Eerste viergangendiner geserveerd in rijdende RotterTram

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Eerste viergangendiner geserveerd in rijdende RotterTram

Bericht door taigitu » 29 jun 2018, 10:34

Eerste viergangendiner geserveerd in rijdende RotterTram

Afbeelding

De RotterTram heeft donderdagavond zijn eerste echte rit door Rotterdam gemaakt.
In de tram konden 44 gasten genieten van lekker eten én een rondrit door de stad.

Suzanne Knegt zette het rijdende restaurant met een crowdfundingactie op de rails.
Ze kocht een historische tram uit 1969 en bouwde die helemaal om tot restaurant.

Na een aantal proefritten was het donderdag dan eindelijk zover.
"Het is een beetje onwerkelijk", zegt Knegt. "Je bent er zo lang mee bezig geweest en nu gaat het echt beginnen.
En dat terwijl we al zo'n lang traject hebben gehad."

Het idee van Suzanne stond namelijk vorig jaar oktober al in de steigers.
Ze moest toen eerst nog 450 duizend euro bij elkaar zien te krijgen om het plan te kunnen realiseren.

De Kok van de Tram


En met succes. Chefkok Ad Janssen staat donderdagavond in het keukentje een viergangendiner te maken voor de 44 gasten.
"Dit is toch uniek? Welke kok kan nu zeggen dat hij in een tram kookt? Ik ben er trots op.
De Kok van de Tram - die titel heeft niemand."

De ruimte in de keuken is beperkt, maar toch is er in één van de wagons een mooie keuken gecreëerd.
"Je ziet twee ovens, mooie koelkasten, een vriezer en inductieplaten.
Er staat wel een keukentje, hoor", zegt de chef.

https://www.rijnmond.nl/nieuws/170197/E ... RotterTram

Het rijdende restaurant gaat elke week van woensdag tot en met zondag langs de Kuip,
Erasmusbrug, Historisch Delfshaven en de Coolsingel.

De passagiers zijn enthousiast over de RotterTram.
"Het is fantastisch. Iedereen kijkt buiten.
Dat is toch de mooiste reclame die je kan hebben?"
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Eerste viergangendiner geserveerd in rijdende RotterTram

Bericht door herman50 » 29 jun 2018, 11:29

ja ik weet het , maar nou is´t ,mooi weer kom nou es als t regent of met regen,, nada noppie leeg,, kijk weet je wat ik flink zou vinden als die trem zou rijen daar waar nog ouweren wonen die het meeggemaak en prachtig vind ,en nee laat me eige effe buitenspel, maar weer het bekende ritje met bekende voorwerpen .. ga eens de gewone wijken in .... maargoed da´s praten tegen de bierkaai
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Eerste viergangendiner geserveerd in rijdende RotterTram

Bericht door taigitu » 29 jun 2018, 11:43

herman50 schreef:
29 jun 2018, 11:29
kijk weet je wat ik flink zou vinden als die trem zou rijen daar waar nog ouweren wonen die het meeggemaak en prachtig vind ,en nee laat me eige effe buitenspel, maar weer het bekende ritje met bekende voorwerpen .. ga eens de gewone wijken in .... maargoed da´s praten tegen de bierkaai
Herman, die mogelijkheid is er in Rotterdam.



Afbeelding

Historische Tramlijn 10
City Tours, Rondleiding, Verhuur

Lijn 10 rijdt van 28 april t/m 28 oktober 2018.

De Historische tram lijn 10 biedt een stadstour in een gerestaureerde, historische tram (lijn 10) uit de jaren ’30. De route voert langs alle toeristische trekpleisters en attracties in het centrum van Rotterdam en duurt 60 minuten. Om plekken en bezienswaardigheden te bezoeken kan er bij elke halte uit-/ingestapt worden. De tram vertrekt iedere 30 minuten, tussen 11.00 en 16.30 uur, vanaf het Willemsplein in het Scheepvaartkwartier (vlak bij de Erasmusburg en de Spido). Een kaartje kan in de tram gekocht worden of aan de balie van Rotterdam Tourist Information en is de hele dag geldig (de ov-chip kaart geldt op deze tour niet).

De route van Lijn 10 verandert dit jaar vanwege werkzaamheden in de stad. De route volgt binnenkort. Nieuw in het rondje is een ritje langs de Rotte.

Het startpunt aan het Willemsplein is goed bereikbaar met metro en tram (halte Leuvehaven). Parkeren kan in de parkeergarage aan de voet van de Erasmusbrug.

Lijn 10 rijdt in 2018 een half jaar lang, tot 28 oktober, op donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag. In juli en augustus rijdt Lijn 10 zelfs op 6 dagen in de week, behalve maandag.

Reserveren voor groepen
Naast de regelmatige stadstours is Lijn 10 ook te reserveren voor groepen als vervoermiddel tussen bijvoorbeeld een congres- en dinerlocatie of voor een op maat gemaakte tour met een gids door de stad. De tram heeft 22 zit- en 18 staanplaatsen. Indien gewenst kan de tram uitgebreid worden met een bijbehorend aanhangrijtuig met nog eens 34 zit- en 16 staanplaatsen. De route en de op- en afstapplaatsen kunnen in overleg bepaald worden.
https://rotterdam.info/locaties/histori ... amlijn-10/

Tarieven Lijn 10

Wat kost het?
Voor een dagkaart van Lijn 10 betalen volwassenen € 9,-.
Kinderen van 4 t/m 11 jaar en 65-plussers betalen slechts € 7,-.
Een kaartje koop je bij de conducteur in de tram. Betalen kan contant of met pin.

Het kaartje is de hele dag geldig, dus stap onderweg zo vaak in en uit als je wilt en ontdek Rotterdam!
https://www.stichtingromeo.nl/nl/lijn-1 ... en-lijn-10
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Eerste viergangendiner geserveerd in rijdende RotterTram

Bericht door herman50 » 29 jun 2018, 12:25

was bekend al jaren rijdt deze hier rond alleen kom ie weer , hier naar Blijdorp zie je hem gemiddeld 3 keer per jaar is als Rotterdammer zijnde toch wat karig
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Eerste viergangendiner geserveerd in rijdende RotterTram

Bericht door taigitu » 29 jun 2018, 13:24

In je eerste reactie op dit topic schrijf je
" kijk weet je wat ik flink zou vinden als die trem zou rijen daar waar nog ouweren wonen die het meeggemaak en prachtig vind ,en nee laat me eige effe buitenspel, maar weer het bekende ritje met bekende voorwerpen .. ga eens de gewone wijken in .... maargoed da´s praten tegen de bierkaai".....

Dan laat ik zien dat er wel een OUDE tram rijdt, ter vermaak en vertier, en dan heb je weer een probleem, want jij
ziet hem te weinig (3x per jaar).
Als je nou even op onderstaande link klik dan zie je de maanden en tijden
dat die tram rijdt. En dat is meer keren dan jij hier aangeeft.
OOk nog staan er in de tekst gekleurde zienswaardigheden die je kan aanklikken
en kan je lezen wat er daar te doen is.
Dus genoeg aandacht voor ook ouderen mensen die weer eens ouderwets door de stad willen
langs die zienswaardigheden. En die bierkaai die jij ziet....... niet in deze, lijkt me.

Reis terug in de tijd met tram lijn 10 in Rotterdam

De historische tram lijn 10 is een heel bijzondere manier om Rotterdam te verkennen.
Aan boord van het schitterend gerestaureerde tramstel waan je je in de jaren 30,
terwijl je op rails rolt langs de hypermoderne architectuur
die Rotterdam te bieden heeft.

Kijk ook eens op onze pagina over SplashTours in Rotterdam, waarmee je een ook een rondrit maakt
door Rotterdam maar dan in een bus.
Deze bus is een amfibievoertuig die zo de Maas inrijdt en dan een rondvaart maakt!

https://www.cityguiderotterdam.com/nl/e ... rotterdam/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80380
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Eerste viergangendiner geserveerd in rijdende RotterTram

Bericht door Tammy » 29 jun 2018, 14:33

Wat enig die RotterTram Taigitu. :grin:
Ik ken Rotterdam eigenlijk niet echt.
Als ik ooit weer op de been ben wil ik heel graag een keertje dineren in die tram.
Wat hebben ze dit leuk gedaan zeg. ;P!

Verbaasd me niks als het buitenland interesse zou hebben in dit concept.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Eerste viergangendiner geserveerd in rijdende RotterTram

Bericht door herman50 » 30 jun 2018, 07:26

een vraagje ....Taigitu, woon je in Rotterdam of is dit alle uit de bekende kranten en informatie afdelingen ..... enne je schijnt er meer moeilijkheden mee te hebben als ikke fijne dag nog

Afbeelding https://www.facebook.com/groups/Rotjeknor/
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Eerste viergangendiner geserveerd in rijdende RotterTram

Bericht door taigitu » 30 jun 2018, 09:11

herman50 schreef:
30 jun 2018, 07:26
een vraagje ....Taigitu, woon je in Rotterdam of is dit alle uit de bekende kranten en informatie afdelingen ..... enne je schijnt er meer moeilijkheden mee te hebben als ikke fijne dag nog
Nee, ik woon niet in Rotterdam maar er vlakbij waardoor ik veel in Rotterdam ben.
De oude tram die speciaal langs de bezienswaardigheden gaat, zie ik rijden.
Mijn dochter heeft de rit met de bus gemaakt en vond dat erg leuk.
Dus de info die ik over de oude tram en de bus gaf was om duidelijk te maken
dat de mogelijkheid voor de ouderen er is om hier gebruik van te maken.
Dat je hem minder ziet in Blijdorp..... Wat heeft Blijdorp voor bezienswaardigheid
behalve de dierentuin wat aantrekkelijk is om te bekijken voor grote groepen mensen?
En dit bedoel ik niet negatief.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Eerste viergangendiner geserveerd in rijdende RotterTram

Bericht door herman50 » 30 jun 2018, 10:28

dat is moeilijk te verworden als je niet uit Rotterdam komt de belevenis hebt het gevoel , dan alleen maar die-- Overbekende-- Kuip -moet blijven!! - het Stadhuis Het Postkantoor , de Willemsbrug het Hofplein .... klaar, dát is Rotterdam NIET!!!!!!! en die waterbus mag van mij best ... maar zegt weinig ,, kijk naar het gebouw van Holland Amerika Lijn, de Rotterdam schip ,, kan wel doorgaan maar als je hier niet bent geboren heb je geen besef wat een wijk kan toevoegen aan begrip na 9 jaar Spangen én kijk dat bedoel ik wel eens van het Kasteel gehoord de thuisbasis van Sparta ,,,, ach laat maar er is zoveel moois dat niet zichtbaar is en dat is voor mij positief ,,,,

Afbeelding
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie