Israël na verhit debat nu officieel 'Joodse Natie'

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Israël na verhit debat nu officieel 'Joodse Natie'

Bericht door Osiris » 22 jul 2018, 08:53

Waren alle plagen in Egypte ook niet natuurrampen en het splitsen van de Rode Zee een natuurfenomeen ??
Zoals ik al stelde werd er technologie gebruikt ( de staf van Mozes, van de god gekregen ) om die beinvloeding te bewerkstelligen.

De Ark des Verbonds,eveneens' goddelijke ' technologie, was tot soortgelijke zaken in staat.
Het Nijlgebied strekte zich ooit vele kilometers meer uit dan hedentendage en was veel vruchtbaarder ( dus meer welvaart en economische welvaart hierdoor ) in die tijd dan nu, voor het Egyptische land.
Dat was in de tijd toen de Ark nog in dat land verbleef.
De Ark werd door Mozes ook gebruikt tijdens de veroveringen, dus lijkt mij ook vrij logisch dat ook via gecreeerde natuurrampen steden als Jericho ten onder gebracht werden.

Hedentendage gebruiken we geo-engineering om beinvloeding te creeren,wat voor natuurrampen heeft dat uiteindelijk wel niet tot gevolg....
Wat als dat als wapen gebruikt word in oorlogen ( als dat al niet gebeurt )....
Ook nu word er voor god gespeeld.

Maar goed,ieder zijn eigen mening :peace:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Israël na verhit debat nu officieel 'Joodse Natie'

Bericht door Osiris » 22 jul 2018, 09:09

Als ik het me goed kan herinneren, toen Mozes de eerste set tien geboden op de berg creeerde, de top van de berg oplichtte en donder en bliksem aanwezig waren.
Toen Mozes naar beneden kwam met de eerste set smaragden tabletten, was hij roodgeblakerd en scheen op te lichten ( radio-actief ?? ).
Na het voorval met het gouden kalf ( het was de Egyptische 'afgod' voor het precessie Stier tijdperk van destijds ) ging hij weer de berg op ,nadat hij uit woede de smaragden tabletten aan barrels had gegooid en kwam slechts met stenen tafelen terug.
Hij had waarschijnlijk niet veel zin meer om dat alchemistische proces nog eens te doorlopen.
Want Mozes was door zijn leringen aan het Egyptische hof als farao's zoon, ingewijd in de alchemistische leer en op de hoogte van de Ark des Verbonds van de Egyptenaren en hoe deze krachtbron te hanteren.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gast1

Re: Israël na verhit debat nu officieel 'Joodse Natie'

Bericht door Gast1 » 22 jul 2018, 10:32

Offtopic: [quote=Berjan post_id=328403 time=1532212567 user_id=1430]
Er is geen god of kosmonaut geweest die Israël iets beloofd heeft. Dat zijn maar verzinsels om een volk in stand te houden. [/quote]Kun je dat aantonen?

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Israël na verhit debat nu officieel 'Joodse Natie'

Bericht door Berjan » 22 jul 2018, 14:20

Gast1 schreef:
22 jul 2018, 10:32
Kun je dat aantonen?[/offtopic]
Het feit dat de exodus pas in 600 tot 500 vC door de joodse priesters op schrift is gesteld lijkt er op dat die hele uittocht een verzinsel is, dus er zijn geen goden of kosmonauten geweest die Mozes hebben geholpen door de woestijn te trekken.

Als mensen de verhalen van de uittocht en dergelijke eens echt zouden lezen dan zouden ze er geen historische gebeurtenis van kunnen maken. Het is een en al propaganda wat de klok slaat. Steeds is de mantra "onze god is sterker en beter". Je hebt bijvoorbeeld de staf die een slang wordt en dan de slang van de Egyptische tovenaars op eet, je hebt de dood van de eerst geborene (omdat de joodse god dit wilde), je hebt de dood van de farao en de soldaten. Dit is toch je reinste flauwekul, weet je wel wat het zou betekenen voor de Egyptenaren als de farao ineens dood was? Komt nog bij dat de bijbel het steeds heeft over "farao dit en farao dat" terwijl alle farao's een naam hadden. Dit laat al zien dat de schrijvers geen idee hadden en om ontdekking te voorkomen gaven ze de farao geen naam. Zodat we nog steeds kunnen filosoferen welke farao dit was.


Dat van de propaganda lees je overigens in de hele bijbel door. Zo heb je het verhaal van de israelieten die de ark meenamen tijdens een slag met de filistijnen. De filistijnen winnen en nemen de ark mee. Die plaatsen ze bij de andere (af)goden in een tempel en de volgende dag liggen alle (af)godsbeelden op de grond voor de ark. Echt, als mensen dit niet zien zoals het is (propaganda dus) dan eet ik mijn hoed op. Of zo.

gusteman

Re: Israël na verhit debat nu officieel 'Joodse Natie'

Bericht door gusteman » 22 jul 2018, 15:09

univers schreef:
21 jul 2018, 22:05
Blijf maar lekker fantaseren, geeft andere stuf tot nadenken.
Inderdaad, beste univers, dat nadenken leidt dan onder andere tot
Osiris schreef:
22 jul 2018, 09:09
Als ik het me goed kan herinneren, toen Mozes de eerste set tien geboden op de berg creeerde, de top van de berg oplichtte en donder en bliksem aanwezig waren.
Toen Mozes naar beneden kwam met de eerste set smaragden tabletten, was hij roodgeblakerd en scheen op te lichten ( radio-actief ?? ).
Na het voorval met het gouden kalf ( het was de Egyptische 'afgod' voor het precessie Stier tijdperk van destijds ) ging hij weer de berg op ,nadat hij uit woede de smaragden tabletten aan barrels had gegooid en kwam slechts met stenen tafelen terug.
Hij had waarschijnlijk niet veel zin meer om dat alchemistische proces nog eens te doorlopen.
Want Mozes was door zijn leringen aan het Egyptische hof als farao's zoon, ingewijd in de alchemistische leer en op de hoogte van de Ark des Verbonds van de Egyptenaren en hoe deze krachtbron te hanteren.
Hier word ik dus echt stil van.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Israël na verhit debat nu officieel 'Joodse Natie'

Bericht door Kristof Piessens » 22 jul 2018, 15:54

gusteman schreef:
22 jul 2018, 15:09
univers schreef:
21 jul 2018, 22:05
Blijf maar lekker fantaseren, geeft andere stuf tot nadenken.
Inderdaad, beste univers, dat nadenken leidt dan onder andere tot
Osiris schreef:
22 jul 2018, 09:09
Als ik het me goed kan herinneren, toen Mozes de eerste set tien geboden op de berg creeerde, de top van de berg oplichtte en donder en bliksem aanwezig waren.
Toen Mozes naar beneden kwam met de eerste set smaragden tabletten, was hij roodgeblakerd en scheen op te lichten ( radio-actief ?? ).
Na het voorval met het gouden kalf ( het was de Egyptische 'afgod' voor het precessie Stier tijdperk van destijds ) ging hij weer de berg op ,nadat hij uit woede de smaragden tabletten aan barrels had gegooid en kwam slechts met stenen tafelen terug.
Hij had waarschijnlijk niet veel zin meer om dat alchemistische proces nog eens te doorlopen.
Want Mozes was door zijn leringen aan het Egyptische hof als farao's zoon, ingewijd in de alchemistische leer en op de hoogte van de Ark des Verbonds van de Egyptenaren en hoe deze krachtbron te hanteren.
Hier word ik dus echt stil van.
Dat verwonderd me niet !

De insteek van het artikel is een echte joodse natie te hebben, maar gesteld dat de teksten enkel verhalen weergeven van de gebeurtenissen van 2000 den jaren terug, was taalbegrip niet zo ruim, 'interpretatie' heeft slechts 1 nadeel, dat er geen meerdere bronnen los van de originele geschriften bestaan die de verhalen in de bijbel of andere geschriften bevestigen dan heb je een fundament dat zich op woestijnzand bevindt.

Veel is naar mijn idee toch symbolisch omschreven, wordt dan de exodus dan wel als zodanig bedoelt en zo geïnterpreteerd ?
Mogelijk denk ik altijd als de exodus eigenlijk bedoeld weergegeven wordt als een soort (e)migratiegewoonte, en de joodse bevolking indertijd inderdaad vrij waren zich te vestigen waar ze wilden konden de toenmalige wetten er niets aan veranderen, of beter een jood kende geen wortels die verwijzen naar een land of eigendom...voor de huidige tijd zou je kunnen denken dat het belangrijk is een eigendom te hebben, maar als je de joodse geschriften mag geloven waren en zijn die toch zonder natie en/of land, anders gesteld is/was dit een probleem dat zich eeuwen liet gelden betreffende het Israëlisch/Palestijns conflict, nu ziet het naar uit dat de joodse bevolking zich een land mag toe-eigenen die oorspronkelijk van de Palestijnse bevolking is.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

gusteman

Re: Israël na verhit debat nu officieel 'Joodse Natie'

Bericht door gusteman » 22 jul 2018, 21:10

Kristof Piessens schreef:
22 jul 2018, 15:54
... een probleem dat zich eeuwen liet gelden betreffende het Israëlisch/Palestijns conflict ...
Dat zal je toch eens moeten verduidelijken, beste Kristof: hoe kan er sprake zijn van een conflict dat zich eeuwen lang liet gelden wanneer het gaat over een land dat pas 70 jaar bestaat?

Gast1

Re: Israël na verhit debat nu officieel 'Joodse Natie'

Bericht door Gast1 » 23 jul 2018, 04:46

Kristof Piessens schreef:
22 jul 2018, 15:54
Veel is naar mijn idee toch symbolisch omschreven, wordt dan de exodus dan wel als zodanig bedoelt en zo geïnterpreteerd ?
Touche! ... :post:

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Israël na verhit debat nu officieel 'Joodse Natie'

Bericht door Vitharr » 23 jul 2018, 18:13

Ik worstel met wat definities in detail. Wie durft het aan? :mrgreen:

Wie kan 'Jood' afkaderen?

Wie kan 'Zionist' afkaderen?

Ik zoek geen discussie maar ben geïnteresseerd in jouw visie!

:wacht:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Israël na verhit debat nu officieel 'Joodse Natie'

Bericht door Witte wel » 24 jul 2018, 09:51

Arminius had daar een stuk over geschreven.
De Ashkenazi
Maar er is vaker over geschreven op het forum. Ik begrijp niet waar je met afkaderen naar toe wilt. Een duidelijk verschil aantonen tussen mensen en hun gedrag, denkwijze, leefwijze, zienswijze, interpretatievermogen, idealisme, fanatisme of wat nog meer. Wat het zionisme allemaal in totaal inhoud is niet even zomaar hier neer te zetten. Dat is een ietsje langer verhaal. Dus wat wil je kaderen en welke kaderstructuur wil je toepassen. Zionisme kent diverse uitvoeringen zoals ook ons huidige imperialistisch kapitalisme waar wij zo trots op zijn wat ons voorgehouden wordt als zijnde democratie. Wordt een beetje moeizaam kaderen ben ik bang.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gast1

Re: Israël na verhit debat nu officieel 'Joodse Natie'

Bericht door Gast1 » 24 jul 2018, 13:09

Vitharr schreef:
23 jul 2018, 18:13
Ik worstel met wat definities in detail. Wie durft het aan? :mrgreen:

Wie kan 'Jood' afkaderen?
Ik kan het denk ik wel benoemen.
De Joden, oftewel Israëlieten, het Joodse volk of volk Israël vormen een bepaald volk.
En dan heb ik het over het volk, wat sinds de historie van de mens gruwelijk achtervolgd werd en daarvan heb ik al een paar voorbeelden gegeven. :wink:

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Israël na verhit debat nu officieel 'Joodse Natie'

Bericht door Vitharr » 25 jul 2018, 20:39

Witte wel schreef:
24 jul 2018, 09:51
Arminius had daar een stuk over geschreven.
De Ashkenazi
Maar er is vaker over geschreven op het forum. Ik begrijp niet waar je met afkaderen naar toe wilt. Een duidelijk verschil aantonen tussen mensen en hun gedrag, denkwijze, leefwijze, zienswijze, interpretatievermogen, idealisme, fanatisme of wat nog meer. Wat het zionisme allemaal in totaal inhoud is niet even zomaar hier neer te zetten. Dat is een ietsje langer verhaal. Dus wat wil je kaderen en welke kaderstructuur wil je toepassen. Zionisme kent diverse uitvoeringen zoals ook ons huidige imperialistisch kapitalisme waar wij zo trots op zijn wat ons voorgehouden wordt als zijnde democratie. Wordt een beetje moeizaam kaderen ben ik bang.
Het is geen examen hoor. :grin: Ik vroeg naar een visie op de termen. Strikte kaders zijn in het antwoord niet noodzakelijk maar het is wel wat ik zelf zoek.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Israël na verhit debat nu officieel 'Joodse Natie'

Bericht door Vitharr » 25 jul 2018, 20:40

Gast1 schreef:
24 jul 2018, 13:09
Vitharr schreef:
23 jul 2018, 18:13
Ik worstel met wat definities in detail. Wie durft het aan? :mrgreen:

Wie kan 'Jood' afkaderen?
Ik kan het denk ik wel benoemen.
De Joden, oftewel Israëlieten, het Joodse volk of volk Israël vormen een bepaald volk.
En dan heb ik het over het volk, wat sinds de historie van de mens gruwelijk achtervolgd werd en daarvan heb ik al een paar voorbeelden gegeven. :wink:
Dank je wel voor je visie. ;P!
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gast1

Re: Israël na verhit debat nu officieel 'Joodse Natie'

Bericht door Gast1 » 26 jul 2018, 10:55

@ your service.

Plaats reactie