Israël na verhit debat nu officieel 'Joodse Natie'

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4747
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Israël na verhit debat nu officieel 'Joodse Natie'

Bericht door Osiris » 20 jul 2018, 23:10

Een stukje joodse geschiedenis uit het oude testament en mijn intuitieve versie daarvan.

Iedereen kent het verhaal van Mozes in Egypte die de opdracht van God kreeg de joden uit Egypte te voeren naar het, voor het eerst genoemde, 'beloofde land'.
Tussentijds roofde hij de Ark des Verbonds van de oorspronkelijke eigenaren,de Egyptenaren en werd hem een magisch attribuut,de staf gegeven om plagen over Egypte te laten komen om de wegvoering te bewerkstelligen.
Eenmaal in Israel werd de Ark des Verbonds gebruikt om meerder bevolkingsgroepen aldaar aan te vallen uit te roeien en verdrijven van hun land.

Mijn versie.

De opstandige Annunaki god Marduk beviel Mozes de ' kernreactor/krachtbron ' te stelen uit de grote piramide van de andere Annunaki goden,die talloze jaren daarvoor voor een vruchtbaar land en goedgestuurde economie en welvaart had gezorgd.

De Ark des Verbonds een soort van kernreactor/immense krachtbron ?
Ja , de binnenzijde van de grote piramidekamers bestaat bijna volledig uit graniet, het hardst bekende gesteente destijds,evenals de zogenaamde sarcofaag.
De afmetingen van de Ark zouden m.i. wel eens exact kunnen overeen kunnen komen met de binnenmaten van de sarcofaag, de granieten binnenwanden van de piramide zou de eventuele schadelijke straling tegenhouden ( in onze huidige kernreactoren lood ,wat de Egyptenaren destijds niet hadden ).

De zogenaamde goddelijke krachten van de plagen kwamen voort uit de door Marduk gegeven technologische 'staf ',die tal van zaken kon beinvloeden.
Mozes de uitverkorene,moest het land kanaan/Israel voor Marduk veroveren met behulp van de gestolen krachtbron uit de piramide,wat ook als kernwapen of iets soortgelijks kon fungeren.
Het land Israel zoals we nu kennen,ligt zeer dicht bij het oorspronkelijke machtscentrum van Sumerie.

In een later stadium werd de Ark des Verbonds, die verwoesting,destructie en dood en verderf had gezaaid ,gestolen uit Salomons tempel , met behulp van koningin Sheba van Ethiopie en daar naar toe gebracht, waar hij spoorloos verdween en geen kwaad meer uit kon richten.

Toen verviel Israel in verval,door het verdwijnen van die immense kracht,die hen al die jaren 'beschermd' had als afschrikmiddel.

Door verschillende landen/koninkrijken werd Israel wederom herverdeeld, totdat de Romeinen het weer veroverden,toen weer de Arabische wereld en daarna weer de kruis/tempelridders in opdracht van Rooms Katholieke /Romeinse kerk, waarna het christelijk/joods/Arabisch werd.

De huidige Zionisten ( niet de joden ) zijn aanbidders van Marduk, die wereldoverheersing voor ogen had,duizenden jaren geleden,met als centrum Israel en hoofdstad Jeruzalem, dichtbij het oude oorspronkelijke Annunaki machtscentrum ten tijde van Sumerie.
Rond 1945 vorige eeuw werd eerste stap gezet door toenmalige Zionistische kopstukken,nogmaals niet de joden,die waren voor hen niet van belang, dienden slechts als een excuus om alle andere bewoners te verdrijven.
En nu dus met behulp/in opdracht van een ander Zionistisch kopstuk Trump, nu dus de daadwerkelijke uitwerking van een al millennia oud plan.
Heeft totaal niets met antisemitisme te maken,wat hier geplaatst is,maar met anti-Zionisme, wat wereldoverheersing in naam van Marduk aan het creeren is.

Wat in het oude testament verkocht werd aan Mozes als 'beloofde heilige land', niet door de alom aanwezige werkelijke 'bewustzijns' God, maar door een valse Annunaki god,die terloops ook nog eens 10 geboden creeerde ( directe kopieen van de 40 Egyptische/Annunaki hoofdgeboden ) om alles en iedereen in het gareel te houden.
In de tijd van Mozes werd er al gemoord,geroofd en veroverd in naam van god, maar wel de verkeerde....

Doe ermee wat je wil , het zijn toch alleen maar fabels,legenden en mythes.....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4747
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Israël na verhit debat nu officieel 'Joodse Natie'

Bericht door Osiris » 21 jul 2018, 07:01

Het hele Midden-Oosten was al een kruidvat.

Met het uitroepen van de joodse staat door de Zionisten, kan in Israel een burgeroorlog ontstaan tussen de verschillende Islamitische en 'joodse' ( lees Zionistische ) groeperingen.
Er zal dan uiteraard door Israel gewezen worden naar terreurorganisaties als o.a. Hamas en Hezbollah, weer direct verwijzend dus naar Syrie en Iran.

Israel is wederom een nucleaire macht en Netanyahu zie ik in staat om kernwapens in te zetten tegen genoemde landen,waarna Rusland erbij betrokken word,de bondgenoot van Syrie en Iran.
Met als gevolg het gecreeerde excuus voor de VS en NAVO Europa om oorlog tegen Rusland te gaan voeren.

Oorzaak en gevolg....

Het is niet voor niets dat in NL ( vermoed ook in andere Europese landen ) draconische maatregelen genomen worden om om te schakelen van gas naar elektra.
Europa is afhankelijk van Russische gasleveranties, wat bij dreigende oorlog door Rusland als pressiemiddel naar alle NAVO landen kan gelden.
Deze worden dan simpelweg gestaakt.
Is die afhankelijkheid er niet meer dan is de weg vrij om de NAVO landen in te zetten tegen Rusland.....
Heeft dus niets met milieu e.d. te maken....

Ook niet voor niets de druk die recentelijk opgevoerd word door de VS om veel meer afdracht qua budget aan de NAVO te forceren.

It's in your face....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gast1

Re: Israël na verhit debat nu officieel 'Joodse Natie'

Bericht door Gast1 » 21 jul 2018, 07:52

Witte wel schreef:
20 jul 2018, 21:25
Je beschuldigd mensen hier op het forum voor Jodenvervolging en als daar een kritische vraag over gesteld wordt dan geef je "nope" als antwoord.
Komt er in mijn optiek op neer dat het een onzin uitspraak was of in ieder geval een uitspraak waar niet goed over nagedacht.
De vinger wijzen en als er ook maar één kootje terug gewezen wordt snel er tussen uit knijpen.
Hoewel ik niet meer zou reageren bij deze dan toch maar.
Welke mensen beschuldig ik dan?
En daar laat ik het nu dan ook beslist bij.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Israël na verhit debat nu officieel 'Joodse Natie'

Bericht door Vitharr » 21 jul 2018, 11:49

Israëlische luchtmacht valt Hamas aan in Gazastrook

De rellen op de grens van Israël met de Gazastrook zijn flink uit de hand gelopen. Na een dag van hevige rellen, waarbij vijf doden en 120 gewonden vielen, voerde de Israëlische luchtmacht vanavond een grote aanval uit op een bataljon van Hamas.
Bron: https://www.rtlnieuws.nl/buitenland/isr ... gazastrook

Mooi hoor?!?
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4747
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Israël na verhit debat nu officieel 'Joodse Natie'

Bericht door Osiris » 21 jul 2018, 11:54

I rest my case.... :evil:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4708
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Israël na verhit debat nu officieel 'Joodse Natie'

Bericht door Witte wel » 21 jul 2018, 13:28

Gast1 schreef:
20 jul 2018, 08:32
De Jodenvervolging blijft maar doorgaan ... zelfs hier op het forum.
... zelfs hier op het forum.
Hiermee geef je aan dat er mensen hier op het forum zich bezigen met Jodenvervolging.
Ik stelde daar een kritische vraag over en kreeg een ontwijken als reactie. Het moge duidelijk zijn dat je met je uitlating over "hier op het forum" mensen bedoeld die bepaalde uitspraken doen of conclusies trekken en deze hier neer zetten. Daarmee doel je op bepaalde personen mag ik aannemen maar als daar geen duidelijkheid over wordt gegeven dan komt het hier op neer dat nagenoeg iedereen bedoeld kan worden met deze verwijzing. Dus wie beschuldig je nu dan wel. Nagenoeg iedereen hier op het forum want je wil verder beslist geen tekst en uitleg geven.
En dat vind ik een beetje vreemd. Toch.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

gusteman

Re: Israël na verhit debat nu officieel 'Joodse Natie'

Bericht door gusteman » 21 jul 2018, 15:14

Gast1 heeft al meer dan eens geschreven dat hij een zekere affiniteit voelt met het Joodse volk, dat hij de mening is toegedaan dat het huidige Israël het beloofde land van de Joden is ... dus is het vrij normaal dat hij een vrij subjectieve benadering toepast waar het Israël betreft.

Wat ik dan weer niet begrijp: Gast1 heeft ook meermaals verklaard dat hij volstrekt geen geloof hecht aan één of andere God figuur die alles bedisselt. Maar als Gast1 niet gelooft in zo'n goddelijke persoonlijkheid, waaruit komt dan de belofte vandaan die gemaakt werd aan het Joodse volk?
Wie of wat heeft die belofte gedaan waar Gast1 zich op baseert?
Vitharr schreef:
21 jul 2018, 11:49
Mooi hoor?!?
Business as usual voor de Israëli's.
Ze zijn niet aan hun proefstuk toe en ze zullen het ook niet hierbij laten.
Laatst gewijzigd door gusteman op 21 jul 2018, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.

gusteman

Re: Israël na verhit debat nu officieel 'Joodse Natie'

Bericht door gusteman » 21 jul 2018, 15:28

Offtopic: [quote=Osiris post_id=328325 time=1532149281 user_id=1330]Het hele Midden-Oosten was al een kruidvat.[/quote]Kruidvat is een winkelketen, je bedoelde waarschijnlijk een kruitvat?

[quote=Osiris post_id=328325 time=1532149281 user_id=1330]Is die afhankelijkheid er niet meer dan is de weg vrij om de NAVO landen in te zetten tegen Rusland.....
Heeft dus niets met milieu e.d. te maken....

Ook niet voor niets de druk die recentelijk opgevoerd word door de VS om veel meer afdracht qua budget aan de NAVO te forceren.

It's in your face....[/quote]Die druk komt niet van de VS maar van Donald Trump ... van zodra hij president af is wordt teruggekeerd naar de huidige situatie. En die is al 50 jaar onveranderd: de VS klagen dat Europa te weinig bijdraagt. Europa reageert met te stellen dat binnen de NAVO enkel de VS aansturen op een steeds maar groeiende militaire slagkracht; voor het merendeel der Europese landen volstaan de huidige inspanningen ruimschoots.
Voor wat Europa betreft mogen de VS gerust blijven verder uitbreiden, maar dat houdt niet automatisch in dat alle andere NAVO lidstaten plots moeten dezelfde slagkracht als de VS uitbouwen.

In de huidige configuratie beschikt Europa niet over de middelen om Rusland op militair gebied op de knieën te krijgen. De VS zouden dit wel kunnen ... maar dan zouden zij zichzelf in dezelfde positie manoeuvreren als Hitler indertijd: zij zouden een tweede front moeten openen tegen China want die zouden niet op de zijlijn blijven toekijken.
En de VS mogen dan wel de grootste militaire macht vormen, op^die twee fronten gezamenlijk opereren zou hun ondergang betekenen.


Om toch even door te denken op het argument rond Israël en haar kernmacht: wat zouden Israël en de VS ondernemen moesten er Russische oorlogsbodems voor de Gazastrook komen aanmeren en beginnen met de bevoorrading van Hamas?
En nog wat dieper doordenken nu: wat heeft Rusland belet om dit tot nog toe achterwege te laten? Met andere woorden: hoe begaan is Poetin met het lot van de Palestijnen?

Gast1

Re: Israël na verhit debat nu officieel 'Joodse Natie'

Bericht door Gast1 » 21 jul 2018, 17:42

gusteman schreef:
21 jul 2018, 15:14
Gast1 heeft al meer dan eens geschreven dat hij een zekere affiniteit voelt met het Joodse volk, dat hij de mening is toegedaan dat het huidige Israël het beloofde land van de Joden is ... dus is het vrij normaal dat hij een vrij subjectieve benadering toepast waar het Israël betreft.

Wat ik dan weer niet begrijp: Gast1 heeft ook meermaals verklaard dat hij volstrekt geen geloof hecht aan één of andere God figuur die alles bedisselt. Maar als Gast1 niet gelooft in zo'n goddelijke persoonlijkheid, waaruit komt dan de belofte vandaan die gemaakt werd aan het Joodse volk?
Wie of wat heeft die belofte gedaan waar Gast1 zich op baseert?
Oké, met zo'n reactie kan ik wel wat, waarbij de eerste alinea geheel correct gesteld is.
Ik heb eerder verwezen naar Jodenvervolging en progroms.
Ik weet niet goed waar het vandaan komt wat ik met die Joden heb, misschien is het wel iets wat ik in mij heb wat opkomt voor mensen die al sinds mensenheugenis vervolgd worden.
Het lijkt erop dat ze een 'thuis' hebben en ik ben blij voor die mensen en ik heb er al eerder over geschreven, los van een of andere belofte.
Geen enkel vermoeden wie die belofte werkelijk gegeven heeft.
Witte wel schreef:
21 jul 2018, 13:28
Dus wie beschuldig je nu dan wel. Nagenoeg iedereen hier op het forum want je wil verder beslist geen tekst en uitleg geven.
En dat vind ik een beetje vreemd. Toch.
Ik plaatste mijn opmerking in het algemeen witte wel, Witte wel.
Wie de schoen past trekke hem aan ...

En daar laat ik het nu écht bij.
Ik heb er al in allerlei topics over geschreven en ga niet herhalen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4708
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Israël na verhit debat nu officieel 'Joodse Natie'

Bericht door Witte wel » 21 jul 2018, 18:05

Nou ja ik ben dan wel kritisch over de verscheidenheid van verhalen en geschriften over joden vervolging en de diverse dwalingen hierover. Ook wat betreft de ophemeling van het joodse volk wat in mijn optiek een zwaar overtrokken iets is. Als ik dan een zekere affiniteit bespeur met het joodse volk dan is dat voor mij zeker geen reden om hierover kritische vragen te stellen echter wél als ik de indruk krijg dat er een zekere sympathie voortvloeit uit reacties op joodse activiteiten die niet gerechtvaardigd zijn. In dit geval de erkenning van een bezit wat in werkelijkheid een afgenomen eigendom was en behoorde tot een bepaalde bevolkingsgroep. Als ik dan daar een opmerking over plaats is dat niet met de bedoeling een knuppel in het hoenderhok te gooien maar eenvoudig om duidelijkheid te verkrijgen.
Je kan een opmerking in zijn algemeenheid plaatsen maar toch specifiek benoemen. Dat is wat hier het geval was en zo pakte ik dat ook op. Het rechtvaardigen of niet rechtvaardigen van bepaalde handelingen heeft niets van doen wat betreft het vervolgen van een joodse bevolking. Het doet over komen dat iedereen een vorm van kritiek mag genieten of ervaren maar als het joodse mensen betreft dan veranderd er blijkbaar iets. Er mag plots niet kritisch gereageerd worden. En dat vindt ik vreemd en uit het verband getrokken.
Osiris heeft al meerdere malen duidelijk gemaakt dat het joodse volk en een zionistische bevolking niet dezelfde zijn. Het zou lijken maar is het zeker niet. Het gewone joodse volk in Israël heeft geen donder te vertellen en volgen braaf de opgelegde regeltjes. Dat is triest, erg triest. Maar wel de realiteit.
Mag ik dan wat kritisch zijn. Ik denk het wel.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80630
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Israël na verhit debat nu officieel 'Joodse Natie'

Bericht door Tammy » 21 jul 2018, 18:54

Ik kom heel voorzichtig in deze discussie want ondanks mijn leeftijd ben ik pas sinds kort in mijn leven mijzelf aan het verdiepen in dit conflict.
Dus ik weet nog niet alles maar als ik aan Israël denk dan denk ik aan een Joods land.
Dat denk ik al heel mijn leven en waarom weet ik niet.
Zo zag ik het altijd en weet niet beter dan dat er altijd rotzooi is geweest met al die beschietingen over en weer.
Maar zoals gezegd ik begin me erin te verdiepen.


Witte wel schreef :
Het doet over komen dat iedereen een vorm van kritiek mag genieten of ervaren maar als het joodse mensen betreft dan veranderd er blijkbaar iets. Er mag plots niet kritisch gereageerd worden. En dat vindt ik vreemd en uit het verband getrokken.
Osiris heeft al meerdere malen duidelijk gemaakt dat het joodse volk en een zionistische bevolking niet dezelfde zijn. Het zou lijken maar is het zeker niet. Het gewone joodse volk in Israël heeft geen donder te vertellen en volgen braaf de opgelegde regeltjes. Dat is triest, erg triest. Maar wel de realiteit.

Deze paar zinnen vind ik interessant want ik zie dit ook maar dan zijn de woorden Joods vervangen door Palestijn.

Ik merk overal een soort van wrevel/irritatie in praat shows en nieuws en kranten enz als de Joodse aanwezigheid goed word gekeurd in dat land door mensen .

Waarom is dat ?
Ik zag het hier ook in het bericht van Gusteman.
Ik ken Gusteman al jaren en ik ken zijn schrijfstijl.
Maar ik zie hem ineens furieus uithalen in hele grote vetgedrukte letters met uitroeptekens.
Dat zag er zo uit :
Nu kunnen we tenminste met recht en reden zeggen tegen alle Joden die mensen terroriseren in Palestina, de bezette gebieden, de Gaza strook, Libanon en overal elders waar ze menen te mogen de plak zwaaien: rot op, jullie hebben een eigen staat, ga daar maar stennis trappen!

Eerlijk gezegd schrok ik daar een beetje van want zo schrijft hij nooit.

En wat ik al zei eerder, heel veel mensen worden lijkt het wel feller dan normaal als het over deze kwestie gaat.
Je hebt het over dat het Joodse volk geen donder te vertellen heeft en braaf de opgelegde regeltjes volgt ?
Met mijn tot nu toe nog niet volledige informatie over dit conflict heb ik toch alvast een vraag:


Hebben de Palestijnen dat ook niet onder Hamas ?
Zomaar een vraag ik leer graag bij.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4708
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Israël na verhit debat nu officieel 'Joodse Natie'

Bericht door Witte wel » 21 jul 2018, 19:23

Dat is niet relevant deze vraag te stellen Tammy. Het was palestijns grondgebied en dat is hun afgenomen door joodse mensen. Let wel, het is een zionistisch concept en dat betekend niet dat het totale joodse volk zionistisch is. Dat is enkel groeperingen die de theorie van Theodor Herzl ten uitvoer brachten en nu nog steeds brengen. De zionistische groeperingen verschuilen zich achter het gewone volk om zo buiten schot te blijven.
De haat tegen joden is in feite een haat tegen het zionisme en dat is niet waar media over schrijft. De media schrijft veelal in het voordeel van het zionisme omdat de media veelvoudig betaald wordt door zionistische groeperingen. Omdat een zionist zich verschuilt achter het gewone volk worden beiden als de slechterik gezien wat in werkelijkheid niet terecht is. En keer op keer verschuilen zionisten zich achter het gewone volk. En zwakke manier om zichzelf te beschermen wat al vele gewone joodse burgers de kop heeft gekost. Er is niets mis met joodse mensen, die zijn net als een ander. De zionist echter kent een overheersende en onderdrukkende leefwijze waarbij verhevenheid als zijnde superieur een doelstelling is. Wat anderen niet mochten zijn, voeren zij uit. Met steun van het moderne westen.

Maar om hierover even binnen te komen rollen zou je wel het een en ander aan voorkennis moeten kennen. Voor mij heeft dat jaren van studie en onderzoek in gehouden om te weten te komen wat ik weet hierover. En dan weet je ook nog niet of je daadwerkelijk alles weet of dat alle informatie 100% zuiver is. Het is veel, erg veel informatie en soms erg moeilijk te begrijpen of te bevatten. En niet iedereen wil of kan dit overzien en dat is begrijpelijk.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80630
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Israël na verhit debat nu officieel 'Joodse Natie'

Bericht door Tammy » 21 jul 2018, 19:27

Ok dank je voor je bericht.
Zoals ik al zei ik ben me erin aan het verdiepen.
Ik hou mij vanaf nu buiten deze discussie en zal het met veel belangstelling volgen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Israël na verhit debat nu officieel 'Joodse Natie'

Bericht door univers » 21 jul 2018, 19:35

Kan je deze aanraden.Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: Israël na verhit debat nu officieel 'Joodse Natie'

Bericht door gusteman » 21 jul 2018, 20:30

univers schreef:
21 jul 2018, 19:35
Kan je deze aanraden.
Over Exodus, het boek door Leon Uris weet Wikipedia ondermeer
Wikipedia/Leon Uris schreef:In 1958 schreef hij zijn bestseller Exodus. In 1960 werd de film uitgebracht, maar Uris was het niet eens met de inhoud en distantieerde zich ervan. De regisseur van de film, Otto Preminger, zelf een jood, vond het boek anti-Arabisch en anti-Brits en wijzigde het perspectief zo dat de film in zijn ogen de waarheid en de historische feiten beter weergaven dan het boek. Belangrijke historische achtergronden als de getto's, de pogroms en ideeën van het zionisme werden evenwel niet in het door Dalton Trumbo geschreven scenario meegenomen.
Frappant dat één Jood een boek schrijft met een anti-Arabische inslag en een andere Jood bij het verfilmen ervan die benadering wegpoetst.

Dus ging dat ongeveer als volgt (of iets van die strekking):

Preminger: "Hey beste Uris, ik vind dat in jouw boek de Joden behoorlijk lelijk uit de hoek komen; ze zijn opvallend anti-Arabisch en anti-Brits. Volgens mij ging het er veel vriendelijker aan toe hoor, trouwens, zoiets verkoopt niet goed. Ik verander het perspectief zodanig dat de Joden er veel braver uit naar voor komen, wat dacht je?"
Uris: "Als jij één letter verandert aan mijn verhaal en onze Joodse strijders gaat neerzetten als mietjes dan spreek ik je nooit meer aan."

Wel een mooi voorbeeld van interpretatie. :mrgreen:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Israël na verhit debat nu officieel 'Joodse Natie'

Bericht door univers » 21 jul 2018, 21:18

De film was een grote afknapper.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: Israël na verhit debat nu officieel 'Joodse Natie'

Bericht door gusteman » 21 jul 2018, 21:44

De film heb ik wel gezien, was toen een jaar of veertien en vond achteraf dat de Joodse vluchtelingen schandalig werden behandeld en het volste recht hadden op dat stuk Palestijns gebied. Preminger was dus wel degelijk geslaagd in zijn opzet.

Doorheen de jaren is die visie echter veranderd, niet in het minst nadat de Mossad ongestraft een onschuldige had vermoord omdat zij hem ervan verdachten een concentratiekamp bewaker te zijn geweest.
Nooit ofte nimmer is Israël daarvoor aangeklaagd en de Mossad werd geen strobreed in de weg gelegd.

Nou ... dan weet je het wel.

Ik hecht echter ook geen geloof aan de complotverhalen rond zionistische geheime genootschappen en wereldoverheersing.
Veel bla bla maar als het er op aan komt heeft het allemaal weinig om het lijf, ongeveer zoals alle onzin over Vrijmetselarij, Opus Dei en Scientology: een hele hoop vermoedens en verdenking, merendeels gebaseerd op een louter gebrek aan kennis en/of onbetrouwbare informatie. Meestal onder het motto "waar rook is ....." Volstrekt idioot natuurlijk want waar rook is daar kan net zo goed een rookgordijn aangelegd zijn. Je weet het maar wanneer je het weet, wanneer je het kan bewijzen.

Wat niet wegneemt dat Israël de Palestijnen het leven behoorlijk zuur maakt.
Dat blijkt toch uit hun actie Operation Protective Edge in 2014 waar het Israëlische leger een 50 dagen durende campagne hield in de Gaza strook. Eindtol aan Palestijnse kant: 2200 doden, waarvan ruim 500 kinderen. En de wereld keek de andere kant op.
En dat blijkt opnieuiw uit wat Vitharr enkele posts terug heeft aangekaart.

Och ja, de Israëli's hebben alvast één excuus: hun God heeft hen dat land beloofd en hen een muur nagelaten waar ze hun beklag kunnen doen.
En iedereen weet dat het je geen zak vooruit helpt wanneer je je beklag gaat doen aan een muur. Maar toch doen ze dat met de regelmaat van een klok.
Hoeven we niet verwonderd te zijn dat ze zich op andere vlakken ook mesjogge gedragen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4747
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Israël na verhit debat nu officieel 'Joodse Natie'

Bericht door Osiris » 21 jul 2018, 21:56

Voor mij is het van het grootste belang welke god er ooit in een ver verleden Mozes en/of de joden heeft verleid tot oorlogsvoering met een 'beloofd land' als beloning.
Dit om te achterhalen waarom dat kruitvat ( spellingsfout die ik volgens mij al eerder maakte [doh] ) in onze tijd gedetoneerd gaat worden.
En of die huidige groepering ( Zionisten ) die dat gaat doen, wederom met hetzelfde verhaal van een beloofd land, nog steeds banden onderhoud met die god.

Iets wat ik in een ander topic al suggereerde met de uil verering in Bohemian Grove,die terug te voeren was naar Marduk, de originele Satan.

De tempelpoort die in Palmyra verwoest is door IS, was een eerbetoon aan Marduk.
Het gerucht ging dat er in elke grote wereldstad soortgelijke poorten ( soort Annunaki stargates ? ) aantal duizend, opgericht zouden gaan worden ,nu deze in Palmyra vernietigd werd, om terugkeer van Marduk mogelijk te maken ??

Als dit alles klopt, valt dit ook weer onder het kopje complot, wat al duizenden jaren lang in stand gehouden word door misleiding en onwetendheid.
En niet alleen de joden zijn hier slachtoffer van,maar iedereen op deze planeet, als alles zich ontvouwt ,zoals in Openbaring verkondigd word.
Dat Israel ( en bondgenoten ) uiteindelijk bedreigd/omringd zou worden door het land van Gog en Magog, wat niet alleen de islamitische landen in het Midden-Oosten omvat,maar zich ver uitstrekt naar het noorden ( Rusland ).

Weet dat dit alles te fantasy lijkt, maar kijk verder dan dat.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Israël na verhit debat nu officieel 'Joodse Natie'

Bericht door univers » 21 jul 2018, 22:05

Blijf maar lekker fantaseren, geeft andere stuf tot nadenken.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Israël na verhit debat nu officieel 'Joodse Natie'

Bericht door Berjan » 22 jul 2018, 00:36

Osiris schreef:
20 jul 2018, 23:10

Doe ermee wat je wil , het zijn toch alleen maar fabels,legenden en mythes.....
Wat jij hier post is inderdaad fabel en mythe. Je vergeet dat de joodse priesters anno 600-500 vC de joodse geschiedenis verzonnen hebben. Wanneer de ballingschap van de joodse elite was, toen bedacht men dat men ook een geschiedenis moest hebben om een (lees:1) volk te zijn. Daarvoor had men dat nog niet en was het een samenraapsel van volkeren. Dus de hele exodus en verovering van land in kanaan is een mythe. Jammer dat mensen niet meer de moeite nemen om de geschiedenis te lezen van volkeren en dat ze alles op 1 grote hoop gooien en van alles verzinnen. Gebaseerd op de antieke goden en dat zij in werkelijkheid kosmonauten zouden zijn. Dat is dan weer gebaseerd op von Daniken en Sitchin die het niet echt met de waarheid op hadden. Als de boeken maar goed verkochten.

Dat is ook een van de redenen waarom ik tegen israel ben zoals het nu is. Men pikt land in van mensen daar toen woonden omdat hun god iets beloofd zou hebben, namelijk dat het land altijd van Israel zou zijn. Waarom nemen mensen die niks met de joodse god verder op hebben dit ineens wel serieus? Dat joden en israelieten en christenen dit geloven, allah daar kan ik inkomen. Die zien de bijbel als geschiedenis. Maar dat landen dit serieus nemen, zoals Amerika en dergelijke, dat is niet te begrijpen. Hetzelfde zou zijn als de Friezen Friesland claimen omdat in hun religieuze geschriften staat dat Wodan dit stukje aan de echte oprochte Friezen had beloofd. Joden en christenen zouden hier toch ook om lachen? Dus waarom niet bij de joden en of israelieten? Is dit soms geconditioneerd denken van de mensheid? En de palestijnen hier maar de dupe van laten worden, ongehoord!
gusteman schreef:
21 jul 2018, 21:44
De film heb ik wel gezien, was toen een jaar of veertien en vond achteraf dat de Joodse vluchtelingen schandalig werden behandeld en het volste recht hadden op dat stuk Palestijns gebied. Preminger was dus wel degelijk geslaagd in zijn opzet.

Doorheen de jaren is die visie echter veranderd, niet in het minst nadat de Mossad ongestraft een onschuldige had vermoord omdat zij hem ervan verdachten een concentratiekamp bewaker te zijn geweest.
Nooit ofte nimmer is Israël daarvoor aangeklaagd en de Mossad werd geen strobreed in de weg gelegd.

Nou ... dan weet je het wel.

Ik hecht echter ook geen geloof aan de complotverhalen rond zionistische geheime genootschappen en wereldoverheersing.
Veel bla bla maar als het er op aan komt heeft het allemaal weinig om het lijf, ongeveer zoals alle onzin over Vrijmetselarij, Opus Dei en Scientology: een hele hoop vermoedens en verdenking, merendeels gebaseerd op een louter gebrek aan kennis en/of onbetrouwbare informatie. Meestal onder het motto "waar rook is ....." Volstrekt idioot natuurlijk want waar rook is daar kan net zo goed een rookgordijn aangelegd zijn. Je weet het maar wanneer je het weet, wanneer je het kan bewijzen.

Wat niet wegneemt dat Israël de Palestijnen het leven behoorlijk zuur maakt.
Dat blijkt toch uit hun actie Operation Protective Edge in 2014 waar het Israëlische leger een 50 dagen durende campagne hield in de Gaza strook. Eindtol aan Palestijnse kant: 2200 doden, waarvan ruim 500 kinderen. En de wereld keek de andere kant op.
En dat blijkt opnieuiw uit wat Vitharr enkele posts terug heeft aangekaart.

Och ja, de Israëli's hebben alvast één excuus: hun God heeft hen dat land beloofd en hen een muur nagelaten waar ze hun beklag kunnen doen.
En iedereen weet dat het je geen zak vooruit helpt wanneer je je beklag gaat doen aan een muur. Maar toch doen ze dat met de regelmaat van een klok.
Hoeven we niet verwonderd te zijn dat ze zich op andere vlakken ook mesjogge gedragen.


Hier kan ik het enkel maar eens zijn. Zoals over de zionistische geheime genootschappen en de VM, ben blij dat er eindelijk een licht is opgestaan op dit duistere forum. Een paar weken geleden had ik al eens discussies over de complottheorieen die hier aangehangen werden.
Ook mooi dat je zegt "Meestal onder het motto "waar rook is ....." Volstrekt idioot natuurlijk want waar rook is daar kan net zo goed een rookgordijn aangelegd zijn.". Men bedenkt iets en dan zegt men "het zal niet voor niks zijn dat mensen dit geloven". Beetje een cirkelredenering.

Ik heb hoop dat de mensen eens ophouden met geloven in persoonlijke goden die hen iets beloofd hebben. Vooral als men dit gebruikt om anderen te onderdrukken.
Osiris schreef:
21 jul 2018, 21:56
Voor mij is het van het grootste belang welke god er ooit in een ver verleden Mozes en/of de joden heeft verleid tot oorlogsvoering met een 'beloofd land' als beloning.
Dit om te achterhalen waarom dat kruitvat ( spellingsfout die ik volgens mij al eerder maakte [doh] ) in onze tijd gedetoneerd gaat worden.
En of die huidige groepering ( Zionisten ) die dat gaat doen, wederom met hetzelfde verhaal van een beloofd land, nog steeds banden onderhoud met die god.

Weet dat dit alles te fantasy lijkt, maar kijk verder dan dat.
Er is geen god of kosmonaut geweest die Israel iets beloofd heeft. Dat zijn maar verzinsels om een volk in stand te houden. Er is ook geen sprake geweest van oorlogsvoering. Dit bewijzen de archeologen wel met het feit dat AI en Jericho in verschillende tijdspannen zijn vernietigd door natuurrampen.

https://skepp.be/nl/levensbeschouwing-e ... an-Jericho

Mensen zouden moeten leren om niet dingen letterlijk te nemen die duidelijk fictie zijn, en er dan een draai aan te geven die "geloofwaardiger" is.

Plaats reactie