Betalen voor 'kiss & ride'

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80381
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Betalen voor 'kiss & ride'

Bericht door Tammy » 17 jul 2018, 10:18

Afbeelding

'Ook je alleen maar laten afzetten bij Schiphol gaat straks geld kosten'.

Schiphol wil reizigers die met de auto naar Schiphol gebracht worden, mogelijk volgend jaar al fors meer laten betalen. Het afzetten van reizigers in de 'kiss & ride'-zone gaat in rekening gebracht worden om de chaos in piekuren en de vervuiling op de drukke luchthaven terug te dringen.

Dat blijkt volgens De Telegraaf uit plannen van de luchthaven. ,,We denken er serieus over na om het verkeer van en naar Schiphol duurzamer te maken en de aan- en afvoer van passagiers te verbeteren'', aldus de woordvoerder in de krant.
Het gaat naar schatting om tien miljoen 'autobewegingen' per jaar.
Volgens Schiphol wordt bijna een kwart van de in- en uitstappende reizigers gebracht en gehaald. ,,Daar zijn we niet blij mee, omdat dat files op toegangswegen en onnodige opstoppingen rond de luchthaven met zich mee kan brengen. We kijken serieus naar alternatieven. Ja, die kosten automobilisten dan geld.''

BRON.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Ik had ergens gelezen dat men 5 euro per persoon wilt gaan rekenen.
Ik vind dat erg veel.
Ik heb trouwens allang het gevoel dat Schiphol in het moeras aan het verzuipen is.
De chaos elke zomer de laatste jaren, ze kunnen het gewoon niet aan.
Ik weet niet of dat in het buitenland ook zo is, ik zie het eigenlijk nooit en heb toch al heel wat vliegvelden gezien.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Betalen voor 'kiss & ride'

Bericht door herman50 » 17 jul 2018, 10:40

is dit eenuitvloeisel van niet verder -mogen- groeien, dan moet alles wel op een ´hoop´ gebeuren en ziet het er slordig uit is het groter kun je het uitspreiden [wave]
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie