Twaalf Russen in VS aangeklaagd voor hacken Democratische Partij

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Twaalf Russen in VS aangeklaagd voor hacken Democratische Partij

Bericht door taigitu » 14 jul 2018, 09:39

Twaalf Russen in VS aangeklaagd voor hacken Democratische Partij

De Verenigde Staten vervolgen twaalf Russische inlichtingenofficieren voor het hacken van de Democratische Partij en de campagne van Hillary Clinton.
Dat maakte het Amerikaanse ministerie van Justitie bekend.

13-07-18

Het gaat om twaalf medewerkers van de Russische militaire inlichtingendienst GROe, meldt het Amerikaanse ministerie van Justitie.
Ze maakten onder meer gebruikersnamen en wachtenwoorden buit, waaronder de inloggegevens van campagneleider John Podesta.

De hackers drongen in de aanloop naar de presidentsverkiezingen van 2016 onder meer de computersystemen binnen van de Democratic National Committee (DNC),
het bestuur van de partij van Clinton, en lekten de gestolen gegevens.

Klokkenluiderssite WikiLeaks publiceerde later duizenden e-mails en andere documenten.
Dat bracht de partij in grote verlegenheid.
Rusland wordt ervan beticht met de inbraak het verloop van de verkiezingen, ten gunste van Trump, te hebben beïnvloed.

Onderzoek inmenging

De verdenkingen werden vandaag bekendgemaakt door plaatsvervangend procureur-generaal Rod Rosenstein en maken deel uit van het speciale onderzoek
dat loopt naar de mogelijke inmenging van Rusland. President Trump is eerder deze week van de aanklacht op de hoogte gebracht.

,,Het internet stelt buitenlandse tegenstanders in staat Amerikanen op nieuwe en onverwachte wijze aan te vallen'', aldus Rosenstein.
,,Er zullen altijd vijanden zijn die binnenlandse geschillen proberen op te blazen en ons daarmee, ten koste van zwaarbevochten eerlijke verkiezingen,
in verwarring proberen te brengen, te verdelen en te overheersen.''

20 personen aangeklaagd

Tot nu toe zijn twintig personen en drie bedrijven aangeklaagd door de onderzoekscommissie van oud FBI-directeur Robert Mueller,
die zich richt op de banden tussen het team rond presidentskandidaat Trump en Moskou.
Onder de verdachten zijn vier Witte Huismedewerkers en campagneleiders van Trump, waaronder oudgediende Paul Manafort.

Het Kremlin verklaart in een reactie zich niet met inmenging in de Amerikaanse verkiezingen te hebben beziggehouden en dat ook niet van plan te zijn.
,,Als de Amerikanen feiten hebben, zullen wij die bekijken'', aldus de buitenlandadviseur van Vladimir Poetin.
Trump heeft over drie dagen in Helsinki een ontmoeting met de Russische president.

De Democraten eisen nu dat Trump zijn aanstaande ontmoeting met Poetin afzegt.
Rusland moet 'aanwijsbare en transparante stappen' nemen om te bewijzen dat het zich niet in toekomstige verkiezingen mengt,
aldus chef van de Democraten in de Senaat Chuck Schumer.

https://www.ad.nl/buitenland/twaalf-rus ... ~aa3d2039/

Afbeelding

Hoe zal Trump op dit nieuws reageren. 20 Personen waaronder personen uit Trump's ploeg....
Ziet hij de bui al hangen voor als er straks weer verkiezingen zijn voor het presidentschap in 2020.
Of loopt hij gevaar om voor die tijd afgezet te worden wegens fraude bij de verkiezingen?
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13657
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Twaalf Russen in VS aangeklaagd voor hacken Democratische Partij

Bericht door Fenna » 14 jul 2018, 10:28

Ik blijf er bij dat de democraten slechte verliezers zijn en zelfs middels leugen en bedrog hun gelijk willen afdwingen.
Trump heeft gewonnen.
Eat it.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80589
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Twaalf Russen in VS aangeklaagd voor hacken Democratische Partij

Bericht door Tammy » 14 jul 2018, 11:17

Fenna :post:

Het blijft lachwekkend hoe de Democraten zich in allerlei bochten wringen om hem af te zetten.
Wat moeten die een moeilijk leven hebben om elke dag in opperste staat van woede te zijn dat hij heeft gewonnen.
Ik vond Bill Clinton leuke vent maar hij loog glashard op tv voor heel de natie en de wereld.
Men wilde hem afzetten en dat gebeurde uiteindelijk niet maar had wel gemoeten , ook al vond ik wat hij deed prive was en kon hij van mij blijven zitten.
Maar volgens de regels had hij gewoon moeten opstappen.

Zelfde met Trump, alles volgens de regels.
Heeft hij fraude gepleegd dan eruit en anders deal met die man .
Want als uit dit onderzoek zou blijken dat hij niet schuldig is houd men dan op ?

Of blijft men nog 3 jaar of 7 jaar elke dag spitten met het vergrootglas ?
Wat lijkt me dat vermoeiend , dat is echt afkicken voor al die mensen als hij ooit president af is.
We zullen zien waar dit onderzoek toe leid.

Wat de uitkomst ook is ik zal deze presidentsrit nooit vergeten.
Om te zien dat mensen in een staat van hysterie zijn die niet weg gaat.
Fascinerend om te zien hoe mensen zich kleden bij marsen en gisteren de baby ballon in London.

Het niveau fascineerd mij.
Hoe kunnen intelligente en volwassen mensen ineens afdalen naar een kleuterniveau die op de lachspieren werkt ?
Ik heb Robert de Niro altijd ontiegelijk hoog ingeschat en hij is 1 van mijn lievelingsacteurs.
Maar bij de Tony Awards zag ik een zwaar gefrustreerd klein mannetje op een podium met gebalde vuistjes.

Robert de Niro die f.u.c.k Trump roept als een klein mokkend kindje, ik wist niet wat ik zag.
En natuurlijk net zolang blijven staan tot heel de zaal opstaat want daar gaat het om.
Om het effect van kijk mij eens boos zijn.
Ik zag een geliefd acteur met twee kleine gebalde armpjes en vuistjes op een podium en ik dacht wat zielig om te zien.
Ik zag een kleuter stampvoetend als het ware die zijn zin niet had gekregen, ik zal dat beeld nooit vergeten.

Trump het is me wat met die man maar hij zit er.
Good luck Democraten met het onderzoek.
Is een flinke kluif gelukkig maar.
Hebben ze weer wat te doen.


Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Twaalf Russen in VS aangeklaagd voor hacken Democratische Partij

Bericht door herman50 » 14 jul 2018, 11:45

2 woorden voor Fake News
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Twaalf Russen in VS aangeklaagd voor hacken Democratische Partij

Bericht door herman50 » 14 jul 2018, 11:49

enne zouden ze wel weten dat ie er zit? , hij is meest op pad om anderen de les te lezen/zwart te maken/ te blameren /te dreigen etc .......... , en dan de kreet Amerika Eerst....... jaja ,,,,,
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80589
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Twaalf Russen in VS aangeklaagd voor hacken Democratische Partij

Bericht door Tammy » 14 jul 2018, 11:55

Toevallig zag ik gisteren een interview van Piers Morgan.
Hij verwoord precies wat ik altijd denk bij de protesten tegen Trump.
Het is jammer dat er erg veel door elkaar word gepraat.
Maar als je dat 12 minuten kan volhouden moet je maar eens goed luisteren bij ongeveer de vierde minuut als Piers een vraag stelt aan die jongedame.
Piers laat precies zien waarom mijn kijk op de demonstranten zo negatief is.

Niks mis met demonstreren maar de eenzijdigheid vind ik zo hypocriet.
En Piers Morgan verwoord dat beter dan ik.


Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80589
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Twaalf Russen in VS aangeklaagd voor hacken Democratische Partij

Bericht door Tammy » 14 jul 2018, 12:06

’Trump moet Poetin keihard aanpakken op top’.

WASHINGTON - Amerikaanse Congresleden van zowel de Republikeinse als Democratische partij eisen van president Donald Trump dat hij zijn Russische ambtgenoot Vladimir Poetin keihard aanpakt tijdens de top tussen beide staatshoofden die komende week in Finland wordt gehouden.

De roep om op te treden is sterker geworden nadat aanklager Robert Mueller vrijdag twaalf Russen had aangeklaagd wegens onwettige inmenging in de Amerikaanse verkiezingen in 2016.

„Trump gaat niet eisen dat Poetin de twaalf aangeklaagde Russen aan Mueller overdraagt, omdat Rusland dat toch nooit doet. Zij zullen dus waarschijnlijk nooit terechtstaan”, zei een woordvoerder van Trump in een reactie.
De president zelf zei vrijdag: „Ik ga absoluut zeker de vraag over inmenging stellen aan Poetin.” Democraten riepen Trump zelfs op om uit protest de top te schrappen, maar het Witte Huis verwierp die suggestie.

Russische bemoeienis.

Het Congres wil verder dat Trump van Poetin de belofte krijgt dat Rusland zich nooit meer zal bemoeien met de Amerikaanse verkiezingen. De Republikeinse senator John McCain zei hierover: „President Trump moet bereid zijn om vanuit een sterke positie de confrontatie met Poetin aan te gaan en te laten zien dat Rusland een serieuze prijs zal moeten betalen voor zijn voortdurende agressie tegen de Verenigde Staten en democratieën in de hele wereld.”

Het Kremlin heeft altijd ontkend dat het probeerde de verkiezingen te beïnvloeden ten gunste van Trump. Rusland zegt zich niet met inmenging in de Amerikaanse verkiezingen te hebben beziggehouden en dat ook niet van plan te zijn. „Als de Amerikanen feiten hebben, zullen wij die bekijken”, aldus de buitenlandadviseur van president Vladimir Poetin vrijdag.

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80589
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Twaalf Russen in VS aangeklaagd voor hacken Democratische Partij

Bericht door Tammy » 14 jul 2018, 12:30

Afbeelding

De brug naar Rusland: Helsinki staat bol van de Koude Oorlog.

Alle ogen zijn maandag gericht op Helsinki voor weer een Amerikaans-Russische top.
Aan Koude Oorlogherinneringen hebben ze geen gebrek in de Finse hoofdstad.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Op onderstaande link een artikel over de geschiedenis tussen beide landen.

https://www.ad.nl/buitenland/de-brug-na ... ~aaebcf09/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13657
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Twaalf Russen in VS aangeklaagd voor hacken Democratische Partij

Bericht door Fenna » 14 jul 2018, 13:12

Poetin en Trump zijn aan elkaar gewaagd.
Ik verwacht niet dat ze elkaar het vuur aan de schenen leggen en zich gaan inmengen met de stemmingmakerij over de verkiezing van Trump.
Zij zijn verstandiger dan dat.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80589
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Twaalf Russen in VS aangeklaagd voor hacken Democratische Partij

Bericht door Tammy » 14 jul 2018, 13:37

Die twee zijn zeker aan elkaar gewaagd Fenna, zijn allebei geen meelopers.
En weten donders goed hoe het spel word gespeeld.


Afbeelding
Zoiets dus. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Twaalf Russen in VS aangeklaagd voor hacken Democratische Partij

Bericht door herman50 » 17 jul 2018, 11:22

helaas werd het zoiets

Afbeelding
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie