Nederlandse matrozen als popsterren onthaald in New York

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Nederlandse matrozen als popsterren onthaald in New York

Bericht door Tammy » 04 jul 2018, 09:18

Afbeelding

Nederlandse matrozen als popsterren onthaald in New York .

Nederlandse matrozen wisten niet wat hen overkwam toen ze een bezoek brachten aan Times Square in New York. Als helden werden ze binnengehaald, nadat ze drie maanden in het Caribisch Gebied hadden gewerkt.

De politie in New York had hen al getipt: als je iets bijzonders wil meemaken, trek dan je tropenwit aan en breng een bezoek aan het beroemdste plein van de wereld.
Dat hebben de 93 Nederlandse bemanningsleden geweten. Want, veteranen worden in Amerika op handen gedragen. ,,Er was geen doorkomen aan,'' vertelt matroos Dennie die voor het eerst in zijn leven in New York was. ,,Ze wilden allemaal weten waar we vandaan kwamen en wat we kwamen doen.''

Pet in de lucht.

De matrozen wilden in hartje New York een groepsfoto maken, maar dat bleek nog een hele toestand. Omstanders bleven maar selfies maken. Toch heeft de marine-fotograaf het voor elkaar gekregen om de matrozen met de pet in de lucht op de plaat te krijgen. ,,Een heel mooie herinnering,'' vindt Dennie.
Nog tot eind van de week kan de bemanning van de Holland genieten van de stad. En zelfs als ze niet in het tropenwit zijn, is dat een hele belevenis. Zo hoefde Dennie met zijn kameraden niet te wachten in de rij bij een restaurant toen ze door kregen dat ze van de marine waren. ,,En toen we wilden afrekenen, betaalden we nog maar de helft. De drankjes waren van het huis.''

Een eerbetoon dat de matrozen in Nederland niet zo snel zullen krijgen, zelfs niet op Nationale Veteranendag.

Afbeelding

Afbeelding

BRON.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>


Kijk zo hoort het ! [clap] [clap]
Respect voor de Marine en dat uiten de Amerikanen . ;P!
Wat een prachtige belevenis moet dat voor ze zijn geweest.
Schitterend land toch Amerika, meer foto`s zijn te zien in de link.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Nederlandse matrozen als popsterren onthaald in New York

Bericht door Tammy » 04 jul 2018, 11:47

Hier nog een artikel hoe ze de foto hebben kunnen nemen. :grin:
En ze hebben het over die scene uit de musical met Gene Kelly.
Laat dat nou mijn eerste gedachte zijn toen ik de groepsfoto zag op Times Square , is 1 van mijn lievelingsmusicals. :mrgreen:

Afbeelding
Mannen in uniform...………….dat blijft mooi. :wink:


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

New Yorkers juichen voor Nederlandse marine.

Het lijkt op een scène uit een klassieke Amerikaanse musicalfilm met Gene Kelly, maar het zijn Nederlandse marinemensen die hun petten de lucht ingooien op Times Square in New York.
De Koninklijke Marine zette de opvallende foto afgelopen nacht op Twitter. De bemanning van de Zr. Ms. Holland deed New York aan op de terugweg naar Nederland, na een missie van drie maanden in het Caribisch gebied.
De 93 bemanningsleden konden op veel belangstelling rekenen. Ze werden als helden onthaald op Times Square.

Voorbijgangers wilden weten wat de marinemensen naar New York bracht. En een groepsfoto maken bleek nog lastig. Er was bijna niet te ontkomen aan omstanders die selfies wilden maken, vertelt marinewoordvoerder Jan Pullen, die er zelf bij was.
"Het was een impulsieve actie. We wilden een paar mooie foto's hebben, voor ons eigen archief, van marinemensen in wit tropenuniform in New York, en de politie had ons gezegd dat we dan het beste naar Times Square konden gaan."

'Pet in de lucht!'.

Voortdurend belaagd door fotograferende voorbijgangers hadden de bemanningsleden midden op Times Square nog steeds geen goede groepsfoto, totdat de fotograaf opeens zijn kans zag. "Op een bepaald moment gingen de mensen allemaal opzij, dus ik riep: één, twee, drie, pet in de lucht! En dat is de foto."
Het tropenuniform is eigenlijk bedoeld voor gebieden rond de evenaar, maar kwam in New York, geteisterd door hitte, wel goed van pas. "Het was 37 graden op Times Square."

BRON.


Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Nederlandse matrozen als popsterren onthaald in New York

Bericht door herman50 » 04 jul 2018, 12:11

ja het spijt me maar in een land waar alle ´groter ´is,heb tijd naar de foto over 2 pagina´s!! zitten staren , maar mijn mening- hij is té gemaakt,, de Veteranen dag gezien?? prachtig al die ´ouwe´ en ´net´ afgezwaaide veteranen ....in het Nederlands zonnetje met ónze Alex, in vol ornaat .. en dan hier in Rotterdam speelde elke maand -jaren 50 dacht ik- het muziekkorps van de Mariniers , dan zag het zwart van de mensen op de Coolsingel ,, was nog te jong maar m´n opa was ´vaste klant´,, alleen na de oorlog vond men dit niet meer nodig ...
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Nederlandse matrozen als popsterren onthaald in New York

Bericht door Tammy » 04 jul 2018, 12:31

De Veteranen dag is prachtig Herman50 maar daar gaan deze foto`s niet over.
Dit is hoe men reageert op onze Nederlandse matrozen in New York.
Ik vind dat geweldig om te zien, maar ieder zijn smaak Herman50. :peace:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie