Alle wegen leiden naar Femke Halsema

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Alle wegen leiden naar Femke Halsema

Bericht door Tammy » 28 jun 2018, 12:03

Hoe mooi het zwembad ook is heren :mrgreen: , ontopic graag. :hands:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Alle wegen leiden naar Femke Halsema

Bericht door Mypos » 28 jun 2018, 18:12

Het valt me op dat als de vragen lastig worden en Univers er niet meer uit komt er geen antwoord meer komt. Terwijl hij wel heel hard roept en heel stellige uitspraken doet. Als je zulk soort uitspraken doet moet je het ook beargumenteren gozer!

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Alle wegen leiden naar Femke Halsema

Bericht door Tammy » 28 jun 2018, 18:25

Mypos schreef :
Als je zulk soort uitspraken doet moet je het ook beargumenteren gozer!
Wil jij Univers gewoon aanspreken met zijn forum naam ?
Dank u.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Alle wegen leiden naar Femke Halsema

Bericht door univers » 28 jun 2018, 18:46

Mag ik reageren Tammy ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Alle wegen leiden naar Femke Halsema

Bericht door Tammy » 28 jun 2018, 18:52

Natuurlijk Univers.
Wat je zelf wilt.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Alle wegen leiden naar Femke Halsema

Bericht door univers » 28 jun 2018, 19:08

gozer!
Ten eerste heb ik niet met jou op school gezeten, snotneus.
Dus noem je me maar bij mijn naam.

Ik heb het netjes gehouden.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13659
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Alle wegen leiden naar Femke Halsema

Bericht door Fenna » 28 jun 2018, 22:37

Mypos schreef:
28 jun 2018, 09:55
Fijn dat Femke het geworden is. Net als Rosenmuller keigoeie politicus. Ook al vind ik dat Groen Links teveel naar het midden zijn opgeschoven en ik nooit meer op ze zal stemmen. Maar in ieder geval nog 1000 keer beter dan CDA, PvdA, VVD of D66.

Succes Femke!
Dankzij Groenlinks en consorten, worden we overspoeld door migranten, is de zorg uitgekleed en onbetaalbaar geworden, opa en oma die geen zorg meer kunnen krijgen en wat door familie nu maar moet worden opgelost, verzorgingshuizen die sluiten voor ouderen en nu gebruikt worden voor migranten, belastingen die de pan uitrijzen, de automobilist die gedemoniseerd word, alle milieu(on)vriendelijke zaken als windturbines en zonnepanelen die bakken subsidie kosten en niet rendabel zijn, enz., enz.
Al deze plannen komen uit de linkse koker met Groenlinks voorop en helpen ons land naar de gallemiezen.
Zo langzamerhand zijn de linkse partijen die z.g.n. voor de hard werkende gewone man zeggen te zijn, partijen voor kapitalisten geworden, als je op hen stemt weet je dat je portemonnee word leeggeroofd door al hun idiote plannen.
Afbeelding
Afbeelding

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Alle wegen leiden naar Femke Halsema

Bericht door Mypos » 28 jun 2018, 23:11

univers schreef:
28 jun 2018, 19:08
gozer!
Ten eerste heb ik niet met jou op school gezeten, snotneus.
Dus noem je me maar bij mijn naam.

Ik heb het netjes gehouden.
Ik heb je duidelijk bij je naam genoemd hoor. Maar goed ik snap het. Als het je niet uitkomt reageer je niet meer.

Dan niet! :peace:

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Alle wegen leiden naar Femke Halsema

Bericht door Mypos » 28 jun 2018, 23:14

Fenna schreef:
28 jun 2018, 22:37
Mypos schreef:
28 jun 2018, 09:55
Fijn dat Femke het geworden is. Net als Rosenmuller keigoeie politicus. Ook al vind ik dat Groen Links teveel naar het midden zijn opgeschoven en ik nooit meer op ze zal stemmen. Maar in ieder geval nog 1000 keer beter dan CDA, PvdA, VVD of D66.

Succes Femke!
Dankzij Groenlinks en consorten, worden we overspoeld door migranten, is de zorg uitgekleed en onbetaalbaar geworden, opa en oma die geen zorg meer kunnen krijgen en wat door familie nu maar moet worden opgelost, verzorgingshuizen die sluiten voor ouderen en nu gebruikt worden voor migranten, belastingen die de pan uitrijzen, de automobilist die gedemoniseerd word, alle milieu(on)vriendelijke zaken als windturbines en zonnepanelen die bakken subsidie kosten en niet rendabel zijn, enz., enz.
Al deze plannen komen uit de linkse koker met Groenlinks voorop en helpen ons land naar de gallemiezen.
Zo langzamerhand zijn de linkse partijen die z.g.n. voor de hard werkende gewone man zeggen te zijn, partijen voor kapitalisten geworden, als je op hen stemt weet je dat je portemonnee word leeggeroofd door al hun idiote plannen.
Ah dus de plannen komen uit de koker van Groen Links en zijn doorgevoerd door VVD, CDA en PvdA. Wie hebben er dan voor gezorgd dat deze dingen zijn door gevoerd? Ik kan zelf ook wel van allerlei plannen bedenken maar denk maar niet dat de VVD of het CDA deze uit gaan voeren hoor.

Je beeld van de politiek is echt totaal de omgekeerde wereld. Je kunt alleen de partijen die geregeerd hebben deze dingen verwijten aangezien zij deze maatregelen hebben door gevoerd.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Alle wegen leiden naar Femke Halsema

Bericht door Mypos » 28 jun 2018, 23:15

Tammy schreef:
28 jun 2018, 18:25
Mypos schreef :
Als je zulk soort uitspraken doet moet je het ook beargumenteren gozer!
Wil jij Univers gewoon aanspreken met zijn forum naam ?
Dank u.
Wat is er mis met iemand gozer noemen?

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Alle wegen leiden naar Femke Halsema

Bericht door taigitu » 28 jun 2018, 23:38

Raad kiest Femke Halsema als nieuwe burgemeester Amsterdam

27 juni 2018

‘Ik kan u mededelen dat de gemeenteraad zojuist heeft besloten om mevrouw F. Halsema aan te bevelen tot benoeming tot burgemeester van de gemeente Amsterdam.’
Met die zakelijke mededeling maakte de voorzitter van de Amsterdamse gemeenteraad woensdagavond bekend dat oud-GroenLinks-leider Femke Halsema (52)
de eerste vrouwelijk burgemeester van Amsterdam wordt.

27 juni 2018



Ook Halsema zelf hield het in haar reactie kort.

In een verklaring op haar website schreef ze dat ze ‘trots, blij en nederig’ is met het besluit van de gemeenteraad.
En dat ze zich er ‘met alles wat ik kan bieden’ voor zal inzetten ‘om burgemeester van alle Amsterdammers te zijn’.
In afwachting van het kabinetsbesluit dat haar benoeming formeel moet bekrachtigen, onthoudt ze zich verder van commentaar.

Dat Halsema in die paar woorden zo benadrukt dat het haar ambitie is de harten van ‘alle’ Amsterdammers te winnen, is niet voor niets.
Want hoewel zij een meerderheid van de gemeenteraad achter zich heeft en zeker ook veel steun geniet onder Amsterdammers,
bleek de afgelopen maanden ook dat de linkse voorvrouw heel wat tegenstand ontmoet.

Sinds eind vorig jaar, toen haar naam werd genoemd door onder meer D66-leider Pechtold, is er een opvallend felle anticampagne op gang gekomen.
In diverse kranten en op websites, waar veelal anonieme bronnen Halsema diskwalificeerden als bestuurlijk onervaren, soms in zeer seksistische,
agressieve bewoordingen. Een online-petitie om Halsema uit de Stopera te houden, werd duizenden keren ondertekend.

Afgelopen week stelden alweer anonieme bronnen in De Telegraaf en Het Parool nog dat Halsema erg slecht lag bij het rechtse deel van de oppositie in de raad.
En dat de vertrouwenscommissie sterk verdeeld was. Op rechts had men naar verluidt meer fiducie in tegenkandidaat en oud-wethouder Carolien Gehrels (PvdA).

Dat de liefde voor Halsema in de raad niet unaniem was, bleek ook uit de uitzonderlijk lange tijd die de 45 raadsleden nodig hadden om tot een besluit te komen.
Waar zoiets doorgaans niet langer dan een uurtje in beslag neemt, waren de raadsleden nu maar liefst vijf uur in conclaaf.

Onvrede

Na afloop hadden de raadsleden aan de rechterzijde de grootste moeite hun onvrede over de uitkomst te verbergen.
‘We hebben er lang over gedelibereerd, dit is het resultaat en daar moeten we het mee doen’, luidde het afgemeten commentaar van Annabel Nanninga
van het Forum voor Democratie. CDA-voorman Diederik Boomsma kon het zelfs helemaal niet opbrengen om enig commentaar te geven.
Enthousiasme was er wel bij de coalitiepartijen. ‘Blij met zo’n ervaren politica, die ook nog eens goede contacten in Den Haag heeft’, zei SP-fractievoorzitter Erik Flentge.
‘Ik hoop heel erg dat het haar lukt om de verbinding te vinden met bewoners van alle delen van de stad.’

In alle reacties klinkt ook opluchting door dat de benoeming eindelijk rond is.
Want ook los van alle publieke speculatie over de kandidaat verliep de procedure verre van vlekkeloos.
Zo werd de sollicitatieprocedure opnieuw geopend nadat zich volgens de vertrouwenscommissie ‘onvoldoende benoembare’ kandidaten hadden gemeld.
Ook deed de voorzitter van die vertrouwenscommissie aangifte wegens vermeend lekken uit die commissie.
Juist woensdagochtend werd duidelijk dat het OM een strafrechtelijk onderzoek naar dat lek heeft ingesteld.

Wanneer Femke Halsema officieel benoemd zal worden, staat nog niet vast. Maar waarnemend burgemeester Jozias van Aartsen liet eerder al doorschemeren
dat het wat hem betreft in elk geval voor 22 juli is. Op die dag wordt de Noord-Zuidlijn geopend en dat is iets waarvan Van Aartsen vindt dat het door een
nieuwe burgemeester moet worden gedaan. Femke Halsema laat in een verklaring weten, dat zij de tijd die haar tot de benoeming gegund is,
zal gebruiken om zich ‘voor te bereiden op mijn nieuwe verantwoordelijkheid’.

Voor Femke Halsema komt in Amsterdam alles samen


Toen haar naam voor het eerst viel als mogelijke opvolger van Eberhard van der Laan, kreeg Femke Halsema van alle kanten harde kritiek.
Toch wordt zij de nieuwe burgemeester van de hoofdstad. In het logge Amsterdamse stadhuis wacht haar een zware taak, maar de functie
heeft álles waar Halsema al jaren gepassioneerd mee bezig is.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... 1fc05599e4
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Alle wegen leiden naar Femke Halsema

Bericht door Witte wel » 28 jun 2018, 23:57

Ik vond Femke altijd erg goed debatteren, erg vermakelijk. De wijze die zij hanteerde en haar benaderingen en toenaderingen waren voor mij altijd erg vermakelijk. Hoe zij trachtte haar punt te maken vond ik fantastisch om naar te kijken.
Of zij nu burgemeester van Amsterdam wordt of niet houd mij niet echt bezig. Ik heb er geen belangen bij dus maak mij er niet druk over. En mogelijk kan zij op haar wijze een goede invulling geven op deze post. Minister in de kamer of burgemeester van een stad, daar zit wel wat verschil in natuurlijk.
We zullen het zien.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gast1

Re: Alle wegen leiden naar Femke Halsema

Bericht door Gast1 » 29 jun 2018, 07:51

Vermakelijk.
Inderdaad, dat is het voor mij gepaste woord wat bij Femke past.
Erg vermakelijk.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11967
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Alle wegen leiden naar Femke Halsema

Bericht door MetalPig » 29 jun 2018, 08:45

Determinist schreef:
28 jun 2018, 10:57
univers schreef:
28 jun 2018, 10:09
Het zijn juist deze politici, die het land naar de knoppen helpen.
Heb je 1 voorbeeld voor mij over iets wat deze politici doen wat het land naar de knoppen helpt?
univers schreef:
28 jun 2018, 11:15
Als ik daar aan ga beginnen, ben ik vanavond nog bezig.
Detereminist vroeg maar 1 voorbeeld. Dat hoeft toch niet zo veel tijd te kosten?

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Alle wegen leiden naar Femke Halsema

Bericht door Mypos » 29 jun 2018, 09:02

Gast1 schreef:
29 jun 2018, 07:51
Vermakelijk.
Inderdaad, dat is het voor mij gepaste woord wat bij Femke past.
Erg vermakelijk.
Wat vind je precies vermakelijk aan Femke?

Het klinkt nogal denigrerend namelijk.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Alle wegen leiden naar Femke Halsema

Bericht door Tammy » 29 jun 2018, 09:20

Mypos schreef :

Wat is er mis met iemand gozer noemen?

Als je jouw zin leest met uitroepteken komt het behoorlijk denigrerend over.
Ik ga hier niet met jou in discussie.
Gewoon forum naam gebruiken.
Dank u.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Alle wegen leiden naar Femke Halsema

Bericht door taigitu » 29 jun 2018, 09:47

Zoals ik nu kan inschatten krijgt Femke Halsema het niet makkelijk als burgemeester in Amsterdam.
IK hoop dat ze de ruimte krijgt om zich te bewijzen en niet afgeleid wordt door eventuele rancune
van de mensen die tegen haar benoeming zijn voor welke reden dan ook.




Even 5 minuten van Femke Halsema in de Tweede Kamer uit 2010.


Politiek24: Halsema, Wilders en Pechtold over wantrouwen tegen moslims


Ook 2010
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Alle wegen leiden naar Femke Halsema

Bericht door Mypos » 29 jun 2018, 18:19

taigitu schreef:
29 jun 2018, 09:47
Zoals ik nu kan inschatten krijgt Femke Halsema het niet makkelijk als burgemeester in Amsterdam.
IK hoop dat ze de ruimte krijgt om zich te bewijzen en niet afgeleid wordt door eventuele rancune
van de mensen die tegen haar benoeming zijn voor welke reden dan ook.




Even 5 minuten van Femke Halsema in de Tweede Kamer uit 2010.


Politiek24: Halsema, Wilders en Pechtold over wantrouwen tegen moslims


Ook 2010
Valt toch wel mee. Alleen die vrouw van het forum voor democratie is er niet blij mee.

gusteman

Re: Alle wegen leiden naar Femke Halsema

Bericht door gusteman » 29 jun 2018, 22:00

Whow ... :shock: ... alle wegen leiden naar Femke Halsema .... is Rome dan van naam veranderd???

Gast1

Re: Alle wegen leiden naar Femke Halsema

Bericht door Gast1 » 30 jun 2018, 08:43

Mypos schreef:
29 jun 2018, 09:02
Gast1 schreef:
29 jun 2018, 07:51
Vermakelijk.
Inderdaad, dat is het voor mij gepaste woord wat bij Femke past.
Erg vermakelijk.
Wat vind je precies vermakelijk aan Femke?
Haar wijze van debatteren.
Mypos schreef:
29 jun 2018, 09:02
Het klinkt nogal denigrerend namelijk.
Klinkt 'vermakelijk' denigrerend?
Hoe komt dat dan zo bij jou?

Plaats reactie