dank je Fenna en Tammy.
Die plaatjes zijn leuke diverders tussen de OT-tekst en de reactie die ik er op wil geven.
Dus met een diverder maak ik de grens duidelijker tussen mijn tekst en die van een ander.

Een mooie dag gewenst!

Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80380
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WK voetbal in Rusland barst los

Bericht door Tammy » 12 jul 2018, 11:15

Is leuk wat je doet Taigitu en jij ook fijne dag. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80380
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WK voetbal in Rusland barst los

Bericht door Tammy » 12 jul 2018, 16:45

Afbeelding
Dame uit Kroatie.

Voetbalbond Fifa wil ze niet meer in beeld, die tribune-babes .

U heeft haar de afgelopen weken vast voorbij zien komen, in het Loezjniki-stadion te Moskou, de Kazan Arena of het voetbalstadion van Nizjni Novgorod. De knappe Kroatische, de verleidelijke Française of de sexy Zweedse.
Jonge, vrouwelijke voetbalfans op Russische tribunes: ze komen deze weken opvallend vaak en opvallend vol in beeld. Tja, je moet toch wat, als cameraman, tijdens de soms stroperig verlopende landenwedstrijden. In de VS hebben ze zelfs een naam voor deze regietruc waarmee de aandacht van de (mannelijke, heteroseksuele) kijker tijdens dode spelmomenten kan worden vastgehouden: de honeyshot.

Die is nu verleden tijd, tenminste, als het aan de Fifa ligt. De regisseurs en omroepen die de wedstrijdbeelden verzorgen zijn op de vingers getikt door Federico Addiechi, de voetbalbons verantwoordelijk voor het diversiteitsbeleid bij de Fifa. De wereldvoetbalorganisatie hoopt op deze manier het seksisme in de voetballerij tegen te gaan.
Nu komt dat niet helemaal uit de koker van de Fifa. De voetbalbond is weer aan het jasje getrokken door het Fare Network, een organisatie die zich inzet voor gelijke behandeling in het voetbal. Niet geheel onterecht meent Fare dat de vrouwelijke fans in het stadion daar niet zitten om te fungeren als oogsnoepjes voor het miljoenenpubliek thuis op de bank.

Dergelijke honeyshots houden het seksisme in de voetballerij in stand, meent Fare, dat tientallen meldingen binnenkreeg van vrouwelijke fans die zijn lastiggevallen tijdens het WK. Ook wijzen ze op de seksistische bejegening van vrouwelijke voetbalverslaggevers. Beschaamd heeft persbureau Getty een fotoserie genaamd ‘the hottest fans at the World cup’ ingetrokken.
En dus verordonneert de Fifa nu terughoudend te zijn met in het beeld brengen van vrouwelijke voetbalfans. Wellicht een tikkeltje laat. 62 van de 64 WK-wedstrijden zijn al gespeeld én uitgezonden.

BRON.


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


Laat ik nu toch denken dat deze dames het harstikke leuk vinden om op tv te komen.
Aan hun reacties wel als je ze overeind ziet komen als ze merken dat ze in beeld zijn.

Dus voor die tribune babes zoals men ze schijnbaar noemen hoeft de FIFA het echt niet te laten volgens mij.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WK voetbal in Rusland barst los

Bericht door herman50 » 13 jul 2018, 07:03

Is dat een verkapte miss die niet meer -als bij andere sporten mee mag...bv Tourmiss F1-Gridmiss Dartmiss, uitgekookt, hoewel bij de Tour staan er volges mij toch nog twee dames op podium , die kliene kinderen bij Formule 1 is een lachertje,,, nouja moet zegge dees ziet er ´lekker´uit ....he fijne dag nog
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WK voetbal in Rusland barst los

Bericht door univers » 13 jul 2018, 07:15

nouja moet zegge dees ziet er ´lekker´uit
Afbeelding

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: WK voetbal in Rusland barst los

Bericht door Gast1 » 13 jul 2018, 07:30

taigitu schreef:
12 jul 2018, 11:13
Ja, dank je Fenna en Tammy.
Die plaatjes zijn leuke diverders tussen de OT-tekst en de reactie die ik er op wil geven.
Dus met een diverder maak ik de grens duidelijker tussen mijn tekst en die van een ander.

Een mooie dag gewenst!

Afbeelding
Het rond de reactie veelal lief af.
Erg mooi taigitu.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WK voetbal in Rusland barst los

Bericht door herman50 » 15 jul 2018, 07:43

@ Uni, alleen met je Afbeelding kijken ,niet met je handen

Afbeelding fijne dag nog [wave]
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80380
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WK voetbal in Rusland barst los

Bericht door Tammy » 18 jul 2018, 09:26

Viert men zo tegenwoordig feest ? [doh]

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Afbeelding
Gewonden bij rellen na de WK-overwinning van Frankrijk .

Franse vrouwen na WK-festijn: 'Ik kan mij alleen het misbruik nog herinneren'.

Het was niet alleen feest voor de Fransen na de gewonnen WK-finale van afgelopen zondag. Op Twitter melden tientallen vrouwen dat ze in het feestgedruis zijn geïntimideerd, aangerand of aangevallen.
Verschillende vrouwen beschrijven hoe ze door mannen werden beetgepakt bij borsten of billen, of hoe ze tegen hun zin werden gezoend. Voor de verhalen is veel aandacht in de Franse media.

De verhalen over zondag begonnen zich te verspreiden nadat een vrouw onder de naam Kateya op Twitter haar ervaringen van zondagavond begon te delen. "Ik zal jullie de vreselijke avond laten zien die mannen gisteravond bij vrouwen hebben veroorzaakt", schrijft ze. Vervolgens kwam er een hele rits aan ervaringen op haar Twitteraccount, maar ook andere vrouwen deden via sociale media hun verhaal.

'Ik voel mij slecht'

Onder de noemer #Metoofoot beschrijven ze hoe zij de avond hebben beleefd. "Dank aan de gast die mijn gedachten voor een lange tijd heeft verknald. Hij greep zijn kans om mijn vagina te strelen en mijn billen aan te raken toen ik half bewusteloos was op de Champs-Élysées. Ik voel mij slecht, heel slecht."
Een andere vrouw zegt dat een man de chaos op de Champs-Élysées heeft gebruikt om haar te betasten. "Het enige wat ik mij van de overwinning van Frankrijk kan herinneren, is dat ik seksueel ben belaagd."
En weer iemand anders beschrijft dat een dronken man probeerde haar te zoenen. "Ik duwde hem weg en toen pakte hij me bij de nek. Hij zei: "We hebben gewonnen, wat had je dan gedacht?"

Fanzones.

De vrouwen werden op alle mogelijke plekken lastiggevallen. In de fanzones, in het openbaar vervoer of zelfs op straat, waar veel mensen feest aan het vieren waren vanwege de wereldtitel. Een jonge vrouw beschrijft dat een man zich voor haar uitkleedde in het toilet van een bar, en vroeg haar te vergezellen. "We zijn wereldkampioen, maar gaan allemaal naar de hel."
Het is niet duidelijk of en hoeveel mensen zijn gearresteerd vanwege het aanranden van vrouwen. Wel twitterde het Franse ministerie van Gelijke Behandeling dat tijdens de WK-feesten "vrouwen zoenen seksueel misbruik is en door de wet strafbaar is gesteld".

Het WK-feest in Parijs werd sowieso verstoord door rellen en plunderingen. De oproerpolitie veegde een deel van de Champs-Élysées schoon nadat relschoppers agenten hadden bekogeld met stenen.
Volgens Franse media zijn onder meer winkels geplunderd, auto's omgegooid en winkelruiten vernield. Alleen al in Parijs werden tientallen mensen opgepakt. In heel Frankrijk werden zo'n 300 mensen gearresteerd.

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: WK voetbal in Rusland barst los

Bericht door taigitu » 18 jul 2018, 09:46

Wat een verknipte figuren lopen er toch rond....
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WK voetbal in Rusland barst los

Bericht door herman50 » 18 jul 2018, 10:14

laat ik vooropstellen ten 1e, dit kan en zeker mag niet ,, maarja een oud gezegde is Wijn in de man wijsheid in de kan,,
alles van waarde is weerloos

gusteman

Re: WK voetbal in Rusland barst los

Bericht door gusteman » 18 jul 2018, 10:40

Toen ik las
NOS schreef:
18 jul 2018, 09:26
Wel twitterde het Franse ministerie van Gelijke Behandeling dat tijdens de WK-feesten "vrouwen zoenen seksueel misbruik is en door de wet strafbaar is gesteld".
dacht ik: nou, je zal dan maar mooi je vrouw of vriendin staan zoenen. :roll:

De werkelijkheid is natuurlijk wel iets anders: de NOS journalist ontbreekt het aan de nodige kennis van de Franse taal, ergo een gebrekkige vertaling.

Wat er eigenlijk behoort te staan is:
  • Wel twitterde het Franse Staatssecretariaat (niet het ministerie want dat bestaat niet) voor gelijke behandeling van vrouwen en mannen [#ArrêtonsLes] Hij gebruikt geweld om een vrouw tegen haar zin te kussen tijdens de WK festiviteiten: dit is een vorm van seksuele agressie die bij wet strafbaar gesteld wordt.
En kijk, ik voelde me meteen wat meer opgelucht. :mrgreen:
NOS schreef:
18 jul 2018, 09:26
Een jonge vrouw beschrijft dat een man zich voor haar uitkleedde in het toilet van een bar, en vroeg haar te vergezellen. "We zijn wereldkampioen, maar gaan allemaal naar de hel."
Ook hier leest de oorspronkelijke tekst toch iets anders

Een kleine suggestie aan het adres van de twee onverlaten die het gisteren nodig vonden om mij te betasten, evenals aan de kerel die het nodig vond zich voor mij te ontkleden en mij uitnodigde om mee te doen: we zijn wel wereldkampioen maar wat mij betreft kunnen jullie zo recht naar de hel.

Het valt me nogmaals op dat de begrippen Nederlander en Franse Taal bijzonder slecht samengaan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80380
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WK voetbal in Rusland barst los

Bericht door Tammy » 18 jul 2018, 10:47

Dat is leerzaam wat je nu hier opschrijft Gusteman. :grin:
Dat leest heel anders.
Maar er zijn er erg veel onzedelijk betast , en dat stemt toch triest dat zoiets gebeurt wat een feest had moeten zijn.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WK voetbal in Rusland barst los

Bericht door univers » 18 jul 2018, 10:54

de NOS journalist ontbreekt het aan de nodige kennis van de Franse taal,
Zo lopen er meer rond bij de NOS.
Daarom kijk ik liever naar de BRT.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie